Hejtr. Chronický hejtr. Protřepat, nemíchat.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum7.6. 01:23NANITS chronicles
    Podíval jsem se ještě na artbook a je fajn. Žádný rozpad jako se stal uživatelce P.G. se u mě naštěstí nekonal a to jsem si artbook prohlížel dost dlouho. I když velmi opatrně. Jestli se vám líbí komiks a chcete navíc cokoliv, co je s ním nějak spojeno a rádi se kocháte obrázky, tak si ho pořiďte. Mám radost z čísla. Nejsem pověrčivý, ale když už tam to číslo je, tak ať alespoň něco symbolizuje. A těžko jsem mohl dostat lepší. Snad kromě 666. :-)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum6.6. 20:04NANITS chronicles
    Jakožto nejen zdejší expert v žánru sci-fi (ano, jsem Psychorovo dvojče) uděluji tomuto komiksu pět hvězd z pěti možných a tuto informaci uvádím hned na začátku svého komentáře, jelikož je to naprosto zásadní sdělení, které se díky podivnému zvyku mnoha lidí číst texty od začátku a ne od konce k lidem takto dostane. A proč uděluji tomuto komiksu jakožto nejen zdejší expert v žánru sci-fi pět hvězd? Protože čtyři a půl dát nemůžu. Mám v tom systém!

    Kniha NANITS Chronicles předhazuje ke konzumaci tři příběhy plus prolog a epilog. (A nějaké ty bonusy, aby měl Áda radost!) Příběhy se od sebe liší jak obdobím, ve kterém se příběhy odehrávají (blízká budoucnost, ne tak blízká budoucnost a budoucnost vzdálenější než ne tak blízká), subžánrem (biopunk, postapo), tak stylem vyprávění (klasika, retrospektiva, 1. osoba à la drsná škola, kdy informace čtenáři sděluje hlavní postava), tak samozřejmě dějem.

    U každého z příběhů si asi většina lidí řekne, a to bez ohledu na to, kolik má přečtených knížek nebo komiksů a zhlédnutých filmů nebo seriálů, že to či ono už někde někdy četli nebo viděli. Pandemie, zlá korporace, kolonie na Marsu, hoši, kteří mstí smrt svého domácího mazlíčka a jsou u toho sprostí a sem tam někomu prostřelí palici, zkorumpovaná policie, data v počítači nesoucí zásadní informaci, prostě klišé, kam se podíváš. Nebudete pak moc překvapeni, když záporák vleze do sprchy za hlavním hrdinou a během hraní na housle mu sdělí, že je jeho nebinární otcomatka a zmizí tunelem ve zdi. Pokračování příště...

    Klišé sem, klišé tam, ničemu to nevadí. Ať je ho klidně habakuk, když je servírováno v rozumném poměru a při správné teplotě. To u NANITS Chronicles platí. Ani jednou jsem si při čtení neřekl, že tady už to autor trošku přehnal, že se začíná rozmáhat nešvar s názvem trapnost, že za každou cenu cpe do příběhu něco, co tam nepatří a tlačí na pilu až příliš. Nic takového. Pokud jsou postavy sprosté a dialog je o chcankách, tak proto, že to k těm postavám v podobných příbězích prostě patří, i když to je stá variace téhož. Když v situaci, kdy záporák může hrdinu rozstřílet na sračky a místo toho si neodpustí pár vysvětlujících vět („Že jsem ti ho tam kdysi na swingers fouknul zezadu já, tos celou tu dobu nevěděl, co?!") a hrdina tak dostane pár sekund k dobru a využije je k zabití záporáka, tak to nepůsobí pitomě a samoúčelné, čtenář to čeká a ví, že to tam být má. Stejně tak násilí. Je tam a je ho tam dost, protože tam být musí. A tak dále a tak dále, situací a dialogů, které už byly použity někdy jindy a jinde je tam více, ale ani jednou jsem nic nenamítal. Což je co říct, protože já namítám poměrně často.

    O čem příběhy jsou si může každý přečíst v popisu, proto jen uvedu, že mě bavily a už teď se těším na další čtení, protože po přečtení komiksu si komiks vyloženě říká o repete.

    Pokud jde o kresbu, tak překvapivě v komiksu nechybí. Fakt je tam! A je podle mě skvělá a nejen to, různé styly se skvěle k jednotlivým příběhům hodí. V příběhu delegace z Marsu je lehce do mainstreamu, jsou tam jasnější barvy, kulaté ksichtíky, v postapokalyptickém příběhu je vše trochu do uzena a lehce rozmazané. Umělecký záměr je zřejmý a funguje to. Z ukázek si může každý udělat představu sám.

    Protože příběhy nejsou ukončené (fakt vzala/vzal/vzalo roha tunelem ve zdi!) a jsou vzájemně propojené, tak očekávám nejen pokračování, ale i dokončení. Stejně kvalitní pokračování a dokončení takové, které dává smysl a díky kterému vše do sebe perfektně zapadne (doufám, že ho mají autoři dávno na papíru a nebudou ho štykovat dodatečně, aby to teda nějak skončilo) a jednotlivé příběhy tak ještě získají na kvalitě a čtení od začátku do konce bude o to šťavnatější. Zda jsou autoři schopni servírovat jednu dvě knihy ročně stejně zábavné, tak ať to klidně končí až po deseti knihách, ty světy mě totiž baví a čím víc dobrých příběhů z nich bude, tím víc spokojenější budu. V kategorii sci-fi v kvalitním provedení je pro mě tento kousek vážným aspirantem na nejepší komiks tohoto roku, společně se Cyberpunkem 2077. (Akira je mimo jakékoliv kategorie, to aby bylo jasno.) Nečekal jsem vůbec nic, dostal kvalitu a opravdu se třesu na další knihy. Řeči na obálkách knih mě z principu sejří a málokdy je beru jako bernou minci nebo s nimi souhlasím, ale zrovna zde uvedené „Tohle je něco, co chcete mít v knihovničce a číst stále dokola." fakt platí. A bude platit dvojnásob, když těch knih bude víc a budou stejně dobré.

    Nejlepší hláška: Ať si hoši chytí v poušti nějakýho medojeda a toho si oprcaj! (Vzhledem k tomu, že medojedi v Americe nežijí, se nabízí, aby hláška byla interpretována někteří víte jak ;-))

    Ale abych jenom nechválil, v komiksu jsem narazil na pár chybek: Úmrtnost místo smrtnost, vytáří - vytváří, zůčastnila - zúčastnila, kteréni - kreténi, v pouští - v poušti, potencionální - potenciální, minimálně jednou !? místo ?!, sem tam chyba v ji/jí, svoji/svojí, víc než tři vykřičníky, chybějící tečka na konci textu v bublině. Ale polovinu jsem zaregistroval až u druhého prohlížení a pečlivějšího čtení některých pasáží, takže si spousty překlepů a chybek většina lidí nejspíš ani nevšimne a nejde o nic, co by komiks sráželo. Ale pro příště by to chtělo lépe vychytat, protože čím lepší dílo je, tím víc pak tyhle chybky zamrzí.

    Papír je kvalitní, voní jednou z několika papírových vůní, které bych mohl fetovat od rána do večera, navíc je vůně typicky ovulačně silná a vyloženě si tak říká o rozevření a čtení. To rozevření je možné na plné kule a kniha sama drží, takže ji lze číst položenou na stole bez asistence údů, a ani tak nehrozí poškození. Nechybí záložka. Provedení je prostě výborné a i fobikům bude chutnat a obsedantům čvachtat. Stejně jako Darth Raelchi i já mám přebal z vnitřní části trošku začerněn, tyhle vazby to ale dělají. Některá špinění jsou holt normální.

    NANITS chronicles se po všech stránkách fakt povedl(y) a ta pětková hodnocení a vychvalující komentáře, které se zde budou jistě dále kupit, nejsou náhodná. Chci víc a chci to hned!
  • SlouzimStarymPsum
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum31.7. 00:13NANITS chronicles
    yogi: Stejné číslo neznamená stejnou dobu. Ale že se regli po sobě, což může být klidně několik hodin až den. Což odpovídá tomu, co píše MaceLinda o týpcích, co se někde objeví, i tomu, že na toho týpka pak někdo z profilu vytvořeného čistě pro rekaci i reaguje.

    Vidím to ovšem podobně. Jeden člověk, co se snaží vyvolat flejm. Nebo testuje, zda se přijde na to, že to je jeden a tentýž člověk. Lidi jsou různí.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum30.7. 00:26Sin City #01: Drsný sbohem (4. vydání)
    Milo_Harwey: Dostanu komplet k Vánocům, takže teď rozhodně nemohu sloužit. Plus zbývající díly 2. vydání v pevné vazbě, které mi chybí a nehorázně mě to štvalo, a to budou ještě zatavené. Já su tak šťastné.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum11.7. 17:34U283
    czeeri: My to také v jistém ohledu brali jako investici, tak to byste měl mít také na paměti.
    Když si někteří překupníci hrají na investory, tak by měli mít na paměti hlavně oni, že jsou to jejich prachy a na tom, zda se zhodnotí, mají zájem jen a jen oni. Nikdo jim nepůjde na ruku jen proto, že si to přejí nebo to díky tzv. nepsaným pravidlům předpokládají.
    A ohrnovat nos nad odznáčkem s českou vlajkou, to už je hodně silná káva, to vám teda povím!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum28.6. 14:11Akira #01
    GWB: Co si pamatuju (vlevo dole!), tak film se liší a je to jen část komiksu, takže by sis filmem nic pokazit neměl.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.6. 17:34NANITS chronicles
    Ogre: Jsme na tom podobně. Něco mi chybí. Jo, už vím, komiks mi chybí! :-D Čekám už docela dlouho na zaslání nového kusu, přes 14 dnů. Zítra budu volat nebo psát.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum20.6. 20:54Akira #01
    K přepisu z japonštiny dva zajímavé odkazy. Kratší:
    https://www.asianstyle.cz/zajimavosti/12031-ceska-transkripce-japonstiny
    Delší:
    https://kas.upol.cz/fileadmin/users/122/Baresova-e-kniha.pdf
    (Hlavně str. 16)

    Ten přepis by měl být všude. Tecuo, Džindžó apod., výjimky by měly být ojedinělé, opodstatněné.

