baatcha lukasbaca2@gmail.com Naposledy online: 25.3.2024 12:24
- Úplně odvařený z toho nejsem, i když autor si můj zájem získal. Jednak mě zprudila seriálovost a s ní zbytečné natahování děje, ze kterého mám pocit, že autor sice sedí v luxusním ferrari, ale většinu příběhu má nohu na brzdě; no a taky mi úplně nesedne výtvarno. Ano, je to geniální, je to detailní a krásně vypiplané, ale přílišná stylizace a karikující styl shazuje ty realističtější momenty příběhu. Ve chvílích, kdy někdo někoho praští kladivem po kebuli, mám díky téhle kresbě pocit, že kladivo by se mělo se zábavným zvukem "Boink!" odrazit zpátky, jako v animované grotesce. (Ano, úplný opak jsem tvrdil u Dillonova Punishera, ale tady by mi mnohem víc sedla realistická kresba.)
baatcha4.1.2016 16:58Zámek a klíč #02: Hlavohrátky
Co mě potěšilo, byl vztah těch dvou chlapů. Těsně před tímhle Zámkem jsem dočetl Borgiu a měl jsem proto takovou hřejivou radost z toho, že někdo vykreslí gay vztah v hetero komiksu jinak, než jen ploše a stereotypně. Já mám teda vůbec pocit, že ty vztahy a postavy jdou autorovi moc dobře. Zřejmě slušnej oddíl, ti Kingovi. - Jediné pozitivum Wetemay je, že pomohla Petru Koplovi na výsluní. Jinak je učebnicovým příkladem toho, jak nepsat komiksový příběh. Nejspíš jsem to ani nedočetl, ale za těch 19 kaček v Levných knihách mě to až tak netrápilo.
baatcha3.1.2016 18:03Wetemaa #01
- Až po letech jsem zjistil. že to kreslil Norm Breyfogle, jeden z nejslavnějších batmanovských kreslířů a autor toho šíleného devadesátkového batmobilu, co vypadá jak holící strojek. I když tohle asi není jeho nejpovedenější práce...
baatcha31.12.2015 01:51Batman #04
- Mistr světa v mlácení prázdné slámy opět exceluje! Vracíme se s ním do Batmanových jakože počátků, takže tu máme miliardu odkazů na původní čtyřicátkový komiks (namátkou starý červený batmobil, fialové rukavice na Batmanově kostýmu, nenápadné Robinovo logo na kšiltovce, jízdu se schodů na zločincích - tuhle kratochvíli tehdy Batman s Robinem provozovali snad v každém druhém dobrodružství, taky fotografku Vicki Valeovou a obálku s Batmanem z Detective comics číslo 27, to všechno v zářivé barevnosti původních komiksů... uniklo mi něco?) Je to takové hi-tech retro na speedu a je to tak moc sci-fi, že to vlastně ani není Batman. Nikdo mi nevymluví, že Scott Snyder není žádný osvícený vypravěč, ale jen pitomý pisálek, který bazíruje na detailech a není schopný z nich vystavět příběh. Kde je motivace aktérů? Kde je chemie mezi postavami? Kde je zápletka? Je to nuda, ale aspoň to není taková vopruz-nuda, jako byla předchozí kniha, Smrad v rodině a vorvanej ksicht, nebo jak se ten blábol jmenoval.
baatcha28.12.2015 11:11Batman #04: Rok nula - Tajné město (paperback)
- Silné a výjimečné dílo, asi jediné svého druhu. Jeho plusy ale poráží jedno velké mínus: scénáristovi se to někde mezi druhou a čtvrtou knihou zoufale rozpadlo pod rukama. Opravdu to vypadá, že původně bylo plánováno nejmíň osm knih a pak po prvních dvou najednou přišla stopka.
baatcha18.12.2015 10:18Borgia (paperback)
- Fry: Právě díky Dillonovi a jeho karikující kresbě je tenhle Punisher snesitelný - a vtipný i přes tu brutalitu. Díky té kresebné nadsázce se na to dá koukat a člověk se přitom nepozvrací. Nadsázka tu vlastně funguje jako jakýsi odlehčující filtr. Naopak u Ghost Rider: Cesta do zatracení je kresba hyperrealistická, včetně doslovnosti všeho toho Ennisovského humusu, a mě při čtení bylo fakt docela šoufl. A ano, do té doby jsem si říkal, jak by asi vypadal Punisher, kdyby ho kreslil někdo jiný, než Dillon. Už to asi vědět nechci.
baatcha12.12.2015 19:57Ultimátní komiksový komplet #015: Punisher: Vítej zpátky, Franku - část 1
- On je totiž Zázrak v podstatě deník Blesk, přetavený do podoby komiksu. Jen si to shrňte, je tam přepadení, přestřelka, krev, exploze, záhada, hysterie, smrt. Vše bez jakéhokoliv náznaku originality nebo nějaké touhy vyprávět příběh (a ta klišé bijí do očí tím víc, že Koplovy vlastní příběhy jsou charakteristické právě originalitou), jen to od začátku mechanicky ždímá emoce, aniž by to čtenáři dalo něco jiného, než pořádnou injekci adrenalinu. Navíc je to úplně, hnusně a dementně prošpikované firemním product placementem.
baatcha12.12.2015 13:24Dechberoucí Zázrak #01: Magický počátek
Koupil jsem to kvůli Petrovi Koplovi, kterého žeru a musím říct, že jeho kresba je tady opravdu na hraně. Místy vlastně dost za ní. Tři čtvrtiny komiksu jsou dělané "na první dobrou" a klidně bych se vsadil, že to není víc, než kolorované první skici. A to je špatně. Víte co, schválně porovnejte, jak je hlavní postava vymazlená v tom rohovém obrázku na obálce a jak vypadá ve zbytku sešitu.
Na druhou stranu, potenciál to má. Je to díra na trhu, je to dělané tak, aby se to "líbilo všem", a scénárista po třech kurzech tvůrčího psaní umí vybudovat dramatickou zápletku do té míry, že v prvním komiksu jsou nejméně čtyři cliffhangery. Otázka je, jestli umí něco víc. První díl komiksu totiž žádný extra zázrak není. - Takže si to shrnem:
baatcha23.11.2015 14:22Ultimátní komiksový komplet #076: X-Men: Schizma
- z Magneta se stala umělohmotná figurína po mozkové příhodě,
- Wolverine je totálně "out of character"
- hlavním záporákům je asi tak deset (stejně jako scénáristovi),
- celé to kreslí parta fakt libovejch kreslířů,
- a Cyclops vs. sentinel je ta nejlepší dvojstránka, co jsem kdy v komiksu viděl. - Nejlepší. Horor. Ever. (alespoň tedy v komiksu, sice slovy klasika to chce vychytat nějaký blechy, ale podle ohlasů na další díly se to celé jen zlepšuje. Uvidím po výplatě, už jsem tak přecpaný ukk mainstreamem, že potřebuju něco takovéhodle, kór teď na podzim.)
baatcha20.11.2015 10:59Zámek a klíč #01: Vítejte v Lovecraftu (paperback)
- Poněkud mě znejistělo, že jsem po dočtení začal vidět všude kolem spirály. Asi je jich ve světě kolem nás hodně. A nebo...?
baatcha17.11.2015 13:50Spirála #01
- Mistr a Markétka bude v komiksu fungovat jedině tehdy, pokud jej někdo pro tohle médium od základu přepíše. A pokud říkám "od základu", myslím to tak, že třeba Mistr by měl místo psaní románu kreslit komiks, protože Bulgakovova kniha funguje na několika úrovních a psaní (vlastní tvoření knihy) je jednou z nich. Ale tohle polští autoři neudělali ani náhodou, ti pouze vybrali náhodné věty z knihy a ty ilustrovali. Výsledek je prů*er jak scénáristický (absolutně nefunguje děj), tak kresebný (odflákněme to co nejvíc). Potěšily mne vlastně jen dva tři obrázky z města, které měly náladu jak od de Chirica a to střídání černobílých a barevných pasáží. Howgh.
baatcha10.11.2015 11:24Mistr a Markétka
- Autor, který dokáže změnit vaše vnímání světa, je pro mne něco jako šaman. Víte, možná jsem jenom blbej a potřebuju vysvětlovat věci kolem sebe hodně polopatě, ale díky Kláře a Honzovi Smolíkovým teď vnímám každé středověké město, které se mi podaří navštívit, úplně novýma očima. Najednou vím, kde vlastně jsem, na co se to dívám a proč to tak je. Stavby i ulice mají jména a důvod svého vzniku. A to je super. Třeba Třeboň jsem si teď užil, jako bych v ní byl poprvé - a v určitém smyslu jsem tam poprvé byl. Stejně tak Prahu. A když jste v zahraničí, dejme tomu v Amsterdamu, není už to pro vás cizí město ale něco, co je vybudované na pevném plánu. Na plánu, o kterém dokonale píšou sourozenci Smolíkovi. "Jak se staví město" se pro mne stalo portálem do úplně nového světa. Takže zbývá jen dodat: vyzkoušejte!
