Jsem takový tichý, skromný introvert
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.9.2016 08:48Sandman: Předehra
    Je to takové klasické Gaimanovo snové výpravné putování, kdy prostě za každou cenu musí hlavně kniha vybočovat ze zajetých schémat a čtenáři pouze naznačovat. Celkově mě to bavilo a vcelku zajímavě to doplnilo Sandmanovo univerzum. Kresba fantastická.

    No a hlavně
    1) už by stačilo, měli by už Morfea nechat snít,
    2) zahlédl jsem v diskuzích dotazy, zda je dobré Sandmana začínat tadytouhle Předehrou a určitě to nedoporučuji, začátečník v tom bude mít takový maglajz, že z toho moc mít nebude, nepochopí motivace, vztahy, atd.., takže Předehru až nakonec. Aspoň za mně.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.8.2016 09:35Plášť - edice deluxe
    Tak tohle je velký průser!!!! Sledujeme rodinné drama, které nemá žádnou příčinu ani důsledek, ploché postavy bez motivace si nějak jednají a příběh si tak proběhne (až moc) rychle před očima a nic z toho. A to byla ta lepší půlka knihy. K tomu zas to zoufalství s Vietnamem, které mě už spolehlivě odpuzuje. Jako jsem trochu schopen pochopit tu Americkou bolístku, kdy byli vojensky poraženi při rozpoutání největší chemické války v dějinách lidstva, kdy vyvraždili děsivým způsobem několik miliónů lidí ve třech státech a zanechali za sebou spoušť, kde se stále rodí poškozené děti, vydláždili cestu k moci Rudým Khmerům a nikdy se ani slůvkem neomluvili, že je to furt žere a jedinými oběťmi této nechutné kapitoly dějin jsou pouze nebozí traumatizovaní američtí vojáci a milióny mrtvých jsou jen pouze "žlutí zmrdi". Ale kurva proč mám tadytenhle dokola všude opakovaný, zvráceně pokroucený, pohled furt někde přežvýkávat? Kdybych to býval byl věděl, tak to nekupuju, má nadrženost na Hilla po přečtení Zámku a Klíče byla hrubě zneužita! Ale můžu si za to sám. Hlavně, že mám debil nášivku.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.8.2016 14:25Temnými cestami (pevná vazba)
    Opravdu mistrovské dílo, klidně bych si dal další nálož takových dobrodružství ověnčených brilantní malbou.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.7.2016 08:14Candide #02: Velký inkvizitor
    Jenom na nejlepším ze všech možných světů, kde vše je správně zařízeno a nemůže to být uspořádáno lépe a jinak, může fungovat bizarní spojení dinosaurů, sudlic a cepů, hořících hříšníků, spravedlivě čtvrcených a napíchnutých na kůlech, s raketovými motory a křižníky. Další várka velmi volné adaptace skvělého Voltairova románu se Jeriemu náramně vyvedla. Z původního díla mi v hlavě uvízlo třeba jak Panglos popisuje únik z oprátky a přitom nazývá inkvizici "slovutnou a ctihodnou", jak je zkrátka nejlépe na tomto světě zařízena - tak třeba ne úplně doslova, ale toto se tam povedlo dostat. Kresba zcela úchvatná, radost se tím kochat. Na jedné stránce, při bitvě hampýznic;) s policií mě okamžitě přes oči udeřily Saudkovy ženské z "Arnala", takové ty kozaté s afrem. Už se mi nechtělo z postele k jednomu z úhelných kamenů komiksu u nás - "3xKája Saudek", ale myslím, že tam jsou dokonce ve stejných pozicích. Na vnitřní straně desek s náčrty pak je to, ke cti autora, zmíněno. Takových vychytáveček tam je více a za mně rozhodně jeden z nejvýraznějších českých počinů posledních let. Tak a hlavně, ať nám BBArt vydá i poslední díl!
  • Kapis
    Trochu nás ten Mignola natahuje, devátý díl sliboval pokračovat masakrem a jatky přímo epických rozměrů a zatím se plácáme v povídkách ze starých časů. Je to furt Hellboy a furt to baví, ale už bych radši plul zpátky na hlavní vlně. Corbenova kresba zcela famózní, ti ostatní kreslíři tentokrát nezaujali a i ty příběhy, které kreslili byly v rámci univerza ty nejslabší a říkal jsem si, co to tu vůbec dělá.

  • Kapis
    Kapis mecenáš15.7.2016 11:18Mechanické rybičky
    Mňóóó....autorovi se jistě nedá při jeho prvotině upřít nadšení v jeho křížové výpravě a taky odvaha, jako zjevnému dysgrafikovi. Je to sice pro děcka, ale takové kopance do logiky a hromady nesmyslů, musí i desetiletý školák prohlédnout okamžitě. Kdybych měl sestavit seznam těchto i nepříliš přísné logice se příčících kixů a oslích můstků, byl by dluhý jak cesta dom v pátek z hospody. Autorovi by mohl někdo také vysvětlit, že zemětřesení, výbuchy sopek, bouře a další přírodní projevy naší Země, spoutané fyzikálními zákony vesmíru, tu byli dávno před člověkem, budou tu i po něm a nejsou důsledkem jeho činnosti. "Luxusní automobil" jakožto nejhrozivější původce smrtelného znečištění naši planety, z jehož výfuku se valí mračna černočerného hustého dýmu, je nakreslen stylem, jež jsem s úspěchem praktikoval po školce ještě v druhé třídě ZŠ. Druhým největším vrahem života na naší planetě je přímo infernická uhelná elektrárna. Dle autorova popisu to musí být smrt chrlící monstrum, jež jen samou svou existencí genocidně splachuje ze světa živočichy a rostliny jak na běžícím pásu. Pokud bych nějakou nedejbože viděl, radši se ji vyhnu, zabijácké svini! Chladící věž, jež autor považuje za jadernou elektrárnu, je v jeho očích, respektive uších, synonymem třaskavé ozvěny jízdy samotných jezdců Apokalypsy. Jsem přesvědčen, že autor není pokrytec a celé to stvořil pouze za svitu denního slunce, oděn v listy Děvetsilu, ječmennou tužkou na žitný papír, barvami louhovanými z květů a plodů naší přírody, v ručně vykopané zemljance, a neužil tu strašliváckou, peklem smrdící, elektřinu. Jeho hrdinové - Mechanické rybičky - fungují samosebou zcela bez příkonu energie, jen tak z radosti, když samy od sebe získaly vědomí a vůli. A toto bezodpadové perpetum-mobile, kterým jsou poháněny, jim umožní, aby opustily vlastními silami naší sluneční soustavu a šířily své hloupoučké a naivňoučké poselství na jiné planetě, která je zatím zcela dokonalá.

    UFFFF, takže člověk likviduje a špiní tuto planetu z vlastní hamižnosti a bezohlednosti - ANO. Je třeba se k přírodě chovat zodpovědně, ohleduplně a zachovat ji pro další generace - ANO. Každý s tímto musí začít u sebe a vést k tomu děti - ANO (to tam nebylo, to přidávám já). Ale tímto stylem - NÉÉÉÉÉ - Prosím ne. tímhle děckám zasírat hlavu nikdy nebudu!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.6.2016 20:11Jirka #01
    Ahojky,

    Jmenuji se Peťka Píčusek, ale kámoši z jutubu mi říkají Petrodlak, hustý, viďte? Ve škole mi říkají normálně Péťo, tsss, ale s těma se moc nebavým, kamarády mám jen přes kompa – přes fejsbuk, instagram, twíta a hlavně jutub. Brzo budu mít jedenást roků a na mamče jsem si teď vydupal, aby mi kopila komiks s Jirkou Králem. Normálně nic trapně tišťěnýho doma nemáme, dyť čtení už je dávno out, tak na mně máma hodně koukala, co to chcu, ale když ono je to s Jirkou!! A je to úplně hustobožíííí, nejen ten komis, ale i Jirka samozřejmě, ten je úplně krutonejbožejší, mám jeho náramky, hrníčky, slipečky, no prostě všechno a je to všechno strašně cool!

    Jikrovi je už hodně let a už mu raší i fousy, tak jede v komiksu sám až do Brna, kde se setká s nejkrutopřýsnějším jutuberem a ten mu ukáže jak být populární natáčením supercool videjí a od tý doby je Jirka slavnej, doufám, že taky někdy budu a lidi mě budou lajkovat a sdílet a budu hvjězda, tak jako Jirka. Teď jsem natočil už pár videí, třeba jakou mám hustou kolopěžku, jak jsem si namazal toust burákovým máslem, moji sbírku mašinky tomáše, jak pařím gamesky nebo jak čtu komiks s Jirkou a jsou fakt krutý, tak se poďívejte taky a házejte mi tam lajky lidičky! Jirka potom zažije ukrutňácký dobrodružství doma po tmně, jsem se ůplně bál za něj. Musím mámě říct, ať ten cool osvěžovač s cool vůní (to byl vtip viťte muhehehe) domů taky koupí, ať to pěkně voní y u nás a třeba o tom natočím nějaký vtipný video. V dalších částech zažívá Jirka hustopřísná dobrodružství, ale nemúžu všechno prozradit, slukněte to sami nebo si komiks přečtěte se mnou na mojem videu. (Prosím!!) Ale ve zkratce: Jirka je velký cestovatel a dobrodruh, byl i u moře a na táboře - to já mám radši sledovat vydea na jutubu, venku mě to moc nebaví, a mámu radši přesvětčím, ať mi koupí novou grafárnu na gamesky a odhlásí mě z tělocviku. Uprosřted komiksu je suprovní plagát s Jirkou, až se mi z něj cosi podivného začlo dít ve slipách a už jsem ho pověsil na stěnu na nejlepší místo v pokojíčku a podle pokynů jsem všechno nasdílel. Cheche a celou dobu, co jsem to psal, jsem to natářel, tak lukněte, takoví dlouhý tekst jsem ještě nikdy nenapsal?

    Takže lajkujte, sdílejte, buďte prostě cool a já musím Jirkovi dát plný počet, je to prstě Bůch!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.6.2016 13:34Skalpy #04: Hryzání ve vnitřnostech
    Člověku, je-li ještě člověkem, se tato série musí zahryzat nejen do vnitřností, ale i hluboko do mozku. Neutěšené, nepřátelské prostředí, postavy postrádající jen náznak lidství, bezvýchodná deprese, nekvalitní drogy, chlast a hodně krve, nenávisti, ale nakonec i trochu zadostiučinění, v temných a depresivních kulisách tvoří jednu z nejoriginálnějších sérií u nás.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.6.2016 13:13Mýty #09: Synové impéria
    Mýty si udržují svůj vysoký standard a je krásné se pročítat tím, co všechno dokázala autorova fantazie vytvořit z pohádkových příběhů. Takový Generál inkvizitor Jeníček, ten zkrátka nemá chybu. Četl jsem někde (asi na Crwi), že série později ztrácí dech, doufám, že to nebude tak markantní a jen se trochu zadýchá!
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.6.2016 13:04Živí mrtví #17: Důvod se bát
    Opět konečně jak bych měl kule narvané mezi čelistmi svěráku a k tomu mi zpíval generátor náhodných textů - Riško Krajčo. Brutal, můj zájem o osudy postav v tomhle světě nikterak neupadá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.6.2016 12:43Živí mrtví #16: Ten velký svět
    Ne tak kouledrásající masakr, ale člověk z toho cítí, že se chystá velká změna. A jelikož je to Kirkman, těžko čekat, že by byla k lepšímu. Stále brilantní a uvěřitelný vývoj postav, mě to prostě zajímá co bude dál. Četl jsem názory, že Kirkman "vaří z vody" - já doma, když vařím, tak většinou taky z vody, takže za mně žádný problém.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.6.2016 12:28Bezpečná zóna Goražde
    Je k neuvěření a moc smutné, co si jsou lidi, sousedi, kteří se znají celý život, schopni udělat za masakry. Hluboké křivdy, které se na Balkáně, nazývaném správně "Sud se střelným prachem", staly za ta dlouhá staletí - ten ostrý břit - neotupí žádný čas, jak by zazpíval Jirka Zmožek. Ta nenávist tam je tak silně zakořeněná, pochybuju, že to může být kdy jinak, stačí si po Balkáně trochu pocestovat a člověk to slyší i cítí na vlastní kůži.

