• Darth Raelchi
    No dalsi dobova zalezitost, kterou hodnotit optikou dnesni doby, tak vyuzijeme nejspis veskere bodove spektrum. Nicmene, hodnoceno z pozice historickeho kontextu, musim dat plny pocet. Redakcni a vedecka prace je na vybornou, akorat ten format je opravdu otresny na cteni bezneho textu, ale s prihlednutim k puvodnimu formatu Kulihraska, jinak to ani neslo. Co me trochu mrzi, je absence vetsiho poctu Steinerovych ilustraci, ale zase, je to vic Kulihrasek, nez Steiner. Takze co naplat... Samotna kresba je opravdu famozni, ale rikam to jako clovek divajici se na to dnes. Chapu dobove komentare, protoze uz na 20.-30. leta je takovy styl docela mimo. Jenze, je to Kulihrasek, ktery si ani na to hrat nema a ma byt pouze vychovny a zabavny primarne pro detske publikum. Sam si matne vybavuju ze jsem jedno leporelo mel, poslepovane paskou, odrene a v podstate salatove. Kdyz jsem videl tuto kresbu "poprve", okamzite mi blesklo hlavou, ze nekdo mel za mlada rad Maleho Nema, i kdyz se to v textu nijak nepotvrdilo ni vyvratilo, ta podobnost je az neuveritelna. U Kulihraska me mrzi jen jedina vec, a to je jeji obsahlost, resp. jeji absence. Skoda, ze to zkratka neni vic komiksove. Ja tu kresbu opravdu muzu a i kdyz je to na dnesni pomery vlastne naivni az stupidni, ma to cosi do sebe a Voleska je ctiva a zapamatovatelna. Za me rozhodne vedou hlubiny oceanu a kouzelnik. Tam jsem se kochal nejvic. Steiner je opravdu vynikajici kreslir a ilustrator a zaslouzil by si vlastni monografii jako maji jeho dobovi souputnici, viz Burian, Lada aj. Kdo chce poznat dalsi dejiny komiksu u nas, at nevaha a Kulihraska si jde okamzite koupit. Pro zbytek je to bohuzel vec, ktera se ma jen odfiltrovat a jit dal. Tohle bezny komiksovy ctenar absolutne nemuze pochopit, natoz k tomu mit vztah.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.12.2021 22:36Velká kniha komiksů - Jozef Schek
    Co me teda hodne prekvapilo, je absence komentaru u teto sbirky. Skoro snad kazda antologie s nejakym tim starim ma plejadu komentaru. Proc tahle ne?!
    Nicmene ja si dovolim pridat dalsi. Skvela a primo povedena sbirka se BBartu povedla. Schek je skvely kreslir, jiz me presvedcil ve Vetrniku a Pionyrovi. Tak "zapadni" kresba u nas snad ani nikdy nebyla, pomineme-li Saudka a jeho zalibu v golden age of comics. Skvela prace s panely a vypravenim pribehu, obcas jsem se ztracel v te zmeti textu a me neznalosti slovenske cetby, ale diky kresbe jsem se dokonale chytal. Scifarny u nas chybi a koukam uz tu byly nejaky ten cas! Velmi dobre povedene! Zelena smrt a Navrat do zajtrajska byly exkluzivni. To jsem si fakt uzil. Desiata planeta a Poaledna hodina maji uzasnou kresbu a jsou rovnez krasne citelne. Povedena sbirka!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.12.2021 18:16Pochmurný kraj #08: Nenávratno
    No, nakonec to skoncilo predvidatelne, v coz od zacatku nedoufal, ze to tak dopadne. Klasicky pribeh o vykoupeni se ze svych "hrichu", vzdat se schopnosti, nejak se to vyresi a vse se vraci do starych dobrych koleji. Finalni souboj ala supraci byl des, ale nejak to hezky skoncilo. No, klasicky americky horor.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.12.2021 18:02Pochmurný kraj #07: Smrákání
    Cele mi to prestava davat smysl a je to jako pozorovat hrani si na pisku. Mam moc nemam moc, co s ni, kam pak s ni.... Proste mi to tu cele unika, oc vlastne jde. Je to takovy divny horor.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.12.2021 17:23Pochmurný kraj #06: Hájení
    Uz to zacina nudit, jak se to tak furt vlece a toci v kruhu. Ale aspon neco malo jsme se dozvedeli.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.12.2021 05:01Batman: Černé zrcadlo
    Dřív jsem z toho byl odpálený víc, nota bene, že se mi podařilo číst verzi Noir, a to byla jízda! Když to tak čtu, tak je to sice hezké, ale vlastně jen navoněné a načančané něco. Ty batmanovské pózy, které nedávají smysl, ano je to superhrdinský komiks, kde to je o tom, ale i tak, komiks který se tváří seberealističtěji, dělá tyhle přešlapy, jen aby se co, blejskl, předvedl... Pohnutky záporáků obecně jsou fakt dětinské a trapné, přihlédneme-li k tomu, jak vážně se tento komiks tváří. ALE... Na poměry DC je to pořád temné a drsné, dokáže to pobavit a věřím, že nováček nebo nezkušený batmanovec či DC-čkář bude z toho knockoutován během prvních 3 sešitů. Mně se jen potvrdilo, že tohle je cesta, která už je za mnou, ne přede mnou a tudíž nemá smysl se jí nadále zabývat. Superhrdinský žánr je mrtvý (nejen pro mě) a tohle je jeho jeden z posledních tyčících se pilířů (v hlavě mi zrovna běží báseň Ozymandias).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.12.2021 21:36SPY×FAMILY #02
    O poznání lepší než první díl, ale ještě pořád nejsem úplně chycenej, je to lepší, ale ještě mi pořád něco chybí. Přesto se těším na další díl. Celkově je to dobře rozehrané, čtenář se víc chytá.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.12.2021 19:08Vrána (5. vydání)
    Obecně nemusím tyto depresivně laděné příběhy, nota bene, kdy se musí autor vykecat ze svých stavů takto. Ano, dělá to v podstatě každý autor, to bych nemohl číst nic, jen chci říct, že prostě tento styl není můj šálek. Nicméně, pomineme-li tohle mé krátké prohlášení, nakonec jsem se docela "bavil", lze-li to u takového komiksu vlastně říct. Musím po letech uznat, že Vrána má něco do sebe, čte se dobře a je to opravdu testament duše, mix přímočarého příběhu s básnickou lyrikou na bázi života a smrti, a života po ní. O'Barr to docela dobře kombinuje a čtenář, ač ví, co bude následovat, a jak to všechno dopadne, přesto netrpělivě vyhlíží konec, to umí málo děl. Kresbě nemohu nic vytknout. Velký formát ji navíc svědčí, takže tady můžu CC pochválit za dobře odvedenou práci. Bonusy a vše kolem rovněž vynikající. Je paradoxem, že v literatuře takový žánr nemusím, ale hudebně mi nevadí, takže playlist fakt potěšil. Suma sumárum, 4 hvězdy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.12.2021 13:55Labyrint: Nezdolné srdce
    Proč? Proč, pane bože, proč? Klasika, ne-klasika, proč by měl mít kterýkoliv film nějaké doplňky? Čím dál víc mě tato část popkultury přijde zbytečná a místy i zvrhlá. Tady hlavně to druhé. Ano, mám rád Vetřelce, Star Wars, ale tam se můžeme dušovat nějakou originalitou a pokusy o nové, pomineme-li nový kánon, který mě moc nebere. Tohle je pro mě prostě zbytečná adaptace nebo rozšíření. Samo o sobě by to tak nevadilo, kdyby to nějak posunulo film Labyrint, ale co se zde vlastně dozvíme? Nějakej svět s despotickým vládcem Sovou, labyrint, hon a hra o dítě, odbočky, které děj neposouvají a jenom ho rozmělňují. Závěr byla katastrofa. Na co si tvůrci jako hrají? Bože můj, to má být jako cool? Tak to udělejte jako řádnou poctu 80. létům po vzoru předlohy a dobrý, bude to mít své fanoušky i odpůrce, ale posouvat do roviny současné doby a "nalákat" nové fanoušky na jeden ve své době prodělečný film je sakra málo. Jim Henson byl mistrem svého řemesla, jeho filmy mají své kouzlo, ale to neznamená, že se to dá předělat do současnosti. Buď si k tomu někdo cestu najde, i dnes, nebo ne. Stejně jako The Dark Crystal seriál na Netflixu, to bylo jako co? Ne ne ne, všechno špatně, jediné pozitivum vnímám, že se komiks dal docela číst, jen ta délka mu škodí. Kresba fajn, standard v USA, neurazí a je čtivá a komisková. Občas nějaký fórek pobavil - art skřeto :-), ale to je asi tak všechno, slovy Forresta Gumpa.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.12.2021 13:47All You Need is Kill - Stačí jen zabíjet
    Čekal jsem asi větší terno, ale téměř 500-stránkový příběh je vlastně postaven na ideji jednoho dne. Nosná myšlenka opakování je být lepší, no bodejť, 1000x opakované donutí i největšího "blba" poučit se z vlastních chyb. Čímž tímto komiks neodsuzuji, jen, že mi to přijde málo. Film Na hraně zítřka vytáhl z tohoto syžetu to nejlepší, co mohl, dle mého názoru. Román jsem nečetl a komiks je pro mě řadové a dobře zmáknuté sci-fi - not great, not terrible. Kresba je pěkná, ale občas v té změti akce mátlo v organizaci panelů a musel jsem víc studovat, co je co. Jinak ale spokojenost, neurazí.
