• Velkej šéf
    Velkej šéf18.10.2016 19:17První kniha hřbitovní
    Taky mě to napadlo, ale říkám si, že zrovna Kantůrek by si snad nemyslel, že "džunglí" je přídavné jméno. Že ne? ŽE NE?

    Co se týče komiksu samotného: Tak je to kniha s líbivou, nepříliš zajímavou kresbou. Příběh je taková příjemná temná pohádka, komiks jako takový naprosto zbytečný přepis. Dobrý příběh, ale ne dobrý komiks.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.5.2015 14:23Legendy o Magorovi I.
    Ahoj, jmenuju se Franta, ale všichni mi řikaj Držka, je mi šedesát a sem vyplešatělá mánička. Ale furt mánička takže vim o co gou. Čtu hodně, jakože fakt, a to jako i pravou poezii a Magor je tim nejúžasnějším básníkem na světě takže sem zkusil i tenhle komiks. Protože Magor je úplně skvělej protože furt chlastá a pivo, to je přece to pravý český, pivo pijou jenom frajeři a tak to prostě je. Pro pivo stojí za to žít a bez piva teda ani ránu, to musí bejt. Čuňas jako modla androše mi převyprávěl úžasný zážitky kde přesně vystih skutečnost tak jak fakt je bez nějakejch předsudků a bez toho aby se styděl za svůj názor a beze strachu a tak. Fízlové jsou pěkný sráči a tady je to pěkně ukázaný. Spolu s nima sou pak stejně vypatlaný všichni vidláci a měšťáci a jiný táci co mě zrovna žádný nenapadaj. A eště větši zlo jsou bolšani, nechápu že je nezakázali a teď i volby ukazujou že je třeba proti nim bojovat dál, v každý radě starej estébák a straník, je mi z toho kurva na poblití. Takže se prostě jako nevostříham a budu furt dál nosit tu džísku ať si to klidně eště jednou zakážou ale to já jim ukážu jak se nedam. Jo a pak sou největší zlo mladý, to je samej spratek bez úcty k těm co fakt bojovali za jejich svobodu, neposlouchaj plastic people a nečtou magora a poslouchaj hip hop a vůbec nic nemůžou vědět když nebojovali proti nesvobodě jako my. Takle se stát nerozvrací. A v teplácích už vůbec ne. A vůbec, nejlepší kapely na světě navždycky budou zepelíni, ac/dc, uriáši, párplové a plastici. Jo a pak taky Zeman, jedinej pravej prezident byl přece Havel a to byl muj kámoš fakt že jo, takže držte držky, ty vole jo. Jo, tendle komiks se přesně trefil do mýho gusta, je to hrozná prdel když magor dělá bordel a chlastá a mluví sprostě a tak to ve skutečnosti je takže je to fakt dobře že to takle čuňas podal a to von jako fakt umí to ukázal už na moderování akcí v arše a na václaváku a tak a to je ten pravej androš, jak o něm pěkně mluví v televizi. A co se kresby týče tak to sem taky hrozně nadšenej protože to je hrozná nostalgie na samizdaty kde moh kreslit kdokoliv chtěl a je jedno jestli to umí nebo ne. Tak to bylo a tak to má bejt. Tyvole jen víc takovejch komiksů, fakt jo tyvole. Eště že tam čuňas dal třeba reklamu na svý vokno protože to jako reklama fakt neni jenom upozornění na jeden z těch nejdůležitějších časáků u nás ne jako egoismus fakt. Eště že toho čuňase a národního hrdinu magora máme, ty nám ukázali jak to má bejt. Chudáci máničky, nikdo nás nedocení a všichni nás maj akorát za špinavý feťáky a my sme přitom umělci a bojujem za svobodu a to bez toho nejde a čuňas s magorem to věděj. Sto procent! Jo!
  • Velkej šéf
    Velkej šéf30.10.2010 12:57Lips Tullian
    doophy: Schizofrenie, nebo jenom pokus napravit chybu v Sudkovi?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf29.5.2010 22:53BubbleGun #04: Zkrat speciál
    Čtvrté číslo, ve kterém je obsaženo číslo sedmé, a to vše v jednom čísle!
    Tak to teda vezmu hezky popořádku, první je zahradní Valhala, ta mě dostala svým skvělým nápadem a kresební stránka taky hezká.
    Za hranicí světla je zase kousek skvělý pro lidi, kteří mají rádi pořádně hutnou atmosféru a ani nevím proč, ale připomnělo mi to nějaký postapo...
    Pak přijde na řadu Pluh, na kterém se mi líbí asi jenom to, že je tak krátký a tak mi ten konec přijde úsměvný, ale jinak nic moc.
    CON7 nehorázně předvídatelnej, ale zase má (pro mě) originální styl kresby, kterým si mě získal a budu ho asi ukazovat i lidem, kteří se o to moc nezajímají.
    Innocence Hobby o ničem a zklamal.
    Zahradník skvělý existencionální comics pro inťouše, který se ale líbil i mě.
    Mařena, na té mě zaujal opět zase jenom konec.
    Padlí andělé dobří, ale škoda že nevyšli ty další díly, takhle mi to přijde opravdu jen jako úryvek z nějakého světa, který nám ale autoři zapomněli představit.
    Tři příběhy od van Scivera skvělý, a zase lehce vážně laděný. Jestli je to autobiografický, tak bych asi nechtěl žít jeho život.
    Takový den se přiznám, že mě vůbec nebavil. Kresby sice hezký, ale většinou ani nepoznám, co to tam je nakreslený...
    Podzim úsměvný příběh ze života, který je na jedno přečtení takový hezký a hřejivý.
    Divoký srdce je na tomhle sborníku to vůbec nejlepší, a u toho jsem se chvílemi fakt řezal smíchy, hlavně Bůh byl skvělej.
    Time-11 dveří zase nic moc, přijde mi to, že to něco chtělo vytvořit, ale jako by autor zapomněl co, a tak to honem utnul, takže to na mě celkově působilo jako nedomyšlený.
    Mrtvé město paráda.
    Herbert horolezec má skvělou pointu.
    Co je štěstí pochmurný příběh ze života, na kterém mě dost zaujaly alternativní konce.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf25.4.2010 09:26Muriel a andělé
    Kniha, o které koluje legenda lepší, než sama kniha!
    Jako, je to vcelku dobrý comics. Kresebně je dokonce skvělý, ale příběhem a stylem vyprávění podle mě dost pokulhává. Jak říká FrAnK, k celému příběhu přistupuje s takovou hipízáckou ránou, proti které nic nemám, ale v první polovině knihy je jí, řekl bych, až moc, takže tam není prostor pro příběh a je to trochu nezáživné. Ale druhá polovina to zachraňuje, ale pořád to není to pravé ořechové. Rozhodně stojí za přečtení, dokonce si ho možná někdy projedu znova, ale podle mýho je přeceňován, protože je to legenda českého comicsu.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf19.3.2010 16:26Království tvé
    BlackDragon: Uch, tak jako souhlasím s tebou ohledně toho konce. Ten je trochu sušší, ale že by mi to zkazilo celkový dojem z knihy, to ne. Ty putování se Spectrem a biblické citace mi právě přišli skvělý! Přišlo mi to, že to tomu dodává tu šťávu a skvěle to vyšvihává a sedí k té atmosféře, kterou to vytváří. A hlavně, s Watchmenama to nemůžeš srovnávat, ty jsou o něčem úplně jinym.
  • Velkej šéf
    Hellboy si tentokrát jede sólíčko (až na to, že tam s ním stejně celou dobu je nějakej Afrikánec)!
    Musím se přiznat, že jsem si od sólovky sliboval víc a tohle mi asi přišlo jako nejslabší díl celé série. První příběh mě místy dost nudil a občas mi přišlo Hellboyovo odsekávání až trapné. Druhý příběh ale dost potěšil, akorát by to pro atmosféru chtělo přidat více černé barvy. Takhle bylo vše na můj vkus moc světlé. Dočkali jsme se opět pár náznaků o Hellboyově původu, které mi přišli trochu jako taková rekapitulace již známých věcí. Nejvíce se mi na tom líbilo prolínání s ostatními povídkami, což tomu dost přidává na kvalitě a komplexnosti. Ale doufám, že příští díl už bude zas o dost lepší.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.2.2010 14:23Muriel a oranžová smrt
    Kájovská legendární vesmírná Odyssea potěšila!
    Tak myslím, že tohle je asi pro každého povinnost. I když dějově mě to teda moc neoslnilo, ten mi přišel takový nemasný neslaný a ničím neprůrazný, což ale neplatí o kresbě. Ta byla prostě famózní, vtipná, karikaturní, ale zároveň realistická. Prostě Kájovská. Přiznávám se, že jsem od toho čekal víc, ale stejně je to paráda.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf5.2.2010 19:52Spider-Man: Kravenův poslední lov
    Vynikající Spider-Man téměř bez Spider-Mana!
    Tak to mě se to zas líbilo a to nemusím moc klasický Spider-Many. Jednak je tam skvělá kresba, která mi teda zezačátku přišla nic moc, taková moc zaoblená a tak, ale pak jsem si na ní zvykl a skvěle mi k tomu seděle. Druhak je tu scénář... Příběh o Kravenovi, kterýmu hrábne je prostě super a to, že tam skoro nebyl Spíďa se mi u toho možná i líbilo, protože se bojím, že by to právě těmi hláškami zabil. Sice je pravda, že se tam více myslí, než mluví, ale podle mého to vůbec není na obtíž. Právě naopak. Přišlo mi to, že to tomu dodává tu šťávu a skvěle to pasuje k atmosféře, která je dost povedená a já prostě miluju comicsy, co si drží tu temnou (nebo jakoukoli svojí) atmosféru. Akorát co mi na tom vadilo bylo, že Vermina jsem doteď neznal, takže jsem netušil o koho se jedná. Ale aspoň jsem si své znalosti obohatil o další postavu Marvel universa.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.2.2010 21:43CREW² #26
    Návrat k Britským kořenům!
    Dost povedený číslo, ve kterým u mě nejvíc vedou Sekáči. Celkem vtipnej a zajímavej kraťásek. Pak teda konečně další Příběhy z Telguuthu, ty potěší, jedou ve starých kolejích, a na Místu činu byla sympatická zmínka o Praze, ale konec mi přišel dost očekávatelnej. Dredd neurazí, ten byl dobrej (a Powerova skvělá kresba k tomu, no mňam). Sin a Dex mi tak trochu připomněli svůj příběh Čekání na kokota, ale to vůbec není na obtíž, právě naopak. A Sláine... No, musím uznat, že příběhově mě teda moc nevzal, ale zato kresebně to byla paráda. Jasný, na Loba: Spoutanýho to nemá, ten byl fakt skvělej, a musel jsem tu občas luštit, co to tam vlastně je, ale to je jedno. Ty větší obrázky byly prostě grafický orgie.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.1.2010 16:53Liga výjimečných I.
    Výjimečně originální balení, říznuté kouskem Lovecrafta!
    Podle mého skvěle originální příběh, ke kterému se ta kresba skvěle hodí. Je taková trochu retro a skvěle vystihuje tu dobu. Příběh vtipný, zajímavý a pln narážek, z nichž mi určitě tak polovina utekla. Bonusový "písmenkový" příběh byl taky naprosto skvělý. Přišel mi skvěle v Lovecraftově stylu, aj ty příšery mi přišly takové Cthulhácké.

