Koupit
Píše se rok 1979 a studená válka je v plném proudu. Co spojuje objev nacistické válečné ponorky na vrcholcích Alp se sérií vražd seniorů v Mnichově? Jak tyto zdánlivě nesouvisející události ovlivní život amerického polárníka Kurta Creadyho, který v Antarktidě stále pátrá po svém otci, jenž tu záhadně zmizel v roce 1947? Znepokojivé souvislosti odhalí až šokující incident, který zburcuje Pentagon a ohrozí budoucnost celého lidstva.

Vyšlo díky finanční podpoře na Hithitu: https://www.hithit.com/cs/project/9647/u283-puvodni-cesky-komiks

Scénář
Rostislav Bakula
Art
Rostislav Bakula
Obálka
Rostislav Bakula
Redakce
Ondřej Zlámal
Žánry
akční, historický, thriller
ISBN/ISSN
978-80-270-9618-3 (Rostislav Bakula)
Vazba
lepená v měkkých deskách
Formát
175 x 265 mm
Tisk
barevný
Váha
442 g
Stran
140
Cena
499 Kč
  • Palebras
    Palebras29.7.2021 09:25U283
    Po přečtení U283 jsem byl vlastně docela překvapen, jakou měrou jsem byl vtažen do víru dění. Už před koupí jsem neměl prakticky žádná očekávání a komiks sem koupil vlastně kvůli anotaci, která mě dokázala patřičně zaujmout a kvůli obálce, která slibovala pořádný oldschool. Příběhově se jedná o kousek jako vystřižený z osmdesátých let, kdy hrdinové byli opravdoví frajeři a záporní šmejdi si dělali co chtěli. A vlastně mi ani nevadilo, že se opravdu jedná o lehký guláš, kdy některé pohnutky a činy vykonané hlavními postavami, v pár případech prostě nedávaly smysl. Nebo možná nedávaly smysl jen mně. Kresba byla opravdu jednoduchá a prakticky u ničeho jiného by v dnešní době neobstála, ale v tomto případě mi seděla skvěle a dotvářela kulisu, již zmiňovaného olschoolu. Opravdu netuším, zda autor komiksem U283 cílil na vážnou notu, ale za mě se jednalo spíš o dobrou, uvolněnou oddechovou zábavu, která se i přes některé nelogičnosti dobře četla a rozhodně jsem zvědav, jestli se někdy podaří vytvořit pokračování. Osobně bych byl všemi deseti pro.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.7.2021 15:16U283
    Bohužel nemohu napsat nic kladného. Komiks mě absolutně nebavil, blbě se mi četl, kresba ála staré freewarové adventury, byla nepřehledný děs, bubliny rozšafné a ukecané, naprosto nezáživný komiks a tuctová dějová linka, klišé střídá klišé a absolutně nechápu, co tím chtěl pan Bakula říct. Proč tohle a takhle? Snad to bude příště lepší, protože potenciál tam je.
  • disclose
    disclose16.7.2021 14:45U283
    Pan Bakula mi připadá jako takový česky Uwe boll strašná slatanina…
  • Skot
    Skot mecenáš16.7.2021 11:10U283
    3 hvězdičky za snahu a český původ. Do konce jsme nepochopil zda se jedná o parodii nebo tzv akční příběh. Časté logické chyby , vysvětlující bubliny , trochu odytá schematická kresba, i když na portretech je vidět, že autor malovat umí. Po velké reklamě trochu zklamání. Doufám, že vznikne druhý díl a vylepší zatím trochu rozpačitý dojem.
  • Stara.kryta
    Stara.kryta5.7.2021 08:25U283
    Podle anotace jsem čekal mysteriózní sci-fi, a dostal jsem nadupané akční béčko, které jako by vypadlo z osmdesátek. Příběh obsahuje snad všechny klišé, které se mi vybaví, takže tu máme nacisty, tajné základny, šílené doktory, obří roboty, létající talíře, stroj času a další a další podobné věci, které nebudu zmiňovat, abych neproflákl úplně všechno. Chyběli tu snad jen upíři a Cthulhu, ale vzhledem k cliffhangeru na konci je možné, že není všem dnům konec ;-).

