Komiksy čtu rád a provází vlastně celý můj život, na druhou stranu se nepovažuji za HC fandu, nevyhledávám akce, bůhvíjak nehromadím (komu to neladí s velikostí mé sbírky, tak ať si odečtě Třeskoprsky a jiné relikty z dětství). Rád ovšem rozšiřím sbírku o své oblíbené autory a postavy a také mám obsesi na mnohdy bizarní vydavatelské počiny z 90. let.

Komiksulum vitae
Se čtením komiksů jsem začal úměrně svému věku a místu narození - Čtyřlístky, ABC, Šípáci apod. K mému rozhledu posloužilo pár rodinných přátel v emigraci, kteří mi občas přivezli především německého Asterixe, Garfielda a u nás neznámý westernový Sölvpilen v norštině. Začátek 90. let se samozřejmě nesl ve znamení Komety, Disneyovek a dalších svobodných vydavatelských počinů. V polovině dekády jsem si dal pauzu na jančení a ke komiksu se vrátil s nadcházejícím miléniem a novým crwavým vydavatelským boomem. Chvíli mi vydrželo hromadit většinu co vycházelo, bylo to fajné objevování nových dimenzí žánru a studium klasiky. Při zjištění, že se vše začíná trochu opakovat, potřebě utrácet peníze jinde a především jiným starostem a zájmům jsem komiks zase na léta opustil. Poslední dva roky se o něj opět trochu živěji zajímám, rád si koupím dobré čtení, ale pečlivě vybírám. Za milník bych považoval i tento web, jistě je co zlepšovat, ale autorům velký dík a podpora, díky okrajovosti žánru se doufám nedočkáme záplavy blbů a komerce jako na čsfd.

pozn.
czekomiks, ducktales1, 99filmů, návody,muriel, 4list:ostrov, mašinerie,asterix na korsice
pozn.
návody, 99filmů
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.10.2018 13:36Technokněží (paperback)
    Čirá radost, s každou další stránkou jsem se těšil na další výbuch Jodovy fantazie. Byť už od Jodorowskyho vyšly lepší věci, ke konci už to mírně ztrácí dech a na kresbu jsem si musel chvíli zvykat, stále je to pro mě absolutorium.... minimálně prvních pár sešitů jsem zas jen nevěřícně nábožně čuměl...
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.10.2018 13:29Otčina
    Filmy i komiksy hodnotím vždy v rámci žánru. Jasně, že je asi Otčina hlubší zážitek než starý X-men v UKK, ale pokud se zaměřím na psychologické, artové či historické komiksy, taková hitparáda už to nebude. Jistou působivost to určitě má, statickou a celkově dost specifickou kresbu jsem si docela rychle oblíbil a celkově se komiks zaměřuje na ne úplně často propíranou kapitolu dějin, takže doporučit jej určitě mohu. Jen holt trpí tím, že v daném ranku existuje řada mistrovských děl, s kterými srovnání úplně neunese a jemuž se znalý čtenář neubrání.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.10.2018 13:13Modrá CREW #08 - Ekhö: Zrcadlový svět #5, 6
    Skvělé odpočinkové čtení. Koktejl popuštěné fantazie, exotických lokací, krásné komerční kresby, lehounké erotiky a mixu infantilnosti s vážnými tématy a akcí mi šmakuje.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.10.2018 13:10Záhadný Spider-Man #30
    Tak a po 24 letech mám komplet Spider-mana od Semicu, jaká rozkoš! Jasně, Spider-kid je ze slabšího soudku, ale neurazí a Cloak and Dagger, byť se zde nejedná o nijak zajímavou pasáž, potěší svojí temnotou, která mi v dětství byla až nepříjemná...Co je však skutečně zajímavé, že v listárně byl otisknut dopis jistého sedmnáctiletého Petra Kopla z Třebíče, který redakci tituluje nejlepší a hned zkraje se svěřuje, že je ve třídě kvůli své setrvalé četbě komiksů terčem posměchu, ale rozhodně to považuje za rozumnější než si kupovat cigarety! A stejně si od něj Semic pak všichni půjčují. Mezi jinými zlepšováky pak Petr navrhuje založit Československý komiks klub, tedy klub, který nemají nikde jinde na světě! Jak vidno, mladý Petr zůstal i poté své vášni více něž věrný, tak to má být.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.10.2018 13:00The Amazing Spider-Man #05
    Dvacetistránkové torzo snad zajímavého celkového příběhu, nic moc kresba, špatný papír a hororový lettering. Dnes ovšem poměrně špatně sehnatelná sběratelská rarita :D
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš5.10.2018 20:17Druuna 3 (paperback)
    Je to už notně vylouhovaný recyklát, často zmatenina a ta podprahová temnota už taky není co bývala, ale stále je to výborné graficky a stále jsem to slupl jak malinu. Ponechám tedy mírně nadprůměrné hodnocení, i když tentokrát už jen jako spotřebnímu čtení než jako působivému dílu. Ve finále mě víc než natahovaný příběh Druuny bavila závěrečná obsahová a grafická hříčka Anima aka porno Arzach.
  • J.Connor
    Jsem za vlastnictví tohoto výběru nesmírně rád. Jistě, sice obsahuje i pár slabších věcí či nevinných kreslených žertů, ale je to vyváženo spoustou brilantních povídek a tím, že člověk má možnost nahlédnout do mistrovi kuchyně komplexně, u spousty žánrů, období apod. Moebiova fantazie a jeho do očí bijící vliv na pozdější tvůrce mě stále fascinuje a oslňuje, těším se na další publikace (str. 18 Druuna, mrk, mrk).