baatcha26.10.2015 20:32Jak se staví město
- Variace na téma "jak by Batman fungoval, kdyby žil v reálném světě" je tím nejsyrovějším a nejtemnějším batmanovským příběhem, co kdy vznikl (kdyžtak mne prosím poučte). Bohužel tu opět máme pitomé komiksové status quo a proto autor ve chvíli, kdy by měl pořádně dupnout na plyn, místo toho šlape na brzdu. Každopádně je to napínavé jak šráky a přečetl jsem to na jeden zátah, i když dozvuk byl spíše rozpačitý.
baatcha24.10.2015 12:46Batman: Země jedna
ps: I já jsem se po dočtení díval znovu dozadu na cenu. Podstatně ji asi navýšily ty cuplíky na přebalu... hmmm, večer si na ně asi znovu šáhnu... - Autobiografické komiksy mám rád, tenhle se navíc odehrává z velké části v socialistickém Československu, takže za mě velká spokojenost. Výtvarno mi taky sedlo, dost připomíná zlaté časy Komety. Mám jen dvě výhrady - lettering občas docela ujel (když se text nevejde do jednoho okýnka, proč ho nepřetáhnout do druhého, případně zakroutit kolem obrázku), a taky mi přišlo zvláštní že na to, kolik let (potažmo kolik děje v komiksu) autor se svou první ženou prožil, odbyl rozvod jedinou stručnou poznámkou. Jinak je to fakt libůstka, která by si zasloužila masovější vydání. Shánějte dokud můžete, neprohloupíte!
baatcha22.10.2015 14:57Moje (nejen) blbé dvacáté století
- Zarazilo mě, co tam dělal Hawkeye, když během Obležení byl v jeho kostýmu Bullseye a najednou je to zase Clint Barton? Ale jako dobrý, je to čtivě napsaná jednohubka, která mě donutila přečíst si znovu Obležení. Ale nějak mi uniká smysl jejího vydání v ukk, potažmo důvod, proč tenhle spin-off vůbec musel vzniknout.
baatcha21.10.2015 16:43Ultimátní komiksový komplet #065: Avengers: Elita
- Od téhle gradovské edice neočekávám žádné zázraky. Ovšem příběh o Tejrexovi není špatný, koupil jsem si ho do vlaku a dostal solidní porci zákulisních a málo známých informací, na které není v běžných dinoknížkách prostor. Potěšila taky část, mapující výskyt Rexe v populární kultuře. Nicméně kreslené je to fakt fakt faaakt odporně, blbě a na první pohled odfláknutě. Pominu, že autor nemá problém nechat třeba půlku obrázku nedotčenou a vzniklou díru zaplnit barevným přechodem. Ale nakreslit ke zmínce o tom, jak byli koně paleontologů někdy na přelomu století vyplašeni jedním z prvních motocyklů, soudobou motokrosovou motorku a na ní závodníka s přilbou... je prostě totální kreslířova ignorance.
baatcha20.10.2015 16:35Objevení Tyrannosaura Rexe
- (Ne)mrtvý emo superhrdina v hororovém příběhu s otevřeně homosexuálními liniemi (mám na mysli samozřejmě linie nahých kluků ve sprše) potvrzuje, že Petr Kopl je v současnosti tím nejvýraznějším českým autorem.
baatcha19.10.2015 21:35Kronika vzkříšence – Druhé procitnutí
- Knuckless: Za mě jedině dobře, želvy jsou tak víc "maskovaní nindžové" než "různobarevné postavičky". Červená navíc působí hezky agresivně a to podtrhuje drsnější atmosféru příběhů. A navíc na ní nejsou vidět nevypratelné skvrny od krve...
baatcha6.10.2015 09:42Želvy Ninja: Menu číslo #02
- V tomhle Batmanovi je všeho příliš. Příliš mnoho bitek, příliš mnoho záporáků i superhrdinů, Batman se tváří příliš nasupeně i když si zrovna čistí zuby a dokonce i batmobil má příliš mnoho kol. Naopak logiky je tu příliš málo, vlastně nejlíp by se dala vyjádřit v záporných číslech a to v přespříliš záporných, abych byl přesný. Na druhou stranu, v 80. letech by takový příběh fungoval skvěle, ale dnes kombinace příliš vymakané kresby a příliš hloupého scénáře vyznívá... příliš blbě.
baatcha25.9.2015 11:53Batman: Temný rytíř #01: Temné děsy (paperback)
- Lamie a Chew mají společnou tu věc, že z obou strašně trčí scénář. Ale zatímco v Lamii vadí hlavně jeho umělost a vykonstruovanost, z Chew čpí amatérismus na všechny strany. Jako by tvůrci přišli s prima nápadem u piva a pak absolutně nevěděli, co si s ním počít. Možná mě příští díl překvapí... ale spíš ne.
baatcha22.9.2015 12:22CREW² #48
Geniálně kreslený Blacksad si jede kvalitku, i když ke konci opět sklouzne do své obehrané škatulky a snaží se příliš urputně hlavně o to, aby storka byla "black" a "sad". S morálním ponaučením, samozřejmě.
TIRÁŽ Jirky Pavlovského je tedy tím, co vyzdvihuje číslo z hlubin průměru a parádní ranou jej vysílá ke hvězdám. Ne Úvodník, ale macourkovská Tiráž. Čtete vůbec někdo crewní tiráže? Pro mě se v Crwi staly nejoblíbenější rubrikou! - Chestera Browna jsem si zamiloval na řeckém wc, kde měli kamarádi výtisk jeho "The Little Man: Short Strips 1980–1995". A bylo to boží, zrovna jsem tehdy dodělal podobně laděný diplomový film a Brownova kombinace autobiografie, strohé kresby a doznívající psychedelie naprosto přirozeně navázala na věci, kterými jsem se sám zabýval. I když většinou stripů mladý a dlouhovlasý Brown proplouval spíš jako pozorovatel a v příbězích se zabýval tématy, jako je domácí násilí nebo matčina schizofrenie, z povídek čišela chuť dvacetiletého kluka do života.
baatcha20.9.2015 16:56Sex není zadarmo
A právě ta naděje v život, která byla hybnou silou knihy "The Little Man", se v "Sexu" vytratila. Možná je to věkem, možná ji tam pětapadesátiletý plešatící Brown zakomponoval v momentech, kdy z prostitutek dělá konkrétní lidské bytosti, možná, že za to může monotematičnost a tudíž jistá sevřenost stripů... ale oproti jeho starším pracem na mě "Sex není zadarmo" působí především jako dlouhý a nepříliš záživný nákupní účet. - Vyříznul jsem si srdce a obětoval na oltář Marvelu.
baatcha16.9.2015 14:54Ultimátní komiksový komplet #087: Doctor Strange: Bezejmenná země, bezbřehý čas
- Tak jsem to včera po letech vytáhl z knihovny, během pár stripů dostal takový záchvat smíchu, že jsem se málem pozvracel, a zase to do knihovny vrátil.
baatcha12.9.2015 08:47Liberty Meadows #01: Ráj
- Jako moment, April je černoška???
baatcha11.9.2015 10:48Želvy Ninja: Menu číslo #02
- Tenhle mix městečka Twin Peaks, Lovecrafta a lidových pověstí mi náramně sedl, stejně jako formát krátkých povídek. Díky za tip, lidi!
baatcha4.9.2015 13:45Spirála #02
- U mě velká spokojenost. Ano, příběhy jsou naivní, dialogy nepravděpodobné a kostýmy spíš než oděv superhrdinů připomínají masopustní masky, ale celé to má krásný a fungující drajv.
baatcha31.8.2015 14:39Ultimátní komiksový komplet #096: Avengers - Zrození Ultrona
- Tohle tiché monumentálno k Thorovi dokonale sedne. Rozlehlé kamenné síně plné ozvěny, nekonečná úzká schodiště, v oblacích se tyčící cimbuří prastarého Asgardu... a Thor, který je tu mnohem více tajemným bohem než svým tradičním, trochu odlišným superhrdinou. Božský majestát pak geniálně vyvažují obyčejní obyvatelé městečka. Především na jejich kresbě je vidět, jaké má kreslíř zkušenosti s karikaturou a animovaným filmem, a nenápadný cartoonový vtípek sem a tam dokonale podtrhuje sympaticky komické a přitom realistické charaktery postav. Za mě top 10 v ukk, velká poklona autorovi Straczynskimu a ještě větší mistru kreslíři panu Coipelovi.