    Nemyslím si ale, že veškerá vina leží na Srbech, jsou zdokumentovány stejná zvěrstva ze všech stran a krev na rukách tam má každý z národů. Některá je třeba už víc zaschlá, ale je tam. Sám Sacco na konci píše, že si kniha neklade ambici být zcela vyčerpávajícím způsobem objektivní. Nicméně celý tenhle cirkus nakonec odneslo především Srbsko a jsem přesvědčen, že bombardování a vytvoření mafiánského Kosova byla historická chyba, které ještě budeme v Evropě litovat. Je jistě jen shodou náhod, že Albrightová na Kosovu zprivatizovala Telecom, Wesley Clark - generál, který vedl útoky NATO - zprivatizoval na Kosovu největší lignitový důl v Evropě a staví tam dálnice za miliardy, či že tam stojí největší Americká vojenská základna v Evropě. Při mých cestách jsem zjistil, že Kosovce nemá rád (možná slabé slovo) žádný okolní národ, ani v Albánii žádné nadšení nebudili. Také jsem se teď dočetl, že v mešitách, kolem ulice Billa Clintona, se za Saúdské peníze šíří wahábismus a k IS se přidal, na počet obyvatel, zcela rekordní počet lidí v Evropě.

    Velice silný komiksový příběh a musím Saccovi poděkovat za osobní odvahu a všechnu tu práci, kterou s tím měl. Jen tak dál.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.6.2016 10:16Kouzelný míč
    Doufám, že to není v nákladu 50ks.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.5.2016 13:18Zaklínač #02: Liščí děti
    Výborně zpracovaná plavba z knihy Bouřková sezóna v zajímavé kresbě. Ne, že bych nadšením chrochtal, ale bavil jsem se velmi dobře, 90% si to za mne zaslouží.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.5.2016 13:15Šíbr
    Celkem zajímavý zprostředkovaný příběh, na kterém jde vidět, že v tomto konfliktu měly máslo na hlavě, nebo spíš krev na rukách, každý z Balkánských národů a nikdo není bez viny.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.5.2016 14:57Goon #05: Zvrhlé choutky
    Baví mě to, líbí se mi to, zajímá mě co bude dál, ale nemohu si pomoct, že tentokráte jsem za své peníze nedostal plnou porci. Nevím, jestli je to záměr, ale mám pocit, že Eric Powell začal trochu flákat pozadí, už nejsou tak pečlivě a zajímavě vykreslená, panely jsou větší a na tři stránky roztáhnout přestřelku s obyčejnými gangstry je trestuhodné. No a ten poslední sešit je až moc mimo - a teda že Franky zabije mimino, to je dost podivné...
    Takže rozhodně nepřestanu kupovat a podpořím i další díl, ale snad nebudu zklamán.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.5.2016 08:19Komiks v Brně
    Zadání bylo jasné, provedení už slabší. Možná kdybych byl Brňák, nějakou hvězdu bych přisolil. Nicméně činorodost této provařené Brněnské dvojice se musí jen a jen kvitovat. Jednou, před dávnými časy tu Zack nahodil otázku, jaktože na té Moravě jsou oproti Praze lidi tak komiksově aktivní, nevím, co za tím je, ale něco holt na tom bude.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.5.2016 08:10Zámek a klíč #06: Alfa a omega
    Jedinou malinkou nevýhodou této knihy bylo, že se dalo očekávat, co se bude dít - ne sice do detailů a bez konce, ale přece jenom bylo jasné, že velké finále se udá v Jeskyni utopenců a některé věci jsem tušil i pár stránek dopředu. To se mi u předešlých dílů nestávalo. Ale to nijak četbě nevadilo. Ten prolog to tak pěkně happyendovsky završil a já musím říct, že celá tato série byl jeden obrovský napínavý zážitek, výtvarná extáze, obdivuju promyšlenost děje od prvního panelu, a.. a.. no zkrátka po všech stránkách BOMBA. Zámek a Klíč jistojistě patří k nejlepším sériím, které kdy u nás vyšly.

    P.S.: Na edici "Na přání" od CC jsem už uvykl a vyhovuje mi. Jestli to byla jediná cesta, aby todlenctoto u nás vyšlo, tak s tím nemám žádný problém. Když to člověk nestihne, je to horší - smůla - ale 399 za knihu v takovém zpracování vysolím kdykoli znova. A i předem.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.5.2016 07:46Zámek a klíč #05: Časohrátky
    Ai Ai Nig Shiburath!! Fiktivní městečko Lovecraft v Massachusetts - v Nové Anglii, kde velký mistr stejného jména žil a stvořil svůj úžasný svět a jemuž je tato série jistě poctou - vydává další dávná tajemství! A není to nic příjemného. Finta, Kulišák, či Démon zpoza Černých dveří se s tím nepáral(a) v žádné době a systematicky, bezohledně a krutě si jde pořád za svým cílem. Spousta věcí se dovysvětlilo a samotný popis prvních klíčů od Benjamina Zámka teď dotváří první příběh knihy z občanské války - což jsem zjistil zcela náhodou, když jsem si nakonec listoval seznamem klíčů. Je to stále psáno a kresleno ve velkém stylu a odpoutat se od toho rektorvoucího čtení jde jen s velkým sebezapřením, napětí se dá krájet a stránky jsem otáčel se zatajeným dechem, pln nervozity. Hluboce smekám a nedalo mi, abych včera před spaním už nenačal poslední díl! O čem se mi tak asi zdálo....uffff.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.5.2016 07:58Zámek a klíč #04: Klíče království
    Ufff....tak ke konci jsem už ani nedýchal a četl jsem i za chůze! Dlouho se mi nestalo, že bych tak prožíval osudy postav v knize a v duchu se modlil, ať udělají to či ono a toho zasraného Zacka odhalí. A každý drobný detail nahrával jen jemu. Je až úchvatné, jak to má autor všechno promyšlené dopředu a jak dokáže stupňovat napětí. K tomu zcela dokonalá kresba a máme tu jednu z nejlepších sérií, co u nás kdy vycházela. Díl s poctou Calvinu a Hobbsovi (tedy Wattersonovi) s měnící se kresbou mezi realitou a Bóďovými fantaziemi byl vskutku originální. Díl Únor, kde to šlo všechno tak trochu zkratkou a každý (víkendový) den na smrt bojovali s jiným projevem Démona, vypadal jako nějaká parodie nebo sen, ale nebyla. Tak teď to chce zpátky Rufuse, ať rozlouskne, kdo vlastně okupuje Bóďu. Nebo to bude jinak;)?
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.5.2016 09:15Zámek a klíč #03: Koruna stínů
    Tak mladý King opravdu nespadl daleko z Kopce;) a tento mysteriózní krvavý thrillerohorror mě zcela dostal a pohltil. K tomu ta dokonalá precizní kresba, jež mate svou na první pohled dětskostí, tvoří zcela geniální zážitek. Všechny postavy a jejich chování jsou zcela uvěřitelné a autor nám historii i současnost jen po kouscích dávkuje, jak metadon vytřepanému chudákovi, který křečovitě a nervózně otáčí stránku za stránkou. Zavřít tuto knihu, dokud se nedostanu na poslední stranu, je téměř nemožné. Pořád spousta nápadů a napětí i zlo je při čtení přímo citelné. Opravdu PARÁDIČKA!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.4.2016 21:00Zámek a klíč #02: Hlavohrátky
    Uchchch... jsem zcela pohlcen! Jak směšným zlem byl prostý Sam! Nebo sehraje roli Gluma? Uch uch jsem natěšený jak malý Rajda a jdu z igelitu rozervat další díl. To je pecka!
  • Kapis
    Uchchch... jsem zcela pohlcen! Jak směšným zlem byl prostý Sam! Nebo sehraje roli Gluma? Uch uch jsem natěšený jak malý Rajda a jdu z igelitu rozervat další díl. To je pecka!
  • Kapis
    Vzpomínám, že tohle, jak vyšlo, bylo koncipováno snad rovnou do Levných knih a hned to tam taky leželo. Díval jsem se podezřívavě, ale koupil jsem to radši v pevné, přečetl a některé šokující úchylné pekelné scény jsem si pamatoval i po těch letech. Tehdá mě to plně nezaujalo asi jen proto, že jsem nevěřil v pokračování, ale když mám doma celou sérku a načal to znova, vidím to jinak. Ta snaha šokovat je možná až moc silná, aby nalákala čtenáře, ale funguje to skvěle. Krev a rádoby tupá brutalita, jež není tím, čím se zdá zkraje býti, jen pomalu rozhaluje krvavé vnitřnosti a komlikovaně provázaný příběh, lehké náznaky a vodítka nejsou složitě skryty, ale pozornost je držet třeba a zkrátka hltá se to samo. Já to tedy zhltal. Nebo jsem byl zhltán? Rozžvýkán a vyplivnut? Asi tak něco. Kresba precizní a jak on ten Rodriguez umí panečku kreslit stromy!! A kolik musel mít práce s tím furt kreslit ten barák ze všech stran. Okamžitě otvírám další díl.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.4.2016 08:23Ú.P.V.O. #05: Černý plamen
    Velkolepé finále v Lovecraftovských kulisách prastarého děsu. Postavy jsou zranitelné jak fyzicky tak psychicky, dělají těžká rozhodnutí a celkově to není úplně tuctová šestáková vykrádačka. Velice dobře jsem se bavil a jelikož jsem to četl rychle za sebou, aji jsem zaznamenal ten na první pohled bezvýznamný dzyndzyk, co Roger našel a na něž šel jednou ještě záběr v jeho pokoji a který to všechno rozhodl. Za mne tentokrát 90%, jen tak dál!
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.4.2016 06:55Ú.P.V.O. #04: Smrt
    Nový scénárista přinesl svěží vítr do plachet a celá série se pořádně rozhýbala. Začaly se se budovat pořádně charaktery jednotlivých postav, jejich soukromých problémů a vztahů mezi nimi. Celkově je to zajímavé a napínavé čtení, které i když nesrší totální originalitou, jen tak nevyšumí. Dobře jsem se u toho bavil. No a k pověstné pečlivosti CC - kniha samosebou na vysoké úrovni, ale asi je honil čas, protože při těch hromadných akcích mají členové týmu na zádech BPRD, místo přeloženého ÚVPO.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.4.2016 07:58Ú.P.V.O. #03: Žabí mor
    Dlouhý příběh - který je evidentně teprve začátkem rozsáhlých událostí - bavil více než epizodní duchařské příhody. Z celého toho žabího průseru, čpí Lovecraft na míle - ta pasáž, kdy zázračný "flaňďák - černoprdelník" popisuje Abemu co se bude dít dál, jak si vzpomenou na písně, které nezněly milióny let a prastaří povstanou, byla tudíž také z nejzajímavějších. Musím se přiznat, že to s tím původem Abeho mi došlo až při listování skicářem. Kniha měla atmosféru, bylo to celkem napínavé, jediné, co brání napálit tomu 5 hvězd je kresba. Guy Davis nekreslí špatně, ale není to zkrátka Mignola ani žádný z jeho kopírovačů, což by knize dalo určitě hutnější kulisy. Ale už se těším, co se bude dít dál, není nad to mít najednou v ruce 5 knih a nečekat na další díly dlouhé měsíce, během kterých se spolehlivě vše vykuří z hlavy.
  • Kapis
    Ach má drahá Kloakino!!

