• erik
    Sin City ako má byť. Záchrana ženy v ohrození je doplnená farebnou (je to čiernobiely komiks, keby náhodou niekto nevedel) psychedelickou pasážou a tonou akcie. Hoci ide o zopakovanie všetkých dejových momentov predchádzajúcich kníh, nový (a konečne poriadne vlasatý) hrdina je macher a ja mu to žeriem. Prekvapivo máme na konci (spoiler) happyend.
  • erik
    erik7.4.2014 13:15Gantz #03
    Ani do tretice neprichádza všetko dobré. Obyčajný život z pohľadu úchylného Japonca, to zahŕňa aj pomerne šteklivú scénu s „domácim zvieratkom“. Než sa človek nazdá, je tu záver a ide sa do akcie.

    Stále nie som presvedčený, že toto je pre mňa to pravé.
  • erik
    Kústek je stále dokonalou ukážkou hravej kresby a zábavných príbehov (napr. včely na trhu) na pozadí veľkého konfliktu. Niekto hľadá poklad, iný veštcov s chladničkou, no a nechýba ani pomýlený ochranca mesta, ktorý bojuje namiesto s nepriateľom s vlastnými ľuďmi. Škoda, že je to také krátke, už nech je tu posledný diel.
  • erik
    erik22.3.2014 09:25Drsná škola
    Komiks, ktorý má neskutočnú prednosť - formát. V ňom sa radostne promenáduje (často celostranová i dvojstranová) kresba, pri ktorej sa dajú sledovať detaily aj dlhé minúty. Príbeh rovnako neurazí. Vidím, že Comics Centrum (či ako sa to teraz nazýva) myslí na starobu. Toto budem čítať aj v dobe, kedy nič iné dávno neuvidím.
  • erik
    Nepochopil, Mello, navzdory výzoru, je pravdepodobne chlap... no, muž... no, teda samec...hm, ja to ani neviem pomenovať. :)
  • erik
    erik3.3.2014 08:26Gantz #02
    Ak chce niekto vedieť, čo to znamená divná japonská produkcia, mal by vyskúšať Gantz. Druhý diel pridal na masakrovaní a v závere aj čosi akože vysvetľuje, avšak celé je to dajaké čudné. Stále neviem, čo si o tom myslieť, môže to byť ešte zaujímavé alebo to bude totálna kravina. Infantilné hodnotenia v podaní čiernej gule sem zaviali klasickú Naruto-Bleach blbinku, flešbeky mi tiež narúšali dojem. Kresba je fajn.
  • erik
    erik3.3.2014 07:06CREW² #39
    Už tretí raz z posledných piatich čísel zachraňuje celkové vyznenie časopisu samostatný doplnkový príbeh. Joker pôsobí na vzhľad hrubo, pointa je typicky masmediálna, všetci vieme, čo dokáže reality šou. Oproti zvyšku čísla je to skvelá záležitosť. V Skalpoch sa oddychuje, a preto nemalo čo zaujať. A Rex Mundi? Niekedy by som chcel mať opäť tri roky, aby ma podobná nuda dokázala osloviť údajným "tajomnom". Scenárista už ani nepíše dialógy, však mu z toho vždy vyšlo iba - ako si ma našiel? Ak sa v tom budeš vŕtať, doplatíš na to! Aj preto sa nič detektívne nedeje a musí sa zapojiť náhodné prenasledovanie. Komiks bez kecov by mala zachrániť kresba, ale tá je suchá ako Sahara... Bezkonkurenčne najslabšie dielo, aké som za posledných tridsať rokov čítal. Čo už. Už nech je koniec a nastúpi niečo iné.
  • erik
    Ja by som skôr povedal, že sa odhalia netušené súvislosti, než že sa to vysvetlí. S tým nedocenením je to dvojsečné, nakoľko dielo by malo presvedčiť samo o sebe. :)
  • erik
    erik24.2.2014 09:15Vesmírný Usagi
    K tomuto som pristupoval s nedôverou. Je to taká Usagi verzia Hviezdnych vojen (a to dosť okato, aj dejovo), postupne som si na to zvykol a začal sa baviť. Autor si urobil radosť a čítať sa to dá. Keby to však nevyšlo, o nič by sme neprišli.
  • erik
    Spider-Man je v hrsti Green Goblina, tajné služby mu osvetlia, že to tak, hold, chodí a to je všetko. Uvidíme, čo bude nabudúce.

    X-Meni schytávajú dva nepekné podrazy od tvorcov. Predstava, že Bachalo zaujme niekoho s čo i len priemerným estetickým cítením, je vzdialená realite. Nemám rád jeho kresbu a čudujem sa, že ho Marvel toľké roky protežuje, ale čo už, davy je ľahké presvedčiť, že čo sa im nepáči, je určite „závažné“ umenie. Žiaľ, ani scenárista nevedel, čo s tým, a tak je tu záver, aký je. Mimochodom, myslím, že Colossus reaguje na skutočnú udalosť, ktorý hýbala svetom. Išlo o potopenú ponorku Kursk na prelome tisícročí, prípadne si to vygúglite.
  • erik
    Jeden zo slabších dielov série, a to tak, že veľmi. Nič neočakávané sa nevydumá, nič „geniálne“ sa neuvedie do pohybu, skrátka, nuda. Near si z prstu vycucá, kto je Kira, ten si z nich vysaje ďalšiu rozšádu, kto-kedy-ako použije denníky, no a autor tradične cicia akési denníkové pravidlá (súhlasím s choze , je to kúzelne blbé) a ani záver nie je práve šokujúci. Jediným pozitívnym prvkom tak ostávajú mediálni nasledovníci Kiru. Uvidíme, čo to prinesie nabudúce.
  • erik
    erik21.1.2014 13:52Americký upír #02
    Aj pokračovanie upírskej ságy je plné lásky, romantiky a podobných vtákovín, ktoré z tohto komiksu robia Twilight s obrázkami. Našťastie, opäť je tu kladený dôraz na vedľajšie postavy, ktoré vyšetrujú, mstia sa, pátrajú po slabinách toho kriváka Skinnera a tak ďalej. Auto s krídlami má u mňa malé bezvýznamné plus. Opäť ostrejšia kresba, i keď sa autori prestriedajú, zachováva sa zdanie podobnosti, čo je fajn. Normálne sa teším na prípadné pokračovanie.

    Druhý diel je rozhodne lepší ako prvý.
  • erik
    erik21.1.2014 13:44Americký upír #01
    Dlho som sa tomuto komiksu vyhýbal, upírov mám plné zuby a Snyder toho zatiaľ v ČR s Batmanom zasa tak veľa neukázal, i keď reklama vraví opak.

    Ale je to dobrý komiks. Upíry ani zďaleka nevyznievajú tak, aby sa mohlo pritakať tým komerčným rečiam o tom, že toto je konečne návrat k netvorom, ale nevadí. Problémom komiksu je ústredná postava Skinnera Sweeta, ktorého by som okamžite poslal ku všetkým čertom. Výhodou je, že vedľajšie postavy sa vydarili. Pearl jednoducho fandíte, dokonca aj v alternatívnom príbehu z minulosti človek nadŕža Pinkertonovcom a nie tomu hajzlíkovi. Ozaj, reklamný ťah s Kingom na obale i v scenári je tak lacný, až beda. Nič to komiksu neprinieslo, azda okrem predajnosti.

    Napriek výhradám je to ostrejšie kreslená knižka plná dojemných vedľajších postáv a je, ako som už spomínal, dobrá. Raz sa k nej určite vrátim.
  • erik
    Hulk mi k srdcu neprirástol, hoci by mi v ňom určite mohutnejšie búšilo, nuž som nič nečakal a moc som nedostal. Pekne kreslená sci-fi gladiátorská mela je prekvapivo príjemná, ale do kolien z nej nepadol ani Hulk, ktorého k tomu spočiatku nútia o sto šesť. Dedukujem, že v rámci dlhodobého Hulkovho komiksovania môže ísť o sviežu zmenu kulís, to však ocení asi len dlhodobý fanúšik. Druhý diel si prečítam rád.
  • erik
    Ajhľa, vidím, že superhrdinský spotrebný komiks opäť narazil na domorodú neoblomnosť. Nič to, tento Thor je príjemný, iste, ide o začiatok série, prakticky nič sa nevysvetlí, tobôž aby vyvrcholilo (podobnosť s ľudskými partnerskými náklonnosťami je čisto náhodná), avšak je to pohoda. Neviem, či trafikoví kupujúci vedia, že pokračovanie, crossover so Spider-manom, vyšlo pred pár rokmi v zošitovom vydaní Spider-Mana od Crewi, tak im to oznamujem. Už vtedy som si povzdychol, že tohto Thora by som si rád prečítal, tak sa mi to aspoň sčasti splnilo. Keby som mal porovnávať v rámci českých vydaní, je to určite lepšie ako Busiekovi Avengers z podobného obdobia, a stokrát lepšie ako hociktorý tu vydaný Green Lantern. Vlastne aj v Thoroch je hneď za Straczynskym, Ennis sa môže ísť bodnúť. A v neposlednom rade aj v UKK boli a budú horšie kúsky, Iron man, Ghost Rider či Civil War môžu rozprávať... Hoci to kreslil Romita, jr., som spokojný.
  • erik
    Spider-man sa postupne zlepšuje, návrat Green Goblina je napínavý a vyvoláva radostné očakávania voči ďalším dielom. Jediné, čo zamrzí, je Hulk na poslednej strane. K X-Menom sa blíži Proteus a toho ja mám zo všetkých mutantských protivníkov najradšej. Hlavne, keď si pohráva z Wolverineom.

    Ej, veru je toto číslo vydarené.
  • erik
    erik18.12.2013 08:54CREW² #38
    Hurá, články sú späť! Gantz a najmä Barbarela potešili, ona by veru mohla byť tajným tipom do majstrovských diel európskeho komiksu.

