cyboy
M cyboy | 5.12.2019 | Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách

Prakticky naprosty souhlas s baatchou. Jen kvuli te zkratkovitosti nepujdu na plny pocet.
70%

Dalamar
Dalamar | 5.12.2019 | Providence

Darth Raelchi:Myslím, že s tím názorem, že se doba změnila a s ním i zákazník jsi hodně mimo. Stačí zapátrat v minulosti jakým způsobem se zde vydávaly knihy či komiksy. A jestli tě překvapuje, že lidi jsou v klidu....to by jsi byl radši za nějaký "hon na čarodějnice"? Tvůj názor ti neberu, respektují ho, ale já to vidím jinak 😉

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 5.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Na základě doporučení (:D) jsem si tento skvost přečetl přednostně. Musím říct, že vůbec nelituji , bylo to úžasné... :))) Není to tak zly, jak jsem čekal, ale není to nic extra... Kresba dynamická průměrná, nic svetoborneho, asi jak říká "Karnydž", příběh mi přišel dost infantilní... Dětský. Takový ty kecy ve stylu: hahaha, dám ti pěsti... Ne, nedáš, protože ji vykreju svým xichtem z ocele ... Nastesti mám izotop E, co z tebe udělá opici... :)))) Žena krava Bova, nejrozumnější , nejstatečnější , nejchytřejší ... Mě zaujala právě tím, že díky tomu, že je krava vlastně získala post toho nejlepšího "člověka" . ;) Souhlasím s hroubkem, že poslední příběh navíc jako bonus je nejlepší , ale : "Za mě tedy číst jen poslední sešit, který je fakt velmi dobrý." To si nemyslím, je jen zajímavý, ale pořád tak nějaká zapadá do šedi průměru jako celá kniha (navíc myslim, že je malinko v rozkolu s historií Pietra, když tam píšou jinej průběh jeho dětství - nicméně i s prvky zmíněnými v tom sešitu). Vzhledem ke srovnání těch 100UKK (20 zbývá) a 5tu prvnimi NMH (cca 90 zbývá , omg :D), co jsem zatím četl bych dal 2*, ale.jinak klasika průměr. Zůstanu u 2*...

Hawwwran
Hawwwran | 5.12.2019 | Mrtvej svět

Já to prostě nepochopil. Četl jsem originál a doufal jsem že mi něco uniklo. Po přečtení české verze jsem zjistil, že to byla celá myšlenka příběhu. Mebylo to ale jazykem, protože s českou verzí mám uplně stejný provlém.

Tyfus
Tyfus | 5.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #006: Smrt Jean DeWolffové

Moc příjemné čtení. Jsem rád, že jsem si konečně mohl v češtině přečíst jeden z nejlepších Spider-manových příběhů! 80s detektivní scénář i kresba supr!

Hawwwran
Hawwwran | 5.12.2019 | Sága Valty

Tohle mne bavilo víc než jsem čekal. Kresba i formát luxusní. Příběh mi přišel pro tohle téma super. Fakt jsem se bavil.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 5.12.2019 | Providence

http://www.facebook.com/1647196305307827/posts/3113784901982286/

Za mě dobré řešení... Ale vizuálně je to znát a nakonec souhlasím s P.G., že následky by to mít mohlo, kdyby byla kniha zatížena větší váhou... :/

- lepší by bylo to dát jen ke knize formou časopisu jako bonus a třeba to s tím zatavit ;)

Lenny
M Lenny | 5.12.2019 | James Bond - Agent 007 #01: Casino Royale

A já na e-shopu pana Dorta neměl, tak jsem to nevzal :(

kaylin
kaylin | 5.12.2019 | Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu

Komiks "Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu" nemá nijak komplikovaný děj, nepřekvapí nějakou nečekanou pointou, ale na druhou stranu velmi potěší hravostí, úžasnou fantazií, kdy některé panely jsou v tomhle směru skutečně úchvatné, a také si budete užívat různé narážky, které autor v komiksu má, a to i třeba takové, kdy vám předkládá jakou píseň si máte při čtení některých pasáží pustit. Pokud ji znáte a začne vám hrát v hlavě, jen to umocní prožitek. A pokud ji neznáte, můžete si ji pustit. Nebudu tvrdit, že komiks "Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu" je skvěle originální, je to přelomové dílo, takový prostě není. Ale je to zábavný komiks, který bude bavit děti i dospělé. A to je na jedno komiksové dílo víc než fajn. A vzhledem k tomu, že je to české dílo, je to ještě příjemnější.

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 5.12.2019 | Providence

No, koukal jsem na FB Argomiksu a nepřesvědčilo mě to ani za mák a docela koukám, jak jsou lidé klidní a ještě jsou ochotni si to i vlepovat - do komiksu za 1300!!! Doba se asi změnila a zákazník s ním. Asi nepatřím do této doby, když tvrdím, že je něco špatně. Dál už se ke kauze Argo a zmrvená Providence vyjadřovat nebudu. Kupovat to nebudu a pokud, tak v originále i s The Courtyard a Neonomicon. Mezitím snad stihnu aspoň přečíst pár lovecrafťáren - Louza v tomhle trochu pravdu. Pokud z toho něco mám mít, tak pořádně.

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 5.12.2019 | James Bond - Agent 007 #01: Casino Royale

GWB: do mě "hustil" taky! :-D - ale ne, sranda, o tomhle si myslím, že bude pecka a těším se na to. Díky za supr komentář!

kaylin
kaylin | 5.12.2019 | Úžasný, fantastický, neuvěřitelný Stan Lee

Komiksu "Úžasný, fantastický, neuvěřitelný Stan Lee" se ale musí nechat, že není jen zlatým a nablýskaným pomníkem Stanova života a díla, přece jen se věnuje i temnějším stránkám anebo se o ně minimálně trochu otře, ať už to jsou některé konce jeho přátelství a tvůrčího partnerství, rodinné problémy anebo i problémy v podnikání, které si i Stan Lee zažil. Ať tak, nebo tak, kniha "Úžasný, fantastický, neuvěřitelný Stan Lee" je pořád ale především zábava, která přináší dostatek informací o Stanovi a Marvelu, takže vás bude čtení od začátku dokonce bavit, tedy alespoň v případě, pokud vás Marvel zajímavá a nezlomili jste nad ním ruku. A jelikož sám Stan Lee měl na tomhle komiksu také podíl, dá se tušit, že jsou zde skutečně zachyceny jeho vzpomínky, takže minimálně jeho pohled na věc. A jo, je to chlapík, který se vám prostě musel zamlouvat. A pro superhrdinský komiks udělal hodně.

karl173
karl173 | 5.12.2019 | Drákula

Tak tohle se vážně povedlo. Dobrá atmosféra, dobré dialogy a skvěle podaný příběh. Na svojí dobu je to velice svižné čtení. Roy Thomas mě mile překvapil. Mike Mignola naopak jen potvrdil své kvality. Parádní počin. 5*

cyboy
M cyboy | 5.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #006: Smrt Jean DeWolffové

Celkem prekvapive docela dobry dil. Tentokrat se hraje na vaznejsi notu a to Spider-Manovi svedci. Jedine co tam pusobi anorganicky jsou ti superhrdinove/padousi a misty se zbytecne zvani. Tak snad bude podobne dobrych dilu vic.
70%

P.G.
P.G. | 5.12.2019 | Prsten Nibelungův

Dlouho jsem je tomuto vyhýbala, protože Wagnera zrovna nemusím, ale komiksová adaptace je tedy opravdu famózní. Dala jsem ji také na první dobrou a určitě se k ní ještě vrátím. Akorát z těch dodatků mám pocit, že kdyby byl tento komiks jen černobílý, byla by atmosféra celého díla ještě lepší.

Kazumaki
M Kazumaki | 5.12.2019 | My Hero Academia - Moje hrdinská akademie #02: Vzpoura otravného šprta

Studium pokračuje, představují se nějaké schopnosti postav, z rivala se stává zaujatý nepřítel a asi se konečně objevují větší záporáci.

krvinka56
krvinka56 | 5.12.2019 | My Hero Academia - Moje hrdinská akademie #01: Izuku Midorija: Počátek

A máme tu novou sérku bral jsem že to bude podobné Naruttovi. Tak jsem si dohledal anime a s Narutem bych to opravdu nesrovnával. Je tu lepší práce s hlavními hrdiny i těmi vedlejšími . A hlavně je to hodně odvozené od amerických hrdinů ze kterých si bere jen to nejlepší a upravuje si to pro japonský styl smýšlení. Hlavní hrdina není zas tak špatný a liší se od typických hrdinů jako je Naruto či blbeček Lufy. Co mne zde opravdu překvapilo je přehlednost jednotlivých panelů , díky kterým jsou i bitvy a jednotlivé akce dobře rozeznatelné. Jediná postava která mi v této sérii vadí je Bakugo ale i ten se postupem času vyvíjí . První kniha je rychlá seznamovačka se všemi hrdiny a světem. I když postupem času bude postav přibývat. Já si tuto sérku užívám i když je to zas manga pro mladší generaci.

Lobok257
Lobok257 | 5.12.2019 | Srdce draka

To není paperback, ale "vazba kroužková"! Samo o sobě podivné, malba/ kresba podivná.... Prapodivná podivnost která prosakuje i celou knihou a dějem. Toto dílko tak nějak vybočuje a určitě to nemyslím negativně.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 5.12.2019 | James Bond - Agent 007 #01: Casino Royale

"Cigaretu - ne, dnes už jsem jich vykouřil 70."

Výborná adaptace snad největšího špionážního klasika všech dob. James Bond rozhodně není žádný feminista, ale přesto (nebo spíše právě proto) mě jeho postava tolik baví. Má styl, smůlu i štěstí, super ženský, vtip, eleganci, o věcech a své práci přes veškeré rozkazy neustále přemýšlí. Asi jako byl Fleming skvělým "literárním řemeslníkem", je i toto komiksové převyprávění řemeslně bravurně a napínavě ztvárněno. Přitom zatímco slabší bondovská série od Comics Centra sází na akci a přestřelky, čímž se stává nudnou, tento Flemingův debut umí být vícevrstevný a nervy drásající i v jiných ohledech. Spojení řekněme nechudého vypravěčského stylu, u kterého jsem si však neříkal, že je zbytečně ukecaný, a parádní kontrastní kresby se povedlo. Mně se to moc líbilo. Musím tak dát za pravdu Václavu Dortovi, který do mě během Black Friday hustil, jak je to skvělé...

