• Scarface
    Alfi: Nechybí. Vyjde samostatně v druhé polovině roku.
  • Scarface
    K připomínce Milo_Harweyho: Crew to chtěla původně vydat jako MDEK a důvodem, proč se to nestalo, nebyly peníze, ale prostě to, že jinak než v téhle podobě se to vydat nesmí. Je to dané autorem, velikost i provedení, takže když to teď po dlouhé době začalo konečně vycházet znovu, tak to ve všech zemích vychází takhle.
  • Scarface
    Scarface22.4.2014 22:23Kůstek #05: Přízračné kruhy
    GWB: U první dvouknihy jsme chtěli dát čtenářům větší kus Kůstka, aby byla větší šance, že se chytnou (ono se v té úplně první knize zase tolik nestane). A pak už jsme to dělali čistě podle počtu stran. Pokud byly hodně tenké knihy, tak jsme spojily dvě v jednu, aby lidi nečekali rok na sto stránkový komiks. Takže žádná složitá strategie.
  • Scarface
    Bohužel je to velmi špatně přeloženě a u dost vtipů je nutné přeložit si text zpátky do angličtiny, abyste pochopili, v čem spočívala pointa. Patří to kategorie titulů, které vznikaly v době, kdy každý, kdo uměl anglicky, byl automaticky překladatel.
  • Scarface
    Scarface10.6.2013 14:35CREW² #35
    Lenny: OK, to chápu. Částečně i proto držíme cenu časopisu co nejníž (ona se cena Crwe od jejich začátků v devadesátých letech moc nezvedla) a ještě to kompenzujeme těmi slevovými kupony. Plus tam samozřejmě jsou a budou věci navíc, které knižně nevyjdou. A uvidíme. Je to riziko, to je nám jasné - může se stát, že se všichni řeknou "počkáme si, až to vyjde knižně" čili se Crew neprodá, z čehož vyplyne, že o titul není zájem a nevyjde to ani knižně. Ale chceme to zkusit. V nejhorším případě vyjde ještě šest čísel Crwe - v nejlepším bude Crew vycházet dál a kromě toho se každý rok rozjedou dvě ambiciózní nové řady, na které bychom si bez větší představovačky netroufli.
  • Scarface
    Scarface10.6.2013 12:23CREW² #35
    Lenny: Pokusím se to trochu obhájit. Jednak kupony nejsou jen na Skalpy a Rexe ale na víc titulů (v dalších číslech budou zase na něco jiného) takže je přece jen šance, že se trefíme. Měly by se objevovat v každém čísle, takže možností bude docela dost. A jinak jsem z tvého textu pochopil, že se ti vlastně oba komiksy líbily - ale že ti nová Crew nesedí a nebudeš jí kupovat. Což mi přijde jako protimluv, ale budiž. Možná ještě počkej na další číslo, co Skalpy.
    Jinak na grafice obálky ještě chceme pracovat a vylepšovat. Základ asi zůstane, ale od třetího čísla zmizí ten flek a zkusíme něco udělat s tím rámečkem nahoře.
  • Scarface
    Scarface24.6.2012 20:20Věčná válka (pevná vazba)
    Lakymen: Zdravím. Určitě by mělo jít knihu vyměnit, když ne v normálním krámu, tak přímo v prodejnách Crwe nebo v prodejnách Komiksového ráje. Odkud jsi? Něco se určitě vymyslí, je kravina nechat si scanovat stránky, když máš nárok na výměnu knihy.
  • Scarface
    Scarface11.3.2012 20:25Ultimate Spider-Man a spol. #01
    Erik: Mně osobně chytil Spider-Man tak od druhé knihy. Když už se vyřeší proměna a začnou přicházet na scénu padouši. Rozjezd je ale nutný.
  • Scarface
    Scarface16.11.2010 19:14CREW² #28
    Kaluž: Tomu tak trochu nerozumím. Z pěti komiksů se ti dva líbili hodně, dva docela dost a jeden, šestistránkový se ti nelíbil... to mi nepřipadá, že by byla "laťka náročnosti" nějak nízko. A novinky a profily autorů - to je většina článku v čísle (Loisel je asi na pět stránek)... i když uznávám, že se hodně shrnoval minulý rok, byly tam seznamy vydaných komiksů všech nakladatelství a podobné, spíše informační texty.
  • Scarface
    Scarface13.7.2010 13:26Batman: Rok jedna
    Punisher: To ale je věc nikoliv na odečítání procent, ale na vrácení do knihkupectví, kde ti to vymění. Jestli nemáš doklad a jsi z Prahy, zkus Čáslavskou nebo Krakatit v Jungmannově.
  • Scarface
    Scarface12.7.2010 13:19Batman: Rok jedna
    Punisher: Jaký je problém se zpracováním?
  • Scarface
    Scarface24.3.2009 08:07CREW² #22
    Kapis: Tak to jsem špatně pochopil, sorry.
  • Scarface
    Scarface23.3.2009 21:17CREW² #22
    Kapis: Guy Davis (malíř toho Kago no tori) je v komiksu poměrně známé jméno, byť uznávám, že se nemusí líbit každému. Ale být tebou si na jeho styl zvyknu, protože jestli bude CC dál pokračovat v ÚPVO, tak to má od čtvrté knihy pod palcem právě Guy Davis - a právě s ním začíná tahle řada být dobrá. Což je samozřejmě taky díky scénářům, které už konečně nedělal Mignola (skvělý malíř - horší scenárista) ale Arcudi. Ale kresba k tomu sedne.

    Jinak, netvrdím, že slavný kreslíř rovná se automaticky geniální kreslíř... ale rozhodně je Guy Davis kreslíř, který stojí aspoň za stručné představení.

    P.S. Uznávám taky, že se sympatie a antipatie neřídí zrovna logikou... já třeba nesnáším Howarda Chaykina - a to až tak, že nejsem schopný číst komiksy, které kreslil. A nemám k tomu žádné přijatelné vysvětlení.
  • Scarface
    K rozostřeným výtiskům... kdyžtak nám to přineste nebo pošlete na Čáslavskou, vyměníme to za nechybné... a pošleme to jako reklamaci tiskárně. Moc to nechápeme, Centa je obvykle velmi kvalitní a pečlivá tiskárna, tady je zřejmě nějak zaskočil formát, jinak si to nedokážu vysvětlit. A jelikož je pravděpodobné, že se bude dělat dotisk, tak bychom rádi, aby se poučili z chyb a udělali to líp.