    Kresba je sice jednoduchá, ale pro vyprávění příběhu zcela dostačující. Vždycky jsem přesně věděl, co se na obrázku děje, a kdyby mi to náhodou uniklo, je v komiksu spousta komentujících bublin, které mě kolikrát až iritovaly, protože popisovaly to, co je na panelu jasně vidět (např. na obrázku křičí kommandant „Už mě těch otravných Američanů zbavte, sakra!“ a v komentující bublině je text „Rozzuřený kommandant vydává rozkaz k eliminaci přeživších“). Možná to je ale odkaz na zlatou éru komiksů, kde se těmito bublinami také vysloveně hýřilo :-). Komiks totiž obsahuje velkou nálož popkulturních odkazů převážně na osmdesátky, které mě bavilo hledat, a třeba takový odborník na cestování časem hodně pobavil.

    Komiks jsem zatím přečetl dvakrát, a v některých místech mi přijde, že logika trochu pokulhává. Nerozuměl jsem, proč se některé věci dějí tak, jak se dějí, jak je možné, že ten umí to a ten zas tohle (z důvodu spoileru schválně nebudu konkrétní), a celý tajný plán mi přišel až příliš překombinovaný, ale vzhledem k tomu, že se vlastně jedná o přepálené akční béčko, je zbytečné pitvat se v detailech. Možná jsem jen něco nepochopil, a při dalším čtení mi to všechno zaklapne. V první řadě je to hlavně akční jízda a v tomhle ohledu komiks splňuje všechno potřebné.

    Rozumím zdejšímu průměrnému hodnocení, subjektivně ale musím přihodit ještě jednu hvězdičku, protože mě bavil neustálý příval zajímavých nápadů, odkazů, a celkově na mě dýchalo to nadšení, se kterým autor komiks tvořil. V závěru mě až zamrzelo, že už je konec, a do případného pokračování určitě půjdu ;-).
3733
  • Broxxid
    Broxxid3.11.2021 14:47U283
  • czeeri
    czeeri30.10.2021 14:59U283
  • Kamoš
    Kamoš26.9.2021 10:35U283
  • robert.hladil
    robert.hladil21.9.2021 13:49U283
  • disclose
    disclose3.8.2021 11:27U283
  • willis
    willis29.7.2021 15:48U283
  • Palebras
    Palebras29.7.2021 09:34U283
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.7.2021 15:16U283
  • Skot
    Skot mecenáš16.7.2021 11:10U283
  • NecRoman
    NecRoman11.7.2021 18:00U283
  • Stara.kryta
    Stara.kryta5.7.2021 08:25U283
  • 2scha
    2scha mecenáš2.7.2021 05:49U283
  • Matthew
    Matthew2.7.2021 00:58U283
  • fifas
    fifas27.6.2021 19:33U283
  • Mamut12
    Mamut12 mecenáš24.6.2021 22:02U283
  • mcleek
    mcleek24.6.2021 17:53U283
  • Kamoš
    Kamoš26.9.2021 11:14U283
    Czeeri - souhlasím s Tebou - doteď jsem byl spokojeným přispěvovatelem než jsem si přečetl informace zde...

    rostislav.bakula - na druhou stranu jste taktně zamlčel skutečný počet výtisků. Proč asi? Odpovím si sám, protože by se Vám to potom nezafinancovalo! Takže jste kalkuloval s nepsanou exkluzivitou, která vlastně exkluzivitou nebyla. Zamlčení takto důležitých informací je za mě podvod a nedivím se Czeeri.
    Z vaší kampaně jsem si vzal jediné. Nejednáte férově a na rovinu, ač se zaklínáte, že jste to udělal. K té ceně tisku, proč by nás to mělo zajímat? Tohle jste měl mít zkalkulovaný dávno Vy před začátkem kampaně.
    Před další kampaní doporučuji udělat pár donate na Kickstarteru, protože tam je zase nepsaný pravidlo, že je zveřejněna informace, že se nejedná o exkluzivitu pouze pro Kickstarter.
    Pokud mnou postrádanou informaci na Hithitu máte, s klidným svědomím se omluvím ale dneska jsem ji tam nenašel...
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš13.7.2021 20:21U283
    Czeeri - kdybys to napsal takhle, tak to beru a neřeknu nic... ;) Jinak mi to znělo jako kecy a díky, nechci :D

    Metju: já tu podporu neviděl, nevím co tam bylo napsanyho, ale zpravidla bys měl být nějak zvýhodněn jako přední podporovatel... A ne pak vidět, že máš totéž , co všichni a ještě za 2x vyšší cenu ;)

    Vem si, že by CC nahodili Conana za 3 litry pro předplatitele s tím, ze pokud nebude 300 lidí, tak nevyjde. Ty podpořiš a pak tu knihu uvidíš v prodeji všude za 1500. Jak bys tohle vzal? To prostě musí nasrat a neříkej, že ne... (Utesilo by tě pak, že jsi napsanej někde na stránce v knize? Třeba jo, třeba ne... )

    Btw. Já knihu nemám a když to teď vidím, tak bych byl rád, že jsem nepodpořil a můžu si ji koupit za 3 kila místo 6kil úplně stejnou. No a kdyby mi jeblo, tak můžu mít i odznacek od czeeriho za 3 kila :D
  • Matthew
    Matthew12.7.2021 22:20U283
    Milo: asi u me spise prevlada nechapani toho srance ze vsechno co se dnes podpori na nejake dotacni strance je hned brane jako sberatelska edice a bu bu bu pokud to nevyjde.