Celkový dojem: 90%

S4TW
S4TW | 5.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #001: Úhel pohledu

Paráda, jsem nadšený. První zásah nastal, když jsem viděl kresbu. Naprosto parádička, jedna z mála devadesátkových kreseb, která mě dostala. Syrová, drsná, muskulární, nádherné celostránky… snad jen ta MJ mi nesedla. No a v podobném ražení se nese i scénář. První příběh se nese v lehkém duchu mystična, druhý je naopak výborná detektivní záležitost. Navíc oba příběhy doplňují super hosti – Ghost Rider, Wolverine, kteří oba Spideyho trochu upozaďují. Obecně celá tahle kniha působí na poměry Spider-Mana mnohem dospěleji, drsněji, temněji… no, za mě slušná onanie. Jako kdyby se Spider-Man na chvíli objevil v kůži Batmana, tak to na mě působilo (mám pocit, že tam i jedna narážka na Báťu byla…).

trudoš
trudoš | 5.12.2019 | Thorgal #17: Strážkyně klíčů

Samostatné album, atmosférou připomínající můj oblíbený sedmý díl Dítě z hvězd, kdy Thorgal putuje s trpaslíkem Tjahzim kouzelnou zemí. V rámci návaznosti to vyžaduje trochu orientaci v předchozích událostech, čistě proto, aby důležité skutky doznaly své váhy. Jinak mi ale přišlo, že je to takové odpočinkové dobrodružství, ve kterém si Jean Van Hamme pouze připravuje půdu pro další trudomyslný maratón. Hezky se vysvětluje téma Thorgalova prokletí, kdy jej bohové pro jeho původ prostě nemohou nechat na pokoji, ovšem v rámci jiných dílů je znát, jak jdou události účelově dle plánu. Co by tedy normálně šlo rozehrát v komplikované drama, s tím se scénář tentokrát moc nepáře a v průběhu pár okýnek je odehráno hned několik zásadních zvratů. Jenže se nemůžu zbavit pocitu, že reakce a chování ústředních postav byla v některých momentech maličko strojená. Vlastně to celé má jen jediný účel - aby měl hrdina důvod k opuštění rodiny a všechno kolem je jen omáčka. Fantastická, ale pořád omáčka.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 5.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Cyboy: ja nhm podobně jako ty kupuju všechny, ale četl jsem asi jen prvnich 5 :D a ty se mi líbily... ;) Tohle je tak krásně hodnocené , že už jsem to dnes začal předběžné číst - zatím úvod a první sešit ... A ZATIM to "ujde" :O zajímá mě jak dopadne "žena - krava" :))) ale díky za varování... Když ti bude špatný ,jak říkáš, tak vytisknu tvůj varující text a nalepim to přes kviksilvruv xicht :)

Fimi
Fimi | 4.12.2019 | Temné noci - Metal

Snyder to bere skutečně hodně ze široka, vrací se ke svému Batmanovi a ukazuje nám, jak to měl nejspíš promyšlené od začátku, už od dob Sovího Tribunálu. akorát mi přijde, že je zde vše možné a vše nějak hrozně lehce lacině jednoduché a vysvětlené. Hromada okecávání ukazující, že jde skutečně o hodně. Ty kruhy labyrintu Odboje mě už tolik nebavily, spíš ta hlavní linka Metalu, nějakého kovu, o kterém nám na každé stránce Snyder řekne tak desetkrát, abychom jó už konečně pochopili, že za vše může kov a průzkum a ejhle už od počátku věků bylo všem temným silám jasné, že jednou vznikne nějaký Batman, který bude klíčem všeho....no, nějak to vše zapadá dohromady, je to lepší než Snderův Batman, než celý Rebirth, než Snderův All star...vlastně jsem za to rád, protože právě na toto naváže později Snyderova Liga

Pán rostlin
Pán rostlin | 4.12.2019 | Indiánské léto / El Gaucho (paperback)

Milo manara je génius erotického komiksu! A Hugo Pratt taky umí napsat dobrej příběh... Já snad už nečtu špatný komiksy... 2 příběhy, se znásilněním a všemi logickými, neúprosnými zakončeními. Ach Molly,... :( Ach, ty druhá heroino... Zanechalo to ve mně mocnou emocionální brázdu... Dojemné. A nejhorší na tom je, jak by řekli Anglosasové, Based on a true story. Jinak s MDEK je to jako v tom skeči od Monty Pythonů: Váš příchod nás nechává navnaděné na víc...

karl173
karl173 | 4.12.2019 | Zámek a klíč #04: Klíče království (2. vydání)

Nějakou chvíli jsem nad tímto dílem přemýšlel, jak bych ho zhodnotil, a co mě u téhle série vlastně stále drží, jelikož jsem jí nepřišel ještě pořád na chuť. A zjistil jsem, že už tuto sérii čtu vyloženě proto, abych zjistil jak to skončí a zda se mi na konci rozsvítí kontrolka a konečně to na mě začne fungovat. Tento díl jinak povětšinou funguje jako konverzačka, což by mi nijak nevadilo. Ovšem pokud jsou mi postavy vcelku lhostejné a nějak se mi nedokážou dostat pod kůži, tak je to pak horší. Vlastně až na pár momentů a vcelku slibně rozjetý konec, tu nebylo nic, co by mě nějak oslovilo. A to je zkrátka na 6 sešitů málo. Snad poslední dva díly budou stát za to. Prozatím lepší 3*

kaylin
kaylin | 4.12.2019 | Generace 89

Kniha "Generace 89" ukazuje, že jsme zde měli skvělé tvůrce - naštěstí někteří se stále drží a sem tam komiks ještě tvoří – ale především v oblasti kresby, co se týká scénářů, i v té době jsme tápali. Není divu, že si kreslíři často brali na pomoc povídky. Někdy to zafungovalo, někdy méně. Kniha "Generace 89" je skvělý editorský počin, který ukazuje, že rok 1989 byl zlomem pro český komiks, který tenkrát dokázal přijít se zajímavými kusy, stejně jako s těmi velmi slabými.

kaylin
kaylin | 4.12.2019 | Plants vs. Zombies #06: Explozivní houba

Kniha "Plants vs. Zombies: Železná jízda" je prostě parádní jednohubka, je zábavná, je ujetá, je dobrá, a přesto se vám vůbec nemusí líbit. Možná to není humor, který vám sedne, možná to není humor, který vás baví, ale pokud je tohle typ komična, který vám sedí, tak se budete bavit. A dáte si knihu do sbírky a možná se k ní ještě někdy vrátíte. Popravdě si skoro myslím, že jestliže vám sedne humor, budete se u komiksu nejspíš bavit víc než vaše děti, pro které by měl být komiks asi spíše primárně určen. Na tohle ale vůbec nekoukejte a užijte si praštěnou jízdu, která jede od začátku až do konce. Není to náročné čtení, ale je to zábavné čtení, a to je prostě na komiksu "Plants vs. Zombies: Železná jízda" super.

hroubek
hroubek | 4.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Quiksilver je postava, kterou jsem nikdy moc nemusel. Prostě takový ten arogantní floutek, který sežral všechnu moudrost světa. A jsem rád, že díky tomuto komiksu se můj pohled na něj malinko změní. Řeknu to na rovinu, to nejlepší a nejzajímavější přijde v posledním sešitě. Ten je z celého komiksu jednoznačně nejlepší, věnuje se Pietrovi, a dá nám nahlédnou do je způsobu myšlení a projdeme si sním celý jeho život, a pak některé věci pochopím a budeme na ně koukat jinak. Co se týče hlavního příběhu, tak ten nebyl špatný, ale žádný zázrak to taky nebyl. A je to dáno tím, že nemám žádný vztah k Mistru Evoluce, rytířům z Wundagore atd. Pro mě to byla jedna velká, a bohužel místy nudná rubačka. Naštěstí se to četlo celkem dost rychle. Za mě tedy číst jen poslední sešit, který je fakt velmi dobrý.

Netorack
Netorack | 4.12.2019 | Poslední Čech

Jako taková, řekněme, úvaha, to vcelku funguje. Rozsah je velmi malý, půjčil jsem si to v knihovně a přečetl v tramvaji než jsem dojel domů :) ale líbilo se mi to, hlavně vizuální podoba, kdy jsou postavy a pozadí jenom načrtnuté, ve stínech, nebo v obrysech. Některé panely jsou opravdu pecka.

Moon
Moon | 4.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #005: Utrpení

Průměr ve všech ohledech, kromě kresby, která je povedená.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 4.12.2019 | Punisher MAX: Vánoce na odstřel

Sice je to vánoční díl, ale jinak je to teda pekelně drsný.

Celkový dojem: 80%

George Walker Bush
A George Walker Bush | 4.12.2019 | Opráski: Noví povjězťi čezkí

krvinka56: se stim smiř!

cyboy
M cyboy | 4.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Milo: Devet z deseti neurochirurgu pred tim varuje. To radsi zacni kourit. ;)
Ne, fakt je to spatny. Pokud ti to nekdo daruje a budes se chtit za neco potrestat, tak prosim, ale kupovat to, to je jak koupit si listky na ty babovresky.

Fimi
Fimi | 4.12.2019 | Essex County

Jsme prostě borci, malý trh a přesto jsme jedineční...i Bunn byl orosenej nad naším vydáním Horrow County a ted Essex County...tak snad příští rok ten Underwater Velder nebo Trillium...díky bohu za Paseku. Koukal jsem taky že zahraniční vydání Roughneck (Rváč) je dražší než to od CC a to se vsadím že CC to má v lepším provedení, vazba, papír...takže díky bohu i za ně, i když někdy mají za 600 kč 140 stran tak ty větší špalky mají o to lepší a přijatelnější v rámci ceny, viz Tomb Rider, ty opery, Rvář, Sin city, Krajina PS...