    Scénáristicky to není vůbec špatné, ale chybí tomu ta atmosférická kresba, která toto univerzum odlišovala od jiných a která dělala z první knihy zajímavější a temnější počteníčko.
  • Kapis
    Sice ty části se Slitinou a jeho roboty jsou obecně slabší, ale Goon si mě už kompletně získal. Svět, který se povedlo Powellovi stvořit je tak zábavný a božsky nakreslený, že se od něj nedá odtrhnout a po dočtení přichází těžký absťák.
  • Kapis
    Jelikož jsem si na Černý pátek dokoupil zbytek série + později Černý Plamen, řekl jsem si, že dozrál čas si přečíst všech pět dílů v kuse a je třeba si dat repeté prvního dílu. A jsem stále spokojen, první tři povídky jsou kresleny fantasticky a jako seznámení se do docela dobře funguje. Bavilo mne to, zůstávám na původním hodnocení. Tak a jdeme na Duši Benátek.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.3.2016 10:52Silent Hill: V nitru hynoucí
    Ben Templesmith nemá chybu a taky jen kvůli jeho výtvarným orgiím dvě hvězdy, jinak jsem tomu ale vůbec, ale ani co by se kapka za nehet vlezla, nerozumněl. Ono asi číst komiksy podle her, které jsem nikdy nehrál, je pěkná kokotina. A asi i vydávat. 99 z LK tuším to pak tolik nebolí (čtenáře, ne vydavatele). Už vím proč obskurní debilita Vampirella i s tímhle tak dlouho ležely nezdolány a instinktivně nepovšimnuty.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.3.2016 10:42Vampirella
    Uff, to byla pýýýýčooovííínáááá, nezlobte se prosím na mne za tu u mne neobvyklou blasfemickou mluvu, za kterou jistojistě skončím skučíc v katolickém pekle, ale čiřejší utrpení a ztrátu času jsem dlouho nezažil, kurva fujtajxl! Na jednu hvězdu to dosáhlo přes tu vysokou hradbu odporné kýčovitosti pouze díky dvěma skoro vtipným momentům. Nejvíc šokován a zděšen jsem byl, když se to knize celou dobu nemělo šanci povést, z posledního okýnka, kdy prý jsme "ho neviděli naposled". Naštěstí nevím koho, ale uchráněn této informace budu nejspokojenější. Cena 400Kč, psána v antikvariátu tužkou, a která zdobí stehno na prvním obrázku uplakané a hodné sexy renegátské upírky je kurvárensky přestřelena, ani 150 jsem za to neměl dávat! Ale nechám si to jako ukázku hloupé, sterilní a prvoplánové kokotiny, kterou by nezachránila ani Dáda Patrasová, než začla chlastat, v hlavní roli. Fujtajxl!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.3.2016 07:4930 dní dlouhá noc
    Musím se přiznat, že k jedněm z mých oblíbených činností patří chodit před knihovnou - a ani u toho nemusím být nutně nahatý, či v kožených tangách - prohlížet si hřbety knih, hrabat se, přerovnávat, uspořádávat, rozšiřovat, kompletovat a rozmýšlet co si vyberu ke čtení. A tak jsem si teď tak hrál se sv..ou knihovnou, přenášel, srovnával, uskupoval rozházené série a krom zjištění, že mé skladovací kapacity jsou opět skoro naplněny, jsem vyhrabal tři starší věci od Comics centra, které nepovšimnuty škemraly o mou pozornost už dlouhé roky. A proč ne, řekl jsem si a otevřel jsem hned první z nich, jíž povedenou adaptaci jsem kdysi shlédl. Začetl jsem se do 30 dní dlouhé noci, protože Ben Templesmith mě uhranul už dávno.

    Na předsádce tužkou vyryto 380 Kč z antiku, takže cena OK, je to přece jenom malá knížečka a původních 599,- je přestřel.

    K Aljašce mám citový vztah, zažil jsem tam největší dobrodružství svého života, proto mne udivila ignorance amerického scénáristy, který byl tak líný, že se ani neobtěžoval zjistit, kudy “Alaska Pipeline“, tedy ropovod, který upíři v knize rozbijí a zapálí, vede. Ten totiž nevede do Barrow, ale do Prudhoe Bay (kde se dá dostat autem a kam jsme se bohužel na konci léta přes sníh a led už nedostali). Scénáristicky je to vůbec poslabší, i když dobrou původní myšlenku nelze Stevu Nilesovi upřít. Co tuto knihu však dělá extra zážitkem je výtvarné zpracování Bena Templesmithe. Zbytečností jest k němu psát více, je prostě specifické, dynamické, naprosto excelentní a plně mne uchvátilo.

    Takže za brilantního Templesmithe a moji milovanou Aljašku, kterážto kombinace vdechla této knize neopakovatelnou atmosféru, nemohu jít pod pět.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.3.2016 09:01Goon #03: Samej průšvih
    Pořád velmi zábavná a brilantně nakreslená taškařice, která mě furt neskutečně zajímá a baví. Akorát potřebuju sehnat další dva díly za rozumnou cenu, šestý díl už si u CC předplatím. Takový Lachtan, Broskvička či "Kudlou do voka" mi nepřipadají jako recyklace, jsou to holt postavy a hlášky tohoto universa. Že se objevuje u Batmana Joker už 75 let taky asi nikdo nenazývá recyklací. Takový Broskvička, který se v přímém přenosu vysere do plínek a kydne si to na hlavu - a k tomu frigidně-feministický snobský autorský komentář, který zároveň sám autor pošle do prdele, aby dal najevo, co i podobných myslí, pěkně se starým tečkovaným kolorováním, to zkrátka nemá chybu. Potřebuju další díl!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.3.2016 07:01Goon #02: Mé vražedné dětství
    Kdo by řekl, že mě taková ztřeštěnost bude tak moc bavit. Nejlepší jsou příběhy hlavní linie s páterem a jeho povedeným gangem, ale i menší bokovky stojí za to. Stejně jako všechny vedlejší postavy. Myslím, že Eric Powell by to byl schopen celé rozjet v mnohem děsivějším a drsnějším (vulgárnějším) stylu, ale drží tomu ten povedený retro jakože "slušňácký" styl, říznutý nevinnýma brutalitama. ,,Broskvička Valentýn je hovínkový umělec!", je taková špička, kdy to trochu překročil a dík za to, tahle krátká vtipná parodie s Archiovými se vskutku nadmíru povedla. Autor nám karty ukazuje jen pomalu a ta kresba, juj, ta kresba, to je fantazie. Každý drobný detail je geniální. Ta pozadí s trubkama a rozpadlýma barákama mne přivádějí do menších extází.

    Jediné, co mi to trochu kazí jsou ceny. Nenaskočil jsem včas, abych si Goona kupoval "na přání", ale i tak se mi povedlo nakoupit 1. díl u CC za 399, OK, další dva díly od jednoho komiksového kolegy za 500, bomba - ale další díly už jen za 499 přímo u CC (a jinde ještě dráž) a to se mi zdá kapku moc, přece jen, nejsou to žádné bichle, luxusní vydání je sice fajn, ale asi bych z něho slevil, ani ta záložka zde není úplně nutností. Kdyby stál díl 350 - to mi přijde jako akurátní cena. Holt asi budu muset vyčkávat, abych to někde koupil z druhé ruky a další díly si předobjednat (tento styl mi ve finále nevadí, když to zaručí vydání dalších dílů).

    Jinak jsem ale z Goona v rámci jeho oddechového žánru nadšen...ne až na pět hvězd, ale na maximální počet v rozsahu čtyřky.
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.3.2016 09:05Star Trek Omnibus: Původní série
    Protože mám jako sběratelský ocas doma už 19 těchto “Dark horse omnibusů“ (pravda většinu za ceny od 99 až 299), řekl jsem si, že přišel čas to konečně okoštovat a volba padla na Star Trek. A ve výsledku jsem se jím musel bohužel celkem protrápit a to skoro tři týdny. Nejsem žádný trekkie, kterému by se nepostavil bez vulkánského propojení mysli nebo se udělal pouze navlečen v uniformě hvězdné flotily, ale ten vesmírný sitcom Star Trek mám moc rád. Jsem i hrdým vlastnitelem celkem slušné sbírky první ST Customizable card game a na Klaun_dominantovy otázky bych měl tyto odpovědi:
    - Jo, krom Deep space nine.
    - Ani ne.
    - Obojí.
    - Ani ne.
    - Nevlhnu a Kirka jsem si teda nahého nepředstavoval nikdy. Jo, tak Sedmou z devíti nebo T´Pol, ty jsem si představoval kdysi docela aktivně. Kdyby Janewayová mělo o patnáct roků méně, možná by taky stála za představu – ale to by ji zase neobhájili jako kapitánku, že?

    Ale tímto těžkým megašpalkem, jak už jsem psal, jsem se musel protrápit, nebavilo mě to, až nudilo. S postupem knihou se to sice lepšilo, ale zachránit to už nešlo. Kresba, s výjimkou obálek, podprůměrná. Občas vypadá elitní posádka vesmírných apoštolů míru jako parta slizkých puberťáků, jindy jako blbečci z pomocné školy, onehdá jako by vylezli právě z plastické chirurgie Dr. Botoxe.

    Příběhy, které ožívají v seriálech a filmech mají atmošku a umí být napínavé. A to se na papír přenést nepovedlo. Nezajímalo mne co bude dál. Pokud jsem knihu zavřel, tak navázat na příběh později skoro nešlo, vše se hned jako nezajímavý balast hned vypařilo. Škoda, možná kdyby byl omnibus z novějších sérií – a obsahoval třeba speciální díl jak T´Pol a Sedmá z devíti spolu mlsají šlehačku při transdimenzionálním kolapsu Q-continuua - tak by to bylo celkově jistě poutavější. Vazba a zpracování knihy jsou v pořádku.

    P.S.: GWB: mýlíš se, Star Trek není pseudověda – nevím, jestli už od Původní série, ale od Next Generation určitě začali na tvorbě spolupracovat vědci. Tím nemyslím např. specialisty gender studií a sociology homosexuální inkluze, ale skutečné vědce - matematiky, fyziky, lékaře, geology, biology, odborníky na transwarpové fázové přechody při tachyonovém rušení přetíženými dilithiovými kontejnery apod., takže ty věci ze seriálu, které nazýváš pseudovědou, jsou povětšinou skutečné teorie, kterými se zabývají velké mozky naší planety a některé přešly do praxe, např. takové tablety, žee? A ta (planeta) se, jak víme, stane středobodem Federace planet velké části kvadrantu – v tomto kontextu mi stále uniká, proč jsou lodě Federace značeny písmeny USS.

    Ták, mám to zdárně za sebou, ukládám zpět do hromady Omnibusů, jejichž zábavnost asi taky nebude příliš kulminační, a nemohu dát více než 35%. Ale s odřenýma gondolama nebyla hvězda jen jedna!
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.3.2016 12:53Goon #01: Nic než utrpení
    Tak jsem si taky konečně pořídil první tři díly, abych věděl o co jde, a ať mi tu moc neujede vlak - a jsem docela mile překvapen a po dlouhé době jsem si četl i v posteli před otčenášem a spinkáním. Je nutno říci, že pan Powell je mistrovský kreslíř, je to radost se v tom hrabat. Úžasná noirová kresba k takové ztřeštěné grotesce, to se jen tak nevidí. Tužkou kreslená pasáž zcela famózní. Kulisy, ve kterých se to odehrává jsou velice sympatické a nad různými bestiálními příšerami se nikdo nepozastavuje - a ta městská pozadí, to je lahůdka. Formát i výprava knihy klasicky na vysoké úrovni, i když mě tradičně sral ten použitý jazyk, který nemohu s klidným srdcem vodkejvat, ale to je jak Dorty na stěnu házet. Ve finále mne to až nečekaně bavilo a docela se těším, co bude dál. Jo a i hřbety těch třech dílů vedle sebe jsou okulahodící.

    P.S.: úplně jsem zapomněl, jak jsme tu před lety řešili, že byl chudák Hellboy nechutně a určitě ilegálně zneužit k politické agitce k podpoře toho rakouského ....... ech, mám takové krásné slovní spojení, co rád používám, ale nebudu tu už vířit vášně;) Jo, ty komenty po letech, to musím Zackovi kvitovat, že to funguje tak jak to funguje.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.3.2016 15:11ZERO #02: V srdci všeho
    Jako dílek v skládance těžko posuzovat samostatně, není to čtení pro začátečníky, ale věřím, že to jako celek bude dokonalé. A hlavně to není žádná nekonečná série, u Crwe je navíc téměř 100% jistota, že to vyjde do konce. Tak jedem!
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.3.2016 15:03Valčík s Bašírem
    Docela se mi líbila kombinace kresby na fotografiích. Dokud jsem se na to nepodíval pod pořádným světlem, tak jsem ani nezaznamenal že to jsou fotky. Papír výborný. To by bylo k formě, ale jako u všech podobných děl, i zde je zásadnější obsah. Mám o tehdejších událostech něco málo načteno a pan scénárista popisuje věci stejně, a to jsem rád - jako přímého účastníka je jeho svědectví o to cennější. I tak mi spousta lidí kolikrát říkalo, že jsou to všechno zase nějaké ty konspirační teorie. A ejhle nejsou - jako u spousty jiných věcí, lidi to ale moc nezajímá. Je však jasné, že Izraeli moc vyhovovalo, že někdo za ně vyvraždí 2000 Palestinců, které před tím vyhnali z jejich země a oni se jakože u toho budou dívat jinam.

