louza Naposledy online: 28.5.2023 21:51
- Nemůžu říct, že bych se se ztotožňoval s masovým názorem prvních hodnoceních na tuto knihu. Koupil jsem si jí jako milovník retra, abych zjistil, že retro z devadesátek až tolik nemiluji (a hlavně neklasifikuji jako retro). První půlka knihy je ve znamení příchodu Azraela, který možná působí vizuálně vcelku přelomově (viz. obálka), ale příběhově je to naprostý plebs o příchodu magora s plamenným mečem co divně mluví a všechny zabíjí. Hovadina. Ještě horší je pak v klasickém střihu provedený díl, kdy se Robin snaží integrovat Azraela do superhrdinské scény. Co mě naopak opravdu bavilo, byl závěrečný prodloužený sešit s Banem na jehož vrub jdou všechny hvězdičky knize udělené. Krásně čistě zpracovaný origin, kde je Batman cíl, nikoli cesta. Skvělá retroidní kresba a vyprávěcí ekvilibristika.
- Docela nadšení. CC se nevyplácí podceňovat. Roky si chrlí tý svoje nekonečný Hellboye a pak jakoby nic přijdou s nečím jako Bestie. S krásně malovaným vodovkami kolorovaným komiksem o pejskách z něhož se vyklube zarážejícně hororová záležitost, kde o krev a rozervané kusy těl není nouze. Ať koukám jak koukám, nevidím tam moc prostor pro chybu. Skvělé originální nápady, krásný netypický vizuál, výtečně zvládnuté charaktery a srozumitelné povídkové příběhy provázané dějovou nití. Namám žádných námitek.
louza22.5. 11:20Bestie burdenské #01: Historky z psíšeří
- Skvěle udělaná kniha, která je ale "jen" klasická želví polévka. Na to, že je příběh posunut hodně daleko do budoucnosti, kde žije už jen jediná želva, tu čtenář nepřijde o takřka kompletní ansábl známých postav. Chybí jen moji oblíbenci Bebop a Rocksteady. Všichni ostatní jsou přítomní buď osobně, nebo v nějaké variantě. Řemeslně je to perfektně udělaná kniha. Dobře asynchronně vyprávěná, jednotlivé flashbacky mají jiné kreslíře, což krásně dotváří atmosféru. CC to pojalo jako velký formát, takže max kvalita. Přesto stále pořád "jen" to samé a i ten definitivní konec nepůsobí až tak definitivně. UG želvy se tu nějak protínají s těmi dětskými seriálovými, což není nutně špatně, ale spíše než jako regulérní kniha to působí jako velká poklona celé sérii ve všech jejích derivátech. Přitom pár opravdu pěkných nápadů s nimiž by se dalo pracovat se tu najde. Jenže větší ambice nejsou.
louza17.5. 15:39Želvy Ninja: Poslední rónin
- Asi jediná kniha, s níž jsem měl tu čest, která se může rovnat těm nejlepším Lemierovým autorským pracem. Nádherně napsaný příběh o člověku, plný ryzí lidštiny a života se vším co kněmu patří. Včetně smrti. Skvělá kresba, skvělý scénář, který chytne za srdce. I ta slzička občas ukápne. Minimálně ta nostalgická mi ukápla hned při pohledu na obálku nesoucí loga Vertiga.
louza17.5. 15:23Každý jeden den
- Ač jsem fanoušek přesně tohoto typu retra i Engleharta, který tuto knihu z části ovládá, moc se mi to nelíbilo a dočítal jsem na sílu. První sešit s calculatorem je otřesný. Zbytek už pak lepší, ale stále ne moc čtivé. Batman řeší únik své tajné identity, ztrátu dámy svého srdce, nebo se potýká s variantou Clayface. Tvůrci se snaží prodat i nějaké emoce, což ale ze stoicky klidného démona dělá spíš antipatickou hysterku než zajímavou postavu. Nečetlo se mi to dobře a k prožitku nepřispěla ani technická kvalita perokresby (barvy jsou v pohodě), kde některé stránky vyšly dobře (patrně z originálů) zatím co jiné vypadají jako scany z dobového periodika. Bonusový komiks jako vždycky potěší a dobře ilustruje kam se celé médium za těch třicet let vyvinulo. Ale knihu nezachrání.