Carnage
Carnage | 4.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

No ani nevim co o tom říct, příběh se motá furt kolem toho stejného... bitka, přemístění, bitka, přemístění. Nezajímavé postavy zvířecích rytířů a jeden nebo dva cáknutý záporáci. Kresba je přesně z té doby kdy někdo v Marvelu řekl "rok 2000 se blíží, musíme to trochu oživit" upřímně jsem čekal bídu už kvůli tomu roku... 60. a 70. jsou pro mě většinou utrpení ale spíš jen ukecaností a 90. jsou ve většině případů fakt luxus ať už je to kresba nebo příběh ale rok 2000 je prostě zase pro změnu úplně hloupej... ne nadarmo pro mě bylo utrpení číst NHM 1 Avengers vždyť je to rok 2001 a zase ta divná " na tu dobu moderní kresba" se spoustou nepřehledné akce pro efekt, tam aspoň byli dobrý postavy ale tady? Heroes for Hire hrajou tak třetí housle, Wundagorští Rytíři jsou něco za co by se měl člověk se jménem Mistr Evoluce spíš stydět no a Magnetovo poskoci jsou křoví v pozadí a do toho je zapletenej ukecanej Quicksilver kterej v jednu chvíli zachraňuje svět a přátele a ve chvíli druhé ho vlastně nic z toho nezajímá. Špatný.

rajot
rajot | 4.12.2019 | Essex County

Fimi: sice ne přímo "kdokoliv", ale jinak jsem si říkal to samý :)

Kazumaki
M Kazumaki | 4.12.2019 | Zpráva pro Adolfa #02

Další monumentální dílo mistra Tezuky z řady mnoha monumentálních děl je zakončeno a je opravdu co číst. Nemá smysl snažit se popisovat všechno, co se v knize stane, je to prostě mazec narativně i emocionálně. Baví mě sledovat, jak se autorovy postavy mění a procházejí peklem, jak se jednotlivé osudy propojují a je vyloženě poučné vidět, že všechny hříchy rodičů se podepisují na dětech. Tezuka měl navíc všechno nastudované, takže dovedně propojil fakta s fabulací, zatímco čtenář zůstává ohromen a nasycen. Takhle má vypadat poctivé komiksové umění. Těším se na další a doufám, že ještě něco z mistrovy tvorby stihnu přečíst v češtině, než tady dožiju.

Kazumaki
M Kazumaki | 4.12.2019 | To bylo tvé jméno. #02

Druhý díl fascinující podívané navazuje na ono šokující zjištění, že záměna už se neděje, a navíc se Taki nedokáže se svým protějškem spojit, takže začíná pátrání, aby se dostavilo další šokující zjištění. Bohužel to, co v barvičkovém filmu ještě relativně funguje za pomoci pohyblivého obrazu a zvuku, je tady poněkud rozplizlé do nepříliš uchvacující vaty. Šínkai je mistr monologů a atmosféry, ale tady jsem byl zklamán. Komiksové médium je lepší uchopit víc komiksově a nespoléhat příliš na filmovou předlohu. Dostat to pod ruku Tezuka, tak by z toho bylo epické a vytěžené dílo. Nicméně na zakončení příběhu bude ještě potřeba chvíli počkat.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 4.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

když vidím ty komentáře a hodnocení, tak mám chuť si to přečíst :D je to jak filmy Zdeňka Trošky.... kameňák, babovřesky, apod. prostě vás to donutí se podívat :D (btw. ještě jsem je neviděl :D)

krvinka56
krvinka56 | 4.12.2019 | Opráski: Noví povjězťi čezkí

George Walker Bush ha chlape cos to zplodil. Ale pobavilo.

cyboy
M cyboy | 3.12.2019 | Zpráva pro Adolfa #02

Tohle me fakt posadilo na zadek. Skvele vypointovane a zakomponovane do skutecnych udalosti. Navic je z toho uplne citit ta prima zkusenost, zpoved skutecneho pametnika. Jestli nad timhle vahate s tim, ze mangu nectete apod., tak na chvili zapomente na predsudky (bohuzel tezce nabyte z naseho trhu) a dejte tomu sanci.
100%

Hawwwran
Hawwwran | 3.12.2019 | Essex County

Da kniha je nadstandardni. Ani v zahranici jsem nenasel podobne vydani. Skoro to vypada ze jako jedini mame hardback. Moc pekne.

Hawwwran
Hawwwran | 3.12.2019 | Essex County

Tyjo! Nevěděl jsem co od toho čekat a vo to asi bude, když to sbírá samou chválu. Přemýšlel jsem čím mne to tak zaujalo. Asi mne Lemire vtáhl do děje. Svým stylem vyprávění kdy střídá různé časové vrstvy a čteme stylem od větví ke kořenům. To bude asi ono, tím si mne získal. A ten příběh je takový opravdový a plyne parádně. Úžasný.

A ještě ke kresbě. Nevím čím to je, ale Lemirova kresba mi sedla už dříve. Z nějakého důvodu mi prostě sedí.

Fimi
Fimi | 3.12.2019 | Essex County

Proč mám pocit že kdyby toto vydal kdokoliv jiný, stojí to litr

kaylin
kaylin | 3.12.2019 | Histronauti: Egyptské dobrodružství

Komiks "Histronauti: Egyptské dobrodružství" je rozhodně zajímavou alternativou ke klasickým historickým knihám pro děti. Komiksová forma je fajn, i když zde až tak zásadní není. Zajímavější jsou další prvky, které jsou zde použity. Mimochodem je super, že jsou tu prezentovány i recepty, které mají základ právě ve starověkém Egyptě, protože za tu dlouhou dobu se nemusely nějak vyvinout. Různé hry a návody, které jsou v knize obsaženy, jsou zajímavou kratochvílí a myslím si, že to je něco, co by mohlo zabavit rodiče i děti. Takové nápady pro rodiny jsou fajn a musí se ocenit. Navíc jsou dány do kontextu oho, jak byly využívány. Návody jsou hodně zjednodušeny, ale i tak jsou dostatečné k tomu, aby se podle nich dalo postupovat. Nějakou hlubokou znalost o Egyptě čtenáři přečtením knihy "Histronauti: Egyptské dobrodružství" nezískají, ale kultura sama o sobě je zaujmout může. Kdyby nic jiného, i tohle je fajn přínos této knihy.

kaylin
kaylin | 3.12.2019 | Královská hra #02

A tady zase scenárista ukazuje, že má smysl pro dramatičnost a pořádně scénu napíná. Ta nezabírá přímo polovinu knihy, ale nemá k tomu moc daleko. Ještě jsou zde nějaké odbočky, dílčí zvraty nebo alespoň domnělé zvraty, jednoduše všechno pro to, aby Kanazawa udržel vaši pozornost a nepřinášel děj, který bude jako na neměnné lince. Tohle je sinusoida, navíc nepravidelná. A v tomhle směru to funguje. Je to celkem zjednodušené, pozice policie je tu zanedbatelná a ne všechno dává smysl, je to prostě uzpůsobeno tomu, aby mohl scenárista vést příběh tak, jak chce. I proto doufám, že nám přinese pointu, která s námi mrskne o zem.

karl173
karl173 | 3.12.2019 | Avatar #01: Tsu'tejův příběh

Ale jo, mě to bavilo. Je pravda, že tento komiks bych zrovna nedoporučoval lidem, kteří film neviděli, ale ani těm, kteří ho viděli jen jednou a už si nic nepamatují, a taky ani těm, kteří mají celý svět Avatara u zadnice, ale ti by si snad nekupovali komiks. Takže pro koho vlastně, je tento komiks určen? Rozhodně pro fanoušky a také pro ty, kteří právě zhlédli film, jelikož komiks jde silně ruku v ruce s filmem a funguje to dosti jako rozšířená verze s vystřiženými scénami. Já mám svět Avatara rád, tudíž jsem si tento komiks chtěl přečíst. Pravda, že ukázkový sešit od CC mě spíše odradil, ale nakonec jsem tomu dal šanci a jsem rád. Komiks mě bavil. Přečetl jsem ho během chvíle a líbila se mi také kresba. Ovšem faktem zůstává, že i přestože Avatara znám, tak sem tam jsem trochu zatápal. Opravdu velmi doporučuji tento komiks číst brzy po zhlédnutí filmu, jelikož jak už jsem psal, jsou tu spíše doplňující scény a komiks díky tomu někdy působí velmi zkratkovitě a zmatečně, jelikož hodně přeskakuje z místa na místo. To je ostatně jeho největší slabina, díky které jsem teď na vážkách, jak tento počin ohodnotit. Je pravda, že jsem se hodně bavil, ale. Dalo mi to nějakou přidanou hodnotu? Mělo vůbec cenu si něco takového přečíst? Určitě toho nelituji a něco málo mi to určitě dalo, ale nejde na to zkrátka odpovědět zcela jednoznačně. Takže za mě povedené zpestření filmu 4*, ale pro nefanoušky nebo pro ty, které to zkrátka tolik nezaujalo o známku níže (3*)

Lenny
M Lenny | 3.12.2019 | Star Wars: Aphra, Citadela hrůzy

Funguje to samostatně, akorát se už Aphra zná s Lukem a spol.

Hønzza
Hønzza | 3.12.2019 | Star Wars: Aphra, Citadela hrůzy

Mám dotaz. Dá se to číst samostatně nebo na to potřebuju znát ty knihy předtím?

karl173
karl173 | 3.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Ta kvalita jde vážně neúprosně dolů. Nechápu co si to dovolí vydávat za slátaniny. Expanze X-menů vyškrabována z úplného dna.

cyboy
M cyboy | 3.12.2019 | Star Wars: Aphra, Citadela hrůzy

Jasne, ze to neni nejlepsi komiks na svete, ale je to prefektni zabava a behem cteni jsem se i parkrat zasmal. Tak snad v tom bude Egmont pokracovat.
70%

George Walker Bush
A George Walker Bush | 3.12.2019 | Rick a Morty #03

Jo, asi mě to bavilo o něco více než druhý díl. Bez znalosti seriálu bych to ale asi nedával. Ne snad kvůli nějaké časové kontinuitě, ale kvůli celkovému nastavení seriálu a jeho principům.

Celkový dojem: 70%

Fimi
Fimi | 3.12.2019 | Essex County

Jeff opět válí a Paseka nasadila neskutečný kalibr...za mě nejlepší věc co jsem za poslední roky četl. rodinná dramata napsaná s lehkostí a přesto v sobě ukrývají hodně. Výborné a kresba je klasický Lemire, ty jeho čmariky žeru.