    PS: To s tím duchem svatým bylo fakt boží!
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.1.2010 16:02Liga výjimečných II.
    Podle mého, díky Hydeovi a dalším postavám (hlavně jistý ostrovan potěšil), ještě lepší jak jednička. Avšak to, co mě na tomhle díle štvalo, bylo to, že mě tu moc nebavila ta "písmenková" bonusová část. Ta mě tentokrát moc nebavila.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.1.2010 16:09SE7DM (varianta Hněv)
    Takový nemasný neslaný hřích...
    Musím říct, že jsem se na to, jakožto příznivec filmu, dost těšil a v tomto směru mě to zklamalo. Samo o sobě by to podle mého názoru ustálo, ale v porovnání s předlohou to je nedůstojné. Jasně, je hezký si přečíst příběh filmu z pohledu vraha, ale zase to tomu ubírá ten nádech tajemna a nevědomosti, jestli s Johnem fakt Bůh rozmlouvá, nebo jestli to je jenom další holohlavej psychouš (vím, že tyto varianty od sebe nemají daleko, ale což...) a dalších otázek ohledně jeho života. Takže: Za přečtení to určitě stojí, je to vcelku čtivé, ale nic převratného to není. +5 % přidává provedení a úpravy knihy, které musely dát ohromnou práci.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf7.1.2010 20:00Mrtvý nebo živý
    Skvělej nápad, skvělá kresba. Zpočátku to byl teda naprostý nářez, který člověka dokázal překvapit a pomalu to nabíralo (ale občas i pokulhávalo) na obrátkách. Byl jsem překvapen, byl jsem potěšen a byl jsem pobaven. Jonesova kresba sice uhlazená, ale líbivá. No což, nadprůměrně kvalitní mainstream. Rozhodně si to přečtu ještě někdy znovu, protože to za to rozhodně stojí.