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš3.8.2018 15:23Baltimore #01: Morové lodě
    To, že to Mignola neilustroval jsem si měl zjistit sám, to jo, ale přeci jen jsem byl trochu zklamán. Nenudil jsem se, to věru ne a i ta kresba je ve finále víc než zdařilá, jen tam asi není nic tak závratného, co by mě přimělo si sérii kupovat, knihovny se prohýbají, duše čtenářova okorává a začínám být už trochu vybíravý... Na druhou stranu je to jen rozjezd a reakce kolegů na dvojku kladné, asi to ještě přeci jen s alespoň jedním bookem zkusím.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš3.8.2018 15:18SAUDEK: Technické noviny 1971-1977
    Upřímně bych dal spíše nižší hodnocení, protože příběhy jako takové, resp. scénáře, nejsou nijak úchvatné a a nemůžu říct, že bych se zrovna jimi výrazněji bavil. Mistrova kresba je ale úchvatná a vydání nádherné, velmi zasloužilý počin. Pročež protekčních pět za knihu jako takovou.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.6.2018 20:46Modrá CREW #07 - Dlouhý John Silver #3, 4
    Parádní dobrodružná jízda s pěkně vykreslenými nečernobílými charaktery a navíc skvěle výtvarně zpracovaná. Přesně takhle bych si danou odpočinkovou eu sérii představoval.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.5.2018 17:03Barbarella
    Se spoustou již přeci jen zestárlé klasiky (nejen v komiksu) se mi často povede dobově se naladit a v kontextu doby uznat kvality a hlavně vliv na díla budoucí. Bohužel Barbarella se stala jedním z nemnoha případů, kdy se mi to nepodařilo. Jsem rád, že mám tohle ve své knihovničce a bezesporu to ovlivnilo spoustu budoucí popkultury, ale bohužel mě to chvílemi dost nudilo či přišlo až moc naivní. Není to žádný průser a za přečtení pro fanouška komiksu určitě stojí, ale jak grafická, tak scenáristická stránka už prostě až příliš zestárla a autor svou fantazii až moc pouští na špacír na úkor stavby a dynamiky příběhu. Ze všech těch pozdějších následovníků bych zmínil v knize opominutou Druunu, s níž je podobnost obrovská aneb husička vše řešící sexem bezstarostně proplouvá bizarním a nebezpečným světem budoucnosti.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš21.4.2018 15:50Thorgal #18: Sluneční meč
    Jasně, že je to jeden ze slabších Thorgalů, nicméně v případě téhle série to stále znamená výtečné čtení, které mě vždy spolehlivě pohltí.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš20.3.2018 14:47Dantovo Inferno #00: Prolog: Mágův sen
    Jistou působivost tomu po obsahové stránce neupřu, na druhou stranu mix new age, okultismu a LSD mi v psané formě nijak zvlášť nekonvenuje (jiná je samozřejmě zde vzpomínaný H.R. Giger), natož pak v komiksu ilustrovaném pubertálním stylem nepříliš nadaného hošíka oslněného fantasy a airbrushem. Jako raritka do sbírky asi ok, ale doporučit se to rozhodně nedá. Představa, že to celý mělo mít (nebo v originále má) asi 600 stran z toho fakt dělá dílo Bafometa.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.3.2018 11:28Lucky Luke: Zelenáč
    Jako vždy je skvělé si dát s Lukem dvacet (minut), které pohladí a výtečně pobaví.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš13.3.2018 20:57Modrá CREW #06 - Dlouhý John Silver #1, 2
    Zpočátku mě trochu ovládala skepse, protože oba výchozí motivy se již objevily ve dvou mnou adorovaných filmových dílech. Pokračování Ostrova pokladů jsem zbožňoval v britské TV produkci Silverův návrat na ostrov pokladů a zničující pátrání po Eldoradu je vskutku mistrovsky zachyceno v Aguirre, hněv Boží. Z banální historky stále mě nutící vzpomínat na dva zmíněné klenoty se však zakrátko vyklubala strhující dobrodružní jízda se skvěle vykresleným démonem Silverem.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.3.2018 14:55Thorgal #17: Strážkyně klíčů
    Mně se prostě k téhle sérii skutečně těžce hledají jakékoliv výhrady. Řehořovo kresba je nádherná a příběhy, i když třeba zrovna jako v tomto případě nejsou nějak extra promáklé, vždy dokonale vtáhnou. Z pohledu fanouška je velmi uklidňující, že se Egmont s vydáváním pěkně chytil, a že se sérií, která vychází dodnes, jsme se zatím dostali teprve do roku 1991.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.3.2018 14:49Thorgal #13: Mezí zemí a světlem
    Tak, a po skoro 14 letech je hotovo. Ono v podstatě to vyvrcholení přišlo už v předchozím díle a tenhle je jen takový dozvuk. Ve srovnání s epickými kolosy, které předcházely, musím asi dát o 1 * méně, ale stále je každé číslo Thorgala malý svátek.
  • J.Connor
    Čirá oslava fantazie. Jen houšť a byť se bohužel asi Jeroným nesetkal s příliš pozitivním ohlasem, já vřele děkuji vydavatelům za další rozšíření mých komiksových obzorů....Těch lákadel v doslovu :)
  • J.Connor
    Když má člověk náladu a začte se, tak se nenudí, to ne. Nicméně na mě jsou tyhle mezigalaktický války už trochu moc, vikingský bohové, řečtí bohové, dokonce eskymáčtí, do toho emzáci, démoni, Avengers, Namor, prostě moc velký guláš a navíc z neživotných postav.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.1.2018 22:26Hladový Jeníček a nenasytná Mařenka
    Sympatický bizár androš.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.1.2018 09:20Klekí-petra / Na západě
    Po formální stránce zůstává 4. díl Mayovek zcela ve standardu celé série, obsahově se však jedná o trochu jinou kávu. Povídky Klekí-Petra a Na západě jsou zpracováním samého počátku i konce Mayova Vinnetoua, nikoli filmů. které se příběhem poněkud odlišovaly. Díky svému ději nejsou tyto povídky (či řekněme fragmenty Mayova díla) jen depresivní, ale mají také oproti jiným, mnohdy čistě dobrodružným a zábavným, skazkám tohoto žánru výrazný duchovní a historický přesah (víra v Boha, otázky posmrtného života, střet civilizací, budoucnost národa/světa). Paráda, mám chuť si zajet do Radebeulu na výlet :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš2.1.2018 19:05Fatale #01: Smrt je mi v patách
    Od určitého počtu přečtených komiksů či viděných filmů si člověk musí dávat velký pozor na set & setting, protože již značně opotřebovaná "divácká" duše má tendenci svou okoralostí nepustit do díla a vše zahazovat do vod průměru. A s novým Edáčkem bych takhle zacházel nerad, takže jsem si na něj udělal speciální vánoční chvilku. Jasně, asi to není úplně nazadekporážející (nicméně viz věta první) a vzhledem k nastavený tvrdosti bych asi snesl více přitlačit na pilu co se týče erotiky, ale za mě po delší době série, kterou budu zatím bez rozmyslu nakupovat.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš2.1.2018 18:58Naposled
    Opět skvělý zážitek, podobně jako Černá díra. A podobně jako v díře, i tady jsou zdánlivě banální události lidského života podané s velkou a až surreálnou hloubkou, což však neznamená, že s podobnou intenzitou a zabarvením nejdou skutečně prožít i mimo uměleckou fikci. Nepotřebuji velké zvraty a bombastické pointy, co bourají stadiony, naopak podobná forma už mě, zvláště tedy u současného, filmu značně zmáhá.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.12.2017 15:36Ve stínu pralesa
    Maličký stručný sešitek překvapí velmi solidní kresbou, bohužel černobílou a na velmi tenkém papíře. Scénář je sice poměrně slabý, ale jeho vyústění je příjemně humanistické. Bohužel tak jak bylo v období před a po revolučním obvyklé, slibovaného druhého dílu jsme se již nedočkali (Vědík a jeho pes Letík v příběhu Nebezpečný vynález).
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.12.2017 15:34Večírek s Kantem
    Ve výprodeji v místním knihkupectví za 49,- to je rozhodně dobrý kauf. Některé "anekdoty" jsou slabší, některé silnější. Jako nějaký, byť stručný, náhled do dějin filozofie to sice úplně díky své stručnosti nefunguje, ale za tu sympatickou obecnou podvratnost napadající "klasické" filozofy v samém jádru jejich počínání nakonec jednu hvězdu přihodím.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.12.2017 15:30Filípkovy lovy
    Roztomilá dětská knížka předcházející dvěma dílům Filípkových cestování od stejného autora, docela fuška jí sehnat. Kromě první stránky v příběhu v podstatě absentuje text. Byť se v něm kasá, že Filípkovy lovy jsou hravé, nebolavé, není vůbec jasné, z jakého důvodu ta zvířata vlastně loví a zrovna hezké zacházení to také není. Dneska už by takové zacházení s ohroženými druhy Filipovi rozhodně neprošlo :) na druhou stranu je pořád ohleduplnější než jeho generační předchůdce lovec Animuk od Sekory.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.11.2017 09:18Modrá CREW #05 - Třetí zákon #3, 4
    Sice je znát jistá inspirace, ale nehodlám srovnávat akční odpočinkový komiks s takovým kolosem jako je Jméno růže. Příjemná, čtivá a velmi svižná záležitost. Sice je to trochu zkratkovité, ne zcela dořečené, ale atmosféra středověku a zaprášených knihoven je obecně velmi lákavá, bohužel v poslední době znesvěcená Danem Brownem a jeho následovníky. Je to nicméně rodokaps a jako takový na dost vysoké úrovni.