    Indiánska rezervácia je správne nehostinná, Skalpy sú fajn. Žiaľ, týmto Crew dobré komiksy vyčerpala a prináša dve hrôzy. O Rex Mundi je škoda opakovať číslo čo číslo tie isté slová. Nudná kresba a desivo plytký scenár dopĺňa ďalšia niekoľkostranová kóma, kedy sa blíži vrah. Že to autorov baví. Málokedy sa Crew netrafila do môjho vkusu tak výrazne, ako je to tu. Čítanie viacerých dielov naraz nič nedodáva, naopak, ukazuje ešte okatejšie, aký nulový je scenár. Vlastne, prirovnanie k Danovi Brownovi celkom sedí. A Anita? Tá ma bavila raz, ale rýchlo prestala. Jediné plus je mierne odlišná kresba.

    Celkovo ďalšia slabá Crew.
  • erik
    erik12.12.2013 20:14Captain America #03: Smrt
    "Smrť" bola mojím prvým kontaktom s Brubakerovým Captainom. Popri čítaní Bendisových Avengers verzií som jednoducho neodolal a kúpil si aj tri knihy, ktoré sú tu pekne zhrnuté. A veru ma pozitívne prekvapili. Písať komiks bez hlavnej postavy, to chce viac než jednotky zo slohu na základnej škole.

    Bucky Cap funguje na jednotku, príbeh stráca dych až v závere tejto mohutnej publikácie, ale aj to len v priamej konfrontácii s Red Skullom. Inak je to paráda a pre mňa je to najlepší omnibus zo všetkých troch.

    Takto má vyzerať moderný mainstreamový superhrdinský komiks.
  • erik
    Tak tu máme dlho očakávané pokračovanie.

    Hill stavia túto sériu dosť schematicky. Osvieti ho nejaký dobrý nápad, ktorý pravdepodobne okukal od svojho otca (kuk do hlavy) a navlečie to do hromady "flešbekov". A tie, nanešťastie, tragicky nezvláda. Už v prvej knihe boli najväčšou slabinou jeho stavania zápletky a tu to veselo pokračuje. Ten chlapec zomrel a žije! Je tam toho. Inak je to celkom fajn, zlo má brutálne navrch, čo je sťaby priamo zo života... V neposlednom rade sa vydaril aj záver, konečne sa nájde niekto, kto sľubuje netradičného hlavného hrdinu schopného odolať tomu trápnemu meňavcovi.

    Kreslené je to čačane, všetci priaznivci gýču si prídu na svoje.

    Neviem, prečo sa táto séria teší takej veľkej priazni. Na rozdiel od živých mŕtvych si však Zámok a kľúč v budúcnosti rád prečítam ešte raz.

    P.S. Škoda, že zmizla možnosť mäkkej väzby.
  • erik
    erik10.12.2013 08:54Darebák
    Kratučký komiks kreslený Bisleym v drahom veľkoformátovom prevedení? Podozrenie z neskutočnej kraviny bolo na mieste.

    Avšak samotný komiks je v podstate takou metaforou výchovy a dospievania. Dieťa túži po nepoznanom, rodičia a spoločnosť mu vymývajú mozog, nuž musí zavrhnúť istoty a vrhnúť sa do priepasti, preniknúť ilúziou reality a okoštovať... cigarety. Výsledok je jasný, ani tá nepoznaná realita nie je žiadne terno, začína sa oblápaním sporo odetých motorkárok, cigaretami a končí... kdesi pri primitívnom prežívaní. Celé je to zaobalené do sci-fi a zaujímavo vystavané na opakujúcich sa pokusoch o útek, kým sa dielo vydarí.

    Pravda, toto moje evokačné čosi nemusí byť pravda. V podstate je to aj celkom uletené sci-fi, v ktorom deťom chcú ukradnúť mozog. Tu však nastupuje pocit, že ide len o úvod akejsi veľkej story, ktorá, nanešťastie, nemá pokračovanie. Obávam sa, že takýto prístup k veci čitateľov skôr sklame.

    Veľký formát je rozhodne plus. Bisleyho kresba vyzerá skvelo, je predpoklad, že si toto dielo prečítam aj v dôchodkovom veku, keď opustím škálu známych dioptrií.

    Darebáka som si odkladal na neskôr, pretože som sa bál, že ma nebude baviť. Ale opak bol pravdou.
  • erik
    erik9.12.2013 12:56Lobo: Kostěj nesmrtelný
    Klasický Lobo. Magor, čo každému ubližuje a na ceste za zábavou je schopný zlikvidovať každého. Dodnes ma tento oddychový prvoplánový komiks baví, súborné vydanie niektorých príbehov z Crewí a špeciálov (chýba hlavne príbeh Spoutaný, veľká škoda pre tých, čo nemajú starú Crew) má azda jedinú chybu, úvodná strana Seansy sa posunula o tri strany dopredu.

    Výborná zábava pre tých, čo odolali vyrastaniu (po vzore rakoviny) z puberty.
  • erik
    erik9.12.2013 12:50Liberty Meadows #01: Ráj
    Liberty Meadows je prekvapivo príjemný strip, kresba á la Kústek, občas som sa pousmial, občas nie a niekedy som sa i nahlas rozosmial. Bavili ma odkazy a narážky na kadejaké iné produkty literárnej, hudobnej, či filmovej oblasti (napr. Danteho Peklo, choroba basáka z Kiss). Ďalší diel by som uvítal.
  • erik
    erik7.12.2013 08:46Borgia (pevná vazba)
    Ak niečo na miestnom komiksovom trhu chýba, tak je to poriadna historická fikcia. Borgia preto pôsobí ako klimatizácia v tropickom dni uprostred stredoeurópskych miest.

    Na ploche štyroch albumov sa rozprestiera vzostup a pád jednej rodiny, oboje pôsobí ľahko ako devy, ktoré v ňom vystupujú. Jodorowsky vzal nejaké tie historické reálie a vymodeloval zábavný príbeh intríg, zrady, násilia a sexu na všetky spôsoby. No, je pravda, že hoci sa neštíti incestu, homo- či nekrofílie, orgie sú častejšie ako východy slnka, aj tak sa zoofília ocitne iba v reči, ktovie, či sa autori báli zákonodarcov alebo sa starecky pozabudli. Sledovať tú zmes nízkych pudov a vysokých túžob po moci je jednoducho slasť. Nemôžem si pomôcť, celé mi to pripomenulo komiksy z ABC, tam sa to podobnými historickými fikciami priam hemžilo (akurát si odmyslite deviácie a násilie). Ani jedna postava nie je kladná, ani jeden čin nie je aspoň zamak dobrý. Jodorowsky ukazuje najhnusnejšie podoby 15. storočia, cirkev v jeho podaní strká do vrecka všetky hriechy s istotou Satana, ktorý ich nielenže vynašiel, ale dávno prekonal. Známe historické postavy (napr. Leonardo) na tom nie sú o nič lepšie, dej rýchlo odsýpa a sem-tam sa zjaví aj literárny motív odinakiaľ (Svätoplukove prúty). Naozaj by sme asi nechceli žiť v dobe, kde vás pri vymenovaní za pápeža prešacujú, či ste chlap (aj keď neviem, či sa to nedeje doteraz), po svadbe musíte verejne súložiť a tak ďalej. Ale číta sa to úchvatne.

    Intelektuálne založení jedinci, ktorí zvyknú premýšľať nad každým panelom komiksu, ktorý treba čítať pomaly (nedávno vydané Johnsovky typu Flash alebo Green Lantern), tu nepochybne svoje analytické schopnosti výrazne zdokonalia a štúdiom výjavov môžu stráviť i roky. Zásluhu na tom má Milo Manara, geniálny výtvarník, ktorý zvláda nielen úchvatné scenérie, násilie, ale hlavne sexuálne scény, ktoré sú vzrušujúce, a predsa nepôsobia vulgárne. Nie je to porno, je to skôr taká explicitnejšia erotika. Každý štandardný chlap bude z tých jeho ženských namäkko..., ehm, natvrdo. To, že sú všetky štíhle a vlastnia jednu tvár (čo si dokonca všimol aj pán historik v doslove), vôbec nevadí. Škála zmyselných výrazov je dostatočne pestrá, dokonca mám pocit, že v tých dobách museli byť všetky ženy pekné jazyčnice.

    Dielo samozrejme má aj svoje muchy. Zdá sa, že by príbeh zniesol ešte zo dva zošity navyše. Posledná časť zrazu prejde z aktívneho deja do obrázkového zhrnutia s komentárom, aby sa osudy rýchlo uzatvorili.

    To však nič nemení na tom, že súhlasím s vydavateľom, toto je majstrovské dielo európskeho komiksu.
  • erik
    erik6.12.2013 09:49Lucifer #05: Peklo
    Viem, že je to otravné, ale nedá mi nebojovať s reklamou – Carey nie je Gaiman. Ani náhodou. Jeho Lucifer nedisponuje žiadnou romantickou či dokonca zasnenou atmosférou, priamočiarosť by sa dala používať ako pravítko (čo však nie je na škodu) a tak ďalej.

    Táto kniha to krásne ukazuje. Lucifer sa chystá na súboj s jedným anjelom, pričom mu chýbajú sily. Správne. To tu už bolo. Opakovanie je matkou múdrosti, nuž sa zasa raz zachráni vďaka prispeniu iných aktérov. Akurát to v príbehu „Peklo“ vyzerá, že je to len vďaka scenáristovi, než že by mal nositeľ svetla dajaký diabolský plán. Škoda. Jediné prekvapenie sa tak premietlo do konania anjela Dumu, som zvedavý, kam sa to vyvinie.

    Ormstonom kreslená vsuvka o jednom pôrode je klasická jednohubka, ktorá pôsobí sviežo a predpokladám, že v budúcnosti sa výraznejšie premietne do deja.

    Záver patrí vydarenému vyšetrovaniu jedného zosnutia, potešila ma prítomnosť severogermánskej mytológie, fanúšikovia Eddy (staršej alebo mladšej, podľa náklonnostných preferencií) budú spokojní.

    Spracovanie knihy je fajn, jedno vypadnuté písmeno v dvojpísmenovom slove v rámci jednej bubliny sa dá prežiť.

