Ukázka
Ukázka
Ukázka

+ 5 dalších ukázek

Koupit
Ze spolupráce fenomenálního kreslíře Françoise Boucqa (Dobrodružství Jeronýma Moucherota) s tak významným americkým spisovatelem a scenáristou, jako je Jerome Charyn, snad ani nemohlo vzejít nic jiného než velké dílo. V této knize přicházejí se dvěma pozoruhodnými příběhy, ve kterých se spojuje strašlivý svět stalinského teroru či pozdější, poválečná sovětská realista s americkou „velkoměstskou džunglí“.

Osudy „Čertova rypáka“, sirotka vycvičeného KGB ke špionáži v Americe, či „Tulipánka“, amerického chlapce, který se dostal do gulagu na Kolymě a zase zpět, patří díky historicky přesnému, ale i fantasknímu scénářů a precizní, leč atmosférické kresbě k tomu nejcennějšímu, co v evropském komiksu vzniklo.

24. kniha v řadě "Mistrovská díla evropského komiksu"

Souborné vydání dvou alb (Bouche du Diable / Little Tulip) v jednom kompletním svazku.


Scénář
Jerome Charyn
Kresba
François Boucq
Lettering
Alena Tejnická (Sarah)
Barvy
Alexandre Boucq
Překlad
Richard Podaný
Redakce
Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová
Obálka
François Boucq
Grafické úpravy
Alena Tejnická (Sarah)
Žánry
drama, thriller
ISBN/ISSN
978-80-7449-983-8 (Crew)
Vazba
šitá v tvrdých deskách s přebalem
Formát
195 x 260 mm
Tisk
barevný
Váha
888 g
Stran
216
Cena
869 Kč
Originál
Bouche du Diable / Little Tulip (Casterman 1990, Le Lombard, 2014)
Varianty
Čertův rypák / Tulipánek (paperback) (2020)
Čertův rypák / Tulipánek (pevná vazba) (2020)
  • VanTom
    Nádherná, detailní evropská kresba dokonale podtrhuje zajímavé scénáře vycházející z neutěšené situace poválečného a pozdějšího (totalitně) socialistického Sovětského svazu – z reality asi úplně ne, jelikož oba pracují s minoritními prvky nadpřirozena. U Čertova rypáku mi to příliš nesedělo a rychle se posunující děj ve výsledku připomínal spíše pilotní díl delší série (příhody odvrhlého sovětského špióna v Americe). To ve strhujícím Tulipánkovi do sebe všechno zapadlo téměř dokonale (obě časové roviny i odlišné světy – sibiřský gulag x moderní New York), jen s lehkou výčitkou zbrklého rozuzlení i katarze.
  • Good Games
    Čertův rypák / Tulipánek sú dva drsné príbehy v jednom. Prvý príbeh je o ruskom špiónovi v USA, ktorý prichádza na to, že pre neho ideológia sovietskeho zväzu nie je to pravé a to je veľký problém a pôjde mu o život. Druhý príbeh sa odohráva v dvoch prostrediach a to v ruskom gulagu, kde sú podmienky pre život veľmi drsné a v New Yourku, kde úraduje sériový vrah. Oba príbehy sú dostatočne pútavé, kvalitne napísané a nakreslené. =►Celá recenzia◄=
  • J.Connor
    Výtečný book, to je bez debat. Pro komiks, alespoň mně známý, tématicky pole neorané, ale tím lépe. Navíc moderní dějiny je potřeba si neustále připomínat, rádo se na ně zapomíná a přitom nebezpečí tyranií číhá stále, v některých částech světa ani nikdy neodešlo. Mám jen dvě takové, snad ani ne výtky, spíše poznámky. Na to, jak jsou oba příběhy epické a řeší dost témat, mi ve finále přišly oba docela stručné, vydržel bych peripetie týkající se obou postav sledovat mnohem déle. A nemohu se nějak rozhodnout, jestli mě mystické vsuvky trochu rušily nebo byly příjemným bonusem k již tak bohatému ději.
  • George Walker Bush
    Mystické konce mi ani tolik nevadily. Dostala mě realističnost a depresivnost bolševické tyranie, která je i přes barevné a parádní ilustrace Boucqa v obou příbězích nechutně černá... oba scénáře se Charynovi povedly. Docela by mě zajímala poslední skládačka do této trilogie.