  • J.Connor
    Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych si to přečetl, když už jsem zde diskutoval. Omlouvám se zpětně Kapisovi za další nereagování, ale už jsem to pak vypustil, tohle je platforma a téma spíše někam do hospody a nechci s tím zasírat komentáře na CDB :) Z čistě komiksového hlediska je to samozřejmě bída, kresba poloamatérská a scénář to nemá, protože je to pouze jakýsi historický exkurz bez klasické narace. No a ten mě hrubě neoslovil. Nejde o to, že mám na věc trochu jiný názor, ale jde o formu. Některé informace jsou pro mě nové a hodnotné, některé, a není jich málo, jsou silně zavádějící či okrajově rovnou mylné (už jsem to četl před časem a nechce se mi to vypisovat, namátkou, že Tálibán vznikl až po roce 1989, nemohli s ním tedy spolupracovat za války, možná s jeho pozdějšími členy či skutečnost, že produkce heroinu sice za jeho vlády poklesla, ale o skoro vymýcení nemůže být vůbec řeč). Právě na poslední informaci můžeme demonstrovat hlavní problém knihy. Veškeré informace jsou podřízeny hlavnímu názoru autora, jsou někdy až hrubě vytržené z kontextu. Např. o činnosti Tálibánu se nedozvíme vůbec nic, ale návdavkem se dozvíme, že jeho svržením Američany došlo k růstu korupce, mezikmenových půtek a navýšení obchodu s opiem. Jeden by skoro řekl, že to byli báječní chlapci, kteří dali tu zemi do latě. Podobně je to s Koreou, Amíci si tam chtěli dokázat svoji technologickou převahu, ale jejich mašinerie se zadrhla a dostali na frak. Autor poněkud zapomněl, co ke konfliktu vedlo, a že dostali na frak především proto, že do války při skoro dobytí celého poloostrova vstoupilo několik set tisíc čínských "dobrovolníků" spolu s poradci ze SSSR. Podobně je to i s dalšími historickými událostmi. Nejsem nějakým fanatickým zastáncem zahraniční politiky USA a je zřejmé, že se dopouštěli a dopouštějí řady přešlapů, ať již chybou či s postranními úmysly. Historické události především z doby studené války je ovšem nutné posuzovat v celkovém kontextu, který autor zcela pomíjí a jakákoliv jejich intervence bez rozdílu je imperialistickým násilím, na němž si mastí kapsy vlci z wall streetu. Mohlo to být zajímavé, ale jedná se o propagandistický pamflet nejhrubšího zrna, střihu moskevské předrevoluční propagandy. Bohužel tím ovšem autor jakémukoliv přemýšlejícímu čtenáři svou práci zcela diskredituje. Svět není černobílý, někdy bohužel, ale není.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.10.2017 22:54Lucky Luke: Jesse James
    Standardně dobrý Luke, v hlavně mi utkvěly hlavně hlášky bratra Jamese, který vtipně citoval Shakespeara. Ty špatně vytištěné stránky jsou trochu na pěst, ale za dvacku v LK to rád přežiju.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš5.10.2017 10:08Wall After Wall
    Má to jisté kvality a specifickou atmosféru, ale jak scénář tak kresba zůstávají bohužel na půl cesty.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš3.10.2017 20:44Modrá CREW #04 - Třetí zákon #1, 2
    Jasně, je to mix již mnohokrát viděného, ale mně zrovna ingredience typu Devátá brána, Jméno růže či Indy Jones dost chutnají.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš25.9.2017 22:33Amazing Spider-Man: Rodinný podnik
    Já vím, že je Dell Otto formálně frajer, ale čistě subjektivně mi jeho kresba zas tak nesedí. S Marvelem obecně začínám mít problém, kde se mísí dvě záležitosti. Zaprvé jsem z těch ne vždy zcela hlubokých příběhů přeci jen trochu vyrostl a za druhé z dříve exkluzivního zboží udělal UKK něco, čeho jsem se totálně přehltil. Pavoukovi ze sousedství jsem chtěl dát šanci, ale za mě bohužel průměr, byť se na hodnocení jistě podepisuje výše uvedené.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš12.9.2017 20:23Thorgal #12: Město ztraceného boha
    Jako vždy absolutorium a ta frekvence restartovaného vydávání se mi velmi pozdává.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.8.2017 19:08Druuna 2 (paperback)
    Z počátku jsem si velmi zoufal nad Serpieriho neoriginalitou a nastavováním kaše, ale postupem času se mu opět povedlo mě zamotat do tenat hnusu, beznaděje a samozřejmě erotiky. Nedokážu to asi zcela srozumitelně vyjádřit, ale Druuna, a to ve finále i druhá trilogie, umě a jaksi mimovolně brnká na temné a skryté stránky lidské psychiky a zdaleka tím nemyslím jen sexualitu. Sice již trochu protahované, ale stále působivé a s nákupem dalších dílů bych neváhal.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.8.2017 18:54Dívka jménem Patience
    Velké těšení předchází pád. Vydání je to krásné, ale nezachrání, že příběh tentokrát až na pár střípků nepřichází s ničím zásadním, trpí neoriginalitou i podivnými momenty (přesně jak píše GWB, proč neskočil rovnou do dne vraždy?). Peněz nelituju a vydavateli fandím, ale za mě bohužel tentokrát průměr.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.8.2017 18:49Modrá CREW #03 - Okko: Cyklus vody
    Za mě kvalitní spotřební čtení, nic víc, nic míň.