baatcha14.8.2015 17:07Ultimátní komiksový komplet #052: Thor: Znovuzrození
- Jak je ten komiks blbej, tak je dobrej. Začal jsem jej číst s tím, že je to ta největší pitomost, co se mi za dlouhou dobu dostala do rukou, a během čtení se úvodní skepse změnila v totální nadšení. Vůbec to není špatné! A ta obálka čísla 4...
baatcha6.8.2015 19:42Ultimátní komiksový komplet #069: Říše stínů
Všimli jste si, že prezervativ, který Moon Knight polkne na první stránce 2. čísla, měl původně na obou obrázcích "špičku", kterou pak grafikové odmázli? Přijde mi to jako hodně bizarní cenzura v komiksu, který pojednává o tom, o čem pojednává. Jakože teď to nevypadá tak úplně jako guma, čili je to dětem přístupné? ... wtf? - erik: Navíc není retro jako retro. Spousta starých komiksů je nudná, protože má příběhy jak přes kopírák a kreslířům šlo hlavně o to, odbýt práci co nejrychleji a vydělat si na nájem. Z těchto prvních marvelovek ale je, přes všechny jejich scénáristické a kresebné mouchy, pořád cítit to autorské nadšení a chuť zkoušet něco nového a tahle čerstvá energie dělá tu lepší část knihy pořád vysoce čitelnou. U Avengers, Spider-mana i X-menů jsem si říkal, že kdybych byl malým americkým klukem v době, kdy tohle vycházelo, už bych rodiče prosil o kapesné na další čísla. Prostě mě ty příběhy zaujaly. V důsledku si myslím, že většina čtenářů tady si stejně sama rozhoduje o tom, co se jim líbí nebo nelíbí a nepotřebují, aby jim to někdo diktoval. Komiksy přece nejsou povinná literatura.
baatcha6.8.2015 10:16Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Za největší pecku tohoto čísla jsem pokládal Chew. Do Blacksada se mi moc nechtělo, takovej kýč, říkal jsem si, přeci jen jsou to mluvící zvířátka v rolích detektivů a z toho už jsem vyrost. Včera jsem Blacksada přečetl a dostavilo se totální nadšení. Nejen, že v něm vystupují parafráze mých oblíbených beatnických spisovatelů a básníků, ale navíc je tahle noirová kriminálka brilantně kreslená. A to jsem myslel, že výtvarnou hvězdou čísla je Chew, houby houby. Akorát ten Gaiman mě nudí, už dlouho, a stojím si za tím, že nápady má sice dobré, ale spisovatel je to mizerný. Vlastně moment, Koralína se mi dost líbila, to je fakt.
baatcha5.8.2015 13:46CREW² #47
A poprvé od prvních čísel prvního ročníku má Crew zase totálně kulervoucí obálku a přiznávám, že po letech vydavatelského tápání našel tenhle magazín formát, který mi velmi dobře sedne. - Brutálně dobrá kresba, brutálně vtipný příběh, schizofrenní debaty trojjediné hlavní postavy a pí*ující Doktor Strange - to je explozivní kombinace, která i při zpětném pohledu dělá z Tichých výkřiků jeden z největších skvostů, co v ukk sérii vyšel. Sedm bodů z pěti!
baatcha3.8.2015 17:43Ultimátní komiksový komplet #011: The Incredible Hulk: Tiché výkřiky
- Úplně vidím ten přijímací pohovor u marvelů: "Ahoj. Jsem Jack Kirby, nejlíp mi jde kreslení dramatických scén s obludami a zbytek už nějak zakamufluju." Stan Lee: "I tak toho umíte víc, než většina našich kreslířů. Bereme vás!"
baatcha2.8.2015 14:11Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ne, vážně, z toho chlapa cáká genialita na všechny strany, ale taky je vidět, že spoustu věcí se učil za pochodu. - Narazil jsem na nové slovenské barevné vydání z roku 2014. Nevím, nakolik jsou obě vydání rozdílná, ale z toho nového se pro mne stala událost roku. Na autorovi je vidět, že má bohaté zkušenosti s animovaným filmem. Ukáže se to na pohybech postav, které před vámi doslova žijí, na atmosféře, kdy je opuštěná vesnice v mlze opravdu strašidelná, ale největší úlet pro mě byla práce s prostorem. Dlouho jsem u komiksu nezažil, abych měl pocit, že se kamera v obrázku pohybuje z detailu na celek jako ve filmu a že do nakresleného prostoru můžu vkročit! Jasně, celé to trochu hatí scénář, nadužívání copy/paste pozadí a děsivá grafická úprava ve stylu reklamní brožury, ale aspoň se mi díky silnému křídovému papíru komiks nerozmočil, když jsem si jej v hospodě omylem položil do piva...
baatcha22.7.2015 17:05Tajemství starého domu #01: Strašidelný hrad
Neměl byste někdo prosím link na původní vydání v datové podobě? V antiku to asi neseženu a rád bych obě verze porovnal. Díky! - Hellboy mě stihl znudit svými jednotvárnými příběhy už v Crwi. Paskřivce jsem si koupil kvůli Corbenovi a řeknu vám - kurva, tohle je fakt dobré!
baatcha14.7.2015 15:35Hellboy #10: Paskřivec a další příběhy
- I tentokrát se Millarův Spider-Man řítí jako rozjetý vlak... akorát mu trochu dochází pára a zdá se, že se ve vší té rychlosti vlastně nehýbe z místa. Třetí kniha, která by celý příběh uzavírala, u nás asi nevyjde, čímž se ukazuje skutečná funkce ultimátního komiksového kompletu jako promo akce na produkty Marvelu: navnadili jsme vás a jestli chcete vědět, jak to dopadlo, koukejte si dokoupit zbytek!
baatcha14.7.2015 10:27Ultimátní komiksový komplet #064: Marvel Knights - Spider-man: Jed
Chtěl jsem pochválit pana Pavlovského za to, že parafráze písničky o Spider-Manovi (aka Spider-Man 60's cartoon theme song) se v jeho překladu nejen rýmuje, ale dá se i zpívat. Jenže pak jsem narazil na hlášku "Mary, matko boží!"... Ou maj god. - Richard Corben toho má hodně společného s Kájou Saudkem, dej mu Pánbu lehké spočinutí. Je jako on výrazný solitér s kořeny v undergroundu, ovlivnil celou generaci kreslířů a krom jiného nemá problém drze odfláknout cokoliv, co ho při kreslení přestane bavit. A ukázkově je to vidět právě na Ragemooru, který má po kresebné a koloringové stránce naprosto vymazlené první číslo. Nejspíš to byl záměr proto, aby se na sérii nalákali čtenáři, možná taky Corbenovi za zbylá čísla zaplatili míň, ale od dalších čísel jde kresba do kopru a detailní černobílé stínování nahrazují jednolité šedé plochy. V tu chvíli už to nezachrání ani scénář se svou sestupnou gradací a zoufalým nedostatkem nápadů.
baatcha8.7.2015 16:00Ragemoor
- Škoda, že se Archívy Temného rytíře nechytly, ale asi to chtělo začít jiným příběhem a mít lepší podklady. Jak se může od lidí čekat, že to budou kupovat, když místy ani nepoznají, na co se na obrázku dívají?
baatcha3.7.2015 02:38Batman: Deset nocí KGBeasta
- Taková jsou komiksová dobrodružství hvězdné lodi Enterprise, která se rozvláčně vydává tam, kde jsme s ní už nejmíň stokrát byli.
baatcha17.6.2015 15:14Star Trek Omnibus: Původní série
Bod navíc za řezání do Spockovy ruky, což je jediný dobrý příběh z téhle sbírky repetitivní fan-fiction. - Chlapi, díky za tip! Náramně jsem si Adélu a její tintinovský steampunk užil. Jenom je škoda, že toho víc u nás asi nevyjde a že na Amazonu jsou další díly jen ve francouzštině. A přitom by na její kompletní dobrodružství stačily další dvě takovéto knihy.
baatcha13.6.2015 13:44Neobyčejná dobrodružství Adély Blanc-Sec
- Tohle je taková prdel, že jsem fakt nečekal, že to bude taková prdel. Je s podivem, jak málo toho vlastně museli televizní scénáristi dodělat při tvorbě animáku. A kvízová otázka: jak poznáte původní želvy od pozdějších inkarnací? Původní želvy maj ocásek! Palec hore českému grafikovi za obálku! A dva palce hore překladateli za správně undergroundový překlad! Třetí strike, saláte... jseš venku!