    Akorát mi na hodnocení ubrala poslední stránka, která mi teda přišla nehorázně trapná...
  • Velkej šéf
    Velkej šéf7.1.2010 19:51Red Meat #01
    Podle mýho klasickej Red Meat, ten je vždycky dobrej. Akorát mě moc nebavila cca první půlka knihy, kde jsem většinu znal z Fukova překladu, který mi k tomu víc seděl a jsem už na něj prostě víc zvyklej. Ale dál už jich bylo více nových, takže jsem se zase začínal bavit.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf7.1.2010 19:44Vetřelci Omnibus 1
    Kam se na to hrabou filmy numero #3 a #4!
    Podle mýho naprosto skvělý, s rozvitým dějem plným zvratů a nových poznatků ohledně Vetřelců. Poutavé postavy, s kterými se člověk vcelku dokáže i sžít a které se chovají naprosto lidsky. A co je na tom nejlepší: Drží si to tu temnější atmosféru prvních filmů, která skvěle sedí jak k příběhu, tak ke kresbě. Nejvíc se mi líbil, jak dějově tak kresebně, první příběh, který je sice trochu chaotický a halucinační příběh, ale zase je skvěle zamotaný a všechny ty sny a chaos tomu dodávaly ten správný nádech a atmosféru. Jen mě trochu nebavil ten předposlední příběh, za ten srážím 5 %, bez něj by to dostalo stovku.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.12.2008 22:14Království tvé
    Podle mě naprosto skvělý. Možná je to tim, že sem nečet Zázraky, ale přišla mi úžasná kresba, i dokonalej scénář. Podle mě si to zaslouží stovku.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.11.2008 16:34CREW² #23
    Vasek: Podle mě byly dobrý i Hladové přízraky. Měly (podle mě) překvapivej konec.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf11.7.2008 21:38Simpsonovi: Komiksové extrabuřty
    Mě teda dost zklamaly, od něčeho, na co sem četl tolik dobrých ohlasů sem čekal víc. Chabota...
  • Velkej šéf
    Velkej šéf21.5.2008 17:54Nikdykde
    Black Bro, yo: Celkem mi tam chyběla Sametka, ta mi v knížce přišla dobrá
  • Velkej šéf
    Velkej šéf21.5.2008 16:21Nikdykde
    Podle mě je to super comicsová adaptace knížky. Vtipný, má to skvělej děj a kresba Glenna Fabryho je podle mě naprosto úžasná
  • Velkej šéf
    Velkej šéf1.4.2008 21:40Spider-Man #17
    Kresba na hovno, Nic moc. Jeden z těch slabších dílů

  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.3.2008 18:01Totally Spies - Špionky 2008/01
    Ty pedofilní úchyle!!!
  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.3.2008 17:57Batman #02
    Strašný překlad (jednou je tam v pozadí vidět nápis HEEELP) a o papíru radši ani nemluvim. Dávam 40 jen za to, že jeto Batman.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf16.1.2008 19:44Batman #06
    příběh skvělej, ale moc se mi nelíbila kresba
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:30CREW #21
    Jediné co tudle crew drží je Punisher
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:29CREW #20
    Jasně že jsem ji zabil mě celkem mile překvapilo
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:27CREW #19
    Super vtipnej Dredd
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:22CREW #18
    Tak to mě moc nevzalo
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:19CREW #17
    Dobrá kresba
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:14CREW #16
    Jeden z nejlepších Mlík a Sejrů... Jinak nic moc
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:11CREW #15
    Na mangu sou Dirty Pair celkem good... Skvělej Mlíko a sejra
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.1.2008 11:09CREW #14
    Fajn kresba
  • Velkej šéf
    Velkej šéf10.1.2008 10:39CREW #11
    Moc se mi nelíbil Saudek
  • Velkej šéf
    Velkej šéf10.1.2008 10:38CREW #10
    Celkem good Spawn (hlavně skvělá kresba)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf10.1.2008 10:36CREW #09
    Blbá
  • Velkej šéf
    Velkej šéf10.1.2008 09:57CREW #08
    Judge Dredd má skvělej příběh, celkem vtipnej Sinister a Dexter
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.1.2008 09:40CREW #06
    Hellboy je super.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.1.2008 09:38CREW #04
    Dobrej
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.1.2008 09:30Speciál CREW² #1: Lobo versus Maska
    good
  • Velkej šéf
    Super kresba, příběh a je to vtipný
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 21:17Lobo: Kontrakt na Boga
    Dobrej příběh ,Čtyři pepkové z Apokalypsi byli jedny z nejvtipnějších postav v Lobovi vůbec
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 21:13Lobo se (z)vrací!
    Skvělej příběh
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 21:11CREW² #16
    Lobo/Santa is very good
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 21:09CREW² #05
    Jeden z nejhorších Lobů
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 21:07CREW #13
    super Lobo
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.1.2008 19:57CREW #07
    Nejlepší LOBO!
  • Velkej šéf
    Velkej šéf3.1.2008 16:47CREW #03
    podle mě jeden z nejlepších dílů Loba.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf3.1.2008 16:43CREW #02
    Viděl sem lepší

  • Velkej šéf
    lepší než minulej díl.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.4.2023 11:29Modrá CREW #27 - Elrik #1, 2
    GWB: Já taky nehodnotím, co z toho je lepší nebo horší, jen jsem chtěl říct, že minimálně v tomhle případě nejde o nějaký nový nešvar. Jinak výběr slova "statek" byl u překladatelů většinou podpořen tvrzením, že "farma" evokuje nějaké velké hospodářství ve Spojených státech, kdežto pro běžné evropské hospodářství (jako i anglické) je v češtině vžitý pojem "statek". Ale když o tom přemýšlím, tak nás možná čeká ještě "Zvířecí hospodářství".

    Jinak asi největší haló jsem zaregistroval u Doylea, když vyšel "Baskervillský pes" namísto vžitého "Psa baskervillského". A i tam jsem přejmenování pochopil, protože "Pes baskervillský" je sice uchulahodící, ale skutečně zní jako nějaký druh psa, ne jako místní určení. A o tom, jestli Alenka navštívila "říši divů", nebo "kraj divů", jsem se spolužáky na gymnáziu vedl kdysi ohnivou debatu.

    PS: "Statek zvířat" mi zní jako ideální název pro neomarxistickou nihilisticko-anarchistickou stať o nějakém buržazním výdobytku. V příštím vydání chci "Zvířecký statek".
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.4.2023 13:30Modrá CREW #27 - Elrik #1, 2
    GWB: To "nedávné" přejmenování Farmy zvířat na Zvířecí statek proběhlo roku 1981.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf21.11.2021 18:28DC Komiks
    Tipuji, že z toho důvodu, že to jsou Danovy iniciály (bez diakritiky), a tahle podobnost mu přišla vtipná.

    Ale možná se vyjádří sám, nebo o téhle záhadě někdo napíše nějakou disertační práci.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.11.2020 11:24Visa transit, svazek 1
    DarthRaelchi: "tak nevím, kdo to bude kupovat..."

    Hlásím, že jeden výtisk mají jistý u mě. A aby toho nebylo málo a mohl jsem se nad plebs ještě více povyšovat, připojím k tomu ještě nového (dvaatřicetistránkového!) Linierse a obojí si nadto koupím přímo u Meanderu, takže bez nějaké bombastické slevy. Protože my, zástupci kryptofašistické buržoazie, si radši koupíme jeden dobrý komiks než tři špatné. Protože my, zástupci kryptofašistické buržoazie, si přejeme, aby Meander vydával více takových komiksů.