  • J.Connor
    Legenda. Obrázky z českých dějin jsem četl snad tisíckrát, bohužel Mateřídoušku jsem neměl kompletní a tahle vyprávění jsem znal jen částečně. Je to nicméně stejná kvalita a forma jako české dějiny: krásná kresba, nenásilná forma vzdělání, skvělá nadsázka a mikro vtípky a taky se s tím Kalousek v některých kapitolách vůbec nesere a ukazuje krutosti doby v plné palbě. Tolik krve v dětské knížce si už asi dnes představit nelze, ale to je na okraj, ta vůně dálek a dobrodružství je stále nakažlivá. Ocenil jsem taky rozsáhlý profil autorovy tvorby. Apropó, až před nedávnem jsem objevil dílo Miroslava Šaška o světových metropolích a při vší úctě se mi zdá, že se jím mistr Kalousek min. ve svém epochálním díle S malířem kolem světa více či méně inspiroval, docela by mě zajímalo, jak to bylo či alespoň, jestli mám ten pocit sám.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš4.8.2017 09:41Gulliveriana. Zlatý osel
    Erotická verze se dá udělat asi z jakékoliv předlohy, ale ne vždy to bude nenásilné, vtipné či rajcovní. Gulliverianu si samozřejmě pamatuju už ze speciálu XXX, už tenkrát mě příliš nezaujala a s pokročilejším věkem je to spíše horší. U liliputánů to ještě jde, ale zbylé historky mi přijdou fakt násilně roubované a strašně uspěchané. Zlatý osel je výrazně zajímavější, už je tak pěkně zpracovaná dekadence starého Říma, oblíbený to artikl některých dnešních TV seriálů. Příběh navíc narozdíl od první části knihy působí komplexně a kompletně. Manara je samozřejmě úžasnej, jen holt scénáristicky tam cítím jisté rezervy. Za vydání nicméně velký dík a jen houšť. 3,5 *
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš4.8.2017 09:27Rychlé šípy (1. souborná série) #16
    Scházelo ve sbírce, ale úplná hitparáda to není. Šípy od Čermáka byly horší Fischerových, tady navíc i nepříliš zajímavé díly o cestě na tábor k Jindrově tetě Eulálii. Zde zaujme jen aktivní přítomnost dívčího klubu, který vede Jindrova sestřenice Alena. No ale podobně jako ve starším Čtyřlístku holky hned tahají za kratší konec, když nikdy nebyly na hradě u nich ve vsi, kde chtějí Šípáky pěkně postrašit a nakonec jsou vůbec rády, že jim hoši zachrání kejhák. Tuhle anabázi už jen uzavírá stručný díl o topícím se Dlouhém Bidle, kterého běží zachránit asi třímetrový otec, který má u vrat vyříznutou díru na hlavu, aby se tam vešel. Zajímavostí je otisknutí Ztraceného světa od Tomana a Veškrnových krátce po uvedení v ABC, ale s názvem Ztracené naděje (?!?). Komiks je identický, ale má jiný coloring (tedy alespoň oproti Velké knize komiksů), mě ale vždycky brala mnohem víc adaptace od Žiláka a Matějky (zejména kvůli mnohem lepší kresbě, viz Kometa 6-12). Následuje mikrosranda s Tondou a tradičně pro tento cyklus dvě adaptace mnou zbožnovaného Batličky, přičemž legendární Otrávený šíp byl také mnohem lépe zpracován v Kometě (č. 19) Jiřím Grbavičem, konečně jako i jiné adaptace Batličky zpracované tímto vynikajícím kreslířem.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš14.7.2017 16:4313 ze Staré čtvrti
    Nebudeš ;) Sedmičku mi rodiče nikdy nekupovali, takže mě ke Třináctce neváže žádný sentiment. Opačně je to ale obecně u Jiřího Petráčka, o jehož rozsáhlé dílo jsem si chtěl doplnit sbírku. Jak se již autor scénáře doznává v úvodu, skutečně už je po Rychlých šípech asi poněkud problematické na poli klubáckého komiksu vymyslet příliš nových zápletek, nicméně jsem přesvědčen, že to přesto lze. Tady mi Šípáci až příliš často vystrkovali růžky, nejen zápletkami ale i typy postav. S postavami je další problém, je jich strašně moc a žádná vlastně nedostane příliš prostoru k tomu, aby jí čtenář lépe poznal a vytvořil vztah. Stejně jako kolega Kabukiman jsem měl navíc pocit, že některé příběhy ne zcela navazují. Uznávám, že srovnání s ikonickými Šípáky není úplně fér, ale i mnoho dalších českých následovatelů mi přišlo lepší než Třináctka, jako první se nabízejí samozřejmě Strážci či Modrá pětka a další. Asi nejbližší srovnání pak nabízejí Mimozemšťané, taktéž nakreslení Jiřím Petráčkem , který dle mě, byť i zde držící vysokou kvalitu, asi přeci jen některé díly Třináctky dělal trochu v kalupu. Mimozemšťané jsou kresebně propracovanější, mají zajímavější zápletky (tajemná koule atd.) a jsou mnohem přehlednější jak co se týče postav, tak jejich příběhů. Závěrem musím nicméně konstatovat, že pokud má někdo, tak jako já, zájem o český komiks let minulých, výrazně zklamán nebude, je to pěkný kamínek do sbírky, navíc v moc hezky udělaném vydání a i přes mou kritiku zde rozhodně vyšlo tuny mnohem a mnohem horších komiksů než je Třináctka.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš8.7.2017 14:37Thorgal #11: Tanatlokovy oči
    Těžký život Thorgalova fanouška, když se až po 13 letech dozvídá, jak pokračuje země QAA. Doufejme ale, že vydavatelsky asi nejprokletější komiksová série v ČR tentokrát dospěje alespoň k dokončení pentalogie. Stejně to nemá obdoby, aby se nějakého titulu ujal již pátý vydavatel (S.press, Crew, Albatros, BBart, Egmont) a i v knihovničce to vypadá dost obskurně. Ale Thorgala bych stejně kupoval i na roli hajzlpapíru, sláva Egmontu za další pokus s jednou z mých nejmilejších komiksových sérií ever. Skvělej díl !
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš23.6.2017 20:27Golem a další komiksy
    Většinou si tyhle retro věci kupuji z nějaké nostalgie a z důvodu komplexnosti sbírky, ale Best of Petráček jsem si s chutí i přečetl od začátku do Konce. Spolu s Kobíkem a Hlavsou patřil v dětství k mým nejoblíbenějším kreslířům a často měl i štěstí na scénáristy. Je pravdou, že ze sběratelského hlediska bych asi ocenil trochu jiný výběr příběhů, i když často skvělé, většina z nich je snadno dostupná ať již v původní podobě v ABC či v následných reedicích. Existuje ale ranec Petráčkových komiksů, s nimiž je to přesně naopak, Mimozemšťané, Stopař, Kamarádi z Prérie, El. Magistrály, Člověk zvaný Son, Mistr Looping a další. Až mě při těhle úvahách ohromilo, kolik toho vlastně stihl Petráček vytvořit, jeho souborné dílo by byla kniha neuvěřitelných rozměrů. Vzhledem k tomu, že se zde vybrané komiksy pohybují na ploše několika dekád, je zajímavé sledovat i vývoj jeho kresby, podpis legendy na pamětním listě aka bonusovém komiksu mě moc hřeje. Díky za spoustu skvělých komiksových zážitků Oskare!
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš16.6.2017 21:33Andělské drápky
    Znepokojivé, povznášející, úchvatné, odpudivé, dráždivé, hluboké a nebo jen prostě úžasný umělecký artefakt.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.5.2017 21:38Ryby - Útok z hlubin
    Spíš než rybinou to zpočátku smrdí velkým WTF, ale atmosféra mistrně houstne a perverzní fantazie se roztáčejí na plné obrátky. Sice nějaké to hororové klišé a scénář nikam lineárně příliš nevede, ale to mi zrovna u hororu nikdy nevadilo, pokud je to vykoupena výše uvedeným. Rozhodně book hodný pozornosti. Bonusové povídky taky moc fajn.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš8.4.2017 16:06Hilda
    Na Vlase a Bradu či Asterixe sice stále spoléhám trochu více, ale Hildu pro potenciální drobotu také uschovám na čestném místně. A rád se k ní konečně vrátím i sám. Otřepaná fráze "dětské čtení, které si užije i dospělý" prostě nejde u Hildy nepoužít, neboť fantazie a imaginace Luka Pearsona je oslňující a i přes jistý mini odér temnoty zůstává krásně čistá a dětská, v tomto ohledu mi připomněl dokonce až Mijazakiho. Velké překvapení, které by mi uniklo, kdybych nedostal darem.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš28.3.2017 17:21Voleman #04
    Prvním třem dílům jsem rozdal po čtyřech, tady už dám jen tři. Beru Volemana jako jednu z vlajkových lodí generace nula a má své nesporné kvality, minimálně kresba je skvělá. Osobně jen příliš neholduji překreslování reálných postav, protože pak na mě při čtení působí rušivě. Surrealizmus a různé fantasmagorie mi nevadí, ba naopak, ale většinou fungují jen na krátké ploše (skeče, krátké povídky atp.) a při delších útvarech rychle ztrácí dech, kdy autor začíná mít problém ze svých fantazií vybruslit co se týče pointy a divákovi se začíná zajídat absence klasické struktury vyprávění. To samé mě potkalo u Volemana, který také končí nikde a upřímně řečeno fantazii, která prýštila z předchozích dílů, již také notně vysychá pramen. Mnohem civilnější Volemanovi příhody mě vzaly o poznání více.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš24.3.2017 21:00Čtyřlístek #030: Pod velkým totemem
    Dobré číslo, kde se ihned po incidentu na Blaťáku vracejí Bukanýři. Poměrně tradičně příběhu kraluje Bobík, který jen na první dvoustraně předvede neuvěřitelnou škálu emocí, je úžasné, s jak minimalistickými prostředky to Němeček dokázal vyjádřit. I zbytek čísla patří k tomu kvalitnějšímu, co doprovodné komiksy nabízely. Věnoval bych se ale tentokrát hlavně úvodníku, krásnému příkladu podnikání v socialismu.... Nepište nám o čísla dříve vydaná, nejde to. Skoro v každém dopise je žádost o fotografie, odznaky a obrázky. "Bohužel nic takového nemáme a nebudeme mít!"