S4TW
S4TW | 3.12.2019 | Thor #01: Bůh hromu znovuzrozený

Kdo má rád Thora jako postavu, tak si komiks rozhodně užije. Komu tohle propojení severské mytologie (a mytologie obecně) s Marvelem nikdy nesedělo, tak nejspíš nebude ani teď, jelikož komiks na to klade velký důraz. Je to velmi dobře napsané, originálně nakreslené a dost nám to slibuje na další díly, za mě spokojenost.
První díl Thora od Aarona mě přesvědčil o tom, že zvládá psát i marvelovky (ostatně jeho Strange byl taky velmi solidní). Navíc nám slibuje, že další díly mohou být neméně zajímavé. Když tomu přidáme velmi osobitou kresbu, tak se rozhodně jedná o sérii, kterou se vyplatí sledovat i v budoucnu.

S4TW
S4TW | 3.12.2019 | Avengers #02: Světové turné

Já v tom pořád ten potenciál někde hodně v dáli vidím. Vidím ten bod, kdy se to může zlomit a stát se z toho nadprůměrně kvalitní týmová superhrdinská akce, ale jestli se ta hůl nezačne lámat příštím číslem, tak to světlo na konci tunelu se bude neustále vzdalovat, až jednou nadobro zmizí. Nicméně jako taková jednorázovka na zkrácení času na toaletě… to funguje i tak.

S4TW
S4TW | 3.12.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Tohle je prostě takové příjemné čtivo na jedno použití. Nesnaží se to o nějaké závratné filozofické myšlenky, naopak zápletky jsou možná až příliš jednoduché, postavy velmi snadno pochopitelné, jejich motivy triviální. Má kritika možná zní až příliš přísná, ale je dobré si uvědomit, že tu hodnotíme nejpopulárnější postavu ve světě komiksu, na které se podíleli ti největší velikáni. Koho nebavil King v předchozích třech knihách, nebude ho bavit ani teď, já to řadím mezi věci, které si takhle po knize jednou za půl roku rád přečtu.
U této knihy se mi strašně těžko vynáší nějaký finální verdikt. Já osobně od Kinga už nic nečekám a řádím ho sice ke kvalitním scénáristům, ale zároveň mě nedokáže posadit na zadek. Dobře se to čte, je to krásně nakreslené, ale zároveň je to takové to tuctové superhrdinské drama. Tak si vyberte.

S4TW
S4TW | 3.12.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #04: Překvápko (Dan Černý)

Kdo zná Harley Quinn od dvojice Connerová a Palmiotti, ten nemůže být překvapený, co mu bude naservírováno. Série se trochu drží v kruhu či přešlapuje na místě. Opět jsme se nikam neposunuli, dostali jsme stejný druh humoru, který pokud vám dosud příliš nesedl tak se to už nezmění. Není to úplně nezábavné čtení, je to taková ta doplňková jednohubka, kterou si jednou za čas vychutnat můžete a já si jí vlastně docela i užil. Kdyby nebyl hlavní příběh tak useknutý, tak bych bez této série i půl roku klidně vydržel a nechyběla by mi.

cyboy
M cyboy | 3.12.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #05

Kazumaki: a to je dalsi vec, ktera na tom (bez legendy) nadava smysl.
Protoze nevime jak jsou ctverce poskladane. Muzou byt treba:
AB
CD
nebo:
AC
BD
ale jsou to japonci, takze co kdyz je to:
CA
DB
nebo:
BA
DC
Doufam, ze Shirai si dalsi kraliky necha v klobouku.

baatcha
baatcha | 3.12.2019 | Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách

To já naopak znalec Lovecrafta jsem a z komiksu jsem nadšený. Líbila se mi už předmluva a na konci jsem si pobrečel. Autor se toho nebojí a Lovecraftův rasismus vytáhne hned na první stránce, navíc jsem se dozvěděl spoustu nového, třeba o Lovecraftových trablích s Weird Tales. A i když mám načteného R. E. Howarda i C. A. Smithe, byl jsem v závěru knihy vděčný za stručné komentáře k jednotlivým postavám.
Co musím vyzvednout jako velké plus, je kresba. Je i ve své zkratkovitosti plná detailů a je chytrá. Lovecraft cestuje krajinou a pokud znáte jeho tvorbu, vybaví se vám konkrétní povídky, které ta či ona místa inspirovala. Když jde pro dalekohled na půdu, kouká na nás z jedné zaprášené poličky výtisk Krále ve žlutém. A celou knihou se jakoby náhodou procházejí kočky.
Výtvarno a barvy mi hodně připomínaly lovecraftovské komiksové adaptace od I. N. J. Culbarda, které by si taky zasloužily vyjít česky.
Jediné mínus je práce redakce, která si nedala námahu s tím, aby si text po sobě přečetla. Chyb a překlepů je tam víc než dost, například i tady v anotaci ten "tvůrce Arkhama...". A pak ještě jednou ulítl výtvarník, protože mám pocit, že Velcí starci nepoužívali ve svém antarktickém městě schody, ale nakloněné rampy. Ale možná se pletu.
Kolem a kolem, maximální spokojenost. Jen to, jak píše GWB, mohlo být delší.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 3.12.2019 | Královská hra #02

Pohlavní styk za dvě minuty? Po všech těch vraždách už by to mělo být celý uzavřený policií a psychologové by jeli na plný úvazek, ne? Jakože scénáristicky mě to strašně rozčiluje, ale i když je to prvoplánovité a trochu nedomyšlené (přes veškerou masku komplikovanosti), tak mě dost zajímá, kdo je sakra Král a jak to dělá... čte se to naštěstí samo.

Celkový dojem: 40 %

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 3.12.2019 | Sin City / Město hříchu #04: Ten žlutej parchant (pevná vazba)

Škoda, že jsem film viděl dřív než tyhle komiksy... GIGA SPOILER! Nevěděl bych, že zlutej parchant je mladej "Rourk" :) (pokud by mi to nedošlo) apod. u ostatních komiksu, co jsem do teď přečetl... (Sin City 1-4, druhej film jsem naštěstí ještě neviděl), příběh je opět silnej a vtáhne do děje, zejména kapitoly 1-3, noir atmosféra určitě super (kdybych to opět nečetl ve svým stylu půlku má trůnu a druhou v ložnici, zatímco pořád všude pobíhá dítě, manželka, hraje Ulice... Bohuzel jsem měl zhoršené podmínky u všech sin City, ve větší či menší míře), originální kresba naprosto přehledná a žlutá jako doplněk je fajnšmejkrovska. Všechny díly měly silnou hlavní postavu: Marvin :), Dwight, Hartigen... Pěkný ženský: Goldie/Lucille, Ava, Gail, Nancy... Jsem.zvedavej, co bude dál, poněvadž nic dalšího už snad v prvním díle filmu nebylo, vlastně ještě něco s tím zabijákem, co se pomstil na zrádkyni z big fucking kill... Věřím, že Kurva velký Sin City jako komiks musí u všech mít 5*, tenhle díl je dostane ...

Btw. Konečně ostřejší překlad...

cyboy
M cyboy | 3.12.2019 | Kosmo knedlíci

Byl jsem na to vazne zvedavy a bohuzel, tentokrat synopse trochu lze. Hranice vekovych skupin to totiz nepresahuje a jde spis o komiks pro trochu odrostlejsi deti (tak kolem deseti). Neni to spatne, jen to neni takovata vec pro deti, kterou si uzivaji i rodice. Na konci je trochu vychovne poselstvi, ale pomerne sympaticke. Jen by tam nemuselo byt tolik slov, ktera deti asi ve slovni zasobe jeste mit nebudou. Pribeh je celkove hodne jednoduchy a jeho roztazeni na 300 stran je trochu zbytecne, ale zase to umozni detem toulat se s Kosmo knedliky po Thompsonove fantazii trochu dele.
Jsem rad, ze jsem si to precetl, ale urcite se k tomu nebudu vracet. Hodnoceni mozna jeste upravim az si to prectou deti.
70%

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 2.12.2019 | Sin City / Město hříchu #03: Velká tučná zabijačka (3. vydání)

Kresba je zde fakt zatím nejlepší (jen v jednom panelu nelze pořádně rozeznat dwighta, a to u letícího vybuchleho vozu, jinak vše ok), u tohoto komiksu mi předešlé zhlédnutí filmu tak moc zážitek neubralo... Ale pocitově bych dal 4*, ač drsnými sbohem jsem dal 4 taky. Překlad opět "slušný" ... Nadavka "zmetku" mi vzhledem k prostředí nepřijde adekvátní ... Nebo "prostitutka", prostě by to chtělo ostřejší slova. Každopádně musím říct, že všechny sin City jsem četl odpoledne na svém trůnu a dočital později večer, což taky asi narušuje zážitek...

Dobra poznámka od Andreho:
také je tu možnost, že zklamáni jsou víc pouhý "čtenáři", nežli "prohlížeči" komiksů (nevím jak to nazvat). (Všiml jsem si, že i lidé, kteří se vidí jako komiksoví fanoušci, možná tomu i rozumějí, jsou pouhý "čtenáři" a příliš si nevšímají obrázků, prostě hltaj jenom text a letmě "zkontrolujou" obrázky) Tak pro ty VTZ moc není.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 2.12.2019 | Serpens Levis: Ve smyčkách hada

Kdysi mě zaujala nějaká část komiksu vizuálně v ABC. Teď po dlouhé době jsem koupil za pade všechny tyto části vytrhane a seřazené do celku, který jak koukám vyšel knižně za pětikilo. :) Nejdříve jsem četl komentáře a ten cyboye mi nějak utkvěl v paměti a dokola jsem si říkal jen, že ta baba měla vypadat jako Angelina, že je to blbost a že neví, pro koho je to určené. Takže doporučuji si číst komentáře až po přečtení a ne pred, jako já. :) Kresba je fajn, jakože asi v pohodě. Zaujal mě jeden hororovej panel s kočárem v lese ve tmě. A jeden dvojlist s kombinanty. ;) Tohle sice vycházelo v ABC, ale vraždí se tam, zabíjí, krev, násilí, mrtvoly, sem tam bradavky Angeliky a nahatý ženský, kozy. :) Těžko říct, kdo je tedy cilovka ABC, dnešní doba je těžko uchopitelná v tomto směru, když v TV můžou odpoledne běžet krajní meze nebo akta x, kde je nahota, násilí, horor a ja z toho byl jako malej posranej. Dneska pohodo ve 3 odpoledne. :D podepisují se pod koment sajboje. Příběh jednoduchý, ale místy nepřehledný, holka skolacka ze spořádané rodiny je svědkem odklizeni mrtvoly, něco najde, zajímá ji to, chce zkoumat, náhodně se dostane do podzemí, potká medika studenta, co bokem vytváří kyborgy , spojí se jak bestky a společně zkoumají o co jde, odhalují to, stanou se Larou Croft (případně lady mechanikou ;)) a Indianou Jonesem v páře, odhalují záměnu mrtvol a mizení lidí, tvoření kombinantu, atd. ;)
Bohužel jsem byl zaujatý, ale asi ani kdybych nebyl, tak bych nakonec dál 2*. Věkově bych to viděl od 12-13+ , asi.. a jo, Violka je místy namalovaná jinak, když je nahata nebo jsou jí zdůrazněny kozy ;)

George Walker Bush
A George Walker Bush | 2.12.2019 | Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách

Stručné i zajímavé seznámení se se slavným klasikem. Autor to byl plodný a myšlenek, obzvlášť těch kontroverzních (rasismus), měl plno, ale k těm se člověk dostane až při hlubším zkoumání jeho osobnosti - v komiksu na ně není pochopitelně tolik místa. Neřadím se mezi velké znalce Lovecrafta, proto nedokážu tento komiks objektivně posoudit. Já se něco dozvěděl.