  • Darth Raelchi
    Tady budu hodně subjektivní, protože mám tuto tematiku obecně moc rád, musím dát 5 hvězd. Prostě nemůžu jinak. Je to (byla to) pro mě naprosto nová kapitola v mém komiksovém vzdělání, pomineme-li pár pomníků z dob minulých (Kruml, Busch apod.), tak tohle je přesně to, co jsem hledal. Tahle kniha má opravdu "všechno". Dá se říct, že to je velmi stručný, leč kvalitní, přehled domácího komiksu do 19. století, s mírnými odbočkami. Bohužel tahle publikace postrádá jakousi svěžest, dalo by se říci, že je až moc odborná a popisná. Občas jsem měl problém se zorientovat v textu v té záplavě jmen, názvů, čísel atp. Odborné termíny se daly odvodit nebo dohledat, to bylo v pohodě, ale občas jsem měl problém, že na mě mluví robot s přehledem dat, který to na mě chrlí a chrlí jedno za druhým. Nicméně to mému zážitku nijak neupíralo na ničem, obrázkové přílohy v textu a apendixu byly nádherné, poučné a velmi milé. Čím dál víc mě láká i to naše retro. Tuhle knihu bych nejraději doporučil všem, kteří mají kulturní zájem, nicméně je to opravdu úzkoprofilovka, která není pro každého. Prokůpek opět dokázal, že je mužem na svém místě. Děkuji!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.12.2021 13:09Obraz Doriana Graye
    Musim uznat, ze po dlouhe dobe dalsi poutava a solidni adaptace. Zkratkovitost tam je, ale aspon se to dobre cetlo a spojeno s kresbou pane Sredla, jsem se opravdu nenudil. Opravdu slusna prace.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.12.2021 18:00Pan Neporazitelný #01: Okresní hrdina
    Libi se mi ten originalni pristup k mediu a neuveritelna obrazotvornost a predstavivost pane autora. To si zaslouzi velky obdiv. Kresba v pohode, ucelova, presto dostatecne originalni. Vylozene nemuzu rict nic spatneho na tento komiks. Proste dalsi zajimavy pocin a jsem rad ze se do nej Crew pustila. Parada.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.12.2021 11:34Pes baskervillský
    Slušná adaptace, ale mám z ní pocit, že ji můžou pobrat lépe ti, kteří znají původní román. Je to velmi zkratkovité, i když vezmu v potaz, že je to poměrně dlouhá adaptace. Je to krásně napanelované a líbí se mi vypravěčský styl, ale zároveň mi to přijde takové rutinérské. Kresba je dobrá, s ní problém nemám, nicméně mi od Štěpánka mnohem víc sedí Krakatit a jeho starší kraťasy. Pro mě je to solidní práce, která zabaví, ale nijak zvlášť neobohatí.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.12.2021 21:09Bludiště 2
    Tohle me uz vubec nebavilo. Jak jsem videl nejaky potencial u prvni knihy, tak tady je to zamereno jen na nejake kecani na bazi ma me rada, nema me rada, naprosto zbytecna kapitola. Mozna to treti dil uvede na pravou miru a dvojka bude davat smysl, takhle jak je to ted, mi prijde, ze se tam vlastne nic zavazneho nedelo, jen kecy, kecy, kecy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.12.2021 06:32Retro Sci-Fi Speciál I. (varianta B)
    Při avizování vydání nějaké takové sbírky na fb Zaniru se přiznám, že jsem neměl ani páru, co čekat. Bylo to jen zajímavé a obálky vnadily a vnadily. Když už to konečně vyšlo, ani jsem neváhal. Retro, sci-fi, Austrálie - co víc si přát. Jediné co mě na první dobrou hned zamrzelo, že se jedná o výbor povídek sešitů 1 - 9. Nicméně po bližším zkoumání se lze domnívat, že tohle je jen první vlaštovka, která na sebe nenechá dlouho čekat. To je ale zároveň i hlavní problém této sbírky. Povídky jsou milé, úsměvné, slušně napsané, ale nejedná se o veledílo, a to ani na poli komiksovém. Tak se nabízí otázka, o jaký výběr se jednalo... Tematický? To nejlepší? Autorský? Buď jak buď jsem si říkal, jestli je tohle to nejlepší, co v sešitech 1 - 9 vyšlo, tak si nedovedu představit, jaké budou další povídky. Nicméně jsem poměrně optimistický a věřím, že to je prostě "nějaký" výběr a další sbírka bude podobně povedená.
    Abych ale napsal i pár pozitivních řádek, tak jsem byl v podstatě spokojený. Obecně mám s antologiemi problém kvůli délce jejich příběhů a většinou se tak jedná o "onanii" kreslíře. Tady to vnímám méně a spíš mi to přijde jako ryzí pocta žánru, ale po australsku, což ale na druhou stranu není úplně evidentní. Jinými slovy, australské to je jenom díky tomu, že se to tam napíše, ale vyloženě z toho Austrálii necítím, možná to Australan vnímá jinak, ale já to tam neviděl. Když ukážu běžný český venkov, taky v něm jako cizinec nemusím nutně poznat Česko, že? Kresba jednotlivých kreslířů je opravdu povedená, některá se mi líbí méně, některá více. Je to zase moderní styl a je to znát, že Australani umí udělat komiks, dobře panelují, nemate to a ještě to odsýpá.
    Jednotlivé příběhy mají tu výhodu, že se v nich dokážete najít se svými popkulturními znalostmi. Co by fanoušek retra a starých scifáren 30.-50. let jsem si přišel na své hlavně v Penny Powersové. Tam se fanoušek vyřádí do maxima. Bruno a Maggie tvoří zajímavou dvojici a kdo ví, třeba to bude trademark Retro Sci-fi Tales. Rozhodně mají dobře našlápnuto na víc příběhů, chemii mají dobrou a příběhy bavily. Cthulhuovské Mocnosti osy byly také příjemné a ještě s verneovskou příměsí. Dále mi Dutí lidé po přečtení Bomby o to lépe vynikají a zapadají do kontextu. V neposlední řadě nesmím vynechat Velký spánek se svým bladerunnerovským rázem. Krátké a úderné. Ostatní příběhy jsou také dobré, tam nic nemůžu vytknout. U těchto jsem se jen víc pozastavil. Nacisti a dinosauři jdou dohromady vždy přece.
    Celkově hodnotím kvalitu příběhů někde kolem 3 hvězd. Provedením a zpracováním jdu nahoru, k tomu podepsaná kartička od tvůrců dává o to víc palec nahoru. Nevím, nevím... Dost se shodnu dole s Norrim
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.12.2021 08:53Ptáčátko
    Zajímavý nápad a myšlenka, ale tak nečitelná. Celou dobu mi to přišlo, že čtu pohlednice s nápisy. Jako kdyby chyběla autorům nějaká představa o koherenci textu a plynulosti vyprávění příběhu. Všechno mi přišlo jako zkazky a úderky, které k sobě někdo seřadil a přilepil k sobě, aby to zdánlivě působilo úderně. Pro mě to byl jakýsi chabý pokus o Francii, kterou dělal Jodo, Moebius a jim podobní. Vše naprosto nepřehledné a celé to vyšumí do ztracena. Pro mě je to komiks o symbolech, které ale nemají potřebnou úroveň a zařazení do příběhu. Kresba byla slušná, ale že bych byl z ní odvařený se říct nedá. Bohužel 2 hvězdy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.12.2021 08:49Warcraft: Legendy #01
    Nejsem bůhvíjaký hráč, u mě to skončilo WarCraftem 3, ale i tak jsem neodolal a vážně se moc bavil. Krom jediného příběhu (s gnómem a trollem), jsem se opravdu bavil celou knihou. Skvělá kresba, dobře napsané příběhy, pravda, místy ukecané, ale vcelku bez problému. Co zamrzí je zjistit, že první příběh navazuje na něco co u nás vyšlo v Alpressu v roce 2009 (Sluneční studna). Třeba se dočkáme nového vydání od CRWE. Problém je, že jsem to ani nemusel někde vyčíst a je to z Tragova příběhu vyloženě do očí bijící. Nicméně, jde to zvládnout přečíst, jen je to škoda. Druhý příběh je klasická honba za slávou a z pohledu Aliance mě to vážně bavilo, ty drobné nuance a pohnutky postav. Třetí příběh mě nebavil, prostě mě to nechytlo. A čtvrtý příběh byl vyloženě labůžo. Ten byl vynikající. Příběhy jsou obecně v této sbírce předvídatelné, ale k dobru jim přidává, že ctí WarCraft svět, aspoň tak, jak ho znám. Prostě staré známé syžety, ale po warcraftovsku, a to je ta přidaná hodnota.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.12.2021 08:42Parchanti z jihu #01: Takový to byl muž
    Tak tenhle Aaron mi neskutečně sedl. Drsné, vtipné, smutné, temné a jižanské. Otázka amerického Jihu mi přijde dnes velmi úsměvná, ale holt amíci si asi potrpí na "dlouholeté" tradice. Každopádně to nic nemění na faktu, že já se od začátku do konce bavil. Za mě 5 hvězd.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.12.2021 18:09Město světel
    Naprosté utrpení to vůbec dočíst. Pořád se jenom žvaní a nic se neděje, ještě k tomu v tak nudném prostředí a s nezáživnými lidmi. Tohle jde mimo mě.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.12.2021 18:08One-Punch Man #02: Tajemství síly
    Tak tohle bylo úplně mimo. Samej zmatek, pořád se někam skáče, nedokončují se myšlenky a části příběhu, viz Nosoroh. Najedou je to celé jinde a pak zase někde jinde. Postavy přicházejí a odcházejí, jak lidi v nádražním bufetu. Přijde mi to jako komiks stojící na hláškách a proklamacích. Děj nula. Jak jsem prskal u první knihy, tak tohle bylo úplně mimo. Druhou hvězdu dávám za kresbu a za pár vtipných momentů, např. metody stát se silným pobavily, jako fakt, teda doufám, že to autor sám bral jako výsměch žánru, jinak nevím nevím.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.12.2021 08:57Orlové Říma, kniha III. & IV.
    S timhle dilem uz jsem mel trosku problemy oproti predchozimu. Prislo mi to vice predvidatelne a to bohuzel tim spatnym smerem. Ze se proti Rimanum obrati, jsme tak nejak tusili, ale bylo by o to lepsi, kdyby k tomu vedla delsi a zajimavejsi cesta, a ne takhle primocare a ze Rimani jsou pitomci, kteri to jen nepoznali. Nebo kdyby se ty role tech dvou bratru prohodily, to by bylo neco! Tahle kniha mi proste dala mene nez predchozi. Tam, kde se budovaly charaktery, se v teto budovaly jen duvody, proc utocit a jit do boje. Ano, bavilo me to, ano kresba je skvela, ano porad jsou to Orlove Rima, ale jaksi jsem cekal vetsi uder na solar. Presto je to porad kvalitka. Skvela serie. Uvidim, co dalsi dily, treba prekvapi.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.12.2021 08:48Šninklova veliká moc (paperback)
    Muj nazor je, ze by se klasiky nemely menit, ani do nich nijak zasahovat. Na druhou stranu jsem docela benevolentni k remasterovani u filmu a hudby. Proc by komiks mel byt jiny.... Mozna proto, ze dojde k velke zmene, ke zmene uvazovani a pojimani daneho dila?
    B&W Sinkl je klasika, do ktere jsem se zamiloval na prvni dobrou v dobe, kdy jsem o komiksech moc nevedel. Hned me to uhranulo. Ten mix mytologie, religionistiky, konspiracnich teorii o nasem puvodu, to vse hezky zabalene do uchvatne kresby Rosinskeho, to dnes malokdo umi. Thorgal je dite Van Hammea a Rosinskeho, ale Sinkl je jejich dospely jedinec.
    Schvalne pisu Sinkl, ne Sninkl, protoze to znam takhle, i kdyz uz mam ted za sebou i barevnou verzi. Pro me to bude Sinkl, je to i zvukomalebnejsi a vyslovnosti to dela dobrou sluzbu.
