Str. 040
Str. 045
Str. 057

+ 1 další ukázka

Autorská dvojice Neprakta–Švandrlík se víc než třicet let věnovala komiksové tvorbě, která přivedla ke kresleným příběhům celou jednu generaci mladých čtenářů. Komiksy vycházely nejen v dětských časopisech, ale i v novinách – na pokračování vydali téměř dvacítku titulů.. Jiří Winter, znám také jako Neprakta, je český kreslíř, karikaturista, ilustrátor a humorista, který za svůj život nakreslil více než 35 000 kreslených vtipů (je uveden v Guinnessově knize rekordů) a ilustroval stovky humoristických knih. Spolu s výborným českým humoristou Miloslavem Švandrlíkem tvořili celé desítky let nepřekonatelně duo ilustrátor/spisovatel při tvorbě komiksů pro děti i dospělé.

Obsah:
strana 5 - Firma Neprakta (Úvodník)
6-8 - Humor Nepraktů - Nepraktovy první pokusy (publicistika, ukázka z černobílého stripu Frontík)
8-10 - Winterovy komiksy (publicistika a stránka z černobílého komiksu s odstíny modré "Byl tam Lachout" )
10-11 - Antická mytologie (publicistika a ukázka z černobílého stripu)
11-12 - Rok družstevníka Žahourka v dopisech bratrovi (publicistika a ukázka stránky z komiksu v barvě)
13-15 - Antická sportovní povidla - Z Olympie do Sydney (publicistika a jedno stránková ukázka každého z obou komiksů v barvách)
16-17 - Lesní kvítko a Skvrnitý lev (publicistika a dvě stránky komiksu v barvách)
18-19 - Lampion Alpaka (publicistika a 2 stránky černobílého komiksu)
20 - Mladý muž hledá... A odhalený pár (publicistika a dva černobílé stripy)
21-38 - Jak vyhubili (vyhynuli) upíři na Rusi (publicistika na první stránce, následují barevné komiksy na celou stránku, ke konci pak 3 stránky s publicistikou a ukázkami z procesu tvorby)
39-42 - Olympiáda v Posázaví (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
43-114 - Sek a Zula (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy, vždy 2 na jednu stránku)
115-128 - Punťa chrání přírodu (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy, vždy 2 na jednu stránku)
129-140 - Punťa, hvězda pravěku (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy, vždy 2 na jednu stránku)
141-152 - Přátelé z pravěku (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy, vždy 2 na jednu stránku)
153-159 Léčka (Kopyto a Mňouk - publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
160-165 - Pan Šambule rovná svět (publicistika na první stránce, zbytek barevné stripy, vždy 5 na jednu stránku, na poslední stránce 4 stripy)
166-170 - Sága rodu Krokova (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy, vždy 2 na jednu stránku)
171-176 - Lachtan Alfons (publicistika na první stránce, zbytek černobílé stripy, vždy 5 na jednu stránku, na poslední stránce 3 stripy)
177 - Zpoždění (publicistika a ukázka černobílého komiksu na stránce)
178-190 - Obrázky z dějin Lázní Teplice (publicistika na první stránce, zbytek černobílé komiksy na stránku)
191-193 - Lov na Caesara (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
194-218 - Buf a Lora (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
219-221 - Tondův letní tábor (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
222-237 - Kouzelný míč (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
238-242 - Kterak Véna slečnu svedl (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
243-244 - Příhody žížaly Sámošky (publicistika na stránku s jedním komiksem a stránka se stripy, vše černobílé)
245-261 -Vlastička a kamarádi (publicistika na první stránce, zbytek černobílé a barevné komiksy (podle dochovaných zdrojů), vždy 3 na jednu stránku, na poslední stránce 1 komiks)
262-266 - Křišťálový lustr (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
267-334 - Co ve starých kronikách nebylo (publicistika na první stránce, zbytek barevné komiksy na stránku)
335-338 - Pavel a Ondra v Nakyslé Lhotě (publicistika na první stránce, zbytek černobílé komiksy, vždy 4 na jednu stránku, na poslední stránce 3 komiksy)
339-342 - Modrý rubín (publicistika na první stránce, zbytek černobílé - v odstínech šedi - a barevné komiksy (podle dochovaných zdrojů), vždy 2 na jednu stránku)
343-344 - Hrůzostrašný příběh slouhy z Karolina (černobílý komiks s odstíny modré na stránku)
345-348 - Jirchářská balada (barevný komiksy na stránku)
349-352 - Kati jedou do Rokycan (barevný komiksy na stránku)
353-356 - Začalo to u Matěje, kde se vždycky něco děje (barevný komiksy na stránku)
357-360 - Příběh o příšerném vrahu, který děsil celou Prahu (barevný komiksy na stránku)
361-364 - Kdyby byla dívka cudná, nebyla by nyní u dna (barevný komiksy na stránku)

