brkowycz brkowycz@seznam.cz Naposledy online: 20.12.2023 11:49
- Prostě paráda. Líbí se mi ta spousta nápaditostí, fantazie, líbí se mi svět, ve kterém Calvin žije, líbí se mi, že Stripy seřazené za sebou dávají i krátké povídky/příběhy, a to daleko znatelněji, než je tomu třeba u Garfielda. Jednoznačně špičková věc, stejně jako předchozí díly, která mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři a hodí mě duševně do pohody.
brkowycz2.6.2011 18:01Calvin a Hobbes #04: Poděsové z jiný planety
- V knize jsou dva příběhy, tak se vyjádřím ke každému zvlášť.
brkowycz6.5.2011 09:48Y: Poslední z mužů #04: Heslo
Heslo: To je lepší část knihy, a to i přesto, že celý první sešit se děje akorát to, že dojdou ke srubu bývalé agentky. Nic jiného se tam skutečně nestane. Děj se potom docela rozjede, ale každý chytřejší čtenář již od začátku tuší, kam to asi celé bude směřovat, a vůbec ho vyvrcholení děje nepřekvapí. Přes svojí průhlednost však má "Heslo" svoje místo v celém příběhu a je zajímavým příspěvkem k psychologickému vývoji postavy Yoricka.
Ovšem druhý příběh, "Údolí vdov", to bylo skutečné zklamání. Další část o bandě buranek, co se dostali ke zbraním a hrajou si na právo. Nedělali to snad už předtím amazonky? A před nima zase ty Izraelské vojandy? Copak Vaughan neumí přijít s lepší zápletkou, než je banda polodementních buranek? I když si díl udržuje akci a napětí, je to znovu to samé v bleděmodrém.
Pořád mám pocit, že se z celého tématu dokázalo vytřískat víc, než road trip, který se táhne zatím na čtyři booky. Nebo když už road trip, tak aspoň víc originality!!! Je tu plno nevyřešených otázek, a Vaughan nám nedává žádné odpovědi! On dokonce ani skládačku neodkrývá postupně (jako ve 100 Nábojích), on ji neodkrývá vůbec!!! Co způsobilo katastrofu? Co je to za amulet, který se mihne v jedničce, a který je agentkou 355 sem tam zmiňován? Má to snad celé nějaký mystický podtext? Tahle serie už potřebuje přestat se točit okolo podivných ženštin někde na samotách, ale dostat nějaký zvrat, nějak čtenáře překvapit. Což se zatím absolutně neděje. Zatím tu Eisnerovu cenu nechápu. - Hodně podobné s druhým dílem. Tlustej špalek, pár příběhů o individuích se 100 nevystopovatelnými náboji a nástin o hře v pozadí. Tentokrát se nám však začíná odkrývat mnohem víc a čtenář začne dostávat poměrně slušné obrysy toho, o co v celém tomhle příběhu vlastně běží. Nepochybuji však o tom, že má Azzarello ještě celou řadu "es" v rukávu.
brkowycz11.4.2011 10:04100 nábojů #04: Rozčtvrcený zítřek
Strukturou, scénářem i kresbou to přesně odpovídá předchozím dílům, serie si rozhodně drží svojí kvalitu nastavenou v prvních dílech, bohužel si sebou nese i svůj jediný zápor.
Tím je roztahanost příběhu. Neustále se odkrývají pouze droboučké střípky skládanky, takže než nám novinář ve Francii (ten z konce dvojky) pěkně všechno propojí (zatímco co dostává od francouzké kurvy BJ), je spousta rozhovorů, ale i celých sešitů úplně vytržených, ve kterých se dva lidé spolu baví a my naprosto netušíme o čem. Obávám se, že by tak spoustě lidí mohla připadat celá serie neskutečně natahovaná. Ale třeba po přečtení čtyřky jsem jsi znovu přečetl dvojku a ta najednou dostala pro mě úplně nové rozměry, když jsem aspoň z části začal tušit, o co jde. Skoro si říkám, že až to celé dovyjde, aby člověk dokázal opravdu správně ocenit propojenost celého příběhu, bude nucen přečíst si to celé pozpátku.
Další nevýhodou tohoto je, že (alespoň já) mám problém utřídit si jména (natož motivy!) jednotlivých postav. Ale věřím že tohle mínus se vyřeší tím, že tu serie bude vycházet dvakrát ročně. Pauza tomuhle comicsu opravdu super nevyhovuje.
Já osobně jsem si, přes výše zmíněné "nedostatky", serii zamiloval. Bojím se pouze dvou věcí: Že se panu Azzarellovi nepodaří všechno dostatečně spojit a odpovědět na všechny otázky, a že hra v pozadí bude neskutečně banální. Ovšem po přečtení čtyřky jsem začal pevně věřit, že tomu tak nebude, a že tuhle dobře rozjetou serii autoři úspěšné dotáhnou do nějakého dobrého vyvrcholení. - Největším problémem Straczynského Spidermana je laťka, kterou si Návratem nasadil hodně vysoko. Tento díl ale řadím mezi lepší z téhle serie, i když má slabší chvilky.
brkowycz2.4.2011 12:02The Amazing Spider-Man #06: Ezekielův návrat
Rozhodně se mi líbil ten nápad s návrhářem a křejčím superhdinských a superpadoušských převleků, myslím že tenhle malý nápad ten book dobře nastartuje.
Následuje příběh o čarodějce Chaosu, která posedne jedno z mnoha Lokiho dětí, které pak Spiderman pomáhá Lokimu zachránit. Těžce průměrná záležitost, ničím nevyčuhujícíc. Naopak, Spiderman a bitvy bohů? Nevím jak vám, ale mě tohle nikdy nešlo moc do sebe a doufám že si to v dalších dílech Strazcynski odpustí.
Závěrečná část je o vyvrcholení serie o původu, což mě sice vyloženě nenadchlo, ale líbilo se mi. I ten závěr, potěšilo mě, že také jednou vidím souboj, který nemusí být jen o bušení pěstí. Osobně si myslím, že ty tři sešity "Ezekielovy knihy" dosahují úrovně příběhů z druhého nebo třetího dílu.
Romitova kresba mi nějak nevadí, navíc mě těšilo, že se tu tetička May skoro nevyskytuje a nehraje si zase někde ve frontě na hrdinnou důchodkyni.
PS: (možný Spoiler) - Můžete mi někdo sakra vysvětlit, jak se SP dostal z New Yorku do J,A.? - Asi jedno z lepších čísel. Hodně mě navnadili Zlaté Slzy a začánám teď netrpělivě vyhlížet Incal. Sinester s Dexter taková klasika, přijde mi, že nejlepší díly už určitě vyčerpali. Soudce Dredd kupodivu nebyl úplně stupidní jak bejvá obvykle, ale tentokrát sem fandil záporákovi a né jemu. Škoda toho klišovitého konce. Královská koruna je asi nejhorší z čísla, poslední dvě stránky to zachrání, ale jinak střih políček byl zvláštní, ze začátku jsem vůbec nechápal o co jde, ale nakonec vše dobře dopadlo.
brkowycz18.3.2011 10:56CREW² #28
Kol kolem hodně slušná Crew. - Musím opravit svoje staré hodnocení. Na druhé čtení mě to chytlo mnohem víc, rozhodě jsem tomu poprvé křivdil. Nevím, u každého dílu sem plácám hodnocení onanující nad genialitou příběhů Neila Gaimana v Sandmanovi a nevím proč pořád opakovat superlativa. Jestli se vám tohle nelíbí nebo nesedne, jste prostě buď příliš mladí (to jsem byl i já) nebo příliš hloupí.
brkowycz23.2.2011 17:25Sandman #02: Domeček pro panenky
- Po vyhrocených událostech předchozího dílu, kde Jesse ztrácí svého nejlepšího přítele, životní lásku a zcela nevysvětlitelně přežije pád z letadla do epicentra atomového výbuchu, se unaven rozhodne se na chvíli hledání Boha odložit a srovnat si všechno v hlavě. Jasně, jedná se o skutečně naprosté odbočení od serie, ale myslím si, že Jesseho jednání je v po událostech z Války na slunci logické. Jessemu se stala spousta "na hovno" věcí a než bude schopen pokračovat, musí se zregenerovat a sám sebe přesvědčit, že to má cenu. Chápu že čekat rok na pokračování aby pak vyšla kniha, která se hlavním příběhem nezabývá může být ubíjející, ale když jsem to četl v originále celé v kuse, dával vývoj událostí smysl a myslím, že až to úplně dovychází a opadne to nadržené čekání na vyvrcholení, každý při druhém pročítání tento díl ocení o něco víc.
brkowycz16.2.2011 10:07Preacher/Kazatel #07: Spása
Garth Ennis se samozřejmě snaží, abychom se nenudili a servíruje nám klasický sortiment svých uchyláků: Jižanské burany, nacistickou dominu, neuvěřitelně zvrhlého podnikatele a malou osobní válku. Nechybí ani klasické hlášky.
Vrcholem této knihy je Jesseho halucinace poté, co se rozhodne znovu pátrat po Bohu, ve kterých si rozvzpomene na okolnosti jeho záhadného přežití a chytřejším čtenářům dojde spoustu věcí, například jak to bylo s "milostivým návratem" moci jeho Hlasu nad svou rodinou ve druhém díle :-) Takže nakonec i ti z vás, co dychtí po dalším dějovém posunu se dočkají.
Zkuste pochopit Custera, že každý na své cestě potřebuje zastávku na odpočinek, že každý si znovu potřebuje v hlavě utřídit, proč se má tím trním prodírat dál, a bude se vám to líbit. Jestli však jediné co vás u téhle serie už zajímá, je její ukončení ty malé odchylky (které ale dávají smysl), můžete rovnou přeskočit tenhle i další díl. - Dost špatná až podprůměrná Crew co se příběhů týče. Future Shock mi prostě nesedl, Pěna patří mezi Kopřivovy slabší scénáře a kresebně dost chaotické a nepřehledné - téhle lince by určitě slušela barva. Třída smrti je zajímavá, asi vrchol tohohle čísla, škoda že je to tak povídkoidní, i když ta bezbublinatá strohost svědčí ponurné atmosféře příběhu.
brkowycz4.1.2011 17:01CREW² #27
Příběh z Telghutu byla taková rychlá jízda za pointou, která ale nebyla tak vostrá, aby zachránila zbytek příběhu.