baatcha5.6.2015 16:09Želvy Ninja: Menu číslo #01: Jedinečný originál
- Vážené DC, příběhy jako super, ale do příštího vydání Kameňáku bys mohlo na post borce před coloring obsadit Alana Moorea. Proč to nezkusit? Přeci jen je to taky jeden z autorů, a výsledek nebude určitě horší než u mistra Bollanda.
baatcha5.6.2015 16:04Batman: Kameňák a další příběhy
- Oblíbené nehomosexuální duo Morrison & Quitely tentokrát až tak velký zázrak nepředvedlo. Po Morrisonovi by se totiž z principu nemělo chtít, aby za střízliva psal srozumitelné příběhy a už vůbec ne s nějakým hlubokým morálním ponaučením, protože pak to přesně takhle skřípe. Byla by to nuda, nebýt ovšem výtvarna - jenže být geniální je u Quitelyho holt standard.
baatcha4.6.2015 19:04MY3
- Když mi došlo, že podstatná část prvního příběhu se odehrává v TOM starém lunaparku, kde během Kameňáku Joker mučil komisaře Gordona, spadla mi čelist a naskočila poctivá husina. A když tam pak Gordon osobně dorazí a zničehonic začne smrkat a kašlat... tohle je geniální!
baatcha4.6.2015 18:31Batman & Robin: Batman znovuzrozený
Quitely je neskutečně libový kreslíř. Je fascinující vidět, jak u kreslení přemýšlí, protože v jeho podání je jasné, že Dick Grayson v Batmanově kostýmu je naprosto fyzicky odlišný od nabušeného Bruce Waynea. A k tomu ta brutální krvavá sfx-ka jako cynická parafráze šedesátkového seriálu... Morrison a Quitely si jako tvůrci sednou fakt dokonale (a proto asi toho spolu tolik dělají). Není ovšem všechno zlato, co se třpytí - druhá půlka knihy mi přišla k uzoufání nudná. Opěvovaný kreslíř zůstal jen u obálek a já se divil, jak se můžou dva příběhy od jednoho autora tak výrazně lišit. - Morrison je pro mě fakt těžkej king. Může to být tím, že dokáže vyprávět příběhy, aniž by mluvil, a vám se tak v hlavě odvíjí meta-příběh, který i přes svou bizarnost začne dávat smysl. Což je hodně blízké drogové zkušenosti, což ovšem u starého feťáka Morrisona nepřekvapuje. Nebo je to tím, že mám doktorát z batmanologie a chápu všechny ty jeho narážky na netopýří historii. A nebo za to může čirá radost, že někdo vezme 70 let staré postavy, jako jsou Dr. Death nebo profesor Hugo Strange s jeho Monster Meny, a jako fungující prvky je zapojí do současného Batmanova univerza.
baatcha4.6.2015 17:59Batman R.I.P.
Nevýhodou tohoto silně autorského přístupu je skutečnost, že mnohé Morrisonovy příběhy nevnímám jako "čistokrevného" Batmana, ale spíš jako specifický Morrisonův remix. Ale i přesto mi ve výsledku tenhle dýdžej sedne. - Tichej trip do Xavierovy hlavy je jedna z nejlepších věcí, co jsem kdy v komiksu četl. Zbytek knihy už takový nářez není, což jen potvrzuje mou domněnku, že Morrisonovi jdou nejlépe příběhy bez textu.
baatcha4.6.2015 17:23New X-Men #02: Impérium
- Podivný konec podivné série. Od osmého čísla se příběhy želváků zvrtly v jakési otravné ekologické poselství, které želvy odsunulo na druhou kolej a s původním seriálem nemělo nic společného. Nevybavuji si, že by některý z příběhů měl vyložený happy-end, spíš vyznívaly dost bezútěšně a depresivně.
baatcha4.6.2015 12:01Teenage Mutant Hero Turtles #24 (12/93)
Navíc jsi to, ty vydavatelskej Egmonte, pěkně posral! Necháš děcka pár roků sledovat příběhy čtyř kamarádů, a sérii utneš v půlce příběhu ve chvíli, kdy z původní čtveřice zbývají dva a zbytek je ztracený nebo dost možná mrtvý? Fakt díky, vole. - Utrpení to je, ale čtenářovo. McFarlane možná pěkně kreslí, ale jako scénárista má v hlavě fakt nas*áno.
baatcha3.6.2015 19:23Spider-Man: Utrpení
- Nebýt zdejšího hodnocení, asi bych do Utajeného počátku nešel, protože mne odrazovala ta Frankova sterilní kresba. A udělal bych chybu, neboť ještě týden po dočtení mi zněly v uších supermanovské fanfáry Johna Williamse!
baatcha3.6.2015 19:07Superman: Utajený počátek
Kniha skládá slušný hold prvnímu filmu Richarda Donnera, ovšem v tom tkví i její slabiny. Například scéna s Lois a helikoptérou, ve filmu silná, dramatická a emotivní, je tu parafrázovaná překvapivě suše a nudně. Na druhou stranu musím říct, že spolu s Rudou hvězdou a Co se stalo s mužem zítřka je to to nejlepší, co u nás se Supermanem zatím vyšlo. - Marvel v roce 2011 obnovil sérii Venom. Nazval ji Venom: Stokrát zrecyklované klišé a kdyby její výtvarník nebyl takový borec, nikdo by si na ni dnes už nevzpomněl.
baatcha3.6.2015 12:43Ultimátní komiksový komplet #072: Venom
- Tohle je naprosto archetypální ukázka všeho, co dělá komiksy komiksama. Zlatý fond kinemato... vlastně komiksografie!
baatcha31.5.2015 14:47Ultimátní komiksový komplet #114: Uncanny X-Men: Druhá generace
A pár nečekaných vtípků - koukal jsem, že ve vánočním čísle se, kromě Stana Lee a Jacka Kirbyho, mihnou na úvodním panelu v zasněženém New Yorku taky Nick Fury a jedním z bruslařů je patrně Doktor Doom :D Pár těchto čísel mám v sebraném italském vydání a překvapilo mě, že italové sem tam doplnili pár stránek oproti originálu. Tak třeba před vpádem Kierroka mi v českém vydání chybí pasáž, kdy se Nightcrawler koupe s nahou Storm ve školním bazénu... :)
baatcha20.10.2023 21:00Biatec
baatcha18.9.2023 12:57SPAM
baatcha29.12.2022 13:0412 Comic Pilgrims
baatcha2.12.2022 14:31Manga Jókai - Děsivé pověsti z Japonska
baatcha7.7.2022 11:23Inspektor Vyšetřil: Záhada krvavé masky
baatcha21.6.2022 14:39Čtyřlístek #723-724: Pinďa indiánem
baatcha1.6.2022 19:58Bůh krys
baatcha5.4.2022 14:03Čolák & Doláč #02: To je ale smůla
baatcha5.4.2022 13:44Čolák & Doláč: Na stopě
baatcha5.4.2022 13:34Čolák & Doláč #01: Král podzemí
baatcha6.3.2022 16:07Čtyřlístek #718: Křupavá přeháňka
baatcha7.11.2021 12:43Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #02
baatcha4.10.2021 20:05Ledová sfinga
baatcha24.9.2021 18:59Slavika a kult tříhlavého prasete
baatcha4.9.2021 23:37Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #01
baatcha3.9.2021 11:23Zaklínač #05: Blednoucí vzpomínky
baatcha23.6.2021 11:07Čtyřlístek #707-708: Bobík větří stopu
baatcha14.2.2021 12:10Dracula: Skutečný deník Jonathana Harkera
baatcha21.1.2021 10:53Nejmocnější hrdinové Marvelu #026: Doctor Strange
baatcha10.10.2020 18:06Američan čínského původu
baatcha6.7.2020 11:41Preacher/Kazatel #02: Až do konce světa
baatcha6.7.2020 11:18Preacher/Kazatel #01: Jako pára nad Texasem
baatcha13.1.2020 14:20Komiksový výběr Spider-Man #008: Mutantský faktor
baatcha26.12.2019 14:08Zaklínač #02: Liščí děti
baatcha26.12.2019 12:15DC komiksový komplet #077: Batman: Černá rukavice
baatcha3.12.2019 11:32Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách
baatcha1.10.2019 11:01DC komiksový komplet #069: Superman: Krize karmínového kryptonitu
baatcha11.9.2019 13:03Balónky oběšenců a další hororové příběhy
baatcha11.8.2019 15:51Putování s dinosaury
baatcha6.7.2019 14:50Čtyřlístek #668: Dobrý skutek
baatcha27.6.2019 16:11Čtyřlístek #669-670: Čertovské tetování
baatcha12.5.2019 13:36My Little Pony - Komiksové příběhy #01: Návrat královny Chrysalis
baatcha16.4.2019 12:58Znovuzrození hrdinů DC: Batman #03: Já jsem zhouba (paperback)
baatcha7.11.2018 13:03Znovuzrození hrdinů DC
baatcha29.1.2018 13:46Nejmocnější hrdinové Marvelu #037: Wasp
baatcha27.12.2017 09:43Disney Zlatá klasika #03: Carl Barks a auta v Kačerově
baatcha26.11.2017 13:39Dobrodružství Jeronýma Moucherota (paperback)
baatcha11.8.2017 10:03Disney Zlatá klasika #02: Romano Scarpa
baatcha21.7.2017 08:40Ultimátní komiksový komplet #117: Marvel: Co kdyby?