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš24.3.2017 20:28Opráski sčeskí historje f koztce
    Já to jago dárek tóstál a rozhodně mě to neůráziló :) Z náklonnosti k Opráskům jsem se vypsal už u prvního a druhého dílu, takže tady zmíním jen malou drobnost, a sice krásný tribute Obrázkům z českých dějin (1980) - legendárnímu komiksu o českých dějinách, který JAZ vystřihl v příběhu "Jak stríc Rudlvoi lhal".
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš19.3.2017 18:35Zámek a klíč #06: Alfa a omega
    Počkal jsem si na všechny díly a je zbytečné komentovat po jednotlivých knihách nejen z tohoto důvodu, ale hlavně proto, že kvalitativně nijak nekolísají. Zbytečné by bylo i dublovat superlativy vznesené již kolegy, i pro mě je tohle jedna z top sérií. A to mi skoro unikla, protože obal první knihy mě v kombinaci s názvem vůbec nezaujal a považoval jsem Zámek a klíč za nějaký laciný horor parazitující odkazem na Lovecraftovi. Právě tento odkaz mi přijde naprosto zbytečný, ale to je opravdu mizivá marginálie. Přiznám se, že jsem tedy také moc nepochopil, jak SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT obživl Bóďa, ale v tom rauši ze skvělého komiksu to již nijak nepoznamenalo celkový dojem. Když se podívám zpětně, je neuvěřitelné, jak funkčně a především působivě spojil Joe Hill guláš spousty tradičních hororových a exploatačních stresorů, aniž by série přestala fungovat či měl člověk pocit nějaké vykrádačky nebo klišé (masový vrah, traumatizující znásilnění a vražda, "vládci loutek", duchové, démoni, strašidelný dům, psychiatrická léčebna, noční můry, posedlé dítě atd. atd.). Rodriguezova kresba mi z počátku přišla trochu statická, nedynamická, ale jeho ztvárnění je precizní, svébytné a nezaměnitelné a ve výsledku ve mě zanechalo stejně silný dojem jako scénář.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš19.3.2017 16:26Bílý láma (paperback)
    K buddhismu nemám žádný vztah a chovám minimální vědomosti a koho jiného si přizvat na exkurzi než oblíbeného mystika Joda. Západní opovržení vlastním náboženstvím a inklinace k náboženstvím východním a jeho filozofiím mi přišly vždy minimálně úsměvné. Nejen kvůli tomu, že je to v podstatě vždy to samé jen trochu jinak zabalené, ale právě kvůli pokrytectví mnohých, kteří vlastní kořeny bez hlubší znalosti zapudili a obdivují z důvodu exotičnosti něco, co jim jakožto asketům s vilou v Miami Beach vyložil vychcaný guru, který je tak trochu na peníze. Jodo naštěstí neměří zcela dvojím metrem a jeho odpor k institucionálnímu náboženství stejně jako k morálně pokřiveným společenským autoritám je i zde silně cítit a buddhismus či "osvícené divochy" z něj nijak nevyčleňuje. Duchovno zde sice mírně netypicky poráží perverzitu,násilí a akci, ale jinak se jedná o tradiční Jodorowskyho koktejl, který se mi i díky české ediční rozmanitosti jeho díla dosud rozhodně nepřejedl. Bess samozřejmě nedosahuje kvalit superstars, které se nám představily u jiných Jodorowskyho počinů (Moebius, Manara, Gimenéz), ale stále se jedná o vysoký evropský nadstandard.
  • J.Connor
    Když už na sebe tak upozorňuješ... Nebudu zabíhat do detailů, snad jen, že Lybie je vskutku podivná (pokud vím, tak tam útočí NATO a ne USA), ale co kdo získal třeba "útokem" na Jugoslávii by mě skutečně zajímalo, asi budou vědět ve Srebrenici... Stále dokola mě fascinuje, jak se názorový proud, který zastáváš, označuje za okrajový. Kromě pár fotrů někde v Texasu a hrstky konzervatistů v Evropě si většina myslí to, co ty (pokud si teda něco myslí). Ať už se jedná o intelektuály (vedené různými salónně levičáckými kapacitami typu "erudovaný lingvista" Chomsky), tak o masu, neboť ta postřehla, že antiamerikanismus je IN a zastávaj ho i ty chytrý a slavný, takže neni co řešit, navíc se dá snadno obhájit v diskuzi (ROPA, VLIV, PRACHY). Až v poslední době, kdy už na spoustě míst skutečně teče Euroatlantidě do bot, se lidi začínaj trochu chytat za hlavu. Ano, "proUS masírka" médií skutečně existuje, je ovšem dost průhledná a naletí na ní tak možná opice. Všimnul sis v tomto duchu i masírky opačného gardu ? Všimnul sis, kdo vlastní a financuje řadu západních televizí, novin, artu apod. ? Mimochodem odkud víš, že Lybie na tom byla tak dobře ? Z masmédií ? Jo,jo je to smutnej okamžik, kdy si člověk uvědomí, že svět je ovládán bojem několika supermocností a on je pouze postradatelnou jednotkou (ovšem jednotkou, která má teď a tady nejvíc práv a možností je hájit v historii lidstva). Já osobně volím teror hamburgeru, komiksového braku a hollywoodského škváru, na Korán mě neužije, na čínskej komunismus s lidskou tváří jakbysmet a v obětí ruského medvídka jsem už byl. Kolik kritiky kdo zanechal u podobně roztahovačných kousků Ruska, Číny, Írán(k)u a dalších ? V těchto státech se veřejně rozhodně nediskutuje a Chomsky by visel na nejbližším kandelábru. Kolik bylo demonstrací za zájmy utlačovaných v tomto případě ? Proč prakticky žádné, jedinou výjimkou je "trendy" Tibet. Myslíš, že v Sierra Leone, Rwandě či v Barmě aj. by svého času docela brali hamburgerový teror, než impotentní či žádné intervence OSN ? Docela rozdíl mezi Jižní a Severní Koreou, viď ? MÍR VŠEM bohužel znamená občasnou VÁLKU. A jsem moc rád, že žijeme na místě a v době, kde si můžeme takhle v klidu, byť vášnivě, podiskutovat, a to i díky válečné závislosti USA. Zduř.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš11.11.2019Prodám
    nabídka komiksů, ceny až na výjimky spíše symbolické, čistím chlévy a nechci vydělat, jen to spíš udat do dobrých rukou (email v profilu)
    Conan: Dcera pána mrazu (2009, 2. vydání, čtené, mírně ošoupané)
    Spider man – Návrat (2003)
    Ghost Rider: Cesta do zatracení (2008)
    Sebevražedný oddíl 1 (paperback)
    Vetřelci Omnibus 5
    Vetřelci Omnibus 6
    NOE 1 – 3
    Malý princ 2: Planeta ohnivého ptáka
    UKK Komplet 86
    UKK Komplet 114
    UKK Komplet 99
    UKK Komplet 91
    Wetemaa
    Češi: Jak se stal Havel prezidentem
    Čtyřlístek 180