    Jinak - zcela neobjektivní názor vydavatele - mi třeba tihle Simpsoni přišli i zábavnější než klasičtí, ale je jasný, že co se týče humoru, tak je to vždycky subjektivní. Otázka ovšem je, jestli k tomu, aby si je člověk pořádně užil, nepotřebuje třeba znalost originálních hororových děl, od Exorcisty, přes Kočičí lidi, Invazi uchvatitelů těl až po Malý krámek hrůz. Jsem rozhodně zvědavý na další názory. (Ale opravdu si myslím, že Příběh o strašném prokletí v penzistickém pojetí je velmi roztomilý... a v tom se zvyklat nedám.)
  • Scarface
    Scarface17.12.2008 19:40Tajná válka
    Big G: Pozor, spoustu věcí je dovysvětlováno právě v textových částech, kdy se z různých výslechů člověk dozvídá, co se vlastně dělo kolem, co akci předcházelo a co jí následovalo. Je to docela zajímavý nápad, v podstatě komiksová skládačka. Jasně, abyste pochopili, o co jde, stačí přečíst jen čistě komiks - ale v textech kolem jsou ukryté podstatné informace, které dávají příběhu větší hloubku. Nehledě na to, že Furyho pohled na superhrdiny je poměrně... pragmatický.
  • Scarface
    Scarface29.12.2007 13:52New X-Men #01: G jako genocida
    Wiruss: U dlouho vycházejících sérií je vždycky těžké najít vhodné místo k naskočení. Tady to ale docela vyšlo - zaprvé nastoupil nový tvůrce, který celou sérii "resetoval", snížil počet postav na minimum a začal vlastní příběh, který na minulé události příliš nenavazuje. Za druhé se změnila i image hrdinů a i název - z X-Menů na New X-Meny. Vůbec je tohle brané jako nový start X-Menovské řady, ze kterého pak další tvůrci vychází. Znalost minulých dílů je samozřejmě výhodou, ale není nutností.
  • Scarface
    Nechci spoilerovat... ale neprozradilo se, kdo za tím stojí. Ani náhodou.
  • Scarface
    André: Jsi jediný, kdo tam viděl nějaké chybějící písmena... a pokud by jich bylo opravdu tolik, kolik píšeš, tak si troufám tvrdit, že by si toho kromě toho ještě někdo všiml. Můžeš prosím napsat, kde ty chybějící písmena byla (a jestli je náhodou neodnesli ti růžoví sloni, co tě rušili od čtení?)
  • Scarface
    Black Bro, yo: Můžu uklidnit - tohle je jen rozjezd, pak jde ten příběh někam hodně jinam. Druhý díl má taky už jiného překladatele.
  • Scarface
    Bohužel strašný překlad, který zabijí polovinu vtipů, sráží hodnocení skoro na nulu.
  • Scarface
    Scarface4.1.2023 08:26Zázraky
    House192: Tohle nás fakt mrzí. Řešíme, kde se stala chyba a jak to napravit. Teď je to trochu na delší lokte, jak má hodně lidí dovolenou, ale pracujeme na tom a omlouváme se.
  • Scarface
    Scarface29.1.2022 15:25Batman: Černé zrcadlo
    Dobrá zpráva - teď budou v Legendách DC hned tři věci, co nebudou Batman... první z nich je Krize identity, další jsou zatím ještě tajné. Ale přiznám se, že strašně bojujeme s tím, najít něco, co by se dalo z DC vydat a nebyl to Batman. Jelikož hodně spolupracujeme s BB artem, tak máme přehled i o prodejích jiných postav... a fakt je ten zájem o Batmana mnohem větší, než o jiné postavy, kde se téměř rovná nule. A ani ten Batman není jistota, ale u něj je aspoň velká pravděpodobnost, že se časem zaplatí. Fór je v tom, že mladší generace, která v dřívějších dobách četla superhrdinské komiksy, čte dnes spíše mangu - čili je okruh fanoušku superhrdinů dost malý a přežijí v něm jen ty nejsilnější a nejpopulárnější postavy, nikdo jiný.
    Co se týče toho Aquamana, tak do toho fakt nepůjdeme. Spíš jsme se teď koukali po nějakém uzavřeném a dobrém příběhu s Flashem nebo Green Lanternem... ale to je trochu problém, ti jsou hodně kontinuální. (Což je další výhoda Batmana, servíruje spousta úderných a uzavřených příběhů -- navíc od slavných scenáristů a výtvarníků.)
    A k tomu vychovávání čtenářů... my se nesnažíme vychovávat, snažíme se spíš nabízet. "Hele, tohle je zajímavý, tohle by se vám třeba mohlo líbit... ne, oukej, zkusíme něco jinýho." Ona spousta věcí, u kterých se divíte, proč jsme je vydali, se nám fakt líbila. Viz ten nový Iron Man, který mě fakt bavil, ale já mám pro Slotta slabostt. Což samozřejmě neznamená, že se člověk nemůže seknout.
  • Scarface
    Scarface28.5.2021 18:00Batman Mikea Mignoly
    Carnage: Tři komiksy navíc. Ještě ta Plynárna, což je ale krátký povídka.
  • Scarface
    Crazydogg: Kdyby ty díly měly v ději jakýkoliv význam, tak je vydáme.
  • Scarface
    Hlavně byla dvojka vyhrazená čistě vedlejším postavám z Deadpoolova týmu... včetně dílu psaného čistě ve španělštině, aby si i Mexičani přišli na svý. Bylo to dost zbytečný, tým ani v budoucnu nebude extra důležitý. Tady budeme chtít asi hodně jet po hlavním příběhu, který je - podle mě - dobrý, a osekávat zbytečné odbočky.
  • Scarface
    Do MC se snažíme vybírat buď zcela uzavřené příběhy (Dlouhý John Silver, Třetí zákon... ke kterém ovšem bylo časem připsané pokračování), nebo aspoň věci, které sice nejsou definitivně uzavřené, ale fungují samy o sobě (Hrobař je uzavřený hodně čistě, Kroniky legie jsou taky samostatný příběh, byť s postavami, které se už objevily jinde). Ono často člověk netuší, kdy se autor bude chtít k sérii vrátit a jestli ji někdy náhodou neopráší. Zpočátku jsme sahali i po delších věcech s pevně uzavřenými epizodami, ale jak se ukázalo, čtenářům jen jeden příběh ze světa nestačil, takže se k nim vracíme (Ekho a Okko se určitě v řadě ještě objeví). Teď už vybíráme opatrněji a fakt se snažíme sahat po věcech, které mají čtyři díly a šlus. Do budoucna ale uvažujeme i o šesti dílech, s příběhem na tří Modré Crwe.
  • Scarface
    Scarface7.9.2020 18:28Berserk #01
    trudoš: Tohle se rozjíždí od čtvrtého dílu, kdy vlastně začíná základní příběh.
  • Scarface
    Fimi: Netvora a Krysí královny... tam jsme měli pocit, že by to chtělo vydávat i něco pro čtenářky, něco s ženskými hrdinkami. Netvora byla jasná volba, krásná kresba, spousta cen, zajímavé prostředí. U Krysích královen převládlo to, že základní řada má tři knihy a přišlo nám to zábavný. A na Pohádkov je ještě brzo, ale zatím to vypadá dobře.
  • Scarface
    Fimi: Základní důvody pro vydání: Je to zábavné, je to brutální, je to pěkně kreslené, má to šanci na úspěch u českých čtenářů (což se zatím zdá, že sedí) a hlavně, je to věc jen na pár knih. Všechno ostatní, co jmenuješ, buď pořád ještě vychází, nebo je to dlouhé. Deadly Class mě osobně baví (škoda, že propadl seriál), ale je to už nějakých deset knih a pořád to jede, ne? Stejně tak Lazarus. (East of West je zase další děsně komplikovaný Hickman, ne? Tam se musím přiznat, že jsem snad ani nedočetl první díl... i když vím, že to má docela renomé.) Tady je navíc to, o čem jsme mluvili v jednom podcastu, že by to měla být věc, která může něčím zaujmout i jiné čtenáře, než ty, co to mají už v angličtině... a nemůže to být jméno autora, protože na něj, pokud to není Moore či Gaiman, lidi moc nereagují. Kresba už je zajímavější. Ale o Lazarusovi jsme se v redakci bavili a uvažovali o něm... jenže to bylo ještě v listopadu, v době, kdy jsme se i bavili o tom, že bychom si čistě pro srandu dovydali Parkera, takže proč si trochu nezariskovat s další málo prodejnou sérií? Měli jsme i jiné projekty z Image, jenže teď, když se fakt knižní trh docela otřásl a odhady jsou na pokles na 70% předchozího stavu, tak si další Skalpy či Mezi řádky dovolit nemůžeme. Nějakou dobu teď budeme opatrnější a přizpůsobíme rychlost stavu vozovky. A pak se uvidí, kdy se vrátíme zase zpátky na dálnici.
  • Scarface
    Scarface16.10.2019 16:53Zpráva pro Adolfa I.
    cyboy: Oni celkem dobře žijí ze svého vlastního trhu. A řekněme si upřímně, český trh není tak velký, aby to v jejich rozpočtu hrálo nějakou roli. Ale zase na druhou stranu, pokud už se to podaří prolomit a získat si důvěru vydavatele, tak je to fajn.
  • Scarface
    Scarface16.10.2019 14:01Zpráva pro Adolfa I.
    Cyboy: Protože trvalo skoro dvacet let, než se vůbec podařilo přesvědčit Japonce, aby mohly mangy vycházet česky. A dalších deset, než jsme se ukázali natolik důvěryhodní, aby nám svěřili tohle. Tam to fakt nefunguje tak, že si člověk napíše o komiks a dostane ho. A není to otázka peněz. Někdy vysloveně trvají na tom, že se třeba rok musíme líp poznávat, povídat si... a pak teprve přijde čas na obchod (nebo spíš na to, že se ten člověk přesune na jinou pozici a všechno začne nanovo). A i když se povede navázat obchodní spolupráci, tak nemáme hned právo na všechno z toho kterého vydavatelství. U některých věcí ještě musí člověk vydáváním ostatním věcí "levelovat" než se k nim dostane. Ghost in the Shell jsme taky nedostali hned. A tohle byla opravdu náročné... a to do posledních chvil, viz ještě měněná obálka. Ale situace je lepší a myslím, že příští rok bude pro příznivce mangy velmi radostný. A nejen pro ně.
  • Scarface
    Anton: Ne, jsou to zcela samostatné a uzavřené příběhy.
  • Scarface
    Tohle je technická závada a prostě se v tiskárnách stává. Nechte si knížku vyměnit, mělo by to být bez problémů.
  • Scarface
    Právě proto, že Shivers čili Chvění bylo použité v anglické verzi, nemohlo být použité v české. Otázka copyrightu. Taky nás to překvapilo, ale dějou se divnější věci.
  • Scarface
    Scarface10.8.2019 17:31Modrá CREW #12 - Hrobař #3, 4
    Drobná oprava - nevydáváme to v MDEKU, protože bychom se báli, že by to tam propadlo. Spíš se to tam nehodí. Do MDEKu spíš vybíráme (a je to samozřejmě subjektivní hodnocení), věci, které už považujeme za klasiku, za prověřené tituly, často s nějakým přesahem. Občas i vážnější věci. Modrá Crew jsou prostě dobré zábavné komiksy.
  • Scarface
    Ne, tu jsme dělali jen k první knize.
  • Scarface
    Norri: Proč o to Crew tak dlouho usilovala, na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože se nám to líbilo. A v době, kdy Žoldnéř vycházel, se klasické fantasy moc nepsalo, obvykle to sice byly fantasy světy, ale postavené na sci-fi základech. Byly to jiné planety, Země po katastrofě... prostě vždycky to byla nějaká ta sci-fi berlička - viz kupříkladu Storm či Den, romány Jacka Vance.... Ale to je na delší rozbor... a jde i o to, že to za sci-fi považuje autor. A kdo jsme my, abychom mu tvrdili, co napsal?
  • Scarface
    Padla tady výtka, že jednička je jedna velká mlátička a postavy se nemají moc čas socializovat. Můžu uklidnit, že v druhé knize, u které teď doděláváme překlad, Aaron zpomalil a dojde čas i na jedno božsko-zelené rande.
  • Scarface
    A co se týče Supermana, i kdybychom prodali dvojnásobek Supermana co prodal BB art, pořád to bude málo. A jak už jsem psal, když jsme rozjížděli Znovuzrození (což byl ohromně velký a rizikový projekt), tak jsme se - celkem logicky - snažili opřít o věci, kterým jsme věřili, že se budou prodávat. Superman mezi ně nepatřil a ani ty konkrétní komiksy nás nepřesvědčily. Přišlo nám, že to právě byly příběhy, ze kterých by si hardcore fanové dělali pro jejich rodinnost a vlasteneckost srandu a normální čtenáře by nezaujaly. Kdyby šlo vydat jeden komiks, je to něco jiného, ale tady by to znamenalo, že po jednom neprodejném díle budeme muset dělat další a další. A tady už se pohybujeme v milionech.
  • Scarface
    Cena je předběžná... a předpokládám, že pokud by stála 800, tak by byla vázaná. A patrně možná i s nějakým tím extrabuřtem navíc, které zatím plánujeme.
  • Scarface
    Karl173: Ono je to naopak. Tahle knížka stojí správně - všechny ostatní jsou levnější, měly by správně stát více.
  • Scarface
    Scarface27.5.2019 19:57Deadpool #01: Mrtví prezidenti
    Jako vydavatel (čili člověk velmi neobjektivní) bych asi pro start doporučil Drákulovu výzvu. Je to hodně samostatný příběh a pořád ho považuju za jeden z nejzábavnějších.
  • Scarface
    Scarface14.4.2019 19:48Marvel 1602
    Přiznám se, že tohle mě taky zamrzelo. Jasně, pokud se někomu komiks nelíbí, má právo dát mu málo procent... ale srážet ho na základě toho, že už jednou vyšel? To podle mě o kvalitě díla nic nevypovídá. Jinak, původní komiks je beznadějně vyprodaný - kdyby nebyl, tak ho fakt znova nevydáváme. A cena... bohužel je to fakt špalek a UKK stojí na tom, že jsou dělané v soutisku několika států, takže fakt v obřím nákladu, díky čemuž jsou ceny za tisk pak nižší (a to nemluvíme ani o cenách za podklady a práva). Čemuž nemáme šanci se vyrovnat. Upřímně, sami jsme taky zvědaví, už kvůli dalším věcem (Whedonovi X-Meni), jestli a jak se dá na věci vyšlé v UKK navázat.
  • Scarface
    Scarface14.4.2019 10:16Marvel 1602
    Ano, je to přes 30 stran bonusů. Doslov, ukázky ze scénáře, nákresy postav, rozbor obálek, náčrtky stránek a tak dále.
  • Scarface
    Scarface7.3.2019 15:07Gantz #22
    Cyboy: Ti to dělají, ale obvykle u všeho. A hlavně, od vydavatelů to čtenáři často berou jako něco nedůvěryhodného - jako když je rodiče přesvědčují, aby jedli mrkev. Zatímco když zpráva přijde od kolegy či parťáka, tak jsou lidi schopní i akceptovat, že je země placatá ("Karel by mi přece nelhal... a je chytrej, fandí Spartě."). Vedle televize je tohle nejúčinnější reklama.
  • Scarface
    Scarface6.3.2019 08:57Gantz #22
    Cyboy a edice na přání: Tohle je fakt na delší rozbor... a ani já nemáme všechny údaje. Ale předpokládám, že u ComicsCentra, jak vlastně prodávají v malém a spíš přes svůj obchod, je jinak nastavená cenotvorba, takže jim stačí fakt třeba prodat je 400 ks. U nás je hranice návratnosti mnohem výš, kam už víme, že by se nevylezlo. Zkoušeli jsme formu startovače a celkem se to potvrdilo. Dostali jsem to, co jsme chtěli (což byla zhruba polovina celkových nákladů) ale rozhodně jsem potřebnou částku nijak zásadně nepřelezli... a práce s tím bylo jako na kostele. Ostatně, jak jsem už psal, většinu titulů máme ozkoušeno tím nejlepším způsobem - že jsme je už vydali. Nebo víme, kolik toho spřátelený vydavatel prodal. A pochybuju, že pokud se něčeho normálně prodá třeba 300 ks, tak když se udělá edice na přání, tak to najednou vyskočí na tisícovku. Navíc nechceme fungovat tak, že bychom u série museli hlasovat o každém díle, jestli budeme pokračovat, nebo ne. Platí fakt jediné - pokud chcete, aby vycházel další Brubaker, tak ho kupujte, doporučujte, dělejte mu promo, šiřte jeho slávu.
  • Scarface
    Scarface5.3.2019 23:26Gantz #22
    Fimi: Ne, Green Blood je v pohodě. Ostatně, tam už jsme od autora jednu věc vydali, což je vždycky dobré znamení. A co se týče těch ostatních věcí, tak stále bojujeme, hledáme způsoby, jak to nějak zlomit. Hele, dokázali jsme Ghost in the Shell. To jsme si mysleli, jak drsný byly podmínky. He - to byla jen rozcvička.
  • Scarface
    Scarface5.3.2019 23:23Gantz #22
    Čistě těchnické věci (vkus je věcí každého člověka):