    (douškou musím přiznat, že se mi samozřejmě nakonec komiks líbit nemusí, ale na základě zkušeností de Crécymu předběžně věřím)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf27.9.2020 22:14Tankerka #01
    Ten překlad podle mě úplně špatný není, ale Španihelův na mě fungoval víc. Doteď si pamatuji, že Tankerčina mise byla, aby se prezident "nepotento", což podle mě k té infantilní ujetosti sedí více než Kárníkovo/Pickovo "neposral". Stejně tak mi ze Španihelova překladu utkvělo v hlavě "Kdo je zvědavej, bude brzo tuhej"; když jsem v novém překladu našel "Zvědavost zabila už hodně blbů", řekl bych, že jsem nebyl zklamán jen z nostalgického staromilství. Ale jak říkám, ten překlad není špatný, jen měl ten starý tak nějak větší říz.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.8.2020 22:47Metabaron (pevná vazba)
    Díky. No, nechám si to stejně asi ještě projít hlavou.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.8.2020 20:08Metabaron (pevná vazba)
    Má s tím Jodorowsky společného něco víc, než jen že vytvořil celý vesmír? Tj. jako jeho námět se rozumí jen to, že se staví na jím vytvořeném, nebo to znamená, že hodil Frissenovi alespoň nějakou hrubou osnovu, které se pak držel?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf10.4.2019 15:43Šmelhaus: Tajemství Zeleného šarpeje
    J1602: "Krásné! (leč hodnoceno jen z příloh zde)"? Vážně?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf24.8.2018 19:00Legendy o Myší hlídce #01
    A abych si nechal na hlavu sesypat taky nějakou tu síru, zarputile sem vměstnám poznámku o tom, že třeba já za nejlepší "nevermore" považuji Nezvalovo "víckrát ne".
  • Velkej šéf
    Velkej šéf17.8.2018 12:51Sicktown
    Pořídil jsem si to v době vydání, takže lovím ze zamlžených vzpomínek, ale právě protože jsou tak zamlžené, můj dojem průměrnosti to jen prohlubuje. Ale neurazí. Žel, nemám to teď po ruce, abych to během těch pár minut znovu přečetl a náležitě ohodnotil, zato přesně vím, kde bych to doma kvůli těm proklatým rozměrům hledal.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf1.6.2018 16:25Šílená ze Sacré-Coeur
    Ricarderon: Mám dojem, že takovou ubohost, jakou tu poslední dobou předvádíš, jsem neviděl už hodně dlouho.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf11.11.2017 13:48Tomb Raider Archivy S.2
    PROSÍM, NECHCI SE ZDE NIKOHO JAKO DOTKNOUT, KAŽDÝ MÁ PRÁVO NA SVŮJ NÁZOR HELE JAKO JO! - DĚKUJI
    jen bych rád řekl, že "Z pouhé honby za dobrodružstvím a senzacemi, se stala i filosofická pouť za hledáním sebe sama a své podstaty" mi vážně zlepšilo den.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf16.6.2017 22:37Thorgal #11: Tanatlokovy oči
    Tormentr: Píší to uvnitř a na zadní obálce.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf30.12.2016 22:11ZERO #04: Kdo ohněm
    DEmnoG: Ty a Burroughs? Teda teda, konečně začínáš přicházet na zub i kvalitní literatuře...

    A minimálně Burroughs a Ginsberg patří dnes už k základní kulturní výbavě člověka, který to dotáhl alespoň na maturitu. Bez dokumentace toho, jak vypadá mimozemská postmortální sodomie homosexuálů, bez toho si dneska prostě těch deset rohlíků už nekoupíš.

    Každopádně o tom jsem nechtěl... Přesvědčils mě. Jakkoli jsem se prvnímu Zeru vyhýbal a přistupoval k tomu hypu skepticky, vážně to musím někdy skoupit. Nakonec to místo jako bondovka vypadá jako něco, co se mi přesně trefí do vkusu.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf5.5.2016 18:19Jak na internet
    Kakalík? Vážně?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf28.4.2015 15:46Rudo
    Light: Říkal tam, že má sice ještě něco málo udělaného, ale zatím to na celou knihu ani zdaleka není. Nevylučuje to, ale jestli, tak až víc v budoucnosti. V bližší době by se radši věnoval třeba i jiným komiksům (a to jsem zvědav, protože Rudo je fakt super).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.9.2012 17:25Hellboy #08: Temnota vábí (paperback)
    Doppelganger: Nojo, když nechtějí zlevnit pevnou vazbu a lidé si stěžují, že dvojnásobek ceny paperbacku je hnus, tak se zdraží paperback a můžeme leda držet huby, ne?
    A ne že by to rok zpátky (báj voko, už se přesně nepamatuji, možná i dva) avizované zlevnění nebylo úsměvné. Prohlášení, že paperback bude stát 149,- a pevná vazba 399,-, pak taky vzalo za své. A to jsem jim už chtěl začít věřit a pookřát...
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.10.2010 18:39Top 10, kniha druhá
    flipflop: Asi nedozvíš, protože:
    1) Zbytek už nepsal Moore
    2) Top 10 v Luxoru skončily s 50% slevou, takže se asi moc neprodávaly.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf22.2. 13:27Pindárna
    Super, hlavně že to někdy vyjde. Díky.

    A překvapení tedy vážně bude nakonec překvapením, dobré.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf22.2. 11:05Pindárna
    To je pak vzhledem k jejich ohlášení (už nevím kdy, kde a jak) asi takové překvapení jako vánoční dárky pro děti, které beztak prošmejdí celý byt, ale dobře. Radost mi jejich vydání udělá i tak.

    A asi máš pravdu. Pokud si dobře vzpomínám, měli v plánu vydat Signál a šum a McKeanovy Krátké filmy, takže to sedí i k tomu, že tam jsou ta překvapení ve stejném měsíci dvě. Omlouvám se a budu o tom nadále mlčet, ať to překvapení neprozradím.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf22.2. 10:57Pindárna
    Nechtěli v CC vydat i Gaimanův/McKeanův Signal to Noise? Na ten jsem se těšil, takhle mě z prvního pololetí nezaujal žádný komiks (respektive Hellboy opět kreslený Mignolou mě sice zaujal, ale sbírání téhle série jsem se v jednu chvíli prostě rozhodl utnout).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf15.1. 20:22* Připomínky a návrhy
    Pokud vám mohu rozbít diskusi a přilít trochu oleje do ohně, tak série jsou mi ukradené, ale líbilo by se mi, kdyby šlo psát komentáře k autorům. Mít u Morrisona věcný komentář od člověka, který toho od něj četl hromady, by mi pomohl utřídit si, že nemusím sbírat všechny jeho komiksy a co přesně mohu odfiltrovat.

    (tím neslibuji, že bych něco takového psal -- jsem v menšině a zajímalo by mě to spíš jako čtenáře)
    (a jestli někdo nabídne, že by se mohly dávat hvězdičky autorům, tak už se s tímhle světem asi nadobro rozžehnám)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.1. 18:49Pindárna
    martin28: Ano. Nevím, jestli zrovna u těchhle titulů, ale už se mi to párkrát taky stalo.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf3.1. 00:09Filmový a hudební klub
    Původně jsem nechtěl bilancovat, ale došlo mi, že je to celkem hezký způsob, jak si připomenout, co jsem vlastně tenhle rok viděl. Nebýt bilancování, na leccos bych si už možná ani nevzpomněl. Takže mé 2023. Snad nevadí, když zabrousím i do jiných vod než jen do filmu (odsud už je to jen krok k nejlepšímu jídlu roku, nejlepší vodě z vodovodního kohoutku, nebo nejlépe zavázaným tkaničkám).