    Jop knizku mam z hit hitu a vzhledem k tomu ze uz ji mam tak neslidim kde kolik ted stoji. Na me to pusobi jako kdybych sel do Alberta a nadaval jak si muzou dovoli mit sunku za 15 Kc kdyz ja ji minuly tyden koupil za 23 Kc.
    Ale ok kazdy ma svuj nazor.
  • czeeri
    czeeri12.7.2021 18:30U283
    Milo_Harwey: ale děkuji ti za ten napsaný souhrn, proč většina lidí jde do podpory takového projektu a co většina očekává
  • czeeri
    czeeri12.7.2021 18:24U283
    Docela by mě zajímalo, kolik z vás co se tu proti mému názoru vyhrazují se do té kampaně zapojilo a poslali tam svoje peníze a teď vlastně jsou spokojení a ti kteří do toho vlastně nejsou vůbec zainteresování, ale potřebují si tu hrát na zachránce.

    Milo_Harwey: zaprvé já na něj nenadával, jen jsem psal, že argumentovat s odznakem za 2,50 Kč, když rozdíl teď vychází na nějaké tři kila je fakt mimo, tak nemoralizuj, ale jestli chceš, tak ti ho za ty tři stovky klidně prodám a pokud jich za tu cenu budeš chtít víc, tak tich nechám udělat, úplně tich samých, kolik jen budeš chtít.
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš12.7.2021 15:19U283
    Nepsaný pravidla někdo, obzvlášť novej, znát nemusí... Pokud je má každej osobní vsugerovaný, tak tuplem :)

    Nadávat na odznaky je trapný. :)

    Očekávání zhodnocení investice je vlastní riziko... Nikdo nezaruci následnou výnosnost Možná jen CC tím, že kolosalky nedotiskuji. ;)

    A ohledně ceny: jogi a metju ... Vy se jako divíte, že je někdo nasranej, když podpoří projekt za vyšší cenu než je pak cena v obchodech? :))) Nehledě na to, co kdo vysvětlil. A pak chápu spojení alespoň s exkluzivitou, kterou kluci nemají... ;) (Což by pak splnilo investiční záměr - ten ale nemusí autora zajímat a nemůže mu to nikdo vytýkat) To je asi nepsané pravidlo, podpor a dostanes to levněji nebo něco navíc, což odznak zřejmě nesplňuje... A jméno někde napsaný taky ne u všech kopii.