    U autora Akiry asi šlo i o to, co bylo Crwi dovoleno, o tom už Crwáci několikrát mluvili.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum20.6. 20:42Akira #01
    lantan1: Nějak si to nevybavuju, ale je to možné. Když mohou, tak asi přepíšou i to jméno, tady asi nemohli.
    Ale šlo mi o podstatu, že pravidla pro přepis jmen postav a skutečných osob jsou různá, že Tecuo nevylučuje Katsuhiro a Katsihuro neumožňuje jen Tetsuo.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum20.6. 15:28Akira #01
    Azalin: Asi lze těžko přepisovat do češtiny jméno autorů, kteří mají oficiálně jméno i v anglické podobě. (Neplést s přidáváním přípon -ová, to není přepis.) U jmen postav pak ten přepis možný je, dokonce by tomu tak podle pravidel být mělo.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum17.6. 20:14NANITS chronicles
    Epocho, ty obálky budou jeté stále, když obal nebude natěstno s knihou a kniha bude mít možnost se hýbat! ;-)

    Posílal jsem jim to už minulý týden a ještě ani zpráva, že to je podané a na cestě ke mně :-( Kdybych si stěžoval, že se mi nechce nikam chodit, tak už to mám možná dávno doma. Dvakrát :-D
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum16.6. 21:58NANITS chronicles
    Koukám na stream a k epilogu - ten do té doby jen dobrý zážitek povýšil na výborný a donutil mě hned k dalšímu prolistování a později přečtení. To propojení zážitek umocnilo a o to víc jsem nadržen na pokračování. A bude to hodně dlouhé čekání :-(
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 18:15Requiem: Upíří rytíř #03
    Přesně tak, na crewním webu. Asi tak pětkrát ;-D
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 01:16NANITS chronicles
    Ty likvidace se dělají jednou za půl roku, za rok, ne kvůli každé knize.
    Milo: Tak u MB je to věc MB-tiskárna, tady už je to vztah nakladatelství-čtenář.

    Kdyby někdo chtěl řešit ten komiks, tak může začít třeba tím, že si přečte komentář z 8.6. 21:11 ;-) Mě by to fakt zajímalo, jak na vás ta kresba působí a jestli ta odvařenost z díla není z velký části způsobena tím základem, ze kterého NANITS vychází. Jinak, už by to docela chtělo pokračování, mám tak trošku absťák. Tak co třeba příští týden v úterý? A další díl přespříští týden v pátek. Pak jsem ochoten na další díl počkat. Tak 14 dnů.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 01:00NANITS chronicles
    Hawwwran: Ten komiks pošli nějakému kámošovi a on za tebe s ním dojde na poštu! Dneska to máš zadarmo, ale příště si za tyhle rady něco naúčtuji.

    Knihy se určitě likvidují (nebo měly by), a pro potřeby účetnictví u toho musí být někdo nevím odkud, aby vypracoval protokol/úřední záznam/prostě lejstro. Tohle by asi zodpověděl mistr Scarface.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum9.6. 21:11NANITS chronicles
    yogi: Ale tady přece nejde o boty, ale o princip! ;-D

    Nestěžuju si, na můj mail poslali omluvu, kterou posílali každému, vysvětlení a štítek na vytisknutí, abych pak s komiksem došel na pobočku. Už se těším, až mi přijde nový, neotřískaný kousek. Který bude mít vadu z tiskárny :-D

    Zajímavé je, že eshopy takhle často řeší zaslání zpět, že pošlou štítek na vytisknutí. Někdy dodávají, že to musí být na tiskárně na štítky, aby se dal nalepit. Ale... Je přece jedno, jestli se to nalepí samo, nebo se to přelepí izolačkou. A co mám informaci od člověka, co to takhle už řešil, tak by mělo stačit nadiktovat číslo zásilky (ve tvaru Z39043084) ze štítku, není nutno cokoliv tisknout nebo lepit. Kdyby to v těch eshopech věděli, tak mnoha lidem odpadne ten tisk a lepení.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum9.6. 20:31NANITS chronicles
    Zažil jsem si s vrácením též své. Abych to měl v čem poslat, koupil jsem za 12 Kč bublinkovou obálku, komiks do ní vložil, zabalil do izolačky (tak půl metru minimálně, to je pár halířů), strávil tím pár minut (ten čas mi ale nikdo nevrátí) a pak šel pěšky asi kilometr na pobočku. A pak, jak tušíte, jsem musel ten kilometr jít zpět! Raději nedomýšlím, kolik bacilů jsem venku nachytal a co vše se mohlo stát, když jsem přecházel silnici. I když chodím zásadně přes zebru a rozhlížím se, to nebezpečí tam stále je. No a že jsem při tom ošoupal botky, to je taky nutné zmínit, jednou totiž budu muset koupit nové... Tvl, že se poškozené zboží vrací zpět je normální a že na to v zahraniční dlabou, protože se jim to nevyplatí, neznamená, že se to bude dělat i tady. A jestli je pro někoho problém někam dojít nebo dát pár kaček za obálku... Walomeho návrh na sbírání víček nebyl tak úlplně od věci :-D

    stavik: Tak asi tomu nevěnovali "maximální péči" ;-D Něco tam je, pár věcí jsem vypíchl v komentáři, ale zas tak hrozné to není.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum9.6. 13:46Berserk #05
    regressiv dává velmi často pět hvězd. Když dá v některé sérii jednu, tak většinou jen jednomu dílu (u Kůstka jsem to viděl u dvou, u Živých mrtvých u třech), tak bych ho z toho, že chce cíleně komiks nebo sérii potápět, nevinil. Jestli jsou tři hvězdy jako průměr, kdy si člověk řekne, že to není nic moc, ani nic extra dobrého, tak ta jedna hvězda pro něco, co člověka nebaví, odpovídá. Prostě se mu sem tam nelíbí něco, co je hodnoceno dobře, tak tomu dá nejnižší hodnocení.
  • SlouzimStarymPsum
    Milo_Harwey: Napíše nesmysl (někdy přidá, že to, k čemu se vyjadřuje, ani nečetl), na to někdo reaguje a on má za to, že se to druhé strany dotýká nebo dává rady být nad věcí. To prokládá řečma o hejtrech. Kterýma nahradil kecy o tom, že tu to či ono nevyjde, protože místo toho vycházejí blbosti.

    A ne, nepadne, protože ta půda je všechno, jen ne úrodná ;-)

    https://comicyears.com/comics/how-to-get-fingerprints-off-comic-books/
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum8.6. 21:11NANITS chronicles
    Než jsem knihu odeslal na výměnu, tak jsem si ji znovu prohlížel a došlo mi, co se mi na komiksu tak moc líbí. Dynamika, tempo, práce s panely a takové ty věci, o kterých se píše v článcích o komiksu pro začátečníky i pokročilé. Jistě to má hodně co do činění s tím, čím původně komiks byl a je to i přes ten převod znát. Podobný pocit jsem měl u některých částí MY3 a možná by se ještě pár kousků našlo, ale v NANITS je tenhle "filmový" přístup skoro všude a při prvním i druhém čtení jsem si toho až tak nevšiml, jak přirozeně udělané to je. By mě zajímalo, jestli to tak vnímají i další, že je NANITS když ne jedinečný, tak minimálně hodně specifický a že ten základ je tam vidět.

    Toe: Když ohodnotíš jinak, než jak máš, tak budeš muset dokázat, že jsi komiks opravdu četl (fotka tvé občanky plus komiksu s datem pořízení a vzkazem, který ti teprve sděíme a pak před komisí své hodnocení obhájit ;-) Mě překvapuje, kolik lidí tu aplikaci zná, kolik lidí už s NANITS má zkušenost, já jsem o tom nikdy neslyšel, nikdy nečetl. Až když sem někdo hodil odkaz na web Epochy, tak jsem si o tom začal zjišťovat informace.

    Fimi: O tom, jak blízko nebo daleko k jedné z legend ČSFD mám nebo nemám jednak nemáš ponětí, jednak o tom nerozhoduješ.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum7.6. 22:36NANITS chronicles
    Neříká si regressiv pro nic za nic ;-)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum7.6. 17:47NANITS chronicles
    K tomu Artbooku - gůglil jsem něco k NANITS, komiksu i té technologii, a zjistil, že artbook vyšel už pár let předtím, než vyšel komiks, takže z té tisícovky už může za ty roky být pár stovek kousků pryč. To jenom jako informaci pro ty, co spoléhají na to, že ta tisícovka bude k dispozici ještě dlouho, když to teprve před pár dny vyšlo. Až se stane z komiksu hitovka, tak abyste nelitovali ;-)
  • SlouzimStarymPsum
    Milo_Harwey: Že ty máš protézy? :-D Nemyslel jsem to tak, že jsi blb, ale že by stačilo třeba koukat pořádně. Tak možná máš ty ruce fakt suchý a viditelné otisky neděláš. Jestli se vyznáš v trezorech, tak mi napiš soukromě, měl bych pro tebe přivýdělek! ;-)
  • SlouzimStarymPsum
    Milo_Harwey: Tuna materiálu předcházejících.
    Nikdo nic nehejtí? Tak to bysme měli napravit. Kdo začne? :-D

    Koukni proti světlu někdy, ty otisky pak uvidíš.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum7.6. 12:23NANITS chronicles
    RobertKalocai: Díky za odpověď. Tak to je rozhodně skvělý, že se ví co a taky jak a záleží jen na nás, jestli dostaneme další díly. Pošikanuju pár lidí, aby si to taky koupili.

    soulbringer: Spíš je na místě otázka, jestli tu je někdo, kdo tu reklamaci neřešil ;-)
    Na FB stačí soukromá zpráva, jinak mail. Bez problémů vymění.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum6.6. 20:16NANITS chronicles
    RobertKalocai: Á, pan autor osobně. Služebníček. :-)

    Máte už ty příběhy dokončené, na papíře nebo aspoň v hlavě, nebo teprve čekáte, že se nějaký dobrý závěr objeví?
    Co rozhoduje, kromě prodejnosti, o tom, zda vyjde pokračování?
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum4.6. 18:37NANITS chronicles
    S tím někdo musel úmyslně třískat. Z Levných knih mi přišly v posedních dvou měsících dva balíky. Baleno stejně, navíc mrsknou několik knih najednou do jedné obálky, aby do sebe narážely. U brožovaných miniaturiní defekty, které už mohly být před odesláním. Pevné nepoškozeny. Když to srovnám s jinými zásilkami podobně balenými, tak jsem ještě takhle brutálně zrmskanou vazbu neměl. Někdo byl naštvanej, že těch balíků je hodně, tak se vyřádil. Měli by to zabalit lépe, ale nemůže být náhoda, že máme všichni zničenou knížku, takhle moc, když i hůře balené knihy mi dorazily mnohokrát v lepším stavu než tohle.