    FILM: van Groeningen, Vandermeersch - Osm hor. Volba obloukem. Nemyslím si, že by to byl vyloženě dobrý film. Přihlouplé monology, které film prostupovaly, byly jak z Paola Coelha. Celé to působila jako Zkrocená hora, která se vážně odehrává v horách. Tomu filmu se dá vytknout spoustu věcí a na příčku nejlepšího loňského filmu nemá šanci dosáhnout, ale pro mě to byl nejsilnější loňský kinozážitek. V oblasti, kde se film odehrává, jsem prožil několik roků a leckteré místo znám osobně, ale hlavně ten dějový oblouk (bohužel) velice korespondoval s mými zážitky na těch místech. Tyhle dvě věci ve mně pak vzbudily více pocitů než cokoli jiného.

    ALBUM: Laibach - Love Is Still Alive. Je to asi spíš EP, ale v dnešní době se mezi tím už hůře rozlišuje. Je to rozhodně v mých očích překvapivý výběr. Zaprvé jde o kapelu, u které bych už ani nepředpokládal, že mě něco tak nadchne, zadruhé je to vlastně osm remixů též písničky. Ale jakých! Vzájemně se natolik odlišují, že jsem si původně myslel, že jde o jednu progresivní kompozici se silnými leitmotivy. Ten vývoj od jedné písničky přes druhou až do konce přitom působí tak organicky a bezešvě, a přesto když se mezi sebou dvě písně porovnají, ten rozdíl je markantní. Takže tohle technocountry od slovinských vykopávek je pro mě nejen překvapení roku, ale nakonec i nejlepší nová nahrávka, kterou jsem slyšel.

    KONCERT: The Young Gods - Palác Akropolis, Praha. Tohle byl těžký úkol, protože loňský rok byl na opravdu silné koncerty bohatý (ostatně, např. právě v listopadu jsem navštívil 11 koncertů, takže bylo z čeho vybírat). Young Gods nakonec porazili ostatní koncerty z toho důvodu, že kromě bezchybné hudební složky (skladba Terryho Rileyho In C) to byla i nádherná podívaná pro oči. Už mnohokrát mě přesvědčili, že dovedou z osvětlení udělat něco víc než jen hezké barvičky na hráčích, ale na tohle se zkrátka dívalo stejně dobře jako se to poslouchalo.

    KNIHA: Gubu Man - Gubu Dolls Saga. Autora znám osobně, takže je možné, že jsem trochu zaujatý, ale ten příběh miluji už od chvíle, kdy mi jej poprvé vyprávěl. Když se potvrdilo, že konečně vyjde tiskem, udělalo mi to nesmírnou radost. Je to něco jiného než klasická próza, přesto to nepůsobí jako experimentální bordel. Ideál, který lze ukázat i lidem, které na nový román neužije. Do toho je kniha vytištěná jako faksimile rukopisu, krása pohledět. Dovedl bych si představit víc fotek panenek, ale jinak naprostá spokojenost. (české vydání neexistuje, čteno v AJ)

    DIVADLO: SdCh - Politika správcovny (Divadlo v Celetné, Klubovna). Vlastně zcela standardní SdCh, ale mě to prostě baví. Jeden herec, nic přehnaně okázalého a příjemná stopáž lehce přes jednu hodinu. Bez neduhů, které mě na mnoha dnešních divadelních představení neuvěřitelně vytáčejí. Vývoj ke konci sice nijak překvapivý, ale cesta k němu natolik zábavná a inteligentní, že mě to ani trochu nemrzí. Jediné, co mi na představení vadilo, byli další lidé v publiku, ale to asi s kvalitou hry nemá mnoho společného.

    VÝSTAVA: Steven Stapleton/Babs Santini - Formless Irregular (Gallery X, Dublin). Jsem dlouholetým fanouškem Stevenovy hudební i výtvarné tvorby. Snažím se jeho tvorbu podporovat, jak jen se dá, ale až teď jsem konečně viděl větší množství jeho originálů pohromadě. A bylo to super. Některé věci jsem znal z dřívějška, něco jsem viděl poprvé. Na jeho obrazy se můžu dívat pořád dokola, na některých z nich objevuji stále něco nového (po třech letech jsem si na jednom kousku, který mi visí v obýváku, konečně všiml jednoho skrytého obličeje) a především mě nutí zamýšlet se. To, že jsme pak spolu sportovali hospodskou pijatiku až do rána, může mít na pozitivní dojem vliv.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.12.2023 10:22Pindárna
    Yaromil: Máš pravdu, přidávat tam asi může každý, takže chybějící položky nejsou takový problém. Na druhou stranu přesně to bude asi tím důvodem, proč je tam v některých starších titulech takový bordel (někdo to zadá bez přebalu jako nové vydání, někomu neuvěřitelně ujede rok, něco nesouhlasí s anotací apod.). Beru výtku zpět, může za ni jen má lenost.

    O tom opětovném přidání přes ozubené kolečko jsem neměl nejmenší tušení. Díky!
  • Velkej šéf
    Velkej šéf11.12.2023 16:26Pindárna
    Já používám https://www.databazeknih.cz (i když pod jiným uživatelským jménem).

    Když jsem se konečně rozhodl zřídit si databázi i pro klasické knihy a zadával jsem to po poličkách, tak z těch prvních tří chybělo už po zběžném pohledu na https://www.cbdb.cz cca patnáct kousků, zatímco na databazeknih nic. Po dozadání celé sbírky (cca dvojnásobek té komiksové) mi stejně zhruba čtyřicítka knih zůstala plonková, ale to beru jako úspěch.

    Má ale několik mínus; zda jimi trpí i cbdb, nevím.
    * Knihy držené ve více vydáních se dají do sbírky zadat pouze jednou.
    * Seznam vydání měl občas (především u starších vydání) zcela zásadní mezery. Obrovské množství knih jsem si naklikával ve vydání, které ve skutečnosti nevlastním.
    * Nemůžeš si vytvořit osobní seznam zahraniční literatury (jako třeba tady). Ten se snažím držet si stále v paměti, ale časem možná půjde na goodreads nebo podobné.

    PS: Používám jen funkci "Knihotéka". K naklikání "Četl jsem" apod. jsem se nikdy nedostal. Též jsem tam nikdy nezačal psát komentáře, takže nevím, nakolik intuitivní je tahle funkce. Tuším, že jsem tam občas z místních v komentářích zahlédl kapise, trudoše nebo Pána rostlin, tak možná se k tomu vyjádří někdo z nich.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.12.2023 16:20Pindárna
    Přidávám se ke kapisovi: také by mě nenapadlo, že to nemusím odenterovávat po jednom.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf4.12.2023 12:19Pindárna
    Kapis: Stiskni enter, když v té kolonce změnu doděláš (musíš být pořád "uvnitř").
  • Velkej šéf
    Velkej šéf2.12.2023 10:26* Připomínky a návrhy
    Zack: Pochopils mne správně. To filtrování podle nakladatelství a roků určitě využiji. Díky.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf1.12.2023 09:30* Připomínky a návrhy
    Je ještě jedna věc, o které se tu, myslím, nemluvilo. Možná to znamená, že jsem jediný, komu by to udělalo radost, ale to je jedno.