Kniha obsahuje několik doprovodných publicistických textů, obvykle jako úvodník ke komiksům, autor ale není uveden, pravděpodobně pan Kopecký?

Scénář
Miloslav Švandrlík
Art
Jiří Winter Neprakta
Obálka
Jakub Karman, Jiří Winter Neprakta
Lettering
Martina Pokorná
Redakce
Jaroslav Kopecký, Petra Niederlová, Barbora Pokorná, Martina Pokorná
Žánry
humorný, publicistika, sborník
ISBN/ISSN
978-80-7683-245-9 (XYZ (Albatros Media a.s.))
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
210 x 297 x 28 mm
Tisk
barevný
Váha
1660 g
Stran
368
Cena
869 Kč
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.9.2023 14:37Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    V podstatě se mi celá edice líbí, ale obecně mi Neprakta jako kreslíř moc nesedl. Proto se na to dívám, jako na své retro bádání, které i zde dopadlo na výbornou. Přičemž pár komiksů se mi vážně líbilo a sedly mi, většinou ty dospělácké. Pravěk byl děsnej, nejen, že se blbě četl a text byl téměř nečitelný, i ta prostinká příběhovost u mě kolikrát překračovala své meze. Redakční stránka byla parádní, ale jen nechápu, jak XYZ funguje (v rámci Albatrosu). Vyšlo 5 knih v této řadě, resp. v takovém formátu, dotisky nepočítám, tak proč musí být hřbet jiný a papír jiný. Nechápu, proč to musí být pokaždé jinak, někdy i u dotisků.
  • mcleek
    Obsah skvělý, jen nevím, nakolik ho miluji kvůli nostalgii. Za zpracování ale musím jednu hvězdu ubrat.
  • adevr
    Tohle je parádní věc, a ne jenom pro pamětníky. Neprakta je dnes malinko pozapomenut, ale ve své době to byl fenomén, a komiksy v knize docela souzní s dobou kdy vznikaly, a do všeho se míchali komunističtí kariéristi, udavači a závistivci. Ale doba je vlastně stejná, dnes máme udavače z neomarxistů, a sluníčkářských aktivistů. Prostě kazisvěti existují stále, a tak mnoho komisů zůstalo nedodělaných, ale i tak je to moc krásná kniha. Osobně musím přiznat že jsem vlastníkem tří komiksových knížek Seka, Zuly a brontosaura Puňti, a tak mi to, že zabrali 109 stran ze 368, vadilo, ale uznávám že ne každý tyto knihy vlastní, a bez nich by to nebylo ono. Tak jen doufám že lidé pana Wintera -Nepraktu znovuobjeví . Určitě by si to zasloužil, a to pomíjím fakt, že tahle knížka bude ozdobou každé knihovny.
  • z-e-d
    U Albatrosu teď skladem. Takže "prodej titulu byl trvale ukončen" u nich znamená, že je momentálně vyprodáno.
  • deefha
    deefha mecenáš18.7.2023 15:21Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Jako faktem je, že aspoň podle Heureky už na spoustě e-shopů fyzická verze není. Všechno jednou dojde a náklady těchhle věcí nebývají nijak závratné :-/
  • willis
    Je to jenom domněnka, nejsem insider, možná už fakt nebude. :) když tak ji radši kup: dokud ještě je :)
  • z-e-d
    Dík. Albatros zvolil podivné slovní spojení, že "prodej titulu byl trvale ukončen", tak mě to znejistělo.
  • willis
    to tam teď mají skoro u všeho....u Asterixe, Ransoma nebo Buriana. I u Zlaté knihy Tomana a mají tam i nový post téhle, kde se dá předobjednat dotisk.
  • deefha
    deefha mecenáš17.7.2023 09:56Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    @z-e-d Vzhledem k tomu, že e-kniha normálně dostupná je... Tak není fyzická prostě jen vyprodaná?
  • z-e-d
    Nevíte, proč Albatros ukončil prodej? Problém s autorskými právy?
  • Toe
    willis: Dle doprovodného textu ano, všech 15 stran co vyšly, než byl seriál ukončen.
  • willis
    A ten "Kouzelný míč" je tam kompletní?
  • Toe
    Aby si tady někdo nemyslel, že cenzurujeme obsah knihy, doplnil jsem festovně obsažené věci!
  • adevr
    trudoš: Proboha, jen to ne. To tak moc potřebujete kamarády? Nevím jak jste přišel na to, že si rozumíme? Udavačství, neomarxismus a cenzuru nikdy schvalovat nebudu, a bude fajn když mne nebudete kontaktovat. Nebudu vám , alespoň , muset odpovídat.