    Je to svědectví silné a taky odvážné, protože střílí do vlastních řad. A to se moc, zvlášť v této vyvolené zemi, neodpouští. Mám snad jen jednu výtku, stejnou jako např. u všech amerických filmů o Vietnamu. A to, že "obětí" je účastník na straně agresora. Ano, ti kluci za to nemohli, nechtěli tam být, mají oprávněná traumata, vypovídají o nesmyslnosti války, ale proč, když jsem u toho Vietnamu, někdo nenatočil filmy o milionech obyčejných vesničanů, proti nimž byla rozpoutaná největší chemická válka v dějinách lidstva? Umřelo jich řádově několikrát více, stále se tam rodí postižené dětí, copak tam by se nenašlo dost materiálu? Kapku jsem odbočil, ale snad je princip toho, co jsem měl na mysli, jasný.

    Za mne určitě 5*
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.2.2016 08:00Dobrodružství Lapky a Ťapky: Zlatokopové
    Tak jsem si v antikvariátu říkal, jestli tomu nechybí obálka, ale za těch dvanáct kaček to když tak nechám malé, mě hned napadlo a už jsem to bral - a obálka tomu nechybí, fakt to vypadá takto. Mám mlžný záblesk z dětských let, že jsem to měl někdy v prackách, ale záblesk pouze matný. S malou jsme to přečetli asi za minutu a moc ji to nezaujalo - ale překvapení dostala a já opět nálepku nejlepšího tatínka. Mě to naopak docela zaujalo - velké dobrodružství, zcela citelně kreslený velký déšť a hlavně děcka!!! Když jedete někde do přírody, musíte mít POJIŠTĚNÍ!!! Ještě, že zodpovědnější, krásnější, ale stejně tvrdá část tohoto canis-týmu nenápadně pojištění sjednala, když chlapecká část nezodpovědně trávila zbůhdarma čas jistě nějakými zbytečnými pyčovinami. No a jak se to vyplatilo nakonec, chudáci Rafani si akorát poleželi zadarmo v nemocnici, ale penízky se jim sypat nezačaly, tak jak hrdinům tohoto plátku. No a ve finále, kdo by to řekl, taková agresivní reklama, cílená na nevinné děti v době, kdy jste minimálně tři hodiny denně stáli frontu na banány.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.2.2016 09:45Krimikvíz #6: Tajná služba
    O téhle sérii jsem neměl ani potuchy, než jsem vyhrabal ve "svém" Porubském antikvariátu z krabice časopisů tuto dánskou taškařici. Za 15 korun jsem si ji tedy vzal a těšil jsem se, jak budu před spaním brousit ... ech... ty.... mozkové závity a řešit kriminální záhady na základě nenápadných indicií, skrytých vodítek a maskovaných detailů, čímž můj intelekt a exaktní vyhodnocování životních dilemat nabydou prudce na obrátkách. No a dostalo se mi toho jen po málu. Krimi-hádanky jsou třízeny dle obtížnosti, ale i některá jednička je těžší než pětka a mnohdy nebohý čitatel nemá sdosdatek informací, aby případ řádně vyřešil. Tak například hned první, prý nejlehčí, případ má tolik ale, až pochybuju, že by to někdo dal. Těžko taky vyřešit případ, který stojí na termínu lovecké sezóny lišek v Anglii nebo výšce oběti, když ta si od začátku, ostentativně nespolupracujíc, leží zamordovaná na zemi. Jedinou jistotou tak zůstává malíř, natěrač, či zahradník, nebozí to zástupci dělné třídy v přehlíživé aristokratické společnosti, kteří za to vždycky mohou. Jo, bacha, to byl spoiler!

    Gadžopádně, takhle před spaním, než víčka slehnou únavou a člověk se pokojně ponoří do nějaké té příjemné noční můry, to není vůbec špatné. Jestli někde uvidím další díly, beru je všemi deseti.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.2.2016 06:56Macanudo #09
    Jako obvykle kvalitní porce citlivé člověčinky. Při čtení během pracovně stresujícího a hektického začátku roku doslova pohlazení po duši. Nejvíc mě baví ty decentní antikorporátní vtípky a šťouchance do Twitteru, televize, kupování předražených značkových hader apod.

  • Kapis
    Kapis mecenáš1.2.2016 12:15100 nábojů #10: Dekadence
    Tato skvělá série, a my s ní, trpí především těma dlouhýma pauzama, ale modleme se bratři a sestry k Bohu té jediné správné víry i jeho neposkvrněné rodičce, jakožto i Duchu svatému, ať to BB-Art dotáhne do konce. Byla by to strašná škoda, kdyby se série usekla v tak pokročilém stádiu.

    Po té, již zmíněné pauze, pak má jeden trochu problém se zorientovat, ale genialita 100 nábojů ho zase rychle vcucne - já jsem tedy místy ani nedýchal. Musel jsem se párkrát vracet, protože časové prostřihy nejsou do očí bijící a těch postav je docela dost. Eduardo Risso je prostě Bůh (ne ten pravý jediný správný), jeho cit pro perspektivu, dokonalá technika, využívání odrazů ve sklech, děje na pozadí, to jsou orgie a mě se povedlo za šest hodin v Pendolinu do Prahy a zpátky přečíst pouze čtyři sešity. Zkrátka Bůh, který s Mignolou neotřesitelně sedí na vrcholu mého žebříčku výtvarníků. Děj se taky docela slušně pohnul, a i když pořád chybí hodně kousků skládačky, je to neuvěřitelně zábavné.

    Nevím, jestli mám smůlu, ale je to druhá kniha ze dvou knih od BB-Artu za poslední dobu, jejíž vazba není dokonalá, v tomto případě je to naštěstí šité, ale i tak celý spodek se mi během prvního čtení odlepil.... no nic, jdu si dát další kolo růženců...
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.1.2016 08:56Skalpy #03: Mrtvé matky
    UFFF. Temné, drsné a depresivní. Beznadějně bezvýchodné zoufalství z toho doslova kape. Dokonalá, temná, drsná a depresivní kresba to tučně podtrhuje. Místy mi z toho fakt bylo úzko a nejhorší je představa. že se takové věci opravdu někde dějí. Když si to uvědomím, v jakém blahobytném ráji si tady žijeme, tak přestávám reptat nad životem.

    Mám jen dvě technické: Policista Volný Pád vypadá fakt diametrálně jinak v předposledním a posledním sešitě a ze začátku, když Dash vyleze ze svého kutlochu se v noci vyvětrat, stojí na úrovni země, v suterénu - ale popisuje jak pár pater pod ním se dějí věci a ještě pár pater pod ním zase něco - že by v tom ghettu měli nějaké podzemní patra motelů se mi moc nepozdává. Vícepatrová budova stojí kousek bokem.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.1.2016 08:19CREW² #04
    Vcelku slušná Crew. Hellblazera, ač jsem ho už četl v booku, jsem si dal pěkně znova, nevadilo ani, že jsem věděl, jak to dopadne. Zaujala mě celkem i Procházka v parku, u Slaine jsem se trochu trápil, ale klobouk dolů před p. Podaným. Red Meat snad nepotřebuje zdůrazňovat. Spokojenost, ale furt mám 12 let zpoždění....
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.1.2016 13:16Kustodka Květa
    Paráda, bomba, výtečné! Jako prostý slezský buran jsem navštívil mimo Ostravu pouze Louvre, Uffizi a Prado, tudíž mé povědomí o světonázoru a životní filozofii kustodek bylo zcela nulové. A proto jsem rád, že mi ho tato knížečka zcela jasně a srozumitelně podala. Bavil jsem se královsky a řehtal bych se určitě i bez toho množství menšího než malé, které povznášelo mou mysl. Sice jsem měl po emailu slíbený i podpis autorů, ale čert to vem, jsem rád, že jsem přispěl na tento komiks a mám ho doma. Byla by škoda, kdyby tato paráda zůstala jen na netu.
    Jen bych možná doporučil zamakat trochu na nehtech.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.1.2016 13:01Čaroděj ze země Oz
    V rámci přípravy na Ztracené Dívky jsem se musel seznámit s touto americkou pohádkou aspoň rámcově tímto způsobem. A nebylo to úplně špatné. Na můj vkus se tam příliš zabíjí, takže pro moji malou opicu to ještě není a číst ji to zatím nebudu. Kreslené to taky není vůbec špatně, až na koženou, mimiky prostou, tvář Dorotky a její děsivě zrůdnou tetu. Na těch babách by měl autor zaprcovat;) chlapi a ostatní věci mu celkem jdou.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.1.2016 10:08Autobus
    To by mě zajímalo, kolik autor sežral tripů a hub během svých obsedantních jízd svým milovaným dopravním prostředkem a jestli si nakonec nějaký ten autobus vzal za ženu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.1.2016 09:53Lucifer #09: Crux
    Furt jsem na vážkách, jestli to celé nebyla jen sprostá vycpávka nebo jestli to má Carey až tak promyšlené k velkému finále. Ať tak či tak, posoudím, až to bude komplet a uvidím, jakým stylem se mu povede rozmotat ten spletenec různých osudů, momentálně už ve třech jsoucnech. A ať tak či tak, je to psáno i kresleno standardně na vysoké úrovni, čte se to samo a je to jednoduše kurefská zábava. Překlad je excelentní, takhle má dle mého vypadat rozumný mix kvalitní a hovorové (či obecné) češtiny. Lidi na úrovni mluví jak kniha, poskoci jak pražáci, takže vše v pořádku;-) Kresba Marca Hempela mi přišla příliš hysterická, ta přehnaná karikaturnost mi k tomuto dílu moc nesedla, jako konzerva doufám, že budu uchráněn dalších pokusů s novými kreslíři a hlavně, že se vrátí aspoň na nějaký ten sešit můj nejoblíbenější Dean Ormston. Tak a teď už nadrženě očekávám vyvrcholení!
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.1.2016 08:45Mýty #08: Vlci
    Opět velice zábavné, promyšlené a nápady hýřící. Takovou drobnou bych mohl mít snad akorát k tomu Izraeli, nebohému, obklopeném hordami nepřátel. To přece jen trochu klopýtá - a klopýtalo už i v roce 2006, ale chápu, proč to autor použil a že některé Mýty, jako tento, jsou hluboce zakořeněny a vydatně živeny. Snad si s tím dá Willingham do budoucna pokoj. U konce padesátého výročního čísla si pak kovaní romantici, jako třeba já, mohou pěkně poplakat a aby toho štěstí nebylo málo, i zabijácké Popelce se povede dotáhnout její úkol do zdárného konce. Až je toho úspěchu a štěstí tolik, že už se těším na odpověď Nepřítele a až se to zase začne našim milým pohádkovým postavičkám celé pěkně srát. Mapy super, akorát o té "nové ambasádě Nepřítele" to je trochu spoiler. Kresba na mě příliš barvičkovo mainstreamová, možná by ji neublížilo trochu přitemnit, ale docela jsem si už zvykl. Spokojenost, těším se na další díly, 80%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3. 16:06Dívčí válka #05
    Ať si ho neurveš;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.12.2023 17:31Poznej Mši svatou
    Tyvole
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.12.2023 21:31Čolák & Doláč: Na stopě
    V trafice
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2023 15:10Čolák & Doláč: Na stopě
    Tak jsem tomu neodolal taky, když to měli v 1. trafice, i když mám původní vydání.
    Musím si udělat čas a přečíst všechny díly.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2023 09:33Hitler
    Snad ani ne. Stačí psát popravdě.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2023 08:50Hitler
    yogi: A to je zvláštní, že? Přitom to byl rozhodně největší zločinec a zrůda v moderních dějinách. Ale, když už se tleská SSákům v kanadském parlamentu a nacistické ukrajinské jednotky, pokérované hakáčema od hlavy k patě, rozhodně nejsou nacisté, tak se není čemu divit. Ale je docela zajímavé - a u nás samosebou pečlivě vymlčeno - že jak tam ve stoje tleskali tomu SSákovi Hunkovi, tak se v Kanadě zvedl obrovský společenský tlak, židovské organizace i Centrum Simona Wiesenthala velice hlasitě protestovaly a:

    1) Šéf kanadské Dolní sněmovny Anthony Rota, který ukrajinského nacistu Jaroslava Hunku pozval do parlamentu, učinil pokání, omluvil se za nesprávný postup a oznámil svou rezignaci na úřad.