    Dobrý Lucifer, minulé knihy boli lepšie.
  • erik
    Inak, dobrý názov: Neprůstřelný paperback :)
  • erik
    Pokračovanie nového Morrisonovho Supermana? Prečo nie. Už prvá kniha bola prevažne dobrá, bol som zvedavý, čo na to pokračovanie.

    Hneď z fleku sa predstaví vízia Obamu v roli Supermana (alternatívka, ktorú môžu s vážnou tvárou čítať asi len obyvatelia USA). Našťastie, okrem minipríbehu v závere (Irak je Kirak), sa táto povinná propaganda viac nerozvíja. Morrison dokresľuje deje z minula (lovec Nimrod), Clark „zomiera“, poteší aj Liga spravodlivosti (narážky na tu vydanú knihu usvedčujú BB Art z vydareného úmyslu vydávať to všetko pekne naraz, hurá) a klasickú radu uzatvára akýsi psychotelekinetik. Číslo nula núka skôr pohľady do minulosti a rozvíja niektoré dejové linky, vo všeobecnosti sa aj druhý scenárista drží v mantineloch, ktoré zaručujú príjemné čítanie. Príbeh trička sa mi páčil. Annual ponúkne Kryptonitového muža a akýsi nejasný koniec.

    Kresličov sa na knihe vystriedalo vcelku dosť, napriek tomu sa až na výnimky nekoná nič nevábne.

    Opäť dobrý Superman.
  • erik
    erik30.11.2013 08:24Transmetropolitan #09: Lék
    Finále stále v nedohľadne. Spider získa poslednú šancu napísať svoje odhalenie, ale jeho zdravotný stav mu v tom veľmi nepomáha. Veľmi ma teší, že názov knihy nie je tým, čím sa zdal byť. Azda si to dočítam už budúci rok...
  • erik
    Nie je nič horšie, ako keď sa k mainstreamu pristúpi ako k rutine, bez záujmu, bez nadšenia, len tak. Kým v R.I.P. sa Morrison aspoň o niečo snažil, Daniel sa v tejto knihe sústredil asi iba na pravidelný príjem.

    Neočakávam od superhrdinských komiksov veľa, stačí relax. Príbehy bez vzruchu, boje s nudnými klonmi, toxickými zúfalcami a akože špeciálne príbehy z počiatkov, ktoré nemajú ani náznak nejakej myšlienky v pozadí, však vážne nemusím. Celé to korunuje najhroznejší Two-Faceovský príbeh všetkých čias. Ešte aj kresba vyzerá ako výsledok rutinnej nudy.

    Aby som len nehanil, Noc sov v Arkhame bola aspoň akčná, výcviková zrada kdesi v Himalájach sa tiež dala.

    Jedna z najhorších batmanovských kníh, aká v ČR vyšla. Podpriemerná mainstreamovka má azda jediné plus, odporcom superhrdinských komiksov môže poslúžiť ako učebnicový príklad k ich nenávisti.
  • erik
    Rick so synom si chvíľku poputujú v dvojici, potom v trojici, potom sa udejú nejaké tie stretávky, staré i nové postavy (tipujem, že všetci sú psychopati, neverím, že by Kirkman dokázal vybočiť zo svojich plochých charakterov) si pokecajú a je koniec. Pochváliť sa tak dá akurát telefónna linka a vpád údajného vedátora do, azda, budúceho deja.
  • erik
    Nechcem čítať ďalšie Ticho. Nechcem, aby nová civilná postava bola zároveň hlavným záporákom. Nechcem, aby sa do minulosti hrdinu, ktorý je tu hádam sto rokov, dopisovali nezmyselné udalosti z detstva. Myslíte, že prechválený Snyder na moje túžby bral ohľad? Figu!

    Premárnená šanca na mysteriózneho Batmana s neopozeraným koncom sa nekoná, škoda. Verím, že niekomu sa bude táto kniha zdať skvelá. Napísaná je dobre, kreslená je prevažne ľúbivo, ale zasa som raz podľahol reklame a dúfal v niečo výnimočné a originálne. Moja chyba. Príjemná jednohubka o jednom Batmanovom pomocníkovi na konci dojem nezachráni.

    Samozrejme, niečo možno bez výhrad pochváliť. Potešil ma Mr. Freeze, bavili ma akčné scény...

    Čo dodať? Je to Batman a to je dobre.

  • erik
    Neviem prečo, ale mňa táto séria baví. Azzarello rozmiestňuje figúrky po šachovnici, tí, čo sa v jednom momente priateľsky rozprávajú, v druhom si vrazia dýku do chrbta, majstrovské kresličské orgie už ani nemá cenu spomínať (nepamätám si, že by som doteraz v komikse videl záber z rozparku na ženskú tvár). Celkovo dokonalá záležitosť, teším sa, až si to celé prečítam na jeden záťah.
  • erik
    Takto to dopadá, keď sa z autorského diela, ktoré oplýva atmosférou, vytĺkajú peniaze.

    Ú.P.V.O. nemá Hellboya, nemá Mignolovu kresbu a ani atmosféru. Ani jedna z postáv nie je zaujímavá, a preto je tu tímovka, ktorá nebuduje vzťahy (kauza Liz-Roger je jedinou, o ktorú sa musia tvorcovia opierať, čo fakt nudí), nemá jasný vizuál (každý príbeh kreslí niekto iný, nie zle, ale ani skvelo) a v neposlednej rade dúfa, že keď pri Hellboyovi príbeh netreba, tak to bude fungovať aj tu. Nefunguje., Hoci sa autori snažia o nejaké pointy, väčšinou sú spláchnuté do kanála, zmaže ich blato, prejde vlak alebo prosto vyšumia počas nejakých rituálov. Najlepší príbeh je ten so strašidlami spod postele, chválim Harrisa. Má vtip i pointu.

    Celá kniha je krátka až beda, pevnú väzbu vystužili nejaké skice, celkovo je to pridrahý špás, strašne ma mrzí, že to nevyšlo v mäkkej väzbe ako prvý diel.

    Hodnotím ako spotrebný priemer, plusom však je, že oproti obom bezmyšlienkovým filmovým Hellboyom to v komikse funguje o chlp lepšie.
  • erik
    Spider-man za prítomnosti kamier vybojuje prvý vydarený súboj s Dr. Octopusom a len tak mimochodom odpinká aj Kravena (tak mu treba). Rozhodne je to to naj, čo zatiaľ v tejto sérii Bendis ponúkol, zázrak, že séria vydržala tak dlho vychádzať... Vlastne, stačí nadpis s úspešným hrdinom a je to!

    Gambit je jedným z mojich obľúbených X-Menov, nuž som si jeho púť za zmiznutým dievčatkom užíval. Akcia, akcia, akcia, čo viac si priať. Určite nie Xaviera a jeho článok, je to síce pohoda, ale ak by tento zošit nevznikol, o moc by sme neprišli.

    Celkovo výborné číslo.
  • erik
    Geoff Johns to dokázal! Konečne tu máme jeden superhrdinský komiks, kde neškrípe dej (záverečné Cyborgovo čosi nerátam), funguje komunikácia medzi hrdinami, ktorí sa síce vôbec nepoznajú, ale to im nebráni riešiť monumentálnu bitku, ktorá plní prakticky celý komiks. A keďže sa tu režú superhrdinovia, musí to kresliť niekto ako Jim Lee. Vlastne nie ako niekto, je to on! Ako bonus je to aj najlepší komiks s Green Lanternom, aký tu zatiaľ vyšiel.

    Som spokojný, takto má vyzerať superhrdinská mainstreamová ruvačka.

    P.S. Epilóg zaujme, bonusy "bez ladu a skladu" napráskané skicami, textami, úryvkami knižiek, nie.
  • erik
    Všetko nasvedčuje tomu, že sa tu odohralo finále série. Nudná kresba s celkom príjemnými dialógmi a viac-menej nevzrušivé zavŕšenie „tajomstva“ vyhynutia korunuje vysoký nárast liečenia zranených. Koniec knihy sa už len nesmelo zabáva na komiksovom spracovaní samého seba. Celkom som sa bavil, nuž túto knihu hodnotím ako dobrú. Séria na jedno prečítanie dostála svojej definícii.
  • erik
    Tak táto séria nám utešene kvalitatívne stúpa, knihu po knihe je lepšia a lepšia.

    Willingham pochopil to, čo napríklad taký Tarantino nezvládal celé desaťročie, a síce, že skoky v čase a retrospektívne bahno vôbec nerovná sa kvalita. Aj preto je táto kniha neuveriteľne priamočiara, čitateľ sa nikde nestráca a jediná chybička na kráse je predvídateľnosť dejových zvratov. Krásne to dokazuje situácia z prvej kapitoly, ktorá je inak brutálne krásnou poctou fantasy bojom, týkajúca sa jedného zaľúbeného páru. A nasleduje to aj ďalej (Wolfiho podozrenie). Určite to dobre poznáte z jednej Crewi, Hodina šermu sa to tuším volalo. Našťastie, Willingham dodáva množstvo sympatických či skvelých postáv (oproti už známym napr. Robin Hood, Rytier - porazím všetkých atď.) a človeka baví fandiť im. Záporáci sú správne praštení (muži v čiernom nemajú chybu), vytiahnutie Modráka do popredia je vydarené, Ježibaba dokonalá (sranda, že záporácke Mýty typu Zlý vlk, Ježibaba a pod. sú strašne sympatické, som zvedavý, kto je vlastne špehom Nepriateľa) a drobné detaily (bitka s Jackom, oheň, množstvo heroických skonov v Poslednom hrade i v záverečnom boji, Modrák s mečom) svieže. V celku to dáva vynikajúci komiks, ktorý rozhodne pobaví aj čitateľov, ktorí nad prudkým umením ohŕňajú nos.

    Kresba prvého príbehu je ako z nejakej rozprávkovej knižky a zvyšok je klasika, bavia ma tie vysunuté brady a vlkove výrazy.