Naštěstí to na konci trochu vytahuje Železný Gideon. Sláine je docela klasika a Sinnester Dexter je v tomhle čísle neskutečně debilní. Asi nejhorší Crew poslední doby... - Tohle je ale opravdu paráda!!!! Nějak sem s k tomu neměl, ale od té doby co jsem přečetl, jde jednoznačně o nejlepš strip, jaký jsem kdy četl
brkowycz31.12.2010 12:24Calvin a Hobbes #01
- Pro mě slabší část, už není tak propletená, víc přímočará, už ne tolik mystická. Pořád ale skvělé, o kresbě ani nemluvím, tohle je prostě přesně můj džbánek piva!
brkowycz25.12.2010 17:02Srdce Impéria aneb Odkaz Luthera Arkwrighta
Plus mi přijde opravdu zajímé, jak na těchto dvou dílech o Lutherovi člověk vidí jednu věc: je jedno, kdo bude u moci, vždy to stojí za pendrek :-) - Neskutečně skvostné dílo. Nejen samotná kresba, která je mnohdy neskutečně působivá, ale i scénář, který vám pořádně zapaří hlavu. Mám rád knihy/filmy/comicsy, které nejsou po prvním přečtení 100% jasné a tedy ještě druhé nebo třetí přečtení může přinést nové souvislosti a zážitky. Nepochybně bude tato demostrace nekončící autorovi fantazie atřit mezi to nejlepší, co jsem četl.
brkowycz23.12.2010 18:40Dobrodružství Luthera Arkwrighta
- Barevný Garfield je prostě super!
brkowycz22.12.2010 14:41Garfield #02: Garfield v plné parádě
- Pane Kaluž, obžerství se vám také nelíbilo? To zrovna mě přišlo jako jediný že s filmem docela koresponduje a všem doporučuju si to v Luxoru přečíst.
brkowycz18.12.2010 12:30SE7DM (paperback)
- Mě je tedy upřímně už jedno, co se skrývá za spiknutím, baví mě celá myšlenka "Tady máš 100 nevystopovatelných nábojů a člověka, který ti zničil život", mohl bych příběhy které to rozebírají číst furt dokola. Co se týče Gravesova pozadí, myslím že jeho plný rozsah stejně odhalím, až to tu dovyjde celé, a já si to pročtu znovu
brkowycz1.12.2010 09:29100 nábojů #03: Hlas krve
- Myslím že srovnávání s předchozí knihou nebo jinými díly této stripové serie je zbytečné - jde prostě o to, jaké stripy zrovna zpadnou, v podstatě je to všechno pořád brutálně dokonalý RED MEAT, který já, jako milovník černého, suchého, cynického humoru nadevše miluji!
brkowycz1.12.2010 09:25Red Meat #02
- Rozhodně velice dobrý počin. Takový Western Punisher, ale zcela určitě jeden ze zásadnějších comicsů vůbec. Kdo by byl řekl, že western není úplně mrtvý žánr.
brkowycz1.12.2010 09:23Jonah Hex: Tvář plná násilí (paperback)
Samozřejmě tomu chybí nějaká ta větší hloubka, širší smysl, komplexnější příběh, ale v rámci žánru to splňuje všechna kritéria: Nelítostnost, krutost, krev, tvrdé muže, podlé protivníky. Pokud máte tyhle věci rád, přidejte si k mému hodnocení ještě tak 10-15% - Po reakcích zde jsem k novému Spider-Manovi přistupoval trochu s obavami, a ne úplně neoprávněně. Rozjezd snad ani nemůže být víc vlažný. Petr je v podání Straczynského nesnesitelně čestný (ne ta čest ve smyslu Jesseho Custera, ale spíš ta ve stylu Mirka Dušína) a snaží se pomoct úplně každému, zrovna zde pomáhá coby učitel a Spiderman hledat bratra jedné dívky. Víc sem se snad ani nudit nemohl, navíc tahle celá pasáž dělá z Parkera hrozného troubu. Na druhou stranu je třeba pochválit scénáristického postřehu, že být superhrdinou neznamená jen se bušit s kdejakým slizem z vesmíru, ale i pomáhat hledat ztraceného bratra.
brkowycz18.11.2010 13:16The Amazing Spider-Man #05: Šťastné narozeniny
Další část se rozjíždí megabitvou mezi všemi superhrdiny a bandou tupounů z jiné dimenze, která nudí dál. Člověka napadne, že Straczynski má na víc, než jen na "vezmu všechny superhrdiny, spoustu záporáků a udělám cool bitku!!!" - naštěstí se děje zvrhne, obejví se temný Lord Durmannu (na kterého si matně pamatuji z televizního seriálu) a děj začne být konečně zajímavý... takovým tím mystickým způsobem, a Straczynski nechává Petra Parkera nahlédnout do okamžiku jeho smrti v budoucnosti (na smrti superhrdiny je něco hrozně epického...) a HLAVNĚ! projít celým svým životem znovu. A co může být horší než nejhorší okamžik vašeho života? To že si ten samý okamžik prožijete znovu. A tak kromě toho, že se Spider-Man řeže se všemi svými protivníky, je znovu svědkem smrti Gwen Stacy... bohužel, celá tahle retrospektiva ztrácí na zajímavosti a obratnosti, neboť scénář nedonutí Spidermana znovu zopakovat chybu vedoucí ke Smrti strýčka Bena, vlastně se v celé retrospektivě ani jednou Ben neobjeví, což mi přijde dost hloupé na to, že jde o zásadní okamžik budoucího superhrdiny (když teda pomineme tu fázi s kousnutímpavouka). Ale i tak v rychlém shrnutí života Spider-Mana na nás dolehne ten neutuchající boj a únava z něho.
Celé to završuje neskutečně hloupá pasáž s tetičkou May, které je tleskáno za to, že někomu rozbila mobilní telefon. Rmoutí mě, že tahle stařena dosud nezemřela, a k celkovému hodnocení musím přidat 5% za pohled na její hrob, když se Spiderman dostane při svém cestování časem do budoucnosti. Nemám jí rád, a nevím kdo by jí mohl mít mezi fanoušky rád, tak nechápu, proč furt žije! - Tahle série je čím dál lepší - lepší hlášky, lepší zápletky, brutální situace! Transmetropolitan "TO" opravdu má! Dá se říct, že se zde mísí inteligentní kritika společnosti s brutálním fekálním humorem, a mě to neskutečně baví.
brkowycz16.11.2010 13:49Transmetropolitan #03: Rok parchanta
Lepší než předchozí díly. - Kdysi jsem párkrát přemýšlel, že bych to koupil za plnou palbu, ale jsem rád že jsem to neudělal.
brkowycz13.11.2010 13:51Silent Hill: V nitru hynoucí
Pro mě osobně comics atmosféru hororovou měl - hlavně z obrázků na mě šla skutečná ponurost a to u obou výtvarníků. Ovšem pan Salman má skutečně občas obrázky naprosto nerozluštitelné. Chvilkama sem prostě nechápal co se tam děje a dialogy mi moc nepomáhali.
Co se týče scénáře absolutní katastrofa. První dva díly docela jdou, ale jak se do toho vloží nové postavy, jde to od desíti k pěti a postupně dál až k nule. Nevím jestli jsem byl už znuděnej a nedával pozor, každopádně konec mě naprosto zklamal. Nic se nijak nevyřešilo, hlavní postava těsně před koncem najednou otočí. Pozor, nejedná se o dějový zvrat, ale o naprosto nepochopitelné zazdění děje. Jakoby Frodo v Mordoru nad Horou najednou Prsten zahodil a stal se skřetem. S tím, že prsten by se ztratil a vůbec by dál pro příběh nebyl důležitý. Vůbec sem ho nepochopil, všechno se to nakonec tak nějak utopilo v hutných nepochopitelných obrázcích a mizerným scénáři. Skutečná bída, otázkou pro ty kteří to nemají je: "Stojí mi dát dvě kila za Teplesmitha ve dvou sešitech?" - Souhlas s Erikem. I celkově scénář se mi zdá vypilovanější, Vaughan začíná mít jasno a přesném charakteru svých postav. Příběh jen napínavej od začátku do konce, jeho vyústění je naprosto super. Tahle kniha mě zatím bavila nejvíc, serie měla líný start, ale jestli to půjde dál tímhle tempem, čekají nás sakra dobrý dějový zvraty
brkowycz28.10.2010 11:07Y: Poslední z mužů #03: Malý krok pro lidstvo
- Podivná místa se mi líbila víc, ale to jsem asi jedinej :-)
brkowycz15.9.2010 14:21Hellboy #07: Pražský upír a další povídky (paperback)
Úvodní povídka celé knihy je naprosto katastrofická. Nulové překvapení, žádná pointa, něco ve stylu "hlavně že tam je Hellboy!"
Hydra a Lev je naopak o poznání lepší a docela jsem si oddychl. Mignola z části využívá báje ale hlavní myšlenku a dějovou linku si vymyslel sám.
Trolí čarodějka mě taky nijak zvlášť neuchvátila, z části převyprávěný příběh, bez valnějšího napětí nebo atmosféry.
Pražský Upír - vlastně spíš než povídka je to příběh o tom, jak Hellboy skočí na upíra, kutálí se s nim Prahou a pak naprostou náhodou vyhraje. Během kutálení se Prahou například utrhnou špičku kopí sv.Václava a dopadnou na Karlův Most. Hm :-/ Jiná kresba mi nevadila, celkově to člověk asi musí brát trochu s nadhledem. Tahle povídka ode mne dostala hlavně body za Prahu a ducha hráče, jehož legendu mám ze všech Pražských duchařských legend nejraději.
První půlka knihy je - až na Hydru a Lva, lehce slabší. Proto přichází obrovské překvapení ve formě Experimentu Dr. Carpa, který řadím k nejenom nejlepším Hellboyvským, ale celkově k nejlepším povídkám vůbec. Stejné pocity ve mě vyvolal Ghúl, který je zase svým charakterem skutečně řekl bych až syrově Hellboyovský a moc se mi líbila. Jak by také ne, sám Mignola přiznává, že jde o jeden z jeho vůbec prvních Hellboyovských nápadů.
Makomu těžko soudit. Jo, nebylo to zlý. Jen se bojim, na kolik je to pouhé převyprávění původní legendy, a jestli jediné co tam je od Mignoly, je výměna hlavního Héroa za Hellboye. Kresba Richarda Corbena k tématu africké mytologie neskutečně sedla.