baatcha4.7.2017 11:42Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa
baatcha25.6.2017 14:35Gaston #01: Z packalských archivů
baatcha12.6.2017 10:06DC komiksový komplet #012: Superman: Poslední syn Kryptonu
baatcha5.6.2017 18:16Rumcajs se vrací #01
baatcha30.5.2017 10:03DC komiksový komplet #011: JLA: Babylonská věž
baatcha25.5.2017 09:35Ultimátní komiksový komplet #118: Spider-Man: Marvel Team-Up
baatcha17.5.2017 09:36Ultimátní komiksový komplet #119: Avengers: Korvacova sága
baatcha28.4.2017 09:42Ultimátní komiksový komplet #078: Ultimate Comics Spider-Man: Kdo je Miles Morales?
baatcha10.4.2017 09:21Ultimátní komiksový komplet #110: Válka Avengers proti Defenders
baatcha5.4.2017 09:26Ultimátní komiksový komplet #104: Avengers: Kree-Skrullská Válka
baatcha23.3.2017 10:13Ultimátní komiksový komplet #107: Defenders: Příchod Defenders!
- GWB: Bylo to super! Liga vegetariánů v zeleninových maskách útočí na Gothaj City! :D
baatcha22.2. 18:33Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- "i gothajského stálého zločineckého kádru" :D
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Co se to stalo s Penguinem probůh?
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Darth Raelchi: Ne úplně souhlasím. Ano, Ditko byl génius a co předváděl mimo Marvel bylo k neuvěření a Marvel jeho talent doslova kastroval. Na druhou stranu, v příbězích Dr. Strange měl Ditko volnou ruku a tam se nejvíce přiblížil tomu, co dělal pro Creepy a Eerie. Ale je fakt, že u jiných vydavatelství se odvázal takovým famózním způsobem, že je těžko uvěřit, že je to ten samý "uťápnutý" Marvelovský Ditko.
baatcha30.1. 20:08Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Filip na FB psal, že se to chystá i knižně.
baatcha30.1. 18:06Grafické listy Káji Saudka #11 - Pepík-Hipík
- Tohle asi nutně potřebuju. :D
baatcha21.12.2023 15:17Poznej Mši svatou
- Pokud existuje soutěž na nejlepší komiksovou obálku roku, tak tohle musí zaručeně vyhrát! :D
baatcha11.12.2023 13:37Ragnarok: Poslední boj #09
- Mě teda přístup "napálíme cenu, ale šikovnej čtenář si to zvládne koupit za korunu" nepřijde jako hra, ale jako vyjebávání se čtenáři. Ne každej má chuť hrát debilní hry, když si chce přečíst komiks. :/
baatcha5.12.2023 12:05Pohovka a mrtvola
- soulbringer: První setkání s Comics Centrem? :D
baatcha1.12.2023 10:46Pohovka a mrtvola
- Milo: Mě ty původní přišly nějak přirozenější, živější. Když v téhle nové verzi čtu Batmanovo "Dej si pohov," (v originále Now just back off,) tak je to spíš rádobyvtipná křeč.
baatcha25.10.2023 19:10Batman / Soudce Dredd
- Poniczech: Ach jo, tak to je škoda. Já měl tady z náhledů dojem, že je to "nějaké jiné"... Ty staré překlady měly jiný grády. Třeba při čtení nového vydání Kameňáku mi ten nový překlad docela kazí zážitek, protože mám ten původní hodně pod kůží.
baatcha25.10.2023 17:21Batman / Soudce Dredd
- Yogi tvl., díky za záchvat smíchu. :D
baatcha18.10.2023 13:27Kačer Donald 2023/02
- V pohodě sehnáno díky seznamu prodejen od Alistaira. :)
baatcha18.10.2023 12:23Kačer Donald 2023/02
- "... a její věrné adaptace v podobě grafického románu se teď zhostili Brian Herbert, syn Franka Herberta, a Kevin J. Anderson, které deník New York Times ocenil jako jedny z nejlépe prodávaných autorů." To Dobrovského z prstu vycucané PR mě fakt baví. Nebyl to právě Dobrovský, kdo dělal žebříčky nejprodávanějších komiksů v ČR, kde byly na prvních pěti místech jen komiksy od Dobrovského? Protože to sice byl žebříček nejprodávanějších komiksů, ale v rámci nějaké víkendové akce v knihkupectvích Dobrovský? Takhle se dělají "nejprodávanější autoři". :D
baatcha4.10.2023 10:01Duna - grafický román, kniha 1
- Darth Raelchi: Nebo jak vydali dvě hodně slušné knihy Kačeřích příběhů, všechny namlsali, pak to utnuli, a jako navazující komiks vydali Velkou knihu zábavy, kde jsou mezi příběhy nacpané debilní hříčky. Tahle kniha prolítla českou scénou skoro bez povšimnutí. A pak už nic ke Kačeřím příběhům nevydali, i když to na začátku vypadalo, že rozjíždí novou sérii. V tomhle případě mi dokonce přijde, že dostali k dsipozici uzavřený balíček příběhů a hledali, jak to vydat, aby se to prodávalo. Prostě cokoliv dělají je jako střelba naslepo.
baatcha29.9.2023 20:54Kačer Donald 2023/01
Ničemu jinému než Zlaté klasice (díky které většina lidí zjistila, že komiksové kačeří příběhy můžou být fakt super čtení, které kvalitou výrazně přesahuje to, co si pamatujeme z dětsví, kdy jsme četli Mickey Mouse) v podstatě ten zájem o nového Kačera Donalda nepřikládám. - Ivan Kucera: On totiž mezitím vydal Egmont Zlatou klasiku a Život a dobu Skrblíka McKváka, navíc se i u nás rozjel rebootovaný seriál Duck Tales. Řekl bych, že teď má výrazně víc lidí povědomí o tom, kdo to byl Carl Barks, ale i mnohem lepší mínění o kačeřích komiksech, proto taková odezva na nový dvojměsíčník.
baatcha28.9.2023 11:40Kačer Donald 2023/01
- moiqpiom: Skvost by spíš bylo, kdyby Petr vydal z VR něco nového, protože poslední díl vyšel přes všechny možné sliby, že se na dalším díle dělá, už před téměř deseti lety. :(
baatcha12.9.2023 15:27Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Takže nové vydání tohohle? https://comicsdb.cz/comics/5128/sherlock-holmes-skandal-v-cechach
baatcha8.9.2023 12:10Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Landauer: Jasně, je mi jasné, že se barvy nedělají u nás, myslel jsem to obecně, že mě překvapuje, že Disney pro tyhle dětské komiksy zvolil tak studenou, depresivní a vlastně úplně tupou barevnou paletu. Nechápu proč. Fantagraphics je někde úplně jinde, oni ten koloring dělají hlavně tak, aby odpovídal koloringu prvního vydání daného komiksu. Je to sice retro, jsou to ploché barvy bez stínování, ale pro tenhle druh kresby to funguje hodně dobře. Vlastně je to pro mě nejlepší varianta koloringu Disneyho komiksů. Ty příběhy jásají a září a pomáhá to jak vyznění, tak čitelnosti komiksu. Netuším, proč se moderní Disney vydal úplně opačným směrem, vždyť to těm příběhům škodí.
baatcha4.9.2023 16:07Kačer Donald 2023/01
- Alistair: Nač takové žinýrování? To postni rovnou sem. :D
baatcha4.9.2023 15:01Kačer Donald 2023/01
- Landauer: To je teda zběsilé, vidět na Inducks ty příběhy Barkse a Brancy s původním optimistickým koloringem. Moderní Disneyho koloring mi přijde strašně tupý, šedý a nevýrazný, jak u Zlaté klasiky, tak i teď u Kačera Donalda. Viz. ta obálka tady, šedá země, šedozelený deštník, studená šedomodrá obloha. Chybí mi ty barvy, které v reprintech používá Fantagraphics, ty pozitivní syté tóny vždycky dodávaly Kačerovu optimistický a "easy going" podtext a náladu líného letního odpoledne.