    Skvelé dielo, sem s ďalšou knihou!
  • erik
    "Člověk musí hodně u tohoto dílu Constantina přemýšlet, protože i sebemenší maličkost znamená velké věci." Ani nechcem vedieť, o čom si premýšľal pri študovaní detailov v tom "jednom malém klubu, který je tak trošku Sado-maso". :)

  • erik
    Matt Fraction je marvelácka obdoba Geoffa Jonhnsa, píše spotrebný mainstream a väčšinou to zmrví (Fear Itself, Unacanny X-Men). Nemám ho rád odvtedy, čo neskutočným spôsobom dokaličil X-Menov (také dementné vysvetľujúce bubliny, že Wolverine – neumyl si nohy, Cyclops – môže mať nepriestrelné karpiny?, Storm – češe si vlasy... Treba čítať, nedá sa vymyslieť, ako som práve činil).

    Iron man je tradične nudný hrdina, ktorému nikto nevie vymyslieť poriadny príbeh a všetci jeho protivníci musia využívať jeho jedinečné objavy. Nuž sa po vzore Extremis zasa raz niekto vylepší a ukradne Stark Industries nejaké tie zbroje, aby bolo o čom písať. Uvádzané nočné mory majú s príbehom spoločného asi toľko, čo medúza so zatmením mesiaca, nuž si názov nevšímajte. Inak musím povedať, že to celkom šlo. Je to jeden z najlepších komiksov, čo som od Fractiona na superhrdinskej scéne čítal, takže na priemerné hodnotenie dosiahne. Potešil aj Spider-man a i otravná šachová multipartia s Reedom Richardsom sa dá prežiť, hoci sa tvári ako riešenie ironmanových problémov., čomu neverte ani okamih.

    Larocca je ďalší plastický voskovec, ale aspoň kreslí aj pozadia (a teda scenérie), nie ako Granov.

    Chápem, že filmy nútia Amíkov cpať nám sem aj tohto hrdinu, mne by však vo výbere nechýbal.
  • erik
    erik28.10.2013 11:32CREW² #37
    Ďalšia Crew, ďalší pokus predstaviť dve potenciálne série...

    Skalpy sú prosté akejkoľvek nadprirodzenosti, prosto drsný triler, obvykle podobné veci v komiksoch nevyhľadávam, ale zatiaľ mi to ani neprekážalo.

    Rex Mundi kraľuje najnudnejším umeleckým dielam, aké som kedy konfrontoval, dej neexistuje, pár akože tajuplných pohmkávaní, do toho maskovaní chudáčikovia, ktorých autor, nevedno, prečo, pomenoval, že Inkvizícia. K plaču. Na záver do deja vpadne akási ženština, no des. Ešte aj kresba má v sebe atmosféru ako diskotéka bez tanečníkov, niet sa čím kochať, niet čo sledovať.

    Hellblazer od Ennisa je jasným kráľom tohto čísla. Toto je to, o čo prichádzame pri zúfalom Azzarellovi! Démonická atmosféra, bezútešná kresba a fakt odporné ľudské tajomstvo, ktoré sa nezastaví pred ničím.

    Celkovo slabší priemer, tajne dúfam, že Rex Mundi sa nedostane do knihy.
  • erik
    Ten Daredevil ma fakt štve! Nemám ho rád, ale jeho komiksové príbehy sú fakt skvelé. Bendis je kráľ, ale Miller tiež, v Hre o tróny by sa určite posekali.

    Temné a zlé veci sa dejú v tejto knihe. Daredevil sa tu prakticky nezjavuje, Murdock sa zblázni a mafia má prsty všade. Nikto nie je v bezpečí, hrozba číha z každého panelu, ktoré vynikajúco predostiera Mazzucchelli (ktorý v Roku jedna až tak nežiaril).

    Jediné, čo chýba (bacha, SPOILER), je finálny stret s Kingpinom, ale to je daň za komiksovú sériovosť, a preto kašľať na to.

    Smrteľne vážny komiks, ktorý sa číta jedným dychom. Bravó!
  • erik
    She-Hulk poznám iba z Avengers, na hulkovské postavy moc nezaberám (žeby tá farba, kazí dojem vedľa mäsa na tanieri, narúša pohodu pri love veľrýb...), nuž som bol zvedavý, čo to bude.

    A som spokojný, príjemný humorný komiks v jednoduchšej kresbe sa na nič nehrá. Veľmi sa mi páči, že humor nie je vulgárny a udržuje si nadhľad aj v okamihoch, kedy je hlavnej hrdinke na vracanie. V ktorom inom komikse si protagonistka môže dovoliť čítať svoje vlastné komiksy a využívať ich ako dôkazy pri súdnych sporoch?

    Niečo ako „Skôr známi ako Liga spravedlnosti“, raz sa k tomuto kúsku určite vrátim.
  • erik
    Zombie v Marveli? Sem s nimi!

    V čo som dúfal, to som dostal. Komiks, ktorý je alternatívne zasadený v takej absurdnej realite, že sa nemusí ničím pútať, nič filozoficky obhajovať, nikomu neliezť do otvoru, v ktorom to páchne a tak ďalej.

    Kresba (a koloring) je správne temná, zuby sú ostré a biele (akoby na nich ani nehnili zvyšky ľudstva), Kirkman dáva jeden úchylný vtip za druhým (Captainov mozog, recyklovateľné jedlo), normálne som zatúžil prečítať si aj zrod tohto fenoménu v Ultimate Fantastic Four, čo ma teda moc nebavilo, ale Crewi asi začnem držať palce, nech to ešte skúsi. Hrdinovia k zožratiu, zvyšok je zožratý, Galactus vo finále, čo viac si želať.

    Máloktorý komiks z tohto kompletu predstavuje podobnú necenzurovanú jazdu a to je super.
  • erik
    erik20.10.2013 16:40Vrána: Soumrak bohů
    Prečítané za pár minút, moc sa tam nenakecá, kresba je príjemná, ale na zadok som nepadol. Príbeh - zombia vraždí osadenstvo koncentráku a záver pripomínajúci zrod Punishera - úplne pochovávajú aj ten kúsok vranovitosti, ktorá tomuto dielku bola nadelená. A že bol autor skúpy. Za tie prachy absolútne neadekvátna jednohubka, ktorá sa síce v pohode strávi, ale vracať sa k nej nemá cenu. Nehovoriac o tom, že skicár, čoby bonus, je pomaly polovica celej knihy.
  • erik
    erik20.10.2013 16:39Vrána: Soumrak bohů
    Náhodou, na jednej udalosti si kariéru buduje väčšina umelcov, vedcov a pod. existencií.
  • erik
    Kto má rád superhrdinov z Marvelu, toho táto historická exkurzia pravdepodobne zasiahne. Príbeh novinára, ktorý slúži ako zámienka na vykreslenie a vyrozprávanie dejov z bohatej komiksovej histórie, obstojí aj sám o sebe. Vrcholom je pre mňa príbeh malej mutantky. Ale aj finále s Gwen je mrazivé. Kresba, či maľba, je ojedinelá, a preto berie dych. Je fakt, že farby sú nekvalitné a badať to (ak nemáte knihu od Calibre) najmä v temnote (napr. X-meni na ulici, vyvolávanie fotiek), kde sa čierna a červená zlievajú a detaily miznú. Ale ani to nemôže skaziť dokonalosť tohto počinu. Škoda, že chýba zoznam, ktorá strana komiksu čo preberá z akých pôvodných zošitov, menej znalý čitateľ si možno túto rovinu ani neuvedomí.

    Jeden z najlepších komiksov so superhrdinami.
  • erik
    Dobré úmysly vracajú úder! Keby ste chceli vedieť, prečo je Azzarello jeden z najhorších pisateľov Hellblazera v pôvodnej sérii, pokojne si prečítajte túto bezobsažnú zúfalosť.

    Neviem, prečo je v amerických komiksoch rozšírená predstava, že ak sa zjaví kúsok nahoty a momentálne populárne homo, tak je to automaticky dospelé. Ani sa mi nechce písať o dajakom vyšetrovaní a ešte dajakovejšom kňazovi a treťom bratovi, tak mlčím.

    Ku kresbe azda iba dve poznámky - jednak sa Frusin radí k tým zúfalým plagiátorom, ktorých si nikto nezapamätá (tá snaha o Rissoa v striptízovom klube, ten pokus o Hellboya v soškách jednej zbierky), a zároveň vie nakresliť až jeden úsmev. Prto ho cpe takmer na každú stranu medzi panely, nuž človek netuší, či sa to smeje Constantine alebo niekto úplne iný. Najprv je to úsmevné, ale časom to dosť irituje.

    Som rád, že týmto Azzarellov "run" končí, to je plus.
  • erik
    Toto je trošku zvláštny Spider-man, ktorý asi každému nesadne, ale mne sa tá psychopatická verva, s akou sa furt opakujú tie isté myšlienkové pochody (čo je rozhodne pri obsesívne zameranom šialencovi Kravenovho typu vierohodné), páči. Pretože je to niečo iné, než humorný Spidey, a ešte je to aj celé akési nepochopiteľne neuchopiteľné (záverečné motívy i konanie chlapíka z názvu), hodnotím tento komiks veľmi vysoko.
  • erik
    erik9.10.2013 08:14Punisher MAX #08: Vdovy
    Punisher pozitívne prekvapil. Vlastne i Ennis. Odšupovať Franka na vedľajšiu koľaj v lôžkovom vozni a nechať dej na protivníčkach, ktoré vlastne nemajú žiadne veľké prostriedky alebo schopnosti, a predsa zvládnu zasadiť ranu, pri ktorej inak Castle ani nesykne a ďalej masakruje, to bolo priam... realistické. Bavil som sa, hoci tu moc humoru nieto. Príbehy obyčajných ľudí, ktorí kolíšu nad priepasťou vedúcou k Punisherovi, boli podané vcelku citlivo.