    Milo_Harwey: Dej vědět, prosím, co ti napsali.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum4.6. 18:24NANITS chronicles
    Přebal ohnutý a na jednom místě docela dost natržený, vazba na jedné straně kleplá trošku, na druhé kurevsky promáčklá. Stačil kartón a tohle by se v takovém měřítku nemohlo stát. Ale tahle mi už přišlo pár knížek a některé byly nepoškozené a některé jen cvaklé. Podle toho množství stížností to vypadá, že s tím nějaký blb v depu kvůli množství vzteky mrskal a takhle to dopadlo.

    Přečtu a uvidím, co s tím. Když se mi to bude líbit, tak mě bude štvát, že to mám takhle zprasené, ale nerad tyhle věci řeším. Objednat to podruhé, abych měl jednu knihu na čtení a druhou v knihovně je sice řešení, ale taky by to mohlo přijít jeblé i podruhé a to bych se opravdu hodně dopálil a musel bych zmlátit děti. Cizí.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.6. 22:52Batman Mikea Mignoly
    trudoš: Rozumím tomu, ale podle mě z praktického hlediska je ještě víc na nic, když k tomu chybějícímu stránkování chybí ještě ten obsah.

    Milo_Harwey: A jak to teda řešit? Můžeš si vybrat, jestli pokaždé budeš počítat stránky, nebo vložíš papíry, které pak použiješ pro orientaci. Mezi strany 10-11, 20-11 atd. jako minimální základ, nebo to ještě rozšíříš. SomeOne si to z finančních důvodů znovu nekoupí a nemusí vždy jít o jeden komiks za pár stovek. Až bude někdo makat na něčem, co se bude týkat autora, postavy, a bude k tomu mít k ruce deset omnibusů, číslovaná nebude půlka, tak kupovat některé dvakrát asi pro některé nebude možné, navíc se může jednat o vyprodané kousky.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.6. 19:01Batman Mikea Mignoly
    Milo_Harwey, SomeOne: Tak to se nemusí kupovat další kniha, stačí vložit mezi stránky papír, kde jsou čísla stránek napsaná. A stačí to dělat ob stránky (papír, nic, papír, nic), aby to bylo dostatečně přehledné.

    GWB: Tak zase se u toho listování knihovník může v pracovní době dostatečně načuchat vůně papíru, to není k zahození!

    trudoš: Tak pokud tam ty stránky opravdu nejsou a nejde o záměnu (jsou tam místo toho jiné dvakrát), tak ty chybějící stránky zjistit takto lze. Že nejde o bezvadný výtisk sice čtenář takto nezjistí, ale je to lepší než nic. U kompletů obsah vůbec není a informace o počtu stránek se sem tam na netu lišily, takže kontrolu, zda nemá doma vadný kus, si člověk moc udělat nemohl. Já ty obsahy v každém případě vítám.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.6. 00:15Batman Mikea Mignoly
    trudoš: Tak číslování stránek v komiksu je snad vždy věcí autora a často asi nechce, aby tam ta čísla byla (aby nerušila) a pokud je nepřidá svévolně nakladatel (jestli to je vůbec možné), tak tam nejsou. Jako čtenář pak o to víc vítám, aby tam byl obsah, i když je jeho část - ty stránky, k ničemu, tak pořád slouží k jisté orietanci (jestli příběh začíná za polovinou, na konci apod.) a je to užitečné i pro kontrolu, zda nechybí stránky v některé části knihy. (Jo, já je v komiskech počítám, jestli nemám vadný výtisk.)

    Tohle nečíslování stránek v komiksu musí být děs pro lidi, co pracují na nějaké práci a odkazují či citují.
    https://pencilpanelpage.wordpress.com/2012/04/05/are-page-numbers-irrelevant-in-comics/
  • SlouzimStarymPsum
    Milo: Kůže na prstech stále něco produkuje, umytí tomu nezabrání.

    mcleek: Otáčej přes druhou stranu prstu, přes nehet, ne přes bříško. Když jsou listy u sebe a nejde to, jeď přes hranu, list odděl a pak zase přes nehet.
  • SlouzimStarymPsum
    radek: To je daň za hejtění!
    Hawwwran: A kopýtka?

    Ta běžná se mi líbí o dost víc.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.5. 23:49Batman / Fortnite: Bod nula #01
    Crew oznámila, že bude dotisk 1. i 2. čísla. 3. číslo už půjde mezi lidi ve vyšším nákladu, když se to stihne. Když ne, tak bude též dotisk. Od dalšího čísla pak už bude rovnou vyšší náklad.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum2.5. 17:33Přístav Země / Zatmění
    valon: A do druhý nohy! https://www.youtube.com/watch?v=ItGfR4_vhZ0&t=912s ;-)

    james89: Trošku níž jsou odkazy na komentáře na goodreads, kde jsou názory všeho druhu, od líbí přes nic moc až po nelíbí. Pro udělání si obrázku o tom, co čekat nebo nečekat je takový mix podle mě to nejlepší.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum1.5. 16:13Přístav Země / Zatmění
    DankoKonik: Ti přeju, abys nedostal bonus k vakcíně v podobě sraženiny.
    Milo: Proč používat ten hate, když máme krásné česko-slovenské slovo kampáň? ;-)

    Projížděl jsem si znovu komentáře na goodreads a všiml si, že tam je i názor od Lennyho z podzimu minulého roku.
    https://www.goodreads.com/review/show/3612481998
    https://www.goodreads.com/review/show/3615190039
    https://www.goodreads.com/review/show/3615210180

    To kdyby už někdo chtěl číst komentář někoho ze zdejších.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.4. 17:48Přístav Země / Zatmění
    davidek: Reakce níže je na tebe.
    *a ne na české vydání jako celek

    *neodradí

    Budu muset vysomrovat pár pětek na polívku, abych taky mohl editovat.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.4. 17:45Přístav Země / Zatmění
    A je už někde nějaká recenze?

    Jestli ti jde čistě o názory na ty příběhy a na české vydání jako celek, tak tady máš slušnou nálož:
    https://www.goodreads.com/en/book/show/31808193-eclipse-vol-1
    https://www.goodreads.com/book/show/34504731-eclipse-vol-2
    https://www.goodreads.com/book/show/40629245-eclipse-vol-3
    https://www.goodreads.com/book/show/42835867-eclipse-vol-4

    https://www.goodreads.com/en/book/show/36861078-port-of-earth-vol-1
    https://www.goodreads.com/book/show/39688407-port-of-earth-vol-2
    https://www.goodreads.com/book/show/45009910-port-of-earth-vol-3

    Pan Janšta už komentář napsal, stál si za ním a pak ho smazal (https://www.youtube.com/watch?v=s2tnV8wYBX4). Ale ke komiksu jako takovému stejně nic nenapsal, takže nemusíš litovat, pokud sis ho nestihl přečíst.

    Tahle debata je mi celkem volná, ale rád bych věděl, jestli je to dobré a mám si to koupit :D

    Tahle debata je ale podle mě na tom komiksu to nejlepší a je zadarmo, tak abys pak nelitoval... ;-)

    Jestli máš rád sci-fi, v komiksu ti chybí, není ti líto dvou litrů a názory lidí z goodreads tě neodratí, tak bych ti to asi doporučil. Jinak ti doporučuju, aby sis to nekupoval.

    To by byla dobrá drinking game - pokaždé, když cyboy napíše, že už nic nenapíše, a pokaždé, když se vrátí, si dejme panáka.

    Ale takový frajer, aby sis dal pokaždé, kdy padne něco hejtu, tady nebo na Facebooku, nejsi, co? :-D
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.4. 01:24Přístav Země / Zatmění
    radek: Jestli jsi zvyklý přispat si, tak si teď na noc vypínej telefon.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum28.4. 15:47Přístav Země / Zatmění
    radek: Ty na to jdeš racionálně. Ještě pár takových komentářů a dostaneš nevyžádanou analýzu osobnosti.
    Na nevůli to prozradit nic špatného já teda nevidím. Sice s tebou souhlasím, že by to bylo seriózní, ale není to povinnost a není to až tak prezentace ve smyslu, že tím ukazují, vlastně už jenom ukazuje, společnost nebo projekt ve špatném světle. A i kdyby ti vytasil číslo, jak můžeš vědět, že není vymyšlené? Píšeš o výmluvách (já bych to teda nazval jinak, ale nebudu ani naznačovat), tak podle toho bys musel přistupovat i k té informaci.

    Nicméně na základě toho, co píšeš a jaké vyvozuješ možné závěry přece tu informaci o tom, jak to je, máš ;-) Nevíš sice přesný počet, ale víš něco jiného, co je mnohem víc vypovídající než případný počet. Rozumíme si, ne?
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum28.4. 13:35Přístav Země / Zatmění
    cyboy: Ale já nepíšu o vychvalování nebo vůbec o tom, že jste to nějak hodnotili, ale o očekáváních lidí. A ta nemohou být na základě toho, co bylo řečeno nebo napsáno, moc jiná než má Milo, tedy že budou očekávat něco hodně kvalitního. Že se jim pak nebude komiks třeba líbit, fajn, to se samozřejmě stát může, ale ta očekávání těžko mohou být jiná.