    Přeji vám, alespoň, hezké dny.
  • trudoš
    adevr: Perfektní, hlavně že si rozumíme. Na viděnou někde jinde, někdy jindy.
  • adevr
    trudoš :Jako slušně vychovaný , musím odpovědět.
    Díky za názor... Ale asi jen zareaguji, neboť mne jímá lítost. Prostě, koukám že si vystačíte sám. Asi zvyk.
  • trudoš
    adevr: Omlouvám se, asi jsem někde ve větě udělal chybu a nebylo mi rozumět. Zkusím to tedy znovu – Prosím, co kdybyste si svou politickou frustraci začal ventiloval někde jinde, než u komiksu se kterým to souvisí asi tolik jako svařák s cihlou?
  • adevr
    Trudoš : Já jsem sem psát nezačal. Ale jelikož jsem slušně vychovaný, tak pouze odpovídám na reakce těch, co mají potřebu mi sdělit svůj názor. Byť třeba i idiotský.

    A mimochodem, jak jste přišel na to že bych byl, zrovna já, jakkoli politicky frustrován? Copak já mám potřebu prskat kolem sebe chválu udavačství , aktivismu a cenzury? Já mám potřebu umlčovat fakty které se nehodí do neomarxistického zelenorudého vidění světa? Ale no tak...
    Jako editor nevidíte v řádcích dole, očividné? Nebo jste také podobného ražení, a tedy záměrně zaujatý?

    Asi to tak bude, jelikož nezvládnete ani uchopit fakt, že komiks a cenzura mají společného mnohé. Ostatně to i píši, i když zde jen v souvislosti s tímto komiksem... Projeďte si historii, než začnete srovnávat svařák s cihlou. Nebo chcete poučit? Jsem ale docela drahý...


  • trudoš
    adevr: Co kdybyste si prosím svou politickou frustraci začal ventiloval někde jinde, než u komiksu se kterým to souvisí asi tolik jako svařák s cihlou?
  • adevr
    mearez :pokračuje: ,, A nebudu, nebudu a nebudu!!! A až za mnou, do ústavu, přijde máma s mandarinkou, na návštěvu.... já jí povím o tom zlém Adevrovi! Máma mu ukáže!"
    Prc!!!
    ,,Séstro, pomóc jsem se zasejc pokakal. Éeeeee, e! Fstalá straná agrómnaja! Balšóje govnó! Potřebuju nový plenýýý, aby bylo co mlejt. Nebo to tu ještě více znečistím. Sestři, pomóc, gse ste, řeknu to mámě!, Ste zlá jak ten Adevr! Mamíííí,íííí!"

    ,, ... ehm... ono se to přenáší z Bohnického ústavu živě?! Cenzuru, potřebujem cenzůrůůůů, uuu.! " Prc!

    ::::::::::::::::::::::::::......................................................