Celkový dojem: 60%

cyboy
M cyboy | 2.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #086: Quicksilver

Tak to je fakt solidni prusvih. Ani chlapec v uvodu uz poradne nevi co k tomu rict a ani on nebyl schopen vymyslet nejaky svuj obvykly superlativ, kterym by to popsal. Asi je cas prehodnotit zamer dotahnout NHM do konce.
40%

George Walker Bush
A George Walker Bush | 2.12.2019 | Opráski: Noví povjězťi čezkí

zprvú jsem si myslel, že jaz úž nví coby, že potřebůje brahi, které úmí tóbřé fivařít. pó bar ztrankách jsem sé ále docela bafil, ňěkteré vtipy byli bofedené. po par dalších stránkách jsém pomýslel, že to jaz bsal na hoúbičkah. ke gónci úš jzém se strašňe nutíl. ňíú, krawu je třébá bodojit, dógůt dafá.
(http://pocitacova-lingvistika.cz/opraskovac/)

Celkový dojem: 40%

Lobok257
Lobok257 | 2.12.2019 | Hovory z rezidence Schlechtfreund

Dílo vskutku geniální, až genitální.

Darker
M Darker | 2.12.2019 | Murena #01: Cyklus matky

Díky :)

Killingjoke
M Killingjoke | 2.12.2019 | Murena #01: Cyklus matky

Darker: 2 po čtyřech knihách dokončené cykly, 3. cyklus zatím dvě dokončené knihy. Takže celkem 3 cykly...

http://www.bedetheque.com/serie-402-BD-Murena__1.html

TheLavk
TheLavk | 2.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #001: Úhel pohledu

Oba příběhy jsou taková jednohubka, nejsou moc zajímavé či nutné k přečtení, ale zabaví a lze tu vidět chemii mezi Spideyim a Wolverinem. Kresba super McFarlaneovská, temnější, detailní. Za mě 4*

Pán rostlin
Pán rostlin | 2.12.2019 | Conan z Cimmerie, svazek I. (varianta C)

Četl jsem na dvakrát, ale líbilo se mi to. Francouzi odvedli dobrou práci, všechny povídky jsou scénáristicky i kresebně zvládnuté. Těším se na další díl. Dalo by se říct, že jsem fanda Conana a Howarda obecně, přimělo mě to začít číst povídky o Conanovi a snad i zakoupit Howardovy sebrané spisy...

Darker
M Darker | 2.12.2019 | Murena #01: Cyklus matky

Kolik cyklů má Murena?

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 2.12.2019 | Generace 89

Další sbírka, která se špatně hodnotí. Z hlediska edice samotné a způsobu její prezentace je samozřejmě na výbornou. Prokůpek dělá čest českému komiksu. A to věřím, že tuto sbírku sestavil podle nejlepšího vědomí a svědomí. Přesto je to takové divné. Když srovnám komiksy vznikající v době socialismu, potažmo ještě před (že Vpřed), tak se nedokážu zbavit dojmu, že je doba (těsně) po revoluci naprosto neuchopitelná a rozstřelená na všechny světové strany. Kometa, Aréna, aj. - znám, ale nikdy jsem se k tomu nijak zvlášť nedostal, takže je toto v podstatě moje premiéra a už asi i chápu, proč mě to minulo. Je to dnes už prostě staré, ale i na tu dobu to zase bylo přehnaně nové, resp. snaha o to být brutálně originální a vybočovat se konvencím asi bylo heslem doby po roce '89. Naprosto neuchopitelné komiksy. Opravdu co mě bere je kresba, konkrétně- Krásný, Broschardt, Zeman, Grbavčic, Bratský, Hlavsa, Schönberg a Hanuš. Zbytek mě kresbou neuchvátil nijak významně a např. jsem se moc těšil na Komárkovou, ale z její kresby mám málo a příběh děs. Danglár je Saudek ze Slovenska, a i když je tady v této sbírce nejoriginálnější co ho znám, tak u příběhu jsem prošoupal gatě (co to jako bylo?!). To samé mi přišlo u Hypermana. Sheila je někde na pomezí, ale aspoň je vtipná. Tam spíš mezery mezi kapitolami působily jak pěst na oko a já se tak ztrácel. Bof je docela ok, jen mě nesedlo to médium. V jiných příbězích mi sedí víc. Conan to samé. Na první dobrou to vypadá dobře a conanovsky, ale při bližším čtení mi začala vadit karikaturizace Conana, resp. ty jeho oči a grimasy. Celé to šlo do kopru. Scenáristicky to bylo horší. V podstatě mi hlavu a patu dávaly tyto příběhy- Flip, Kirri, Rocky Raccoon, Mise lásky a Dračí let (Přízrak napůl, je překombinovaný a tudíž mate na tak krátkém prostoru). Zbytek děs a hrůza. Utrpení to číst. Bílá hůl je třeba ok, ale je to všechno tak smrsknuté, že se člověk ztrácí a skáče se z jednoho do druhého. Konec staré struktury a Black Hole jsou příběhy bez textu a jde spíš o proud vědomí, tudíž se o příběhu jako takovém ani nezmiňuji a ty jsou na okraji. Kresba je u obou v cajku, jen z Krásného mám víc, z Komárkové ne (nemluvíme-li o počtu stran, to bych řekl, že v obou případech mám z nich málo). Barbaři a bohové trpí stejnou zkratkovitostí a zase se člověk ztrácí v orientaci při čtení. Přitom ta kresba jede parádně, první stránka dokonce působí epicky, mám pocit, že to je větší formát zmenšený na A4, narozdíl od dalších stran. Asi nej nej je pro mě Dračí let, ale i ten pokulhává na scénáři, který hodně očekává, že si bude čtenář domýšlet. Tohle si zaslouží delší prostor, protože kresba je bomba. Škoda jen, že z dinosaurů máme málo :-(.
Suma sumárum jsem v podstatě spokojen a já jsem moc rád, že se tím někdo zabývá. Jediné co mě mrzí, že si k tomu nemůžu udělat vztah jako v době, kdy to vycházelo. Pro mě je toto pravěk a paradoxně mě víc berou ty příběh před '89 než komiksy v této sbírce. Tam už nějak věděli, tady se hledali. Naštěstí se někteří odpíchli a fungují dnes na výbornou. Určitě si to někdy přečtu znovu, protože to uzraje a některé věci zaberou u mě jinak. Proto dávám 4 hvězdy. Za příběhy 3, ale jako celek si to zaslouží 4.

perak
perak | 2.12.2019 | Amulet #02: Prokletí kamene

Líbilo se. Více akčnější než jednička, trochu méně tajemna. Zlých elfů přibývá (a hlavně jsou nasazováni ti nejschopnější a všeho schopní), ale naštěstí je tu lišák Rudovous, který vyrovnává misky vah a spolu s Navinem, Emily a jejím amuletem a spoustou dalších přátel tak mohou překonávat i ty největší překážky a zažívat přitom nezapomenutelná dobrodružství. Skvělá dětská komiksová kniha, která neurazí ani dospělého.

Netorack
Netorack | 1.12.2019 | Batman a syn

Já se musím přidat k tomu, co píší ostatní. Celá ta publikace je zmatená jak lesní včela, a mě je vcelku jedno, v jakých sešitech to vyšlo, co vyšlo mezi tím, co mám mít načteno, abych to pochopil a podobně, já si chtěl přečíst book a ten prostě skáče sem a tam a dost věcí mi unikalo. Ani ten ucelený příběh v první polovině nebyl moc konzistentní a uvěřitelný. Jestli si tvůrci myslí, že vzpurné dítě (a zvlášť dítě vzpurné takhle echt a programově) změní své chování, když se na něj jednou zařve, tak jim můžu prozradit, že to není pravda :) Na závěr snad jen tolik, že když je nejsilnější částí komiksové knihy vložená povídka, stala se asi někde chyba.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 1.12.2019 | Jirka: Výběr toho nejlepšího z komiksů Jirky Krále 2

Něco vtipnyho na připomenutí tohoto eposu:

M Kapis | 9.6.2016 | Jirka #01 |
Ahojky,

Jmenuji se Peťka Píčusek, ale kámoši z jutubu mi říkají Petrodlak, hustý, viďte? Ve škole mi říkají normálně Péťo, tsss, ale s těma se moc nebavým, kamarády mám jen přes kompa – přes fejsbuk, instagram, twíta a hlavně jutub. Brzo budu mít jedenást roků a na mamče jsem si teď vydupal, aby mi kopila komiks s Jirkou Králem. Normálně nic trapně tišťěnýho doma nemáme, dyť čtení už je dávno out, tak na mně máma hodně koukala, co to chcu, ale když ono je to s Jirkou!! A je to úplně hustobožíííí, nejen ten komis, ale i Jirka samozřejmě, ten je úplně krutonejbožejší, mám jeho náramky, hrníčky, slipečky, no prostě všechno a je to všechno strašně cool!