    Ale Sninkl! Kolorovana verze je pekna a pri srovnani s cernobilou, je to proste jine. Vyniknou jine detaily. Konkretne postavy jsou vice vepredu a lepe se mi s nimi pracovalo pri cteni. U cernobile jsem to vnimal jako celek, jeden zivy organismus. Cili barevna verze nedela ostudu svemu predchudci, je to porad kvalita, postavy dostanou vetsi prostor, svet opravdu ozije, ale na druhou stranu se pridava na stranu vsech ostatnich francouzskych komiksu, kterou zachrani jen Rosinskeho kresba a skvely scenar Van Hammea. Proste mi prijde ze zapadne do tech ostatnich, at je sebelepsi, tou cernobilou byl cimsi jedinecnym, vynikal, byl vyvoleny U'nem. Do toho je mensi format, coz je dalsi skoda. Sninkla ve vetsim! Nicmene ma zase lepsi preklad a tolik si nevymysli ruzne patvary a frajerinky. Bonusy a extra kvasem malovane stranky ze Sninkla delaji opravdu diamant. Ja teto knizce vlastne nemam co vytknout, pouze poznamenat, ze je to jine a ja to vnimam, nebo vidim. Nicmene brat tuto verzi jako prvni a tudiz jedinou, neni vubec co resit. Ja jsem rad za obe, ja mam Sinkla / Sninkla moc rad. Pro me to je zacatek vazneho komiksu v mem zivote. Je to kus nostalgie, je to i kus historie komiksu v Cechach, ve svete ani nemluve. Zaroven je Sninkl nadcasovy, ktery ma porad co rict. Tak bezte a ctete! Nechte se tim unaset stejne jako ja tenkrat, i dnes.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.12.2021 08:52Chlad
    Je to sice blbost, ale dá se to. Prostě jako současná produkce hororů, je to hezké, načančané, bohaté na audiovizuál, ale to je tak vše. Prostě se na to hezky kouká, je to popkorňák, ale jinak z Chladu nic jiného nemám. Chybí mi tam smysl. Proč se děje to, co se děje. Vlastně nevíte nic. Jenom to, že se nějakej chladnej týpek "probere" a začne bojovat proti nějakýmu jinými chlápkovi tím, že snímá z lidí šílenství. To je jako vše? Hladový svět je jako co? Jak to funguje? Kdo se tam může dostat a za jakých podmínek? Proč jenom šílenci? A jak to s nimi funguje? Není to relativní? Kdo je vlastně šílenec? Proč se na tom přiživovat? Prostě zákonitosti tohoto světa jsou nevysvětlené, ani se s nimi nijak zvlášť nepracuje. To nejlepší, co se mohlo stát v knize je nakonec rozbito, když se vrací Čipera. Právě představení Obrtlíka bylo velmi zajímavé a plné očekávání, kterou autoři bez ladu a skladu vložili do příběhu, budiž, ale pak s ní tak nehezky zatočili, že ji vlastně hned odstřelili v druhém volumku. Proč? Tak skvělá a zajímavá postava, když už se teda neřeší origin a nějaké to vysvětlení, tady by to dávalo smysl. Dále, Reece je jako kdo? Jak do toho zapadá, když vlastně není šílenec a jedinej důvod, je, že má chladného chlápka doma a proto se to kolem ní točí? Moc příhodné a tudíž málo uvěřitelné. Celý Chlad stojí teda na čem? Jaká je nosná linka? Hlavní syžet je jako co? Že je svět šílený, hmmm amíku, grow up, to už víme. Co tam máš dál kámo?
    Suma sumárum, je to prostě hororový popkorňák, který vás sice pobaví, ale smysl v něm nehledejte. Autoři to bohužel nedotahují do konce a spousta věcí zapadne a nevynikne. Kresbu můžu jen chválit. Je naprosto famózní, i ta změna stylů, aby vynikly dané doby a světy. Fakt smekám!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.12.2021 15:35Vražedně dokonalá
    Naprosto zbytečný komiks. Jako o čem má být? Kdo dneska jen tak si řekne, hmm, co udělat příběh ze 60. let (i když mi to více připomíná 50. léta) a ukázat, jak to měly ženy "těžké", ale přitom to udělat stylem, že se na to nebudeme cíleně zaměřovat a místo toho uděláme Badass motherfuckin' mother! Co víc si přát, že? Když to vezmete jako zábavovku, funguje to. Takovej komiksovej popkorňák. Jenomže tohle vydržíte chvilku a v podstatě to budete knize taktak odpouštět první volumko, že tam vlastně chybí příběh. V druhé už by to mělo někam směřovat, a vlastně to nikam nesměřuje. Celkově se každé volumko moc rychle uzavírá, děj a postavy nestihnou dostat řádný prostor, dělají to, co dělají, protože proto a pak bum cvak konec. To samé druhé volumko, jen to tam působí o to neorganičtěji, protože už je svět vytvořený a nějak funkční. A aby toho nebylo málo, zase je tam nácek. Doprčič, furt to samé dokola. Proč tam autorky raději nedaly jinou zápornou postavu...?! Proč se zase stylizovat do klišé, které je dnes totálně passé a nikoho to už tak nenadzvedne. Tenhle komiks je všechno, jen ne originální a s příběhem. Zábava na jedno použití, krásný střed.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.12.2021 15:28Barbar Conan #03: Labyrint smrti
    Solidní Conan. Je to už sice nadstavená vata a dalo by se říct, že kam s Conanem jít dál, ale paradoxně to tu aspoň fungovalo a dalo se to číst. I když poslední tři kapitoly šly kvalitou dost dolů. Už jen samotná idea celého labyrintu dostane na zadek ve 4. kapitole, protože tak, jak příběh krásně graduje a působí mysticky, buduje napětí a čtenář si říká, wow, to vypadá zajímavě, tak bud cvak, klec spadne a je to zase klasická "honička" ála Aliens. Jakoby to nemělo dávat smysl a kapitola 4 mi tam přijde implementována násilím, rychle se to uzavře a pak se poslední dvě kapitoly žvaní o meči. Co to zachránilo, byl paradoxně konec knihy, kdy se nabízí pokračování, tudíž to všechno aspoň zapadá do kontextu, a celý příběh je tak aspoň nějak zachráněn a pak se uvidí, co bude dál...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.12.2021 15:24Mike's Place (pevná vazba)
    Čekal jsem asi víc. To, o čem má tento komiks pojednávat je strašně rozmělněno do každodenních aktivit hlavních a vedlejších aktérů tohoto příběhu. Zkrátka to tak nevyzní a působí to, jako by to někdo hodně z dálky pozoroval a vlastně o tom moc nevěděl. Kresba mě moc nebrala, ale číst se dala. Za mě střed.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.12.2021 21:46Requiem: Upíří rytíř III.
    Konečně to zapadlo. Tahle kniha mi teprve až teď začala říkat, jo, to je ono. Teď to sedlo. Pecka a pecka. Sranda a sranda. Lépe jsem se orientoval v postavách a ději. Nota bene, že nám Mills více ukazuje temná zákoutí tohoto zvráceného světa, vše v podání skvělého Ledroita. Mnohem víc mi to vše dávalo smysl, i to víc drží pohromadě. Pouze ve třetím albu jsem se občas ztrácel, spíš mi to přišlo takové utahané, až jsem kolikrát přejížděl očima a musel jsem se párkrát vracet. Přesto všechno je to ale naprostá jízda, od A do Z. Odtud už Requiem světu věřím. Těším se na další nářez.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.11.2021 19:57Kočičí rytíř & soumrak démonů
    Pribeh nedrzi pohromade a je to na bazi, mam rad kocky, tak si udelam pribeh. Skoky a skoky, od jednoho k druhemu, bez ladu a skladu. Hlavni hrdinka je tam proc? Na okrasu asi. Kocka je protivna a zasazeni do kontextu ve spolecnosti pusobi jednou, ze bacha, abych se neprozradil a pak otocim a mezi lidmi spustim brutalni spoust, ktere si asi nikdo nevsimne. Logika pribehu naprosto chybi a vse je ucelove. Kresba ujde, ale nestaci to.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.11.2021 17:25Sweet Tooth - Mlsoun #01
    Skvele! Vse zapada. Svet je dobre vybudovany a krasne vse odsypa. Hlucha mista nevidim. Postapo, jak ma byt, protoze neni prvoplanove. Lemire je tu i kreslirsky velmi vyzraly. Proste parada.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.11.2021 15:16Klece
    Vetsi p******u jsem v zivote snad necetl. Pardon, ale ja k tomu nemam nic pozitivniho. Nudne a nezazivne. Kecy postav o nicem, s nimiz jsem se absolutne nedokazal ztotoznit, natoz si k nim najit cestu. Kresba des a otres. Vlastne se tam nic nedeje, porad bud monology nebo prochazky o "nesmrtelnosti" chrousta. Pro me nejhorsi komiks v zivote, ktery jsem kdy mohl cist. Simply the HNUS!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.11.2021 23:11Hellblazer: Vzlety a pády
    Předvídatelné, očekávatelné a svým způsobem vlastně průměrné. Spíš velmi lehce nad průměrné. Kresba je dobrá. Příběh prostinký. Vtipné to také bylo. Soudce se fotil se svým idolem mi dalo do těla, ale zase mi vadí ta cílená levicová agitka. Boháči jsou zbyteční atp. To mi přišlo vyloženě trapné, svádět vše na jednu určitou sortu lidí. Ještě víc polarizovat společnost by asi nešlo, že... Nicméně z hlediska komiksového, to není průšvih. Tak co s tím, hm... Pro mě je to vše na 3 hvězdy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.11.2021 23:06Hubert
    Moc krátké na to, abych se dostal pod povrch tomuto příběhu. Na druhou stranu jsem ještě nečetl minimalistický komiks, takže aspoň něco. 80 stran je prostě málo. Nic nemůže pořádně vyniknout, takže co s tím.... Kresba je dobrá, specifická a svým způsobem výrazná, ale jinak jsem si k tomuto komiksu neudělal vůbec žádný vztah a po 15 minutách četby ani jiného nelze čekat. Příběh tam nějaký je a hloubka taky, ale prostě je to krátké!
  • Darth Raelchi
    Bavilo mě to, ale měl jsem jakýsi pocit, že mi něco chybí, resp. uniká. Často se čaropsi odkazovali na Burden Hill a nedokážu z toho pochopit, jestli je to to, co jsem už četl v knize 1 a 2, nebo je to něco zgruntu nového. Každopádně je to další dílek mozaiky čaropsů, tak proč ne. Pobaví, hraje to dohromady, svět docela drží a je to takové milé povyražení. Mnohem víc se pracuje s celým univerzem než tomu bylo předtím. za mě dobrá práce.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš21.11.2021 15:22Tajné impérium II.