  • mearez
    Milo_Harwey: Mluvil sem snad o cenzuře? Klidně, ať si vlastník této domény prohlašuje, že adevrův názor je ten správnej, je to jeho právo. Jak říkám, já bych cenzuru nezaváděl. Ale adevrovu možnost mlejt hovna fakt do nebes vyzdvihovat jako absolutní pravdu nebudu
  • Light
    Now kiss :**
  • adevr
    Kapis: Respekt. :)
    Každopádně přeji ať se u tebe Ježíšek pochlapí, a kromě zdraví, štěstí a pohody, přitáhne pořádnou nůši komiksových knížek. Mimo klasických záležitostí, jako jsou ručně pletené ponožky ,nářadí z Lídlu a klíčky od Ferrari Purosanque . Znáš to :)

    A zdejším milcům cenzury a práskačství, ať dodá třeba nějaké názory od Franse Timmermanse, či jemu podobných ,,lídrů". Určitě budou souznít, a pod stromečkem, jestli je tedy tyto svátky neuráží, se budou snad i tetelit.

    Pokud si však na ně, už pozítří, nedošlápne čert!

    Tak hezké svátky!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:38Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: od abonentů Respektu těžko čekat něco jiného, než agresivní bránění té své pravdy, až demokracie s pluralitou od huby odkypávají. Zděšeně sleduji co se děje a v jak chatrné bublině, chráníc se před realitou, někteří žijí. Ale v dobré náladě končím, nechcu se tu pouštět do žádných zbytečných debat.

    No nic, tuto parádu od Neprakty a Švandrlíka jsem si sice poručil u Ježíška od tchýně, ale asi pro to budu muset běžet už v pondělí. Děkuju adevře, že jsi mi tu tak prosvítil šábes;)

    Jo a prosím některé, i přes zjevný kruciální deficit kritického myšlení, chovejte se tu slušně, zlatíčka:) dyť už jsou skoro vánoce!
  • adevr
    To Kapis: Díky za normální názor. :) a to i Milo- Harwey
    Trošku mě tu, na stránkách věnovaných komiksu, tedy dříve cenzurovaném a zakazovaném periodiku, překvapila ta adorace a téměř až chvála cenzury a udavačství, ale, jak se říká: ,,Karma je zdarma." A kdo s čím zachází, tím také schází".
    Jen je s podivem , jak někdo může být tak naivní, že nepochopí že se ho to může jednou dost týkat. Ale ...kdo by vysvětloval morčeti fungování atomové elektrárny.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:03Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    jo a ohledně mazání se neboj, zdejší dungeon master je rozumný, dobře stavěný, mladý muž s mozkem;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:56Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: Držím ti palce, souhlasím s tebou na všech frontách, ale zdejší neomarxistická svazácká úderka v čele s protikomunistickým gauč-bojovníkem Bushem, který je poťouchle dementně rád, že mu zbořili Koněva pod barákem, i když se narodil až po majetkovém převratu v devětaosmdesátem a komunismus nezažil, přes celou řadu samovolných zmatených úderníků, až po kovaného neosvazáka Frye, kterému je jasné, že svoboda slova má přece své hranice, budou do tebe velmi obsažně bušit. Holt, kdo má názor jiný, než povolený, tak je co to teď...dezolát a ruský šváb, hehehehe. Drž se!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:46Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: pěkně, pyčo, pěkně;)
  • adevr
    Psi štěkají, karavana jde dál. Tohle staré arabské přísloví se sem docela hodí.

    Jinak už jsem řekl k tématu vše, a vím že sluníčkáře, aktivistické fanatiky a neomarxisty nepředělám. Ti se nakonec sami stejně vždy bolestivě střetnou s realitou.

    A hádat se s takovými voliči pětidemolice, je jako svádět boj na dětském pískovišti s mentálně postiženými dětmi z nedalekého ghetta, o kousek zmrzlého psího hovínka s přilepeným barevným papírkem.
    Prostě si ho nechte, fakt o něj nemám zájem. Jen vám k němu popřeji dobrou chuť.

    Jo, a mearez, : když už jsi tak osobní a blíží se svátky, tak budu laskavý a věnuji ti pár teplých slůvek.
    Neboj se, nejsem v menšině, to ty si jen do mne, velkého a moudrého člověka, projektuješ své bolístky a představy, aby jsi tak umenšil tvou nedostatečnost vůči okolí. Ale nešť, proč ne, já to unesu.
    Jen k tomu léčení, ...chápu že bys rád, kdyby k tobě na pokoj někoho sestřičky dali, ale já opravdu nemohu za to, že k tobě nikdo nechce. Zkus přesvědčit pana primáře, že tvé bludy už nejsou tak veliké, a hlavně!, buď poctivý v medikaci.
    Nehltej jen ty rudé a zelené prášky, a bude ti, jednou, líp.