    Jan Janšta: Neřeším kladnou recenzi. Ani nijak nemanipiluji, ani cíleně, ani necíleně, a argumentační fauly jsem v této diskuzi nepoužil a nečiním tak příliš často ani jinde a jindy. Taky asi proto, že na rozdíl od některých jiných vím, co ty argumentační fauly jsou. Kdybyste, pane, uměl tak dobře číst a rozumět textu jako (ne)umíte analyzovat druhé, nemohl byste něco takového vůbec napsat. Při čtení vašeho rozboru jsem si nebyl tak úplně jist, jestli náhodou nerozbíráte někoho jiného (jehož styl nápadně připomíná ten váš a vaše slova na něj sedí víc než byste si vy nebo on vůbec byli schopni připustit), ale budu v tomto případě předpokládat, že jste si nespletl osoby a skutečně jsou vaše slova adresována mně. Pak vám velmi děkuji za to, že vám stojím za sledování, komentář, pseudorozbor a hlavně převelice děkuji za pobavení. Doufám, že další telefonáty na sebe nenechají dlouho čekat a budou následovat další komentáře z vaší dílničky. Klidně je fofrujte soukromě do "pošty", pokud se obáváte, stejně jako u vaší recenze (čtete fantastiku od deseti lety, pane jo... nepřečetl jste vy i desetitisíce knih?), že by vám je někdo neodpustil. Pokud jde o mou přezdívku, tak ta nemá žádný význam a není spojena jakkoliv s mým působením zde či jinde, je to část známého popěvku z vojny. Na závěr k mému psaní, které je podle vaší narážky asi hloupé nebo ne dostatečně chytré: Možná nepíšu dostatečně chytře, ale aspoň nejsem kretén.

    Fimi: Nikde nepíšu o uměle vytvořeném účtu a jestli to někdo v mé reakci na pana JJ viděl, tak za to já nemůžu. A že plevelím diskuze? No, možná jo, nemohu to vyloučit. Ale abys to psal zrovna ty... :-D

    George Walker Bush: Nemanipuluj a argumentačně nefauluj!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum28.4. 02:36Přístav Země / Zatmění
    Ani jedinkrat jsme o knize nikde netvrdili, ze jde o neco extra, ale pouze to, ze jde o dve poctive sci-fi.
    Tak to on nepíše, že to někdo tvrdil, jen že to očekává. Nicméně na základě toho, jak jste psali nejen v diskuzi ke Hvězdám, že tu vycházejí většinou slabé a průměrné komiksy ("skaut" psal něco o sračkách), které se vydávají za něco víc, než jsou, a Mighty Boys se budou snažit "měnit status quo", nebo jak to bylo či ještě je psáno na webu, tak by fakt jeden očekával, že se nevytasíte jen tak s něčím, ale s pořádnou kvalitou. Nebo minimálně s něčím, co za pořádnou kvalitu sami považujete, aniž byste to museli někde přímo tvrdit.

    Přeju lidem, co si to zaplatili, aby se jim to líbilo a nebyli zklamaní. To píšu na rovinu a upřímně. (A na rovinu a upřímně píšu, že to provedení vypadá fakt hezky.)
  • SlouzimStarymPsum
    Jo, v knize je i přes všechny ty úpravy a systematickou práci pár chybek, už se o tom sem tam prý někde píše a ty chyby zmiňují. Co si teď vybavím z toho, co mi někdo říkal, tak je tam prý zelená dívčí ruka v příběhu o klubovnách.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.4. 16:46Přístav Země / Zatmění
    Já jsem zvědav, kdo první přijde s komentáři typu Tohle je pro mě důkaz, že u nás lze prodat všechno, když je to hezky načančaný; Proč podobné věci vydávat takto, mi hlava fakt nebere; Mně jde o to, že se průměrná věc vydává za něco extra; a jestli Fimi bude ve svém přístupu konzistentní a odpíchne se od prvního negativního hodnocení či komentáře k tomu, že označí v ČR vydávané komiksy za sračky, jak to udělal u A zrodí se hvězdy.

    Čekal jsem, kdo s tím začne, trvalo to 12 komentářů.
    Tak to máš ještě dobrý, jsou stovky lidí, co čekají, kdy už tohle konečně skončí.
  • SlouzimStarymPsum
    S trilogií se nepočítá nejen do 2. dílu, ale zatím ji Albatros neplánuje vůbec. A když na to dojde, tak sáhnou k úpravám - osekávání textu. Je ho tam prý příliš mnoho. Na FB je k tomuto vydání RŠ video a baví se tam právě i o trilogii.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum21.2. 19:26Neonomicon (limitovaná edice)
    Jezevec upozorňuje jen na to, že ty zjevně chybné výtisky byly v prodeji.
  • SlouzimStarymPsum
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum26.11.2020 02:12Lady Mechanika 4 (sběratelská verze obálky)
    Milo_Harwey: Hawwwranovi asi nejde až tak o to, že něčemu nerozumí, ale že při čtení příběhu, který se odehrává v Anglii, má pocit, že tam je Valach.

    V rychlosti sem čómnul do origoša pro udělání představy jak moc ten ogar šprechtí irštinó a dopajdal 'sem k temu že v těch bublinech je spíš přízvuk a nic moc víc, aby se tam hnedle prala cizácká slova. Posuďte sami:
    But I 'ave no idea who the 'ell he was talking to!
    But it's no' him. Walt was killed in the accident.
    If you don' mind 'arry.

    Jsou tam zkráceniny, většinou h, t (podobně mluví Skotové, nebo já je v tom slyším) a pak klasicky u sloves (killin', writin' atd.), ne jiné významy, aby se to tak i překládalo. 'sem, maj', apod. by pak mělo stačit. Ale rozhodně jsem to nečetl celé a není vyloučeno, že tam někde i pro Angličany, Američany apod. nejsou slova, kterým oni sami nerozumějí. Pak by to použití těch valachovin smysl dávalo.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum25.11.2020 21:29Lady Mechanika 4 (sběratelská verze obálky)
    Hawwwran, ostatní postavy taky nejsou z ČR, ale mluví česky ;-)

    Ani mně to moc pod nos nejde. Ale chápu, že to není pro překladatele snadná věc, nějak rozhodnout musí a ať vybere, co vybere, všechno půjde najak zkritizovat.

    Vedle použité varianty bych já osobně zvažoval tyhle další:

    1. Nechat ostatní postavy mluvit spisovně (až na výjimečné případy, pokud to je i v originálu) a tu postavu Ira nechat mluvit nespisovně téměř všude, kde to jen jde a posunout jeho mluvu trošku do vidláčtiny. Například:
    Von tam fakt šel, ty vado; nejsi nějakej blbej; apod.
    Na to by pak někdo mohl namítnout, proč se to přeložilo, proč ta postava mluví jako blb, když je to Ir.

    2. Nešťourat v tom, pokud to příběh vyloženě nevyžaduje, a nechat všechny mluvit stejně.
    Na to zase někdo napíše, že si překladatel usnadnil práci a o část originálu tak čtenář přijde.

    3. Vymyslet pro něj vlastní vyjadřování smíchané s hovorou češtinou, kterou zná každý. Například:
    Načumovat (nasísat), todlencto (totok), vyšpekuloval jsem (vykómal jsem), snajpr (střelec) apod.
    Zase napadnutelné z nejrůznějších důvodů.

    Udělal bych verze všech možností (některé by tak cestou třeba samy odpadly jako nepoužitelné) a pak to dal k posouzení pár lidem, co si o tom myslí. A podle toho se rozhodl.
    Ta valaština ale smysl dává asi největší, ale jak píšeš a já s tebou souhlasím, je to ve výsledku takový divný.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum17.11.2020 20:36Temné noci - Metal: Temní rytíři
    Milo_Harwey: Neřeknu, protože to doma ještě nemám (ale P Š T, děti, napravím to), ale v originále to není. Nejspíš došla barva v tiskárně.

    Ale nepíšu proto, abych ti odpověděl a nic ti nesdělil, ale měl bych na Tonyho Scarface Montanu (a na další nakladatele taky, ale ti jsou schovaní za bukem a nekomunikují) prosbu, zda by bylo možné, třeba jen formou upozornění na webu, Facebooku atd., u takovýchto zvláštností, které jsou úmyslem, například převrácené stránky u Sovího tribunálu, změna přítomnost - minulost (pamatuju na dopis čtenáře ohledně Loba ve stylu Gaunerů, kde měl ty přechody za chybu tisku), dopředu dát vědět lidem, aby měli jasno, zda mají zmetka, nebo se mohou v klidu ukájet nad komiksem, aniž by měli pocit, že jsou úchylní.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum17.11.2020 18:09Drobnosti
    GWB: Ne že bych byl z Wericha nebo jeho cintátů paf, ale v tomhle případě, asi poprvé v životě, něco z jeho dílničky nahodím a na čínský způsob upravím: Je to nudné, je to vágní, to se bude líbit!
    Nedivil bych se tomu, kdyby se kalkul skrýval v Drobnostech. (Mně plagiátorství dneska tak krásně jde.)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum12.8. 23:36Nakupujeme venku
    Toe: Díky za informaci.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum11.8. 20:11Nakupujeme venku
    Tak ženská s vocasem v ložnici asi trošku bizár je, ale tahle kočka s ocáskem z Čené ďoury spíš ukázkou promarněné příležitosti, protože v Černé ďouře je mnohem více materiálu, který by se vyjímal nejen v ložnici. Když jsme u Černé díry, nevíte někdo, jestli ji BB art nebude znovu vydávat?
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.8. 19:37Sběratelský klub
    Trip: Určitě se našly dva, protože vlastníci to oznámili Crwi a posílali i fotky. Ve hře jsou tak maximálně tři. Ale možná jen dva až žádný, protože já koupil kousků sedm (nekecám) a nechal bych si pro sebe, že se na mě usmálo štěstí.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.7. 17:24* Připomínky a návrhy
    Šlo by podobně jako na ČSFD přidat k uživatelům výběry deseti nejoblíbenějších komiksů, sérií a autorů? Případně i uživatelů? Pro lepší orientaci, od kterých lidí brát vážněji hodnocení a komentáře díky podobnému vkusu.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.7. 16:38Poznej comics nebo postavu
    mcezik: Přečti si určitě tohle. Pak si vyber podle oblíbené postavy, kterou sérii číst dál. Flash je fajn, i když lehce (opravdu jen lehce) komplikovaný, Batman je klasika, se kterou nešlápneš vedle. Ale vyšlo toho u nás víc, kdybys chtěl i něco dalšího. Vůbec nevadí, že u nás nevyšlo vše, nebudeš se ztrácet a ty příběhy si užiješ i bez čtení dalších věcí. Vůbec se neboj.