    2) Sám Jaroslav Hunka čelí silnému tlaku veřejnosti a tlaku čelí také kanadské orgány justiční, jak se postaví ke kauze válečného zločince. Aby nemusely začít stíhat staříka pro zločiny proti lidskosti (u kterých není promlčecí lhůta), odsouhlasil Hunka, že se obratem vystěhuje z Kanady do některé jihoamerické země, která nacistické válečné zločince nestíhá a nevydává, aby se celá kauza zametla pod koberec.

    3) Na veřejnost vybublal v té souvislosti další skandál. Ukrajinská kanadská komunita nechala před časem postavit pomník na počest bojovníků za svobodu z UNA – Ukrajinské národní armády, která působila jako součást Wehrmachtu na východní frontě. Památník se nachází v Oakville na ukrajinském hřbitově sv. Volodymyra v soukromém vlastnictví a je věnován 1. ukrajinské divizi, která vznikla po reformování 14. divize Waffen Grenadier SS. Na hřbitově jsou pohřbeni veteráni divize, ukrajinští kolaboranti s nacistickým Německem, které po válce spojenci přesunuli do Kanady, aby je nemuseli vydat Stalinovi k potrestání, a také členové jejich rodin. Na pomník už několik roků upozorňují místní aktivisté a požadují jeho odstranění. Nyní využívají nastalé situace a na neadekvátní oslavu nacistické minulosti Ukrajiny znovu upozorňují.

    U nás proběhl pokus v parlamentu, jestli je ok oslavovat nacismus, ale ani se to nedostalo do jednání, pětikolka to rázně odmítla, jsem zvědavý, za jak dlouho se tu bude moci hajlovat, jako nový společenský standard.
  • Kapis
  • Kapis
    deefha: je smutné, že takové sračky se vedou už ve Čtyřlístku, když u nás by jeden řekl, že ještě není takový tlak woke pomatenců. I když určitě i tady jsou entity, co budou tvrdit, jak je to v pořádku přece, musí být mantinely a svoboda slova se musí regulovat, demogracyje přece!!! Co pak ale říct na to, že ti přepíšou už zakoupenou knihu na dálku?

    článek od Mariana Kechlibara:
    https://kechlibar.net/2023/03/04/malinko-vam-to-tady-prepiseme/

    Hlavně musíme být citliví a škaredé názory cenzurovat. Když ti např. citlivý džihádista aká pakistánská opice se středověkým kodexem chování znásilní a podřeže dceru, tak jsi rasistický a xenofobní hejtovač uprchlíků, jak to tady svého času psal citlivý strážce demokracie Míša Buš, než se rozplakal.
  • Kapis
  • Kapis
    Míša Buš: Tolik nenávisti, jak bys jebák plný nažluklého hnisu vymáčkl. A k tomu přezdívka válečného zločince, který má za sebou miliony mrtvých, ale ti jsou daleko, to se nepočítá. Myslím, že jsi ukázkový případ kognitivní disonance, by mě zajímalo, co říká tvůj psycholog na to, že jako fracek, co nezažil komunismus (ale taťka ti to všechno řekl, jak to bylo) a celou dobu ho tu proklínáš, máš teď Pana Prezidenta, agenta Pávka, kterého školila KGB? To musí být dobrý buřtguláš v té tvoji nevyrovnané kudrnaté Havelhlavince:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:38Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: od abonentů Respektu těžko čekat něco jiného, než agresivní bránění té své pravdy, až demokracie s pluralitou od huby odkypávají. Zděšeně sleduji co se děje a v jak chatrné bublině, chráníc se před realitou, někteří žijí. Ale v dobré náladě končím, nechcu se tu pouštět do žádných zbytečných debat.

    No nic, tuto parádu od Neprakty a Švandrlíka jsem si sice poručil u Ježíška od tchýně, ale asi pro to budu muset běžet už v pondělí. Děkuju adevře, že jsi mi tu tak prosvítil šábes;)

    Jo a prosím některé, i přes zjevný kruciální deficit kritického myšlení, chovejte se tu slušně, zlatíčka:) dyť už jsou skoro vánoce!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:03Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    jo a ohledně mazání se neboj, zdejší dungeon master je rozumný, dobře stavěný, mladý muž s mozkem;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:56Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: Držím ti palce, souhlasím s tebou na všech frontách, ale zdejší neomarxistická svazácká úderka v čele s protikomunistickým gauč-bojovníkem Bushem, který je poťouchle dementně rád, že mu zbořili Koněva pod barákem, i když se narodil až po majetkovém převratu v devětaosmdesátem a komunismus nezažil, přes celou řadu samovolných zmatených úderníků, až po kovaného neosvazáka Frye, kterému je jasné, že svoboda slova má přece své hranice, budou do tebe velmi obsažně bušit. Holt, kdo má názor jiný, než povolený, tak je co to teď...dezolát a ruský šváb, hehehehe. Drž se!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:46Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: pěkně, pyčo, pěkně;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.11.2022 12:33Velká kniha komiksů: Bimba
    Hmmm...hmmm, to asi bude třeba pořídit.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2022 12:51Volání Cthulhu a Dagon
    Jsem se právě chtěl optati, no aspoň vím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.7.2022 12:27Providence Omnibus
    Zdar,
    jak to vlastně dopadlo? Povedlo se bubliny mít tam, kde patří? Nechybí nebo nepřebývá zas něco? Revidovali nějak překlad? Třeba Redhook je furt Rudý hák apod.? Zvažuju to koupit a ta 1. vydání obětovat Dagonovi, tak jen se ptám, jestli neudělám chybu. Dík za postřehy;) Ia Ia Yog-Sothoth!
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.1.2022 20:43Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Aha, no vidíte, to jsem úplně přehlédl tak díky. Mám takový pocit, že 18ku Ananas bych mohl mít dvakrát.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.1.2022 15:54Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Jo, ale já nemyslím v pdf, ale fyzicky, vydáno 200ks, to je asi marné.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.1.2022 13:09Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Tyvole, tohle už asi nikde neseženu, co?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2021 10:44Čolák & Doláč #02: To je ale smůla
    Tak to hned objednávám a kupuju!! Díky za info!
    A když jsme u toho emailu, zrovna jsem se hrabal ve starých krabicích a našel jsem schované první a druhé číslo Orazu. Tuším, že to bylo v roce 1994 Sběratel ve mně už tehdá přikázal to schovat:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2021 13:35Daredevil: Muž beze strachu #01
    no vida, to jsem si ani nevšiml :))
    Jo a dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:51Odsunuté děti
    Dík:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:30Odsunuté děti
    Komiks jsem nečetl, proto taky píšu pouze do diskuze, nekomentuju ho jako takový.
    A když mi někdo předkládá takové "Pehe-oviny" jakože SSSR rozpoutal WWII nebo že nás neosvobodili, ale jen okupovali apod., tak mě to rozohní vždycky k nepříčetnosti. Za tím, co jsem psal si stojím, snad jsem nebyl moc hrubý, dneska to už po sobě nečtu;)

    A z toho je jasné, že o data k odsunu nejde, s tím nemám problém - ale taky si myslím, že to v roce 1945 bylo spravedlivé řešení - a bezpochyby i zachránilo spoustu životů, protože lidé by se mstili a těch zmasakrovaných by bylo mnohem více.
    A ano teda jak říkáš - chci si postěžovat nad tím, že materiálu o utrpení druhé strany, které tomu utrpení německému předcházelo, je méně, než by být mělo;) Podstatně méně!

    A nemyslím si, že se v tom rejpají jen nějaké výjimky. Reportáže ze Sudeťáckých srazů (kam jezdí přednášet a předvádět se naši poslanci) říkaji něco zcela jiného. Takže mě i tohle rozohňuje, bo za tím vidím - v tomhle jasném nepoměru - který taky vnímáš, pomalý posun k tomu, kdy se začnou vznášet první majetkové nároky (teda ony se už dávno vznášejí, ale zatím platí určité dekrety, takže spíš než se začnou uznávat jsem chtěl napsat). Toho se zkrátka a jednoduše opravdu bojím. Církve taky říkaly, že už nic chtít nebudou.

    Takže určitě nic proti chudáčkům dětem, ani v komiksu uvedeným konkrétním životním osudům. Určitě to muselo být strašné, ale ocenil bych více pohled a připomínání našeho utrpení, na to jaký teror tady nacisti rozpoutali.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:37Odsunuté děti
    Norri: já určitě nezpochybnuju jednotlivé osudy, určitě se stalo spousta bezpráví na obou stranách, rozohnil jsem se spíš nad stavem toho kam je to vedeno všechno, tak globalne
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:13Odsunuté děti
    baatcha: nechutná nacistická propaganda je tohle: https://www.databazeknih.cz/knihy/jedovata-houba-368501

    Tohle toto je pouze jeden z počinů v řadě, který otevírá Overtonovo okno, aby se nastavila určitá nová hladina konsensu v mladé generaci, která už nebude moct mluvit s živýmy pamětníky.

    A mě tohle sere.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 14:52Odsunuté děti
    GWB: Jo, že ty k těm přepisovačům, před kterými varoval tak prorocky už Beneš, patříš, je známo, nemusíš se k tomu tak hloupě a hujersky hlásit. Znám osobně jeden manželský pár a pána, co 2. světovou pamatují (moje babička už loni zemřela), dost mi toho z vlastní zkušenosti povykládali a všichni tihle čtyři lidi by ti za tvé "pokrokové" postoje chlustli do ksichtu. Vzhledem k tvé rachitické postavě synečka z prominentní čtvrti v Prááázééé by ti ještě před pár lety spíš rozbili hubu. Ale neboj, každému, co jeho jest.

    - Whataboutismus
    - Argumentační klam – v tomto případě “úhybný manévr nebo whataboutismus“- jak mi přisuzuješ, asi může v debatě bezděčně použít kdekdo, profíci je určitě umí využívat i cíleně, já to cíleně nedělal. Nicméně předvedl jsi to samé u poslední své odrážky, cosi o gulazích a čistkách nemá nic společného s tématem “odsunutých dětí,“ takže v tomhle tvém řídkém hovnu se nebudu hrabat.

    - Němců bylo vysídleno přes dva miliony, z toho tisíce zmasakrováno
    No, a co z toho vyplývá? K dispozici jsou tisíce fotek, jak nadšeně vítali Hitlera, při “Návratu do Říše,“ jak se hajlovalo, až si málem ruce urvali od Liberce po Brno. Čistě matematicky - po zabrání našeho pohraničí nechal Hitler vydat medaili “Za zásluhy při osvobození Sudet.“ Tuto medaili dostalo přibližně 1,2 miliónu lidí. 380 tisíc Čechoslováků, mezi nimi i Židé a němečtí antifašisté, byli odsunuti v roce 1938, jak už jsem psal, takže kolik ti tam zbývá lidi, kteří nezradili svoji zemi a nekolaborovali s Hitlerem?

    A to nechávám stranou, že ten, kdo přišel s vysídlením Němců poprvé, nebyl žádný československý politik, ale Chamberlain, a pak zejména Churchill, který na půdě britské sněmovny v roce 1944 otevřeně hovořil o tom, že Němci budou muset podstoupit teritoriální změny a vysídlení obyvatelstva. V duchu tehdejšího pohledu bylo vysídlení Němců ze střední Evropy něčím, co už za 2. světové války připravovali představitelé pozdějších vítězných velmocí. Na kolektivní vině Němců se posléze shodli v rámci Postupimské deklarace, kde definovali přesně, že by německý lid měl pykat za strašné zločiny, kterých se dopustil pod vedením lidí, které v době jejich úspěchu schvaloval a slepě poslouchal. Tečka.