    Tak hezké vánoce, sluníčka, a pokud už se odhodláte urážet, poprosil bych trochu originality. Ať to není, pro čtenáře, nuda.

  • rajot
    Já tipuju Alexe Jonese.
  • yogi
    adevr: že ty máš v pokojíku na plakátě křečka , tedy vlastně Křečka?
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš2.12.2022 17:05Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Mearez - a co kdyby nějaký pomatený lživý názor (dle tebe) někdo (Fry) zcenzuroval a nakonec by byl tenhle jediný názor (adevruv) pravdivý? :P to už se možná někdy stalo, ne? :D

    Kde je kapis a SSP? :D
  • hypermlok
    Takhle bouřlivou debatu bych u komiksu o dětech a dinosaurech nečekal :-).
  • mearez
    adevr: Cenzura špatná je, ale problém s názorama, který jsou pomatený a založený na nepravdách má snad každej normální člověk, nedivím se tedy, že se cítíš v menšině, když vypouštíš takový hovadiny do světa. Běž se léčit, seš paranoidní
  • adevr
    To Fry. Popravdě jsem se po tvém komentáři vyděsil, a nadále s tebou odmítám komunikovat. Nechápu jak můžeš s takovým názorem, kdy adoruješ něco tak odporného jako je cenzura, která potlačuje svobodný přístup k informacím, vymazává úseky dějin, nebo koriguje svobodnou tvorbu, dělat admina. To je šílené.

    Ostatně , nedávno k tomu, co se u nás ,v rámci potlačování svobodného vyjadřování a svobod, děje, vyjádřil své obavy i sám ombudsman, a cenzura, (ta pro tebe skvělá pojistka proti nehodícím se režimním názorům), byla u nás dokonce po roce 89. zakázána. Je to dokonce součástí ústavy, víš to vůbec?! ( jen tzv,. řečnická otázka, admine)

    Bylo to vždycky prostě zlo, a co se vy aktivisté v čele se šéfem novodobých tunelářů Rakušanem, snažíte protlačovat, je úplně stejné zlo, jako bylo vždy v dějinách.
    Ostatně, sám to naznačuješ kdy si myslíš že jen aktivisté a neomarxisté podporující současné zelenorudé vedení EU, a paradoxně se ohánějí demokracií, mají nárok na pravdu.

    A na okraj, i některé díly v dětském seriálu SeK a Zula, který je součástí této knihy, byly kdysi zakázány. Například napadení nájezdníky ,,moudří cenzoři " vyhodnotili jako vysmívání se sovětské armádě z osmašedesátého.
    Myslím že ty by jsi se, v těch dobách uplatnil, a prosím, neoháněj se demokracií. S takovými názory fakt ne. Nebo se dovzdělej, admine...
    A tímto, z mé strany, debatu končím.
  • Toe
  • Fry
    adevr: Názor ti neberu, pokud ho máš podložený svými vlastními zážitky/zkušenostmi o to lépe. Ale stavět svůj osobní názor jako ten 'zdravý'... proti jakému názoru vlastně? mému? Bushovu? ...je mimo už jenom kvůli tomu že každý máme jiný backround a jiné zážitky/zkušenosti. Cenzura je pak jen jakousi skvělou pojistkou, která v demokratické společnosti filtruje právě ty údajné 'zdravé názory' za ty fakticky podložené a jak správně říkáš - korektní, chránící společnost proti zbytečné xenofobii.
  • adevr
    To Fry: Můj zdravý názor je podložen tím, že jsem několik let pobýval v problematických zahraničních destinacích, zažil věci které v současné ČT nebo na Seznamu nikdy neuvidíš, a měl jsem například, i dlouho, za partnerku Němku, kdy jsem viděl čemu je mladá generace vystavována. Také jsem se , jako člověk publikující, už se stranickou cenzurou setkal, takže názor snad mít mohu... Z čeho vycházíš ty?
    Každopádně by se minulost NIKDY neměla překrucovat, a předělávat podle nějakých aktivistů. Přesně kvůli tomu jsou války.