V této sbírce jsou povídky od velice dobrých až po vyloženě chudé. Ale kvůli krásné kresbě Prahy Russella a kvůli povídkám jako je experiment, Hydra a Lev a Ghůl se určitě vyplatí to mít doma. - Nostalgie jako prase, úplně první díl Crwe a první comics, který jsem si když v životě koupil. Vim že jsem ho hrozně chtěl, protože na obálce byl Predátor a Vetřelec a mě bylo tak 12let a hrozně sem to žral. Jenže mi nikdo nechtěl dát stovku, a asi za rok ve třinácti sem to našel v jednom antikvariátu za 60kč, tak sem si to koupil a doma to svátečně přečetl...
brkowycz1.9.2010 14:42CREW #14
Překvapilo mě, že Vetřelci a Predátoři, kvůli kterým jsem to kupoval, byli sakra slabší než zybtek comicsů. Wolwerine / Zealot - prefektní scénář a dokonalá kresba + nejlepší Sláine jakého jsem četl :-) - Respekt, tyhle konce příběhů prostě miluju...
brkowycz1.9.2010 14:37Modrá CREW #04 - Sláine: Královna čarodějek
- Dost příjemný fantasy...
brkowycz31.8.2010 08:26Modrá CREW #09 - Thorgal #03: Nad jezerem beze dna
- Kokotina ještě ke všemi rozdělená do dvou vydání. Nevim vůbec, že někomu stálo za to, tyhle věci vydávat...
brkowycz31.8.2010 08:25Modrá CREW #08 - Batman vs Soudce Dredd: Zemřít smíchy #2
- Tohle už je ale opravdu kokotina
brkowycz31.8.2010 08:25Modrá CREW #07 - Batman vs Soudce Dredd: Zemřít smíchy #1
- Vyloženě hrozný to nebylo, připomnělo mi to starší Crwe (proč asi, že by to byla starší crew?). Spíš sem nechápal, že někomu tohle stálo za vydání no...
brkowycz31.8.2010 08:24Modrá CREW #03 - Batman vs Soudce Dredd: Rozsudek nad Gothamem
- Zajímavej rozjezd, jsem zvědav co bude dál... ale Slaina jsem měl v Crwi vždycky rád. Je to prostě správnej severskej barbar a primitiv se všim všudy :-)
brkowycz31.8.2010 08:22Modrá CREW #02 - Sláine: Zabiják démonů
- Jeden z těch lepších LOBÁKŮ :-)
brkowycz31.8.2010 08:21Modrá CREW #01 - Lobo: Kostěj nesmrtelný
- Tahle serie opravdu nekolísá a neklopýtá. Opět tu před sebou máme vynikající knihu. Předchozí Sandmanovské knihy bychom mohli rozdělit na dva druhy: tu s povídkami a tu s jedním uceleným příběhem. Tahle přichází s kombinací obou jevů dohromady. Je to příběh o tom, jak si lidé vyprávějí povídky. Ne jen tak lacino plácnuté příběhy. Všechny něco společného, neskutečnou hloubku. A i když se to bude zdát jako laciné přirovnání, stejně jako jsou v Bibli zjevení předpovídající příchod mesiáše, je tohle jakási kniha zjevení, kde se ve příbězích skrytě krčí vyvrcholení celé serie. Myslím že člověk tuhle knihu ocení ještě o něco víc, až bude celou serii číst podruhé...
brkowycz28.8.2010 12:37Sandman #08: Konec světů
- Dyk Tommy vypadá úplně jako Cassidy. Jen neni zrzavej :D Jinak fajn, nějak jsem se tomu delší dobu vyhýbal, ale je to super akční oddychovka
brkowycz26.8.2010 10:11Hitman #01
- Příliš přímočaré, o něco slabší než ostatní díly. Nějak jsem ani nebyl napnutej, jak to celé dopadne, žádný zásadní zvrat se nekoná. Pořád to má tu atmosféru, hlavně díky Dwightvě vyzvídaní v baru, ale kol a kolem je to spíš roztáhlá povídka
brkowycz2.8.2010 10:14Sin City / Město hříchu #05: Rodinný hodnoty (paperback)
- Navzdory Omnibusové kanonádě, tenhle byl můj první. Dlouho jsem stál a váhal, mám-li brát, ale když jsem to překous, koupil a dal se do čtení, okamžitě jsem přestal litovat. Zapomeňte úplně na celý film, kde je Stanley sympaťák, zde je to takový nýmand, co si léčí komplexy. Celé mi to přijde jako chytřejší Lobo. Jasně, je to vykydlovačka plná "maska" hlášek, ale zároveň hlavní dějová linka není úplně tupá.
brkowycz5.7.2010 12:53Maska Omnibus 1
To že není tupá ovšem neznamená, že se časem nezačne opakovat. První díl byl skvělý - super nápad, plný akce - druhý bylo takové ještě příjemné pokračování prvního a ten třetí... to už mi přišlo jako nastavená kaše.
Na druhou stranu, jak poznamenal kolega podemnou, mistr Mahnke se skutečně během celého Omnibusu rozkresluje a právě ten třetí díl, který nejvíc působí jako nastavená kaše, je na druhou stranu kresebně nejvipiplanější. Drobné detaily na krásně šílených kresbách masky roztáhnuté přes celou stránku.
Totálně doporučuju ven. Jen musíte při čtení dát pozor, aby vám krev, která z týhle knihy doslova crčí,nepokapala podlahu. - Kazateli opět dorostli koule, který měl v prvních dílech. Neskutečná jízda, samotná "válka na slunci" je přímo nabitá slušnou a napínavou akcí. Starr opět suše hláškuje, magoři, se kterými si hlavní hrdinové střetnou jsou zase správně Ennisovsky úchylní. Navíc každej bez vyjímky v téhle knize něco utrpí (jak klaďasi, tak záporáci) a já nemám nic raději než trpící hrdiny. Čekání na Alamo bych asi přímo nepoužil, to je de facto už od prvního dílu, ale takovejhle Kazatel mě baví. Přečetl jsem to fakt jednim dechem.
brkowycz19.6.2010 16:28Preacher/Kazatel #06: Válka na slunci
Navíc tu máme speciál o Starrovi a jeho profesním růstu v Grálu. Taky skvělé, tenhle book mi hodně sednul, zatímco po pětce jsem byl takovej "nakrmenej", teď se opět nemůžu dočkat dalšího dílu!!! - Snad ani ta stovka by nebyla moc na tenhle comics, ale nemůžu si pomoct, přijde mi že film měl příběh líp sestříhanej... takovej lidovější. Mark Millar totiž ve své předloze žádného z "hrdinů" nešetří a dopadne dno v podstatě hůř než ve filmu. Super, rád se k tomu vrátím, rád to všude doporučím :-)
brkowycz17.5.2010 09:09Kick-Ass: Nářez
- Šílená budoucnost očima šíleného novináře! Další díl pokračuje stejným tempem jako první část serie. Zde ale místo jednoho delšího příběhu a tří kratších máme nejdřív tři kratší a pak jeden delší. Chvála která byla vyřčena u prvního čísla se dá přenésti i sem. Rozhodně to vypadá na kvalitní serii, která si udrží vysoký standard.
brkowycz18.4.2010 13:12Transmetropolitan #02: Život je pes
- V podstatě jako první díl. Hlavní hrdinové se posouvají dál k laboratoři profesorky Manové a vypadá to, že celá tahle serie bude jakousi "road story". Trochu se rozvinou postavy, příběh se vlastně ani nikam neposune, naváže se pár nových vztahů jen aby zase rychle skončili. Přesto že obálka vypadá super akčně, k žádné pořádné napínavé akci vlastně ani nedojde. Myslím že by výrazně tomuhle comicsu prospělo, kdyby byl podáván ve větších dávkách, takhle to působí, jako by jste četli Krajinu půlnočních stínů rozsekanou do 4 menších knih, mezi kterými je pauza rok. Pořád čekám, až mi v téhle serii něco vyrazí dech, ale za přečtení to určitě stojí!
brkowycz27.3.2010 12:40Y: Poslední z mužů #02: Cykly
- Prostě Usagi. Některé příběhy lepší, jiné horší, od vtipných zápletek až po vážné souboje s démony. Celkově si všechny příběhy drží kvalitu a úroveň. Rád se k němu budu vracet
brkowycz24.3.2010 14:51Usagi Yojimbo #03: Cesta poutníka
- Opět vynikající. Příběh dostává konkrétní podoby, skvěle nakreslené (podle mě je Grus nejlepší český kreslíř komiksů co vůbec kdy byl). Skvěle propracované obličeje jsou občas na chvilku vyměněné za perfektní karikaturu, vždy ve správnou chvilku, takže to ladí s konkrétní náladou příběhu. Mám opravdu pocit že se nám tu klube velice kvalitní počin!
brkowycz27.2.2010 10:53Voleman #04
- Tenhle díl přináší to, co nepřinesl první. Více horové atmosféry, lepší scénářské obraty, napínavější příběh, barvy...
brkowycz9.1.2010 20:00Swamp Thing - Bažináč #02: Láska a smrt
Celé to atmosférou a konstrukcí příběhů opět o něco víc blíží stylu Sandmana a to jen potěší. Dokonce se dostaneme i do světa snů a navštívíme dva známé ze Sandmanovi serie... Opravdu velice, velice dobré, lituji že se to tu nechytlo, je to ohromná škoda.
Asi nejlepší pasáž je ta, kde Démon našeptává lidem, aby zabíjeli, načež se rozhlédne po všech těch vraždách a "Vidí, že jeho dílo je dobré" (Pokud neznáte tuto větu, přečtěte si první příbeh v Genesis, kde bůh tvoří svět). Tahle malý inteligentí vtípek řadím mezi nejlepší, co sem kdy četl.
VŠEM TO DOPORUČUJU!!! - Vcelku slušný. Co se mi líbilo, byla ona myšlenka a pravda o tom, jak vlastně Bažináč vzniknul. Bohužel si myslím, že to na mě nezapůsobilo tak, jak by mohlo kdybych tu ságu o něm znal i z předchozích dílů, protože tenhle objev by se víc hodil na konec nějakého příběhu :-) Ale i tak dobrý.
brkowycz8.1.2010 09:16Swamp Thing - Bažináč #01
Jinak mi to dost často přišlo takové dost Sandmanovské, Bažináč ne vždy je úplně hlavním hrdinou a když už se rozhodne do něčeho zasahovat, bývá většinou absolutní a klidnou silou. I kresba je slušná a barvy mi tu vyjimačně nechyběli. - Jedinou slabinou tohohle dílu je akorát první kapitola, výjev velké války z marsu, kde všichni mluví nesrozumitelnou marsštinou a nějaký extra zážitek jsem si z toho neodnesl. Ale zbylých pět kapitol? Naprostý útok na bránici. Alespoň pro mě. Samozřejmě, špičkou tohoto díla je mistr Hyde.
brkowycz4.1.2010 08:06Liga výjimečných II.
PS: Zajímalo by mě, jestli tvůrci filmu "Válka světů" (ten film s Tomášem Cruisú) prostě akorát sprostě vykradl tohle dílo, nebo jestli se obtěžovali platit nějaký peníze za práva. Protože skutečně víše zmiňovaný film je "vážnou" předělávkou tohohle sympatického díla.
PS: nemůžu si pomoct, ale zase ty bonusy? Zkoušel jste někdo hrát "Hru Vyjimečných"? :-D - Nevim, po kometářích tady jsem čekal takovej slabší komiksík, pravdou je že se mi to líbilo. Líbí se mi kresba, líbí se mi navozená atmosféra, líbí se mi nápad, skloubit pár superlidí z viktoriánský doby a udělat z nich superhrdinskou týmovku. Hodně jsem se pobavil, pravda příběh, na Moora překvapivě neoriginální, ale věřím že hlavní pointou tohoto dílka neměl být příběh, ale spíš celkový nápad a atmosféra. Další plus za vykané textíky všude okolo - a to od záložek, soupisu autorů na začátku, přes průpovídky na koncích kapitoly (něco ve stylu: následující číslo bude obsahovat nemravné části, proto radíme každé matce která to chce pořídit svému dítku, aby comics předběžně prolistovala a vytrhala části, o kterých si myslí že by mohli dětské duši ublížit), až po skvělé bonusy na konci knihy, jako je mini - román do kapsy o odvážném cestovateli, galerie krásných obálek a profil jednoho vynálezce, jehož vynález vážil pouhých patnáct kilo, měli jste si ho přidělat na hruď a v případě že by se vám zastavilo srdce, měli jste rychlím otáčením kliky vytvořit elekriku, jejíž šoky vy vám srdce opět nahodili.
brkowycz2.1.2010 13:48Liga výjimečných I.