    To, že nejlepší mangy u nás nevyjdou: O mangy je zájem a tak se určitě objeví i něco z klasik. Ale... ne vždycky je to na nás. Zrovna v diskuzích padá jméno jedné série, kterou nejde vydat, protože podmínka, je, že bychom nejdřív museli vydat úplně všechno, co autor předtím napsal a nakreslil. Včetně snad věcí z první třídy. Další velkou sérii řešíme a chceme jí udělat, ale tam jsou zase velmi přísné podmínky ohledně zpracování knih... a bohužel v originále vyšly knihy způsobem, který se u nás umí napodobit jen tak, že by se každá kniha vázala zvlášť a ručně. A není možné diskutovat. A jednu velkou klasiku jsme už chtěli ohlásit, už je i podepsaná smlouva, ale stále se čeká na podklady. Už asi půl roku. Prostě, není to vždycky jednoduché. Ale určitě chceme zkoušet různé mangy, takže snad se nám povede trefit se do vkusu.
    To, že toho vychází víc a už se vám všechno nelíbí: Bylo by divné, kdyby jo. Ze začátku byl komiks záležitostí jen malé skupiny. Teď se, díky filmům, seriálům, manze a tak dále, stále rozrůstá a stává se z něho něco podobného jako knihy. A to je podle mě dobře. Taky nechodíte a neříkáte, že ty knihy už nestojí za nic, že to bylo lepší dřív, kdy jich vycházelo jen pár. Ano, uznávám, že by mohlo vycházet míň young adult ság, ale pořád si ještě najdu věci, které mě baví. A jo, mrzí mě, že se u nás nechytají moderní kriminálky... ale prostě jsem v tomhle ohledu v menšině a mám smůlu. Mimochodem, když jsem u knih, tak tam také vidíte přesouvání zájmu - včetně toho, že autoři sci-fi a fantasy z téhle škatulky vystupují a snaží se oslovit jiné skupiny - detektivkami, historickými knihami, knížkami pro děti... a člověk se jim nemůže divit, mají takhle šanci oslovit mnohem větší publikum. Prostě v určitém žánru narazili na strop, který už nejde překonat... tak jdou někam dál, kde je ten strop vyšší, kde to můžou dotáhnout dál. Opět... mrzí mě to, ale chápu to.
    Přešlapování na místě: Série Zaslíbená Země nezemě, na kterou narážíte, skutečně nemá dlouho přešlapovat na místě. Tvůrce tvrdil, že už se blíží do finále. Samozřejmě, může si to ještě rozmyslet, ale celkem bych tomu věřil. Plus je tahle věta trochu vytržená z kontextu. Odpovídal jsem čtenáři, kterému se líbil úvod, ale bál se, že to bude dalších deset knih pořád to samé. A to opravdu není, situace se tam docela vyvíjí.
    A dobře, Gantz: Tohle se přiznám, že jsme vydali nikoli v finančních důvodů (ty dlouhé mangy jsou fakt docela nákladné... a ukončit je a dál obchodovat s Japonci je téměř nemožné), ale že nás to bavilo. Osobně si i teďka kupuju novinky od Hiroja Oku a užívám si je... asi jako solidní kung-fu mlátičky. Čili, pokud tu řadu budete posuzovat, neberte jí jako produkt vydavatelské vyčůranosti (byť tedy, člověk vždycky vydává komiksy s tím, že je budou lidi kupovat), spíš jako produkt divného vydavatelského vkusu.
  • Scarface
    Scarface24.2.2019 00:14Zaslíbená Země Nezemě #01
    Radek Blacksad: Nechci moc prozrazovat, ale jednou z věcí, která nás na téhle sérii zaujala, je to, že moc na místě nepřešlapuje.
  • Scarface
    Scarface19.11.2018 19:45Tokijský ghúl #12
    Jen upozorňuji že to má čtrnáct dílů, čili vám chybí dva díly do konce.
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 21:39Overwatch - Antologie #01
    Fimi: Tak mám radost, že ti mohu dát jasnou a upřímnou odpověď: Deadly Class zatím neplánujeme. (Ale třeba někdo jiný jo... nebo si to rozmyslíme, až se ze seriálu stane totální hit :-))
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 21:38Overwatch - Antologie #01
    Fimi: Bohužel, s cenami knih se se zahraničím nemůžeme srovnávat. Mám pocit, že tady jsou všeobecně věci dražší, ale určitě hrají roli věci jako velikost nákladu. Ostatně, je i vidět, že třeba Simpsonovi, kteří vychází ve velkém nákladu, jsou levnější, než jiné věci. Jinak se fakt snažíme srážet cenu jak to jen jde. Možná až příliš, pořád máme v mozku zakousnuté ty porevoluční vzpomínky, kdy lidí dostávali nad cenou komiksu psotník. Teď už jsme si taky ověřili, že je možné udělat větší, luxusnější a dražší publikaci a vaz jí to nezlomí. Ale stejně...
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 21:31Overwatch - Antologie #01
    Franta z Čokolády: První X-Meni byl hodně velký malér. Což asi byla i naše chyba, že jsme sáhli po něčem, co hodně bavilo nás a co sice bylo oceňované v zahraničí, ale lidem se to nelíbilo. Ale zkusili jsme to ještě jednou, v Ultimate Spider-Manovi, kde jsem zkoušeli dávat nové X-Meny. A taky žádný zásek. Ale sledujte náš chystaný ediční plán, třeba tam něco najdete.
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 21:27Overwatch - Antologie #01
    Lenny: Jo, aby byl komiks úspěšný... nebo se aspoň zaplatil, musí zaujmout i lidi mimo komunitu.
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 21:26Overwatch - Antologie #01
    Gmork: To by fungovalo, kdyby vydavatelé věděli roky dopředu, co všechno budou vydávat. Což nevědí. Jasně, nějaká rámcová představa je, ale to vydávání ovlivňuje spoustu věci. Něco se podaří po létech sehnat. Nebo se objeví způsob, jak to vydávat (jako se objevily MDEKy či Modrá Crew). Nebo se něco stane, díky čemu je ten komiks zajímavý i pro lidi mimo komunitu (natočí se podle toho film). Nebo se ukáže, že cesta, kterou se vydavatel vydal je zajímavá, že se vyplatí dělat víc Evropy, takže se někdo rozhodně toho Loisela risknout. Nebo se prostě rozhodneme.
  • Scarface
    Scarface18.11.2018 11:28Overwatch - Antologie #01
    Myslím, že za všechno tu mluví příspěvek Fimiho: "...to bych si koupil, kdybych to už neměl v originále". V tom si myslím, že je problém - že většina lidí, kteří volají po vydání něčeho zásadního, to už mají. Takže si vydavatelé řeknou, že o to bude zájem, vydají to - a ukáže se, že to má téměř nulové prodeje, protože jedna skupina už to má a kupovat to znovu nebude... a druhou to prostě nezajímá. Je to stejně úspěšné, jako když někdo nasadí do kin nějaký skvělý rumunský biják.
    Je to čím dál tím horší s tím, jak se trh rozrůstá a vychází více titulů. V podstatě, pokud titul nezaujme okamžitě, zmizí během týdne z pultů, odsune se někam do zadních řad a je nahrazen něčím novým. Je to všude stejné, v knihách, v hudbě, ve filmu - je čím dál tím kratší doba na to, zaujmout zájemce. Můžeme se nad tím pohoršovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
    K tomu, že se líp prodávají hezky nakreslené komiksy - to není nic nového, takhle to funguje od začátku. Hezká kresba je vždycky základ. A stejně tak byl vždycky větší zájem o barevné komiksy než o černobílé. Dřív jsme vydávali víc černobílých čistě z důvodu, že buď barevná verze nebyla kvalitní, nebo proto, abychom lidi nevyděsili cenou. Dneska už čtenáři akceptovali, že jsou komiksy dražší.
    A co se týče Crwe a vydávání... dost expandujeme, ale celkem logicky expandujeme do oblastí, kde je expanze možná, odkud je signál, že je o další tituly zájem - čili hlavně manga, tituly pro mladší, herní věci, díky bohu i Evropa... Jasně, pořád máme mesiášské sklony a pořád máme v soupisu věci, které bychom si chtěli vydat... ale už jsou ty sklony o dost slabší, než byly dřív. Nejen proto, že tyhle věci často znamenají vyhozené peníze, ale i proto že to, že si člověk uvědomuje, že to, že on sám to považuje za nejúžasnější věc, která kdy v komiksu vznikla, ještě neznamená, že to tak budou vidět i ostatní lidé. Už párkrát člověk přitáhl s nadšením věrozvěsta něco, o čem si myslel, že si nad tím všichni sednou na zadek - a reakce byli přinejlepším vlažné (o prodejích ani nemluvě). Klasický případ je Diosamante, o kterém jsem dlouho snil. Nakonec nás předběhlo Argo, což mě mrzelo... aspoň dokud jsem neviděl první ohlasy. Člověk si časem uvědomí, že to, že jemu se něco líbí, neznamená, že se to bude líbit i ostatním. Tedy, uvědomí si to vydavatel, protože mu tuhle skutečnost potvrzují jak prodeje, tak ohlas na stránkách. Normální čtenář tohle potvrzení nemá, takže se díví, proč se tohle či ono přestalo vydávat, když je to přece tak skvělá věc. Možná ano, ale většina lidí si to nemyslí.
  • Scarface
    Scarface7.9.2018 08:05Netvora #01: Probuzení
    disclose: Ne, je to jedna ku jedné.
  • Scarface
    Scarface9.8.2018 09:36Vycházející hvězdy #02: Síla
    Už jednička měla minimální prodeje, ale stejně jsme to chtěli aspoň nějak uzavřít, aby lidi nebyli zpruzení. Tak jsme udělali tlustou druhou knihu, kde se uzavírá detektivní linka. Prodeje to nezvedlo, ale aspoň jsme to uzavřeli. Navíc byly dál příběhy, které na Američany fungují, ale u nás by si z nich dělali lidi spíš srandu, takové ty emo věci plné patosu. Byly to v podstatě pořád ještě naše komiksové začátky, kdy se člověk učil. Dneska už jsme při výběru komiksů opatrnější... a na druhou stranu máme tolik úspěšných titulů, že si můžeme dovolit táhnout i ty řady, o kterých si myslíme, že jsou skvělé, ale nejsou to zrovna prodejní hity... jako Skalpy či Mezi řádky. Ale ne, Vycházející hvězdy dovydávat nebudeme, to už patří do prehistorie.
  • Scarface
    Norri: Zásluhy za překlad nese pouze Richard Podaný. Já mu tak maximálně během překládání držel palce.
  • Scarface
    Scarface2.6.2018 23:17Sláine: Válečníkův úsvit
    Darth Raelchi: Sláine nebyl od začátku barevný. Původně bylo celé 2000 AD černobílé. Barvu získalo až později, nejprve jen nějaké komiksy, později všechno.
  • Scarface
    Scarface26.3.2018 19:30Plutona
    Tormentr: Vždycky se všecko nějak provalí. A je fakt, že bych asi nezvládl být úplně objektivní. Tak zůstanu u knížek, her a filmů.
  • Scarface
    Scarface23.3.2018 18:49Plutona
    Prosím tě, že nepatříš mezi ty lidi, co všechny kolem sebe uráží, obviňují a napadají... a když někdo namítne něco proti nim, hned volají ligu pro ochranu lidských práv, že ne?
    A nepřišlo mi, že bych ti vnucoval, že by se ti mělo Plutona líbit. To je pitomost, to by se mi ani nemohlo povést. Jen jsem polemizoval s tvými argumenty. Pochybuju, že kdybys akceptoval, že to není dekonstrukce superhrdinského žánru, že se chytíš za hlavu a prohlásíš to za geniální komiks. Jen jsem chtěl uvést na pravou míru matoucí tvrzení. Kdybych chtěl opravdu změnit tvůj pohled na věc, tak tě pozvu do redakce, budu ti podkuřovat, jak jsi geniální a vysvětlovat, jak úžasný komiks to je.
    Ale abych nevířil konflikt, shrnu to podstatné: Plutona není míněná jako dekonstrukce superhrdinského žánru. (A Captain America: Občanská válka je lepší než Liga spravedlnosti a Superman vs Batman.:-))
  • Scarface
    Scarface23.3.2018 18:19Plutona
    Tak ten filmový názor byl myšlený jako vtip. Měl jsem udělat smajlíka. A ne, nevrhám se na každého (což je snadné si ověřit), je tady mě zaskočily podivné argumenty. Kdybys napsal, že je to sračka, tak pokrčím rameny, něco si pomyslím a jdu dál - mě tam zaujalo to, že tomu vyčítáš věci, které nejsou pravdivé. Opět, kdyby to psal desetiletý komiksový fanda, tak do toho taky nebudu šťouchat, ale když to píše člověk, který by se měl v komiksech přece jen trochu vyznat...? A rozhodně tohle fakt není vrhání. Neurážím, nepíšu sprostě, nevyhrožuju. Jasně, překvapilo mě, že se ti to až tak moc nelíbilo, ale měl jsem problém s konkrétními argumenty, nikoliv s tvým názorem. (Dobře, trochu jo, ale snažím se to ovládat.) Zkus to akceptovat.
  • Scarface
    Scarface23.3.2018 16:31Plutona
    No, Smash produkujeme, ale je to asi stejný, jako bys tvrdil, že Plutona je sračka, protože to tvrdil Walome, který přece přispívá do Komiksáře, takže to musí být oficiální názor redakce. Jasně, je to trochu demagogie a je fakt, že to může člověk přehlédnout (zvlášť člověk, který tvrdí, že bych měl přestat psát recenze na komiksy, i když žádné recenze na komiksy nepíšu... a dokonce nehodnotím komiksy ani tady, což mě docela mrzí) - buď to tedy budeme víc kontrolovat, nebo tam hodíme, že názory v pořadech nemusí být nutně názory redakce. Což bude asi jednodušší.
  • Scarface
    Scarface23.3.2018 08:03Plutona
    Walome: To je pravda, to fakt asi nemá cenu. Asi ani nemá cenu psát, že twitter je už fakt docela stará záležitost... a že asi není moc souvislost mezi gameboyem a hipsterem.
  • Scarface
    Scarface21.3.2018 20:50Plutona
    Walome: Já tedy vím, že moc na realitu nedáš... ale kde se mluví o "dekonstrukci superhrdinského žánru"? Nic takového to být nemá a nic takového jsem v souvislosti s komiksem ani neslyšel. Superhrdinka tam hraje čistě roli katalyzátoru, jinak je to vyloženě komorní drama. A mám pocit, že nikde není řečeno, kdy se příběh odehrává, tak proč vadí, že tam hraje na gameboyi? Hele já vím, že od člověka, který nadřazuje Ligu spravedlnosti nad třetím Captainem Americou nemůžu čekat nějaké velké zázraky, ale co je moc, to je moc.
  • Scarface
    S Usagim to bylo komplikovanější. Prvních sedm dílů patřilo jinému nakladatelství a v osmém díle byly Želvy nindža, což by mohlo v té době hodit na Usagiho punc vyloženě dětského komiksu. Takže jsme začali devítkou. Začali jsme ho vydávat hlavně proto, že byl Ludo obrovským fandou téhle série a my s Petrem jsme mu chtěli udělat radost. A hele... ono se to prodávalo. Fanoušky máme rádi, je ohromně důležité s nimi spolupracovat - ale je spousta titulů, které jsou oslavované na netu, mají tady ohromné hodnocení - a je jim to prd platný. Usagi se prostě prodával.
    A je těžký asi říkat, jak bychom vydali Barkse či Rosu. Asi by tady hrálo roli, že Rosu mám hodně rád, že bych strašně rád, aby u nás vyšel - ale rozhodně bychom nešli stylem luxusních publikací pro skalní fanoušky, spíš bychom se ho snažili dostat v solidní úpravě k co nejvíce lidem. A máme zkušenosti s jednáním se zahraničními kolosy a víme, že to není žádná sranda, takže by se klidně mohlo stát, že nám předloží nekvalitní obrázek a řeknou, že buď použijeme to, co máme, nebo ať jdeme od válu. A nevím, jak bychom se zachovali. Přeskočili jsme jednu Simpsonovskou knihu z podobných důvodů (tam se to týkalo nutnosti použít anglický název), ale kdyby šlo o celou řadu?
  • Scarface
    Darth Raelchi: Tohle je komiks z Anglie sedmdesátých let - v té době se tam ještě barvy nepoužívaly snad ani v reálu. Celý magazín 2000 AD byl rozhodně černobílý a barvit se začal až mnohem později. Pokud to jedeme podle těchto sebraných knih, tak první, která vyšla v barvě, má číslo 12.
  • Scarface
    Tak dnes jsme to probírali na redakční poradě. Jde o to, že komiks byl vytištěn z podkladů o nižším rozlišení, což sice vyloženě nemlátí do očí, ale pozorný čtenář si toho může všimnout. Takže jsme zastavili distribuci a zastavíme i prodej a budeme to tisknout znova. Samozřejmě, ti, co už si knihu koupili, mají nárok na výměnu.
    Omlouváme se.
  • Scarface
    Scarface20.9.2016 23:19Druuna 2 (pevná vazba)
    Ano, je a vyskytoval.
  • Scarface
    Scarface7.1.2023Prodám
    Zdravím,
    prodávám starší sešitovky, obvykle celé série. Prodávám to pouze po kompletech (což neznamená úplně všechny věci, ale nikoliv jen pátý díl z dvacetidílné série). Ideální cena by byla 30 korun za kus, ale v případě větších odběrů jsem ochotný smlouvat. Potřebuji trochu pročistit byt. Pokud něco zaujme, pište na mail: jiri.pavlovsky@volny.cz. Díky!