    A preto radím túto knihu k tým lepším, ktoré Ennis ponúkol.
  • erik
    Akonáhle sa do série prisťahoval záporák, tak je to vcelku zábavné. Light čumí ako puk, ako s ním vydžubávajú na každom kroku. Už teraz sa v duchu bavím na tom, až sa o pár dielov začne vysvetľovať, ako to všetko od začiatku vlastne naplánoval a ako to jediným možným spôsobom odpinká. Už len pre tento humorný potenciál je potrebné sériu nasledovať do konca. Opäť sa netreba zamýšľať nad prezentovaným, asi tak, ako to činí americký prezident, ktorý sa, verte-neverte, vkladá do deja. Apropó, logika. Keby sa taká Rem onehdá zamyslela nad tým, ako bude Light nakladať s Misou a koľko milisekúnd bude váhať, kým ju obetuje, mohla konať inak, nepredvídateľne, pochopiteľne a zároveň nám ušetriť množstvo dielov tejto série. :)

    Ale tentoraz ma to zaujalo, to hej.
  • erik
    erik8.10.2013 15:50Gantz #01
    S razanciou správ o hladomoroch v Afrike (čítaj vôbec) na mňa zapôsobila infoška o sérii, ktorú som až do zakúpenia považoval za Gnatz (a to tiež o niečom svedčí, o poruche čítania alebo nezáujme, vyberte si). Nič to, Gantz (& Roses) fičí na vlnách dospeláctva. Vraj.

    Úprimne, nejaké to násilie a erotično mi prišlo šité skôr na navnadenie mladistvého tínedžera, než na dospeláka, ale budiš. Gantz neohúri kresbou (ako Crying Freeman),je z kategórie á la manga. Ako cez kopirák, nechýbajú vnadné krivky a unifikované ksichty. Našťastie sa nesnaží byť šachovou partiou dvoch (troch) puberťákov po mozgovej príhode (ako Zápisník smrti) a ani sa nechce infantilne zapáčiť deťúrencom (Naruto, Bleach). Zato sa tvári tajomne, pridáva niekoľko podivuhodných (a podivných) scén, zjavovanie dievčaťa je fakt husté. Že je to miestami nechutne úchylné (psí jazyk, cibuľové prejavy), sa tak akosi očakáva, však je to Japonsko. Dumky nad údajným skonom sú fajn, ale technologické divy a teleportačné kúsky dávajú šípiť aj iné, ako záhrobné reality. Celkovo to vôbec nebolo zlé, i keď sa toho moc neudialo.

    S ďalšou mangou som už moc koketovať nechcel, ale druhý diel tohto dielka určite vyskúšam.
  • erik
    erik30.8.2023 06:46Conan
    Ivan Kucera - len pre poriadok, obľúbená scéna so supom a ukrižovaním vychádza z poviedky R. E. Howarda - And witch shall be born (A zrodí sa čarodejnica).
  • erik
    erik16.6.2020 06:58A zrodí se hvězdy...
    Ja idem proti prúdu. Superhrdinský mainstream mám rád, je to správne oddychový žáner, od ktorého nečakám stret s realitou. Rising stars je fajn, doba vzniku ho limituje, ak niekto limity vyhľadáva. Mne sú ukradnuté. Ako, jasné, Highlander bol ternom, ideál spraviť svet lepším je priam kánon, keby to tam nebolo, kto by presvedčil americkú mládež, že tí dobrí musia svoju víziu utópie nanútiť celému svetu?

    Iná vec je, že kolosálky sú totálna blbosť. Ale čitatelia komiksov a nakupujúci v Lidli sa nelíšia. XXL týždeň zaberá. Vyčítať CC, že nevydava čosi "hodnotnejšie" ako 90. Image/TopCow a Dark Horse Conana je čudné, veď nič iné v kolosálkach ani nevyšlo...

    Mne kolosálky nechýbajú, kúpil som si len Conanov, lebo mám pre neho slabosť a toto, lebo som si to chcel dočítať.