Myslím že tohle celé bylo udělat si srandu z Viktoriánské doby, vzít to s nadsázkou a všechny nás za tu jednu penci trochu pobavit. I tentokrát mě Moore nezklamal. - Tak rozhodně si serie drží svoji úroveň, možná se dokonce příběhově posune trochu dál. Mě osobně sedí tahle kresba a ke scénáři...
brkowycz31.12.2009 12:45Mýty #02: Farma zvířat
No místama mi přijde že se autor nemůže rozhodnout, jestli vlastně chce psát revoluční drama nebo revoluční frašku...
Na jednu stranu tu máme "zásahovou jednotku", která se cestou na místo zásahu staví na jídlo v McDonaldu, na druhou stranu finální poprava (nebudu prozrazovat koho) je zase dost brutální... žene se to takovou cestu černého humoru který mi vlastně docela sedí...
Ale jo, bylo to v pohodě, jen jsem čekal že to bude vážnější, nebo napínavější, ten černý humor mě možná trochu překvapil. Ale jinak je to skvělý! - Fak paráda. Veškerá chvála byla řečená předemnou. Já bych jen rád tlustou čarou podtrhl slova "atmosféra", "scénář" a "brilatní". Zatímco podle mého názoru úroveň scénářů od "Moora vtipáleka" trochu kolísá, a ne vždy si zaslouží hodnocení absolutní špičky (nevim, třeba Jack B. Quick mi přijde jako totální sračka), "vážný moore" mi přijde pokaždý neskutečně geniální, vyjímkou není ani tohle dílo, které by si měl přečíst každý "anarchista" aby pochopil, že význam toho slova není to, že se obléká jako vágus, pije víno z krabicáče a všude kreslí áčka v kroužku.
brkowycz28.12.2009 18:41V jako Vendeta
PS: ještě ke kresbě: celkově mi přijde, že kdykoliv jsem otevřel jakýkoliv moorův comics v krámě, první co mě odradilo byla kresba a k jeho comicsům jsem se dostal až díky slevám a vysokým hodnocením zde, na comicsdb.cz. Rád bych všem dalším doporučil, aby se kresbou nenechali na první pohled odradit, i když nemusí být vždy naprosto líbivá, přijde mi že pokaždé sedne k příběhu tak (jak říkají lidové vrstvy), jako prdel na hrnec. - Mno ale jó, najdou se tu nějaký klady a nějaký zápory. Nejdřív jednoznačný klady, tak to pro mě byla kresba. Ta se mi líbila, nebyla příliš realistická, ale přitom precizní, pěkně colorovaná, přišlo mi to jako pravá comicsová kresba jak má bejt.
brkowycz9.12.2009 10:27Spider-Man: Kravenův poslední lov
No a scénář no... s odstupem musím říct, že se mi líbí celkový koncept - tedy to, jak se Kraven snaží získat zpět svoji čest. Ale co mě vyloženě nebavilo a přišlo mi to trapný, jsou ty myšlenkový pochody. Jestli tohle měli být uvěřitelné myšlenkové pochody hlavních hrdinů, tak já říkám že to byli akorát opakované věty, které pořád dokolečka rušili děj a dělali z hlavních hrdinů tupce, který není schopen přemýšlet ve víc než dvou větách. (JSEM KRAVEN - LOVEC, JSEM KRAVINOV - ČLOVĚK - tohle si řiká Kraven snad celou první kapitolu furt dokola). Vlastně se tam víc myslí než přímo mluví.
Na závěr musím trochu pochválit, že postavy tu nejsou čistě černobílé, tedy samozřejmě až na Petra, který je opět klaďas do poslední chvíle. - Jedním s témat v tomto díle je takové moudro, že každá mince má dvě strany. Myslím že to platí o celé této knize. Na první pohled se zdá, že jde o hledání ztraceného bratra. Díky Deliriu je cesta opravdu pestrá, ne jednou jsem se pousmál, jako například když řídí auto a Matouš jí radí jak na to.
brkowycz6.12.2009 16:05Sandman #07: Krátké životy
Na druhou stanu, je tady ta vážná část, která na nás kouká spíš mezi řádky. O tom, že i když žijeme život 15 000 let, je to pořád život krátký, o (jak praví text na obálce) naprostě neúprosnosti změny, a o tom, co vlastně lord Morfeus bude muset udělat, bude-li chtít najít svého bratra.
Je zbytečné znovu chválit Gaimana, který je zde opět ve formě. Je zbytečné polemizovat o tom, jestli je tenhle díl o chlup lepší než byla jednička nebo čtyřka, nebo jestli je snad stejně dobrý jako dvojka... Je to prostě Sandman takový, jakého mám rád.
Plus bych doporučil přečíst si doslov, mě osobně - musím se přiznat - dokreslil pár drobností, které jsem při prvním čtení nezachytil. - No a je toho víc, vůbec nechápu změnu jmen, prej protože na začátku filmové trojky umřeli, tak aby to zachovalo filmovou mytologii. Ripleyová umřela na konci trojky a je tu pod vlastním jménem. Ještě ke všemu tahle Ripleyová nemá s tou filmovou osobnostně nic společnýho... ne ba ne. Znovu se vrací do Vetřelčího hnízda aby zachránila další holčičku. Jak bytostně originální!!!!
brkowycz4.12.2009 15:20Vetřelci Omnibus 1
- To ten člověk jako myslel vážně? Ne, asi opravdu nejsem na starší věci. Pro mě to bylo zhruba 35O stran naprostý nudy. Pořád se opakuje - vojáci letěj za vetřelcema, vetřelci jim nakopou prdel, tak letěj další vojáci za vetřelcema, aby je zajali pro výzkum, vetřelci jim nakopou prdel a zamořej zemi - přičemž celé zamoření proběhne asi na deseti stránkách dosti stroze. To už by bylo lepší celé zamoření zahalit do nějakého tajemna a neříct o zamoření vůbec nic. A co se stane po zamoření země? Vojáci, jako už asi tak desektrát předtím, znovu pochytaj vetřelce a pokusej se je využít k výzkumu a jako biologické zbraně. Desekrát předtím se to nepovedlo a teď... ne, překvapení se nekoná, znovu se jim to nepovede, vetřelci je znovu porazí. Achjo. Ale autor vytahuje eso z rukávu - objevuje se Ripleyová!!! Jo a ta jim konečně nakope prdel. A jak? No když už nic nešlo, tak si autor vymyslel nový druh vetřelce. Matku všech matek. Tu Rypleiová chytí a s její pomocí pak porazí vetřelce na zemi (jak - tohle překvápko nechám na vás).
brkowycz4.12.2009 11:54Vetřelci Omnibus 1
Nudnej scénář, nudný pasáže, popírání filmové mytologie a průhledný, trapný děj. Takovou hroznou - pardon - sračku sem fakt dlouho nečetl. Je to dobrý nápad - zamoření vetřelci země, ale tak hrůzně stupidní zpracování.
Ale abych jen nehanil. Je tam pár skutečně dobrých nápadů - jako "CIZÁK", což je vlastně forma života kterou vidíme v filmové jedničce Vetřelec na začátku mrtvou ve Vetřelecké lodi. Také se mi líbil poslední příběh, jakési vítězství lidí. Proto těch 35% - Chm, jak na tom dělalo více lidí, je to trochu rozporuplné. Za prvé - pokud náhodou existuje někdo, skutečně stát se může všechno, kdo neviděl film, je pro něj tenhle comics naprosto bezcenej. Je to pro mě jakýsi bonusový disk na novém vydání DVD Se7dm. Doufal jsem, že zde najdu příběh filmu z pohledu Johna Doe. A začátek tomu naznačuje.
brkowycz1.12.2009 15:56SE7DM (paperback)
OBŽERSTVÍ má kromě slušné kresby i překvapivé morální vyústění, ze kterého bychom si všichni měli vzít příklad. 100%
LAKOTA je spíš o tom, jaké byla druhá oběť Johna Doe hajzl, prakticky celej comics se nás snaží (narozdíl od Obžerství) přesvědčit, že jeho oběť je jen cosi nelidského a odporného. Samotný akt donuceného sebezmrčaný je tady na pár panelech a je vidět, že John Doe na právníka spěchá, nutí ho k tomu aby se okamžitě zmrzačil. Ve filmu bylo vidět že na to měl celý víkend a nechával si svojí obět rozmyslet , co si chce uříznout, netlačil tolik jako zde. Jsou úplně vynechané drobnosti jako jsou krvavé brýle manželky mrtvého ve filmu, obracení obrazu atd.
LENNOST: Kresba fotografická, samotný příběh v celku slušný, jediné co mě mrzí je, že se zde úplně utopí fakt, že byla oběť k posteli přivázaná rok. Nicméně halucinace, ve kterých se drogový dealer topí a sahá po natažené ruce která je mu Johnem Doe useknuta, je perfektní
SMILSTVO: asi nejhorší čás. Nečekjte pohled na to, jak to provádí, nějaké vyhledávání oběti a promyšlený průnik do bordelu. Ne, je to z Johnova dětsví a je to o tom, jak po něm ve škole jela náctiletá kurva. O tom, jak Johnovi jeho matka tu kurvu zakazovala a pak se sama kurvila a o tom, jak pak ta kurva umřela. Spíš než součást promyšleného plánu vypadá vražda smislstva jako jakási vendetta z dětství
PÝCHA: Tohle de - facto kopie smilstva a lakoty. Nejdřív vidíme jak je ta modelka hezká ale zlá, pak náhled do Johnova dětsví a o jeho další lásce, o tom jak byl zase zrazen svou matkou a následně na pár panelech odbytá "vražda".
ZÁVIST: Vůbec nejlepší část celého příběhu. Asi jediný scénář, kde myšlenky Johna Doe zní opravdově. V tomto příběhu je to on - ten vrah z filmu Se7en. Jediná škoda - ve filmu mě vždycky hrozně zajímalo, jak vypadala návštěva Johna u manželky Milese. Jak spolu mluvili, kdy se to zvrtlo, jestli spolu nějak bojovali, jestli ji nutil k tomu, aby si "vyzkoušel roli normálního mažela". Bohužel samotná návštěva je to velice povrchově shrnutá a vražda tu ani není vidět. I tak všek výborné.
HNĚV: Nemastné, neslané, zase to dělá z Johna něco, čemu prostě nevěřím. Kresba nijak zvlášť úchvatná, spíš nastavování kaše, opět Johnovi problémy s jeho matkou.