    Jak to tak krásně gradovalo v první knize, tak v této to jen tak pobublávalo, až to vyšumělo. Naprosto předvídatelné a ty velkohubé kecy Hydry a spol. byly po čase vyloženě protivné, když jste tušili, jak to dopadne. Navíc mi přišlo, že to jaksi postrádá smysl, nějak se to tam uzavřelo, nějak to dopadlo. Nějak to dává smysl. Omega byla zbytečná a zase jen kecy, asi si chtěl Cap pokecat na terapii sám se sebou. No děs. Krewsba byla skvělá od Sorrentina, ale zbytek byl děs. Tahle kniha to pohřbila a zase se nic neděje. Hmm, Marvel jede...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.11.2021 18:42Strážci (2. vydání)
    Podruhé a zrovna druhé vydání. Strážci mají bohužel jednu velkou nevýhodu a to je kolísavost jednotlivých epizod. Některé jsou zábavné, některé viditelně trpěné kvůli režimu, některé jsou nedotažené kvůli deadlinu nebo něčemu podobnému, a některé jsou prostě nezáživné. Pár jich je výjimečných, např. pokladovka ála Tajuplný ostrov. Při druhém čtení už mě to tak nebralo jako kdysi a to, co jsem dříve vyzdvihoval, už mně teď přijde jako průměr. Kresbu nebudu nijak zvlášť rozpitvávat, ta je prostě pořád famózní a Kronika Strážců mi přijde Kobíkův vrchol. Běžná série mě od Kobíka nebavila tak, jak kdysi. Naopak Kovaříková je pořád dobrá a svou kresbou podtrhuje onu dětskou linku v příbězích, nejsem jejím HC fanouškem, ale zároveň to nerve oči. Prostě je to čitelné a milé. Epilog mi přišel velmi prapodivný, jako by kontextově vůbec nezapadal a byl tam vložen jaksi násilně. Vůbec jsem si k tomu nedokázal vytvořit jakýkoliv vztah a raději, aby tam nic takového nebylo a nekazilo to konzistenci hotového díla. Původně jsem si myslel, že se někde vyhrabalo Kobíkovo dědictví, ale nakonec se jednalo o zgruntu nové epizody, jak staré jsou, je teď nepodstatné. Bonusy jako vždy potěší, jsou téměř totožné z předchozím vydáním. Co bych vytknul je zadní obálka, která je jiná oproti minulé. Ta minulá to měla krásně rozhozené do etap vydávání s jednotlivými roky, tady to chybí a je to škoda. Je to pořád dobré, ale už mi to nepřišlo tak dobré, jako před 3 lety. Možná je to i tím, že jsem se mohl více věnovat postavám a jejich pohnutkám a musím říct, že mě některé projevy postav vyloženě zarážely. Už jenom to, že je to dobově jinde než RŠ, tak mi přišlo prapodivné, proč se kopíruje skoro zrcadlově onen model RŠ, viz holky a randění. Když si vezmu jiné komiksy v té době, např. Modrou pětku nebo něco z Větrníku či Pionýra, takové silné pohnutky vůči budování prvních vztahů a lásek tam prostě nevidím a tudíž to působí mnohem víc organicky. Tady jako by někdo cíleně tlačil na linku dětství, ale bohužel u kluků, kteří už na to věk nemají. To bude možná ono, že jsem se mohl víc zaměřit na postavy apod. Každopádně jako pokračovatel tradice RŠ to je samozřejmě pěkné a ve své době to svůj účel splnilo a pro mě to je další sonda do českého komiksu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.11.2021 00:53Gulliverova dobrodružství v Liliputu
    Prostě pro děti, co víc dodat. Zkratkovité a dobré (asi) pro seznámení. Kresba mi docela sedla od Oskara, jak s ním občas zápasím. Matně si to vybavuji z Ábíčka. Jako proč ne, je to taková správná blbinka do sbírky.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.11.2021 23:14Morgavsa a Morgana #04: Kočkonautky
    To je tak "blbý" až je to dobrý. Na nic si to nehraje, je to čistě pro děcka, i se to tak chová svým projevem, a přitom je v tom ryzí zábava a také to, že si to Kopl užívá plnými doušky. Takhle si představuji pohádky pro současnou mládež. Ryzí a nefalšovaná sranda a zábava. Starý, poctivý quest pro děti. Nejsem fakt cílovka a je to na mě znát, ale já to nedokážu slovy popsat, prostě mě to baví. Krásně mě to dokáže odreagovat a fakt si připadám při četbě, že jsem někde jinde. Můžu jen doporučit. Malé mínus, roztříštěnost kapitol. Nejedná se přímo o ucelený příběh, který teprve začíná dostávat nějakou podobu někde v půlce knihy, ale i tak je to pořád únosné a čitelné. Na zážitku mi to neubralo. Jak říkám, prostě poctivá zábava, jak má být.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.11.2021 23:10Kůstek #07: Přízračné kruhy (barevné vydání)
    No, no, no... co s tím. Je to pořád Kůstek, ale přišlo mi to nějaký nic moc. Užvaněné a ukecané a ... Není to vyloženě špatné, ale že bych si z toho sedl na zadek. Další takový mezidíl, jako 5. kniha s Ostrozubem. Aspoň se zase něco poodkrylo a Kůstek mě nepřestává přesvědčovat, že to je komplexní dílo, kterému by slušel nějaký kompletek a četba na jeden zátah, pokud by to bylo vůbec možné zvládnout za den..., ale tak 2-3 večery by šly. Prostě je to dobré, ale není to terno, potěší, neurazí, ale nijak zvlášť neosloví. Prostě Kůstek standard.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.11.2021 23:06 Velký komiksový vandr
    Skvělé, nemám, co dodat. Škoda, že to není delší... Sedlo mi vše. Někdy mě kresba bavila méně, někdy více, ale celkově mě příběhy bavily. Jednohubka, jak má být.
    Za mě vedou: Zimčík, Bimba, Pospíšil, Modlitba, Schek, Zeman a Barč. Tyto jsem si užil nejvíce. Co obzvlášť oceňuji je zahrnutí i těch tvůrců, kteří primárně komiksy nedělají. Koho to zajímá, určitě si projděte T&M portfolio a jejich monografie s Modlitbou, Pospíšilem, Vraštilem, Krumem, Wowkem atd. Prostě pecka!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.11.2021 22:03Azimut I.
    Kresba je fakt uchvatna, opravdu moc, az jsem si to uzil jako krasnou adventurku z devadesatek. Bohuzel to je to jedine, co tam vidim. Cely komiks mi prijde smysl postradajici kazdym dalsim albem. Jako by nekdo zkrizil Maleho Nema s Jeronymem Moucherotem, ale neslo mu to, protoze proste z dobreho kreslire automaticky nemate i dobreho scenaristu. Jasny a citelny dej tam chybi a lepi se to pseudo problemy s nesmyslnostmi, ktere ani v tomhle fiktivnim svete nedrzi pohromade a drzi pohromade jen proto, ze to tak autor chtel. Encyklopedie je mila, ale postrada smysl, protoze se s temi chronozviraty nijak zvlast nepracuje, dobre az na toho komara co kousnul tu krasnou zenstinu. Mam sto chuti dat dve hvezdy, ale ta kresba me vazne rozbila.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.11.2021 21:21 Temný rytíř - Historie Batmana a zrod nerdů
    Kniha je velmi čtivá a opravdu působivě napsaná. Jaksi lidsky a přirozeně. Neplýtvá se odbornými výrazy a naopak je to věcné. Vcelku jsem byl spokojenej a obzvlášť oceňuji, že mi to sladilo fakta. Přišlo mi to jako defragmentace disku. Pak si může člověk pospojovat co vede k čemu apod., jak to spolu souvisí a co se na to všechno nabalilo. To je prostě paráda, jak se s Batmanem zamávalo a dost se mi líbilo, že si vlastně uvědomíte, že vše co dnes od Batmana očekáváte, že je true core, je vlastně postupně přidaná vrstva od dalších autorů. Batman homo / hetero mě rovněž pobavil a odnesl jsem si z toho jedinou myšlenku - je opravdu těžké uvěřit, že někdo se někoho nezištně ujme, aniž má něco neslušného v úmyslu? Za mě, proč ne. Proč prostě ne, navíc je Batman fiktivní postava ztělesňující dobré hodnoty. Být Robin holka, tak čtenáře a normály víc napadne, že ji przní a sexuálně zneužívá, jenže je Robin kluk a hned homo. Každý tam vidí to, co chce vidět a je to odraz vlastního nitra. Obzvlášť oceňuji, že autor, sám homosexuál, psal nezaujatě a naopak mi nic nevnucoval. Je velmi čtivý a ta mravenčí práce se zúročila.
    Negativum této knihy vidím ve dvou bodech. Za prvé mi kolikrát přišlo, že se místy víc zaobírá filmy než komiksovým Batmanem. Např. pasáž s nolanovou trilogií je vyloženě o něm a naopak bych víc ocenil to zamíchat i s Batmanem v komiksech, aby byl kontrast. Druhé negativum vidím v závěru, který vlastně končí érou před Rebirthem. Teď, co se děje s Batmanem by možná vydalo na samotnou knihu, ale to už je věc, kterou jaksi ani nešlo ovlivnit.
    Za mě je to dobrá kniha a můžu jen doporučit. Když pominete přílišnou akcentaci na filmy, tak je to opravdu skvělá sociokulturní sonda do soudobé společnosti, jejíž epigonem je i Batman.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.11.2021 20:38Modrá Crew #20 - Dobyvatelé #3, 4
    Tohle mi bohužel sedlo méně než předchozí "kniha". Najednou se vyrukuje s nějakým plot twistem, zrovna, když se vše chýlí ke konci. Začátek jsou jen počítání mrtvých a olízání ran. Svazování volných konců je tu přímo do očí bijící a násilné a pak se dostaneme k nějakému konci, který je na můj vkus moc účelový, aby se to nějak zdárně ukončilo. Není to špatné, to ne, a čteno vcelku to hraje, ale ten konec a obecně to směřování k tomu konci je na můj vkus takové kostrbaté a drhne to. Přese všechno jsem se ale bavil od začátku do konce, kresba je prostě perfektní, tematicky mě to bavilo a ještě je to dobrodružné. Prostě by to mohlo být malinko svižnější.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.11.2021 20:35Pérák: Jantarová komnata
    Tohle mi přišlo hodně zvláštní. Na jednu stranu zajímavý koncept, ale to, o čem to má být, Jantarová komnata, je vlastně místnost na třech stranách. Strašně rychlé a zkratkovité. Prostě je to superhrdinský komiks, na jaký jsme zvyklí. Jsem z tohoto komiksu takový rozpačitý. Něco je dobré, něco nic moc. Tenhle konkrétní díl na mě paradoxně působil po celou dobu čtení, že je to prostředek jednoho velkého příběhu, přitom se to ale tváří, že se jedná o konec. Tak, kdo ví... Dobré motivy a prvky, krásná kresba, ale v rámci plynulosti čtení jsem si to užil méně než předchozí "díl". Zase to bylo příjemně dobrodružné, klišovité, ano, ale aspoň po česku, tak proč ne, dám 4 hvězdy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.11.2021 18:39Noir: Detektivky v komiksu
    Bohužel jsou ty příběhy strašně plytké a nevýrazné. Absolutně se nedokážu s ničím ani s nikým ztotožnit. Pomalu si mám problém vybavit jednotlivé příběhy a strašně mi to splývá. Paradoxně se mi vybavuje jen ten první, od Lemira, ale zároveň to není žádné terno. Naprosto předvídatelný a velmi prostinký příběh, z kterého nic mít nebudete. Zbytek prostě projde hlavou, jak pájka máslem. Kresba je ok, s tím nemám problém. Něco je dobré, něco je nic moc, ale vyloženě něco výrazného tam nevidím. Suma sumárum dávám 2 hvězdy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš31.10.2021 19:521984
    Kresba pěkná, adaptace také, ale mnohem víc to ve mně vzbuzuje dojem, že je to jak adaptace adaptace, když si to srovnám s Namaiovou verzí. Tady jsem měl mnohem větší potřebu znát předlohu, což jsem u Namaie neměl. Prostě je to opravdu dobře zmáknutá adaptace, o tom žádná. Kresba se mi kolikrát líbila i víc než u Namaie, ale něco mi k tomu chybělo, abych měl dojem komplexnosti. Přijde mi, že se moc klouže po povrchu a Coste nám dá jen tak nahlédnout a když už se má něco rozjet, jde se dál. Nicméně to ale je pořád dobrý komiks, který obstojí. Jestli adaptovat nebo ne, to je druhá otázka. Za mě spokojenost a krásně mi to připomnělo román.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš31.10.2021 13:08Tajné impérium I.