    - ano, Sovětský svaz skutečně zahájil druhou světovou válku po boku Hitlera……..
    Tohle je účelová pololež, a jelikož o sobě tvrdíš, že jsi studoval historii, tak to jistě moc dobře víš. Polsko-litevské knížectví zaniklo roku 1795 – jeho zbytky byly rozděleny mezi Carské Rusko, Prusko a Rakousko-Uhersko. Poláci si vybojovali zpátky část území na SSSR, zmítajícího se v revolučním chaosu, v letech 1918-20. Tzn., že pokud se na to člověk podívá pragmaticky a bez ideologických brýlí, Rusi si akorát vzali zpět carská území, která jim patřila víc jak 140 let – vs. 19 let, co je měli ve správě Poláci. O oprávněnosti jednoho jak druhého se můžeme přít, jak chceme, ale nic s tím nenaděláme. Polák, Rus i Ukrajinec to budou vidět diametrálně odlišně. Jedna válka o území vs. druhá válka o území v 1. polovině 20. století určitě nic výjimečného. Hranice se v té době přepisovaly obrazně každý měsíc.

    Uznávám (zkus to taky někdy), že Rusko pak napadlo ještě Finsko, ale to je vše, o nějakém tažení a “zahájení druhé světové války Sovětským svazem“ nemůže být řeč, kdežto Němci napadali, vyvražďovali a drancovali postupně celou Evropu. Pokud by Sověti zahájili 2. světovou spolu s Němci, tak by to udělali koordinovaně 1. 9. a ne až skoro o 3 týdny později, to si dá dohromady i dítě na ZŠ. O čem se taky moc nemluví je polsko-německá smlouva o neútočení, obdoba paktu Ribbentrop-Molotov, podepsaná roku 1934, která byla vnímaná jako hrozba nejen v SSSR, ale i ve Francii a Československu – jak se můžeme dočíst na wiki: Při odjezdu ze Ženevy 28. září 1934 ministr zahraničí Polské republiky Beck prohlásil: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa. Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem.“ Takže z pohledu SSSR bylo Polsko smluvně spolčeno s jeho úhlavním nepřítelem a navíc ho před 20 lety napadlo a zabralo mu území. To je velice zásadní věc v posuzování této etapy dějin. Já mám Poláky rád, máme tu k nim na Ostravsku fakt blízko, ale je to bohužel tak jak to bylo. Při zabírání Těšínska, hned druhý den (!!!) po podepsání Mnichovské dohody, si podle pamětníků počínali taky dost krutě.

    Takže napadení Polska Sovětským svazem určitě ano, ale je to potřeba posuzovat v kontextu výše napsaného.
    2. světovou zahájilo jen a pouze nacistické Německo a jeho spojenci!!!

    A pokud někdo tvrdí něco jiného, tak je zastydlý nácíček, co si to nechce přiznat. Tečka. Pokud je však, Bushi, někdo sžírán hysterickou nenávistí vůči všemu Ruskému a podporuje bourání soch, tak jako ty (ano, myslím tu na náměstí Interbrigády), bude samosebou tvrdit, že 2. světovou válku zahájilo i SSSR. Je to pouze o tom, jak si člověk dokáže pokroutit fakta, aby mu seděla do jeho vidění světa. Říká se tomu kognitivní disonance. Takže stejně jako v případě “rasisty“ HPL tu stojí proti sobě dva pohledy, které nemohou nikdy najít shodu. Ten tvůj je však ideologicky pokřiven a neodpovídá realitě.


    Alfi: svatá prostoto. A kde máš prosím tě těch 26 miliónů Rusů, kteří padli za 2. světové, abys i ty mohl žít? Skoro 6 miliónů Poláků? 360 tisíc Čechoslováků, milión Jugoslávců, půl miliónů Francouzů atd…? A to jsem jen v Evropě…
    Ale možná máš vlastně pravdu, 2. světovou opravdu v prvopočátku zahájili “spojenci“ podpisem Mnichovské zrady.

    Tak a teď bez emocí a argumentačních faulů: jaký to byl asi pocit být na českém území po vytvoření protektorátu pro české a židovské děti, které žily na území osídleném většinově Němci? Měly co jíst? S čím si hrát? Co si s sebou zabalily, pokud jako děti židovské či některé české, třeba lidické, byly bez rodičů zařazeny do transportů? S čím se musely rozloučit? Co je čekalo při přepravě v dobytčích vagonech? Co v táborech, to už zhruba víme - plynové komory, smrt hladem, německé pokusy na lidech a to bez anestézie. Co ty děti, které se vrátily a už rodiče ani nikoho z rodiny nikdy neviděly?

    Nemají tyto děti příběhy, které by se měly zaznamenat primárně? Nebo se to v rámci přepisování historie už nehodí?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.10.2021 13:09Odsunuté děti
    To je zase svinstvo, v rámci běžícího přepisování historie, které tu nastavuje narativ, že Němci byli ti největší chudáci, my jsme byli ty svině a největší svině pak Rusi, kteří zahájili 2.světovou (holocaust jim zatím kupodivu nikdo nepřipisuje). A ještě, aby to nebylo tak okaté, tak na to zneužijí chudáky děti.

    V roce 1938 bylo odsunuto 380 tisíc Čechoslováků z pohraničí. Fašističtí Heinleinovci je mnohdy hnali pouze v tom co měli na sobě a spousta lidí přišla úplně o všechno. Mezi těmi statisíci lidí nebyly žádné děti? Jejich příběhy nestojí za to, aby je někdo zaznamenal? Nebo snad nejsou zajímavé? Nebo to byly prašivé české děti, mýlím se?

    Chce si mi blít!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2021 11:30Z neznámého světa a další příběhy
    Hmm, tak jsi pasivně agresivně zpourážel moji inteligenci, argumentaci i charakterové rysy, snad ti to udělalo dobře na šulinka, ale já už na ten tvůj blábol nebudu reagovat víc, než tímto souvětím, protože by to k ničemu dobrému stejně nevedlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2021 14:31Otevřené hranice: Etika a ekonomie migrace
    Asi jsem prvok a lobotomik, ale plný souhlas s dinikem. Ani to, co vidíme v Západní Evropě evidentně některým nestačí k prozření.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2021 08:51Z neznámého světa a další příběhy
    Tahle diskuze asi nemá smysl a nikam se v ní nedostaneme. Tak já to zkusím jinak – tento aspekt HPL, který někteří považují za strašný rasismus, nepovažuju za důležitý, mnohem podstatnější je pro mne jeho fascinující dílo. Dílo, které žije, neustále se vydává a stalo se jedním z pilířů i pro komiksové umění.

    Celé sebrané spisy HPL jsem přečetl poměrně nedávno a na přelomu 2. a 3. dílu tam Mistr opravdu píše s nevolí cosi o přistěhovalcích, negroidních rysech, taliánech (tak se jmenuje ale i jeden typ naší uzeniny, je taky rasistická?) a žlutých povalečích v přístavu – ale v dalších povídkách už o tom není ani vidu ani slechu! A vnímám jeho dílo, tak jak ho napsal – tedy o kosmickém, nelidském, prastarém, blasfemickém a děsivém zlu mimo naše chápání. Pokud v tomto nějaký “badatel“ za grantové love hledá jakože tu xenofóbyju, tak za mě ať si vylíže prdel a jde radši kopat kanály.

    A tyto jeho zmínky (které jsem našel v jeho díle jen a pouze v období let 1925-1926) určitě nejsou nosnou linkou jeho povídek, není to žádný Mein Kampf a bushovo hysterické srovnání s nacisty je úplně mimo. Je třeba si taky uvědomit, že v té době byla docela živá myšlenka eugeniky a vůbec ne jen mezi nějakými fanatiky. Já ty Lovecraftovy narážky zkrátka nevnímám jako rasismus, ale jako otisk doby, v které žil a je dobře, že to vyšlo přesně takto, jak to tehdy napsal a my se nad tím můžeme zamýšlet. Kdoví jestli v Severní Americe by to ještě mohlo vyjít, tak jak to bylo napsáno. Když už běžně celé vydavatelství "sněhových vloček" chodí plakat k majiteli, že tohle a tohle vydat nemůžou, viz. např. Ikabog od Rowlingové jako jeden z mnoha případů, případně to supluje skupina uječených, hysterických a odporně bachratých aktivistek, které neumí pořádně ani do deseti napočítat, ale přesně ví, jakou měl ten hajlující nacista Lovecraft hate speech.

    Je to můj pohled a nikomu neberu potřebu se hrabat v mrtvolách a nálepkovat si je podle dnešních měřítek. Takže prosím, taky mi ho neberte, děkuji. Čím víc budeme krmit absurdní nestvůru tohoto rádoby antirasistického tažení, tím dřív sežere i nás, tak opatrně. Howgh.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.9.2021 08:27Z neznámého světa a další příběhy
    Kdežto ty jsi za ty roky úplně jiný člověk – a potvrzuješ to tím, že máš potřebu se o mě hned otírat, i když “mluvím úplně z cesty.“ Se na mě vyser, ne?

    Posuzovat přes 100 a více let staré postoje dnešní optikou je prostě pyčovina, která akorát dává pocit užitečnosti a slušné chechtáky desítkám tisíc studentů a aktivistů, kteří by jinak skončili na ulici o hladu. Kdybyste si s baatchou přečetli to Spolčení hlupců, tak byste věděli, že ještě v 50. letech v USA se černochům říkalo běžně negr, asfalt, dehet nebo třeba negativ (i když je kniha, situovaná do prostředí New Orleans, samosebou psaná v jisté nadsázce). Takže, v té vaší korektnosti, by asi bylo vhodné trochu více používat vlastní hlavu a malinko si to zasadit do kontextu a když už tak tvrdit, že Lovecraft žil v rasistické společnosti, kteréžto byl víceméně přirozenou součástí a zastával její mainstreamové názory. To bych bral. Ty milióny jeho amerických současníků - rasistů jsou už dávno v prach navráceni a nikoho nezajímají, akorát Lovecrafta lze rozpitvávat tam i zpátky. Dneska ti na počkání udělají rasistu klidně z Masaryka, Karla IV, či Mandely nebo Ježíše Krista. Já toto tahání mrtvol z hrobů a podrobování je dnešním měřítkům nemám rád, je to prostě nesmysl.

    Ale jak opakovaně z cesty říkám, Bushi, hledej si klidně rasistu úplně v každém. Je to tvé právo. Jen opatrně, až se Overtonova okna zase posunou, ať ho jednou nenajde někdo v tobě, až to budeš nejmíň čekat! Přece jenom nemáš správnou barvu kůže, tudíž pro někoho můžeš být potomek kolonialistů a otrokářů. Ale jestli si libuješ v bourání soch, přepisování historie a dehonestaci lidí, kteří žili v dobách, kterým nerozumíme, tak prosím. A hlavně, pokud ti dnešní rádoby antirasistický hon na čarodějnice (myslím, že příklady snad ani není třeba uvádět, denně se valí větší a větší nesmysly) nepřijde už víc než absurdní, tak pak si jeho součástí a tvůj názor pro mne nemá validitu.