    Líbilo by se mi, kdyby šlo v nové verzi filtrovat mezi komiksy u vybraného autora, výsledky hledání atd. Např. chci u autora zobrazit jen komiksy vydané v nakladatelství X, vydané mezi lety M a N... Dávalo by to adminům nebo někomu jinému než mně smysl?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.10.2023 11:11Filmový a hudební klub
    Já si z filmových hororů, když už mluvíme o sklepě, nejživěji vybavuji Švankmajerův počin Do pivnice. Nevzpomínám si, že bych se kdy ztotožnil s nějakým jiným hororem tak jako s tímhle.

    (A v době vydání na mě vážně fungovala Záhada Blair Witch, ale v dnešní době saturované dostatkem informací o tvůrcích by to už asi nebylo ono. A ač mi horory nikdy nevadily, ani mě nelákají; už si ani nevzpomenu, kolik let uplynulo od posledního setkání s tímhle žánrem)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.10.2023 18:14Filmový a hudební klub
    Dobře, tak už mě buď paměť klame, nebo jsem to tehdy špatně pochopil. Ale to je asi jedno.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.10.2023 13:29Filmový a hudební klub
    Mimochodem, když už jsem vstoupil do tohohle téměř zapovězeného vlákna. Vzpomínám-li si správně, pak se tu někdo (Zack? nejakdivne?) vyznával z náklonnosti k Johnu Zornovi. Asi o tom víte, ale třeba to kolem vás prošlo bez povšimnutí -- v listopadu zahraje v Praze pro fanoušky jeho smyčcových skladeb JACK quartet: https://www.strunypodzimu.cz/cs/udalost/jack-quartet-2dSnbJ
  • Velkej šéf
    Velkej šéf13.10.2023 13:24Filmový a hudební klub
    Většina hudební části místního hudebního klubu mě míjí tak moc, že se to o můj vkus vážně ani trochu neotře, ale mordyjé! Univers Zero! Když mi bylo nějakých čtrnáct, patnáct, tak jsem se jich něco naposlouchal. Vůbec jsem netušil, že jsou ještě aktivní, natožpak že od té doby vydali nějaká alba. A že na letošek chystají nové. Asi je na čase oprášit svůj archiv a kouknout se, jak moc to bude mým uším lahodit dnes.

    Totéž platí o Renaldo and the Loaf. Zrovna nedávno jsem někomu pouštěl jejich Title in Limbo (w/ The Residents), ale o tom novém albu jsem neměl ponětí. Tebou nahazovaná písnička přitom nezní vůbec špatně, budu muset tomu albu dát šanci. Díky.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf3.10.2023 15:17* Připomínky a návrhy
    Zack: Super, díky. Řekl bych, že všichni, kdo tu jsou déle, už tuší, jak vyhledávat efektivně, ale pro nové uživatele to budé velké usnadnění.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf3.10.2023 12:48* Připomínky a návrhy
    Mně osobně přechylování vyhovuje víc. Ale pouze z čirého pragmatismu -- některá nepřechýlená jména jsou naprosto neskloňovatelná, a věty, ve kterých se objevují, jsou pak strašně kostrbaté, nepřirozené, a v některých případech až nečitelné. U anglických nebo německých jmen se s tím většinou dá poradit, ale když dojde na jména takového francouzského nebo semitského původu nebo nedejbože ta Zackem zmiňovaná asijská, většinou vznikají strašlivé paskvily. To, že se u těch méně obvyklých řečí špatně rozpoznává, co je jméno a co příjmení, to činí jen horším. A z toho, že se často bere anglický přepis cizích abeced namísto českého, mi pění krev.

    Ještě horší než nepřechylování je ale nejednotná úprava. Nepřechylování je určitě lepší než střídání obojího.

    (Problémem jsou pak zažitá jména. Je vžitá Marilyn Monroe, Simone de Beauvoir, Patti Smith, na druhou stranu je stejně vžitá Virginia Woolfová, Marie Kleofášova, Venuše Mélská nebo Alžběta II. (slovy "druhá"). Babo raď.)

    PS: Když tu dám vyhledat "Modanová", jak udává obálka "Hlubokých ran" (BBart, 2008), přirozeně mi to nic nevrátí, protože v databázi je jen "Rutu Modan". Co tu mít alespoň nějaký alias? Přijde mi nefér, že autora nenajdu podle jeho oficiálního názvu na obalu knihy. (a předem zatracuji ty, kteří budou argumentovat tím, že by se sem pak musely zadávat i jména s hrubkou nebo tiskařskou chybou)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf15.9.2023 13:46Publicistika
    Zack: Zajímavé. Ale až se divím, že to někdo neudělal už dávno, pokud je to takhle jednoduché.

    Zrovna před pár dny jsme s přáteli vedli debatu o tom, že nechápeme, proč žádný známý autor nevybírá na svou novou knížku na kickstarteru obrovské peníze s tím, že když se na to vybere, vydá ji online jako volně šiřitelnou. Těm velkým jménům by tam fanoušci ty peníze museli nasolit raz dva.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf25.8.2023 12:14* Připomínky a návrhy
    Diplomky o komiksu u mě platí za jedny z nejzajímavějších publikací o komiksu. Takže já bych velice ocenil, kdybych na ně nenarážel jen náhodně při brouzdání internetem, ale mohl jsem jejich seznam najít nějak rozumně.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf18.8.2023 00:11Pindárna
    Kdyby někdo chtěl podpořit projekt z nejbohulibějších, máte příležitost. Na doniu teď běží kampaň na dlouhé roky slibovanou novou trilogii Varléna. Varlén zcela určitě není pro každého, ale něco podobného ražení se (nejen u nás) jen tak nevidí.

    https://www.donio.cz/varlen-101112
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.8.2023 23:39Filmový a hudební klub
    S313: Vím. Proto také píšu, že mi ten film přišel zajímavý. O procesu s Oppenheimerem jsem nevěděl víceméně nic, takže tady mě to po informační stránce obohatilo. O Projektu Manhattan už mi to nejspíš nic nového nepřineslo, ale nešť. Ale stejně tak by mě obohatil článek na wikipedii, tady jsem řešil film spíš jako film.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.8.2023 22:54Filmový a hudební klub
    Neshodneme, ale možná jen z toho důvodu, že jsem jej ještě pořád neviděl. Takže za mě pořád vyhrává Memento.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf8.8.2023 21:08Filmový a hudební klub
    Já se v tomhle kloním k Zackovské menšině. První Nolanův Batman mě bavil, další už mě ničím nepřekvapili.

    Ale v menšině jsem i stran Oppenheimera. Ten film mi přišel možná zajímavý, ale ne dobrý. Vadily mi tam asi hlavně tři věci:
    1) Potřeba nacpat tam každého slavného fyzika, který se kdy mihnul Oppenheimerovým životem. Dějový oblouk by podle mě fungoval lépe, kdyby se spousta scén nedůležitých pro příběh (proč se jeho mládí, jablku a podobně věnovala tak velká část filmu, když to pak nehrálo v ději žádnou roli) osekala.
    2) Předčasné vyvrcholení. Výbuch testu by mfungoval jako hezký konec. Veškeré plkačky, které následovaly, jej jenom upozadily a nevedly k žádné kartarzi, k žádnému uspokojení. Už jsem každou chvíli jen doufal, že ten proces skončí.
    3) Už mě to štvalo u více Nolanových filmů, ale tady asi nejvíc. Mám dojem, že se snaží u každé scény vytvořit dojem, že jde o naprostou bombu. Kdyby na té bombovosti občas ubral, tak scény, kde by rád tlačil na pilu, vyniknou více. Takhle z toho nic nevyčuhuje, a alespoň v mém případě mě to emočně nechávalo zcela chladným. Do velké míry za tohle podle mě může soundtrack.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf26.7.2023 12:53Pindárna
    Tak jo, to dává smysl.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf26.7.2023 12:31Pindárna
    OK, beru.