    Asterix a kotlík (2. vydání, 2001)
    Duhová Regina 1
    Aréna č. 4
    Vzpoura androidů
    Power Rangers 4 – 6/2008, 1 – 3, 5 - 11/2009, 1 – 6/2010
    Gormiti 14
    Stáje Green Hills 2 – 10
    Děsivé dějiny Egypt
    Děsivé dějiny Rytíři
    Totally Spies 7, 8
    Star wars magazín 4 – 10/2013
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.4.2020 15:47* Připomínky a návrhy
    Ahoj, jen noticku, že odkaz na web Jodorowskyho v profilu autora odkazuje na depilační salóny v Tokiu :D
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.4.2014 09:18* Připomínky a návrhy
    Připojuju se k ucelenosti. Já osobně bych nedělal ani samostatný profily tomu, že něco vyjde v měkkých a tvrdých deskách, tyhle odlišnosti bohatě stačí poznámkou. Mně by upřímně stačila poznámka asi u dalších a např. obálkou se lišících vydání. Chápu, že je to pro vášnivce více položek ve sbírce, ale to je asi tak jediná výhoda, zbytečně to pak rozděluje komentáře a hodnocení, a to jak z hlediska uživatelství, tak objektivity. Vemte si takovýho Asterixe, kde mají některá čísla i pět profilů, pak je diskuze a hodnocení úplně o ničem.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš3.2.2014 13:51* Připomínky a návrhy
    Také bych "Mají" nechal. Důvody již kolegové vyčerpali níže.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš20.12.2013 12:25Sběratelský klub
    Já jen aby nedošlo k mejlce (jak říkal Sam Hawkins) :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš19.12.2013 12:15Sběratelský klub
    Kapis, Toe: Dal si tam odkaz na na Firehanda, kterej vyšel už dávno, ten vyprodanej bude, ale aktuálně vyšlo tohle http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=5159 Psal jsem panu Říhovi a včera večer ještě byly.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš17.11.2013 18:27Filmový a hudební klub
    Mně docela dost sedí asi ten nejznámější fancast, bohužel až na Custera a Tulip, navíc Jesse je pro mě tak ikonická postava, že asi nebudu spokojenej nikdy. Nicméně pár těch vedlejších postav tam podle mě ten týpek trefil naprosto geniálně, Fassbender jako Cassidy je nutnost, jenže těžko mu bude přicmrndávat takový béčko jako je Olyphant. http://www.comicbookmovie.com/fan_fic/news/?a=30257
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš20.8.2013 00:06* Připomínky a návrhy
    U komiksu http://comicsdb.cz/comics.php?id=3303 není vazba leporelo, ale klasická, dejme tomu sešit s látkovou vazbou. Leporelo bylo jen u prvního dílu, což je konečně vidět i obou coverů, že jen ten první má látkovou pásku na obou stranách.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš15.3.2013 12:16* Připomínky a návrhy
    to, co říká Grrr by se mi taky líbilo
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš12.2.2013 12:34* Připomínky a návrhy
    čus, tohle se jmenuje "NADANÍ" nikoli "NADÁNÍ" http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=4568
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.1.2013 08:39Pindárna
    Taky jsem to během oné horečky viděl prodávat přes litr. Co je ale smutné, že ještě tenhle víkend (5.1.) jsem viděl prodat spider-mana za 400 ;)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš27.12.2012 12:54* Připomínky a návrhy
    mučas grácijas !
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš19.12.2012 08:28Pindárna
    aha, já to blíž nerozklikával a spokojil se s titulkem "skladem ANO" ...tak to sorry za případnou chvilku naděje
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.12.2012 09:00Pindárna
    Neutrino: http://www.intercrosse.eu/
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš17.12.2012 23:23* Připomínky a návrhy
    supa !
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš14.12.2012 10:24* Připomínky a návrhy
    Zack: dík za info, já jen jestli mi něco neuniká a ještě 1x chci taky zalobovat za číslíčko u hodnocení, myslím, že počet komiksů, které jsem hodnotil (= četl) je také docela zajímavý údaj
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš13.12.2012 08:27* Připomínky a návrhy
    čus, jsem slepej nebo nejde editovat profil ? a nemohlo by být u kolonky Hodnocení také jejich počet ?
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš3.12.2012 08:26Pindárna
    Díky za tipy kolegové ! 3 stíny i Ibikus vypadají dobře, Letní blondýnku vlastním a ta je vynikající.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš29.11.2012 08:34Pindárna
    Nemohli byste mi někdo znalý doporučit (kvalitní) komiks podobný "Pod dekou" ? Kupuju zavedené série a starší věci a nemám moc přehled, co vychází aktuálně. Nemusí to být podobné přímo námětem, ale spíš, aby se jednalo o civilní, dejme tomu citlivý příběh. A ne Corrigana či Padoucnici. Dík.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš17.9.2012 23:10Pindárna
    1) Preacher
    2) Crying Freeman
    3) Hellblazer
    4) Thorgal
    5) Comicsové legendy
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.8.2012 10:27* Připomínky a návrhy
    dik, tady http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=299 má být v popisu METLIČKA.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš16.8.2012 12:36* Připomínky a návrhy
    V obsahu http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=3794 je špatně jméno Hulka (Bruce Banne)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš28.6.2012 10:59Pindárna
    Jj, to bude pravda, jak jsi to "řek" vybavilo se mi to.... To asi všichni, navíc i zpětně ho musím ocenit, je to opravdu vkusná pohádka, profi natočená se spoustou lokací a nezapomenutelných postav, dost temná i k zamyšlení. Pro mě osobně nadčasový klenot.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš28.6.2012 08:30Pindárna
    Zkoušel jsem chvíli strejdu googla, a sice se u Images: "Sandonorico neverending" objevují sfingy, ale textově nic najít nemůžu. Je ale dobře možný, že Sandonorico bylo něco až za těmi sfingami, ale co tam vlastně bylo si už nepamatuju :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš27.6.2012 15:17Pindárna
    Sandonorico !