    X-Men: Schism – 1-8
    Treehouse of Horror 12-15, 17
    Generation Hope 4-17
    Infernal Man-Thing 1-3
    Thanos: Final Threat
    Thanos: Quest
    Carnage USA 1-5
    Carnage Minimal Alpha, Omega
    Magneto: Not a Hero 1-4
    Avenger Sanction 1-4
    Battlescars 1-6
    Six Guns 1-5
    Avengers Invaders 1-12
    Cinderella: From Fabletown with Love 1-6
    Cinderella: Fables are forever 1-6
    Silver Surfer: In thy name
    Goon Noir 1-3
    Axis 1-9
    Convergence 1-8
    Civil War II 0-8
    Usagi Yojimbo: Senso 1-6
    Field 1-4
    1602 1-5
    1602: New World 1-5
    Shanna (Cho) 1-7
    Venom Dark Origin 1-5
    Umbrella Academy I,II, III . 1-6
    Toxin 1-6
    Spider-Man Origin 1-5
    Local 8-12
    Evil Dead 1-4
    Penance 1-5
    Salvation Run 1-7
    Submariner: The Depth 1-8
    Logan 1-3
    Stephen Colbert: Tek Janson 1,3, 5
    Doctor Strange: Oath 1-5
    Marvel Universe vs. Wolverine 1-4
    Avengers Fairy Tales 1-4
    X-Men Fairy Tales 1-4
    My Inner Bimbo 1-4
    Fantastic Four Big in Japan 1-6
    Dr. Doom and the Masters of Evil 1-4
    All Star Batman 1-14
    Batman Europa 1-4
    Extraordinary X-Men 1-20
    Uncanny X-Men 527-600
    Claws I, II, 1-3
    Daredevil Redemption 1-6
    Internationa Iron Man 1-6
    Invincible Iron Man 1-14
    Superior Iron Man 1-9
    Iron Man (Gillen) 1-28
    Fairest 1-33
    Maxx 17-35
    Friends of Maxx 1-3
    Spy Boy: Final Exam 1-4
    Secret War 1-5
    5 ronin 1-5
    Silver Surfer (Pak) 1-5
    Astonishing Thor 1-5
    Ghost in the Shell 1,5 (dark horse ) 1-8
    Hollows 1-4
    Silver Surfer Parable
    X-Men Phoenix, WarSong, Endsong
    X-Men Deadly Nemesis
    1602
    Terminator 2029
    Terminator 1984
    JLA Hitman 1-2
    Stardust Kid 1-5
    Abazad 1-2
    City of Others 1-4
    Carnage (Wells) 1-5
    Fallen Son – komplet
    Empowered speciály
    Penguin: Pain and Prejudice
    Beyond!
    WE3
    Howard the Duck (Templeton) 1-4
    Team Up Modok 1-5
    Stream 1-4
    Bullet Point 1-5
    Little miss Strange 1-6
    Seaguy 1-3
    Road Rage
    Cape 1969 -1-4
    Cape 1-4
    Sandman: Dream Hunters (komplet
    Walking Dead 135-193
    Saga 1-54
    Old Guard 1-5
    Samurai (Marz) 1-4
    Unnatural 1-12
    I hate Fairyland 1-20 plus speciál
    West Coast Avengers 1-18
    Legend of Mother Sarah 1-9
    Empire Uprising 1-4
    Sandman Overture 1-6
    Thanos 1-18
    Thanos (Howard) 1-5
    Rocket Raccoong (Rosenberg) 1-5
    Death of Inhumans 1-5
    Batman: White Knight 1-8
    Heroes in Crisis 1-9
    Dark Knight Metal (komplet
    Men of Wrath 1-5
    Girl in the Bay 1-4
    Barrier 1-5