Jikrovi je už hodně let a už mu raší i fousy, tak jede v komiksu sám až do Brna, kde se setká s nejkrutopřýsnějším jutuberem a ten mu ukáže jak být populární natáčením supercool videjí a od tý doby je Jirka slavnej, doufám, že taky někdy budu a lidi mě budou lajkovat a sdílet a budu hvjězda, tak jako Jirka. Teď jsem natočil už pár videí, třeba jakou mám hustou kolopěžku, jak jsem si namazal toust burákovým máslem, moji sbírku mašinky tomáše, jak pařím gamesky nebo jak čtu komiks s Jirkou a jsou fakt krutý, tak se poďívejte taky a házejte mi tam lajky lidičky! Jirka potom zažije ukrutňácký dobrodružství doma po tmně, jsem se ůplně bál za něj. Musím mámě říct, ať ten cool osvěžovač s cool vůní (to byl vtip viťte muhehehe) domů taky koupí, ať to pěkně voní y u nás a třeba o tom natočím nějaký vtipný video. V dalších částech zažívá Jirka hustopřísná dobrodružství, ale nemúžu všechno prozradit, slukněte to sami nebo si komiks přečtěte se mnou na mojem videu. (Prosím!!) Ale ve zkratce: Jirka je velký cestovatel a dobrodruh, byl i u moře a na táboře - to já mám radši sledovat vydea na jutubu, venku mě to moc nebaví, a mámu radši přesvětčím, ať mi koupí novou grafárnu na gamesky a odhlásí mě z tělocviku. Uprosřted komiksu je suprovní plagát s Jirkou, až se mi z něj cosi podivného začlo dít ve slipách a už jsem ho pověsil na stěnu na nejlepší místo v pokojíčku a podle pokynů jsem všechno nasdílel. Cheche a celou dobu, co jsem to psal, jsem to natářel, tak lukněte, takoví dlouhý tekst jsem ještě nikdy nenapsal?

Takže lajkujte, sdílejte, buďte prostě cool a já musím Jirkovi dát plný počet, je to prstě Bůch!!

karl173
karl173 | 1.12.2019 | Počítání mrtvých

I přesto že budu tento komiks brát s nadsázkou a že si autoři zkrátka chtěli udělat komiks, kde bude Raphael střílet kolem sebe jako blázen a Casey neřekne nic kloudnějšího než, že nesnáší zbraně a zkrátka půjde jen o akci, o akci a ještě jednou o akci, tak stejně musím konstatovat, že je to příšerný komiks. Beru, chcete akci, ale kdyby byla udělaná alespoň pořádně. Ale to co jsem mohl vidět nebyla akce, ale spíše jeden velký madlajz, který si nakreslilo děcko pro zábavu.
Nečekal jsem nic a dostal jsem ještě méně. Strašné. Poprvé dávám 1*

Snegis
Snegis | 1.12.2019 | Komiksový výběr Spider-Man #004: Zvířecí instinkt

Prostě "mlátička" u které můžete vypnout a relaxovat . Dle mého názoru skvělá kresba 4. booku.

karl173
karl173 | 1.12.2019 | Ultimátní komiksový komplet #079: Válečné jizvy

Až na ten závěr, který prostě udělal na mé tváři úsměv považuji tento komiks za zcela průměrnou akční blbost. Vše předvídatelné, nabubřelé řeči všech postav, nelogické jednání a spoustu dalšího. Prostě průměr, není třeba se o takovémto komiksu více rozepisovat. Není totiž o čem. Slabé 2*

karl173
karl173 | 1.12.2019 | Temnými hvozdy

Knihy tvořené z vícero příběhů mají své výhody i nevýhody. Čtenář dostane od autora víc nápadů, pohledů z různých úhlů atd. a je tak větší šance, že to čtenáři sedne. Ale bohužel málokdy se to povede s každým příběhem. A tak je to i s Temnými hvozdy. Většina příběhů mi sedla, ale jeden či dva neklapli tak jako ostatní. Nicméně tato kniha má výhodu v tom, že se o všechno postaral jen jeden autor, lépe řečeno autorka. To má dopad, že je tu mnohem lepší ucelenost, navíc když jsou příběhy spojené jedním tématem. Temnými hvozdy fungují jako takové temné pohádky z kterých folklór jen čiší. Je to příjemné na čtení a díky zajímavému vizuálu se na to i dobře kouká. Mohlo by to mít větší hloubku a někdy jsou příběhy až příliš předvídatelné. Ale přesto jsem byl po dočtení velmi spokojen. Povedené 4*

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 1.12.2019 | Úžasný, fantastický, neuvěřitelný Stan Lee

Výborný přehled, resp. shrnutí, vzniku Marvelu. Je to ale i tak docela věcné a do detailu se zachází jen okrajově a to hlavně v případech, kdy se z dnešního pohledu jedná o neškodné události. Je zcela jasné, že to nebylo v některých věcech poklidné. Ať se jedná o vztah mezi šéfem a svými kreslíři, autory apod. Určitě tam bylo hodně nečekaných zvratů a ostrých slov a stopro muselo dojít k mnoha ostrým výměnám názorů za použití nadávek a urážek. Stanův život je tu prostě hezky shrnut i se svými vzestupy a pády, nejen na poli komiksovém. V tomhle je to ok. Ostatní události kolem komiksové práce jsou tu paradoxně shrnuty, aby Stan vypadal hezky. Určitě musel dělat tvrdá a i těžká manažérská rozhodnutí. Vztahy mezi ostatními lidmi byly na můj vkus moc stručné, zase to není jen o těch vztazích a třeba bude něco dalšího o Kirbym :-). Za mě je to prostě povedný komiks, který se dobře čte a dobře využívá prvky, které Colleen Doran nedělala. Ať už je to plakát, novinový výstřižek aj. Stan tam prostě působí jako pohodář a milý člověk a jestli takový byl či nebyl je mi teď jedno. Já z něj mám to dobré a ve mně nechal příjemnou stopu. Odkaz tu nechal a patří mezi velikány komiksového světu - prostě EXCELSIOR!

J.Connor
M J.Connor | 1.12.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #067: Namor

Má první setkání s Marvelem probíhala prostřednictvím Spider-mana od Semicu, kde zpočátku Namor vystupoval, navíc to byla jedna z postav legendárního automatu http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=9717 , na němž jsem strávil hodiny a hodiny času a utratil pytle dvoukorun. Získal jsem tak na dlouho pocit, že Namor je jednou z hlavních postav univerza a až později zjistil, že je to spíše pravěký relikt na okraji zájmu. Stejně jsem ale z nostalgických důvodů rád vyzkoušel jeho sólovku. Tenhle book je klasická spotřební Marvelkovka s příjemným retroodérem (rozrušovala svou ošklivostí kolegu Carnage i třeba Brigitte Nielsen v Rockym?), pohodové oddechové čtení, které sice nemá žádnou velkou nadhodnotu, ale v rámci svých mantinelů v pohodě funguje. Otevřený konec mě hned lákal na další, tak to má být.

Kazumaki
M Kazumaki | 1.12.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #05

cyboy: dobře, asi jsem si to představoval moc jednoduše :D každopádně já bych mezi ně moc nezapadl, protože bych nikdy nepřišel na to, že by to mohl být navigační systém rozdělený na čtyři oblasti a označený písmeny A-D podle světových stran.

jh666
jh666 | 1.12.2019 | Skalpy #01: Země Indiánů

Proč jsem to tak dlouho odkládal. Naprosto skvělá série s atmosférou tak hutnou, že by se dala krájet. Aaron asi fakt napíše dobře všechno, na co sáhne.

Pán rostlin
Pán rostlin | 1.12.2019 | Mrtvej svět

Tak tohle je absolutní bomba. Po čase dávám sekvenčnímu umění druhou šanci, když jsem UKK prodal kámošovi, a hned trefa do černýho. Až mi to kapku připomnělo můj život. Film jsem viděl, už si ho moc nepamatuju, vím jenom, že se od komiksu liší, ale asi si ho budu muset dát znova. Vlastně je to docela depresivní, s lehce tragickým koncem, ale c´est la vie...

cyboy
M cyboy | 1.12.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #05

Kazumaki: Ono by to fungovat mohlo, ale musel by byt znamo minimalne to, jak dlouhy je jeden ten dilek (rozhodne to ale nebudou jednotlive kroky, protoze pak by se pohybovali maximalne tak na zahrade). Asi se shodneme ze pokud ma jeden krok 100m nebo 100km, tak ve vysledku je zatracene velky rozdil v tom, kde nakonec skoncis. GPS je sama o sobe pomerne zajimovou studii z vysoke matematiky, takze tam bych se ten primer zdrahal pouzit a vlastne me nenapada zadny prihehajici. Ale jako beru, ze Shirai si proste potreboval nejak pomoct a nic lepsiho ho nenapadlo. Ono i kdyby k tomu domyslel legendu, tak uz to stejne nezachrani, protoze ty deti nejak vydedukovaly ze to je navigacni system (strasne by me zajimalo jak na to prisly) a zacaly se podle nej ridit. To nejsou genialni deti, ale deti s kristalovymi koulemi.

Fimi
Fimi | 1.12.2019 | Rváč

Já prostě Lemira žeru, jeho styl a to hlavně autorské věci. Ta skycoidní kresba mi sedne, rozpyté pozadí oblohy, primitivní čáry máry, prostě super. Postavy a příběh, tohle je život, napsané s lehkostí ovšem se silným příběhem trosek někde v prdelákově, to je přesně Jeff Lemire...doufám, že tu u nás Lemire bude vycházet stále častěji, už ted od něj vychází hodně a nějak věřím, že to neskončí...

Hawwwran
Hawwwran | 30.11.2019 | Providence

Mam obe verze a sberatelsky je to tak nejak jedno. Vydavatelsky chytre reseni, sberatelsky podvod, no :-)

Fimi
Fimi | 30.11.2019 | Thor #01: Bůh hromu znovuzrozený

Jak to ten Aaron dělá, že ve svých seriích Thorů má tak skvělé kreslíře, Ribic, Dauterman a ted Mundo a Ward. Tady platí několikanásobně více než v jeho Avengers, že je třeba znát předešlé, což skutečně si odhaduji říct sráží hodnocení lidí, kteří to prostě nečetli. TO není můj případ a právě o to víc, že čtu celou Aaronovu Thoří pouť, jsem si toto užil maximálně. Za mě skvělý. Prostě Aaronovi Thor sedí každým coulem, vrací se zde k nedokončený linkám, které navíc ještě posouvá dále, viz King Thor a jeho neteře. Linka s Phoenix Wolverinem zajímavá, Doomem s mocí dávných Avengers taky skvělá a hlavně perfektně nakreslená a inkovaná. Já jsem spokojen.