    Hodiny můžeš číst i bez kterékoliv série ze Znovuzrození. Přečti si ale napřed Strážce a opět to Znovuzrození. Můžeš si po Strážcích ještě přečíst Flashpoint a Odznak, ale ani jedno není nutnost.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.7. 16:15Herní vlákno
    Nejen podle toho Každý si zaslouží den u soudu (po správném překladu z angličtiny to znamená mít možnost se hájit, vyjádřit se k obviněním) je zřejmé, že k článku někdo společně s Google překladačem přistupoval s dnes tak oblíbenou maximální péčí (průvodčí sem, průvdočí tam).

    Časy jsou zlé, Kamile a holt není colleague jako kolík. Sdílejte, než to smažou.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum13.7. 13:32Sběratelský klub
    Nezbi: Circa dva roky.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum12.7. 16:46Pindárna
    Killingjoke: Zlatý nebo stříbrný gól v té podobě, jak to bylo, byla strašná kravina a naštěstí se od toho upustilo, ale udělat to jak píšeš ty sice vypadá hezky na papíře, ale v reálu už by to bylo pro ty hráče asi extrémně vyčerpávající. Buď by se tak akorát posunuly penalty o dalších 30 minut, jak by se tam hráči ploužili a už se raději do ničeho nepouštěli, nebo by padl gól po rohu nebo nějaké divné akci, kdy by někdo pláchnul a dal góla. A zase by se mluvilo o návratu k prodloužení plus penaltám. Ty penalty jsou kruťárna, ale často se ukazuje, že to žádná loterie není a záleží jak na výběru hráčů pro rozstřel (když teda zrovna nejdou kopat úplně všichni jako ve finále EL), tak schopnostech brankářů a kondici fyzické i psychické a kdo je na tom nejlépe a je schppen to prodat v pravou chvíli, tak ty penalty vyhraje.

    Matthew: Anglie je silná a hodně, ty výsledky na turnajích mladých nejsou náhodné, ale tady asi hraje roli něco jako vítězná mentalita nebo něco podobného, o čem se hodně mluví, píše a používá jako zaklínadlo, i když to snad ještě nikdy nikdo pořádně nedefinoval :-D U té Anglie se tak nějak tuší, že má problém MS nebo ME vyhrát, a to dokonce i doma, a když mají skvělý kádr (nebo na MS, kde byli v relativně lehčí částí pavouka). Totéž platilo dlouho u Španělů (a nebýt tehdy tiky taky, kdy se nevědělo, jak na ni, tak to podle mě platí stále). Němci nebo Italové jedou na turnaj a nejsou podle sestav favority, ale počítá se s nima, protože turnaje umějí (a soupeři to mají v hlavách) a pak jednou za deset dvanáct let něco velkého fakt vyhrají. S Angličany se málokdy počítá, připomíná se právě ta neschopnost vyhrávat a oni sami to podle mě vnímají. Můžou to být takové ty kecy, které se omílají v novinách stále dokola každé dva roky, ale když se člověk podívá na historii velkých turnajů, tak je vidět, že to tak pak v reálu fakt je. A tehle turnaj to opět potvrdil. Jeden z nejsilnějších anglický týmů, domácí půda (navíc výhoda ve formátu turnaje a nemožnosti mnohých fanoušků přijet podpořit soupeře) a oni postoupí přes spornou penaltu v prodloužení do finále, kde pak nejsou schopni vyhrát v normální hrací době a prdnou zase na penalty.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum12.7. 00:48Pindárna
    Si pamatuju, jak jsme s klukama hrávali v době Eura 88 fotbal a jak jsem střídal, kdo jsem. Jednou Mancini, jednou Vialli (oba snad dávali v nějakém zápase gól). Dneska má Mancini lehce dědkovský rysy v obličeji a já mám palici lesklou stejně jako ji má Gianluca. Čas kurevsky letí.

    Ten páprda ve Vatikánu může pozvat najednou Argentince a Italy a udělat jednu obří oslavu. Škoda, že je po všem. Je toho pár týdnů strašně moc, že se to skoro nedá stíhat a najednou přijde finále a pak prázdno.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum12.7. 00:13Pindárna
    Anglická klasika. Před zápasem se viděli s pohárem, v ulicích fanoušci dělali bordel a třískali se mezi sebou, v zápase pak přišlo tradiční bučení a když došlo na penalty na posvátné půdě ve Wembley, tak byly výsledkem protažený anglický ksichty :-D Tam už k dokonalosti chyběl jenom Chris Waddle, aby to utěšování hráčů mohli s Garethem jet v tandemu. Lineker zatím ani písmenko :-D Prohrát na penalty, zase, doma, zase, krůček pod vrcholem, to je bude dlouho, předlouho strašit. Nemohlo to dopadnout lépe.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum9.7. 14:36Pindárna
    GWB: Messi je bůh. Nuno Goméz je jako přezdívka fajn, ale pár lepších se nabízelo. Třeba Petr Gabriel! :-D

    Lineker včera kolem 18. hodiny nahodil tenhle tweet.

    Tím chce říct, že kdyby rozhodčí přehlédl "faul" zprava, tak následoval "faul" zleva? To je neuvěřitelné samo o sobě, v kontextu těch žvástů o nepenaltě po loktu v obličeji Schicka a jeho neustálé kritice simulování to je jak z dílny prvotřídního twittertrolla a ne bývalého špičkového fotbalisty a televizního moderátora na BBC. Co jsou ti Angláni za klauni?
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum8.7. 22:55Pindárna
    Těmi tresty jsem myslel hraní bez diváků. To by UEFA jako pořadatel Eura potrestali sama sebe.

    GWB: Podle těch obrečených Poláků a komentářů k některým komiksům s náboženskou tématikou bych spíš tipoval, že jsi měl za vzor Roye Keana nebo jiného Ira ;-)

    Vzpomínám si na diskuze (pár jsem si jich ještě pro jistotu před chvílí projel) po zápase se Skotskem, kde Rezek udělal něco podobného a lidi sice byli rádi, že máme pro boj o baráž ME díky tomu lepší pozici, ale docela dost to filmování odsoudili a nemálo lidí i psalo o tom, že je lepší nepostoupit, než abychom se na EURO dostali takovým trapným způsobem. Projíždím si anglické diskuze a i když se sem tam najde někdo, kdo to hodnotí jako zářez Dánů, tak je tam spousta keců o hejtrech (teď jsem měl na chvíli pocit déjà vu), jak se měří dvojím metrem (kvůli tomu přímáku, ze kterého padl gól) a další podobné bolestínské řečičky a celkově to vykresluje Anglány přesně naopak, než jak by si asi oni přáli, aby je svět vnímal. Aby se vzdali finále po nich nikdo nechce, ale uznat, že to nebylo úplně košer a lepší by bylo postoupit čistě, zas tolik nestojí. Kéž by jim Italové natrhli v neděli rusutur minimálně o tři fíky.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum8.7. 20:04Pindárna
    Black Dives Matter! :-D

    Tyhle zářezy, které se ve fotbale děly a dějí a dají se vždy okecat tím tradičním "rozhodčí si to obhájí", samostatně mohou vypadat jako shoda náhod, ale když se to hodí na papír, tak je krásně vidět, že protežovanými týmy jsou většinou domácí a velké, ekonomicky zajímavé země, které jsou často i pořadatelem. Dvě korejské frašky na MS 2002 jednoznačně vedou a asi nikdy nebudou překonány (vzhledem k nedělnímu zápasu v to hodně doufám), přes držku vždy dostávají menší a slabší.

    Dovedu si představit, co by se dělo ze strany Anglie (a některých jiných), kdyby tahali za kratší konec nebo prohrávali a k tomu diváci bučeli na jejich hráče tmavé pletí nebo ten laser mířili na brankáře tmavé pleti. Že by se toho nesnažili využít nebo z toho po zápase neudělali kauzu jako prase moc nevěřím. Celkově mě takový postup Anglie sejří, není to férové, bez ohledu na to, že Anglie byla aktivnější, na to se nehraje. V neděli píská stejný rozhodčí, který pískal naše čtvrtfinále a u videa sedí Němec. Jestli to má Anglie vyhrát, tak ať je to aspoň jasné a čisté vítězství, ne aby rozhodující byl další sporný moment. Chci ale vidět radostí jančit Vialliho s Mancinim.

    V sobotu jsem byl zklamán z prohry českého týmu, basketbalisti mi to vynahradili, dneska jsem nakrknut z postupu Anglie, vynahradila mi to Plíšková. Takže musí v sobotu prohrát buď Plíšková, nebo potom Argentina, aby mi to Itále večer vynahradila. Finále Copy se hraje v Brazílii, takže se přímo nabízí, kdo to odskáče ;-)

    Milo: Nejen Anglie býla zvýhodněna. Dánové hráli všechny zápasy ve skupině doma. Osmifinále Anglie hrála doma, Dánsko ne, ale Anglie si to musela nejdřív uhrát a vyhrát skupinu, neměla to garantované. Formát letošního Eura některé týmy zvýhodňoval, jiné vyloženě znevýhodňoval, ale za to Anglie nemůže, je jednou z těch zvýhodněných zemí a dokázala toho dokonale využít. Na rozdíl třeba od Němců. Že se pak zápasy od semifinále hrají v Anglii už pak výhodou je, ale někde se to hrát musí, stejně jako se takto pořádala jiná Eura, kdy byla minimálně jedna země na celý turnaj doma. Pokud jde o tresty, tak pořadatelem Eura je UEFA, není to jako pohárové zápasy nebo zápasy kvalifikace, aby bylo možno trestat za tyhle prohřešky svaz.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum8.7. 00:34Pindárna
    Tak machr přes penalty Lineker čile tweetuje, ale k té penaltě se nevyjádřil ani na dotazy lidí. Jindy s nima rád diskutuje a přesvědčuje je o tom, že má pravdu.