  • Scarface
    Scarface4.1.2023Prodám
    Snažím se trochu pročistit svou sbírku sešitových komiksů. Neprodávám po kusech, jen po celých sériích (nebo aspoň tom, co mám) a navrhovaná cena je 30 korun za sešit. Něco i může mít nějakou cenu.

    Fables 16-149
    Amazing X-Men 1-19
    Avenger AI 1-12
    Avengers Arena 1-18
    Avengers Udercovar 1-18
    Walking Dead 29-134
    Uncanny X- Force 1-35
    X-Force (Spurrier) 1-15
    Thor (Aaron) 1-25
    Ghost Rider (William) 1-8
    Ghost Rider Trail of Tears 1-6
    Ghost Rider (Ennis) 1-6
    Savage Wolverine 1-23
    Animal Man (Lemire) 1-29
    Dark Avengers 1-16
    X-Statix 1-26
    X-Statix: Dead Girl 1-5
    Astonishing X-Men 25-68
    Locke and Key (komplet)
    Fear Agent 17-32
    Fear Agent: Last Goodbye 1-4
    Zombies that Ate the World 1-8
    Crossing Middnight (komplet)
    Marvel Zombies I, II, III
    Ultimate Spider-Man 79-160
    USM: Death of Spider-Man
    USM: Spider-Man no More
    Discipline 1-6
    Dark Knight Returns III
    Dark Knight Returns: Last Crusade
    Ultimate FF (Fialkov) 1-8
    Ultimates (v podstatě skoro komplet)
    Ultimate X-Men 1-33
    Ultimate Wolverine 1-4
    Herc 1-6
    Wolverine vs Hercules
    Fear Itself
    Hercules (Pak) 112-134

