Koupit
V pořadí čtrnáctá čtyřlístková kniha z edice 4.

Fifinka, Bobík, Pinďa a Myšpulín v ní zažijí příběhy tentokrát na kouzelnické téma. V prvním příběhu zavítají na jeden skotský hrad, kde se chystá narozeninová oslava, na níž má vystoupit světoznámý kouzelník Montana. Z něj se vyklube obyčejný zloděj, který chce pomocí hypnotické hůlky okrást hosty. V dalším dobrodružství se Čtyřlístek pokusí vyhrát nad čarodějem Čokomágem a osvobodit tak Cukrový les i s vílou Cukerínou. K tomu se jim navíc povede zlomit i jedno prokletí. Ve třetím se koná velká soutěž kouzelníků, do které se přihlásí i Pinďa s Fifinkou. Ale k jejich smůle se jim do cesty připlete poněkud popletený čaroděj Mirákul. Užuž to vypadá, že bude Pinďa obviněn z podvodu, ale nebojte se, všechno dobře dopadne. V posledním příběhu se stane něco nečekaného. Z Bobíka se účinkem lektvaru dobra stane nelaskavější a nejhodnější člen Čtyřlístku. Ale takového ho nikdo nechce. A aby se stal z Bobíka zase Bobík, vypraví se naše čtveřice až do šestnáctého století za kouzelníkem Pidlifousem.

Obsahuje komiksy:
Kouzelnická hůlka - Jiří Poborák, Jaroslav Němeček
Čokomág a Cukrový les - Zuzana Janků, Jaroslav Němeček
Čaroděj mezi kouzelníky - Tomáš Srb, Jaroslav Němeček
Čarovné bylinky - Radim Krajčovič, Jaroslav Němeček

Scénář
Zuzana Janků, Radim Krajčovič, Jaroslav Němeček, Jiří Poborák, Tomáš Srb
Art
Jaroslav Němeček
Obálka
Jaroslav Němeček
Žánry
dětský
ISBN/ISSN
978-80-87849-61-3 (Čtyřlístek)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
215 x 300 mm
Tisk
barevný
Váha
520 g
Stran
64
Cena
290 Kč
Varianty
Čtyřlístek: 4 kouzelnické příběhy Čtyřlístku (pevná vazba) (2022)
Čtyřlístek: 4 kouzelnické příběhy Čtyřlístku (paperback) (2022)
  • baatcha
    SSP: Jasně, obojí se na kresbě pana Němečka projevilo, ale tady jde o to, že se kresba v jednotlivých sešitech liší tak, že to nemůže být od jednoho autora.
  • SlouzimStarymPsum
    Nemohou být některé změny způsobené tím, že Němeček víc používá počítač? A že stárne?
  • baatcha
    Fry: Určitě to tají prostě proto, že by to výrazně snížilo prestiž časopisu. "Hele, tohle nekreslil Němeček, to nechci." (Pokud to tedy není přiznaná jinakost jako v případě, když příběh kreslí Dan Černý.) Na druhou stranu Čtyřlístek už dlouhé roky jede na kvantitu a ne na kvalitu, a při takovém množství produkce to ani jinak nejde, než mít víc stínových výtvarníků na kreslení. Problém je ale v tom, že výtvarný projev p. Němečka od svého vrcholu v 70.-80. letech (před padesáti lety :) ) šel kvalitou výrazně dolů a "falešní Němečkové" nekopírují kvalitního kreativního Němečka z dob jeho vrcholu, kopírují jeho současné zjednodušené a jaksi "degenerované" výtvarno. Přitom žádný z jeho zástupců jeho kvalit nedosahuje, žádný z nich nedělá nic víc než jen pokus o kopírování mistra. Prostě standard se stal nejvyšší kvalitou... Ale to je jen povrzdech. Naprosto v tomhle chápu postoj redakce. A co se webu týče, co tyhle dva články, celý ten web je super. :)
  • Fry
    baatcha: Tyjo zajímavý, jako ono dává smysl, že to není reálné kreslit úplně všechny ty příběhy za těch XY let, ale dostává mě, že jsou kolem toho takové tajnosti... Jako jestli se bojí ztráty prodejů, nebo nevím. Ty články jsou ale parádní :))
  • baatcha
    Fry: Mrkni třeba sem: https://chrz.wz.cz/?stranka=703 či sem https://chrz.wz.cz/?stranka=720 Já myslel "v jednotlivých sešitech Čtyřlístku," ne konkrétně v téhle knížce, tu jsem nečetl a to je spíš dotaz na Redfoxika. Ale tahle knížka mě tím pádem zajímá, jestli je tam ten rozdíl opravdu natolik markantní. V sešitech jsem si všiml třeba toho, že někde je v pozadí klasicky Němečkovské prostředí z okolí Třeskoprsk (Blaťák, Bezzub...,) na tom si p. Němeček dává vždycky velice záležet a je to reálné prostředí z okolí Máchova jezera, které dobře zná. Ale v některých sešitech je vidět, že příběh a tím pádem i prostředí kreslí někdo, kdo to kolem Mácháče vůbec nezná a při kreslení tápe. Prostě víš, jak to vypadá z ruky p. Němečka... a najednou to vypadá nějak jinak, nepřirozeně, uměle. Nebo například předposlední číslo Pozor na roboty má v kresbě novátorské dynamické prvky, které jsou vyloženě neNěmečkovské.
  • Fry
    baatcha: V jakých detailech se ty jednotlivé příběhy liší? Tohle by mě docela zajímalo...
  • baatcha
    Redfoxik: To by mě zajímalo, podle čeho se to najisto pozná. Čtyřlístky celkem kupuju a je pravda, že výtvarné zpracování příběhů hlavní čtveřice se v jednotlivých sešitech liší v takových detailech, že není možné, aby všechno byla tvorba toho samého autora, tedy J. Němečka. Ale co je jeho práce a co práce Richarda Svitalského (nebo Marcela Steckera?), to nedokážu najisto říct. :D