    Dlouho očekávaný event, který bohužel nevyšel vcelku, ale co už, hlavně, že vyšel. Kresba parádní, až na pár kreslířů, scénář je v pohodě, ale co mě vyloženě přestalo bavit, jsou ty kecy typu: "dělám dobře, nedělám dobře, jsem zlý, nejsem zlý, má mě rád, nemá mě rád". První dva speciálky a sešit 1 byly parádní a říkal jsem si, jo takhle to držte a nemazlete se s tím, ukažte tam lítý boj a žádné psycho bláboly a pochyby. Tím se to celé zdiskredituje, což se vlastně stalo v následujících 3 kapitolách, aby se to aspoň trochu napravilo v 5. a 6. sešitě, sice jinak než bych čekal, ale aspoň se něco děje a zas takový průšvih to nebyl. Prostě lepší a temnější Marvel, proč ne.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš31.10.2021 13:06Captain America - Steve Rogers #03: Budování impéria
    Jak jsem u dvojky prskal, že tomu chybí kontext, naštěstí, s věděním, že bude Secret Empire, tohle už zapadalo a dávalo větší smysl. Opět to není bůhvíco, ale na Marvel je to z toho drsnějšího ranku. Vědět a očekávat, že status quo nebude a tvůrci by budoucí svět nalajnovali tak, jak ho tady rozbijí, by celá tato série včetně Secret Empire, dostala úplně jiný rozměr a daleko více by působila důstojněji a i víc jako milník. Takhle už předem vím, že se to zase vrátí do starých dobrých kolejí, takže to vše kolem, ten humbuk, je vlastně zbytečný, i kdyby Secret Empire nevím co, třeba bagr. Přesto se to ale četlo dobře a bavilo mě to.
  • Darth Raelchi
    Dal jsem si to znovu kvůli Tajnému impériu a už to takový průser není. Našel jsem v tom malinko víc než při prvním čtení, ale pořád to pro mě není bůhví jaké terno.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš31.10.2021 13:01One-Punch Man #01: Jednou ranou
    Trochu jiný suprácký komiks, který si více hraje s pozadím postav a snaží se jít pod povrch, do toho je to často, docela dost často, prostřídáno silnými a dlouhými akčními pasážemi. Na to, že to není vyloženě můj šálek, to nebylo hloupé, četlo se to dobře a vcelku to i pobavilo. Jen už to není pro mě. Proto je to pro mě střed.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš2.1. 15:23Ptáčátko
    V CP na Chodově je min. 1 ks (Tráva)
  • Darth Raelchi
    Tak tohle chci
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.11.2021 18:09Klece
    Gwb: to mam stejne u tvych komentaru
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.11.2021 18:08Klece
    Yogi: jedno dlouhy leto, takovej ten modrobilej
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.11.2021 16:01Klece
    Light: predstav si "uměleckou" smetanku, spis umelci na okraji, kteri si mysli, ze nejsou na okraji, ale delaji jako, ze tam nejsou, tak jen zvani a zvani o nesmrtelnosti chrousta. Pripomina mi to takove ty evropske komiksy o "zivote" (radoby o zivote) nebo to, co bezne vydava paseka. At si tam kdekdo vidi co potrebuje, ale mne se to proste nelibilo. Nemel jsem se ceho chytit, tema me vylozene nechytlo a hlavne me to ani nezajima. Cekal jsem asi neco jineho. Kresba je vylozene protivna a otravná. Ty pasaze, kde se jako by popisuje nejaky pribeh a je to ten styl kresby viz obalka, ten je fajn, ty barevne malovane stranky taky ok, ale tech stranek je tam malo. Jinak mi to prijde jako pseudounelecky komiks. Hrajeme si na veledilo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.11.2021 05:43Šninklova veliká moc (paperback)
    Louza: souhlasiim s tebou ohledne PS. Taky si vzdycky rikam, tvl uz ne, zase jodo! Pak najednou zvrat a to se momentalne bavime o dvou "poslednich" MDEK, kdy vysel nejdriv Iznougud, coz je retro jako poleno, jeste epizodni a jeste k tomu pro deti, a Sninkl uz kdysi vysel. Presto jsem to s nadsenim uvital, no dobre, u Sninkla jsem si jednou dvakrat zaprskal. Sam si rikam, co bude dal. Ano, my komiksaci kolikrat pusobime, jak rozmazleni smradi, nejdriv rveme jodo jo, jodo jo, chceme jodo. Ted uz ho je tolik, ze uz ho vylozene nemuzu. Sam jsem koukal, kolik toho u nas od nej vyslo a zas tak moc toho nechybi z jeho bibliografie. No, uvidime s cim dalsim CREWaci prijdou. Druilleta se asi nedockam...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.10.2021 15:32Bůh krys
    Fry: to me tesi ze te corben nadchl, mrkni se po jeho komiksech z Eerie a Creepy, to je jizda panecku. Corben v nejlepsich letech!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.9.2021 17:48Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #02
    Deefha: Proto jsem se jich zbavil a koupil je v anglictine. To bych se nacekal.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.9.2021 14:01Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #02
    Mne stacilo si precist jejich odpoved na obraceni hrbetu u star wars. Ze pry to delaji v souladu s tim, jake dostali zadani a aby knihy odpovidali celkovemu vzhledu, kdyz to mas v knihovne (parafrazuji). Asi je cik cak prehlednejsi. Kdo vi. Hlavne me ta idea prijde dost zcestna, ze druhe vydani tez knihy na najednou obraceny hrbet a ze ti zastupci prav rekli, jedine tak a ne jinak. Tomu se mi vazne nechce verit. U novych titulu tuhle odpoved lze brat v potaz.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.9.2021 10:21Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #01
    Snad bude vic informaci v samotne knize, uz abych ji mel v ruce.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.8.2021 12:37Ultimátní komiksový komplet #105: Marvel: Horory
    Louza: Man-Thing vysel driv nez Bazinac, asi o dva mesice, ale Man-thing byl opravdu prvni
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.6.2021 22:56NANITS chronicles
    A bude ten soundtrack i na CD? Na stream se tesim!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.6.2021 14:55NANITS chronicles
    Já jsem si říkal, že v tom bude nějaký háček. Vážně máte moji úctu. Prosadit se v dnešní době s takovou věcí je kumšt. Jsem nadšený z takového počinu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.6.2021 14:35NANITS chronicles
    Se divím, že to není uvedeno v tiráži...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš9.5.2021 14:55Občanská válka
    Ter: Marvels si zaslouží vydat ve výroční edici k 25 letům. Mám anglickou verzi a ta je luxusní. Máš tam epilog a spoustu bonusů, včetně kompletního scénáře, anotace ke (snad) všem panelům, aj. No prostě tam toho je mraky a formát je zvětšený na úroveň omnibusů. Paráda. Tohle by si zasloužilo v ČR takové vydání. CREW by tohle určitě zvládla udělat, souhlasím s tebou, že ty jejich Legendy jsou parádní kousky.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2021 19:47Komiksový výběr Spider-Man #043: Hobgoblin
    simonator: já to sleduju podle wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Komiksov%C3%BD_v%C3%BDb%C4%9Br_Spider-Man a máš tam naštěstí i číslování jednotlivých sešitů v daných kompletech. Podle toho se můžeš na své favority těšit ve správný okamžik :-).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš29.4.2021 20:39Přístav Země / Zatmění
    Sagikkun: vynikající soundtrack, Sicario má rovněž dobrý a iks dalších než odešel na věčnost.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš29.4.2021 11:01Přístav Země / Zatmění
    Hawwwran: jeste me napadlo snad Den kdy se zastavila zeme, ale jen okrajove, tam obcas vidim takove paralely s pristavem. Tam nejde az tak moc o obchod, ale o nabidce stat se soucasti vetsiho celku ve vesmiru. Film asi znas, volil bych ten z roku 1951.

    Jeste me tak maximalne napadla Duna, starchaser: legenda o orinovi, Arrival, Heavy Metal 1981, no a co Futurama!!
    Ale ber me s rezervou, spis mi tak obcas bleskne hlavou, jo tam by mohlo neco byt i z pristavu. Tvuj dotaz me donutil se nad tim zamyslet
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.4.2021 14:50Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    Ter: ve videu říkali a je to i v bonusech tuším, že papír zvolili právě kvůli co největší podobnosti s vydáním v Mladém hlasateli.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.4.2021 00:31Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    Pry jsou chyby v barvach, napr zluta noha misto barvy kuze, atp. Mam to zprostredkovane, ale od dobreho zdroje.

    Asi tak, mne jsou chyby tohoto typu ukradene, nevsiml jsem si jich a kdyz jsem se to dozvedel, na zazitku mi to nijak zvlast neubralo. Zkratka tam jsou a lidi to stejne berou. Coz je dobre. Uz aby byl Marko Cermak.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.4.2021 10:01Přístav Země / Zatmění
    Kolosalka ani nebyla v planu. Od zacatku to melo byt koncipovano do ruky a na prakticke cteni. Navic se zachoval puvodni sesitovy format, 1:1 mi prijde fer. Nezmensuje se a nezvetsuje se. Hlavne bonusy jsou exkluzivni. Je jich tam opravdu hodne, ktere nebyly k mani ani v puvodnim vydani. Obzvlaste Muttiovy cernobile kresby jsou uchvatne.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.4.2021 20:09Superman: Rudá hvězda (2. vydání)
    Je to identický dotisk
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.4.2021 19:59Zarov
    Ani není potřeba skouknout film nebo si přečíst původní povídku. Funguje to samo za sebe.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.4.2021 19:57RUR
    Norri: u mě to zase bylo obráceně. Povinná četba nás odrazovala od jakékoliv četby :-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.4.2021 19:52Fatale #05: Proklít démona
    Je fakt, že to působí zvláštně, když je jeden autor/autoři vydáván pokaždé jinak. Být to dlouhá série, viz Sága, tak proti vydávání po volumkách absolutně nic nemám. Takhle je to fakt škoda, že jenom 5 volumek vychází s ročním odstupem (vyjma volumek 4 a 5) formou tpb. Tohle by si zasloužilo jednu bichli jako u Zatmívačky.
  • Darth Raelchi
    Alfi: to máš pravdu, ale tahle edice má problém s lepením, stejně jako další Spidermani od CRWE. Navíc je to v měkké vazbě a tahle KVS edice se opravdu povedla, rozhodně lépe, než UKK verze. Co tomu kazí dojem na kráse je ten hřbet, ten mě u trafikovek prostě štve.