    A pak

    Uncanny X-Men 191-523
    X-Men 1-248

    Pokud si toho vezmete víc, můžeme se domluvit na ceně...
    Pište na adresu jiri.pavlovsky@volny.cz
  • Scarface
    Scarface17.10.2023 09:07Pindárna
    Za mně rozhodně Ketchum, který psal ve stylu sedmdesátkových hororů - studený, odtažitý, neuhýbavý, nasraný. Teď vyšel Den žen, což je dost zajímavý pohled na zombie horor. Pak Po sezóně, Dívka od vedle (ale to je fakt hodně nepříjemná věc), případně mstitelský Red či minimalistický western Křižovatky. Má od něj vyjít Probuzená, což byl pokus psát jako King, aby získal masový úspěch. Nezískal a spíš bych se tomu vyhnul.
    Jinak souhlasím s Gmorkem ohledně Landsdalea, ten je skvělý. Smrt před úsvitem a Ghúl mě taky bavilo. Určitě bych přihodil Hex od Heuvelta (a i Echo je fajn), to je taky hodně zajímavě vybudovaný příběh.
  • Scarface
    Scarface5.10.2023 18:25Pindárna
    Poniczech: Oficiálně podle mě ne, ani jsme je nespolkli, spíš se na to postupně vykašlali a jen občas, čistě náhodně, čím dál méně, se probudí k životu. Ono je to klasické nakladatelství postavené na jednom člověku, který přece jen už taky není nejmladší (dokonce i starší než já!) a prostě časem dojde energie a chuť.
  • Scarface
    Scarface29.9.2023 13:55Nakupujeme venku
    Já na polských komiksech vyrůstal... a dodnes čerpám info o evropských titulech hlavně z polštiny. A teď jsem si třeba díky Gmorkovi všiml toho Bratrstva Kraba, což by mi asi jinak spíš uniklo - a přitom je to od kreslíře, kterému jsme vydali Amulet.
  • Scarface
    Scarface24.8.2023 23:26Pindárna
    Fry: Jo, to ale byla taky doba, kdy Crew vydávala tak 50 knížek ročně. V edičáku na další rok máme nějakých 230 titulů. Ale tady fakt uznávám, že je to naše bota a snažíme se s tím něco dělat.
  • Scarface
    Scarface23.8.2023 18:29Pindárna
    Robur31: Katalogy jsou naše achillova pata, pořád je něco zásadnějšího a důležitějšího, co se musí dělat. Ale už je to složené, natextované, takže teď už jen vysázet a vytisknout. Počítáme, že během září to bude venku... ale jak na Crweconu, tak na Animefestu jsme vlastně už všechno zásadní oznámili, překvápek je tam už jen pár.
  • Scarface
    Scarface9.8.2023 09:56Pindárna
    Walome: Překupnící z Luxoru? Myslím, že se tomu říká "knihkupci". Jinak, jako nakladatel říkám "kupujte kdekoliv, kde je vám to pohodlné". Teď mluvím čistě za CREW, ale my fakt knihkupce potřebujeme a snažíme se s nimi spolupracovat. Protože tam je šance, že to přitáhne nový lidi, že to zaujme někoho nového... nebo, pokud je dobrý prodejce, tak doporučí titul, který by si ten člověk normálně nekoupil. A třeba nějaké naše tituly se v Luxorech prodávají víc, než kdekoliv jinde.
  • Scarface
    Scarface19.7.2023 09:07Pindárna
    Gmork: Z prvních patnácti většinu mám...
  • Scarface
    Scarface18.7.2023 23:01Pindárna
    Alfi: Je to jedna z věcí, o kterých jsme uvažovali. Usilovali jsme už delší dobu, ale podmínky byly trochu komplikované. Uvidíme.
  • Scarface
    Scarface18.7.2023 19:37Pindárna
    Maf: Pozitivní... asi přes stovku jich mám doma. Samozřejmě v němčině a samozřejmě nerozumím ani slovo, ale dodnes ještě dokoupuju, když na nějaký chybějící narazím. Blbý je, že Němci to vydávali několikrát a s jiným číslováním, takže je docela fuška to nějak seřadit. Ale mám pocit, že po tý stovce to už začalo být spíš horší, že už to začal flákat.
  • Scarface
    Scarface7.3.2023 09:04Sběratelský klub
    farnhajt: Momentálně netušíme, ono se to vrací na různých místech - to zjistíme až časem, až se to všechno sveze dohromady.
  • Scarface
    Scarface4.3.2023 08:22Sběratelský klub
    Ter: Ano,už je to opravená verze.
  • Scarface
    Scarface2.3.2023 12:51Pindárna
    Jonathan Arbuckle: Ano, určitě je. Stavte se v Krakatitu. Ale dejte tomu ještě chvilku, až se tam všechno doveze. A příště kupujte přímo u nás! :-)
  • Scarface
    Scarface11.1.2023 23:05Sběratelský klub
    Chyba v komiksu Zázraky

    Nedá se nic dělat, chyby se stávají. Stačí jednou polevit v pozornosti, nebo se rozhodnout si usnadnit život – a malér je na světě. A ano, taky jich máme pár na triku – a to i když naše komiksy čte obvykle redaktor, korektor, a ještě to alespoň projíždí šéfredaktor, a většina z nich nikoliv jen jednou. Naštěstí to obvykle jsou věci, které čtenáři nezničí dojem z knihy. Něco jako drobný překlep či špatně napsané jméno původního vydavatele.

    Velký průšvihů bylo za těch 25 let naší existence jen pár (zaklepeme na dřevo). Co si z hlavy vzpomínáme, tak z věcí, vyžadujících větší zásah, to byla chybějící stránka u jednoho z prvních Usagiů a pak špatný tisk u Skalpů. A teď se přihodila další velká věc. Stránka v komiksu Zázraky, kterou se povedlo zaměnit za jinou, a tudíž se v okamžiku mutantské hrozby najednou vracíme do druhé světové války. Jedna stránka se v knize objevuje dvakrát, jedna chybí úplně.

    Není to věc, která by bránila v pochopení knihy, ani to není stránka zásadní pro děj, jde jen o jednu chybějící stránku – ale Zázraky jsou prestižní titul, vycházející v řadě Legendy Marvel, komiks, který chceme, aby si čtenáři maximálně užili, takže jsme se po poradě rozhodli, že celé původní vydání vyhodíme a vytiskneme to znova. Tvůrce hesla „za blbost se platí“ by z nás měl radost, protože platit budeme opravdu hodně, bez šance, že by se nám komiks někdy zaplatil. Ale tady fakt asi není jiná možnost, všechny ostatní varianty byly nedostatečné.
    Tudíž budeme knihy stahovat a znovu tisknout. Pokud knihu nemáte, vydržte a počkejte na nový výtisk. Pokud jste majitelem vadného kusu, nezoufejte – samozřejmě vám ho vyměníme za bezchybný (měli by vám ho vyměnit na většině prodejen, pokud budete mít problém, samozřejmě je od toho obchod CREW, Krakatit či Arkham). Nový náklad nebude asi tak úplně hned, musíme komiks předělat a počkat, až se v tiskárně dostaneme na řadu, takže mějte prosím trpělivost. Dozvíte se to určitě na našich stránkách.

    Omlouváme se za komplikace a díky za pochopení. Doufáme, že máme, co se týče malérů, na nějakou dobu zase naděláno… a hlavně doufáme, že nám stále zachováte přízeň!

    Díky moc!

    Za Nakladatelství CREW
    Petr Litoš a Jiří Pavlovský
  • Scarface
    Scarface8.1.2023 22:45Filmový a hudební klub
    Já už svůj žebříček házel na FB, takže jen stručně, od prvního místa k poslednímu.

    FILMY:
    Všechno, všude, najednou, Třináct životů, Seveřan, Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství, Top Gun, Pinocchio Guillerma del Tora (a to původní pohádku fakt nenávidím), Víli z Inisherinu, Bullet Train, Batman.
    SERIÁLY:
    Bette Call Saul, Peacemaker, Barry, Reacher, Avenue 5, Úžasná paní Maiselová, Cobra Kai, Rick a Morty, Sandman, Stranger Things
    KNIHY:
    Asfaltová pustina, Final Girl Support Group, Planeta hmyzu, Hollwood Crows, Muž, který spadl na zem, Loterie a jiné povídky, Mindhunter, Nikdy, Sacculina, Chování.