    Chápem, že dnes tento typ komiksov v ČR a okolí zaujme málokoho, ale ako vidno, komiks na kilá je v kurze, jedno, aký má obsah.
  • erik
    erik10.3.2020 08:24Providence
    PKD - šetrilo sa nielen na bublinách. 😀
  • erik
    Kaaos - čo som narýchlo vygúglil, tak po troch knihách je finále Secret Empire a štvrtá kniha je klasický tie-in. Ale azda sa tu nájdu aj takí, čo to vedia presne.
  • erik
    Fimi - nebuď. BB/art vydal šiestu knihu ako prvú v poradí, lebo to je príbeh o zrode Green Lanterna. Potom vydal No fear a Revenge... Žiadny komplet alebo logiku v tom nehľadajme...
  • erik
    erik31.1.2020 11:43Bílý písek
    lantan1 - ani ja som od neho nič nečítal a podľa mňa sa netreba báť. Príbeh je tak jednoduchý, že by sa chytil aj volič vládnej strany.
  • erik
    FIMI - BB/art vydal až No Fear, nie Rebirth. Čiže podľa tvojho zoznamu 2, 3 a 6. V DCKK vyšli 3, 4 a 6. Inak súhlasím, že Blackest Night je super a je škoda, že sa na váš trh nedostala.
  • erik
    erik28.11.2019 22:15Murena #01: Cyklus matky
    Kebyže sme v škole, vravel by si inak. :)
  • erik
    Je ale fakt, že toto je nádherne "dark", takúto krutú a drsnú knihu Mýtov v klasickej rade nenájdete ani lupou.
  • erik
    Ja si myslím, že je to jedno. 16. Mýty ukončia Pána Temného a toto tu ho ukončí tiež, ale inak. Mne to prišlo ako alternatívka. Ja som si to prečítal a nemám pocit, že by mi to prekážalo.
  • erik
    PKD, vieš, ono to s týmito eventmi chodí tak, že majú tie-ins. Napríklad Azzarello písal Flashpoint Batmana atď. Film mal z čoho vyberať, toto tu je len základná kniha.
  • erik
    cyboy - S Aaronom je koniec. Ďalšiu knihu písal niekto iný a po krátkom čase sa zjavil Cates, ktorého kult osobnosti veselo rastie, takže sa neboj, ak s ním náhodou Crew bude pokračovať. Aaron je touto knihou kompletne dovydávaný.
  • erik
    Cyboy - to, že niekdy príde priame pokračovanie kníh od BB/artu, som nečakal. To, že Johns to bude písať rovnako nudne sa naopak čakať dalo. Mňa zaráža, ako o pár desiatok zošitov dokázal napísať Blackest Night, čo je jeden z najlepších superhrdinských eventov, čo som čítal.
  • erik
    mearez - Áno, ďalšie knihy sú lepšie. A je úplne v pohode, že sa ti to nepáčilo. Sandman je presne ten typ komiksu, ktorý sa mi absolútne neosvedčil pri šírení komiksovej osvety. Mnohí komiksom nepobozkaní sa nevedeli orientovať ani len v následnosti panelov... Ak by si si chcel urobiť názor sám, skús prípadne ešte tretiu knihu Krajina snů, vyšla nedávno farebne. Sú to len štyri samostatné poviedky. Ak ťa oslovia, môžeš to risknúť ďalej. Ak nie, tak by som to ďalej nesilil.
  • erik
    erik20.12.2018 06:25Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    George Walker Bush - keďže vliezla do Terriganskej hmly, tak je Inhumanka. To bolo v rámci All new all different Marvelu, že svet obchádzali dva veľké mraky hmly a prebúdzali v ľuďoch s inhumans génmi superschopnosti. Tá hmla zároveň zabíjala mutantov. A tak sa posekali X-Meni s Inhumans...
  • erik
    Jéj, mám šľachtický titul! Som Erik z FB.
  • erik
    Walome - čítam to spredu i zozadu a nie je mi jasné, či si pozitívne alebo negatívne naladený. :)
  • erik
    erik10.11.2017 20:0347 Róninů
    Je vážny. Kresba reflektuje tvorbu japonského ilustrátora Gekkó Ogata, ale zachováva si Sakaiovu jedinečnosť (farby, ak je v bonusoch verná galéria, sú dosť podobné). Že Sakai dokáže svojou hravou kresbou zobraziť tie najvážnejšie emócie, dokázal na Usagim nespočetnekrát. Inými slovami, je za tým viac, než sa zdá z povrchného nahliadnutia, ale nie tak, aby to bolo okaté, že aha - som strašne zásadné umenie!
  • erik
    cyboy - a bude horšie, nemaj ilúzie. :)
  • erik
    Zasa, myslím si, že aj bez tých okolitých vecí sa to dá v pohode čítať.
  • erik
    Ešte sa hodí znalosť Astonishing X-Men od Whedona, najmä tretia a a štvrtá kniha, kde je agentka Brand a SWORD. Aj keď mám dojem, že v prvej knihe sa mihla na konci a tá je v UKK.
  • erik
    Hej, takmer som ho nedočítal. Najslabší Millerov scenár dovŕšený ksichtmi McNivena, ktoré fakt nemusím. Hociktorý x-menovský event v novom miléniu je lepší, i tie slabé, typu X-Necrosha (ok, možno X-Men/Avengers - Utopia je slabší). Civil War mi príde ako - jéjda, zlí superhrdinovia ublížili civilom, príde akože registrácia, Captain America je proti, ostatok je za, Peter Parker spraví niekoľko oportunistických prešľapov, akoby ani nebol inteligentný vedec, do toho dve podarené akčné medzihry a šlus. Zrazu sa Captain zachová tak, ako sa zachová a celá fraška končí. Zív. Problém Marvelu za posledné desaťročia je, že úplne neguje charaktery svojich postáv a nechá ich konať, akoby boli úplne niekým iným (AvX v tomto vyniká). A to mi pod kožu nejde. To už radšej Secret Invasion alebo The Siege, tam sa aspoň tento jav moc neprejavuje. Osobne by som uvítal, keby sa teraz pár rokov eventy zrušili a jednotlivé série by sa venovali samy sebe.
  • erik
    Kým prepadnete depresii, máme za sebou 67 zo 100 zošitov, a teda ani náhodou nie sme "sotva ve třetine". Skôr tretinu pred koncom.
  • erik
    The Genius - super, tiež som chcel porovnávať, ale už nemusím... Vďaka. Inak, farebnosť drhne pri viacerých UKK, ktoré už vyšli inde a dá sa porovnať (napr. Zimný vojak...), takisto sú tie "pevné" obálky mäkké ako po salmonele, takmer každý dotyk ich ničí, to sa ani nebude môcť vyberať z police. Ale nevadí, za tú cenu a za tie Zázraky to stojí.
  • erik
    erik30.6.2013 12:35Batman R.I.P.
    Fry - odporúčam ti prečítať si nadčasovú rozprávku Hansa Christiana Andersena - Cisárove nové šaty. Jej pointa rozhodne napomáha pri aplikácii myslenia na prečítané. Dokonca i u Batmana.
  • erik
    Pokiaľ zamýšľať sa znamená zistiť, že niekde inde sú ďalšie kontexty, tak to samozrejme uznávam, že je to dielo rovné Platónovi.
  • erik
    Fry - úpriimne ti ďakujem, dosiaľ mi nenapadlo, že detský mainstream bez akýchkoľvek ambícií je hodný hĺbavých myšlienkových pochodov. Budem si to do budúcna pamätať.
  • erik
    Jasné, rebríčky sú jedna vec, osobný vkus iná. Ja mám rád mierne naivnú klasiku, zábavu... Preto ma baví Wolverine and the X-Men, čo je čistá humoreska. Alebo akčný superhrdinský mainstream bez nejakých piplačiek s charaktermi (napr. Messiah Complex, Second Coming). A hlavne minulosť (napr. Age of Apocalypse), nedávno vydané komiksové legendy od Netopejra ponúkajú tisíckrát lepšie príbehy (Proteus, Hellfire Club, Dark Phoenix) ako celý Wheddon. Tým netvrdím, že je tento Astonishing zlý, naopak, je ľahký a príjemný, navyše, parádne graduje. Zo súčasných by som rozhodne vybral ešte Careyho X-Men Legacy zaoberajúci sa X-Necroshou, nie je to bomba, ale rozhodne ma baví Proteus, čo sa o Ordovi povedať nedá (ale zasa Danger je skvelá). Aby som sa pridlho nevykecával, rebríčky si rád pozriem, ale výpovednú hodnotu majú rovnakú ako prehlásenia nositeľov všetkých vierovyznaní. No a čo, že ich je niekoľko sto miliónov. :)
  • erik
  • erik
  • erik
    Je tam toho viac, niečo už vyšlo česky, ale keby som mal vybrať jeden titul, dám 1602, geniálna alternatívka od Neila Gaimana a znalosť Marvel Universa sa úrovni zošitov zo Semicu bohato stačí.
  • erik
    Hm, to by som mohol.
  • erik
    Keďže sa mi knižky zatiaľ pekne kopia v Čechách a prvú várku mi donesú až o nejaké dva týždne, nebudem recenzovať, ale súhlasím, že prvý diel Astonishing X-Men je skôr pomalým rozbehom, ono to začne mať grády až v druhej knihe a skvelo to graduje až dokonca, ktorý však v tejto sérii nevýjde. A kresba ma vôbec nenadchla, to Bianchi s Ellisom sa na sérii vizuálne vyblbli podstatne viac.
  • erik
    erik4.2.2013 19:34Blacksad (pevná vazba)
    morbn - chcel si nejaké dôvody, tak som nejaké dal, rozhodnúť sa musíš sám, to za teba nikto neurobí. Mne vyhovuje, že si môžem zobrať knihu a prečítať si všetko pekne v kope. Politika vydavateľov ma už nerozčuľuje tak ako zamladi, pretože s tým nenarobím nič. Okrem toho, že si niečo nekúpim. Čo teda nie je prípad tejto knihy.
  • erik
    erik31.1.2013 16:06Blacksad (pevná vazba)
    Azalin - nejde o rozpad, ale o rozklad. A ten sa papiru nevyhne, nech je akokoľvek kvalitný (paperbacky z 90. rokov som minule oprašoval a až som sa ich bál dotýkať, ako pôsobili). Preto ti kniha z roku 2012 na kvalitnom papieri vydrží viac než časopis spred niekoľkých rokov na rovnako kvalitnom papieri. Ak, pravda, nebudeš z tých, čo sa venujú reštaurovaniu. :)
  • erik
    erik31.1.2013 09:21Blacksad (pevná vazba)
    morbn - keď sa musíš pýtať, tak ťa asi nikto nepresvedčí ale pár dôvodov dám:
    - zberateľstvo,
    - nové vydanie má papier na počiatku degradácie, nie ako tie staré Crewi, ktoré sa už nejaký čas rozkladajú,
    - možnosť zobrať si jednu šikovnú knižku a čítať všetko pekne pokope aj na záchode,
    - lebo na to máš (prachy),
    - veľkorysosť, okázalá demonštrácia mecenášstva - prispieť vydavateľovi na blahobyt,
    ...
  • erik
    erik16.1.2013 07:13Goon #01: Nic než utrpení
    K tej cene. Vzhľadom na spôsob distribúcie do nej mám na faktúre započítanú aj tú "skvelú" dodávku na Slovensko, čo činilo:
    Kniha: 398,17 KČ
    Dopravné a balné: 79,00 KČ
    Transakčný poplatok: 15,13 KČ
    Spolu: 493,00 KČ, v nejakom kurze mi vydajné miesto napočítalo devätnásť päťdesiatčosi EUR a to je dosť.
  • erik
    Lenny - ale asi to nezistili, keď sa účelnosť prejavila štýlom - napíšem na komiksárium. Každopádne držím palce tomu, kto to bude vyhodnocovať, aby "objektívne" vyvodil úspech a začalo to vychádzať normálne.
  • erik
    Ospravedlňujem sa každému, komu som stúpil na otlak, zvlášť študentom marketingovej komunikácie, Talianom, Francúzom, čitateľom Transformers Prime a osemročným trollom, ktorým kazím dobrú povesť. Nabudúce sa budem venovať tomu, čo mi ide najlepšie - nemesisovaniu kvalitných komiksov, aby sa v tejto neprehľadnej džungli dali kúpiť. V neposlednom rade ďakujem MB, že moje písanie dokáže efektívne využívať pre svoje blaho, čo mu prajem a teší ma to. Nech sa darí.
  • erik
    Ono sa dalo predpokladať aj iné vyústenie ako tento zvrhnutý stav? Každý jedinec s jednou funkčnou mozgovou bunkou musel prísť na to, že takýto prieskum je kravina. Bez reklamy (jedna navýsosť fandovská stránka čosi napíše a zašifruje miesta dostatia, to už mi je ale "široká" verejnosť), bez distribúcie a bez nádeje, že si to niekto kúpi inde ako cez e-burzu potom, čo to vykúpia ziskuchtivci a zvyšok si rozdajú vydavatelia do "raritnej" súkromnej zbierky... Vlastne, áno, nečudoval by som sa, keby sa to ako vhodná "metóda" vyučovalo na marketingovej komunikácii. Ostáva mi dúfať, že to napokon predsa len bude úspešné, marvelovských superhrdinov nie je nikdy dosť.
  • erik
    Ja dúfam, že vzhľadom na nedostupnosť, ktorú pripisujem snahe vydavateľa o vyrobenie si exkluzívneho prírastku do vlastnej zbierky, aby mohol neskôr machrovať, to raz vydá napríklad Crew a dostane sa to ku všetkým. Ešte šťastie, že to mám knižne v origináli a nemusím sa zožierať, o čo som prišiel.
  • erik
    ClimbVibe - jasné, len sa mi zdá, že keby sa Hellboy vzdialil od "souboje s co největší výstavkou hororových/pohádkových postaviček", tak by stratil dve tretiny svojej pútavosti.
  • erik
    brkowycz, ClimbVibe - mne to pripomína AC/DC, človek vie, že dostane jedinečnú kvalitku, ktorá netrpí zmenami image, poďme s dobou syndrómom, experimentálnym zúfaním a pod. kravinami.
  • erik
    erik3.9.2012 14:30Hitman #08: Zavíračka
    Tak oprava, samozrejme, JLA/Hitman crossover nám vzali, ale čo sa budeme sťažovať, v našich končinách.
  • erik
    erik3.9.2012 14:28Hitman #08: Zavíračka
    O nič nás neošidili, naopak, ak veríš Amazonu, tak to kolektuje HITMAN #35-42 and HITMAN/LOBO #1, čiže veci, čo v ČR dávno vyšli. My tu máme koniec série do čísla 60. Ak veríš Wikipédii, ide o posledné čísla a jediné, čo je naviac, je minipríbeh How To Be A Super-Hero!, tak si vyber. :)
  • erik
    Ajhľa, to je viac ako možné. Vďaka za upresnenie.
  • erik
    A používalo sa to aj v období pred Kristom, kedy ešte žiadne traktory neboli? V historickom diele očakávam aspoň akú takú vernosť vyjadrovania.
  • erik
    erik25.6.2008 17:16Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - ale musíš uznať, že to minimálne nedomyslel. Až nájdu toho koňa u sedliaka, tak to schytá. Dobrák - nedobrák, podľa mňa to nebolo pekné :)
  • erik
    erik25.6.2008 16:53Usagi Yojimbo #01: Ronin
    Tak som si to prečítal znovu a beriem, že je to po tvojom. Smeje sa na starostovi.
  • erik
    erik25.6.2008 10:06Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - Vzhladom na ten zahul popri starani sa o rodinu som musel citat bleskovo, tak si to urcite v dohladnej dobe este raz precitam a prehodnotim :)
  • erik
    erik28.1.2020 08:09Pindárna
    faster86 - Beasts of burden sú tisíckrát "dospelejšie" než Hellboy. Taký jednozošitový príbeh Lost (bude v prvej knihe od Comics Centra) strčí do vrecka celý mignolaverse. Emočne, príbehovo, presahom.
  • erik
    erik7.12.2018 17:59Pindárna
    Fimi - Chronicles of Hate som nečítal.
  • erik
    erik6.12.2018 08:56Pindárna
    Fimi - Autumnlands je veľmi príjemné fantasy, akých v týchto končinách veľa nevychádza. Rozhodne odporúčam.
  • erik
    erik22.11.2018 13:31Pindárna
    George Walker Bush - český zákon je odlišný od slovenského, v slovenskom je presne uvedené, ako s povinnými výtlačkami narábať a pointa je v uchovávaní:
    § 7
    Používanie povinného výtlačku
    (1) Právnická osoba, ktorej bol povinný výtlačok alebo povinná rozmnoženina audiovizuálneho diela odovzdaná, ich trvalo uchováva.
    (2) Knižnica môže vypožičať vo svojich priestoroch povinný výtlačok alebo povinnú rozmnoženinu audiovizuálneho diela; mimo svojich priestorov ich môže vypožičať na základe písomnej žiadosti, ak je to nevyhnutné na zabezpečenie odbornej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
    (3) Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra Slovenskej akadémie vied môže použiť povinný výtlačok, len ak je to nevyhnutné na zabezpečenie vlastnej odbornej alebo vedeckej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
  • erik
    erik21.11.2018 09:59Pindárna
    A Walome samozrejme preháňa, lebo kniha nemusí mať ISBN a je to kniha. U nás sa napríklad ISBN udeľuje od roka 1989, všetko predtým nie sú knihy? Napokon, v českom zákone je to evidentne uvedené v § 2, čísl. 1, písm. g) číslo Mezinárodního standardního číslování knih, pokud bylo uděleno. :)
  • erik
    erik21.11.2018 09:51Pindárna
    Pekne sa ten zákon o povinných výtlačkoch vyvíja. Kedysi to bolo dané nákladom, myslím, že pod 500 ks sa zákon nevzťahoval. Preto všetci vydavatelia prestali uvádzať náklad. Aktuálne na Slovensku platí, že ak je náklad pod 50 ks, tak sa naň zákon nevzťahuje ( http://www.zakonypreludi.sk/zz/1997-212 ). U vás to už vyrazili úplne, takže áno, aj limitky sa musia odovzdávať. Môžete na to nadávať, ale cieľom je zabezpečiť archívnu funkciu pre pár vybraných inštitúcií, ktorým to vyplýva zo zákona. Nič zlé na tom nevidím, k týmto povinným výtlačkom sa dostanete maximálne prezenčne, ak vôbec.
  • erik
    erik27.7.2018 10:20Filmový a hudební klub
    Ja by som ocenil, keby tu vyšiel Archer & Armstrong od Van Lenteho. Je to vypredané, deluxky špekulanti núkajú za také prachy, že oči prechádzajú, takže by ma to fakt potešilo.
  • erik
    erik27.7.2018 08:13Filmový a hudební klub
    Ja sa na komiksové filmy nijako zvlášť neteším, pozerám ich takpovediac zo zvyku. Máloktorý ma však navnadí natoľko, aby som ho staval nad komiks (ak vôbec taký je, ani si neviem spomenúť). Osobne odhadujem, že to bude podobný "priekak" ako väčšina súčasnej komiksovej popcornovej vlny z DC a sem-tam i Marvelu (Black Panther). Azda to nedosiahne "kvalít" starších pohrôm typu Catwoman, Ghost Rider, Hulk, Hellboy a pod. Pokiaľ by to znamenalo, že sa český divák nadchne a niektoré miestne vydavateľstvo konečne nejaký Valiant vydá, tak to bude stáť za to, nech už budú filmové verzie akékoľvek.
  • erik
    erik27.7.2018 06:51Filmový a hudební klub
    Kapis, skús toto a potom uvidíš, či ťa to chytí. http://erik.blog.sme.sk/c/386335/the-valiant-superhrdinsky-komiks-pre-kazdeho.html Valiant inak už neviem, koľko rokov chytá aj Bloodshota filmovo a stále nič.
  • erik
    erik12.7.2018 08:54Pindárna
    Super. Mne sa už vezie spoza oceánu deluxe Wrath Of The Eternal Warrior, teším sa.
  • erik
    erik5.7.2018 19:39Pindárna
    Od X/O Manowar. Daj si do googlu valiant reading order a nájdeš info.
  • erik
    erik5.7.2018 18:00Pindárna
    Čte. Odporúčam hlavné série, čo vychádzajú posledných pár rokov od reštartu. X/O Manowar, Bloodshot Reborn/Salvation, Rai, Harbingers a pridružené veci, Divinity/Eternity... Vlastne je to vcelku malé univerzum, myslím, že najlepšie na americkom trhu, čo sa superhrdinov týka. Pár samostatných eventov som propagoval tu:
    http://www.mdscomics.net/nejlepsi-superhrdinsky-komiks-jasne/
    http://www.mdscomics.net/starovek-ovlada-vesmir/
    http://www.mdscomics.net/decka-delaj-bordel/
    http://www.mdscomics.net/kniha-smrti-na-dobrou-noc
    http://www.mdscomics.net/highlander-na-ceste-k-znovuzrozeni/
    http://www.mdscomics.net/sci-fi-z-dob-kdy-se-po-superhrdinech-slehla-zeme/
    http://www.mdscomics.net/konec-svetu/
    http://www.mdscomics.net/dejte-zenske-moc/