louza10.5. 10:36DC komiksový komplet #043: Batman: Podivná zjevení
- Oproti předchozí knize výrazné zlepšení. Batmanův průchod skrze různá časová období je skvělý nápad tím spíš, že Morrison se tady neomazuje jen na hrdinu, ale používá reference i na historické, nebo jiné literární milníky. Je to samozřejmě pořád Morrison, takže přístupnou vyprávěnku, tak jako jí předvedl třeba Gaiman u Marvelu nečekejte. Kniha je navíc pevnou součástí celého autorova cyklu. Ale i tak to krásně funguje skoro samostatně. Nádherný vizuál v režii různých tvůrců. Prostě paráda. Možná ne nejlepší, ale určitě nejzajímavější Morrisonova kniha. Dílo, které mi leželo v hlavě ještě několik dní po dočtení.
louza10.5. 10:32DC Comics - Legenda o Batmanovi #034: Návrat Bruce Wayna
- Žoldnéř se se svojí společnicí vydává nalézt tajemnou Atlantidu, která může být klíčem k jejímu původu. Kořeny starého světadílu však sahají dál, než je zjevné. Opět příběhovější kniha, která se tak moc nevyžívá v okázelmé vizuálnu, ale o to víc vynikne snaha o dobrodružný příběh. Narativ dává na rozdíl od některých předešlých knih smysl, dobře se čte a je sympaticky propojen s již vydanými částmi. Žoldnéř je opět na vzestupné hraně. Lepší čtyři hvězdy.
louza2.5. 18:55Žoldnéř #09: Ztracení předkové
- Neskutečně zhulená kniha. Jestli jsem měl v posledních Morissonových dílech, pocit, že jeho motivace chápu a předestřenému ději už skoro rozumím, tak tohle mě tedy vyvedlo z omylu. Základní premisa je jednoduchá. Batman se tu stává vězněm a je mu manipulováno s myšlenkami. Morrison vždycky používal reference do minulosti a někdy i docela do hloubky historie postavy. Ale tady je jich tolik! Tohle v podstatě je JEN sled scén z Batmanovy minulosti. Od té úplně nedávné až po velmi dávnou. Kadence referencí je neuvěřitelná. Ve čtyřech sešitech je to sem tam stránka, sem tam půl, dost často i okénko po okénku. Dešifrovat co je iluze a co reálný děj není triviální. A aby se v tom prase náhodou nevyznalo, když už si čtenář myslí, že nemůže být hůř, přichází poslední sešit, kde ho autor dokonale utopí. Tam se časová osa vyrve z pantů a k možným variantám toho co vidíte se přidá i potenciální budoucnost? A její alternativy? A alternativy minulostí? A budoucností? Bordel na kvadrát. Zajímalo by mě, kolik lidí na světě tohle opravdu dá v plné šířce, hloubce i výšce, případně dalších rozměrech. Morrison se svou genialitu nebezpečně přiblížil k branám šílenství. Ač v úžasu, tedy rozhodně nejsem hodnen.
louza30.4. 10:08DC Comics - Legenda o Batmanovi #033: Čas a Batman
- Ne, že by první dvě knihy nutně postřebovaly následníka. Ale když už, tak aspoň takhle a ne jako ta debilní trojka, kde jediný přínos byl rozšíření pohledu na vidlákov, z něhož se tady úplně zbytečně použije jen jediná postava. Příběh se opět točí kolem fotbalu, který tu už skoro nehraje žádnou roli. Základní premisou je vyhrát a přežít. Trenér Boss se tu střetává nejen s herními protivníky, ale konečně už i s Earlovou dcerou, která mu předloží účty. Konfrontace nějak dopadne a série je kvůli LaTourovým osobním problémům uložena k ledu. Je otázka jestli brzo, nebo pozdě. Vcelku mě to bavilo číst, ale ty dvě první knihy by stačily. Mohli jsme si ušetřit tuhle rozpačitou stopku jež může být i definitivním post koncem.