    O:)
  • rostislav.bakula
    rostislav.bakula12.7.2021 11:04U283
    Broxxid: Já fakt nevím, co k tomu dodat. Všechno jsem poctivě odkomunikoval už během kampaně a nikde jsem nikoho neuvedl v omyl. Nesmíte si plést vlastní očekávání s tím, co autor nabízí. BTW 500ks vážně není velký náklad. Je to dokonce minimální počet, který se vyplatí tisknout na ofsetu. Někde jsem četl, že třeba 7 000ks je střední náklad a bestsellerem je kniha až od 30 000 prodaných výtisků. Pokud si to někdo koupil jako investici, tak může být pořád v klidu, protože právě tím, že tomu dělám reklamu, tak to může být začátek něčeho většího.
  • Broxxid
    Broxxid12.7.2021 10:51U283
    Ja som z toho taky pekne naštvaný, vedieť to, tak sa mu na tú kampaň vykašlem a kúpim to na nete lacnejšie a alebo vôbec, lebo to sú vyhodené peniaze. A vysvetlenie, že toho urobil vela, potom to predal zo 65% zľavou predajcom, ty to následne predávajú s 25% zľavou, a to len aby si na seba urobil reklamu mi príde úbohé.
  • Matthew
    Matthew11.7.2021 20:29U283
    Czeeri aneb jak ze sebe udelat moulu behem dvou prispevku....skoda ze ti pan Bakula vysvetlil proc maji ostatni knihkupci tu cenu takovou a makovou....skoda ze kazda kniha na hithitu je hned povazovana za investitci. Desim se toho co napises pani Travnickove na jeji Lymfom city kdyz si dovoli vytisknout vic knih nez ty si predstavujes.
  • yogi
    yogi11.7.2021 19:27U283
    Chtělo by to někam napsat ty nepsaný pravidla , ať je jasno jednou pro vždy .
  • rostislav.bakula
    rostislav.bakula11.7.2021 17:56U283
    to czeeri: Jak píšete níže, já argumentuji, zatímco Vy se zaklínáte nepsanými pravidly a stavíte se do role zástupce nespokojené většiny, ale tak to není. Mám desítky spokojených reakcí a negativní pouze tady od Vás. Ve Vašem prvním příspěvku jste mě nařkl, že jsem přispěvatele podrazil. Že tomu tak nebylo už jste uznal a díky Vám za to. Myslím, že lidé dostali přesně to,co jsem nabízel. Vaše nespokojenost evidentně pramení z očekávání, která jste měl, ale já jsem prostě udělal komiks po svém, na což mám právo. Role hithiterů, podle mě, nespočívá v tom, rozhodovat kolik kusů knihy půjde do tisku. To je bytostné právo autora, protože jde o jeho práci a duševní vlastnictví. Pro další kampaň určitě využiji některých nápadů, které jste nastínil (číslování knih apod.), takže děkuji za zpětnou vazbu.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum11.7.2021 17:34U283
    czeeri: My to také v jistém ohledu brali jako investici, tak to byste měl mít také na paměti.
    Když si někteří překupníci hrají na investory, tak by měli mít na paměti hlavně oni, že jsou to jejich prachy a na tom, zda se zhodnotí, mají zájem jen a jen oni. Nikdo jim nepůjde na ruku jen proto, že si to přejí nebo to díky tzv. nepsaným pravidlům předpokládají.
    A ohrnovat nos nad odznáčkem s českou vlajkou, to už je hodně silná káva, to vám teda povím!
  • czeeri
    czeeri11.7.2021 15:16U283
    Pane Bakulo, zřejmě jste absolutně nepochopil to s čím všechny pobuřujete. Komiks je i v jisté míře sběratelská záležitost, a to že prostě vytisknete o 150% víc identických kusů, tak prostě dramaticky snížíte jejich sběratelskou hodnotu. To že jste nikde neuváděl, že vytisknete jen počet pro hithitery má i druhou stranu mince, nikde v původním představení projektu, také není uvedeno, že budete tisknout totožné verze, jak pro hithitery, tak pro běžný prodej a to ještě ve větším počtu. Jsem toho názoru, kdyby odlišná varianta na hithitu měla být o 50 Kč dražší, tak to lidi rádi dají, či jednoduchá ruční skica na volné stránce od autora by to také vyřešila. Prostě jste se vydal na území, o kterém nemáte potuchy, jak funguje. Jsou tu nepsaná pravidla, které prostě lidé od komiksů vyžadují, ano můžete tu argumentovat, tak jako níže, nikdo tu netvrdí, že by se jednalo o podvod, ale naštvání tím neuchlácholíte a jak vidíte nejsem jediný a to nejen zde. Dále, jméno ve vitráži nezvýší exkluzivitu daného výtisku, jelikož ta vitráž je v každém výtisku totožná, vitráž není žádný plus, ale samozřejmost, jelikož ty lidé co v ní jsou, toto celé zaplatili s tím, že ani na konci neměli tu možnost rozhodnout, kolik výtisků se za jejich peníze bude tisknout. My to také v jistém ohledu brali jako investici, tak to byste měl mít také na paměti. A odznáček za výrobní cenu 2,50 Kč opravdu nikoho nenadchne.
  • rostislav.bakula
    rostislav.bakula11.7.2021 14:29U283
    Dobrý den, díky za váš zájem o můj komiks a níže odpovědi na vaše otázky.