    Carnage: asi tak. Nevím, co jsem čekal, ale to čtenář zjistí, až co si to koupí. Prostě taková machrovinka na závěr. Extra nenadchne ani nenaštve.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.4.2021 19:40Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    Prý má 1. vydání 4 chyby, ale nevím jaké konkrétně a v dotisku by měly být opraveny. Ví někdo víc?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.4.2021 23:05Xerxés: Pád domu Dareiova a vzestup Alexandrův
    Jestli jste fandové velkoformátových kreseb a v podstatě stejných rozměrů jako je 300 a Xerxés, zkuste komiks Sons of Chaos od Chrise Jaymese a Ale Aragona. Sám autor u nás byl na návštěvě a měl podepisovat komiksy v Globe Café v Pštrossově ulici, akorát se tak nestalo, protože se někde zasekla doprava. Mně to místy 300 připomíná, ale spíš kresbou než dějem. Děj tam opravdu je obsáhlý a na 200 stranách dobře vypointovaný. Vydalo to IDW: https://www.bookdepository.com/Sons-Chaos-Chris-Jaymes/9781684054794?ref=grid-view&qid=1619211904767&sr=1-1.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.4.2021 22:54Odkaz rodu Blacků
    Já jsem taky žil v tom, že tohle bude uzavřená minisérie. Že se plánuje / chystá pokračování vlastně vím až z odhalení edičáku na 1. pololetí. Zatím nikde nic. Uvidíme.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.4.2021 22:50Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    Tak už je to vyprodané. E-shopy už hlásí dotisk na 21.6. Jsem zvědavý jestli bude dotisk opravdu tak rychle následovat.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.4.2021 22:48Žoldnéř #05: Pevnost
    Sakra, já chci bjůbs! :-D Proč cenzurovat krásné věci. Vždyť děti nejsou cílovka ne? A my nejsme v USA! :-D :-D
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.3.2021 00:28Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    Uz jsem to video videl a je mi do placu. Zase nebude komplet. Chjo. Treba do te doby zmeni nazor.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš29.3.2021 17:55Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    keporkak: o tom bohužel nic nevím, tak snad se mýlíš.
    james89: ve 2. svazku právě musí být Marko Čermák, protože bez něj máš vlastně 11 pokračování (8x Junek, 3x Bohumír Čermák). Bohumír jinak dělal překreslování, což už bylo v této edici představeno v bonusech. Junka pak v 60. letech překreslil zase Marko Čermák a ten ještě překreslil jednoho Fischera (RŠ plaší pytláky - Červenáček tam dostane kamenem od pytláků ryb, u Vávry byl taky vydán). Samotný Marko Čermák má vlastně 91 původních pokračování (z nichž některé jsou upravení Kulišáci) + 2 pokračování, které už vyšly teď u Fischera ohledně nového šlapohybu. Pak je jedno pokračování jako promo na třetí díl vontské trilogie (jen jedna strana na konci vydání od Olympie), pak je nový příběh podle nevydaného Foglarova scénáře s úpravou Jiřího Stegbauera (poslední strana u Vávry). Suma sumárum by to byla docela nudlička ve velkém formátu, která má jen 102 + 2 (Fischerův šlapohyb) Čermákových pokračování, k tomu 11 pokračování od Junka a Bohumíra Čermáka, + 9 překreslených + promo na třetí díl + poslední příběh. Moc toho není, tak předpokládám, že tam bude i vontská trilogie, která má dohromady 82 stran (pokračování). Takhle by to totiž bylo úctyhodných 197 stran a to už by byla knížka, k tomu si přičti bonusy a je to doma.
    Logicky si říkám, aby kvantitativně, i kvalitativně, kniha obstála vedle Fischerovy, měla by mít i vontskou trilogii. Navíc jsou to RŠ a takhle by druhá kniha byla opravdu kompletní a byla by i stejně tlustá.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.3.2021 07:49Rychlé šípy Jaroslava Foglara a Jana Fischera
    James89: jeste bude kniha se zbyvajicimi kresliri RŠ. V predmluve to teda uvadi a vypocital jsem ze by to melo cca. 200 stran pokud tam zahrnou vontskou trilogii. Jen nevim, kdy ji planuji vydat.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.3.2021 10:22Dracula
    Hanussen: já jsem neodolal té limitované obálce. Hrozně mi to připomínalo ty staré filmy s Drákulou.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.2.2021 12:11Dracula
    baatcha: opravené vydání opravdu vyšlo, ale máš pravdu, že bez jakéhokoliv proma. Měl jsem ho i v ruce, takže existuje, ale nestudoval jsem ho nijak zvlášť, takže se jen domnívám, že ta opravená verze je opravdu opravená a nikoliv znovuvydaná stejná edice pod záštitou opraveného vydání.
    trudoš, Ter: pokud budeme takto uvažovat, tak má Trudoš samozřejmě pravdu, ale zase když se rovnou začne počítat s tím, že chyby vždy budou, je otázka času, kdy se ta hranice bude tak snižovat, že vyjde kniha s tolika chybami, že už bude pozdě bycha honit. Já chápu, oč Terovi jde, prostě ty chyby nemají být za A) tak zjevné a do očí bijící. Pokud je chyba typu, že ji objevím bůhví kdy, je to asi evidentně ta naše hranice coby zákazníka, která se dá ještě přehlédnout. Já si nemůžu pomoct, ale takové kopance a do očí bijících chyb jsem za poslední dobu viděl jen u Arga a u nikoho jiného ne. Egmont je pravda na druhém místě viz Příběh Skrblíka a jeho překlad, ale většinou jsem si chyb v Egmontu všiml, až když mě někdo upozornil, viz Corto Maltese.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.2.2021 15:53Dracula
    Ter: já si spíš myslím, že to byla investigativní otázka od Antona, nikoliv rejpavá. Prostě otázka, zda-li je jakákoliv chyba v knize záminkou ji nekoupit, zvlášť když je od Arga.
    Sám musím uznat, že u této otázky jsem na vážkách. Naprosto souhlasím s tím, že buď to dělám bezchybně a v případě problému to napravím, anebo to nedělám. Další otázkou je, kam až je Argo schopné zajít a do jaké míry to fanoušci a čtenáři budou chtít akceptovat. K Providence jsem se vyjadřoval a dále to rozvádět nebudu, ale zrovna u Drákuly jsem si sám říkám, jestli ta poznámka na str. 74 je dostatečným důvodem knihu nepodpořit. To je právě ten problém. Spousta z nás si řekne, buďme rádi, že to tu je, protože by to jinak nevyšlo a dá se to přehlédnout. Salámová politika, pěkně kolečko po kolečku. Lidem to na jednu stranu vadí, ale přesto to koupí a není se pak ani divit, že Argo varovné signály neřeší, protože my to přece koupíme. Providence na mě byla moc silné kafe, ale i Drákuly bohužel necítím potřebu ji vracet na úkor toho, že je tam zatím jedna tisková chyba. Ale už jsem unavený pořád přimhuřovat oči. To ani neřeším, že jsem čekal špalek o velikosti 356 stran. Je jedno, jaký je pak ve finále výsledek, ale pro mě je třeba důležité mít i tyto údaje přesné a podle nich se pak rozhodovat, zda-li koupit či nikoliv. Ono se to nezdá, ale Drákula je poměrně špalek v knižní podobě a proto i takový avizovaný rozsah stran působí dojmem, že se jedná o solidní adaptaci, 200 stran adaptace je pro mě klasika, standard a nic výjimečného co se do rozsahu týče. 200 stran se dělá prostě běžně a u Drákuly je to prostě jen adaptace (pořád se musí vmáčknout tolik stran a myšlenek do pouhých 200 stran, kdežto u 356 to už je jiná) s velmi dobrou kresbou (o tom žádná).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.2.2021 22:46Dracula
    Hlavně nesedí avizovaný počet stran v anotaci. Je jich 208. Už jsem napsal adminům, aby to upravili. Asi cdb dostala špatný presskit, protože na webovkách Arga a Kosmasu je evizováno 200 a na Databázi knih je jako tady 356 stran.
  • Darth Raelchi
    Jen taková věcná. Nečetl jsem to a neznám tu sérii nijak dopodrobna, ale opravdu je ten překlad v názvu správný? Opravdu je příběh takový, že název Neoblíbený Iron Man odpovídá? Jen mě to zajímá, protože INFAMOUS znám mnohem víc jako nechvalně známý či proslulý, tak si říkám, co vedlo překladatele k takovému překladu. Jestli je to v souladu s příběhem, tak proč ne.
    Díky předem za osvětlení!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.1.2021 22:02Fatale #05: Proklít démona
    louza: Criminal bude mít asi ještě další dvě velké knihy. Nedávno jsem se na to koukal a teď vyšel "omnibus 3" a pořád v něm není všechno a příběhů pro další velkou knihu je pořád dost. Takže se máme na co těšit. Od Brubakera vyšla ještě uzavřená série Velvet a jednohubka Pulp. Třeba to tady také vyjde.
  • Darth Raelchi
    Koukal jsem na vydání v angličtině a vypadá to zajímavě, ale je fakt, že hodně věcí u nás už vyšlo. Posuďte sami, nač se těšit: http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_%E2%80%93_The_Legend_of_Batman
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.11.2020 12:30Visa transit #01
    a to nejsme u konce, jestli to bude mít další album/alba, každé za takovou nebo podobnou cenu, tak nevím, kdo to bude kupovat... Přitom De Crécy je vynikající, ale za tuhle cenu do toho fakt nejdu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.8.2020 20:15Metabaron (pevná vazba)
    Mam dotaz na crew: potreboval bych jen osvetlit jednu malickost. Jak to bude s pokracovanim teto serie? Serie metabaron ma 6 alb, takhle vysla v integralu. V mdeku jsou 4 alba. Nabizi se ze pak dodatecne vyjdou jen 2 alba samostatne nebo to bude jinak? Na netu jsem nenasel ze by planovali dalsi alba a podle bedetheque je to pry uzavrene. Napadlo me snad ze by se ke zbyvajicim album pridaly oneshoty zbrane metabaronu a castaka. Mohu poprosit o nejake info? Dekuji
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.7.2020 17:54Mýtus Cthulhu
    Ja jsem si taky rikal co to je, protoze to vypada dost blbe a kresbe to opravdu skodi. Koukam na webu a nic takoveho tam neni. Snad to je jen nejaka dalsi verze tiskovych podkladu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.6.2020 00:24Nejmocnější hrdinové Marvelu #100: Spider-Gwen
    Uz jen aby prisel spider-safespace a spider-snowflake.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš20.5.2020 15:53Papež ukrutný
    Nevim nevim, 750-800 mi prijde proste moc. Navic podobne dlouhe od arga staly jeste do nedavna 600. Do toho podle jejich posledni zpravy snizilo argo naklady na polovinu. No nic, takhle se delaji penize. Jeste by to chtelo nejakou chybu at mame za par let raritku. Co to bude letos, zase bez bublin, chybejici stranka, odlepovaci obalka...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.4.2020 20:04Nezkrotný Berserkr #01
    Ano jsou
  • Darth Raelchi
    Prave obalka ladi memu sluchu, nezapadne v zadnem ruchu
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.4.2020 13:18Komiksový výběr Spider-Man #015: Počátek
    To cyboy: touché
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.4.2020 18:10Komiksový výběr Spider-Man #015: Počátek
    Aspon ze ne remasterovane jak v nhm, restauratorstvi jeste beru, i kdyz... Ale predelavat koloring, fuj. Snad jen v Pribezich z Asgardu v ukk mi to tak nevadilo a u Thora od Simonsona.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.1.2022Koupím
    Sháním knihu Octobriana a ruský underground? Nemáte ji někdo a nechcete se ji náhodou zbavit? Díky
    DR
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.1. 12:56Nakupujeme venku
    Onkel 1928: co říkáš na Raport Brodecka? Nemám si o tom s kým pokecat :-) Btw zkoušeli jste někdo toho Lema? Niezwycienzony adaptace, čtu to a musím říct, že to vypadá velmi slušně, uvidím co dál.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.1. 12:50Nakupujeme venku
    Uz brzy ocekavam zasilku z Gildia, hned povim, jestli jsem dobre nakoupil.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.1. 12:50Pindárna
    Za mě, když hodnotím výhradně komiksy vydané v roce 2021:
    Bomba (fakt vede)
    Nanits Chronicles
    Orlové Říma
    Kulihrášek
    Dobyvatelé
    Morgana a Morgavsa 4
    Potápěč
    Requiem 3
    Rychlé šípy (Albatros)
    Velký vezír Iznougud

    Čestné zmínky, protože jsem je už četl dřív nebo v originále, jsou: Sweet Tooth, Spirála, Šninkl, Kaplan a musím zmínit i knihu Temný rytíř- Historie Batmana a zrod nerdů

    Tvl na 1984 od Namaie jsem zapomněl.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.1. 01:10Nakupujeme venku
    Ja ted cekam na Gildiu, objednavam od nich naprimo poprve. Vetsinou jsem mel nekoho v polsku kdo mi to dovezl, tak uvidime.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.1. 21:44Sběratelský klub
    Matio: urcite to neni problem pro sberatele, ale tim padem je to pak uzkoprofilovka. CC kolosalky se prodavaji, o tom zadna, ale porad to neni velky naklad, ergo sberatele primarne toto berou. Pak je otazka, kolik omnibusu ci kolosalek nas trh utahne. Bbartacky omnibusy sly zahy do slev, Criminal 1 se teprve po necelych 10 let vyprodal, aby byl v zapeti dotisk.