    To baatcha: Zajímavé je že píšeš o mém pokřiveném vidění světa, když právě kvůli tvé pokřivenosti vznikly. Tvá neadekvátní reakce na moje hodnocení cenzuru tohoto komiksu, je důkazem že máš nějaký problém a buďto Pekarovou, nebo Rakušana s poodhalenými kotníčky, v pokojíčku na plakátě...
  • baatcha
    adevr: Si piš, že máš pravdu. Důkazem toho je, že tu už není žádný z tvých komentářů, protože je zcenzurovali. Oh wait. :D
    Je vtipný, že když na někoho reaguješ ty, je to "obrana", ale když někdo reaguje na tebe, je to "aktivismus a cenzura". Dost to vypovídá o nějakém pokřiveném vidění světa.
  • Fry
    adevr: Lze vidět, že se generačně i politicky značně rozcházíme. Nemám v plánu tě jakkoliv moralizovat, ale psát, že se považuješ za někoho se 'zdravým názorem' mi přijde trochu za hranou ať už si věříš čemu chceš. Ohledně 'okupantů', které zmiňuješ je naopak jenom dobře, že se již mluví čistě bez národnostního začlenění, díky čemuž se společnost alespoň částečně brání proti xenofobii, která by v 21. století, nebo respektive v kterémkoliv století, neměla vůbec existovat. Minulost je jedna věc, nicméně apriori bychom neměli soudit dnešní generace za přešlapy těch generací, s kterými nemají vůbec nic společného.
  • adevr
    To baatcha: Jo, přesně... určitě by pro tebe, bylo lepší promazat pravdu, zvlášť pokud tak zjevně vychází v tvůj neprospěch, viď. Takže klasika, trefil jsem se. A to že jsi vlastně tuhle debatu rozpoutal ty, by se přece také mohlo zcenzurovat.

    On byl, ostatně, vždycky bača mistrem morálky, ovečky by mohly vyprávět.
  • adevr
    George Walker Bush : Čéče, ty nálepky nemohou být vyprázdněné, neboť jsou vypodložené činy. Stačí si například jen podívat na připravované zákony současné vládní koalice , v tomto směru.
    A jelikož jsi admin, tak to budeš vědět nejlépe, tohle jsou tedy stránky fanoušků Pekarové, Rakušana nebo neomarxismu? Jiní sem nepatří?
    Ostatně já tu vypisovat nic nemínil, ale hodlám se bránit, pokud do mne někdo ,,zarýpe". I to je špatně?

    A ohledně těch německých okupantů, tak jsem čerpal ze studie, kdy bylo poukázáno, jak se rozdílně psalo o okupaci např. v roce 2000, a jak nyní, a kdy se silně omezuje ten fakt, že okupanti byli Němci. Tedy ti fakticky ovládajícími EU a naši ekonomiku... Použil jsem to jako vzor toho, jak se manipuluje s textem a cenzuruje, a to je to co mi vadí.

    Ohledně těch polských pomníků... tak ty opravdu nečtu, takže nevím zda je to pravda, ale pár Poláků znám a jejich názory na němce kteří je napadli, uřčitě nejsou miloučké, Ostatně, oni se proti nim i docela dost bránili, na rozdíl od nás... tak už jen ten fakt zpochybňuje to, že by byli takový milci, aby opomíjeli pravdu.

    A už jen tohle, věřte si čemu chcete, třeba v Spidermana bojujícího proti zlým Kurdům, v řadách NATO v čele s tureckým prezidentem, a nebo afričany žijícími v galské vesničce, ale nemoralizujte, proboha, lidi s jiným či zdravým názorem.
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš1.12.2022 14:40Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Baatcha - přesně to jsem si myslel...:D hezký jsi to napsal, zasmal jsem se a věřím, že ostatni také ...