    Na hithitu jsem nikde a nikdy nesliboval, že vytisknu pouze to, co si objednaji hithiteri. Pokud to tam někde vidíte, tak mi pošlete odkaz. Vytiskl jsem celkem 500ks, takže nad rámec hithitu, povinných výtisků, kousků do rodiny a mezi kamarády (cca 200ks) je to nějakých 300ks. Z toho do volného prodeje jsem dodal 200ks. Čímž se dostáváme k dalšímu bodu, že na různých e-shopech je kniha za různou cenu. Já jsem její prodejní cenu stanovil na 499 Kč, ale trh funguje tak, že já jako vydavatel nemam nárok mluvit prodejci do toho, za kolik bude knihu nabízet. Pro představu jeste napíšu, že distributor má nastavenou strategií tak, že knihu ode mě vzal jen se slevou 65% (!), takže když k tomu pripoctu náklady na tisk, je z toho zisk nějakých 39 Kč/ks. Ale mě to nevadí, beru to jako reklamu na svoje dilo. V ceně 599 Kč na hithitu bylo započteno i 100 Kč na poštovné. To na e-shopech není a především: ten, kdo si koupí knihu až teď nemá exkluzivitu v tom, že jeho jméno je uvedeno v knize. Zdarma jsem navíc posílal i odznaky s českou vlajkou, což je další bonus pro hithitery.

    Těch 599 Kč se Vám může zdát dost, ale věřte, že neni. Při kalkulaci kampaně jsem musel vycházet z toho, že minimální počet, při kterém to poslu do výroby bude 100ks. To by se tisklo na digitalu a vyroba by byla podstatně dražší, než na ofsetu, kde se to ale vyplatí právě až od 500ks. Výtisky nad rámec hithitu tedy znamenají, že jsem obětoval svůj malý zisk a beru to jako investici do propagace mého díla. Věřím, že i díky tomu se nás u některé z mých dalších kampani sejde více.

    Snad Vám moje odpovědi upravili představu o tom, jaké to je vydávat v Cesku komiks :-)
  • Pavel75
    Pavel7511.7.2021 12:50U283
    s czeeri naprosto souhlasím
    Doufám, že se autor k této nepříjemnosti vyjadří.
  • czeeri
    czeeri11.7.2021 08:43U283
    Jak tu už bylo uvedeno, ze strany vydavatele bylo dost nehezké jednání vůči lidem co vydání zafinancovali (ve finále oni jsou investoři a mělo by se k nim takto chovat), koupili si komiks dráž, dali do toho peníze, aniž by věděli, jak to dopadne. A pan Bakula, místo aby jim za to dal něco jedinečného, za to, že mu pomohli zrealizovat tento komiks, tak je podrazil a natisknul o dalších 150% víc identických komiksů (čímž, ty jejich znehodnotil), než přispělo lidí na hithitu. A jak se koukám na internetové diskuse, tak to díky tomuto počinu mezi lidmi docela vře. Doporučoval bych panu Bakulovi se k tomu postavit jako chlap, svojí chybu přiznat a holt nápravu zafinancovat ze svého, např. dotisknutí dodatečného sešítku k příběhu U283 (jak avizoval na hithitu, že přidá, když podpora dosáhne 200%), který se nebude dát jinde koupit a bude jen pro přispěvatele. Jinak se obávám, že na další kampaň mu už nikdo za toto jednání nepřispěje.
  • disclose
    disclose11.7.2021 06:41U283
    no jo 600 a ani sem ji nedocetl.moc zbytecneho textu ktery to uplne zabiji...nuda
  • Pavel75
    Pavel759.7.2021 22:02U283
    Tak se dívám, že podpořit tento projekt se moc nevyplatilo.
    Jelikož kniha se dá koupit v eshopu Crwe a Arkhamu o 225.- levněji
    než na hithitu.Mám v uvedených eshopech slevu 25%, takže mně to vyjde na 374.-.
    Tohle je celkem dost podraz na předplatilé,bez kterých by kniha nevyšla.
  • rostislav.bakula
    rostislav.bakula1.7.2021 12:23U283
    Zatím je to jenom zde: https://www.comicspoint.cz/u283 Volný prodej je však možný i přímo u mně, ale další místa budou určitě přibývat. Vezl jsem 200ks i do nakladatelství Crew.
  • Pavel75
    Pavel751.7.2021 11:45U283
    A kde to tedy je ve volném prodeji? Na netu není nic .
    Psal jsi, že jsi to vezl do nakladatelství.Kterého?
  • rostislav.bakula
    rostislav.bakula22.6.2021 12:59U283
    Dobrý den, je možné objednávat přímo u autora, to jest u mne :-) Piště prosím na mail rostislav.bakula@seznam.cz Do volného prodeje se komiks dostane asi příští týden, do nakladatelství už jsem komiksy zavezl...
  • mcleek
    mcleek21.6.2021 19:40U283
    Mělo by jít koupit dalších 100 kusů mimo kampaň - viz https://www.youtube.com/watch?v=SyMHIx90dwA
  • Mitak
    Mitak17.6.2021 13:02U283
    Jde to koupit někde i po skončení kampaně?