    A ešte niečo tam bude. Chystám sa v lete, bude pohoda, napísať aj o ďalších veciach z Valiantu, pretože ma dostal. Vyberaj smelo, nedá sa veľmi šliapnuť vedľa.
  • erik
    erik3.4.2017 12:55* Připomínky a návrhy
    Chcel som vo Fabule Rase dať zahraničného kresliča J.H. Williamsa III za Sandmana, ale nenašiel som ho v zozname. Pozrel som na Predohru a je tam nesprávne uvedený ako preklad, prosím, opravte to, nech je sfabulovaný. Ďakujem.
  • erik
    erik27.1.2016 07:43Filmový a hudební klub
    Kapis - kokso, takto napísané to vyznieva ešte horšie ako trailer.
  • erik
    erik30.10.2015 07:40Pindárna
    Kaluž - vzal si do úvahy možnosť, že šlo o známkovanie ako v škole? :)
  • erik
    erik10.7.2015 05:38Pindárna
    Tiež som lenivý brouzdat po nete, ale od Ennisa ešte nevydali 2 knihy, myslím.
  • erik
    erik26.5.2015 08:24Pindárna
    kinak - čo som pochytil po facebooku, tak to bude vychádzať štvrťročne, má to 40 častí, na chrbtoch prebalov bude po vzore UKK jeden obrázok so štyrmi korytnačkami (na posledného v rade, Michelangela, ešte roky nepríde :)). Pôvodne tuším chceli aj prefarbovať pásky cez oči, ale napokon sa mi zdá, že to bude ako v origináli, a teda zabudni na modrého Leonarda atď.
  • erik
    erik15.5.2015 17:43* Připomínky a návrhy
    Zack - ono s profilmi autorov by som vedel i bol ochotný pomôcť, len by to bolo v slovenčine a to si nie som istý, či je použiteľné.
  • erik
    erik4.3.2015 11:03Sběratelský klub
    DEmnoG - mne to našlo, že je to v USA. Každopádne, ak na niečo narazím, dám vedieť.
  • erik
    erik4.3.2015 08:49Sběratelský klub
    Cez vzduch. Lietadlom tam i späť. Bude tam v druhej polovici apríla veľká muzeálna konferencia MuseumNext.
  • erik
    erik4.3.2015 07:12Sběratelský klub
    Ja sa chystám do Ženevy, neporadíte mi, kde by som sa mohol zastaviť?
  • erik
    erik12.8.2014 07:16Filmový a hudební klub
    George Walker Bush - Dredd ma príjemne prekvapil, akčné béčko ako z 80. rokov. Strážcovia Galaxie boli tiež lepší, než som čakal, veľmi jednoduchá sci-fi komédia. Pridaj si do Star Wars Alfa a získaš predstavu, o čom to je. Nie, že by som sa k tomu chcel niekedy vracať, ale pozerať sa to dá. Mohlo to byť podstatne horšie.
  • erik
    erik23.4.2014 12:09* Připomínky a návrhy
    V rámci UKK je chyba v názve pri Hulkoej planéte: "čact 1 a čáct 2".
  • erik
    erik21.12.2013 08:24Čtenářský koutek
    Udalosť New 52 v českých luhoch a hájoch zatiaľ s výnimkou časti Snyderovho Batmana nepriniesla nič moc. Na súdy je však priskoro. Je tu Catwoman! Judd Winick pochopil, že netreba chaosiť á la Morrison a ani megalomaniť á la Snyder, bohato stačí nabrať prasáckeho kresliča (Guillem March) a vpustiť do maistreamu sexistickú akčnú jazdu. Catwoman s prednosťami v objeme Gabčíkovskej priehrady a v rôzne skrútených polohách (ehm) dokazuje, že komiksu stačí, aby sa hlavná hrdinka nezodpovedne venovala krádežiam a vo voľných chvíľkach mala sex s Batmanom (áno, presne toto sa tu udeje) a je to. Teda, ešte si pripočítajte vskutku drsné a krvavé scény, v tomto komikse sa zomiera a trpí. Selina to pravidelne brutálne schytáva, ale o chvíľku je zasa v pohode, na modriny a zlomeniny sa tu nehrá. Napriek tomu je to prča, zároveň je to najlepší komiks s Batmanom, čo som z New 52 čítal.

    Catwoman - The Game obsahuje prvých šesť čísel (a teraz nemyslím to, čo ste si predstavili, prasáci) série.

