Koupit
Sherlock: Případ čtyř případů je komiksový gamebook ze série Komiks, v němž jsi hrdinou. Knížka kombinuje gamebook s grafickým komiksovým stvárněním, díky čemuž má čtenář z příběhu lepší požitek. V tomto díle budete v roli Sherlocka řešit hned čtyři různé případy. Knížky se Sherlockem patří k nejoblíbenějším v celé sérii Komiks, v němž jsi hrdinou.

Scénář
Ced
Art
Ced
Barvy
Ced
Obálka
Ced
Překlad
Jan Březina
Redakce
Black Light Studio, Martin Hrabálek, Hanka Picková, Eliška Pospíšilová, Michal Požárek, Kamil Smola, Vladimír Smolík
Žánry
detektivka, dobrodružný, gamebook
ISBN/ISSN
978-80-270-6401-4 (REXhry)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
148 x 215 mm
Tisk
barevný
Váha
600 g
Stran
320
Cena
349 Kč
Originál
Sherlock Holmes - La BD dont vous êtes le héros #02: Quatre enquêtes de Sherlock Holmes (Makaka Editions, 2014)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš1.2.2020 01:56Sherlock Holmes: Případ čtyř případů
    Sherlock mě asi zatím bavil z těch čtyř Rex-gamebooků nejvíc. Je to možná proto, že není potřeba si hlídat žádné tahy a nemusím pořád zapisovat, co jsem našel a co všechno unesu, i když hledání předmětů na počet tu taky je a je dobré si zapsat aspoň několik drobností, ale oproti ostatním gamebookům je tu jen minimum interakce s papírem. Hlavní devizou je čtenářův bystrý úsudek.
    Kresba v Sherlockovi je hodně cartoonovitá a hravá, ale přitom není vtíravá.
    Název napovídá, že budeme řešit čtyři případy, které Sherlockovi připravil jeden starý známý. První z nich je nejlehčí a k jeho řešení se dostaneme v kůži dr. Watsona. U každého dalšího si pak čtenář může vybrat, zda bude vyšetřovat jako dr. Watson nebo jako Sherlock. Hlavní rozdíl je v tom, že během výslechu různých postav může Holmes položit jen tři otázky a dedukovat nad dalšími závěry, zatímco dr. Watson může položit čtyři otázky a případně provést lékařskou prohlídku, je-li to možné či nutné, a obdržet radu od Holmese. Prozkoumávání lokací a vodítek se však stejně děje z vašeho pohledu. Příběh je potom pospojován cut-scénami, jež fungují jako klasický komiks a závěr všech vyšetřování se jako v každé správné detektivce dozvíte v samém závěru.
    Jednotlivé případy řeší vraždu, zmizení, ztracenou paměť i krádež artefaktu, takže to není pořád stejné, ale přitom některé hádanky jsou dost nápadité a přiznám se, že rébusy spojené s matematikou mě pořádně potrápily. V jednom případě jsem se nechal svést falešnou stopou a špatně jsem určil pachatele, takže bravo autorům, že si vyhráli i s elementem zmatení.
    Mimo hlavní dějovou linku se musíte snažit posbírat co nejvíce kláves z psacího stroje. Má to své opodstatnění, které se dozvíte až na konci. A samozřejmě mějte oči pořád na šťopkách a hledejte i málo znatelná čísílka, byť tady se hledají nejlépe ze všech dosud vydaných gamebooků. Líbil se mi nápad s šedým papírem.
    Raději nebudu psát nic dalšího kvůli spoilerům, ale bavil jsem se.
    Dokonce je tu i rafinovaně ukrytá "potitulková" scéna!