    Nějaké okecávání najdete na fb (Jiří Pavlovský)
  • Scarface
    Scarface6.1.2023 12:31Pindárna
    Seneke: Můj knír je pravý! (Ale jinak jo, obvykle tohle dělám já.)
  • Scarface
    Scarface5.1.2023 16:58Sběratelský klub
    Co se týče toho oznamování chyby... tady je fakt, že jsme chtěli počkat, až budeme vědět víc, až přijdeme i s nějakým vysvětlením a hlavně se způsobem, jak se to bude řešit. Je lepší, než ohlásit "tohle jsme podělali, sorry", říct "tohle jsme podělali, sorry - a takhle to hodláme napravit". Ale příští týden už bude Ludo zpátky (to bude mít fakt super návrat), tak to začneme řešit a dáme co nejdřív vědět.
  • Scarface
    Scarface5.1.2023 14:35Sběratelský klub
    Ohledně chyby: Fakt jsme tohle zaregistrovali až z dotazu Wojty Běhounka mailem, který mi přišel 25.12., jako takový povánoční dárek. To bylo první poukázání na chybu, do té doby jsme o ní vážně nevěděli. Tady se přiznávám, že když kniha vyjde, tak se s ní jen pomazlíme, ale už ji znovu nečteme, to děláme před tiskem (tady u toho, jak vlastně byl větší kus jen přebíraný a nemohlo se do něj zasahovat, to neprošlo tolika korekturami, což byla podle všeho chyba - obvykle komiks čtou minimálně tři lidé). A bohužel ta zpráv o chybě přišla zrovna v okamžiku, kdy si produkční vzal (dost oprávněnou) dovolenou. Ještě jsme chvíli zjišťovali, jestli chyba byla už v předchozí verzi, nebo jestli vznikla u nás (vznikla u nás), ale se zbytkem informací čekáme na něj. A pak se začne hledat řešení. Nový tisk je jedním z nich, ale vzhledem k tomu, že tisk stál přes 250 tisíc, tak se samozřejmě budeme přednostně snažit hledat nějakou alternativu.
  • Scarface
    Scarface4.1.2023 21:43Sběratelský klub
    Ter: Vydali jsme jen 200 titulů... a takováhle bota se nám fakt už dlouho nepovedla. Tohle bylo snad naposledy u jednoho z prvních Usagiů. A věřte nám, fakt si to, co se nepovedlo, pamatujeme líp, než to, co se povedlo.
  • Scarface
    Scarface4.1.2023 21:40Sběratelský klub
    Ne, to jsou boty, za které se omlouváme a které se budeme snažit nějak vyřešit. Proto se taky radši neposmíváme ostatním nakladatelům, když jim něco ujede... člověk nikdy neví, kdy na něj přijde řada. Stačí polevit v pozornosti a průser je na světě. Blbý je, že tohle je fakt nákladná záležitost. Jak pro čtenáře, tak pro nás. Ale mějte prosím trpělivost. Díky!
  • Scarface
    Scarface3.1.2023 21:00Pindárna
    Díky - zkusím to dát dohromady a vypsat to. Ono taky záleží na tom, co bude mít totálně kompletní a co ne.
  • Scarface
    Scarface3.1.2023 15:32Pindárna
    Měl bych dotaz. Už to u mně doma začíná vypadat jako ve skladišti... jeden celký pokoj je zastavený krabicemi se sešitovými komiksy. Tušíte, jestli by se to dalo někde prodat? Chci s tím mít fakt minimum práce, rozhodně chci pouštět série komplet a nechci to vyhazovat. Ani ještě pořádně nevím, co všechno tam mám - Walking Dead, Fables, Locke and Key, Fear Agent, Hulk, Suicide Squad at. Chci si nechat jen pár sérií...
    Díky!
  • Scarface
    Scarface2.1.2023 20:16Pindárna
    Edičák: Jo, taky nás to netěší, ale prostě je toho hodně a edičák to (jako přece jen nejmíň důležitá ze všech důležitých věcí) schytává. Počítám, že brzo budeme natáčet ohlašování novinek na první čtvrtletí, takže bude aspoň tenhle zdroj informací... a fakt doufáme, že ten edičák tentokrát stihneme dřív. Na druhou stranu -- rozhodně neubíráme. Zatím máme na rok 2023 psaných přes 200 titulů... a ještě tak o deset to obvykle nakyne.
  • Scarface
    Scarface8.12.2022 08:52Sběratelský klub
    Co se týče ceny Arkhamu, byla chyba při zadávání, vycházelo se ze špatné ceny.
  • Scarface
    Scarface11.8.2022 11:34Slevy, výprodeje, bazary
    Alfi: Zajímavá otázka. Jinak je to sice všechno pod jedněmi majiteli, ale snažíme se to držet odděleně. Člověk i tak líp vidí, jak co funguje. Ale napište mi na redakce@crew.cz a uvidíme.
  • Scarface
    Scarface11.8.2022 11:32Slevy, výprodeje, bazary
    Norri: Píšu si připomínku. Díky!
  • Scarface
    Scarface10.8.2022 09:27Slevy, výprodeje, bazary
    JIK: Kromě antikvariátu a nějakých věcí, na které máme sami minimální rabaty (což jsou obvykle věci, co se prodávají po trafikách) tak na všechno. Mění se ale ta startovní sleva pro všechny zákazníky, takže je možné mít i větší procenta, pokud si budete kupovat nové věci od CRWE (20 procent startovní sleva, 16 procent navíc).
  • Scarface
    Scarface10.8.2022 09:23Slevy, výprodeje, bazary
    Bad Boy: Třicet procent (22 a 10) je jako prezent pro původní zákazníky, abychom jim trochu osladili problémy způsobené převodem. Pro ostatní lidi je sleva 16% k už dané slevě 10%. Pokud je startovní sleva větší (na Crewní tituly), tak to leze až přes třicet procent, pokud sleva není, tak je menší.
    Tady je problém v tom, že tenhle program je fajn, umí dost věcí, ale eviduje extra slevu pro pro všechny zákazníky (10-20 procent) a extra slevu, co se dává coby věrnostní, objemová či kódová sleva. Čili se nedá dát třeba 25%, ale musí se dát nejdřív 10 procent, co jsou pro všechny, a z těch se ještě pak odečte 16 procent.
  • Scarface
    Scarface7.7.2022 15:30Pindárna
    Milo Harwey: To si nerozumíme. My chceme expandovat (a zatím se to i celkem daří) na vydavatelském poli. Tam máme velkolepé plány na ovládnutí světa a vlastní souostroví. Ale už nemáme ambice expandovat na poli e-shopů. Jedna by to bylo tříštění pozornosti... a jednak nemůžeme ovládnout svět dvakrát!
    A jinak jo, může být, že je to naivní... ale přijde mi, že eshopy jsou víc pro lidi, které navštěvují tohle auditko. Pro lidi, co už vědí, co chtějí. Knihkupectví fungují víc na mainstreamové čtenáře a náhodné prodeje. Plus jsou i komiksy, které líp působí, když je má člověk v ruce.
  • Scarface
    Scarface7.7.2022 08:48Pindárna
    Hawwwran: Ze skladu mi ohledně pojištění odpověděli - Reklamační proces u nás už asi nemůže být víc user friendly. Stačí, když nám nahlásí, co je se zásilkou špatně (naražená, výrobní defekt, cokoliv) a my jim pak zašleme štítek od zásilkovny, který na balíček stačí nalepit a předat na jakékoliv zásilkovně - naprosto bezplatně a bez jakéhokoliv vyřizování nebo vyplňování čehokoliv. Zaslání náhradního kusu zařizujeme hned (pokud se nejedná o nic podezřelého), takže náhradní výtisk mají v ruce cca 3 po nahlášení chyby. Rozhodně se u nás nemusí bát 30 denní vyřizovací lhůty nebo poplatků za zpracování.
  • Scarface
    Scarface7.7.2022 08:35Pindárna
    Hawwwran: Tak jsme s některými těmihle doručovacími firmami i spolupracovali... a malér byl, že nás v okamžicích, kdy byla špička, nechali ve štychu. Rozeslali maily, že nejsou schopni převzít více než deset balíku denně (pokud vůbec) že nestíhají odbavovat. Jak to doručují každý balík extra, tak jim to zabere víc času, než Zásilkovně. Jasně, mohlo se to už změnit, možná už mají víc lidí a fungujou líp - ale nemůžeme si dovolit během Vánoc neposílat balíky.
  • Scarface
    Scarface6.7.2022 18:07Pindárna
    Onkel 1928: V rámci dobrých vztahů něco dáváme i dalším knihkupectvím a pár kousků i distribučkám. Možná to ubereme, už na skladě Castaku skoro nemáme.
  • Scarface
    Scarface6.7.2022 17:58Pindárna
    Hawwwran: Mrkneme na to. Máme zásilkovnu, ale je fakt, že to si člověk musí chodit. Co se týče pojištění knih... tímhle směrem jsme neuvažovali. Ale při jejich současné ceně bychom asi měli. Díky za tipy!
  • Scarface
    Scarface6.7.2022 14:45Pindárna
    Už se v tom taky ztrácím. Ale pokusím se říct svůj názor, jak bychom mohli zvednout procenta. Mohli bychom na to jít několika způsoby - jednak expandovat obchod CREW. Firmy, které sami žijí z minima procent, to dohání počtem kusů a masovým rozesíláním. Plus samozřejmě, je tady ambice na vytlačení ostatních firem, likvidace knihkupectví, vybojování si místa na trhu...a pak už se dá samozřejmě zdražit. Likvidace knihkupectví není náš cíl, okupování trhu taky ne... a ani nechceme rozšiřovat nabídku a sloužit jako obchod, kde můžete koupit všechno. Na rovinu - to už bychom nezvládali. A pokud máme jen malý okruh zboží a chceme mít zaměstnance spíš dobré než levné, tak úplně dolů jít nemůžeme/nechceme.
    Druhá možnost - dohnat slevy něčím jiným. Je to věc, která mě sice překvapuje, ale funguje. Dáte lidem velkou, jasně viditelnou slevou... a pak se připočítají náklady na balné, na zásilku, poštovné a tak dále. Nedělají to zdaleka všechny firmy, ale dělá se to.
    A třetí možnost - zvednutí ceny a dávání větších slev. Opět - funguje to nejen u věcí z teleshopingu. Pokud bychom dělali věci v menších nákladech a soustředili se hlavně na prodeje přes svůj obchod, tak bychom o tom i uvažovali. Ale my máme spíš tu expanzivní politiku, takže bychom sice prodali víc na své prodejně, ale kleslo by to asi všude jinde.