  • erik
    erik17.11.2013 18:36* Připomínky a návrhy
    Liga Spravedlnosti by si zaslúžila sériu NEW 52 ako Batmani a Supermani. Ďakujem.
  • erik
    erik18.8.2013 19:25* Připomínky a návrhy
    oprava - Zack, zlá, zlá klávesnica a lenivosť čítať po sebe...
  • erik
    erik18.8.2013 19:14* Připomínky a návrhy
    Zak - OK, sorry, v liste fór som šiel odspodu.
  • erik
    erik16.8.2013 08:59* Připomínky a návrhy
    Všimol som si, že pri Morissonovi http://www.comicsdb.cz/autor.php?id=625 chýba jedno písmenko v profile:
    Jeden z nejUznávanějších britských comicsových autorů
  • erik
    erik16.8.2013 08:43* Připomínky a návrhy
    Pri Batmanovi - Kameňáku http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=4975 chýba scenárista Brian Bolland, ktorý si posledný kraťas aj sám napísal.
  • erik
    erik16.8.2013 07:47Filmový a hudební klub
    invape. Videl. Oproti tomu prvému hrôzostrašnému Originu je to pozerateľná jednorazovka. Škoda, že má záver, aký má, úplne to pokašľalo náladu celého diela. Scénka v titulkoch je veľmi vnadná.
  • erik
    erik17.7.2013 20:09* Připomínky a návrhy
    Toe - vďaka, až budú náhodou nové 52-ky pribúdať (Superman...), tak sa v tom aspoň rýchlo zorientujem.
  • erik
    erik17.7.2013 13:21* Připomínky a návrhy
    Mám otázku, všimol som si, že vznikli série Batman Detective Comics - NEW 52, Batman Temný rytíř - NEW 52 a Superman Action Comics - NEW 52. Nebolo by možné spraviť aj Batman - NEW 52 (aktuálne Soví tribunál), nech je to pekne pokope vyhľadateľné?
  • erik
    erik10.4.2013 20:17Stripy, jouky, fejky :)
    Komiks o tom, ako sa komponuje vážna hudba alebo expresionizmus pre začiatočníkov:
  • erik
    erik9.4.2013 07:06Čtenářský koutek
    Ja si nechávam komiksy posielať cez bratislavský Eurobooks, pretože mi to pekne zmanažujú a donesú do predajne blízko práce a to mi vyhovuje (čo ti asi moc nepomôže): http://www.eurobooks.sk/sk/1/
  • erik
    erik8.4.2013 19:49Čtenářský koutek
    Vďaka, vyzerá to tak, že tu mám ďalšieho kandidáta na hlbšie zoznámenie...
  • erik
    erik8.4.2013 19:06Čtenářský koutek
    Ozaj, na konci zošita je reklama na komiks Billy the Kid's Old Timey Oddities and the Orm of Loch Ness, príbeh kňaza, čo zaženie vodného hada a po jeho smrti z jeho kostí vyrobia magické zbrane, ma zaujal. Poznáte to niekto? Aké to je? Autormi sú akýsi Eric Powell (Goon) a Kyle Hotz.
  • erik
    erik8.4.2013 18:40Čtenářský koutek
    Dnes mi prišiel nenápadný one-shot od Darkhorse - Bests of Burden: Neighborhood watch.

    Zozbieral presne tri osemstránkové príbehy najlepšej súčasnej komiksovej série (ehm, ešte aj občasník je silné slovo, však od roku 2010 vyšlo 24 strán komiksu), akú som mal možnosť spoznať. Jill Thomson a Evan Dorkin sa prekonávajú, kvalita poráža kvantitu a parta paranormálnych psích ochrancov (a jednej mačky) ukazujú, že ani ten zlý goblin, čo má zálusk na kurence, nemusí byť nevyhnutne záporná postava, že stredoveký súboj s baziliškom stojí za gýčmi v záhrade a stádo oviec nemusí byť vždy tým, čím sa javí. Smutné osudy vyvažuje prekvapivo láskavý humor (postrašme štence, králičie sochy), nechýbajú post-existenciálne otázky (psí Raj a otázka medzidruhového posmrtného života) a o maľovaných výjavoch škoda hovoriť, to treba vidieť. Celá séria má navyše v pozadí tušený akýsi hlavný dej, škoda, že jej tempo poráža aj Blacksada a nejakého epického pokračovania, nebodaj vyvrcholenia, sa asi nedožijem. Beasts of Burden treba mať komplet, však sú toho "fšeho fšudy" dva zošity a jedna kniha!

  • erik
    erik22.3.2013 13:59Pindárna
    Kapis: Len upresním - z Astonishing stačí mať prečítané len tie dve knihy, myslím, že už tretia sa odohráva po House of M. A aj keby nie, moc na tom nezáleží, séria Astonishing X-Men sa celomárveláckymi udalosťami prakticky nezaoberá. Bendis sa vyjadril, že House of M napísal preto, lebo chcel písať aj X-Menov a žiadni mu nevyšli.
  • erik
    erik22.3.2013 11:13* Připomínky a návrhy
    Skúsil som, export do Office je bezproblémový, takže nemám pripomienky a ďakujem.
  • erik
    erik22.3.2013 10:49Pindárna
    House of M je úplne samostatná vec. A perfektná, Bendis sa prekonal. Vychádza z udalostí Rozpadu, začína to tak, že sa Astonishing X-Meni a New Avengers zídu, aby sa dohodli, čo s Wandou, ktorú lieči Xavier. A keď sa dohodnú a idú vykonať ortieľ, realita sa zmení. Časovo sa to odohráva až po niekoľkých knihách New Avengers (tuším troch) a Astonishing X-Men.
  • erik
    erik22.3.2013 09:58Pindárna
    Kapis - celý run má 24 dielov a jeden záverečný špeciál, pričom je to jeden rozvíjajúci sa príbeh (hoci to po šiestich zošitoch funguje aj ako samostané minipríbehy) s podareným finále, pričom až v zošitoch19-24 plus Giant-size special sa dozvieš, čo stálo za udalosťami v prvej knihe. Ja to mám v štyroch knihách, tak to vyšlo v paperbackoch a zdá sa, že to UKK kopíruje. Rozhodne je druhá kniha zaujímavejšia ako prvá a skús ju, aj keby už ten zvyšok nevyšiel.
  • erik
    erik16.11.2012 19:46Stripy, jouky, fejky :)
    Neviem, či to poznáte, ale čo všetko sa dá robiť s komiksom:
    http://www.youtube.com/watch?v=5DnjWX2QGcA&feature=player_embedded
  • erik
    erik20.9.2012 14:11Pindárna
    brkowycz: lacné knihy to istia :) Nemá tu niekto zo Slovenska skúsenosť s tým ich e-shopom? Koľko preplatím? Vopred ďakujem.
  • erik
    erik16.9.2012 10:09Pindárna
    Skúsim. Série na konci, či tesne pred ním, nerátam (škoda, že tituly formátu Preacher, Hitman alebo Sandman sú už pasé). Plus som pridal pár titulov, ktoré možno nie sú úplne pravidelné série, ale vykazujú snahu o viac kníh. Poradie nie je podstatné.

    Top:

    Usagi Yojimbo
    Calvin a Hobbes
    Kústek
    100 nábojú
    Daredevil Omnibus

    Lepší priemer:

    Hellboy
    Lucifer
    Bažináč
    Crying Freeman
    Punisher Max

    Priemer s bonusom Zámek a klíč, čo ťažko povedať, či je vychádzajúca "séria":

    Hellblazer
    Mýty
    Živí mrtví
    Transmetropolitan
    Y: poslední z mužú

    A na záver jedno varovanie, totálna slabota je Green Lantern.
  • erik
    erik6.8.2012 12:39Čtenářský koutek
    God Thor: Nuž, ja by som skúsil niečo relatívne moderné, napríklad kontinuálnu radu od Daniela Waya, síce som to ešte nečítal, ale chystám sa na to. Okrem iného by sa tam mal hrať na piráta.
  • erik
    erik30.7.2012 17:50Filmový a hudební klub
    No, mne na jedno pozretie film stačil, v kine som sa nenudil, ale tá príbehová plochosť a podivné eskalácie akože tragickej situácie vrátane neskutočne pochybných scén (žiadny finálny súboj, všetko, čo sa týkalo situácie v Gothame...) ma tiež nepresvedčili. "Vrchol" pre mňa prišiel hneď na úvod, kedy špecialistom z CIA (či z kerej matere) s natrčenými zbraňami demolujú lietadlo a Bane sa spovedá z "plánu", pričom sa nechajú postrieľať (aha, odtrhli nám chvost, no a čo, aha, prichádzajú žoldnieri, no a čo, aha, Bane si sadol do kresla, fíha, tak nič) a v podstate ani jeden nevypáli (tobôž tak, aby bol zvyšok filmu bez Banea). O tom, že sa Batman nechá zlomiť, pretože si prezieravo nevezme ani jeden paralyzujúci Batarang, radšej dumať nebudem. DEmnoG - želám ti, aby ťa nenavštívil ten nemecky znejúci doktor, čo sa vo vyššom veku špecializuje na starších spoluobčanov a núti ich opäť pozerať sa na filmy z DVD (okrem iného).
  • erik
    erik12.5.2012 11:26Čtenářský koutek
    Beasts of Burden je vážne pecka. Už dávno ma komiks tak nedostal. Emócie, nádherná maľba, zvieratká a nadprirodzano (vlastne horor). A nenápadné silné okamihy typu - čo je matka schopná urobiť pre pokoj svojich detí, to treba zažiť. Ešte raz ďakujem, Kaluž!
  • erik
    erik7.5.2012 19:29Filmový a hudební klub
    Bol som, videl som, súhlasím, i keď je to skôr štandard, než skutočne výnimočný film. Tie megabitky megasilákov však stoja za "to" a po titulkoch je úplne jasné, o čom by mohlo byť pokračovanie. A mal som polovičné šťastie, v angličtine (plus) a v 3D (mínus). A nie, nie som boh.
  • erik
    erik9.3.2012 10:40Stripy, jouky, fejky :)
  • erik
    erik7.3.2012 19:50Čtenářský koutek
    Kaluž - nalákal si ma, kniha už je v kníhkupectve objednaná, za pár týždňov dorazí. Ešte musím vyriešiť, ako sa dostať k tomu crossoveru... Vďaka za zaujímavý tip.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1145 (cca 375773 Kč)
Mám: 1334 (cca 458102 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 236
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0