    Ale nemohu si odpustit (možná krapítek arogantní) tvrzení, že film, který je v pohodě jako pozadí, nemá cenu pouštět vůbec.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf26.7.2023 11:05Pindárna
    O sběratelství asi tahle diskuse nic nového nepřinesla, ale zjistil jsem, že bych měl nějak změnit svůj přístup k práci z domova. Pochopil jsem ten home office špatně? To jej vážně tolik lidí tráví sledováním filmů?
  • Velkej šéf
    Velkej šéf2.5.2023 16:18Publicistika
    Alfi: Já vím. Článek od Němce jsem také četl a vážím si jej, protože knihu na rozdíl od mnoha jiných přečetl (i když nějaké rozdíly jako "matka ToyBox byla lékařka, matka v knize pracuje v montovně" mi přijdou asi stejně závažné jako "Můj film se odehrává v Los Angeles a ne ve Francii, takže vlastně o remake nejde"). Pokud z mého příspěvku bylo cítit nadržování nějaké straně, tak tam bylo neúmyslně. Protože: 1) Nečetl jsem Mornštajnovou. 2) Nevím, na základě čeho bych já mohl rozhodovat o tom, zda se Mornštajnová neinspirovala/inspirovala/opisovala.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf2.5.2023 14:53Publicistika
    soulbringer: Žádný lepší klíč k tomu není. Mornštajnová zpracovala příběh, který se hodně podobá tomu, co se kdysi stalo ToyBox a stručně to popsala v rámci MeToo. Na jedné straně pak máš fakt, že něco podobného se stalo mnoha lidem, na druhé neohrabané vyjádření Mornštajnové, když tvrdila, že se inspirovala vyslechnuým příběhem, a po propuknutí kauzy to tvrzení vzala zpět. Ještě více než samotné autorky to očividně hrotí širší publikum, které přešlo v docela citlivých událostech na pole osobních invektiv. Další v tom vidí věci jako woke, toxickou snahu udělat z literatury bezpečný přístav nebo plagiátorství. Další tvrdí, ať o sexuálním násilí píše někdo, kdo ho nezažil nebo nemá (údajně) dostatečně nastudované.

    Počítám, že si teď koupí knížku Mornštajnové o dost víc lidí a že o dost víc lidí bude znát ToyBox, ale celé to do týdne odehnije a zapomene se na to. Jediné, v čem by tahle debata mohla mít přínos, je dávat si pozor na to, co a komu říkám (nejsem citlivka, ale přesto mi reakce "jen ať si nemyslí že byla jediná voprcaná dědečkem" nepřijde pro diskusi úplně přínosná), ale tady ve mně vítězí skeptik.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf24.4.2023 14:21* Připomínky a návrhy
    jh666: Máš pravdu. Pracuji relativně - porovnáním s něčím, co už mám, nebo se známými rozměry poličky. Chápu, že jinak je to k ničemu. Ale totéž by platilo i ve videu, pokud nemáš mravence nebo předchozí vydání jako měřítko.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf24.4.2023 14:05* Připomínky a návrhy
    Formát bývá v informacích. Já video nepotřebuji, jedinou přidanou hodnotu by pro mě měl záběr hřbetu, ale zcela by mi stačil scan/fotka. Fotka hřbetu by se mi hodila, rozhoduji-li se mezi koupí dvou různých vydání.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.4.2023 15:08* Připomínky a návrhy
    Zack: Aha, tak jo. Omlouvám se za plašení kohouta. V tu chvíli je mi to už asi skoro jedno, ale stále si stojím za zadáváním po vydání - čistě z toho důvodu, že tu mám rád věci, o kterých vím, že někde opravdu existují. Ale nebudu plakat, když bude tohle někdo považovat za zcela irelevantní.

    A tedy k těm informacím, které bych rád viděl: Název, autoři, předpokládané datum vydání, obálka, anotace. Pokud možno, pak i počet stran, vazba a překladatel (je-li).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.4.2023 13:52* Připomínky a návrhy
    Počítám, že v případě, že by se něco "zařízlo", tak by odpovídající karta (a odpovídající klíč přestal existovat) byla zrušena, že? Nebo nahrazena jinou? Jak by se tohle řešilo v případě, že by mělo komiks padesát uživatelů zadaný v "Chci"? Moc se mi nelíbí, že by mi někdo zvenčí (byť admin) měnil obsah sbírky a já se pak hrozil, že se mi tam zničehonic mění počty (které si nepamatuji a nesleduji, takže se mě to netýká, ale "co kdyby").
  • Velkej šéf
    Velkej šéf12.4.2023 13:25* Připomínky a návrhy
    Já se připojuji ke skupině "po ověření". Jinak se může stát, že tu budou desetiletí viset věci, které někdo oznámil k vydání, ale pak je nevydal/nakladatelství skončilo. Taky to smrdí tím, že zůstanou u komiksů data, která se pak ještě změnila (počet stran, obálka, cena).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.1.2023 16:58Filmový a hudební klub
    Draco: Neříkej mi, žes neviděla nejmíň pět sérií Tlapkové patroly (nebo něčeho podobného, co teď jede).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.1.2023 02:12Filmový a hudební klub
    Normálně moc žebříčkový nejsem, ale některé vaše přehledy mě donutily něco si vyhledat a zařadil do seznamu na pozdější bližší seznámení. Tak jsem udělal i svůj. Seriál jsem viděl jen jeden, tedy jej považuji za nejlepší a z každé kategorie jsem se pokusil urvat pouze jednoho zástupce.

    SERIÁL: Vince Gilligan/Peter Gould: Volejte Saulovi. Jediný, který jsem viděl, takže i nejhorší. Tahle kolonka má možná zcela nulovou informační hodnotu; na druhou stranu se seriálům kvůli časové náročnosti běžně vyhýbám, a tohle mě alespoň donutilo k té obrazovce sednout.

    FILM: Věra Chytilová: Sedmikrásky. Je to trochu podvod, protože je ten film z roku 1966, ale vloni byla do kin uvedená nově zrestaurovaná verze a musím říct, že je to obrazově nesrovnatelné s tou, kterou jsem měl už zažitou. Předbíhá všechny ostatní filmy, které jsem v kinech vloni viděl.

    ALBUM: The Young Gods - Play Terry Riley In C. Kapelu mám velice rád, kompozice si cením jako jedné z nejdůležitějších, které byly v historii hudby sepsány.