    Když je ve vápně kontakt a rozhodčí pískne, tak VAR nemůže zvrátit rozhodnutí na place, to beru, protože VAR má měnit rozhodnutí jen u 100% jasných situací, což tam, kde kontakt, ač minimální, není. Ale zcela určitě může doporučit rozhodčímu se jít přesvědčit, zda penalta má opravdu být, ne? Proto tam mají tu obrazovku. Nebo rozhodčí sám se může jít ujistit. A ty dva míče, to jsem jenom čekal, kdy se přestane hrát a ono nic, prosvištěl to kolem druhého vesele do vápna a natáhl se tam :-D Tak jak jsem rozhodčí chválil, tak je tady tenhle nešvar zase. A zrovna v zápase domácích... Asi stejná náhoda jako na MS 2002. Dřív to bylo běžné, ale už to vypadalo, že fotbal je konečně dál a tyhle situace se nebudou opakovat. Tak bohužel není a některé věci se nemění a měnit asi nebudou. Jestli to Italové nevyhrají jasně, tak mají problém, protože se půjde anglickému štěstíčku naproti.

    A tohle je teda na pěst, i když to Schmeichel asi ani nezaregistroval.

    Zítra se podívám na Kožené slunce, v pátek na Vyšehrad, v sobotu na Argentinu s Brazílií a v neděli na finále Eura.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum7.7. 23:20Pindárna
    Mikei: Bylo to fajn. Ohledně Anglie s Dánskem jsem si běhém té skoro minuty, kdy se hrálo nad rámec nastavení, říkal, že v prodloužení tam někdo padne a pískne se. No, stalo se. Jsem zvědav, co na to machr přes penalty pan Lineker.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum6.7. 18:08Filmový a hudební klub
    Zemřel Richard Donner.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.7. 20:25Pindárna
    yogi spoilerSchick a CR7 po pěti, nejblíž jsou Sterling a Dolberg, kteří mají po třech. Přál bych mu to. Jsem zvědav, kolik hráčů bude v ideálních sestavách Eura. Vaclík pro mě zatím mezi nejlepší trojkou brankářů.yogi spoiler
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.7. 20:16Pindárna
    yogi spoilerTu akci měl nechat rozhodčí dokončit, zvlášť když během nastavení sám popoháněl Dány, aby nezdržovali a vhazovali. Škoda toho prvního rohu, kdo ví, jak by to jinak dopadlo. Vystoupení na ME více než dobré, výsledek nečekaný a jsem spokojen, ale škoda, podle mě to dneska šlo. Tři ze tří semifinalistů jsou celky, které hrály velkou část turnaje doma, Anglie tam má nakročeno taky. Fandím dvojici Vialli a Mancini, stejně jako v dětství.yogi spoiler
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.7. 18:51Pindárna
    Tak Grygeru Bořila ven a čekám obrat.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.7. 18:05Pindárna
    Tak když Čapoun nahodil tu zajímavost se 47. duelem ME a 47. duelem MS v hokeji (taky ČR-Dánsko), tak já ještě k tomu, co už jsem napsal ohledně těch podobností, dodám, že na ME byly zatím největšími úspěchy pro ČR (předtím pro Československo) turnaje, které se odehrávaly v Bělehradu a v Anglii, takže i ve Wembley. Na tomto ME od semifinále výš už jen ve Wembley. Dnes se hraje v Baku, předtím v Budapešti. Ta béčka plus Wembley jsou naprosto jasná. No a Glasgow je tam jako připomínka událostí z jara, kdy má ČR Evropě a hlavně Británii co oplácet. S Dány na ME ČR zatím 2:0 a 3:0. Takže hned dvakrát do třetice všeho dobrého.

    Kvůli pověrčivosti: Věřím v další jedinečný výkon jako proti Anglii v kvaldě nebo proti Belgii v další kvaldě nebo proti Nizozemcům v osmifinále a v postup. Strašně to těm underdogům přeju.

    Za Kúdelu, za národ! (A do prdele.)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum3.7. 02:39Pindárna
    yogi: BB art vydal hodně knih o fotbalu. Třeba velmi známou Faul! od Jenningse a je to opravdu "veselé" čtení. Ti Hrdinové jsou přecpaní faktickými chybami, bohužel. Napsal bych, že je tam chyb jak nasráno, ale slušné vychování mi to nedovolí.
    O Bergerovi začátkem 90. let vyšla útlá knížečka Hóóónza Berger. Ve stejné edici pak známá Pospíchalova kniha Fotbal nemá logiku. Z první si moc nepamatuju, druhá se mi hodně líbila. Štve mě, že u nás nevyšla jediná kniha o Zdeňkovi Zemanovi.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum2.7. 21:58Pindárna
    Vedle Fotbalové horečky je slušnou knihou i Hlavně nespadnout! Je to trošku odvar, ale kdo chce nášup v podobném stylu, tak určitě nebude zklamán. A v tom, že se kniha týká klubu z nižších pater tabulky je o to víc zajímavější.
    Jak si vůbec vede z pohledu fotbalových fanoušků komiks Singl? Je tam toho fotbalu dost, aby se to dalo brát jako fotbalový komiks, nebo je to jen doplněk?

    Italové s Belgií paráda.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.6. 21:33Pindárna
    Milo: Podle mě to rozhodně nevyznívá tak, jak píšeš, ale tak, že sledování sportu je méně náročné než sledování esportu, tudíž je přístupné i lidem s půlkou mozku, na rozdíl od esportu. Ale i kdyby tomu tak bylo a opravdu to vyznívalo tak, jak píšeš, tak i potom je to pořád na hony vzdálené tomu, co SoK napsal a na co pak Zack reagoval. Tedy "musíš být zákonitě primitiv, který se na to dívá jen proto, že by nedokázal sledovat hraní počítačových her."
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.6. 20:20Pindárna
    Chtěl bych vidět a číst reakce Angličanů, kdyby jim někdo bučel při hymně, co všechno by v tom byli schopni vidět.
    Fotbal nic moc, Jogi jako obvykle pobavil, i když to bylo z jeho strany takové polovičaté ;-) Anglie hraje dost hnusně, ale vyhrává, takže by se mohla dostat daleko. Koukat na tohle mě ale vůbec nebaví, vyloženě mě ty jeho pracky iritujou.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum29.6. 18:18Pindárna
    Mikei: Zápasy úchvatný, gólů jak nakadíno, ale šlo to nějak mimo mě, jak jsem se emočně vyždímal v neděli a mám už v hlavě Dány. Frantíkům chyběla hladovost. Teď jsem už ale na Němce s Anglány nažhaven, to je další díl nekončícího seriálu a hraje roli tolik věci mimo fotbal (předchozí velké zápasy atd.), že to nejde neprožívat. Podle mě to dopadne fiaskem jednoho z týmů, nic těsného to nebude. A poprvé v životě přeju Němcům.

    Jinak zatím jsou skvělí rozhodčí, nepamatuju turnaj, kde by se prakticky neřešily chyby. Ta penalta v zápase Francie s Portugalskem byla divná, ale byl to snad jediný větší přehmat. VAR není extra nadužíván, když je použit, tak pro zvrácení nebo potvrzení toho, co zvráceno nebo potvrzeno být podle pravidel musí, takhle by to mělo být. Obávám se, že na MS tomu tak nebude a stále budou mít rozhodčí tzv. prostor pro vlastní interpretace, protože se musí tomu štěstíčku jít naproti a zájmy sponzorů jsou zájmy sponzorů, že jo.

    U některých komentářů jsem si vzpomněl na diskuze k MS v rugby (2011 nebo kdy), kdy se diskuze týkaly hlavně a především toho, jak je fotbal blbej, jak se tam simuluje, jak se hráči přou s rozhodčími atd., rugby samotné skoro nebylo probíráno :-D

    Zack: Tohle pletení a čtení toho, co nebylo psáno, se tu děje docela často, časem si na to zvykneš ;-) Když už jsi to nadhodil, tak já na hraní jiných lidí koukal kvůli vztahu ke hře než k lidem. Moderní hry jdou mimo mě, takže na to nekoukám, ale hrát třeba FIFU nebo jiné sportovní hry, tak to budu sledovat. Ta vazba na lidi/tým by už pak asi přišla sama.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum28.6. 14:05Pindárna
    Ale pozor, kucí, to není zdaleka vše!

    ME 88 vyhrálo Nizozemsko. ME 92 Dánsko. ME 96 (konalo se v Anglii) Německo. ME 2020 vyhrála Francie. Ve finále byla Itálie. ME se konalo v Belgii (a v Nizozemsku). Jestli nevíte, kam směřuju, tak se koukněte na pavouka letošního ME ;-)

    A další zajímavost. Výsledky ČR na ME. 96 - finále. 2000 - skupina. 04 - semifinále. 08 - skupina. 12 - čtvrtfinále. 16 - skupina. Finále, skupina, semifinále, skupina, čtvrtfinále, skupina, letos zase postup. Finále už bylo, semifinále taky, čtvrtfinále taky. Chybí dva výsledky. Jeden z nich, osmifinále, to už letos být nemůže.

    Mikei: Coufal překvapivě sem tam udělal chybu, chyboval snad nejvíc z celého našeho týmu . Taky doufám, že Franco do sestavy nesáhne a nechá stejnou na Dánsko. V týdnu se na ten zápas podívám ještě minimálně dvakrát. Už začala klasická trenérská přestřelka, kdy si navzájem chválí týmy a pasují se když ne do role outsidera, tak týmu, který nemá nic jisté :-D Dánsko je asi o třicet míst výš v žebříčku, favority jsou oni a můžou to okecávat jak chtějí. A z hlavy si ty dva poslední výsledky a kanonády prostě nevymažou. Podvědomě nás podcení a to bude jen a jen dobře.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.6. 23:39Pindárna
    Na ČT ve studiu po zápase Belgičanů říkali, že to je přesně 17 let od našeho čtvrtfinále s Dánskem, a taky byla neděle :-D Já přidám, že v tom roce (2004) vyhrála Stanley Cup Tampa a porazila Calgary, kanadský tým. Po deseti letech se tam kanadský tým dostal, když předtím se do finále naposledy dostal Vancouver v roce 1994. Letos je ve finále kdo? Tampa. Kdo ten druhý? Montreal. Kanadský tým. Po kolika letech? Po deseti! Kdo tam byl před těmi deseti? Vancouver! Hrát se bude zase od šesti, zase ve městě na B, zase o víkendu (jen místo neděle sobota). A jak jsem zmiňoval cestování, že by mohlo hrát roli, tak Dánové sice museli na osmifinále letět jinam, ale bylo to jen za roh, do Amsterdamu, ta první pořádná štreka je čeká až teď, stejně jako čekala Nizozemce. Kteří předtím hráli v Amsterdamu, stejně jako Dánové. Hele, tohle nemůžou být náhody!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.6. 22:20Pindárna
    Mikei: Tak vstřebávej zodpovědně a nemíchej! :-D