    Takže pís, ganstanigga, velmistra HPL nechte klidně ležet v hrobě a všem přeju příjemný vstup do nového týdne bez absurdit typu, co na mě vyskočilo hned zrána - Black Lives Matter se přesunulo do zvířecí říše. "Rasistický" motýl změní jméno. Achjooo:(((
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 19:22Z neznámého světa a další příběhy
    No a o 50 let později jezdili stále černoši v USA v autobuse separovaní. To svědčí o čem? K samostudiu ti doporučuju Spolčení hlupců od J.K.Toola.
    Ale jen si hledej rasistu úplně v každém, když tě to nějakým způsobem uspokojuje.
    Nevšiml sis ještě pálení knih? V Kanadě už začali s Asterixem a Tintinem, neboj dočkáš se na hranici i mistra HPL:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 15:53Z neznámého světa a další příběhy
    Jojo, všichni jsou rasisti, xenofobové a pravicoví radikálové, pánebože, vidím, že některé věci se tu nezměnily.
    Není jak posuzovat 140 let zpátky dnešní optikou. A jestli byl homosexuál nebo ne mi je celkem jedno. Ostatně těm, co ho budou upalovat taky.
    Ale vlastně, když už je i Tolkien rasista, tak co se divím....
  • Kapis
    Ok, diky
  • Kapis
    Tak ale fakt vazne! Jeste nikdo trestuhodne neodpovedel trudosovi!!! Mam to stejne, cteci rad jsem videl ale taky si radsi pockam klidne na dalsi tri knizky bo nenipycocas to cist kazdy rok znovu, abych byl v obraze. Diky
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 13:51Vei #01
    Nu, dobrá, i když vyjádření ironie si představuju trochu jinak.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 09:12Vei #01
    Nechci si vysloužit nějaký feministický odsudek za genderovou stereotypizaci....
    šmárjapanno, s tebou je to ještě horší, než jsem si myslel - co je proboha špatně na tom z něčeho cítit "ženskou ruku"??? A nezasluhuješ si náhodou už odsudek za to, že jsi napsal "ženskou"? Tak strašná stereotypizace!! Doufám, že nezatěžuješ svou matku a přítele nějakými šovinistickými stereotypy a oslovuješ je pěkně korektně TO.
    Fakt, co někteří lidi jsou schopni předvést a nasrat si na hlavu, to zdravý rozum už dávno přestal pobírat.
  • Kapis
    "Jakožto velkému příznivci tolerance a gender friendly názorů"

    ty vole Vojto, řekl si tohle někdy nějaké ženě nebo vůbec někomu? Jako za ty roky, jsem si říkal, že z tebe nebude take máslo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.3.2019 21:42Sněhulení
    cyboy: těpat, ne tepat, to je úplně jiné slovo. Je škoda, že tu češtinu tak kurví to psaní z mobilů. Těpat je prostě s něčím házet nebo jebat někam něco přehazováním, případně těpat po ušiskach někoho, což už si dovodíš. Moje maminka v důchodu mi právě poslala tento obrázek, kerý je schopen dovysvětlit připadná další tajemná slova z dálného východu.

  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3.2019 00:12Sněhulení
    hodit tyčku znamená, že se někdo vyřygal nebo grcal. Nikdy by mě nenapdlo, že tomu někdo z naší země nemůže rozumět - a co je "těpat" to bys věděl?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2018 15:13Skalpy #08: Abys byl spasen, musíš hřešit
    Tak jsem to dneska rozecetl a ne.. nejde to, pockam az vyjde posledni dil a sjedu to jak lajnu z bileho utociste
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 13:44Prsten Nibelungův
    Jednou, ne teda dvakrát mě žena přemluvila, abych šel na přímý přenos z Metropolitní opery v NY - a byl to Prsten a Valkýry - kuaaaa, ono to mělo přes sedm hodin!! Já byl nějak po opici a málem jsem tam pošel. Nicméně zajímavé to bylo, bo tam byly i titulky. A teď udělám chytrého jak byk, když řeknu, že Wágner by z tohoto díla moc nadšený nebyl a pravděpodobně by se mu nelíbilo, protože razil ten gesamtkunstwerk.

    Ne kecám, musel jsem si to taky vygůglit, ta moudrost šla od mojí ženy.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 10:54Hladový Jeníček a nenasytná Mařenka
    Tak to si píšu a v příští várce beru!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2018 10:01Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Nechci to tu znovu moc rozviřovat, ale přečetl jsem si teda ten článek, co tu dávala barbora a Bush ho četl těsně před tím (nejste náhodou ze stejné neziskovky;)? chachacha - vtípek, jo) a cítím potřebu lehce a ve vší slušnosti, bez urážení kohokoliv, zareagovat. Snad neporuším zdejší nepsaná pravidla, i když budu místy určitě i "off topic" a zabrousím trochu zeširoka i do vod, které se článku ani komiksu netýkají. Říkám to radši předem, jsem si toho vědom.

    xbarborax: Tohle je akademický text? To jako vážně? Možná podceňuješ místní komunitu. Opravdu miluju, když autor argumentuje odkazy na vlastní knihy. Dělat nějakou paralelu mezi dobou, kdy Saracéni ovládali Andalusii a dnešní invazí do Evropy je naprosto zcestné, stejně jako tento článek (nic víc to není), který se hemží slovy jako bílí rasisti, xenofobie, konspirace, antisemitismus, stereotypy používané k dehumanizaci a démonizaci, proti-utečenecká hysterie, nejrůznější druhy nepřátel: černí i hnědí, nezaměstnaní, ekologové, LGBT lidé či ženy organizující se proti sexuálnímu obtěžování a násilí. Jak bych slyšel Bushe s jeho oikofobickým pliváním na vlastní národ o frustrovaných čecháčcích, což mě opravdu nadzvedává. Článek zase klasicky z bezpečí a výšin té jediné pravdy, se zaslepeností pokrokové univerzity, kde se beztak už nesmí používat slova jako ON a ONA, útočí na všechny, kdo smýšlejí jinak a apriori dehonestuje obyčejné lidi, kteří prostě jen mají strach, aby jim někdo neznásilnil děcka a nehodil je podřezané do potoka. Ne! Oni přece křísí prapůvod všeho zla – středověký přízrak „judeo-muslimského nepřítele.“ Nesmysl.

    Myslím, že víc mimo být nemohou, ta indoktrinace dosahuje opravdu neskutečných vrcholů a jak je vidět třeba na Fryovi, mladí jsou tím už slušně naočkovaní. Jako skutečně akademickou četbu ohledně toho, jak je pokroucen obraz utrpení židů za středověku i dál, Ti rád do poručím tuto knihu Profesora Tel Avivské univerzity Israela Shahaka: http://www.databazeknih.cz/knihy/historie-a-nabozenstvi-zidu-tiha-tri-tisic-let-predsudku-pokrytectvi-a-nabozenske-nesnasenlivosti-79662.

    Tento komiks, jak doufá Fry, by se mohl dostat mezi “menšiny.“ Věřím, že v Americe je to možné, ale dovolím si teda xenofobně zapochybovat, že by to kdy četla nějaká statisticky významnější skupina uprchlíků v Evropě nebo jejich potomků. Včera zase podřezal nějaký Keňan v Německu devatenáctiletou naivní holku, která “jim“ chtěla pomáhat. Co se děje v té bezbřeze tolerantní Západní Evropě, svázané politickou korektností, se už nedaří maskovat a zamlčovat a pořád jsem nepochopil, co vede některé lidi k tomu, aby se snažili protlačovat do naší země jejich katastroficky nepovedené sociální experimenty.

    Na konec příběh tak říkajíc z první ruky: Měli jsme sraz ze základky po 25 letech a spolužačka, která žila dlouhé roky v Itálii, se teď musela přestěhovat zpátky k mamce do Životic, protože to popisovala jako peklo a tu že se žije jako v ráji. Má tam manžela Itala, který tam zůstal a s kterým má 10 měsíční miminko, je to moc smutné, chlap uvidí děcko párkrát za rok, ale žít se tam prý už nedá. Popisovala, jak jezdila vlakem do práce do Bologni – asi hodinu vlakem. Že by ji někdo pustil sednout, s tím obrovským bubnem, nehrozilo. A když šla na nákup, tak tam ti nebozí uprchlíci posedávají všude kolem a nemají do čeho “píchnout“ – když jim nedala euro, když si brala vozík, nebyl problém, aby na ni chlustli nebo ji kopli (těhotnou ženskou!!). Ve všech oknech až do druhého patra se objevily mříže a ani to moc nepomáhá. Kuřecí se jim žrát nechce, chtějí hovězí, italští důchodci vybírají popelnice, protože 30 euro jako kapesné nedostávají. A co je největší brutal – platí tam zákon, že do čtrnácti (ANO 14!!) let musí děcka chodit v doprovodu rodičů a pokud se jim něco stane bez doprovodu, je to čistě chyba těch rodičů a nikdo to řešit nebude. Neskutečné. Není to všechno, jeden zdejší kamarád mi popisoval město v Německu, kde jezdí za svou rodinou – samotná ženská nebo děcko už do centra prostě jít nemůže. Myslím, že to stačí – na závěr snad jen doplním, že moje holčička sedí v první třídě v lavici s holčičkou z Afghánistánu a já byl asi v pěti muslimských zemích. Všude byli lidi tak ochotní, pohostinní a milí, jak to už v Evropě neznáme – ale to, co proudí do Evropy, to nejsou tihle lidé, ti sedí doma. Odmítání těchto uprchlíků u nás není projevem žádného frustrovaného čecháčkovství a xenofobie, ale zdravým rozumem, který jsme si zjevně za tou železnou oponou udrželi.
  • Kapis
    Tak, mam to za 39 z LK v pazurach. Kapitoly 2a 3 jsou celkem zajimave nakreslene na takovou publikaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.11.2018 14:20Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    To byl dobry uraganek ve sklenici vody...a ted uz ani nefoukne
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 20:12Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    ...se mi nezdá, že by něco zmizelo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:51Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Tak to jsem si musel to "sjw" najít co to znamená. Série "nálepek" se jak vidno raketovým tempem rozrůstá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:42Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    hotate: to bude asi k tomu mojemu o "nových uživatelkách" - oká, já to myslel v dobrém, bo když se to tu bude rozrůstat, tím jen lépe - já jen, že jsem Tě zaznamenal až dnes. A neohrožený bojovník proti politické korektnosti jsem určitě taky, ale tady u té debaty vůbec nepěním, asi si půjdu umýt hlavu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.12.2023Koupím
    Koupím Bubble Gun 9
    https://comicsdb.cz/comics/6091/bubblegun-09
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023Prodám
    Tak, vystavil jsem pár dalších věcí:

    Iron Man Extremis od Crwe
    https://aukro.cz/iron-man-extremis-od-crwe-7046452794

    Duchové mrtvých:
    https://aukro.cz/duchove-mrtvych-7046659950

    7x Kometa
    https://aukro.cz/7x-kometa-7046631820

    A teda ty Pověsti Jižní Moravy, když to má takovou cenu;)
    https://aukro.cz/povesti-a-baje-jizni-moravy-1-komiks-7046660582
  • Kapis
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023Prodám
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.1.2018Prodám
    Koupím Čtyřlístek 666 za 666 korun pekelných a můžem u toho obětovat kozla!
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2017Prodám
    Kurva, škoda, že to kožené číslované vydání Hellboye nemám, prodal bych ho hned, to už má cenu doma něco mít.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.7.2013Prodám
    Hamichal: já ti poradím, neprodávej to, byla by to škoda;) Moja malá už má lehce přes rok a už si v nich i ráda listuje, nic nezlikvidovala, na trhání ji dáváme časopisy Onan dnes apod.... Pokud potřebuješ prachy, to je jiná, tak to bych ale si s tím dal tu práci a asi přes aukro protože naráz to asi nikdo nekoupí.....
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.3.2010Prodám
    Nabízím Velkou knihu komiksů 1 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=524) za Velkou knihů komiksů 2 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=525)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.9.2009Prodám
    Xeelee: mám ho doma navíc, za nějaké pivka na komiksfestu je tvůj
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.2.2009Prodám
    Koupím tyto komiksy:

    Aargh 1,2
    Bedeman 1
    Crew 1
    Comicsové legendy 1,2: Lobo, Bulíkův případ 1,2
    Cona Barbar (od Semicu) č.11,12,13,14,15,16,18
    Kometa 35
    Meteor 2,3: Soukromá sbírka a v osidlech revoluce
    Trollí války 1: Zatrolená historie
    Záh. spiderman (od Semicu) č.34

    prosím abyste mi překotnými nabídkami za zanedbatelné ceny nazahltili mou schránku s neomezenou velikostí
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.4. 14:58Pindárna
    Tak ale ten Red Meat už asi je komplet v těch třech malých knížečkách, ne?
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.4. 11:45Pindárna
    deefha: Souborný Red Meat?
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.3. 11:39Pindárna
    Walome: nádražky jsou úplně nejlepší, pláču za každou zrušenou uplivanou, temnou nádražku, ty na Slovensku mají ještě větší kouzlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:48Filmový a hudební klub
    Takže furt při staremu, stejně bych tě zas rád videl:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:19Filmový a hudební klub
    Blackjag: Tyvole aspoň za to, že ses tu zas ukázal to stalo za to. A vubec jsou lidi nejak moc precitliveli a bolistkovi, už se asi moc straší válkou. A ty máš uz aspoň police na ty komiksy nebo furt v krabicach tech svych 14 tun komiksů; )?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 17:21Filmový a hudební klub
    Zrada a pomsta, no jasne a 36 komnat šulinů taky, jo ještě co to bylo z Džekičanem jak měl furt toho na šrot ucitele, co pak všechny zmlatil?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:38Filmový a hudební klub
    No já si vzpomínám na Mstitele s píšťalou a Kouzelný cop, to byly jízdy. Jsem pak chodil po dvorku a dělal jsem taky kunkfu na stromy a klepáče:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:25Filmový a hudební klub
    Korejske kung-fu akce :D Ty jsi fakt blázen:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:56Pindárna
    Probůh, ani to jsem neřek :))

    A už dost, mě by zajímalo jak je to s tím makáním na vydávání komiksů!
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:33Pindárna
    yogi: jeden by řek, že synek z moravské vesnice bude mít více rozumu - zkus si to po mně ještě jednou pomalu přečíst a ukaž mi, kde se tam pasuju do role nějakého epidemiologa? A radši se na to úplně vyser příště, nemáš žádnou sluníčkářskou povinnost na mě reagovat (aspoň doufám). Ale už zas mizím, je tu zajímavější debata.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.2. 12:30Pindárna
    soulbringer: (s laskou vzpominam na vsechny odborníky na Covid) - jojo, to máš pravdu, taky vzpomínám, hlavně na evolučního biologa Flégra a jeho "plné mrazáky."

    Jak to tehdá napsal verbal....jo, už jsem to našel:

    A když už výše uvedená mrchožravá svinstva alá kokainový pičus a pozornostní kurva z Řeporyjí náhodou nezabírají, vytasí nejtěžší kalibr a přizvou si ke kokotmentování té strašlivé apokalypsy odborníka na hysterii vzatého! Prvotřídního epidemiofoba, sociofoba, excentrického čuráka a autora věhlasné vědecké studie „Když doma chováš kočky, začne ti zaručeně jebat“, co z celé své erudice letitých studií vlastních škrkavek zásobuje média kataklysmatickými epidemiologickými prognózami alá Jolanda a k podtržení vši té obludnosti navíc vypadá, jako by pedofilní Nosferatu vyprcal starého Brůnu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.2. 06:40Pindárna
    Tak mně tak napadlo že "stary pes" už "doslouzil", co? Rok a čtvrt...
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.2. 16:53Pindárna
    Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam!
    Jeszcze raz, jeszcze raz - niech żyje, żyje nam
    Niech żyje żyje nam
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.2. 09:29Herní vlákno
    Tak my máme doma her až běda a nestíháme hrát - máme třeba i Descent 2, ale ten hodlám rozjet znova - teď nejvíc u nás fičí Karak II. Ten Batman mě ale zaujal, že je to primárně hra pro jednoho hráče.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.2. 16:48Herní vlákno
    Jsem dneska byl ve Fantasy obchodu (oni se přejmenovali na imago, ale já jsem ten heterobylypaprda takže tomu říkám po staremu) a viděl jsem tam tuto megakrabici:

    https://www.imago.cz/batman-navrat-temneho-rytire-deluxe-edice

    Prý pro 1-2 hráče a že je nesmírně těžké tu hru porazit. Nějaké zkušenosti?
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.1. 15:28Pindárna
    soulbringer: no, já právě podobného šéfa mám a nestěžuju si, mám se dobře, ale mít tam ještě někoho, který přijde s něčím takovým jako 4 možnosti, ať si vyberu a pak ještě sáhodlouze okecávat proč a) a ne b) a co si o jednotlivých variantách myslím a ať to krátce popíšu na 2 A4ky, to by mi už jeblo :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.1. 18:56Pindárna
    soulbringer: tebe bych chtěl mít v práci;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.1. 13:58Pindárna
    Prosím vás, nemá někdo možnost sehant email na Daniela Majlinga?
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 16:33Pindárna
    Zack: Ach, to zabolelo;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 09:00Pindárna
    Tak já komiksy samosebou sem.
    Knihy na Databázi knih (taky jsem ji nějak objevil první a zůstal u ní), ale dávám tam i komiksy i komentáře k nim. Akorát mě tam serou, protože mě několikrát cenzurovali a vymazali příspěvky, bez udání důvodu. Když jsem zjišťoval proč, tak bez odpovědi. A po několika případech, když už jsem to chtěl tam úplně zabalit jsem se dozvěděl, že prej jsem vulgární - já??? No taková blbost. Ale smazali mi tam i příspěvky k Albrightové (které nebyly vulgární jen dehonestující) nebo když jsem o JXD psal, že je to obyčejný vymaštěný nácek, který, kdyby nepřešel jen na trávu, tak už dávno žere červy apod. Takže tam cenzurujou i názory, které se nějakému anonymnímu adminovi nehodí zrovna do krámu nebo když má krámy.

    NEJSVOBODNĚJŠÍ PROSTOR JE STÁLE A SNAD UŽ JEDINĚ TADY NA COMICSDB, Zaplať pámbů a modlím se, ať to tak zůstane. Že se tu někteří se mnou do krve hádají a nadávají mi jak jsem hlupý, je v pořádku, ale tam ti to rovnou smáznou a už mi i vyhrožovali total blokem, chudáci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2023 11:01Pindárna
    Tak přehazuju krabice, hrabu se v těch stovkách komiksů a zjistil jsem, že Kapitána Klosse 1 .díl mám v polštině :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 17:20Pindárna
    Já su prostý energetik, rozumím kotlům, turbínám, uhlí a plynu, kdepak nějaké zdrojáky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 15:26Pindárna
    Super, dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:04Pindárna
    Nejde to udělat nějak hromadněji?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:03Pindárna
    aha, no, tak to ale budu překlikávat po jednom půl dne.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 11:09Pindárna
    Zacku, když chcu změnit ve sbírce údaje v poznámce (přehazuju to jiných krabic), jak tu změnu uložím?
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2023 15:21Pindárna
    Ad Dobré knihy: No, ještě, že jsem to tak nějak tušil a objednal jsem si klasicky pevnou přímo u Crwe;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:26Slevy, výprodeje, bazary
    Titeuf: Na plný koule!

    V LK za 29
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:06Sběratelský klub
    Dinik: tu už jsem nezaznamenal, ale dobré vědět. Beru taky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Filmový a hudební klub
    Fort: taky díky za tip;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Sběratelský klub
    Nezbi: díky, hned objednáno, jako děcko jsem to projel snad tisíckrát
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.10.2023 22:36Pindárna
    Fry: hehe, Vojtíšku, je hezké jak máš hned hotovo a zaškatulkováno. Odpověď jsem však nedostal, ale to neva, hlubších analýz mezigeneracniho konfliktu je beztak všude dost.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.10.2023 13:48Pindárna
    Fry: mne teda nejvíc zaujalo toto: Zklamání z toho, že se jejich očekávání nenaplnilo. Očekávání čeho se nám nenaplnilo?

    A hned druhá otázka. Myslíš, že očekávání vás, o generaci mladších, veleznalců světa bude naplněno? Nebo už taky nastupuje nějaké zklamání?

    To mě fakt zajímá a jsem zvědavý, co se dozvím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 20:28Sběratelský klub
    No tak benji prodal ten sešitek o brněnských pověstech za 6900, jako fakt! Hned jsem ho hodil na aukro tež, jak by co blackjag a nevyhráls to ty;)
    Takže Incala v pevné bych si vůbec netroufal hádat, kam by až mohl vylézt, jinak než empiricky to nezjistíme. Je jich pouze 500 ks a málokdo to pustí, bo kdo si ho mohl dovolit tehdá, tak nepotřebuje pravděpodobně prodávat ani dnes. Johny, zvažuj pečlivě;) Já bych třeba svou sadu MDK v pevné nepustil, ani jak by na chleba nebylo, ale nějak jsem zachytil, že Draco to kupovala celé rovnou dvakrát a taky vyčkává, to je prohnaná ženská;*
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 16:52Sběratelský klub
    Johnny: já být tebou, tak to hodím na aukro za třeba 4000 a neboj, to si najde svoji cenu - akorát ti seberou 6% z výsledného výdělku, nicméně zrovna tahle paráda je extrémně nedostupná a překupnící nad ní slintají, klidně bych začal na 10 000, jestli to má pro tebe ještě takovou hodnotu. Pokud prachy nutně nepotřebuješ, tak to neprodávej.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 10:19Pindárna
    V Bazaru jsem nahodil další aukce, jak by co.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 17:58Sběratelský klub
    Yogi: Bychže myslela by beztak kdekterá, než by ji jeblo:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 12:58Sběratelský klub
    Draco: nejsem úplně češtinář, ale nemyslelas spíš, že ti "jebe";)?

    No, já robil rekonstrukci tří čtvrtin bytu, kapku se to klasicky prodražilo, tak teď musím šulit honina trochu, než zas přijdou prémie před koncem roku za tu elektřinu a teplo, co tu ta naše zlatá korporace vám zdírá z kůže a vy tomu tleskáte. Nicméně, mám asi 10 krabic plných komiksů, v kterých se teď přehrabuju a které momentálně nevím, kde nacpat a každý takový špalek, jak půjde z domu jen dobře;) Zapalťpámbů za comicsdb, bo mám všechny tyhle sešity popsané tady ve sbírce, kde jsou. A to jsem tam teď zahlíd tu pyčovinku v jedné krabici, co tu avizoval Benji, takový sešitek o bájích Jižní Moravy, že už ji má na aukru někde za 1600, no toš proč ne, jak to někdo koupí.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 20:38Sběratelský klub
    Ok, začínám to sypat na aukro, asi toho bude dost postupně, co vysypu z typického dezolé archivu. Vše v bazaru.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 13:41Sběratelský klub
    OK
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2023 21:08Sběratelský klub
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9.2023 08:41Filmový a hudební klub
    Dík za tipy, pořádného grindu není nikdy dost;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.9.2023 11:04Sběratelský klub
    Kdybyste někdo nevěděl, co s prachama, tak v Chagallu má Jerie vystavenou pěknou sadu obrazů od cca 35 do 130 litrů. Aspoň jsem se podíval:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.8.2023 08:54* Připomínky a návrhy
    Já ho mám přidaný a vidím, co vychází a kde je jaká akce, za mne nechat tak jak to je.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.8.2023 07:00Pindárna
    Draco: i presto tě rád uvidím;) Letos jsem I na Crwecon chtěl zase dojet, ale zrovna jsem se vracel z Alp ten víkend. Tak snad příští rok, kdyby se tak ještě objevil někdo z našich comics ultrazz.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.8.2023 21:56Pindárna
    Walome: žes ho aspoň nejebl kolosálním Conanem přes pysk, woke zmrda;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.7.2023 11:58Pindárna
    Ještě, aby se Pavlovský rozved.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.6.2023 14:29Sběratelský klub
    Dinik: zatím mi to hned zabavila malá a už to jede a říkala, že je to SUPER. Já trochu začal večer před spaním cvičně a musím říct, že se mi to taky líbí - třeba ta mechanika, že něco uděláš a zapíšeš si to na později, to jsem ještě v žádné kniho-hře neviděl;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:41Sběratelský klub
    Dinik: tak gamebook je doma, vypadá to luuxuuusně
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:40Sběratelský klub
    Hehe, to je super být bachratý "ynfluencerpyčo," každému, kdo chce ukazovat svůj ksicht a takhle si naházet hovna do větráku, před kterým sedím, když mě karma dožene:) Třeba ty plány BBArtu taky ukrad:)
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1000 (cca 250231 Kč)
Mám: 1954 (cca 454899 Kč)
Chci: 295 (cca 42740 Kč)
Sháním: 1 (cca 249 Kč)
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 12
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0