VERDIKT: Mnoho postav zde je jednobarevných, spíš než jako dloudobý a promyšlený kazatelský plán se Johnovo vraždění v některých kapitolách jeví jako řádění ubožáčka, na kterého křičela maminka, jeptiška ve škole a strýc který jebal jeho máti. Jeho charakter se mění, mrzí mě že se takhle někdy zbytečně odkryla jeho minulost. Obálky skvostné, úryvky z deníku Johna Doe povedené. Celkově spíš zklamání, čekal sem víc, i tak však musím uznat grafické ztvárnění celké knihy, pár povedených scénářů. Pěknej bonusík k filmu, ale mrzí mě že víc příběhů nebylo jako OBŽERSTVÍ.
brkowycz20.12.2023 11:45Každý jeden den
brkowycz23.6.2022 12:13Modrá CREW #08 - Ekhö: Zrcadlový svět #5, 6
brkowycz27.4.2022 13:57Šninklova veliká moc (paperback)
brkowycz7.4.2022 13:30Klece
brkowycz7.4.2022 13:20Modrá CREW #07 - Dlouhý John Silver #3, 4
brkowycz10.1.2021 16:22Čertův rypák / Tulipánek (paperback)
brkowycz18.9.2019 08:13Země tří úsměvů & Apokalyptické příběhy
brkowycz16.9.2019 13:26Nevyhnutelná opotřebovanost citů
brkowycz4.9.2018 07:46Modrá CREW #05 - Třetí zákon #3, 4
brkowycz9.8.2018 13:17Skalpy #08: Abys byl spasen, musíš hřešit
brkowycz26.6.2018 13:19Temná věž #05: Bitva na kopci Jericho
brkowycz17.5.2018 12:06Pochmurný kraj #01: Hejna běsů
brkowycz26.10.2017 10:42Mýty #12: Doba temna
brkowycz28.6.2017 15:24Temná věž #01: Zrození pistolníka
brkowycz7.4.2017 13:33Skalpy #06: Hlodání
brkowycz30.3.2017 15:22Bílý láma (paperback)
brkowycz24.2.2017 09:02100 nábojů #11: Začátek konce
brkowycz11.1.2017 09:10Sojčák
brkowycz6.1.2017 13:47Batman: Návrat Temného Rytíře (2. vydání)
brkowycz22.12.2016 18:07Živí mrtví #15: Kým chceme být
brkowycz16.12.2016 10:00Modrá CREW #01 - Ekhö: Zrcadlový svět #1, 2
brkowycz1.11.2016 10:45Skalpy #05: Úplně sám
brkowycz24.8.2016 11:10Sandman: Předehra
brkowycz24.8.2016 10:44Borgia (paperback)
brkowycz22.8.2016 08:35Zámek a klíč #01: Vítejte v Lovecraftu (pevná vazba)
brkowycz17.8.2016 11:48Temnými cestami (paperback)
brkowycz1.8.2016 14:25Lucifer #10: Jitřní hvězda
brkowycz29.7.2016 10:02Batman #04: Rok nula - Tajné město (paperback)
brkowycz26.7.2016 09:23Hellboy #11: Ďáblova nevěsta a další příběhy
brkowycz6.7.2016 16:01Sochař
brkowycz28.6.2016 09:06Mýty #09: Synové impéria
brkowycz20.6.2016 14:16Živí mrtví #14: Není úniku
brkowycz20.6.2016 13:55Živí mrtví #13: Těžká cesta zpět
brkowycz30.5.2016 16:03All You Need is Kill - Stačí jen zabíjet
brkowycz26.4.2016 09:58Skalpy #04: Hryzání ve vnitřnostech
brkowycz25.4.2016 16:46Hellboy #03: Spoutaná rakev (2. vydání)
brkowycz20.4.2016 08:50Sága #02
brkowycz19.4.2016 10:30Vražedná tajemství a další příběhy
brkowycz24.3.2016 16:46Výprava za ptákem času (paperback)
brkowycz8.3.2016 11:54Ultimate Spider-Man - Venom
brkowycz29.2.2016 16:15Hellboy #10: Paskřivec a další příběhy
brkowycz26.2.2016 08:46Živí mrtví #12: Život mezi nimi
brkowycz19.1.2016 09:53Úsměv
brkowycz4.1.2016 14:33Druuna (paperback)
brkowycz31.12.2015 10:54CREW #01
brkowycz15.12.2015 09:38Lucifer #09: Crux
brkowycz14.12.2015 10:05100 nábojů #10: Dekadence
brkowycz10.12.2015 11:20Pod dekou
brkowycz1.12.2015 09:37Teror ve jménu víry
brkowycz28.10.2015 08:33Batman: Arkham - Pochmurný dům v pochmurném světě
- Mě ta zápletka také chyběla... ale jak se mi to rozkládalo v hlavě, uvědomil jsem si, že to vlastně tu zápletku má - je to o ztrátě dětské nevinnosti. Hlavní hrdinka začne jako nepopsaný list, všem se snaží pomáhat a skrzevá to vlastně jakoby "dospívá". Dospělou se pak stává na konci, kde oplatí světu stejnou krutostí, jakou k ní svět do té doby přistupoval - dojde tedy k definitivní ztrátě naivity. To je finále. Sám bych ocenil nějaký lepší background, třeba o té holčičce jako takové, kde se tam ty mrňaví lidičkové vzali apod... ale podle mě to funguje samo o sobě i takhle. Je to taková série fakt strašně depresivních stripů.
brkowycz15.12.2020 18:07Krásná temnota
- To sem chtěl slyšet, moc díky :)
brkowycz23.7.2019 09:30Mýty #14: Čarodějnice
- Ahoj všichni, já se prostě zeptám. Jsem pár dílů s Mýty pozadu a nemohl jsem si nevšimnout drasticky nízkých hodnocení mytického crossoveru. Je nutné ho číst? Jako kupovat si knihu za 599 Kč, jen abych měl v poličce na obalu knihy "13." mezi "12." a "14." asi fakt nepotřebuji, tím spíš, že to Mýtický crossover má ještě ke všemu přes dvěstě stran, takže ani číst se mi to nechce... navazují pak další knihy nějak výrazněji na ten crossover? Měl bych si ho fakt přečíst?
brkowycz23.7.2019 08:59Mýty #14: Čarodějnice
Díky a omlouvám se vydavatelství CREW za tyhle otázky. - Mno problém je, že celou dobu si myslíš, že je to hlavně o tom, co způsobilo katastrofu, která pozabíjela všechny muže... a nakonec se to vlastně nedozvíš. Nebo skrze knihu narazíš na desítky různých názorů, co to způsobilo, ale ani jeden z nich není autorsky prezentován jako ten pravý. Navíc je to hrozně naivní, jak píše každý. Yorrick je zamilovaný do své snoubenky a nechce jí být nevěrný, a přitom je sám chlap na zemi plné žen. Na druhou stranu jsou postavy ve své naivitě celkem sympatické a podle mě je to docela solidní road story. Přijde mi, že to každý dočte a vlastně ani neví proč :D je to jako takový ten kamarád z party, co je tak trochu looser, nemá žádnou holku, není s ním nijak velká sranda, ale vy ho berete, protože by nikoho jinýho neměl, a protože by to nebylo spravedlivý, aby nikoho neměl, když má v jádru dobré srdce.
brkowycz22.5.2018 09:17Y: Poslední z mužů #10: Odpovědi
- Já to teda ještě nečetl, ale Sandman má také finále a vyvrcholení v předposlední knize...
brkowycz12.7.2016 10:20Lucifer #10: Jitřní hvězda
- Je pravda, že Yorrick si za celou sérii mockrát nevrznul, na to, že zůstal sám chlap na celé zemi. Na druhou stranu celou dobu cestouval v utajení - a z jeho doprovodu byla jedna žena mužná bodyguardka a druhá lesba... takže se těžko pak zasune :D
brkowycz26.11.2014 10:17Y: Poslední z mužů #10: Odpovědi
- Kapis: http://postimage.org/image/4q80gxw2f/
brkowycz16.1.2013 16:06Goon #01: Nic než utrpení
- Kapis: CC zřejmě usoudilo, že svojí fanoškovskou základnu už mají, víc lidí stejně nedostanou, tak se rozhodli vydávat komiksy jen pro lidi, který baví čekat na pokračování komiksu, který to nakladatelství označí jako "úspěný titul" dva roky. Čekám, že budou za chvilku každému svému zákazníkovi posílat osobní dopis, kde bude napsáno, že zrekonstruovali další velevzácný veletitul, a že se má neprodleně dostavit do Prahy do jejich kanceláře a vydaný komiks zakoupit.
brkowycz16.1.2013 12:50Goon #01: Nic než utrpení
- V Pardubicích jsem to viděl na nádraží v trafice na vlastní oči :) Ale nekoupil, superhero comicsy mě zase tolik neberou.
brkowycz3.10.2012 10:00Ultimátní komiksový komplet #036: Astonishing X-Men: Nadaní
- Trimbuon: Koukal jsem se na tvoje stránky do galerie na ty černobílé kresby, skoro se ani nechce věřit že by je kreslil stejný člověk jako Čaromora. Ty se mi líbí a evidentně kreslit umíš, ale ten Čaromor je prostě příšernej. Těžko říct, možná by byl snesitelnej ještě černobílej, ale ty barvy, to je jak z malování.
brkowycz20.1.2012 17:11Čaromor #01: Stíny nad Prahou
- Ruw: Upřímně řečeno doufám, že tvůj příspěvek a hodnocení smažou: napsat o kresbě, že je kastrofální je naprosto neopodstatněné a mimo, to se ani nedá brát jako věc názoru. Rozklikni si prostřední obrázek v ukázkách, koukni se na ty vykreslený budovy v pozadí a pak znova napiš, že je kresba katastrofální. Nečetl si to a dáváš tomu 10%???? Neberu ti, můžeš napsat, že ti to nesedí k tvým představám, které jsi měl u knížky, ale aspoň nestrhávej celkové hodnocení tak rapidně dolů. Mě to třeba na první pohled taky neladilo, ale když to člověk čte, tak si časem nevykne. Prsknout sem hodnocení na základě toho, že si comics prolistoval a prohlásit "tohle se nemělo stát" je důkaz značné slaboduchosti
brkowycz31.10.2010 21:51Nikdykde
- Pravda, možná že kdyby to vyšlo v sešitech nebo v měkké vazbě a nebyl kolem toho takový humbuk, dal bych snad třeba od 10% víc. Také se mi tam líbila ta část, kde se superhrdinské týmy přetahují a špehují, kde se snaží nabrat co nejvíc záporáků do vlastního týmu. Bohužel tahle část úplně vyšuměla kamsi do nenávratna a dostávala míň a míň prostoru. Zato hlavní dějová linka... zde Moore zkritizoval snad všechny sociální problémy které byli nebo jsou dnes... o třídním rozdělení, o tom co se stane s "nepřítelem", který prohrál válku, rasová diskriminace, původní obyvatelé země, nyní utlačovaní novými... a mohl bych pokračovat... to jsou už tak ohraný a kýčovitý témata (samozřejmě v normálním světě, kýčovité bohužel :-( ). Kam zmizela originalita "znásilňvání hrdinskýho žánru" jako ve Strážcích? Kam zmizela originální kritika společnosti jako je v V jako Vendeta?
brkowycz18.8.2009 14:58WildC.A.T.s – Návrat domů
- Wittgenstein: Možná máš pravdu, ale musel jsem nad tím celkem dlouze přemýšlet. Trochu sem si nemohl poskládat dohromady Augustovi problémy s Ceasarem, uzavření hranic římské říše (tyhle dva aspekty do sebe jdou) ale ten výstup sandmana, kde vysvětluje proč chodit na ulici žebrat... nevim, celý mi to do toho prostě nezapadlo, nedá se říct že by před bohy měl co skrývat... nevím... bral bych tuhle povídku s rezervou, buď je složitá, nebo sem idiot .)
brkowycz16.5.2008 23:01Sandman #06: Báje a odlesky I.