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.6.2012 08:52* Připomínky a návrhy
    super! jen drobnost.. nešel by přidat jejich počet jako u komentářů, když už je to ten "přehled" ? :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.6.2012 13:41* Připomínky a návrhy
    Zack: Jsme už spolu řádně polemizovali o hodnocení v profilech komiksů, i když mě třeba zajímá, jak kdo hodnotil i z těch, co nekomentovali, chápu, že to je třeba marginálie... ale abych měl já sám dostupnej seznam Jak a Co jsem hodnotil, to mi přijde dost zásadní. Už se asi 2 měsíce chystam předělat hodnocení v závislosti na hvězdičkách, ale nemám jak, protože nevím, co jsem hodnotil, pokud jsem to i nekomentoval, což je minimálně polovina, ne-li víc.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.6.2012 13:00* Připomínky a návrhy
    Jasná věc, když už se narazilo i na mě, tak jsem to vztahovačně zmínil, ale jinak ať si samozřejmě každej ignoruje co chce. Nechtěl jsem tím nikoho ani sebe obhajovat, šlo mi spíš o tu atmosféru kolem toho, která mi přijde vzhledem k velikosti komunity naprosto zbytečná včetně tohoto technologického zlepšováku vzhledem k počtu přispěvatelů a příspěvků. Mno, konec hipisácký vsuvky, pokrok holt nezastavíš :D já bych hlavně bral třeba ten seznam hodnocení u komiksů i v profilech
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.6.2012 10:13* Připomínky a návrhy
    Nějak nám tu rostou fašizující tendence - chodí nás sem "5a1/2" a je hrozně nutné mít black/ignore list, případně se tu snáší kritika na někoho, kdo je takovej jouda, že sbírá dětský komiksy. Trochu tolerance hoši ! Jak odfiltrovat Entitu? a co by se tady pak na diskuzáku vlastně dělo zajímavýho? Napastovaný vtipy a vzájemný podkuřování? Cítím se dotčen i osobně neboť jsem si dovolil ke 30 čtyřlístkům napsat víc, než jen "klasika z mého dětství" a už je kvůli mě taky potřeba ignorelist, aby se někomu nezavařilo kolečko od myši. A až se budeme všichni ignorovat, tak si pak budeme psát tajné vzkazíky interní poštou, no úplný žůžo a ještě si budeme dávat bodíky, abychom se trochu rozkastovali. Líbí se mi, že sem chodí menší polouzavřená komunita lidí se společným zájmem, která dle mě obsahuje drtivou většinu "vážných" zájemců o komiks v ČR. Takže na tom asi tvůrci nezbohatnou, ale ten svobodný a komunitní duch je právě ten úžasný benefit, takže nezavádějmě píčoviny a zajímejme se o to, co jiní čtou, kupují, vydávají a jak se jim to líbí, i pokud je jim třeba 15 a mají rádi Donalda, kupují si v dospělosti WITCH nebo komentujou Čtyřlístek.
  • J.Connor
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš11.4.2012 17:19* Připomínky a návrhy
    Zack: super, dík za odpověď náčelníku ... komu se dají posílat scany? Nadále vaskovi ?
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.4.2012 16:21* Připomínky a návrhy
    Zduřte, jsem jen natvrdlý nebo nejde měnit obsah (text) profilu ? k prosbě o seznam hodnocení se připojuju. Pěkné Velikonoce.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš14.2.2012 10:38* Připomínky a návrhy
    Zack: super a dík za info
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš14.2.2012 08:33* Připomínky a návrhy
    Mám asi taky jeden bug: dám série / čtyřlístek - celá série má 6 "stran". Pokud nahoře vyplním stranu "2" a dám přejít, tak v pohodě, pokud ale dole kliknu na "další strana ze 6" vrátí mě to na seznam všech sérií........... pak ještě dvě hnidopišské: 1) uvidím odkaz na sbírku i v profilu uživatelů? teď se na ni dostanu jen přes sekci sbírky, což je trochu nepraktické, kromě šmíráctví jde o to, že spoustu komiksů jsem objevil až takto - u někoho, protože byly uložené před dlouhou dobou a pokud nejsou součástí nějaké série nebo od známého autora, tak se hledají velmi těžko...navíc i sám zjistím finální číslo své sbírky jen přes sekci "sbírky" 2) předpokládám, že "prázdné komentáře" jen s hodnocením se nevrátí..ale rád bych zjistil, jak a kdo hodnotil, bude tedy nějaký ten seznam hodnocení ? Sorry nechce se mi to zde procházet dozadu... Dost špatně se taky zpětně hodnotí (nehledě na to, že jsem byl v tomhle svědomitý a prakticky vše až na Mickey Mouse jsem před hodnocením znova četl nebo aspoň pročetl ), protože profil mi sice píše 1037 hodnocení, ale od půlky to končí a ty, které jsem jen hodnotil už nedohledám... nebude tedy něco jako seznam komentářů + seznam hodnocení?
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš8.2.2012 09:39* Připomínky a návrhy
    Jasný, tomu rozumim. Já to právě chápal tak, že se bráníš z ideového hlediska (lidé čtěte!) vůbec ukázat jak kdo hodnotil, s dovětkem, že by to ani technicky nešlo. Což mi neladilo :) To víš, je to sice Tvoje dítko, ale má spoustu strejčků a tetiček, co chtěj kecat do výchovy, když maj toho fakana tak rádi :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš8.2.2012 08:53* Připomínky a návrhy
    super :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš8.2.2012 08:46* Připomínky a návrhy
    Zack: Ne, ze bych Te necetl, ale nechapal zcela urcite. :) Pokud to, že to "že u příslušného komentáře to není tak nějak není příslušný a hodnocení bude linkovaný na autora" znamená, že ve finále uvidim, jak kdo hodnotil hvězdama (podobně jako jsem dřív i zde viděl procenta), a to i ve svém seznamu komentářů s tím rozdílem, že na to bude tlačítko ON/OFF, tak je to samozřejmě vynikající a míru zdar!