    A tímto končím svoji i vaši diskuzi :D

    Sorry, bez linku :)
  • baatcha
    Milo: Samozřejmě, povzdechnutí nad tím, že "dnes si člověk už nemůže svobodně zahajlovat, aby ho hned někdo nezcenzůroval," jsem přeformuloval proto, že je tu děsná cenzura a někdo by to mohl nahlásit ČT, Rakušanovi a neomarxistickým volnomyšlenkářům a smazat to a ne proto, že mi přišlo lepší místo obecného sarkasmu navázat na něco, co adevr prohlásil, tedy na tu debilní logiku "plácnu blbost na veřejném fóru - někdo reaguje na můj názor - je to aktivismus - což vede k cenzurování". Omg. :D

    Jinak furt čekám, kdy to tady někdo promaže, aby dal za pravdu všem hysterkám, co si stěžují na cenzůru, která tu jaksi není. :D
  • George Walker Bush
    George Walker Bush admin1.12.2022 14:05Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: Čéče, jak koukám na tvoje zcela vyprázdněné nálepky ("neomarxističtí zelenorudí sluníčkářští aktivisté", "gauner Rakušan", " falešné levicové a sluníčkářské korektnosti", "vládní pětidemolice"), tak ti musím připomenout, že tady to není fanklub Ládi Vrabela, ani SPD, jestli ses neztratil...

    při oslavách osvobození se stále méně v mainstreamových médií používá ..němečtí okupanti, ale už jen nacisté nebo fašisté, bez udání národnosti, nezmiňují se očividné pravdy a skutečnosti...

    Představ si, že v takovém Polsku, které má mnohonásobně horší zkušenost s německou okupací, se na různých pomnících a připomínkách zločinů skoro zásadně mluví o "hitlerovcích". Nemám pocit, že by tím chtěli nějak zastínit "očividné pravdy" :)
  • adevr
    Fry. Ten článek je tendenční a jednostranný. Ohledně České televize, pro jejíž účely byl stvořen, tak právě díky polopravdám a cenzuře faktů, musí právě takové články falešné adorace vznikat. Dalo by se mnoho věcí rozebrat do mrťe, trávil jsem v bývalých postsovětských zemích několik let, nezapomínám ani na to co se dělo na Ukrajině posledních osm let, a proč ji ještě před rokem nechtěla EU mezi sebe... ale na to zde není místo a já nemám tolik času, kdo chce třeba si to zjistí, i když je plno pravdy ohledně toho cenzory vymazáváno. ... Každopádně, každý kdo cenzuru potřebuje, ať už to byli v minulosti náboženští magoři, fašisti, komunisti, nebo nyní vyznavači nenávistných náboženských ideologiií, nebo neomarxističtí zelenorudí sluníčkářští aktivisté, je duševní zrůda. O tom dějiny svědčí dostatečně, a nemůže být ani pochyb, že by tomu mělo být jinak. I když se leckdy cenzoři snaží... Např. při oslavách osvobození se stále méně v mainstreamových médií používá ..němečtí okupanti, ale už jen nacisté nebo fašisté, bez udání národnosti, nezmiňují se očividné pravdy a skutečnosti, kdy by si mohl člověk udělat i jiný názor než by se hodil současným vládním zelenorudým prounijním strukturám. A mohl bych pokračovat mnoha příklady, ale jsem na komiksovém fóru. Proboha. Osobně jsem měl možnost vidět a i zažít ledacos, a tak mohu s dobrým svědomím prohlásit že cenzura zde je, zatím ne taková jako z socialismu, ale pozvolna a plíživě, nastupuje. Náhubkový zákon, předsudečná nenávist, nebo svinstva která předkládá nynější gauner Rakušan, to je přesně to svinstvo, proč byl třeba cenzurovám Neprakta se Švandrlíkem. Zasahovat do komiksů, určovat lidem hranice toho jak mohou myslet a kam mohou sahat meze jejich tvorby... to jako vážně? To tu někdo schvaluje? No... tak jen doufám že i tuto debatu někdo nesmaže, jen proto že někomu nevoní pravda.