    Ve výsledku - tohle navyšování slev se nám moc nelíbí a snažíme se firmy, které to ženou vpřed, moc nepodporovat. Hlavně proto, že je to (podle nás) cesta do záhuby. Někdo začne dávat slevu 35%. Všichni ostatní se mu budou muset vyrovnat. Distribuce, od kterých to tyhle firmy berou, budou potřebovat víc procent, aby měly na náklady. Vydavatelé budou muset zvednout cenu knih (což je vždycky blbé, ale v současné situaci je to přímo děsivé), čímž odpadnou zákazníci a aby všichni přežili, budou potřebovat víc procent a celý koloběh začne nanovo.

    Za nás: necítíme potřebu v tohle ohledu přitápět pod kotlem. Jsem rádi a děkujeme všem, co kupují přímo od nás, nebo od spřátelených knihkupců... nebo sakra, od jakýchkoliv knihkupců! Možná jsem fakt už staromilec, ale pořád jsou pro nás knihkupci důležití. Ale pokud chcete ušetřit a hledáte, kde si koupit komiks co nejlevněji - jasně, jděte do toho. Tedy, budeme rádi, když ty komiksy nebudete krást, ale jinak v pohodě :-). Díky všem čtenářům!
  • Scarface
    Scarface6.7.2022 08:49Pindárna
    Pavel75: Jiní nakladatelé tomu ale často přizpůsobují základní ceny - že je základní cena vyšší, aby se mohla nabídnout velká sleva. Tohle už jsme i několikrát řešili. Jinak ale jasně, kde si naše knihy koupíte, je čistě na vás - my budeme rádi, že si je koupíte!
  • Scarface
    Scarface5.7.2022 19:28Pindárna
    Simonator: Na Arkhamu je možné dolézt až na 35% - ale to už je fakt za velké zásluhy, až ve chvíli, kdy člověk už toho nakoupí za pár set tisíc.
  • Scarface
    Scarface2.7.2022 20:55Sběratelský klub
    Hawwwran: Čistě faktická poznámka - Pokud budou knihy zabalené, tak knihkupectví povětšinou žádnou knihu nerozbalí. Hlavní důvod jsou obavy. Euromedia... a i další firmy... to mají nastavené tak, že jak cokoliv rozbalíte, je to branné jako poškozené a nevratné. U nás to sice není, ale knihkupectví to nemusí brát přes Seqoy... a hlavně, už mají zažité že zabalené knihy jsou nedotknutelné.
  • Scarface
    Scarface20.5.2022 08:45Sběratelský klub
    Alfi: Tak už vám ze skladu prý psali. Jedná se o předobjednávku Modré Crwe - tím, že posílají každý díly zvlášť, vypravují místo jednoho balíku 4-5. (Pokud se nepletu, na Slovensko Send a spol. předplatné neposílají, to se jim fakt nevyplatí.) Proto zvýšené poštovné, resp. balné, aby to pokrylo alespoň část nákladů za reálně využité poštovné. Čili technicky je to v pořádku, ty náklady na poštu na poslání časopisu na Slovensko jsou mnohem větší, takže na tom rozhodně neproděláváte, spíš naopak, ale chce to líp ošéfovat komunikaci, aby nedocházelo k nedorozumění.
  • Scarface
    Scarface4.4.2022 23:48* Připomínky a návrhy
    SomeONe: Dokončená je série Doctor Strange... na ní navazuje Doctor Strange - Nejvyšší čaroděj, která bude mít čtyři knihy (pokud se nepletu).
  • Scarface
    Scarface21.3.2022 20:59Sběratelský klub
    Fry: Za to se omlouváme. Nějak jsme nestihli všechno ohlásit. Bylo toho hodně, spousta lítání kolem tiskáren a dohadování cen, takže šel katalog trochu stranou. Ale už máme natočenou ohlašovačku a zítra by měla být vypuštěná a i ten katalog už je ve finální fázi.
  • Scarface
    Scarface22.2.2022 15:36Publicistika
    Soulbringer: Co se týče Muriel, tak ta jde dost mimo nás - ostatně, je tam jen jedna kategorie pro zahraniční komiks, takže pokud tam posíláme nějaké komiksy na posouzení, tak jen tak jeden, dva, a spíš kvůli překladům. Jsme mainstreamové nakladatelství, takže tohle fakt není nic pro nás.
  • Scarface
    Scarface22.2.2022 15:29Publicistika
    Jako vydavatelé jsme měli rádi cenu Comicsdb – Fabula Rasa. Jak to hodnotili čtenáři, tak to přinášelo nejen ceny, ale hlavně zajímavé informace. Už to byl nějaký trochu větší statistický vzorek, lidé se museli nějak rozhodnout, vybrat si to, co bylo podle nich nejlepší, takže člověk viděl, s čím čtenáře zaujal… a s čím ne. Taky si mohl udělat představu, jestli lidi tankuje víc příběh, kresba, nebo zpracování. Plus, samozřejmě, tyhle akce jsou zábava, která v ideálním případě sdružuje fany – mají se o čem bavit, hádat a polemizovat. Comicsdb na to byla ideální stránka, shromažďuje data, lidi, co hodnotí komiksy, je neutrální... Ale chápu Zacka, že se na to vykašlal… ten zájem čtenářů zase nebyl tak velký a nestoupal.
    Ceny kritiků… při vší úctě, i když člověk vyhraje, tak to znamená, že se jeho komiks líbil tak třem lidem. A to často lidem, kteří komiksy moc nečtou a aby vůbec váš titul mohli hodnotit, musíte jim ho poslat k posouzení.
  • Scarface
    Scarface16.2.2022 10:15Pindárna
    Kopřiva mi z českých autorů přijde nejlepší... ale je fakt, že ho vydáváme, tak nejsme nezaujatý. Byť už spíš než fantastiku (asi nejlepší je Asfalt), píše kriminálky (Rychlopalba) a teď technohriller (101 minut). A - zcela sobecky - Kladivo na čaroděje můžu doporučit. A to nejen kvůli tomu, že tam píšu, ale že se tam povedlo přitáhnout spoustu zajímavých českých autorů. Hlávka, Antonínová, Nečas, Mařík, Darek Šmíd, atd. A má to dost komiksový nátisk.
  • Scarface
    Scarface7.2.2022 16:14Pindárna
    Toe: To jsme si ještě mysleli, že to je strop. Ale momentálně je to tak, že se ceny nepřestávají zvyšovat a ceníky z minulého týdne jsou prehistorie. Pokud chcete doporučit jistou investici - kašlete na bitcoiny a nakupte papír! Ale pořád platí to, co jsme napsali, budeme to držet co nejvíc dole.
  • Scarface
    Scarface6.2.2022 08:10Slevy, výprodeje, bazary
    Sleepless: Tohle musíme upravit, tohle se tak úplně nepovedlo.
  • Scarface
    Scarface21.12.2021 22:27Pindárna
    Seneke: Já. Byl to zkušební balónek, kdy jsme to, co normálně už vyšlo (už se plánuje sedmá kniha), zkusili i dát do trafik. Ale zatím to spíš na pokračování nevidíme, spíš se budeme držet knihkupectví.
  • Scarface
    Scarface8.12.2021 19:49Pindárna
    Ter: Už vyšlo. Třeba Avenger: Do boje. Nebo Brave and Bold. Wonder Woman. A další věci. Je fakt, že Peréze mám taky rád. Dělá klasiku, ale takovým krásně filigránským stylem.
  • Scarface
    Scarface26.11.2021 14:03Sběratelský klub
    Hawwwran: Zdar - ptal jsem se přímo v obchodě a odpověděli mi: Kurýrní službu jsme byli teď nuceni přerušit, neb si vymysleli denní kvóty na svozy (10 kusů denně) které nejsme schopni dodržet. Jinak máme ještě zásilkovnu, a od pošty i levnější varianty (balíkovna, na poštu).
  • Scarface
    Scarface29.9.2021 16:57Sběratelský klub
    Batman v černé a bílé - někdy bude. Na to, jaká je jednička pecka a kolik je tam slavných jmen a příběhů, to zase tak velkou díru do světa neudělalo. Možná fakt funguje to, že jak je něco černobílé, jde to hůř. Ale asi se k tomu časem vrátíme a uděláme další knihu.
  • Scarface
    Scarface26.9.2021 14:52Sběratelský klub
    JIK: Lucky Luke budou jednotlivá alba, ve stylu podobném, jako měl Albatros, aby to padlo do řady. Plán je dovydat Goscinyho díly, které ještě nevyšly... a pak se uvidí
  • Scarface
    Scarface30.8.2021 18:47Pindárna
    Fimi: Rozmáchlou sérií myslím cokoliv, co má více než tři díly :-). Prostě dlouhodobé řady. A jo, do Legend chceme určitě nějaké události dát - už na příští rok, tak uvidíme, co to udělá.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0