Spike
Spike | 30.11.2019 | Sin City / Město hříchu #01: Drsný sbohem (3. vydání)

Ani nevím, po kolikáté už jsem si to přečetl. Sice po párleté pauze, ale i tak... Asi je těžké se nějak objektivně snažit hodnotit komiks, který znám takřka nazpaměť a který jsem poprvé četl někdy před 20ti lety... A to nepočítám, kolikrát jsem viděl (výbornou) filmovou verzi. Ale k Sin City, obzvlášť k tomuhle prvnímu, mám prostě hodně osobní vztah.
Je to jeden z komiksů, co mě jako čtenáře formoval. Už jako malé smrádě jsem žadonil o komiksy co tu vycházely, takže mi rodiče kupovali sešitovky Spider-Mana, Batmana, a ano, Loba (ještě že si to nejspíš neprohlíželi než to kupovali...) a stará první čísla Crwe... To byla motivace naučit se číst už tak ve čtyřech letech. Takže ano, deformovaný jsem byl už od útlého věku. Pak, když mi bylo tak sedm, mě někdo překvapil a koupil mi první comicbook právě Sin City. A byl jsem unešený. Samozřejmě, spoustu jsem toho nedokázal pobrat a nepobral, ale ta úžasná kresba, atmosféra, styl, a ten křišťálově jasný motiv lásky a pomsty, to mě zasáhlo opravdu hluboko a už to ve mě zůstalo. Když jsem si to v průběhu dalších let četl znovu a znovu, viděl jsem tam samozřejmě věci co jsem tenkrát vidět nemohl, ale ten prvotní dojem ve mě prostě už zůstal a nezměnil se. Marv je ultimátní drsňák, ale jeho smysl pro čest (jakkoli překroucený) mi prostě uhranul. Nevěděl jsem z čeho Sin City vychází, co jsou to pojmy noir, drsná škola atd, k tomu jsem se dostal až postupně. Sin City byla asi moje první nesuperhrdinská věc co jsem četl, tedy comicbook, a rozhodně celý můj čtenářský vkus ovlivnilo na hodně dlouho dopředu. Kdo ví, jak bych se na to díval kdybych si jej poprvé přečetl v 15ti, nebo ve 20ti letech... To už je jedno, teď jej znám skoro slovo od slova a i tak si ho můžu číst znovu a znovu a nikdy mě neomrzí a nepřestane fascinovat. Ten příběh je prostě nadčasový a univerzální, jsem sice zaujatý protože ho miluju, ale nemůžu jinak. Teď ho samozřejmě vnímám v kontextu doby, žánru, Millerovy tvorby, přelomové kresby a všechno okolo, ale mé hodnocení zůstává stejné. Nevím jestli je tohle díl nejlepší (druhý a čtvrtý jsou též bezchybné) ale rozhodně můj nejoblíbenější. Byl prostě první a to už nic nepřebije. Dokonalost sama a jedna ze srdcovek. Tohle nové vydání je výborné, pevná vazba, dobrý papír, záložka, i překlad, i když já mám prostě zafixovaný ten původní... Nic víc už asi dodávat netřeba. Tohle je Frank Miller na svém naprostém vrcholu. 10/10

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 30.11.2019 | Conan #01: Dcera pána mrazu a další povídky (3. vydání)

Musím sem rychle než zapomenu... dopsal jsem koment k Sin City 2 a tam jsou odkazy na Hellboye...teď jsem opětovně přečetl všechny komentáře zde včetně nových a NIKDO TO NEZMIŇUJE! :) nebo jsem nejbystřejší z vás: poslední strana kapitoly 5, souboj, je tam bojující Hellboy ;) zčekujte ;) za mě úplně super :)

CONAN je moje srdcovka už od útlého dětství, obálky semic slovart komiksů pro mě bylo něco úžasnýho a komiksy též, ač jsem donedávna nečetl všechny.... tudíž bych dal všem komiksům s Conanem okamžitě 5*, při nejhorším 4* a nikdy míň, jinými slovy nejsem úplně objektivní... ;) svět Conana, jeho vzhled a povaha, to je řekněme něco, co mi je strašně blízké, zřejmě nejspíš proto, že je Conan morální, silný a svobodný a řekněme, že všechny ty zkurvený sráče/svině trestá nebo jsou potrestáni, což se, jak víme, od reálného světa hodně liší..... bohužel....

tenhle komiks jsem znal již dlouho, zřejmě od doby vydání a díky ceně ho nekoupil až nedávno na aukru někdo prodával paperback verzi, kterou jsem pak nějak četl, asi v únoru 2019, ale už nevim, pamatuju si, že jsem byl po 12ti hod službě večer a druhý den mě čekala buď další 12tka nebo spíš 24ka, ale tohle mě tak zaujalo, že jsem to prostě chtěl dočíst a jel jsem to v kuse... takže jsem po hodně dlouhé době od vydání konečně přečetl :) k tomuto musím dodat, že v době vydání kolosálky jsem o ní věděl a přišla mi moc drahá, kolem 3 litrů :) to jsem ale kokůtek, co? teď se prodává kolem 12K a já lituju, že jsem nekoupil, mentál prostě....

Každopádně jsem pak přečetl komplet semic i comicsové legendy, kde byla dcera paná mrazu taky, v podstatě je v tomhle ta povídka asi zpracovaná nejlíp, ale paradoxně si pamatuju, že z toho komiksu byla to nejhorší....;) a později koupil i tyto knihy od CC a dokoupím komplet.....

Jak píšou lidé zde, příběh je sword and magic, ale je to mladší Conan, není to úplně stejnej koncept, ať si kdo chce říká, co chce... Conan opustí vesnici, zachrání dívku, připojí se k výpravě, tu sejmou nějaký (v)opice a všechny uvězní, Conan sbalí best babu, vymaní se z pomyslných okovů, všechny osvobodí, ale bohužel všichni až na něj padnou a on cestuje do vesnice, kde potká zrádce z předešlé výpravy, v pozadí jsou nesmrtelní věznitelé, kteří jsou unaveni životem a těší se na smrt.... /// musím říct, že většinou komiks přečtu a zapomenu co v tom bylo, ale tohle si pamatuju i po takový době, protože to bylo úžasný.....

kresba, malba a barvy, to je prostě něco nádhernýho, strašně se mi to líbilo, je to malovaný stylově, k fantasy se to extrémně hodí a ten styl si Nord/Stewart drží.... ano, místy vydaj xichty tragicky a Conan jak cikán :D jak dole v komentech zmínili, souhlasím, ale tohle je prostě jiný než každej klasickej komiks typu Marvel, DC a všechno jakoby na jedno brdo, teď čtu Sin City a to má též prostě úžasnej jinej styl a drží si ho, mně se takový věci líběj a u Conan je malba, krásná malba...

zpracování + překlad = 10/10, hodnostím 3. vydání, ač jsem četl paperback, což je myslím druhý.... překlad Kantůrka, do této doby jsem ho nesledoval, neznal, neřešil, ale překládá výborně a stal se mým oblíbencem.... ;) zpracování má CC na vysokým levelu (taky si nahazují vysokou cenu a asi na to mají právo) + bonusy na konci, které mě taktéž bavili, na konci je vlastně i komiks navíc...

ještě musím dodat, že jsem před koupí někde viděl jen ty úvodní stránky a byly super a pak, když jsem je četl, tak ten Conan 0 sám o sobě funguje excelentně....

ZA MĚ TENTO KOMIKS JE VRCHOL A BEST V RÁMCI CONANA! Dávám jasných 5*

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 30.11.2019 | Sin City / Město hříchu #02: Ženská, pro kterou bych vraždil (3. vydání)

Dočetl jsem a začal.hned třetí díl. Myslím, že u prvního mi zážitek pokazil film, který jsem viděl dávno před komiksem...

Druhý film jsem ještě neviděl, takže mě tohle na něj spíš nalákalo. :) Každopádně kresba se zlepšila, už se tak neztratite jako v případě prvního dílu, je přehledná. Snad až na pár míst. Kazdopadne je to styl a ta bílá na černý je super. Překlad opět poměrně slušný, což je na škodu, páč za mě by se prostě hodilo být drsnější a vulgárnější... Ale dobrý.

Co se týče příběhu, tak za mě mnohem lepší než první, ale jak říkám, to asi bude filmem. Tohle se řekněme rozjede až s druhou kapitolou a pak už nepustí. Někdo psal o zkratkovitem konci, nepostřehl jsem, ale po zamyšlení díky komentu, musím říct, že trochu zkratkovitý je, ale není to extrém. Provázanost s prvním dílem je super... Odkazů na hellboye jsem si vsiml: tričko chlápka v baru a přívěsek kurvy u opasku. ;) Za mě fajn... Dneska napíšu zpetne i koment ke Conan: dcera pana mrazu - tam jsem četl komenty cca půl roku zpět a NIKDO helboje nezmiňuje, ač je tam v pozadí jako bojující gorilka ;)

Jinak dodávám, že souhlasím s komentářem od S4TW:

"První díl byl především o skvělé postavě Marva. Ten druhý zase těží z velice kvalitního scénáře. Silný a emotivní příběh je ještě o kousek drsnější, než ten předešlý, hlavně tedy po psychické stránce. A drsnost, zvrácenost a úchylnost Sin City stále zůstává. Opět nám jsou servírovány ty věci, které jsme si již oblíbili: drsní týpci, ostré kur*y, krásné ženy, auta, cigaretový kouř, špinavé a hříšné město, a především hlavní hrdina, který je dohnán až na samý okraj svých psychických (i fyzických) možností. Kresba je pořád na stejné úrovni, ale opět musím dodat, že skvěle podtrhává celkovou atmosféru, která z díla vyloženě tryská. Užil jsem si i takové drobnosti, jako odkazy na Hellboye či Batmana nebo propojenost s předchozím dílem, to jsou totiž přesně ty perličky, které vyhledávám. A komu by snad chyběla skvělá postava Marva, tak se vůbec nemusí bát, že by byl nějak moc ochuzený. Frank umí výborně napsat hlavního hrdinu, ale jak dokáže vytvořit opravdu skvěle úchylně psychopatického a vychca*ého protivníka, to na něm žeru (Ava je další příklad postavy, kterou milujete, ale zároveň jí přejete jen to nejhorší). Postavy jsou uvěřitelné a svoje emoce dokáží přenést na čtenáře. Pořád se jedná o parádní noir dílo, jak se patří. A promiňte ty ostřejší výrazy, ale k SC to jednoduše patří." , Až na kresbu, která je lepší než v prvním díle nebo řekněme profesionálnější a Batmana jsem si nevšiml, leda by to bylo v rámci skoku a kabatem, které byly i v prvním díle... Ten si chci mimochodem opatřit v původním překladu a přečíst znova, mám dojem, že jsem viděl v knihovně :)

Pokud jsem dal 4* prvnímu dílu , tak dávám druhému 5* - kresba je jednoduchá, ale stylová, příběh hodně dobrej, zážitek poměrně silnej, bavilo... :)

karl173
karl173 | 30.11.2019 | Solomon Kane: Ďáblův hrad (pevná vazba)

Svět Solomona Kanea vypadá dobře, avšak postava samotná si mě v této knize příliš nezískala, stejně tak jako příběh, který je poněkud předvídatelný a nemá navíc ani zrovna dobře zvolené tempo. Kniha místy působí nudným dojmem, ale na druhou stranu dokáže vždy opět něčím upoutat. Kresba je správně ponurá, ale v soubojích se mi trochu těžko rozpohybovávala. Kresbu však hodnotím celkově kladně, hodí se sem. Celkový dojem z knihy je někde mezi průměrem a nadprůměrem. Nečetlo se to špatně, ale zkrátka moc si mě tato kniha nezískala. Lehce lepší 3*

RadimNemec
M RadimNemec | 30.11.2019 | Bylo nebylo

Za mě - orientováno na děti, výrazná zkratkovitost (která je asi v současnosti žádoucí).

Spike
Spike | 30.11.2019 | Temné noci - Metal

Vyjímečně začnu tím že se vyjádřím k českému vydání. Jelikož celé Znovuzrození už od začátku kupuju v brožovaných verzích, informace že tu Metal vyjde pouze v pevné vazbě mě prve nepříjemně překvapila. Ne tak kvůli 1,5x vyšší ceně, ale spíš proto že teď mi to k sobě v knihovně moc nepůjde... Sice Metal stojí tak trochu mimo běžící série, ale i tak... Jinak provedení samozřejmě standartně dobré, jen prostě pevná vazba by podle mě měla mít záložku, tak nějak jí to přidává na hodnotě, ale co už.
Pokud jde o knihu samotnou, trochu jsem se obával, kolik věcí mi bude unikat, na co všechno co tu nevychází se budou události odkazovat, ale nakonec je to v klidu. Mezery co český čtenář bude mít nejsou nic co by mu zde nějak zásadně chybělo, hlavní je mít načtený Snyderův run Batmana z New 52 a ten tu vyšel komplet (+neuškodí přečíst si i jeho All-star Batmana, ale když ne, nic se neděje), takže nic nebrání si Metal užít. Tedy alespoň v tom smyslu, že se člověk v ději nebude nijak výrazně ztrácet. Druhá věc už je, jak příběh funguje sám o sobě. A to už hodně záleží na tom, nakolik máte Snydera rádi a sedí vám jeho styl.
Já k němu už nyní přistupuju opatrněji, protože i když jeho Sovy a Smrt rodiny byly pro mě asi nejlepší Batmani co v tomto desetiletí vyšli, jak šel čas začal se Snyder hodně opakovat a pojímat Batmana způsobem, který mi už moc blízký nebyl. Jeho Batman je dokonalý, nezničitelný, nechybující, a když už, vždy všechno napraví atd... Jeho příběhy jsou rádoby epické a rozmáchlé, ačkoli největší síla Batmana je právě když se drží sympaticky při zemi. Od toho Snyder postupem času upustil, a přesně takového Batmana který je středem vesmíru nám servíruje i nyní. Navíc v ještě větším měřítku, kdy do toho zatahuje rovnou celé DC. Může tohle fungovat, nebo se jen potvrdí, že by už měl nechat Batmana na pokoji a přenechat ho na hraní jiným?
Asi takhle... Už od začátku nás Scott Snyder připravuje na to že tohle bude skutečně něco velkolepého, zásadního. A ne že by mu to úplně nefungovalo, ale přeci jen kdo ho má načteného, toho už tohle nechá v klidu. Je hezké jak spojuje některé minulé události do sebe tak, aby mu to tady dávalo větší celek s tím, že vše spělo k tomuhle, ale někdy to působí trochu šroubovaně a krkolomně. Všechny ty kovy, Soví tribunál, Duke, Joker... Snaží se seč může aby to dohromady dávalo smysl, ale vychází to tak napůl. Duke vždycky bude zbytečnou postavou co mě irituje, ale tady je aspoň naděje že se to s ním nějak ukončí nebo mu zdejší události jako postavě dají alespoň nějaký smysl. Potěšilo mě, že jsme se opět poprvé od Konce hry setkali s Jokerem, že nám ho zase vrátili do hry... Je tu sice trochu navíc, ale i tak to potěší a alespoň jsme dostali odpověď na otázku co se s ním vůbec stalo. Jinak mi ale tohle velké měřítko k Batmanovi pořád moc nesedí. Zde sice jsou skoro všechny postavy z DC a Metal nemůžeme označit prostě za další 'příběh s Batmanem', ale tak víme, o koho tu jde primárně, že... Je fakt že zatím je tohle jen začátek, takže není na místě vynášet nějaké hodnocení. Potenciál k něčemu velkému a dobrému tu jistě je, jen se obávám aby to nakonec zase nevyšumělo do ztracena. Ale ti Temní rytíři z Temného vesmíru vypadají parádně, o tom žádná. Obzvlášť ten hlavní, Batman který se směje, kombinace Batmana a Jokera (který mi ale ze všeho nejvíc připomíná Judge Death alias Soudce Smrtě z crossoverů Batman/Judge Dredd... ta podoba je vskutku nepřehlédnutelná). V těch se pro mě skrývá největší potenciál pro další díly. Co se týče kresby, zezačátku může být těžší si zvyknout že se mění ne co sešit, ale co pár stránek. Střídají se nám tu Andy Kubert, Jim Lee a John Romita jr. Asi bych byl radši kdyby to bylo výtvarně ucelenější, ale na druhou stranu se to ani nijak nebije, a je to docela sehrané. Ani ten Romita tu vůbec nevadí. Pak už to přebere sám Capullo, který je standartně dobrý jak jsme u něj zvyklí, jen tu ještě neměl prostor se výtvarně vyřádit jak by asi chtěl... ale když nastoupili Temní rytíři a viděl jsem jak si s nimi poradil, něco mi říká že příště už bude ve svém živlu.
Druhá část knihy, Gothamský odboj, se na první pohled může zdát jako nastavovaná kaše co nám jen ukazuje co dělají ostatní postavy, ale nenechte se mýlit, příběh se zde krásně doplňuje. Kresba už je takový mainstream standard, ale neurazí. Ačkoli každý ze čtyř sešitů pochází z jiné série, návaznost je hladká a drží to hezky pohromadě. Postavy a jejich interakce taky zaujmou, oproti Snyderovu velikášství je druhá půlka knihy příjemným oddychem a změnou. Také vítám, že Crew se rozhodla nám ve třech knihách celý ten event podat chronologicky, takže si sice na vyvrcholení počkáme až do třetí knihy a sešit z jedné série tu střídá další a prostě hdně se skáče, ale aspoň je tu jasná návaznost a časová posloupnost, za to palec nahoru.
Nejvíc bych si to asi užil kdybych počkal a celé si to přečetl naráz, takhle jednotlivě se to špatně hodnotí. Další dvě knihy už asi dám hned po sobě. Když budu první knihu Metal hodnotit separátně, je tu dost věcí co mi nesedí, ale i dost těch co mě bavily a na další díly se těším. Po výtvarné stránce taky nemám větších výhrad, takže vyhlížím zbylé knihy a jsem zvědav až se dozvím, jakýže smysl ten Metal vůbec měl a jestli to ve výsledku je opravdu tak zásadní a velký event, jak se nám ho zde Snyder snaží prezentovat. Nechám se poddat. 7/10

louza
louza | 30.11.2019 | Providence

Hawwwran : Ne to jsem nevěděl :-) Věřil jsem naivně, že to přetiskli. Samolepka je podvod. V tom případě už chápu tvůj dotaz. Poznám, že je to rarita prostě tak, že vím, že jsem to kupoval v den vydání ;-)

Kazumaki
M Kazumaki | 30.11.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #05

cyboy: Já mám dojem, že ta věc funguje podobně jako gps a podle místa, kde se člověk nachází, zároveň dává číselné údaje. Víme, že děti si všechno předem vyzkouší metodou pokus-omyl a celkem přirozeně mi přišlo, že mohu brát farmu jako výchozí středový bod v tom schématu na straně 145. Podle toho si myslím, že oblast kolem farmy (str. 21) je ještě dostupná v rámci relevantních dat (např. 1 až 3 do všech směrů kolem farmy). Úplně nevíme, jestli to udává taky nějaká desetinná či -setinná místa, to tam zobrazené nebylo, ale zcela vyloučit to taky nejde. No a pokud je to tak, jak jsem psal, pak by se z toho již dalo vycházet, ne? Možná se to zjednodušilo pro potřeby dětského čtenáře, nicméně pokud se to zakreslí, tak mi z toho vychází poměrně přehledná mřížka.

cyboy
M cyboy | 30.11.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #05

Kazumaki: Bohuzel to smysl vubec nedava. Kdyz nevis kolik je jeden "dilek" a kolik tech dilku (nebo kroku, nebo jak tomu rikat) je, tak je to prvni problem. A kdyz ani neznas meritko, tak tezko budes porovnavat vzdalenosti (ve srovnani s cim?) a vubec zjistovat kde jsi. Jak daleko ty deti jsou? V pulce prvniho, v patem, padesatem?