baatcha4.9.2023 11:16Kačer Donald 2023/01
- deefha: Pokud chtějí překupníci vydělat, teď je ta pravá chvíle. Kačer Donald is the new Kolosální Conan. :D
baatcha1.9.2023 19:14Kačer Donald 2023/01
- royan: Chjo. Sorry, já ho tam včera sehnal. Takhle se dělá marketing. :D Uděláš ze s*ačky nedostatkové zboží a lidi ti urvou ruce. :D
baatcha1.9.2023 16:24Kačer Donald 2023/01
- SteveCZ a hellblazer: Díky za osvětu!
baatcha1.9.2023 12:39DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- Praha, trafika Valmont v pasáži Štefánikova v OC Nový Smíchov, ještě jich tam pár měli.
baatcha1.9.2023 11:46Kačer Donald 2023/01
- Teda to je guláš. Po rozjeté sérii Knightfall/Knightquest/Knightsend, kdy vychází chronologicky jedna kniha za druhou, tu najednou místo "Legenda o Batmanovi 42: Konec temných rytířů, kniha druhá" máme první díl knihy Bruce Wayne: Vrah? To je teda hodně zmatečné vydávání.
baatcha1.9.2023 11:44DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- JIK: Taky se po tom podívám, jen mě překvapila ta šuntová kvalita, když už s velkým jásotem vydávají Kačera Donalda znovu. :/
baatcha23.8.2023 18:53Kačer Donald 2023/01
- Boha jeho, i z těch náhledů je vidět, že je to tištěné na ultrašitózním papíře a že tisk prosvítá skrz. Paráda tohle.
baatcha23.8.2023 12:08Kačer Donald 2023/01
- Hele tak jste měli pravdu a vaše obavy byly oprávněné, včera jsem si zašel do holešovického Knihkopce a Dívčí válku tam mají vesele vystavenou v dětském koutku. :P
baatcha21.8.2023 14:07Dívčí válka #01
- P.G. To je podle mě správně, je to jakože dramatická "zatmívačka" poté, co Gedney prchá z tábora, zjišťuje, že jsou letadla zničená a že neuteče, pak následuje tahle zatmívačka, kterou jedna část příběhu končí, a následuje pak ráno v druhém táboře. Je to tak i v anglickém vydání, čili nejde o chybu.
baatcha16.6.2023 14:55V horách šílenství H. P. Lovecrafta #01
- disclose: Netuším, nakolik se český komplet liší od anglického, protože jsem četl o nějakých změnách, ale tady je seznam anglické verze včetně všeho, co následuje po Knightfallu. https://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_%E2%80%93_The_Legend_of_Batman
baatcha8.6.2023 19:35DC Comics - Legenda o Batmanovi #015: Soumrak Temného rytíře, kniha první
- Qvestor: Chápu. Ale předpokládal jsem, že v anotaci zmíněné "brutální znásilnění", "nemilosrdně vyvražděná vesnice" a "manga, vykreslující hrůzy nelítostných bojů pohledem malé dívky" dají určitý náznak toho, že to nebude pro děti.
baatcha4.6.2023 20:51Dívčí válka #01
- Qvestor: Zaprvé je to i v anotaci, zadruhé je to "válka očima malé dívky", tak co jiného asi čekat.
baatcha4.6.2023 18:52Dívčí válka #01
- Panejo, to vypadá jako slušný úlet! Ale když to vydává Argo, nebude to žádný shit. Četli jste někdo?
baatcha2.6.2023 23:57Dívčí válka #01
- Ter: Ani ta kresba? Ta mě právě už tehdy brala. Jim Aparo patří mezi moje oblíbené batmaní kreslíře a velice si mi líbilo, jak kreslil Gotham. Ty jeho deštivé scenérie temných gotických mrakodrapů, pospojovaných můstky, si vybavuju doteď.
baatcha26.5.2023 20:49Batman #02
- Teda, to je fakt obludný výtvarno. To má být jako prequel k filmu, nebo to s dějem filmu nesouvisí a prostě u příležitosti premiéry vychází něco, kde se setkají Flash a Batman coby mentor?
baatcha23.5.2023 13:42Flash: Nejrychlejší muž světa
- Spike: To je pravda, já od Gaimana automaticky čekal topovku a tou optikou jsem k Whatever Happened to the Caped Crusader přistupoval. A ačkoliv mě tím, jak je prostředek příběhu pojatý, spíš rozladil (že dal prostor k proslovu nad rakví velmi vedlejším postavám a ne Robinovi, Gordonovi nebo Jokerovi, kteří byli s Batmanem vpravdě od jeho prvních příběhů, čímž podle mě vyprávění ubral sílu, respektive Joker i Robin tam jsou, ale dostali jen pár okýnek), tak konec mě dojal velice. Ale já u sebe dlouhodobě pozoruju dost ambivalentní postoj ke Gaimanovi, kterým jsem po počátečním nadšení pár let dost opovrhoval, než mě (audio)kniha Američtí bohové vrátila mezi jeho nekritické obdivovatele. :) Hm, možná by to chtělo si WHTTCC přečíst znovu, teď jsem to prosvištěl online a ono je minimálně to výtvarno pecka, a už jen lovit v té kresbě ty různé verze Jokerů a Riddlerů (včetně Franka Gorshina) je lahoda.
baatcha2.5.2023 00:38DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Primárně bych chtěl říct, že jsem byl včera večer brutálně utahaný a v depresi, a tohle čtení mi dokonale zvedlo náladu!
baatcha29.4.2023 15:55Čolák & Doláč: Návrat hukanů
- Spike: Díky! Přiznám se, že Čas a Batmana si dám rád, ale jinak jsem ten Morrisonův run přestal sledovat díky booku Batman znovuzrozený, který měl skvělou první polovinu, ale druhá polovina mě neskutečně nudila, jako by ji ani nepsal Morrison. Whatever Happened to the Caped Crusader jsem si užil v angličtině a ačkoliv mě konec velice dojal, tak mě tenhle Gaiman spíš zklamal. Už názvem se to odkazuje na Moorovo geniální Co se stalo s mužem zítřka, ale nesahá mu to ani po kotníky. Silný začátek a konec, ale ten prostředek, kdy jeho přátelé a nepřátelé předkládají během tryzny u rakve různé verze Batmanova skonu, mi paradoxně přišel slabý a jako jaksi odtažitá vata.
baatcha25.4.2023 15:42DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Fry: Díky!
baatcha20.4.2023 21:02DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Koukám, že v sérii bylo R.I.P., po něm v batmanovském runu Whatever Happened to the Caped Crusader? a tohle pak (s pauzou těch několika čísel, která nevím, jestli u nás někde vyšla) následovalo.
baatcha19.4.2023 15:05DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Qvestro: Kdovíproč se mi vybavil legendární výraz mátijeb. :D
baatcha11.4.2023 01:11Modrá CREW #27 - Elrik #1, 2
- Ta obálka připomíná zlaté časy Semicu dokonale! Pár minut jsem nebyl schopný dešifrovat, co to vidím a nechápal jsem, jak mi to mohlo v 90kách uniknout. :D Někde mezi Záhadným Spider-Manem, Akty X a komiksovou adaptací Jurského parku. :)
baatcha30.3.2023 22:52Dinopedia: Nový věk (extra limitovaná sběratelská edice)
- Po návštěvě fantastické výstavy originálních kreseb komiksu Muriel a andělé jsem se konečně dokopal k tomu, abych si přečetl i Muriel a oranžovou smrt, byť v podobě staženého souboru. Jedničku pokládám za absolutní vrchol českého komiksu. A překvapilo mě, jak špatný scénář tenhle druhý díl má. Tam, kde je jednička futuristická, optimistická a vyprávěná s ohromným pacifistickým nadšením a poselstvím, tam je dvojka depresivní, apokalyptická a beznadějná. Ta změna v tónu vyprávění mě překvapila, a ne příjemně. Navíc mi ten styl psaní přišel neskutečně pitomý a líný. Hlavní postavy jsou hned v počátku rozděleny a pak se celou dobu buď ukrývají nebo jsou uvězněné. (Spoiler) Znásilnění Muriel tam, kde se jednička točila kolem tématu lásky přesahující tisíciletí, je smutným dokladem degradace stylu psaní. V podstatě jakákoliv krize se vyřeší nějakým diem ex machina, který ale vzápětí zmizí ze scény, a postavy, které jste si zamilovali, se tu mění v neskutečné hajzly, jako by na nich scénáristovi vůbec nezáleželo. Nadsázka, která v jedničce fungovala a ospravedlňovala určitou odlehčenost děje, tady mizí a nahrazuje ji těžkopádnost a syrová doslovnost. Přijde mi, že děravost scénáře se odrazila i ve výtvarném zpracování, protože spousta panelů je tu tentokrát spíš na efekt, než aby se v nich posouval děj. Uf. Ufonština, která je v každé bublině překládána, ohromně zpomaluje děj a po čase je hrozně otravná. To je asi nejkonkrétnější důkaz scénaristické neschopnosti. Proč nacpat plnou knihu zdvojenými ufonskými dialogy? Proč se toho tak otrocky držet a nenajít jednoduchý scénáristický fígl, jak se toho po dvou třech stránkách zbavit? Kdyby aspoň její originální znění bylo nějakým způsobem vtipné, když už je nám ho cpáno tolik. Ten scénář je fakt mizerně špatný a velice diletantsky napsaný. Jak k tomu podotkl kdosi na databázi knih, ten scénář je neskutečně impotentní.