- Ahoj, vinou špatné komunikace se mi doma sešli dvě Ságy číslo čtyři. Jedna je úplně nová, nečtená. Prodám ji za 200, nebo vyměním za jiný komiks v CZ nebo AJ (kdyžtak doplatim rozdíl), hru na PS3 nebo PS4, nebo za jinou knihu, nabídněte a třeba se dohodneme :) Třeba vám doma taky něco takhle přebývá, a já prostě chci něco jiného, co zaměstná moje smysly.
brkowycz22.7.2017Prodám
brkowycz@seznam.cz - PRODÁM:
brkowycz26.9.2016Prodám
Batman: Soví tribunál
Batman: Soví město
Batman: Smrt rodiny
Batman: Rok nula - Tajné město
Jeden díl dávám na 250 Kč, přednost budou mít ti, co budou chtít všechno. Je to v dobrém stavu, jednou čtené. Fotky na žádost pošlu. Osobní předání Praha.
brkowycz@seznam.cz
- Ú.P.V.O. - 150
brkowycz24.8.2010Prodám
Spiderman - Kravenův poslední lov - 200
Ultimates 1 - Nadčlověk - 200
Živý Mrtvý - 350
Letní blondýnka - 50
Vše dohromady (přednostně) 800
Osobní předání možné (a preferované) v Praze
- Ahoj všem, chtěl jsem se zeptat, pořád strašně váhám, jestli jít do dalšího dílu Batmana dua Snyder a Capulo. Soví tribunál mi přišel jako celkem slušný nápad i atmosférický komiks (ze začátku), ale mě prostě strašně vadí scény, kde záporák jednou přežije pád ze střechy, načež ho probodnutý Batman umlátí k smrti. A navíc z Batmana chčije krev na všechny strany, je úplně domlácený a stejně to rozchodí. Prostě pro někoho je to třeba v superhrdinských komiksech normální a přehlédnutelná trivialita, pro mě je to fakt těžce skousnutelný problém, který mi zkazí zážitek ze čtení. Ten "Ticho" závěr to podle mě už jen dodělal, navíc to bylo průhledné snad od první stránky.
brkowycz30.6.2016 16:55Pindárna
Smrt rodiny mi také přišla ze začátku hrozně super. Sice Joker s odříznutým obličejem mi přijde prostě taková chuť "šokovat", která už je ale tak přes čáru, až to hraničí s trapností, ale to jsem nějak dokázal zkousnout. Přišel mi ten Joker slušně démonický... jenže ten závěr byl zase úplně bez koulí. Mohlo to být zásadní a bylo to plytké nic. Opět, jak je to v Cimrmanovi, "Prvky očekávání následovali prvky zklamání." Jak je to tady tentokrát? Měl někdo podobné pocity u Sov a Smrti, ale tenhle díl se mu líbil? Nebo je to ještě horší? - GWB: To mi přijde fakt super, nějakou sbírku kratších komiksů tohohle ražení bych hned bral.
brkowycz18.5.2016 17:28Pindárna
- Killing Joke: Díky za info. Je teda zvláštní, že já, coby odběratel newsfeedu na eFBíčku a věrný fanoušekl Hellboye, nemám tušení, že by se letos chystal další díl, navíc co jsem zběžně projel roky vydání, bylo to vždycky jednou za rok/dva. To není rozhodně kritika tvé informace, spíš pozastavení nad jejich marketingem.
brkowycz12.4.2016 18:56Pindárna
To, že někdo nerad leze na FB se nedivím. Probrat se skrze tuny reklam a stupidních příspěvků "přátel" k něčemu hodnotnému, to je skutečná výzva, jež jsou schopni čelit pouze lidi, co mají v práci opravdu hovno co dělat. Jako já. - Kapis: Info o 11. Hellboyovi nemám, ale vzhledem k tomu, že letos vytlačili dotisk trojky a desítku + se chystají ZTVDB Hellboye, nečekal bych jedenáctý díl dřív než příští rok. Nebo pro upřesnění, CC rozhodně o pokračování klasické řady Hellboye (jakože ještě letos) žádné info nedávalo.
brkowycz6.4.2016 08:21Pindárna
- Jo a samozřejmě na konci dílu se objevuje černý archanděl, který řekne, že se do světa začínají dostávat démoni, takže identická zápletka jako u Constantina. Zatím, co ten dával smysl a měl nízké ratingy, Lucifer smysl nedává a má vysoké ratingy.
brkowycz28.1.2016 12:46Filmový a hudební klub
- Kapis: Já viděl pilot už někdy loni, kdy ho pustili ven a měl giganticky kladné ohlasy. Jako stává se, že se mi film/seriál nelíbí, nebo mě nebaví, ale tak nějak dokážu pochopit, proč se líbí jiným lidem. Ale ty koky, tohle? Tak ukrutně příšernou sračku jsem snad v životě neviděl!!! Jediné, co je tam dobré, je casting Lucifera - Tom Ellis se na něj opravdu hodí. Ale zbytek od alfy až po omegu brutální superodpad, dám si raději šest sérií Ordinace v růžové zahradě než tohohle multiprůjmu. Pusť si to, budeš se smát a valit oči, jak se dá něco doopravdy zkuvit. Trochu lákadlo: pán zla a vládce hříchu pomůže nějaké dívce od drog ke kariéře zpěvačky. Seriál začíná ve chvilce, kdy ona za ním přijde a děkuje mu, že jí pomohl. A co mu prý dluží, vždyť "Já myslela, že jsem podepsala smlouvu s ďáblem" a on jí odpoví (držte se, teď se fakt držte), že po ní chce akorát slib, že se nevrátí k drogám(!!!!!!!!!!!!). Když jí pak projíždějcí auto zastřelí, Lucifer prakticky v slzách přísahá, že vypátrá jejího vraha. V tu chvilku vstupuje anorektická vyšetřovatelka ála casting béčkovýho porna, na kterou Luciferovo osobní kouzlo nepůsobí. Alan Moore už nikdy nikde nebude vykládat, že jsou jeho komiksy špatně převedený do filmového formátu.
brkowycz28.1.2016 12:43Filmový a hudební klub
- Nejde a je to dobře, aspoň si člověk dvakrát rozmyslí, než něco plácne a navíc vždycky může napsat "po letech, když sem zestárl, změnil jsem názor" - nebo tak něco. Je to náhodou super, člověk aspoň pak vidí, že něco, co mu nesedlo třeba v 18ti, se mu naopak může velmi zalíbit v 30ti (a obráceně) - pro mě je to přínosnější, než pokoutné mazání komentů.
brkowycz12.1.2016 13:25Pindárna
- Mě teda Jessica Jones velmi překvapila, komiks jsem neznal a přijde mi to úplně skvělý. Mě to sedí mnohem víc než Daredevil, tím jak je to pěkně temný a velmi dobře budovaný děj. Ještě jsem to nedokoukal, ale první vyloženě výplňová epizoda byla snad až šestá, takže to i docela šlape. Pro mě je to seriál top kvality.
brkowycz25.11.2015 11:26Filmový a hudební klub
- Chápu, že má teď BBArt nějakou krizi co se komiksů týče, ale když tak sleduju poptávku na netu, tak "Pod dekou" by se v reprintu určitě uživilo...
brkowycz11.9.2015 10:31Pindárna
- andre: no kakraholte, já to sháním už nějaký pátek (asi dva roky) a zatím úplně bez úspěchu :/ googluju, procházím krámy, nikde nic. Tak jsem rád, že mám aktivního konkurenta :/ sice to není komiks, ale taky se zeptám: neválí se někomu doma první díl Řady nešťastných náhod? Tu také sháním už x let a pořád nic :/
brkowycz11.9.2015 10:26Pindárna
- No skvěle hoši, díky za rady. Speciálek je opravdu dost, jenže já zrovna žádnou neměl "při cestě". Stejně tak jako shop Comicscentra. Narážel jsem zkrátka na to, že se domnívám, že stánkový prodej by měl být dostání ve stáncích. Nevadí, holt odhodil lenost a vydám se do spárů temného centra Prahy. A jen tak mimochodem - v CC kamenném obchodě mi to taky dají za 170?
brkowycz3.6.2015 09:25Pindárna
- Dneska jsem nakoukl asi do tří trafik v Praze a ani v jedné jsem Želvy neviděl. Jsem poměrně plachej, takže ve svých letech se ptát trafikantky "MÁTE ŽELVY NINDŽA!!!???" poté, co tu asi tak skoro nikdy nic podobného nevycházelo, sem neměl odvahu. Chtěl jsem si to objedat přes Comicscentrum, ale protože nejsem jejich pravidelný fanoušek, musel jsem se asi půlhodiny registrovat a složitě přihlašovat, abych si jedno číslo na osobní odběr mohl objednat (tímto vzdávám hold e-shopům, kterým při osobním odběru stačí vyplnit jméno a email). Takže opravdu doufám, že to nebude absolutní sračka.
brkowycz2.6.2015 17:21Pindárna
- Já teda UKK také nemám rád. Je to hnusná edice, která vypadá hnusně v knihovně, pokud teda člověk nemá všech 60 dílů a to já mít nepotřebuji. Pár jsem si jich koupil, ale pak jsem si uvědomil, jak hnusně to v knihovně vypadá a že anglicky vlastně umím, takže když mi pak vydání nějakého UKK připomnělo, že je tu komiks o jehož koupi dlouhou dobu přemýšlím, tak jsem si ho objednal v angličtině z Amazonu.
brkowycz29.4.2015 12:35Pindárna
Co se týče knížek, z předešlého je jasné, že preferuji tištěnou verzi, ale už jsem se začínal koukat po tabletech. 1) Nemám to doma už pomalu kam dávat a navíc to skladuju s vědomím absurdity, že 50% těch věcí si stejně znova nikdy nepřečtu. 2) Přečetl bych toho za měsíc daleko víc, kdyby na to byly peníze, jenže oni nejsou.
Ještě poznámku k UKK: Ono to může přívést nové čtenáře, ale všichni tak nějak automaticky počítají s tím, že až dojde druhá šedesátka, celá tahle vlna lidí se vrhne na comicsy českých nakladatelství. Přitom kromě toho, co říkal Zack - tedy že varianta B je se na komiks prostě vysrat protože "za ty čtyři kila mi to nestojí", je ještě varianta C: za ty prachy mi to nestojí, zpirátim to na netu. Připojuji se tedy k vlně zvědavosti, co se stane, až to tady skončí, co to s trhem udělá. Docela bych rád nějaký článek od někoho, kdo do toho opravdu vidí a má čísla. - Úvodníky také čtu, ale paradoxně až po dočtení příběhu. Protože je prostě pravda, že úvodník už párkrát obludně spoiloval a kazil překvapení. Takže když dočtu komiks a mám náladu, přečtu si i úvodník. Tak se člověk může okamžitě po dočtení potěšit z názoru jiného člověka na dočtený komiks. Z patra se mi líbil třeba u Krátkých životů v Sandmanovi, ale nejsem si jistý, jestli byl opravdu tak dobrý, nebo jestli jsem prostě měl zrovna mylný pocit, že jsem inteligentní a ten úvodník tak nějak hrál na inťoušskou strunu.
brkowycz16.1.2015 11:01Pindárna
- Fry: to je snad jasný ne? Nevydaj to, protože nebude dostatečný zájem :)
brkowycz13.1.2015 09:12Pindárna
Mě osobně to docela štve. Zámek a Klíč jsem si chtěl teoreticky do budoucna koupit, jenže do rozjetých sérií se mi u CC nikdy moc nechtělo. Teď si zase nechci honem zpětně kupovat první dva díly, takže asi nic no. Na druhou stranu je to asi dobře, protože takhle dostanou třeba šanci série, které by u nás jinak nikdy nedovyšli.