    Kdyby to nekdo mel vydavat jako normalni komiks, tj v beznem nakladu a do distribuce, tak za tyto prachy by se to velmi blbe prodavalo. Tohle je presne jak pises, vec pro partu silencu. No vazne, kdo by to v cesku kupoval... Ve velkem si to nedovedu predstavit, nota bene, ze tu je uz hafo conanu. Ja si myslim, ze to neni o tom, ze by se nekdo bal, ale spis o pruzkumu trhu. Vydavatele dobre vedi, proc tohle nevydat. Proste proc, je to nejspis zbytecne a sberatele si to stejne ve finale koupi v originale nebo polstine. Sam jsem to mel nez me to preslo a prodal jsem to dalsimu sberateli. Tech par nadsencu nemaji tak silny hlas aby to stacilo na vydani, radsi si to budou muset vydat sami. A proc ne. Treba se to ukaze jako dalsi dira na trhu. Jen aby nebylo preomnibusovano jako pred 10 lety....
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.1. 18:02Sběratelský klub
    Autokineton: ono to ma hlavne jeste jeden velky hacek. Vydat to by vlastne ani nebyl problem, zvlast kdyz vychazi krasne omnibusy, aktualne v marvelu. Problem je v obsahlosti serie, resp. obou serii: barevny Conan the Barbarian a cernobily, dospelactejsi, Savage Sword of Conan. Jeden omnibus ma cca 1000 stran. Savage sword jsem mel prvni omnibus a mas tam cca 16 magazinu po nejakych 50-60 stranach a bohuzel ne zcela kompletnich, protoze Red sonja, ktera tam kdysi mela sve pribehy, nyni patri Dynamite Entertainment a v omnibusech neni. Kull tam taky neni, ma sve vlastni omnibusy. To je jen tresinka, a to se nebavim o publikacich a textech v kazdem magazinu. Ale kdyz to vezmes suma sumarum, tak pocitej kolik omnibusu by tu muselo vyjit... Savage sword ma 235 magazinu a Conan the Barbarian ma 275 sesitu. Kdyz vezmes v potaz ze z nekterych magazinu ti zbude takovych 30 stran, ne u vsech, zalezi jestli ma jeden magazin vice nebo mene Conanu, cili kdybychom brali v potaz 50 stran na magazin, 20 magazinu na omnibus abychom meli 1000 stran, jsi minimalne na 11 omnibusech u Savage Sword. Conan the Barbarian ma cca 34 sesitu, vcetne annuals, a jsme taky na nejakych 9-10 omnibusech. Ted se nabizi otazka, kdo by to kupoval? Je tu tak velka kupni sila kupovat pravidelne omnibus za nejakch 2500 kc? I kdyby vychazel jeden omnibus dane serie rocne, mas to na 10 let! Nebo ktery nakladatel si rekne, staci vydat jen prvni cislo omnibusu? Teoreticky by to slo, ale pak zase bude "mrcet" sberatelska mensina, ze si vydavatel dovoli nedovydat celou serii a to si na triko nikdo nevezme. Vydat to predobjednavkovym systemem by asi slo, ale tam je porad jiste riziko na bedrech vydavatele, plus casove to nebude jednoduche, natoz prekladatelsky, to bude narocne svou obsahlosti, mas tam hromadu textu a clanku. Otazka se nabizi, kdo by si chtel plpat edicak postavou, ktera uz u nas jednou vychazela v marvelackem provedeni a aktualne vychazi ve trech mutacich, maly a velky format od cc ktery to ma od DH, pak Argo, ktere jede Francii. Navic to vse zabalene na 10 let dopredu. Na nas maly trh si tohle dovoli vydat nekdo, kdo na to vazne ma.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš31.12.2021 02:32Filmový a hudební klub
    Ja nic nehejtim. Nejsem od prirody dobroser abych vsechno automaticky vychvalil a nebyl nahodou oznacen za hejtra. Libi / nelibi, to se snad jeste dneska vyjadrit smi ne?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.12.2021 23:14Filmový a hudební klub
    Zaklinac 2 bylo velke zklamani. Nuda a chaos na entou. Prvni rade se to nerovna ani po kotniky. Nota bene ten stary polsky serial, ten je rovnez povedeny. No treba je to takova ta rada, ktera sice pusobi chaoticky, ale ve vysledku se ukaze jako nezbytne nutna, az bude venku vicero serii.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.12.2021 18:02Nakupujeme venku
    Gmork: diky, dam si to do wishlistu na gildia. Ted mne prijde jedna zasilka a nebyla nejlevnejsi.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.12.2021 17:11Nakupujeme venku
    Gmork: dik za tip. Btw nevyslo to v soubornem vydani?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.12.2021 13:23Nakupujeme venku
    Gmork: black science me nebavilo, tokio ghost taky ne, ale yans je parada, fear agent zkusim
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš11.12.2021 12:37Nakupujeme venku
    Gmork: fear agent znam, mam to v digitalu na cekacce. Diky za podpurny tip.
    Osobne jsem fakt zvedavej na ten metal hurlant a relax magazyn, mam prvni dva z toho restartu ale necetl jsem je jeste, az budu mut vic pohromade.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.12.2021 09:26Nakupujeme venku
    Gmork: dal jsem na tebe a koupil Saria. Jsem fakt zvedavy oc jde. Akorat si to prectu nekdy v lednu protoze tam mam predobjednavky Metal hurlant a KKK antologia 26 tom 2.
    Tom 1 uz mam doma a jedine co mi na tom vadi je moc publicistiky na ukor komiksu. Fakt je tam az moc clanku. Takze kdo tyhle komiksy bere, uvazte to. Ale zase je tam dalsi pribeh Funky Kovala i kdyz jen na 6 stranach.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.12.2021 21:50Sběratelský klub
    willis: já mám první vydání, nikde ani zmínka o dotisku. Pravda, ne vždy se to píše. Každopádně, to je na tuty, že byl už dotisk? Na stránkách Arga se nic o tom nepíše, jen, že to vyšlo v roce 2008, cena stejná, 1,5k... Jen si tak přemýšlím nahlas.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.12.2021 20:41Sběratelský klub
    Jen nechápu, proč je tady na databázi cena 998 kč... To byla původní cena? Já to bral v CP někdy v roce 2015/2016 už za cenu 1498 kč.
  • Darth Raelchi
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.11.2021 18:49Nakupujeme venku
    Onkel 1928: Taky jsem na to nedávno narazil. Určitě do toho půjdu, stejně jako do dalších Relaxů. Bohužel nikde není žádná konkrétní specifikace než, že to bude mix nového a retro komiksu. Ale jestli tam budou reprinty ze starých Hurlantů, toť otázka. Navíc Metal Hurlant měl dvě sezony, ta druhá vycházela v letech 2002-2004 a to už by se také dalo brát jako retro, teda jak co.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.10.2021 15:27* Připomínky a návrhy
    Bily tesak od Vybirala neni komiks, je to prevypraveny roman pro abicko s petrackovymi ilustracemi, podobne jako Trojska valka, kterou vydal jsko prvni v edici galerie ceskeho komiksu, akorat tam delal puvodni ilustrace Krum a doplnil je pro revidovane vydani Petracek
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.10.2021 16:38Slevy, výprodeje, bazary
    Tady nekdo nebyl na Svetu knih, tststs.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.10.2021 09:59Sběratelský klub
    Jinak ja docela ulitavam na retro hororech. Mam kolekce Ditka, Wrightsona a Corbena od DH. Pak me bavila, neni to primo horor, ale pracuje s tim take, scifarna Eternaut.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.10.2021 09:56Sběratelský klub
    Nebo si pockej na mighty boys. Cyboy ma hodne hororu v edicaku
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.10.2021 09:42Sběratelský klub
    Zkus Dead Space. První kniha, prequel ke hře, je fakt povedená. One shot extraction je jednohubka ale taky ok, a další dvě Liberation a Salvage už hodně pracují se znalostí univerza, ale nejsou blbé. Kresba je taková specifická. Ale první kniha Dead Space je fakt dobrá.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.10.2021 09:19Sběratelský klub
    Three World War vyšla v rámci Essential právě jako celek - máš tam celou "trilogii". Ty Essential jsou fajn, ale reprintují víc ty staré, co už vyšly u nás. Hele, ještě je docela dobrá série Batman vs Predator, první dva jsou hodně slušné, třetí je pičárna. Pak je Dark Horse vs. DC Comics: Aliens a máš tam primárně Batmana a ta je taky dobrá, celá kolekce. Hlavně první příběh je dobrej. Pak je ještě slušnej starší crossover AVP vs Terminator. Já jsem všechno prodal, protože jsem v tom neviděl smysl v tom dál pokračovat, ale nechal jsem si výroční deluxky prvních 3 příběhů od Verheidena a pak ještě Alien: The Illustrated Story od Heavy Metalu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.10.2021 08:56Sběratelský klub
    Gmork: Z nových AVP komiksů po jejich hiátu, tj. od 2009, stojí za přečtení celá crossover série Prometheus: Fire and Stone, a ještě docela ujde Life and Death od Abnetta, ale ta je slabší, nicméně ti to pěkně, aspoň nějak uzavře. Musím říct, že Fire and Stone má ducha všech sérií a přitom si nepřekáží. Life and Death je už slabší Bug Hunt, ale pořád je to to lepší, co DH vydalo z celého univerza.