baatcha30.3.2023 18:05Muriel a oranžová smrt
Ve výsledku nechápu, jak mohl Macourek plánovat 12 knih v sérii, když už u druhé mu došly nápady. Podle mě funguje první Muriel a andělé jako komplexní uzavřený příběh, ke kterému nebylo potřeba přidávat žádné "pokračování". Tam, kde jednička naplní čtenáře optimismem, tam na něj totiž ve dvojce čeká jenom deprese. - roan: Díky, tenhle oldschool mám moc rád a i když třeba Spider-Manovy úplné začátky mě moc nebraly, byť se v nich Ditko postupem času neskutečně odvázal, X-Meni mají ta první čísla naprosto luxusní. Testovacího prodeje bych se nebál, ten probíhal u všech komiksových kompletů a nakonec stejně vyšly všechny.
baatcha28.3.2023 10:56Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Takže další nekonečná série? Vypadá to dobře, jen jsem už ztratil přehled, co z toho a kolikrát už vyšlo jako součást NHM a jiných kompletů.
baatcha27.3.2023 13:54Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Paráda, že tohle u nás vychází, a navíc tak brzo po americkém vydání! Do originálu jsem nechtěl jít, protože je to formátem hodně velká kniha (21 x 28 cm) a tomu odpovídá i cena, a taky proto, že FF moc neznám a že bych se v příběhu ztratil. Takže jsem rád, že Egmont přichází s českou verzí, v přijatelné ceně, byť samozřejmě za cenu zmenšeného formátu (17 x 23 cm). Je to takový přijatelný kompromis, byť mě trochu děsí ten překlad "Fantastická čtyřka", se kterým jsem se naposledy setkal snad u Semicu. :D
baatcha17.2.2023 11:09Fantastická čtyřka: Kruh se uzavírá
- Fimi: Díky za tip, už na to koukám a vypadá to luxusně!
baatcha4.2.2023 20:13Batman Detective Comics #01: Mytologie
- Dokonalé! Autoři přichází s tématem, které u Batmana ještě nikdo nezpracoval, a to je vražda Wayneových. Tento námět je totiž v netopýřích příbězích zoufale málo využívaný, takže potěší každá letmá zmínka o perlovém náhrdelníku a pistoli v temné uličce, a jaký to mělo vliv na utváření Batmana. Neznáte nějaké další komiksy s Netopýrem, kde by se tento tak okrajový a opomíjený námět vyskytoval?
baatcha1.2.2023 11:17Batman Detective Comics #01: Mytologie
Boha jeho, tohle zachrání snad jen kreslíř Doug Manhke, jinak se mi z batmaní sebestřednosti a recyklace pořád těch samých stokrát vydojených námětů už obrací kufr. - Takové dilema! To LGBT a BDSM téma mě velice láká, ale to výtvarno mě dokonale odpuzuje. :D
baatcha19.1.2023 19:30Murie
- GWB: Souperman je geniální! Ale u toho Testu mi přišlo, že přes všechen ten patost a roztáhlost jen recykluje klasickou zápletku 60kového Star Treku. Jen místo kapitána Kirka je tam mladej polda.
baatcha8.3. 15:49Stripy, jouky, fejky :)
- A je to venku, páni a dámové. https://screenrant.com/batman-first-knight-1930s-dc-comic/
baatcha7.3. 22:04Art
- Darth Raelchi: Hype vyšuměl rychle. :D
baatcha27.2. 16:49* Připomínky a návrhy
- Ano, Madame Web je naprosto podle očekávání sra*ka. https://nafilmu.cz/2024/02/madam-web-prvni-reakce/
baatcha15.2. 16:02Filmový a hudební klub
- Dokonalý Kerry Callen, aneb legendární obálka 2 vteřiny poté. https://13thdimension.com/the-cover-of-amazing-fantasy-15-two-seconds-later/
baatcha1.2. 15:51Stripy, jouky, fejky :)
- james89: Jo, dělá je sám.
baatcha29.12.2023 13:37Art
- soulbringer: V zemi, kde dva týdny zpátky běhali čerti po všech městech a vesnicích, to asi holt nemělo takový dopad, jak by sis představoval. A co se týče filmů, které překonaly své literární předchůdce, tak minimálně z českých mě napadá Tajemství hradu v Karpatech (to je po všech stránkách geniální upgrade Verneovy celkem nudné předlohy), a pak třeba Spalovač mrtvol, Morgiana nebo Markéta Lazarová. Ty mají sice kvalitní literární předlohu, ale filmy je dalece předběhly. A ze světových Čelisti nebo Psycho. Najde se jich dost.
baatcha21.12.2023 14:51Pindárna
- yogi: Když jsem to včera procházel, měl jsem fakt výrazný dojem, že převažují filmy. Ale je možné, že mě ovlivnil ten clickbaitový text v původním postu "Někteří z nás nemůžou knihu vystát, ale film milujeme." Nerdopolis navždy
baatcha20.12.2023 20:02Pindárna
- soulbringer: Jestli upadá komiksová kultura? Já teď na FB Nerdopolis narazil na anketu, jestli mají lidi radši hraného LOTRa nebo původní knižní trilogii, a drtivá většina se vyjadřovala, že je knihy zoufale nudily do té míry, že při jejich čtení přeskakovali celé pasáže. Takže jsem lehce šokován a mám pocit, že toho upadá mnohem více než jen komiksová kultura.
baatcha20.12.2023 14:56Pindárna
- Graham Annable (nikoliv Gahan Wilson, jak jsem na první pohled vzhledem ke kresbě a volbě tématu předpokládal)
baatcha19.12.2023 19:15Stripy, jouky, fejky :)
- faster86: Každé zboží má svého kupce. :D
baatcha7.12.2023 11:58Sběratelský klub
- Zack: Jo, ta černobílá verze mě bere taky nejvíc. Skvělá věc, že to tehdy v CRWI vydali právě takhle.
baatcha6.12.2023 13:01Art
- Když jsem tu v jiném vlákně natrefil na coloring... Tak dvě verze koloringu Killing Joku. První originální, psychedelická od Johna Higginse, druhá rekolorovaná od Briana Bollanda, který to celé nakreslil a Higginsovu verzi nenáviděl. (Z Facebooku José Villarubbia).
baatcha5.12.2023 20:28Art
- To je tak hnusně (do komiksu, normálně i do bublin) ořízlá vazba, že se divím, že za to někdo chce dát (takový) prachy. Uříznutej komiks za 3000,-, no nechtěj to za ty prachy. :D
baatcha5.12.2023 17:25Sběratelský klub
- Tak to je mega psycho kompozice, tahle stránka. Zajímavé, že to má podobný styl kresby jako to Snění, ale koloring tomu v tomhle případě dodává objem a atmosféru.
baatcha5.12.2023 16:05Pindárna
- Gmork: Hele já nevím. Mě to přijde strašně sterilní, tahle kresba. I ten koloring je úplně základní, prostě všecko má svou doslovnou barvu a je to nasvíceno jednolitým bílým světlem. Celé je to takové... tupé.
baatcha5.12.2023 15:23Pindárna
- Kouká podle vás Batman na ikonické obálce The Dark Knight Returns dopředu nebo dozadu? :) Já si to třeba celou dobu myslel špatně. https://www.ign.com/articles/batman-dark-knight-returns-cover-facing-forward-frank-miller
baatcha1.12.2023 19:12Publicistika
original cover art:
- Příští březen se chystá pořádný návrat do Batmanových (vlastně Bat-Manových) začátků v podobě The Bat-Man: First Knight pod hlavičkou DC Black Label. Píše to legendární supermanovský Dan Jurgens a vypadá to, že Bat-Man se znovu utká s Monster Meny doktora Huga Strange. Se kterými se naposledy potkal v roce 2006 v podobně retro laděném příběhu Batman and the Monster Men pod taktovkou Matta Wagnera.