Na třetí stranu mě to pobavilo, protože veletoče a podnikatelské superplány CC mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři a čekal jsem, s čím přijdou tentokrát. Tohle je dost možná nejchytřejí, protože to absolutně nuluje podnikatelské riziko. Pánové zkrátka buď trhnou balík, nebo nic neprodělají. Taky mi to přijde dost šikanózní k zákazníkům, ale jak říkám: aspoň dostanou šanci rozjeté série na pravidelnější pokračování. Ale spíš než vydavatelství to na mě působí jako klub fanoušků komiksu, kteří se vždycky složí na nějaký titul :) - No já vánoce využívám k tomu, že si od příbuzných vyžádám pár věcí na doplnění sbírky_
brkowycz29.12.2014 10:12Pindárna
Snoubenka: Whatever happend to caped crusader a 1602 (orginál)
Sestra: Živí mrtví 11 a Smrt rodiny
Rodiče ještě přispěli a překvapili nečekanou Deflorovanou dívkou. Rodiče zvlášť obdivuji, protože mi každý rok koupí komiks, který jsem si nepřál a zároveň ho ještě nemám. Což je dost obdivuhodné vzhledem k tomu, že u nich už 6 let nebydlím a o komiksech se s nima nebavím. - Mno extra políčko na diskuse k dílu by nebyli špatné... nějaké místo, kde by se o komiksu mohli bavit lidé, kteří to už četli, bez toho aby vyžvanili děj. Takže by do jedné části chodili lidé, kteří by o koupi komiksu uvažovali a koukali se, jak ho hodnotili jiní, a do druhé části pak jednotlivci, kteří by si rádi pokecali o tom dílu jako takovém, o jeho ději přímo, o zvratech, překladu, o tom kdy má vyjít další díl, případně si zanadávat na vydavatele.
brkowycz19.6.2014 11:59* Připomínky a návrhy
- K té předchozí debatě, mě se zdá docela dobré možnost hodnocení celé série. Stejně to skoro každý dělá u posledního booku. Jenže já když přemýšlím, jestli nenačnout novou sérii, nechci si číst komentáře u poslední knihy, abych se vyhl spoilerům. Mohlo by to spoustě lidí pomoci vybírat si, jestli nezačít něco nového. Seriály člověk také hodnotí po celých sériích, případně po více sériích jako celek. U Ultimate Spidermana, tím rozkouskováním, dochází k hodnocení krátkých výseků z komplexního příběhu, u kterého si můžeme položit otázku, jak dalece to vypovídá o příběhu jako takovém, a jestli by se hodnocení nešouplo do hvězdu výš nebo níž, kdyby to nevycházelo po sešitech, ale po knihách. Na druhou stranu, nevím jak bych to vyřešil s pokračujícími sériemi. Třeba Živí mrtví. Ty budou vycházet zhruba do doby, dokud bude Kirkman kráčet po světě. Čili nemá cenu zakládat sériím profil až po skončení, ale bylo by nutné tak činit již v jejich průběhu. Jenže pak by se určitě našlo dost expertů, kteří by práskli hodnocení po přečtení pěti dílů z deseti (u ukončených sérií) - a to by pak nemělo velkou vypovídající hodnotu. Na druhou stranu i u Živých mrtvých můžu po 15 dílech napsat, jaká je to bomba, ale Kirkman u 30 dílu zešílí a udělá z toho céčkový trapný průměr. I tohle by se mělo nějak odrazit poté v celkovém hodnocení série. Takže asi nějaký tlačítka na edit, která by zachovávala předchozí hodnocení, ale umožnila by ho doplnit.
brkowycz14.4.2014 10:10* Připomínky a návrhy
- Hmmmmm.......... jako mě nevadí, že se BBArt rozhodl vydávat méně, ale to že se letos nedočkám 100 Nábojů a POSLEDNÍHO Transmetropolitanu... to je dost rána. Snad se to zase příští rok rozjede. Ty jejich tituly, co tam mají, mi přijdou tak neuvěřitelně nezajímavý. Rozjíždět novou Westernovou řadu, zatímco ostatní, rozjeté, dát k ledu? Trochu ve stylu CC.
brkowycz14.1.2014 14:35Pindárna
- Už je to v prodeji? VÝÝÝÝBORNĚ!!!! Sice jsem zdaleka nepřečetl předchozí svazky, vždycky čekám na "správnou náladu", ale je to paráda mít tohohle mistra takhle pohromadě v poličce.
brkowycz16.10.2013 15:02Čtenářský koutek
- Kapis: No taky jsem tohle párkrát slyšel, dokonce i jeden kolega z práce říká, že knihu nepřečetl tak deset let. Nejhorší na tom je, že ty lidi to říkají hlasem, jakoby se tim snad chlubili nebo co (včetně kolegy). "Já knihy nečtu, čum jak sem drsnej".
brkowycz12.9.2013 10:26Pindárna
- Musim teda říct, že Affleck ve mě vzbuzuje hodně rozpačitý pocity. Proč zrovna on? A to má hrát starýho Batmana? Škoda že nevzali Michaela Keatona. To by bylo něco.
brkowycz23.8.2013 12:38Filmový a hudební klub
- Fry: Tak úplně postačí, když obrázky, které sem vkládáš, budeš hledat třeba přes google imagines, který u vyhledání ukazují, jak je obrázek veliký. Například pokud bude velikost 250x250, tak poznáš, že to nezaprasí celou stránku, pokud bude velikost obrázku 5000x5000, tak je jasné, že z toho bude další "prosím smazat" příspěvek. Nepotřebuješ ani náhled ;)
brkowycz21.8.2013 09:47Pindárna
- Teď koukám na tu skvělou superakci Omnibusů.... a skoro přemýšlím, že bych si nějaký koupil. Masku jsem četl, Vetřelci 1 mi přišli jako sračka. Je tam něco, co by někdo opravdu doporučil?
brkowycz2.5.2013 11:48Pindárna
- Tak, kdo si zítra zajde pro speciální superlimitovnaou edici "Drsné školy" (100ks), která bude od 12cti hodin k prodeji za úžasnou "no nekupto cenu" 1500kč k prodeji v Comicscentru?
brkowycz19.3.2013 15:24Pindárna
- Taky si občas poznámku o cenně komiksu neodpustím. Jsem i schopen pochopit, že velmi nízká cena komiksu přidá hvězdičku. Není se co divit, když si kupuju něco drahýho, běží mi v hlave "Doufám, že to kurva bude stát za to!", naopak, když si kupuju něco levnýho, říkám si "No... když to bude sračka, nebudu muset litovat peněz". Od toho se pak odvíjí určitá "přísnost" při hodnocení, které je vždy nanejvýš subjektivní. Ale odvíjet celé hodnocení od ceny... to je prostě fakt moc. To by to tu asi pak válcovali čtyřlístky a kačeři, protože "za ty prachy!".....
brkowycz3.2.2013 01:55Pindárna
- Jsem to jenom já, nebo i dalším lidem přijdou divný hodnocení "Je to sice průměr, ale za ty prachy výborný, takže dávám pět hvězdiček"? To jako součástí hodnocení je i peněžní částka? Takže bych třeba film hodnotil slovy: "Alone in the dark je neskutečná sračka, ale stáhnul jsem si to z netu, takže za ty peníze dobrý a dávám čtyři hvězdičky." Nechci rejpat, jen by mně zajímalo, jestli je víc lidí, kterým úměrně s klesající cenou se zvedá zážitek z komiksu.
brkowycz1.2.2013 13:11Pindárna
- Tuhle serii Lovecrafta jsem také začal kupovat, předtím jsem jeho jméno znal z doslechu a chtěl jsem si konečně něco přečíst. Považuji to za velice vydařený vydavatelský počin a Lovecraft sám je prostě klasik, na kterého mnozí dnešní komiksoví i nekomiksoví autoři ve své tvorbě odkazují. Jak píše Kapis, člověk může sledovat autorův vývoj, občas H.P. překvapí nějakou odbočkou, je tam v druhém díle dokonce i jedna komediální dramatická povídka. Jakkoliv ho považuju za mistra hororu, nejraději mám asi jeho snové příběhy, za jejichž vrchol považuji "Snové putování k neznámému Kadathu". Konkrétně tato novela se čte těžce, ale fantazie Lovecraftova je obdivuhodná.
brkowycz30.1.2013 10:52Pindárna
- Určitě taky potěší další Hitman - loni všichni u "Zavíračky" nadávali, že nás "český vydavatel" ochudil o crossower s JLA :)
brkowycz22.1.2013 16:21Pindárna
- Já jsem tedy hlavně rád, že BBArt poctivě servíruje pokračování dvakrát ročně. Překvapila Banda, jejíž první díl vyjde v únoru a porkačování už někdy tuším v srpnu. Taky Swamp Thing, kterému příští rok vyjdou dva booky. Pěkný.
brkowycz22.1.2013 16:15Pindárna
Co vlastně Before Watchman? Četl jste to někdo? Je to hezká pocta Moorovi a jeho Strážcům, nebo je to fakt jen nastavená kaše?