    Defiance je dobrá série, ale doporučuji si sehnat Library Edition, kde je i bonusový one-shot. Tenhle příběh není blbej, taková Ripleyová tisíckrát jinak v Alien/Aliens, ale prostě to má nové reálie a ctí to ducha předloh(y). Takže proč ne. Na Defiance ti navazuje se stejnými postavami Resistance a pak Rescue. Resistance je katastrofa o 4 sešitech, která vyloženě těží z Defiance, ale nedrží pohromadě a ještě končí cliffhangerem. Rescue už jsem ze znechucení ani nekupoval. Možná si to někdy přečtu online.

    Pak máš uzavřené příběhy jako jsou Dead Orbit od Jamese Stokoe. Příběh je jednoduchý a prostinký, prostě se probere někdo ze stáze a ejhle průser, hmm, kdo za něj může a pak se jen rychle snažíš to nějak pobrat a vypadnout. Původní koncept v bonusech s mariňáky mi přišel lepší. Docela solidní je crossover se soudce Dreddem a Predátorem Splice and Dice, ale i ta volně navazuje na crossover Incubus. Pak máš ještě komiksově zpracovaé první scénáře k Alien 1 a 3, jak je původně zamýšleli tvůrci O'Bannon a u trojky William Gibson. To je spíš taková "sranda". Pak máš mraky jednohubek o pár sešitech, ale nikdy mě to nijak nezaujalo: Dust to Dust, More Than Human, Fast Track to Heaven, Inhuman Condition. AVP série má taky své, ale taky mě to nijak nezaujalo. Pár se najde, viz dole.

    Pak bych zkusil AVP Three World War, což navazuje na BBart omnibusové příběhy z vol. 1- Vetřelci vs. Predátor a Válka. Z Predátora je dobrá série Hunters, která rovněž velmi volně navazuje na příběhy Velká hra a Odpadlík. První volumko bylo dobré a dobře nakreslené, další dvě jsem nečetl. Jsou to vesměs uzavřená volumka (Hunters, Hunters II, Hunters III). Ještě není blbá série Predators, což jsou komiksy doplňující film.

    Upřímně celá ta série šla do kopru, protože nemá nějakou koncepci o univerzu. Jistý pokus byl s Prometheem a Defiance, ale to šlo do kytek. Co bys taky čekal od uzavřených volumek o 3-5 sešitech. AVP mělo oprávněnou pauzu na cca 10 let, ale pak když měli s něčím přijít, tak mi to přijde, že nakreslíš pár stránek s Alienem a že to asi bude stačit, příběh nějak poslepuješ, aby se neřeklo. Zase korporát, zase mariňáci ála maso do mlýnku, zase je něco víc na vetřelcem a snažíme se ho pochopit a on pořád zabíjí a žere. Chybí tam originalita, otázka možná je, jestli už jde něco vymslet dlašího a originálního. Za mě fakt zkus Prometheus Fire and Stone a Life and Death, pak ještě to Defiance, ale zbytek je prostě bída. Dead Orbit jako jednohubka potěší. Radši se mrkni na výroční kraťasy, co natočili k Alienovi. Na YT je všechno, cca 8 filmů s různou aliení tematikou.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.10.2021 06:25Srazy, cony, festivaly
    Vidim blbe nebo i simon bisley neprijede na comic con? Na fotkach na strankach conu zmizela jeho fotka.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.9.2021 07:06Filmový a hudební klub
    Jezis mne se vraci vzpominky s kondomem hruzy
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.9.2021 15:51Sběratelský klub
    Hanussen: pravdou je, ze i jsem rozviklany, prave skrz tu grafickou stranku. Uprimne mi bohate staci severska mytologie od kirbyho, ale tohle ma taky svoje. No, podivam se dovnitr a uvidim.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.9.2021 06:05Sběratelský klub
    Ja cetl predlohu a je to proste sever pro zacatecniky. Seznamovak v jednoduchem a srozumitelnem jazyce. Komiks pusobi podle vizualu dost podobne ale ten jsem necetl.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.9.2021 22:27Publicistika
    Taky jsem spokojený. Těším se na další CREW. Už ji mám vypumpovanou :-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.9.2021 13:57Sběratelský klub
    Staci se podivat do Kacerich pribehu. V Egmontu si u nas asi chodi jen pro vyplatu nebo funguji jen v utery a v breznu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš7.9.2021 18:16Sběratelský klub
    Psal jsem do Paseky a zde je jejich odpověď na určité mé dotazy: Lost Dogs od Lemira vyjdou začátkem roku 2022. Amulet 6 vyjde letos. K Amuletu 9 se mi zatím nevyjádřili, jestli nemají nějaké info. Nové komiksy, které původně ohlášené nebyly jsou už v jejich novém edičáku: https://issuu.com/knihypaseka/docs/paseka_edicni_plan_druhe_pololeti_2021.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš7.9.2021 13:55Sběratelský klub
    Darker: pak tam jsou jeste nejake ceske komiksy. Danthrakon by mel jeste vyjit zbytek. Mam tuseni ze jsou celkem tri alba.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.9.2021 10:20* Připomínky a návrhy
    Fry: ono je to prave nejake argentinske studio, ktere ma pod sebou mnoho kresliru, ale tohle.mi vyjelo asi jako ty nejrozpoznatelnejsi. Takze to co mas ty budou asi ti dalsi z jejich studia. Jmenuje se to Jaime Diaz Studio.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.8.2021 18:38* Připomínky a návrhy
    Rád bych se jen zeptal, jestli by bylo možné opravit ty nové Kačery a jejich kreslíře. Díky
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš29.8.2021 09:19* Připomínky a návrhy
    Kresbu v tech novych kacerech nedelal wolfman ale nekolik kresliru v ramci studia Jaime Diaz Studio.
    #1, #3-#7: Cosme Quartieri a Robert Bat
    #2: Daan Jipes
    U nekterych sesitu je veden pouze IDEA na kterych pracoval Bob Foster, lze predpokladat ze scenar i zde mel na starosti wolfman.
    Sesit 7 jeste ma spoluautora Frank Ridgeway.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš2.8.2021 09:44Srazy, cony, festivaly
    Cyboy patrně přijde. Jsme domluveni, že ho s Fimim nabereme.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš2.8.2021 09:37Srazy, cony, festivaly
    Tak jeden kámoš nedorazí a Anton Whatever se už přihlásil. Tvl už se těším jak sviňa :-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.8.2021 15:41Srazy, cony, festivaly
    Já ještě resim dva kamarad jestli pujdou, dam vedet asap
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.7.2021 12:40Sběratelský klub
    Future-Death: Já osobně beru obě, protože mám román moc rád a od Arga vyjde deluxe verze s rozkládacím městem vzadu. Normálně bych si nechal tu českou verzi od Namaie, protože nač mít 2 adaptace, navíc na první dobrou kresba od Arga moc nezaujala. Nicméně jsem si ji o víkendu šel omrknout do Luxoru a musím uznat, že to vypadá mnohem lépe než na skenech. ALE, Argo verze má mnohem umělečtější kresbu, narozdíl od Namaie, který prostě předvedl, že umí udělat komiks, kterým chce vyprávět příběh.
    Čili, s přidanou hodnotou rozkládacího města beru nakonec obě. Každopádně, jestli nejsi bůhví jak ujetej na sbírání, tak Namaiova verze je velmi dobrá a pro účely mít prostě 1984 adaptaci v komiksu, tohle je opravdu velmi zdařilá adaptace, věrně respektující originál. Mám ji sám v angličtině a jazykově to nedomrvili. Naprostá spokojenost s Namaiem.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.7.2021 09:02Herní vlákno
    Jen jestli je to pravda. V dnesni dobe uz je to vselijak. Muze se stat pravdou i to co potrebujes a jeste ti jdou lidi na ruku. V usa se resi kdejaka blbost, asi na to maji cas, a dovedu si predstavit ze to stat kalifornie vytlacil ad absurdum formou sikany od nejake zajmove skupiny.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.7.2021 08:31Srazy, cony, festivaly
    Jo, dej to tam na sest, diky!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.7.2021 08:00Srazy, cony, festivaly
    Jsem taky pro patek 6.8. co ostatni?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.6.2021 22:52Srazy, cony, festivaly
    Jsem i pro srpen, mam po tabore, takze muzu dorazit. Misto je skvele zvolene!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.6.2021 20:08Srazy, cony, festivaly
    To je fajn termín
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.5.2021 23:31Sběratelský klub
    Draco: ja mam meritko, ze nez koupit blbost, tak si ji radsi prectu digitalne, a podle toho bud jo nebo ne. Tam nastupuje druhy klic, a to ten, zda-li si dovedu dany komiks predstavit, ze ho budu cist jeste jednou nebo ze se k nemu budu proste vracet. Pokud tento pocit nema, tak komiksu podekuji za prijemne chvile, ale u me doma misto nenajde. Pokud me komiks necim uchvati, nevaham a kupuju klidne celou serii ci omnibusy. Malokdy jdu posledni dobou na jistotu. Je mi lito vyhozenych penez za prumerne veci.

    Nove a nezname veci vybiram podle autora, kreslire, serie, vydavatelstvi nebo i podle obalky ci premisy v anotaci. Proste me to musi necim upoutat, abych si to precetl. Treba Proti prirode me uchvatilo samotnou obalkou, kdyz jsem videl eroticky ladene prase. Takze proc to nezkusit a ejhle uz je to i v cr.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.5.2021 08:51Nakupujeme venku
    P.g. ja mam zase posledni dobou vyhradne spatnou zkusenost. Bud to nedoruci vubec anebo je to ve stavu ktery neni brand new neboli mint, a to se bavime o vecech v predobjednavce. Ted jsem v pobrexitovem obdobi ucinil par objednavek, tak uvidim. Dam jim sanci. Rychlejsi to rozhodne neni. Vzdy do 10 dnu doma, ted i kolikrat mesic.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.5.2021 16:52Sběratelský klub
    mkw: taky mi to nešlo spustit, asi to zrušili, vzhledem k tomu, že vydávají knihu fyzicky, tak možná proto.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.5.2021 12:48Povinná četba
    To vypadá dobře, díky za tip. Vertigo sakra můžu. Jsem zrovna posháněl nějakého Kindta, tak snad to bude ok.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.5.2021 11:15Sběratelský klub
    Taky jsem vzal limitku s artbookem. Četl jsem jen první sešit a vypadá to dobře. Mají to dobře vymyšlené jako e-komiks. Zaujalo mě to, ale bližší podrobnosti nevím. Každopádně leap of faith je na místě.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.5.2021 16:49Srazy, cony, festivaly
    nema problema
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1300 (cca 490377 Kč)
Mám: 267 (cca 120113 Kč)
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: 1 (cca 399 Kč)
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 266
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: 0