    A tímto bych rád uzavřel debatu i z mé strany. Zrovna mám chvilku volna, a tak jsem si udělal dobré pití, vybalil z obalu ,,Podivuhodná dobrodružství Rafana Mendoncy a poslíčka s pizzou", a rád bych si to užil . Tak snad aktivisté přestanou štěkat, jen když uvidí jim nepohodlnou pravdu.
  • Fry
    Pro ty, kteří si myslí že cenzura je apriori špatná, bych doporučil tento článek a debatu tím uzavřel: Skončila u nás svoboda slova?
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš30.11.2022 20:48Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Nebo teda zmínku o hajlování, abych někoho neočernil :D
  • adevr
    baatcha- To jsem nenapsal, jen reaguji na jakousi neomarxistickou aktivitu. A přesně díky takové, a lidem kteří se v ní rochní, pomalu cenzura, v rámci falešné levicové a sluníčkářské korektnosti, nastává. Pamatuji časy kdy mohly vycházet opravdu husté komiksové věci typu Schizo, a ty by dnes mnoho magorů nahlásilo, jako že jim to vadí, není to dostatečně korektní k menšinám, podporuje bohaté bílé muže, dělá si legraci s kdekoho, atd... . Myslím že i ty jsi byl aktivní například u komiksu Ms. Marvel, kdy jsi korigoval čtenáře kterým se nelíbilo levicové vyznění a muslimská ,,hrdinka" . Nebo podobně u černošského Spidermana. Takže ono je to trochu nasnadě, a to nutkání, díky kterému jsi mně oslovil, dozajista v sobě kus aktivismu má.
    A tedy ta cenzura, byla vždy špatná, každý normální člověk ji musí odsoudit, a uchylovali se k ní jen odporní a zvrácení lidé a jejich režimy. A tito práskače a udavače milují.
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš30.11.2022 19:10Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Bača - :D tak svobodná, že hajlování radši smažeš?
  • baatcha
    adevr: Jo takhle, ty máš pocit, že reagování na jiné názory se rovná cenzůře. Ok, úplně tě chápu, je to hrozně nesvobodná doba.
  • adevr
    baatcha: Spíš jsem čekal, že je moc rád, neomarxisticky, připomeneš. A ejhle... Asi bys měl v Nepraktově podání fialové sáčko, a modrožlutým emblémkem na klopě, viď. :D
    Každopádně, já tuhle debatu nezavedl do osobní roviny, ale musím přiznat, že aktivistické práskače a udavače opravdu nesnáším. A to se ani nezmiňuji o snaze cenzurovat, kterou se pozvolna snaží prosazovat současná vládní garnitura, a její přicmrndavači, co hned reagují na jiné názory, než je jejich pseudokorektní vidění světa.
  • baatcha
    deefha: Tak díky, už to vidím taky. :D
  • deefha
    deefha mecenáš30.11.2022 16:48Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Představuju si, jak by tuhle vaši "diskusi" nakreslil Neprakta a jo - funguje to, bavím se dobře :-D
  • baatcha
    adevr: Tak určitě. Ještě jsi zapomněl na zlé imperialisty a vrahy z vólstrýtu. :D
  • adevr
    baatcha: To není pičování, jen konstatovaní faktu. Od Rakušana, přes piráty, až po posledního ,,elfa" někde na FB, se práskačství, cenzura a udavačství těší velké oblibě. Důkazů k mému tvrzení je dostatek, dokonce i od politiků současné vládní pětidemolice. Nechceš mě, za můj názor,, nabonzovat? :)
  • George Walker Bush
    George Walker Bush admin23.11.2022 12:28Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    baatcha: Včera kvůli neomarxistům Lewandowski nedal penaltu a předevčírem mi sluníčkáři ukradli klobásu z lednice. Nepodceňoval bych je.
  • baatcha
    adevr: To víš, že jo. Když nemáš na co píčovat, neomarxisti a sluníčkářští aktivisti se vždycky hodí. :D
  • MaF
    Všechny, kdož mají i (některý z) předchozí(ch) svaz(e)k(ů) Zlatých knih komiksů od XYZ je třeba varovat, že tahle nemá kulatý hřbet, takže vedle sebe budou vypadat poněkud...
  • mcleek
    Z Albatrosu psali, že se to zdrželo ve výrobě a bude to k dostání až k 15.11. Taky se dost těším. :-D
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.10.2022 11:31Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    Na tohle jsem vazne zvedavy, znam jen okrajove. Tesim se na zajimavou retro naloz.