Já osobně jsem spokojenej. Budu mít co dělat, abych skoupil vyhlédnuté komiksy BBArtu a Crwe, takže mi přemíra Supermanů a Batmanů, který nečtu, ani nevadí. - Aha... koukám i The Boys od Ennise... vázaná, 152 stran, 349kč. Moc pěkný BBArte!
brkowycz16.1.2013 12:44Pindárna
- Koukám jak blázen; - BBArt, Planetary, vázaná, 160 stran 349Kč. Kam se podělo tradičních 499??? I 160ti stránkový paperbacky stojí 399. To by mě zajímalo, jestli prostě byli levnější práva nebo došlo k jiné slevě v procesu výroby, nebo jestli to prostě "jde" vydat komiks s rozumnou cenou.
brkowycz16.1.2013 12:38Pindárna
- J.Connor: citlivý příběh, to bych snad doporučil 3 Stíny
brkowycz29.11.2012 12:26Pindárna
- Přijde mi, že pan Kaluž nevědomky spustil lavinu kurzívy (komentáře - scrollujte dolů....) :))))
brkowycz22.10.2012 11:49* Připomínky a návrhy
- Zack: Já bych řekl, že "A" je správně, cituji: "Je to větší šance, než vystavené v knihkupectví hřbetem, nebo ve vitríně." Tak je možný, že se jejich tituly tak těžce neprodávaj, že se jim ani nevyplatí platit distribuci :D
brkowycz20.9.2012 13:25Pindárna
- Kaluž: Jsem stejného názoru, hlavně u jednoho nejmenovaného českého nakladatelství, které vždycky vydá první díl a poté všechny své fanoušky na FB obviní, že si to nekoupili. V době kdy BBArt a Crew sází několik dílů serie za rok nikdo nemůže čekat, že budu kupovat serie na pokračování, když vím, že pokud nějaká kniha vůbec vyjde, bude to za dva roky. Klečim a modlim se, aby Crew příští rok rozhejbala Lucifera a Mýty, zatím pořád věrně doufám, že se dovydání dočkám a transformace na Fables prozatím neproběhla.
brkowycz20.9.2012 11:29Pindárna
A k tomu Goonovi, docela zajímavá nová obchodní strategie CC - kniha bude k dostání pouze v jejich e-shopu. - Když beru "vycházející", tedy už do nich nepočítám Sandmana, Hitmana a Preachera;
brkowycz18.9.2012 12:01Pindárna
1) 100 Nábojů
2) Lucifer
3) Bažináč
4) Transmetropolitan
5) Y: poslední z mužů - Kapis: Já televizi doma taky nemám. Jednou jsem dostal o známých starou, opravdu jsem se snažil doma televizi mít, abych nebyl za "intelektuála", ale ani jsem jí nezapnul. Když rodičům hlídám psa, projedu si jejich kabelovku s 50 kanálama, ale ani jeden program mě nezaujme natolik, že bych se vydržel na to koukat. Mám svůj počítač a "program" si sestavuju sám. Můžu si pustit co chci, kdy chci.
brkowycz4.9.2012 14:20Filmový a hudební klub
- BAT-SPOILERY:
brkowycz31.7.2012 09:49Filmový a hudební klub
To mi ani nevadilo. Přeci je logické, že když odněkud vyndáš "věcičku", která bez svého podstavce stává nestabilní, je jasné, že se stane stabilní poté, co jí tam vrátíš. A taky mi přijde logické, že kromě Pavlova bude vědět jak bombu zneškodnit někdo, kdo jí vyrobil - Waynovi závody (teda hlavně pan Fox, který tam evidentně je přes tyhle hračky). Že byl Alfred naštvaný taky chápu. Mástr Wejn ležel v pelechu 8 let a pak se rozhodl jít si hrát na batmana a ne nadarmo ho od toho Alfred zrazoval, taky pak dostal přes čumák. Určitě každý zažil někdy situaci, kdy nějaký jeho kamarád dělá píčoviny a ty mu pořád řikáš "Nedělej to, nedělej to, nedělej to..." a on to stejně pokouší a dělá to. Pak prostě přijde bod, kdy už člověk nemá na to dál sledovat, jak někdo vědomně svojí hloupostí ničí sám sebe, a prostě odejdeš. To podle mě Alfred udělal.
Ta bomba nebyla atomová, ale neutronová, i když bombám nerozumim, tak nevím jestli to něco mění. Hele, aspoň na konci nevyskočil Batman ven, s tím že místo padáku by mu posloužila americká vlajka. Jediný co mi na tom filmu trochu nesedělo, byli ty policajti v podzemí. Ale jestli je tam krmili... pohyb tam taky asi měli, kanály jsou přeci jen veliký... mno říkám, mě to prostě tak blbý nepřišlo. A co se romantický linky týče - vztah mezi Banem a jeho "komtesou" je zcela pochopitelný a ve filmu vysvětlený, holt člověk musí překousnout, že Bane ve filmu je jiný než ten v komiksu (i masku má z jinýho důvodu).
PS: Dítě přeskočilo lépe než dospělý - děti mají "čerstvou krev a mladý maso", skoro nic neváží, takže nepotřebují tolik síly na přesunutí svojí váhy, a nemělo na sobě ten provaz, který by jej svou vahou táhl dolů. - Mě se novej batman líbil. Závěr mě překvapil. Nic z toho, co by se tam dělo, mi nepřišlo nějak hloupé a nelogické. Asi nejsem tak náročnej divák, jako je DEmnoG. Naopak Inception se mi nelíbilo, protože mi přišlo, že jakejkoliv průser, kterej se ve snu stal, se dal vyřešit tím, že se ponořili do dalšího snu. Celou dobu jen mluvili o tom, jak je nebezpečný umřít a klesnout někam dolů... jak se to jen jmenovalo? Podvědomí? No každopádně, když se to stalo, ukázalo se, že to je vlastně v pohodě. Nolana mám hodně rád, je jeden z mála režisérů a scénáristů, kteří mají tu slušnost přijít s příběhem, který není naprosto průhlednej a na jehož závěru Nolan vždy divákovi laskavě odpoví na všechny otázky. A DKR řadím mezi jeho lepší filmy. Horší než DK, lepší než BB a Inception... tak někde na úrovni Dokonalýho triku.
brkowycz30.7.2012 16:01Filmový a hudební klub
- Taková návštěva by byla ideálním "comicsovým čtvrtkem" v Krakatitu... sice byl nebyl první v měsíci, ale co.
brkowycz17.7.2012 13:18Pindárna
- Mám podezření, že DC přišlo za Gaimanem a řeklo: "Buď napíšeš before-Sandman ty, nebo někdo jiný. Vyber si." Jinak si tu náhlou zprávu nedokážu vysvětlit.
brkowycz17.7.2012 09:38Pindárna
- "Zrovna když se všichni ptali, co bude před before-watchmen. To bude jako before Sandman?" - Neil Gaiman v San Diegu oznámil, že bude. A napíše ho on sám.
brkowycz17.7.2012 09:21Pindárna
geek-news.mtv.com/2012/07/12/sdcc-2012-sandman-neil-gaiman/ - Já chci mít taky takhle vymazlenej profíleček jako Kapisek!!!!
brkowycz26.6.2012 18:21* Připomínky a návrhy
- O čem by byla památná věta "Luku, jsem tvůj otec!", kdyby všichni dopředu věděli, že to tak je :-) A já osobně se koukám na sport jak kvůli tomu jak to vypadá, tak kvůli výsledku. Pro mě je znalost výsledku půl zážitku dolů. Koukat se na sport jen kvůli výsledku je naprostá blbost, to si můžu ráno přečíst v novinách, a nemusim u toho dvě hodiny sedět. Ale to je jedno, to je zase házení hnojem z jedný strany na druhou. Jen sem myslel, že je zbytečný psát sem nějaký hodnocení a komentáře, když to není pro lidi, kteří váhají nad koupí konkrétního komiksu. Protože jakkoliv se to někomu může zdát opozdilí, reterdovaný, zbytečný a dementní, jsou prostě lidi který naštve když se dozví konec.
brkowycz31.5.2012 12:04Pindárna
- Vinetou taky nestojí a nepadá na tom, že Vinetou v posledním díle umře, ale spousta lidí u příběhů ocení překvapení a není třeba, aby jim to někdo vykecal a zkazil. Chápu že někomu to nevadí, ale třeba by šlo respektovat ty, kteří mají tyhle překvapení rádi. To je pak jako se koukat na hokej/fotbal (doplň sport) a vědět, kdo vyhraje.
brkowycz30.5.2012 12:48Pindárna
- :-D a je tu nový pan Spoilerista, křestním jménem Palo. Fry mu svojí letmou zmínkou nesahá ani po kotníky.
brkowycz29.5.2012 20:59Pindárna
- Fry: Asi nechápeš význam slova "spoiler" - tedy: "informace, která prozrazuje klíčovou část děje (např. rozuzlení)". A to tu opravdu kde kdo nedělá. A opravdu to určitě nedělám já, a už vůbec ne u Supermana: Rudý hvězdy. Ty si zřejmě myslíš, že spoiler je něco jako "popis děje" ale není. Když uvedeš v hodnocení část děje, nevadí. Když uvedeš zásadní, klíčovou část děje, která by čtenáře na konci mohla překvapit, tak je to nehezkej spoiler. Když už ho píšeš do hodnocení, napíšu před to "pozor spoiler". Já se omlouvám, že to tady tolik řeším, ale u mě jsou konce důležité, můžou špatný příběh udělat lepším a dobrý příběh zase úplně zkazit. Podle mě nemá smysl něco číst, když znám konec. To jsem nenáviděl na střední při hodinách literatury, kdy nám učitelka prozradí celý příběh, včetně pointy a pak nás nutí to číst. "Nakonec se zblázní, a všechny zabije. Teď si to přečtěte..." - to mi prostě nedává smysl!
brkowycz21.5.2012 14:33Pindárna
A "mé komentáře jsou (většinou) plné spoilerů" - "kdo tě nutí je číst?" No, osobně neznám moc lidí, kteří by chtěli aby jim někdo převyprávěl celej děj i s pointou, že se podle toho rozhodnou, zda to budou číst. Člověk ocení při výběru (alespoň já!!!!), co dalšího by stálo za koupi, smyslupné recenze bez prozrazení hlavní pointy - a jestli u většiny svých hodnocení prozradíš konec - pak by je neměl nikdo číst - pokud je nebude nikdo číst - jaký je smysl vůbec něco psát?
Například tvůj popis Preachera 1 spoiler neobsahuje. Superman ano, hned v první větě. Cením si tvého slibu, že si na to dáš příště větší pozor. - Zdá se mi to, nebo Fryův komentář u comicsu "Superman: Rudá hvězda" skutečně obsahuje celkem zásadní spoiler hned v první větě bez předchozího varování?
brkowycz20.5.2012 14:27Pindárna
- Teď má CC plno práce s "rekonstrukcí" Vrány, protože ta tady vyšla zatím jenom třikrát a je hrozně důležité, aby se českému čtenáři dostalo do rukou těch pár nových stránek, které z nějakého důvodu nebyli v předchozích třech verzích a nejednou se odněkud vynořili. Komentovat, s jakou vážností nám na FB podávaj práci na nové-staré Vráně, snad ani nebudu. Ale dobře, chápu že v tom jsou peníze, tak budiž. Ale rozhodně by mohlo CC pokračovat v rozjetých seriích, nebo dát zprávu, jestli se nějak v blízké době chystají dotisky. Mluvím hlavně o Hellboyovi, budou taky první čtyři knížky ve formě paperbacku, někdy v dohledných deseti letech? Nebo budu muset mít půlku knihovny v tvrdý vazbě druhou v měkký? Nebo respektive, kéž bych mohl mít, protože mi chybí dvojka a trojka, které nejsou k sehnaní. Ještě horší je to u Sin City, kde jednička a trojka vyšla akorát ve formě hard-coveru. Bude ještě někdy dotisk ve fromě paperbacku? Nebo si mám koupit teda jedničku a trojku v hardcoveru? Protože jestli si je koupim v hardcoveru a oni pak najednou vyjdou v paperbacku, tak zešílim! Nemluvě o tom, že rychlost vydávání pokračování je na úrovni Netopejru, a to už je fakt co říct.
brkowycz16.3.2012 13:55Pindárna