    De Bruyne končí, Belgie s Itálii podle mě též. Bude moc chybět a Itálie znovu nezaváhá a půjde dál. Jestli teda Belgie vůbec postoupí, od toho zranění to je od nich slabší.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.6. 21:07Pindárna
    Toho Vaclíka jsem naštěstí neviděl, protože jsem na jednom ze svých hafanů zmerčil klíště a musel jsem zasáhnout podobně jako Vaclík :-D Když jsem pak pijáka likvidoval, tak byla ta šance a viděl jsem to až z opakovačky. Nervy by klíštěti jistě poděkovaly. Krásně se na ten fotbalo koukalo, Nizozemci byli favority na medaili, možná na finále.
    V komentáři níž mělo být "Po 17 letech". Pletu si hráče, neumím počítat, k tomu ta zahořklost, mindráky, nenávistné komentáře, měl bych se sebou začít něco dělat.Třeba se stát prezidentem.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.6. 20:05Pindárna
    :-)


    Po 15 letech konečně zápas na velké akci, na který se bude vzpomínat. Už bylo na čase. Posledně to byli hlavně Nizozemci a pak Dánové, takže... :-) Kromě toho, že je výsledek z říše snů, tak fotbal samotný byl dobrý a hra našich fantastická. Uděluji pět hvězd z pěti.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum27.6. 18:02Pindárna
    Ke komiksům, které překáží: Dávám je do sklepa, suchého, a ještě je dobře balím. Minimálně jednou si je ještě přečtu a pak rozhodnu, jestli je tam nechám nebo si je dám do knihovny. Jednou je někomu chci dát, ale ne nějakým vychcánkům, co to pak obratem budou nabízet za prachy. Takže dětem, do knihovny a podobně. Mám tři starší Saudky ve výborném stavu, to půjde na aukro, až si založím účet. Ale cena nejspíš poroste, tak není kam spěchat.

    Milo: A nepřijde ti ujetý rvát do komiks pindárny EURO? (Přijde mi ujetý rvát do komiks pindarny euro) ;-)

    Čekal jsem překvápko v podobě dvou útočníků (tipoval jsem Vydru) a ono ne , Ševčík bude hrát. Tak uvidíme.
    Strašně chybí Kúdela a s Provodem by to bylo ještě veselejší. Věřím v další jedinečný výkon jako proti Anglii v kvaldě nebo proti Belgii v další kvaldě a v postup. Strašně to těm underdogům přeju.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum25.6. 15:07Pindárna
    Milo: Protože to tu je obecný pokec o čemkoliv a kdyby fotbal nebyl povolen nebo vítán, jako třeba politika, tak mi to Zack dá jistě dříve nebo později vědět. To neudělal, tak s pár lidma plkáme dál.

    Matthew: Vůbec nevím, proč jsem napsal Bořil :-D Jasně, Dočkal. Asi jsem chtěl napsat Bořek Dočkal a prdnul jsem tam Bořila. Jako sešívka si ty dva fakt nepletu ;-)

    Mikei: Taky jsem natěšen. Už jsem viděl článek o tom, že Niozemci by mohli odejít ze hřiště, kdyby se začalo s rasismem (nebo si ho v něčem našli), tak jsem fakt zvědav, co se bude dít, když Nizozemci hodlají hrát s duhovou páskou a v Maďarsku na to asi mají mnozí jasný, odlišný názor.

    kinak: Já spíš hledám důvody, proč by to mohlo vyjít, a fakt si myslím, že šance je, i když menší. Další věc, která by mohla hrát roli a já nezmínil, je domácí prostředí. Nizozemci hráli doma (stejně jako Dánové) a teď poprvé budou hrát jinde. Může je to trošku rozhodit, doteď si jeli svou rutinu, teď to musí změnit. Čeští hráči jsou na to už zvyklí. A Maďaři budou fandit nám jako outsiderům a dost možná ty pásky vyhodnotí jako "provokaci." Před Belgií (kvalifikace) jsem byl taky posratý až za ušima a nakonec jsem viděl jeden z nejlepších zápasů za hodně dlouhou dobu. Třeba to vyjde i v neděli.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.6. 19:47Pindárna
    faster86: Křídový papír. Myslím, že většinou lesklý, matný výjimečně. Gramáž neznám. Jestli se teda ptáš na tohle a ne na nějaké extra detaily.

    K fotbalu ještě: Nizozemci zatím hráli s Makedonci, to je při vší úctě podprůměr, s Rakušany, kteří jsou přece jen o kousek níž než my a s Ukrajinci, kteří se jevili v prvním zápase docela nadějně, ale v tom zbytku už to žádná sláva nebyla, zvlášť s Rakušany to byla dost bída. Myslím, že Skotsko by v té jejich skupině šlo dál a u nás to byl nejhorší tým, výsledkově. Tohle by mohlo hrát pro nás, my víme, kde nás tlačí bota, už jsme byli prověřeni, Nizozemci nikoliv a zatím si nemuseli moc hrábnout.
    V tomhle systému zatím na všech turnajích byl jeden tým, co postoupil ze třetího místa a pak to dotáhl minimálně do semifinále. MS 86 - Belgie, 4. místo. MS 90 - Argentina, finále. MS 94 - Itálie, finále. ME 16 - Portugalsko, vítěz. Letos tam je Portugalsko zase, ale taky ČR. No a to semifinále by po výhře nad Nizozemci nebylo vůbec nereálné... :-)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum24.6. 17:31Pindárna
    Mikei: Byl to děs, hlavně druhý poločas. Kreativní hráče typu Rosický apod. nemáme už delší dobu, ale mně to až tak nevadí, i s tím běháním a umakaným fotbalem se na Anglii doma a hlavně na Belgii krásně koukalo. Za posledních deset let jsem si fotbal aspoň trošku užíval dvakrát. V první půlce kvalifikace na ME 2016 pod Vrbou (plus poslední zápas s Nizozemcema u nich) a v některých zápasech pod Šilhavým, tak jsem i za občasnou bídu vystřídanou hezkým fotbalem, a hlavně dobrým výsledkem, rád.
    Teď se řeší, že by tomu pomohl Bořil, ale tomu nevěřím, ten má nejlepší roky za sebou. A kdyby ho tam vzal a dal do zápasu a ono to nevyšlo, tak se bude vyčítat, že se dávno ví, že Bořil na to nemá a že ho tam neměl vůbec brát. Podle mě Šilhavý pracuje s tím, co má, a i když by to asi mohlo být lepší, tak minulost ukázala, že bohužel i horší. A když to náhodou vyjde proti Nizozemcům, tak pak mi bude všechno jedno, protože šmiknout je jako asi největšího favorita na finále v té naší části pavouka je sen.

    Němce bych si snad i přál, oni asi nejsou úplně v pohodě. Ale je fakt, že Nizozemci mají v hlavách, že na ně umíme, zmiňovaná kvalda pod Vrbou to ukázala. Neměli jsme lepší hráče a dvakrát s náma prohráli. Hrají dobře, asi mají formu, ale nijak dobrá Ukrajina ukázala, že jsou hratelní. Bojím se ale toho, co píšeš, aby se tam vzadu párkrát Nizozemci neprohnali a nebylo to po půl hodině hotové. Už teď se těším, na podobně důležitý zápas jsme čekali devět let od čtvrtfinále s Portugalskem na ME 2012.

    GWB: Švédsko tipuju na překvapení, podle mě půjdou přes Ukrajinu i přes Anglii nebo Německo. Ale před začátkem ME jsem na překvapení tipoval právě Poláky, takže dost dobře možná poletí hned po Ukrajině domů :-D
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum18.6. 20:08Pindárna
    Čtyři body a snad hotovo. Na všech turnajích, kde se hrálo tímhle systémem, zatím výhra a plichta stačila z třetího místa na postup, tak snad to bude stačit i zde. Hra našich se mi líbila. Chorvati mě neoslnili, hrají takový ten španělský chodící fotbal, ale pořád jsou to Chorvati, takže ten bod zadarmo není. Proti Skotsku bych na jejich výhru nevsadil.
    Jestli měl Král nakročeno do West Hamu, tak už nejspíš nemá a už bych byl radši, kdyby nenastoupil. Hložek přemotivovaný a u Kalase jsem pokaždé, když měl na vlastní polovině míč, trnul, co se stane. Coufalovo uklouznutí fajn, máme posichrovanýho někoho ze slovenské skupiny, bral bych Švédy. Kromě supertěžkých vah (Belgie, Itálie, Francie) a těžkých vah (Anglie, Nizozemsko, Portugalsko, asi i Německo, Španěly tam neřadím, zatím) podle mě mohou postoupit přes každého.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum17.6. 19:40Pindárna
    Mikei: Když už sázím na české zápasy, tak zásadně proti. Kdy pak svou prohru beru jako koupení si české výhry a když to nevyjde, tak mám aspoň nápast v podobě peněz. Ale sázím jen pro zábavu, těch peněz nelituji. Kdyby mi šlo o výhru, tak nesázím vůbec.

    ME 2004 a celé to období od poloviny 90. let sportovní fanda bral jako normu. Dařilo se v hokeji, ve fotbale, člověk myslel, že to tak bude pořád a on přišel pravý opak. Aspoň ve fotbale v rámci ME patříme stále mezi elitu, pokud jde o postupy. Snad jen pět nebo šest zemí včetně nás se dostaly na všechna Eura od rozšíření na 16 týmů. Anglie nebo Nizoemci v té skupině nejsou. I to se počítá.