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.2.2012 18:37* Připomínky a návrhy
    Předně, o 5/10 jsem už nemluvil, stejně si předeslal, že to min. rok necháš. Ty debaty navíc nikam nevedou, ani jedno z řešení není "lepší".............. Komentář a hodnocení vkládáš odděleně i na čsfd. Myslím, že logický vztah pramení z nějaké podobné podstaty a ne z toho jestli něco dělám odděleně. Většinou močím a kálím odděleně, ale dost to spolu souvisí. Opravdu nechápu, proč nemůžu zároveň s komentářem vidět i hodnocení. Na ČSFD jsem odkázal proto, abys viděl, že když se u komentářů (a to i v seznamu komentářů konkrétního uživatele) vyskytují také hvězdičky, není to nic nepřehledného či matoucího, naopak, usnadňuje to rychlou orientaci.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.2.2012 14:56* Připomínky a návrhy
    Beru to Zacku, pokud dělám na svých věcech, přistupuji k tomu obdobně, je to košér. Myslím, že Tě ale může těšit, kolika lidem vývoj CDB není lhostejný. Pokud bych slyšel nějaké opravdu rozumné důvody pro 5*, tak už mlčim jako hrob. Ale kromě zpochybňování neslovního hodnocení jako takového a dosti podivného argumentu o vzrůstajícím "renomé" průměrných komiksů (zde to nemám vysledované, na čsfd je to přesně naopak mimochodem) jsem nic moc neslyšel. Jsou desítkáři hlučnější nebo zkrátka píší víc, než "5 * je v poho" ? Ach jo, přestávam pičovat....jen prosím to celkové hodnocení nikoli na celé hvězdičky a hodnocení ke komentářům, klidně fakultativně. Proč není moje číselné a slovní hodnocení logicky svázané ? Pokud budeš stejně dělat seznam s hodnocením, tak už může být rovnou u jednotlivých komentářů, protože u titulů s velkým počtem hodnocení to pak bude nepřehledné. Pro neznalého čsfd tedy, je tohle matoucí ? : http://www.csfd.cz/uzivatel/33472-jconnor/komentare/ nepřijde mi, byť jsou u většiny 3*.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš7.2.2012 13:24* Připomínky a návrhy
    To zní rozumně a půjde se do toho ? Dosáhne se tak alespoň nějaké hierarchie mezi tituly. A ještě 1 věc, bude vidět hodnocení ** také u jednotlivých uživatelů a jejich komentářů, případně nějaký seznam, ale to už je pohodlnější to vidět rovnou u komentujících. Vím, že zase někdo přijde, že si mám číst celý komentáře, ale jde o onu hvězdičkáři vzývanou rychlost. Prostě mě třeba rychle zajímá kolik dal můj oblíbený hodnotící a nechci si zrovna pročítat, že panel na straně 357 se mu moc nelíbil a o dvě strany dál udělal překladatel botu. A jen na závěr k problému 5/10, navrhuju pořád tu anketu, stejně už se s tim nehne, ale aspoň uvidíme, jak to tedy v tom globálu je a jen pro klid mé rozhárané dušičky, v čem konkrétně se ta stupnice 1-100% neosvědčila? Causa Fry a Donald je mi známa.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.2.2012 13:30* Připomínky a návrhy
    Přeci jen musím ještě reagovat. Kefalín se měl zamyslet politicky, my globálně :) Pro koho globálně ? Oni jsou také nějací zapálení čtenáři komiksů, kteří zde nejsou přihlášeni? Kolik je těch, kteří si čas od času koupí komiks, přihlášeni na CDB nejsou a jukají sem pro inspiraci a "škála 10" by pro ně byla příliš složitá ? To jestli teď nepřecenil svůj zázrak někdo jinej. Sice nikoho z Vás osobně neznám, ale CDB beru díky její žánrovosti jako rodinnou záležitost, takže ne "já,já,já", ale MY, MY, MY. Kdybych tady byl na 10 jedinej fanda, tak už dávno držim hubu a krok. Ti hypotetičtí diváci toužící buď po rychlé informaci mají celkové hodnocení, myslím, že číslo v % je stejně srozumitelné jako počet * a Ti, co tak touží individuálně pročítat názory druhých si je pročítat mohou a stejně tak se mohou vykašlat na čísla i na **. Anketu, anketu !!!
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.2.2012 11:10* Připomínky a návrhy
    Já chápu, že je podstatnější komentář, než hodnocení. Nicméně, pokud se někomu nebude chtít něco psát, tak stejně stále napíše: další geniální dílo = 5 hvězd. Byla tu "škála 100", která je nesmysl, na tom se asi shodnou všichni, a teď je i 10 moc ? Myslím, že naopak, maximální čísla časem upadají, čím víc hodnocení, tím menší průměr, protože 1 hater hravě srazí hodnocení 10 fanoušků. Myslím, že Fryovu 100 % posedlost Donaldem hravě vyřešilo počítání hodnocení od 5 hodnotitelů. Hele já už končim, jde v podstatě o prd, někdo prostě chce mít větší svobodu hodnocení, někdo ji nepotřebuje, takže by od Vás bylo tolerantní, abyste nám ji vy pětihvězďáci nechali :)))) Anketu, anketu !!!
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.2.2012 10:29* Připomínky a návrhy
    Zack: áha už to vidim a taky vidim přetřásání jakéhosi "hocnocení" uživatelů, to prosím nezavádět... stačí mi letité zkušenosti z čsfd, kde tamní body jsou min. ze 3/4 za všechno možné jen ne za kvalitu komentářů či práci pro DB. Nechme tohle sociální emíčko ostatním webům, "rovnostářství" je další z velmi sympatických věcí na CDB //// erik: Bleaurghh. Klasika, zastánci "škály 10" jsou hnidopiši a zastydlí matematici..škála 10 je naprosto běžná a používaná i v hovoru. Ano, 5 * k vyjádření sympatie stačí, na to ve finále stačí i tlačítko líbilo/nelíbilo. A nejsme na čsfd nebo imdb, rychlou orientaci v hodnocení filmů potřebuje slečinka co postává ve foyer multikina s iphonem a neví rychle na co má zajít, CDB je trochu něco jiného.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš6.2.2012 08:58* Připomínky a návrhy
    Nejni problém, klidně si svejch 1.000 hodnocení projedu (jako fakt), ale kde jsou ? Stejně jako celková čísla mé sbírky atp. To už v profilu nebude ? ... Škála hodnocení je evergreen všech databází. Jasně, že zdejší stomístná stupnice byl trochu úlet, na druhou stranu 1 (jasně že z mnoha :) ) věcí, která se mi na CDB líbila byla svoboda hodnocení. 5* = 100 % - absolutorium, 4* = 80 % - nadprůměr.... postrádám prostě 4,5* = 90 % - vynikající, ale ne nedostižné. A nechci slyšet, že si zvyknu, protože člověk si zvykne pomalu na všechno, třeba i na to kdybyste to vypnuli :)
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš13.1.2012 09:36* Připomínky a návrhy
    A nechcete je vést alespoň nějak odděleně? Tohle je otevření stavidla a voda skončí bůhvíkde...
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš13.12.2011 15:39* Připomínky a návrhy
    Já taky ne a asi to tak bude, ale chápal jsem to tak, že je to ofiko součást názvu (např. proto, aby to odlišilo Michela jako osobu nebo je to v pádu: Vydavatelství Albina Michela) http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89ditions_Albin_Michel
    http://www.facebook.com/pages/%C3%89ditions-Albin-Michel/103126576394100
    ale jinak jde samozřejmě o nepodstatný detail, jen mi na to padlo oko, když jsem komiks projížděl kůli komentáři
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš13.12.2011 11:30* Připomínky a návrhy
    Komiks http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=813 vydalo původně nakladatelství celým názvem "Éditions Albin Michel". Vyplývá z tiráže i googlu.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš2.12.2011 12:17Sběratelský klub
    96kb to je teda morda...
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.11.2011 08:19* Připomínky a návrhy
    Lenny: Připojuju se. Pěkná sviňárna mimochodem.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš18.11.2011 08:15* Připomínky a návrhy
    Chápu Vaše pohnutky, ale pak by bylo vhodné ponechat obě ceny (sběratelskou i původní), protože původní je alespoň přesná, sběratelská je hodně relativní. Já osobně takovéhle ceny v drtivé většině případů dávat odmítám. Nedávno jsem např. koupil 5. Arenu asi za 40,-, ale viděl jsem ji někoho na aukru opakovaně prodat i za 250,-, podobně např. se Saudkovou trilogií kolem Modré rokle, kde jsem kupoval 200,- za kus, sběratelská cena zde začíná na 500,-, nákupy v LK atp. atp.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš11.7.2011 12:09Pindárna
    vasek: Bohužel, už je v krabici... ne vážně, ještě stále čekám na nahození celých komiksů, takže by mě ani nenapadlo zasírat něčí poštu skenama titulů, které tu už jsou. Napiš mi tedy svůj email a požadované parametry obrázků (můj je v profilu).
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1642 (cca 221224 Kč)
Mám: 1686 (cca 219776 Kč)
Chci: 27 (cca 797 Kč)
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: neveřejné
Chci: neveřejné
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0