baatcha18.11.2023 19:52Povinná četba
- Poniczech: Absolutně netuším, o co jde. :D
baatcha16.11.2023 18:09Filmový a hudební klub
- Montiseus: Pár dobře maskovaných Spider-Manů?
baatcha16.11.2023 02:30Filmový a hudební klub
- Tak trailer na Madame Web je venku a vypadá to na generickou sračku, která nemá s původní Madame Web skoro nic společného. :(
baatcha15.11.2023 23:04Filmový a hudební klub
Takové to, když už z traileru vidíte, jak strašně blbé to je.
baatcha21.10.2023 19:33Stripy, jouky, fejky :)
- Dracula Volume 1: The Impaler (2023)
baatcha17.10.2023 20:18Art
Matt Wagner / Kelley Jones / José Villarubia
https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/dracula-graphic-novel-in-the-works-1235617722/
- Zack: Takhle mezi těmi jouky docela zanikne, že je to opravdu nekrolog. :(
baatcha12.10.2023 14:53Stripy, jouky, fejky :)
- sercial: Ale to je husto kruto přísný! Dík za link!
baatcha4.10.2023 14:01Filmový a hudební klub
- A pamatujete, jak na VHS dabingu Star Treku: Nové generace udělali z Guinan Gvinanovou? :D
baatcha3.10.2023 11:53Pindárna
- Osciluju mezi tím, že je fakt prasárna lepit do knížky nálepky, a tím, že je to fakt pěkný překlad a je to jednoduchá a funkční cesta, jak si ten komiks v domácích podmínkách počeštit. Sice mi trhá oči, jak část kresby zaplácneš nálepkou, protože je to hrozně neestetické, ale funguje ti to a ten překlad je opravdu fajn.
baatcha29.9.2023 22:32Sběratelský klub
Tahle forma počeštění komiksu mi nicméně evokuje starý dabing na vhskách, kdy Hejma daboval všechny postavy. :D Fakt je, že přesně takhle se tu před 89. rokem dělaly komiksové samizdaty. - Náhodou jsem natrefil na World's Finest #78 a z toho výtvarna uchcávám. Kresba hlavního Batman/Superman příběhu Dick Sprang, ink Stan Kaye, a ta neskutečně detailní kresba mi přijde o několik tříd výš než cokoliv, co tehdy DC vydávalo. Dick Sprang je The King!
baatcha29.9.2023 20:40Art
- mkw: já jsem se rád podíval, vypadá to luxusně!
baatcha28.9.2023 21:51Nakupujeme venku
- Tolik roků se tu vydávají komiksy, takový rozmach tu v posledních letech zažívá jak český komiks tak i manga, tolik Marvel a DC filmů se dostalo do povědomí široké veřejnosti... a pak stejně novináři označí současnou kampaň ČSSD za "komixovou". Chjo. https://medium.seznam.cz/clanek/knihomolka-sazi-komixovy-restart-socdem-na-kratkou-politickou-pamet-cechu-22301
baatcha28.9.2023 15:50Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kdepak, já jen citoval Jokera. :D
baatcha11.9.2023 10:42Povinná četba
- Nezbi: A kdyby jenom 100 papírů navíc. Na každý stránce máš bubliny z rubu i líce stránky, to znamená že si těch 100 stránek rovnou vynásob 3x.
baatcha5.9.2023 17:50Pindárna
- Nezbi: Lepit to jednoznačně nějakým lepidlem v tyčince jako je Kores. Neteče všude jako Herkules, nenamočí a nezvlní ti stránky komiksu, rychle schne. Jinak se tvému počinu nedá než poklonit. S takhle inovativním a citlivým přístupem ti jednou v Argu urvou ruce. :D
baatcha5.9.2023 11:16Pindárna
- GWB: A co má jako Batman dělat? To má snad líbat Robina?
baatcha1.9.2023 20:26Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kreslit komiks? Programovat? Nebo programovat komiks? :D
baatcha17.8.2023 17:44Pindárna
- seneke: Jasně, vím, co je rotoskopie a Sněhurku s Betty Boop miluju! :) U Bakshiho Pána prstenů jsem měl na mysli spíš ty extrémní polohy, do kterých se tam animace postav dostává, protože tam jsou na jednu stranu rotoskopovaní, ale až cartoonově animovaní hobiti s výraznými rozevlátými pohyby, a pak je tam jak pěst na oko použitý reálný záběr postav, jen prohnaný přes pár filtrů (což má taky nějaký odborný název, který jsem zapomněl). Chtěl jsem říct, že aby kreslená animovaná postava fungovala a "žila", je v jejích pohybech potřeba určitá nadsázka. Nestačí jen záběry reálné postavy prohnat filtrama nebo motion capture. Pak totiž taková "animace" tahá za oko.
baatcha13.8.2023 16:45Filmový a hudební klub
- soulbringer: Jasně, chápu, ale pořád jde v prvé řadě o animaci a té přílišná realistická doslovnost vždycky škodí. A teď nemám na mysli to, že by pohyby v basketu neodpovídaly realitě. V traileru je to krásně vidět v čase 0:51 při tom ukazování prstem, kdy daný pohyb vůbec nevynikne a příliš drobná ruka se akorát divně sleje s tělem. Vo tohle gou.
baatcha11.8.2023 15:29Filmový a hudební klub
- Zack: Pravda, animace pohybu postav potřebuje nadsázku, byť u realistické animace menší než u cartoonu, ale i tak, protože samotná animace je z podstaty nadsázkou. Jinak tam budou vznikat, jako u First Slam Dunku, podivné disproporce v pohybech, něco bude místy působit divně slitě, některé pohyby vůbec nevyniknou, jak měly, sem tam taková animační pěst na oko. Krásný příklad je Bakshiho Pán prstenů, tam smíchal cartoonovou animaci i reálné záběry postav a bije se to. Ale na druhou stranu chápu, proč u filmu o basketballu šli cestou motion capture.
baatcha11.8.2023 14:14Filmový a hudební klub
- Zack: Díky, snad to po kouscích dám, ono je blbé, že se to nedá jen poslouchat, ale musí se na to koukat. :D
baatcha11.8.2023 14:09Nakupujeme venku
- Je tu nové vydání legendárního Corbenova comicsu Den! Kolorista José Villarubia celý komiks znovu seskládal z Corbenových tiskových podkladů (Corben jej koloroval svou speciální metodou, kdy jednotlivé barvy rozdělil do CMYKu a vybarvil každou barevnou vrstvu zvlášť, a výsledný barevný efekt tak vznikal až tiskem, uf!), a díky tomu a díky moderním tiskovým metodám jsou barvy a celkový vizuální zážitek nového vydání o vesmír jinde oproti předchozím tiskům. https://www.darkhorse.com/Books/3010-741/DEN-Volume-1-Neverwhere-HC#prettyPhoto
baatcha9.8.2023 18:13Nakupujeme venku
Srovnání původního a nového vydání.
- Michal Opitz: https://comicsdb.cz/comics/159/clever-smart-v-tajnem-poslani
baatcha17.7.2023 12:53Pindárna
- Michal Opitz: On byl génius. Mortadela a Filemóna psal a kreslil až do smrti, vydal jen s nimi přes 200 alb, a k tomu má i spoustu dalších komiksů, které jsou ve Španělsku stejně slavné jako M+F. :( Škoda, že česky vyšel Clever a Smart jen jeden.
baatcha17.7.2023 11:56Pindárna
- Zemřel Francisco Ibáñez, tvůrce Mortadela a Filemóna (Clevera a Smarta) a řady dalších komiksových postav.
baatcha16.7.2023 18:29Art
- S313: Jsme různý národy? Češi Slovákům nerozumějí a nikdy je nechápali? Já jsem teda Moravák, co má českou mámu a slovenského tátu, takže taky můžu docela erudovaně soudit, a jen zírám, jak jsi mimo. To, že máme skoro totožnou řeč a například fakt, že valašské lidové pohádky a pověsti se velice podobají těm slovenským, dost dobře ukazuje, že jsme provázaní mnohem víc, než se snažíš tvrdit. Ostatně jestli ses ty sám narodil na Slovensku a přitom o Slovácích mluvíš jako o "nich", mi dovoluje nebrat tvou tezi tak úplně vážně. ;)
baatcha11.7.2023 10:42Pindárna
Nicméně uznávám, že protože mám půlku rodiny slovenskou, automaticky promítám tento rodinný příbuzenský vztah i na celé Česko a Slovensko, přestože takový západ Čech a východ Slovenska jsou v podstatě dvě odlišné země.
Co se ale týče komiksů, jsme dost provázaní například starým Egmontem ČSFR nebo Semic Slovartem.