    Celkový dojem: 90%
  • trudoš
    Jerome Charyn je pro mě takový srozumitelnější Alejandro Jodorowsky. Oba hrají na stejnou strunu lidské tragiky, kdy je hrdina vláčen od jednoho osudového zvratu ke druhému a takřka nikdy to pro něj neznamená něco dobrého, to vše okořeněno trochou mystiky. Jenže tam, kde Jodorowského triky už znám (a začínají mě unavovat), dává Charyn vyprávění osobnější rovinu, se kterou se dokážu ztotožnit. Už jen proto, že protagonistou není nevypočitatelné individuum, jednající čistě podle potřeb autora. Zápletka díky tomu získává na atraktivitě, protože máte komu fandit a o koho se strachovat, přičemž ve skrytu duše dokonce doufáte i ve šťastný konec – což je pošetilé, vzhledem k dobovým reáliím a geografickým kulisám. Ruské Gulagy, New Yorské slumy ani výcvikové tábory NKVD pohádkám moc nepřejí.
    A bylo by hříchem opomenout práci, kterou na komiksech odvedl François Boucq. Především díky němu získávají scenérie uvěřitelný nádech, přestože často zachycují obrazy, kterým jednoduše věřit nechceme.
  • brkowycz
    V tomhle komiksu jsem dostal nejspíš to, co jsem vždycky doufal, že dostanu od Jodorowského. Tam mi také obálka vždy slibovala kombinaci akce a mystiky a Jodorowský přitom většinou jen píše pološílené příběhy plné násilí a sexu, ve které vystupují postavy absolutně bez hloubky.
    Tady je mystika velice jemně a zajímavě podaná, příběhy fungují skvěle, jsou napínavé, také plné surového násilí, ale není to takové to gore porno, co dělá Jodo (viz Borgiové). Kresba je krásně detailní, líbivá, za mě určitě jedna z nejlepších MDEK, co u nás vyšli.
  • Darth Raelchi
    Pecka! Naprosté nadšení a Boucq se začíná v ČR etablovat. Nejdřív Moucherot, pak Bouncer a teď dokonce dva tituly v MDEKu. Trochu mě zarazil konec, že se vlastně nic nevyřešilo a šlo se dál. Duchovní a filosofická rovina není pro každého, ale tady se to dalo snést - myslím u konce. Celkově je komiks takový hloubavý a nutí nás vlastně přemýšlet nad současnými pořádky ve společnosti, v politice, v životě, a tak bych mohl jít dál, ale vlastně bych se opakoval. Kresba je skvělá a díky ní jsem si to vše mohl živě představovat. Co jsem nečekal je napojení obou příběhů na SSSR, i když jsou každý dějově jinde, tak mě to příjemně překvapilo. Francie se s tím prostě nemazlí a ukazuje věci takové, jaké jsou, ať už jde o uspokojovaní Máši, aj. Za mě super a prosím o dalšího Boucqa.
  • Nezbi
    Kresba a příběh pecka, užíval jsem si každou stránku. Hvězdu srážím za podivné, mystické konce do kterých se to zvrtlo.
  • MEGA
    Hlavní důvod, proč jsem si tento komiks koupil je kresba. Už v Bouncerovi jsem si ji oblíbil a troufnu si říct, že zde je ještě lepší. Vše od majestátních budov New Yorku až po nejtemnější zákoutí Sovětského svazu je precizně vykresleno a vytváří autentickou atmosféru. Spolu s nekompromisním příběhem se ze čtení stává surový zážitek a já neměl ponětí, co se může stát na další stránce. To ale neznamená, že scénář nemá žádná slabá místa. V obou příbězích se mi nelíbil konec a to hlavně kvůli metafyzickým aspektům, které celkovému tónu a vyznění komiksu podkopávají nohy. Nebýt některých scén, které jsou přes čáru, užil bych si tento komiks mnohem víc. Každopádně je to pastva pro oči s originálním tématem a koupě rozhodně nelituji.
  • Gmork
    Oba příběhy jsou naprostý top, spojení amerického scénáristy a evropského mistra kreslíře se povedlo na výbornou. Myslel jsem, že nejlepším letošním komiksem od Crwe bude Harleen, ale duo Charyn/Boucq ji svými příběhy hravě překonává. Kéž by Crew vydávala víc takových komiksů.
  • Norri
    Kdyby tady na databázi existovaly tagy, kterými by se daly komiksy označit, pak tenhle komiks by si jeden tag zasloužil. Byl by to tag pro komiks, který vám nedá šanci se nadechnout. Komiks, který vás na začátku popadne a pustí vás až na konci. A přesto ve vás něco z něj zůstane. Jerome Charyn a François Boucq spolu vytvořili komiksy, které ve vás vyvolají širokou škálu emocí. “Čertův rypák” i “Tulipánek” připomenou, jaký hnus v sobě Sovětský svaz nejen skrýval, ale také šířil do světa. Budete cítit zhnusení, ale také údiv, uspokojení a z lehce fantastických závěrů dokonce okouzlení. Boucqova kresba je opět prvotřídní!
    #jednimdechem
  • Light
    Čertův Rypák 3*
    Tulipánek 5*
    Škoda, že Crew nepočkala a nevydala rovnou komplet trilogii, ten poslední díl bych si rád přečetl.
  • Majklbig
    Jedna z nej knih z edice MDEK. Kresbu netřeba dále chválit, kdo četl Moucherota nebo Bouncera, umí si představit. Scénáře obou příběhů zajímavé, a to tak, že jsem se od toho nemohl odtrhnout. Vice takových komiksů, snad to bude i prodejní úspěch.
  • louza
    Nesympatická obálka a divné názvy nedrapnou čtenáře na první pohled, ale zdání klame, protože tohle je skutečné a právoplatné dílo patřící to řady těch mistrovských. Dva příběhy evropského střihu odehrávající se v dobách studené války částečně v Rusku a v Americe přináší skvělé prokreslení dobových reálií i střízlivý pohled na Ruskou nesvobodu a Americkou svobodu, které mají v Charynově podání více společných jmenovatelů, než by bylo protagonistům příběhů milé. Škoda, že tvůrci trochu nahlodali svůj kvalitní rešeržní výstup v podobě skvěle prokreslených Gulagů, výcvikových středisek NKVD a New Yorských slumů, místy až nadpřirozenými schopnostmi hlavních hrdinů a dost nerealisticky akčními závěry obou příběhů. S drobnými výhradami, ale jinak skvělá kniha pro fanoušky komiksu i (doufejme) historie.
31132