    KONCERT: Fred Frith Trio - Levontin, Tel Aviv. To bylo velké překvapení, protože jakkoli mám Fritha rád, tak jeho alba v Triu mne nikdy moc neoslovila. Koncert jsem dlouho zvažoval, pak mne ale úplně zničil a ukázal mi, jak špatné může být uvažovat o improvizované hudbě na základě nahrávky. Aspiruje na nejlepší koncert nejen za loňský rok, ale za delší období. Navíc jsem objevil klub Levontin, který jsem od té doby začal navštěvovat častěji.

    KNIHA: Ladislav Klíma - Sebrané spisy V. - "Bel"letrie. Nevěřil jsem, že to někdy Torst vydá, ale nakonec to zabralo jen pět let. Ta edice je úžasná a opět musím ocenit mravenčí ediční práci Eriky Abrams. Bere to dech. A taky to bere a) energii, protože ten více než tisícistránkový špalek je jak vražedná zbraň, a b) čas, protože polovina stran je tištěna petitem. Strávil jsem s Klímou dlouhou dobu. Ale těch pět až deset let do vydání závěrečného svazku mi na oddych více než stačí.

    DIVADLO: Divadlo v Dlouhé - Lidská tragikomedie. Opět Ladislav Klíma, ale naživo. Hru samotnou mám v oblibě, ale moc jsem si ji nedovedl představit naživo. Divadlo v Dlouhé si poradilo se všemi podivnostmi a technickými zhůvěřilostmi, které se v ní vyskytují. Běhal z toho mráz po zádech a v příhodných momentech se sál otřásal smíchy. A nikdy jsem neviděl Vondráčka hrát tak jako v téhle hře.

    VÝSTAVA: Sandarmoch - Kde stromy mají tváře. Výstav jsem v loňském roce viděl jen minimum a přinesla nejvíce. Mrzí mne, že jsem nestihl Basquiata ve Vídni - jsem si jist, že ten by to byl vyhrál.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf25.11.2022 08:23Sběratelský klub
    Kapis: Přesně tak . Ale já osobně nikdy moc nepochopil smysl adaptací, takže si tohle nechám ujít. Předlohu si však v knihovničce přirozeně hýčkám.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf25.11.2022 07:49Sběratelský klub
    Někdo se tu ptal na Konec civilizace a já tvrdil, že snad vyjde do konce roku. Včera mi bylo řečeno, že by měl vyjít 2. 12.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf22.11.2022 20:45Srazy, cony, festivaly
    V Praze budu a teoreticky bych mohl stihnout neděli. Ale nejsem si jist, zda mne ta neděle vůbec láká, takže spíš jen v případě, že by se pak šlo někam na pivo (byť počítám, že slavnostní afterparty bude v sobotu).
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.11.2022 17:39* Připomínky a návrhy
    Gmork: Ptal jsem se, protože mne to zajímalo. A tebe, protože jsi Vybíralovou hlásnou troubou, tak jsem se domníval, že bys to mohl vědět.

    Nic bych z toho o tobě nevyvozoval. Stejně jako o Vybíralovi; jeho produkce mne míjí natolik, že mi je jako vydavatel úplně lhostejný. Jen jsem chtěl pochopit, zda za tím je něco víc. Třeba když Vybíral kdysi prosil fanoušky, ať jeho komiks podpoří v předprodeji, aby jej vůbec mohl vydat, a pak jej v běžném prodeji nabízel za nižší cenu, tak jsem to - jakkoli by mi to hnulo žlučí, kdybych si jeho produkty kupoval - svým způsobem chápal. Může mi být něco či někdo proti srsti, může mi být ukradený, ale zároveň může být obohacující znát jeho motivaci. Nebo to alespoň upokojí mou všetečnou zvědavost.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf20.11.2022 17:17* Připomínky a návrhy
    Gmork: Můžu se zeptat, jaký smysl má dát doporučenou cenu limitky na 1999 Kč, ale nabízet její prodej výhradně přes své stránky za 1399 Kč? Je za tím něco, co nevidím, nebo jen touha lákat kupující na neexistující slevu? (a proč se pak držet tak zkrátka a nedat doporučenou cenu na 4999 Kč?)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf16.11.2022 21:47Sběratelský klub
    faster86: Když jsem naposledy viděl Lubora Maťu, myslím, že zaznělo, že by jej chtěl stihnout do konce roku. Samozřejmě, vezmeme-li v potaz, že totéž tvrdí o Gainsbourgovi už osm let, tak těžko říct, konec jakého roku to bude.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.10.2022 20:33* Připomínky a návrhy
    Děkuji a děkuji.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.10.2022 20:22* Připomínky a návrhy
    Super, díky. Vysvětlit jsem to raději chtěl dříve, než na tebe vyplním hlášení.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.10.2022 20:21* Připomínky a návrhy
    Mimochodem, když už jsem vkročil do tohohle vlákna - u vlastní sbírky lze nastavit, aby se mi ne/zobrazovala záložka s obálkami (psáno "obálkama"). Nešlo by něco podobného nastavit i u vyhledávání? Případně alespoň preferovanou výchozí záložku (obálky/přehled)? Jakožto zástupce menšiny, která považuje přehled za přehlednější, musím vždy učinit jeden klik navíc - běžný uživatel dávající přednost přehledům tak stráví za celý život zhruba dva týdny klikáním, zatímco by místo toho mohl lyžovat.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.10.2022 20:11* Připomínky a návrhy
    Aha, dobře. To to vysvětluje. Musím ovšem podotknout, že to pro kolemjdoucího bez zákulisních informací vypadá jako chyba.

    Ale vrací to navíc zajímavý údaj, a to ten, že jsem neměl asi ty černobílé Sandmany darem posílat dál - ve všech čtyřech případech se černobílá verze umisťuje hodnocením nad barevnou. (a taky že bych si někdy měl projít sbírku a doklikat ty věci do kolonky "Četl jsem")
  • Velkej šéf
    Velkej šéf9.10.2022 18:22* Připomínky a návrhy
    Když teď Sandman brázdí seriálové vody, nevyhnul jsem se diskusi o tom, jakou jeho knihu považujeme subjektivně za nejlepší. Napadlo nás učinit i křížové porovnání našeho osobního dobrozdání s objektivnějším na comicsdb; a všiml jsem si, že jsou výsledky řazení podle hodnocení (hvězdička) nějak podivné. Co způsobuje to, co vidím níže na snímku obrazovky?

  • Velkej šéf
    Velkej šéf22.9.2022 12:16Sběratelský klub
    "9tý balíček"! Pro vaše dobro doufám, že těm komiksům dělal redakci/korektury někdo jiný, než kdo jim píše tyhle perly.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf29.5.2022 19:00Srazy, cony, festivaly
    listr: Ono pro mě bude teď jednodušší objednat si to v následujících pár měsících přes stránky než nějak spěchat. Ale díky i tak.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf27.5.2022 23:26Srazy, cony, festivaly
    listr: Sakra, o den (pár hodin) mi to uteklo. Bude to pak k dostání klasicky přes gotnes?
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1244 (cca 298668 Kč)
Mám: 1660 (cca 482283 Kč)
Chci: 109 (cca 22832 Kč)
Sháním: 47 (cca 6801 Kč)
Nabízím: 13 (cca 3119 Kč)
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 8
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0