    Koukám na Belgii a podezíral jsem je z pokusu o úmyslné vypuštění, aby se případně dostali na druhé fleka a šli do jiné části pavouka. Tak asi ne. Ten první gól byl fantastický.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum16.6. 18:57Pindárna
    Mikei: Vůbec. Nevím, co od nich čekat, k tomu jim fandím, takže nejsem objektivní a ten systém, kdy postup ze třetího místa ovlivňuje dění v ostatních skupinách taky moc u takových týmů odhadu nepomáhá. U Francie je možná zaděláno na nějaký problém, tak mi ty jejich tradiční hádky možná všechno podělají. Belgická skupina je rozjetá na 9-3-3-3 nebo 9-4-3-1, čím víc tříbodových na 3. místě bude, tím lépe pro nás. Franco musí Krále nahradit, ten je úplně z formy. Zrovna čtu s trenérem rozhovor v GÓÓÓLu (příloha Sportu, vychází jednou za měsíc) a píše tam, že Brückner se často rozhodoval intuicí a nepředvídatelně sem tam někoho před zápasem vyměnil, on to jako asisten sledoval, tak by do toho mohl taky sáhnout. Blbý sice je, že ono není moc kde brát, ale o moc horší to být nemůže.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum16.6. 15:18Pindárna
    yogi: Tak zrovna těm nejdůležitějším informacím jako výsledky českého týmu nebo kdo získal medaile se lze asi těžko vyhnout, i když je cíleně člověk nevyhledává. Při MS 2010 jsem to kvůli nedostatku času dělal tak, že jsem si vybral jeden odpolední nebo večerní zápas denně, o víkendu pak kouknul zpětně na to, co podle ohlasů slibovalo dobrý fotbal a zbytek nechal plavat, jen jsem se podíval na sestřihy a na góly. V play-off je už to tempo pomalejší a jsou volné dny, tak se dá vše dokoukat. Když tu bude diskuze k ME pokračovat, tak budu na méďu myslet a hlavním spoilerům, včetně toho, že ME vyhrálo Finsko, se vyhnu. Bosáka jsem míval rád, teď už moc ne.

    Mikei: Abych si sledování trošku připepřil, dal jsem tři tikety:
    1. Itálie - vítěz, Belgie do osmičky a Francie do čtyřky. Kurz 22,95, sázka za 440.
    2. Belgie - vítěz, Itálie do osmičky a Franice do čtyřky. Kurz 19,6, sázka za 520.
    3. Francie - vítěz, Itálie do osmičky, Belgie do osmičky. Kurz 10, sázka 1040.

    Koukal jsem znovu na náš zápas se Skoty a ta obrana je mnohem děsivější, než se jak se jevila při zápasu naživo. Snad mi kluci český v pátek svým výkonem vytřou bulvy.

    Toe: Moc to nezakecávej, je to Kanál kreativních kreatur, takže KKK!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum15.6. 23:30Pindárna
    Mikei: Už s Kúdelou to nebylo nic extra, ale byl tam aspoň on Čelůstka to jakž takž zvládal, když zrovna nešel kolem Lukaku. Ale teď je to bída. Ten Kalas tam nemá vůbec být, hraje druhou anglickou a to je jiné tempo než nejvyšší úroveň. Zima je sice nezkušené ucho, ale pořád hraje ve Slavii a má za sebou dost těžkých zápasů, tak by to s ním snad horší být nemělo.
    Celkově tam týmy na pěkný fotbal jsou, tak se bude na co divat, když už náhodou naši vylítnou.

    Milo_Harwey: Na fotbalu záleží!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum15.6. 22:48Pindárna
    Mikei: U těch Portugalců asi uvidíme až v zápase s Němci, kdy Němcům půjde o hodně a Portugalci budou muset ukázat, co v nich je. Na minulém mistrovství až do semifinále nevyhráli v základní hrací době a pak to vyhráli, tak jestli to chtějí praktikovat znovu, ať jdou do hajzlu :-D
    Anglie je vyhajpovaná jako vždycky a jako vždycky zklame. Na MS skončili čtvrtí jen díky pavouku. Přijde silný soupeř a jedou domů. S velkou pravděpodobností po penaltách :-D

    Jak se tam srazil Pavard s nevím kým, tak byl záběr na Löwa s prsty pod čumákem :-D On si nedá pokoj!
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum15.6. 21:54Pindárna
    Rüdiger má choutky :-D
    Němci hrají dobře, ale Francie je extrémně dobrá. No, vítězové belgické, italské a francouzské skupiny jsou ve stejné polovině pavouka, takže kdyby vyhrály skupiny týmy Itálie, Belgie (obojí se předpokládá a asi k tomu i spěje) a Francie (podle předevené hry i poločasového výsledku by tomu tak klidně mohlo být), tak jen jeden z nich bude ve finále a maximálně dva v semifinále. V té druhé půlce by mohly využít situace týmy Nizozemska (ty snad nemůže ve vítězství ve skupině už nic ohrozit) a vítěz anglické skupiny (Součku a spol, koukám na vás!). Který ale půjde na jednoho z německé skupiny.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum15.6. 15:26Pindárna
    Mikei: Toho se bojím, že se teď navzájem seřvou a půjdou do klíčového zápasu nadržení. V každém případě to bude pro nás prověrka. Kdyby nám to vyšlo na druhé fleka, tak by to vypadalo na Slovensko, Švédsko, Španělsko. Nedivil bych se, kdyby Angláni poslední zápas vypustili, aby nemuseli jako vítězové skupiny jít na druhého ze "skupiny smrti" (Německo, Francie, Portugalsko) a nám tak pomohli k postupu. Koukal jsem na pavouka a dost možná se rýsuje čtvrtfinále Belgie - Itálie, tenhle zápas bych chtěl vidět jako finále.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum14.6. 21:47Pindárna
    GWB: Zklamali mě stejně jako na posledním MS, kdy jsem od nich čekal, a asi nejen já, mnohem víc. Tipoval jsem je minimálně na čtvtfinále, ale dost možná pojedou po skupině domů. Mdlí byli.
    U nás se počítá výhra, ale vzadu je to bez Olega Kedela katastrofa, proti Chorvatům takhle dostaneme dva tři kousky.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum14.6. 21:41Sběratelský klub
    V pevné, je to na webu Crwe potvrzené.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum14.6. 16:13Pindárna
    Koukáte někdo na EURO? Kdo si před chvílí vzpomněl na Hagiho?
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 23:53Pindárna
    esoes:
    Zack
    Nejlepší jsou lidi, co v reálu nechtějí diskutovat a jsou osobní, byť mě neviděli ani z vlaku, natož že by mi podali ruku. Jestli máš špatný den, tak si přešlápni je připitomělé léčit si to na jiných...Pěkný den všem bez vyjímky

    19.10.2020, 11:26, Sběratelský klub, comicsdb.cz, autor: esoes

    K věci, tedy k té mé otázce, která se týkala tvého komentáře, něco bude? Když už jsi jako ten jistě normální člověk do diskuze přišel, abys do ní i přispěl.

    Na vojně jsem byl a jsem si zcela jist, že déle než ty, a ne, deku jsem nedostával. Pocit méněcennosti většinou nemají lidé, co si dokáží dělat legraci sami ze sebe, což jako ten dokonalý a nikoliv méněcenný dokážu (a ty a tobě podobní jakožto ti beze smyslu pro humor nejsou schopni rozpoznat). Moc častu tu netrávím, ale i kdyby, mohu si to dovolit, jsem ve finančním důchodu. Že mi závidíš je mi je jasný, já si taky závidím. Ono je taky co závidět! U toho zbytku už nemůžu reagovat tím, že budu psát, jak jsem skvělý, tak na to reagovat nebudu. Kromě té části, kde píšeš o urážkách. Jenom v tom jednom komentáři jsi mě urazil víckrát než já ostatní za celou dobu mého působení zde. Teda jestli nepočítáš i soukromé zprávy, tam jsem sprostý, to ano. Ale spolu si nepíšeme, ne, abys to věděl, nebo ano? :-)

    P. S. Tak proč s tím ksichtem ven nejdeš ty a tohle nepřekoktáš před kamerou, abys to pak uploadnul na youtube ty? Mimochodem, jak víš, že jsem nikdy s ksichtem ven nešel? :-)
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 22:53Pindárna
    esoes: Jak ten povyk u MB z mé strany (nutno dodat, že nejen z mé strany, a taky že byl plně zasloužený) souvisí s tím, o čem se vede řeč teď a tady, že jsi to nadhodil?

    Nejsem strašnej komik, jsem výbornej komik! Jen proto, že vždy předpokládám, bohužel často mylně, že v publiku jsou jen samí inteligenti a žádný dement, nejsem strašným komikem. Maximálně tak naivou, co lidi přeceňuje. Podle tvých dřívejších žbleptů se umíš hezky rozepsat, tak to zkus příště, až mi budeš zase něco povídat. Klidně mi to povídání pošli do pošty. (Pane Janšto, pro vás to stále platí, stejně tak pro toho pána, co pana Janštu nahradil a myslí si, že ho nikdo nevidí ;-)). Na tu položenou otázku bych ale prosil odpověď sem do diskuze.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 22:07Pindárna
    Hawwwran: Že se neřeší nic jiného než autoři nebo lítost se mi moc nezdá, to by musely být všechny komentáře jen o tom, což nejsou. Kromě toho ta diskuze o výměne se nevede jen zde ve Sb. klubu.

    Ale k tomu povyku. Napsal jsi, že musí být hrozné, když se místo nadšení dostaví kritika s autorem nesouvisející věci a že autor žehlí. Kritika se objevila ohledně toho balení, ano, a následný postup Epochy je pak spíš chválen (sám píšeš, že nakladatelství to vyřešilo, nikde žádný zádrhel) a především je komiks hodnocen velmi pozitivně, ne-li vyloženě vynášen do nebes. Fakticky se tedy neděje, co píšeš, ale spíš pravý opak. Pak mi to, co jsi napsal, přijde vzhledem k situaci jako mnoho povyku pro nic. Tobě asi ne, fajn.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum10.6. 18:30Pindárna
    Není to mnoho povyku pro nic? Knihy bez keců mění, za týden dva na to nikdo ani nevzpomene. Jak to vnímají autoři nevím, ale jako čtenář to beru tak, že díky nakladatelství jsem si ho mohl přečíst a kvůli zjeblému balení a pak bezproblémové výměně (i když, ještě komiks v pařátech nemám) mi to zážitek z komiksu rozhodně nezkazí.
  • SlouzimStarymPsum
    SlouzimStarymPsum8.6. 21:22Pindárna
    Podle toho bitrejtu a rozlišení to vypadá, že někdo se hodně snažil, aby při sledování měl člověk pocit, že opravdu sleduje film na videokazetě :-D
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 8 (cca 3952 Kč)
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0