louza26.4. 10:07Parchanti z jihu #04: Zkouška odvahy
- Totální perfekce. Kniha na které není absolutně nic špatně. Lukrativní klasické téma je sledováno citlivě a drobné změny jsou pouze v místech, kde jsem si v originálu říkal, že by to chtělo trochu dovysvětlit (Flint, Silver a jejich minulost). A přesně tam to autor trefil. Byť v náznacích a s pokorou vůči originálu. Rozsah tří euro knih je tak akorát, aby ukázal všechno potřebné a nepůsobil telegraficky. Vizuál je, jak už to v evropě bývá na velmi vysoké úrovni. Přesto se ale najdou místa, která uhranou nad rámec. Nádherná imaginace týkající se všech klíčových lokací. Spousta fascinujících detailů zejména v perspektivě, nebo ve zpracování vody. Výtečný ruční coloring. Skvěle fungující antropomorfizace. Orgastická věc. Neskutečný žrádlo a největší překvapení posledních několika let. Stevensona a obecně klasiku mám rád. Adaptací jsem přečetl hodně. Ale tohle mě fakt sundalo ze židle.
louza24.4. 12:52Jim Hawkins (varianta B)
- Na tohle jsem se hodně tešil, ale jsem mírně zklamán. Formálně není komiksu moc co vytknout. Vizuálně vypadá skvěle a s klasickým tématem, který věrně následuje nemůže moc šlápnout vedle. Moorcock se v předmluvě zaklíná tímhle dílkem jako tím skutečně správným a zamýšleným. Já bych ovšem pár poznámek měl. Jednak k místy až bizarně násilným detilům, které sice zaujmou, ale dle mého soudu nepasují úplně ke knižní předloze, i když je míněná jako temná fantasy. Jako druhý problém vidím celkový vizuální efekt komiksu, který možná vypadá skvěle, ale na rozdíl od psané formy Elrika, tohle zastará. Po pravdě už teď téměř dekádu od vzniku vypadá tak trochu bazarově. Jako jeden z mnoha evropských. A za další dekádu se to fakt nezlepší. Kouzlo Moorcokových textů je právě v jejich nadčasovosti, která se při nejlepší vůli v komiksu replikovat nepodařila. Pokud bych neznal předlohu, asi bych, jako fanoušek tohoto druhu fantasy, dal plný počet. Ale takhle nemůžu.
louza8.4. 16:31Modrá Crew #27 - Elrik #1, 2
- Druhá Adamsova kniha začíná dvěma sešity The Brave and the Bold dobře zapadajícími do fazóny předchozího svazku. Přiblble udělané retro s podivně zvolenou příběhovou logikou. Nadějí však jsou samostatné Batmanovské sešity z nichž ten první z Mexika je ještě docela podivný. Ostatní povídky ale zvedají laťku a jde už o naprosto standardní retro. Ani ne moc připitomělý. Velký prostor je tu věnován Man Batovi. Ve zbytku se detektiv zaobírá různými záhadami od vyšetřování ztráty ne úplně cenného obrazu, hledá sabotéra natáčení filmu a podívá se i do strašidelného domu (to jediné si mohli editoři odpustit). Kresba je skvělá a Adams už se nepouští do takových divočin, jako ve svých počátcích, takže se to i dobře čte. A co je nejpříjemnější. Je to Batman prostý jokerovského patosu. Žádný Gordon, žádné protěžování Gothamu, žádná plejáda erbovních padouchů. Prostě jen čistý hrdina. Barvy jsou diskutabilní. První sešit má původní coloring. Zbytek knihy je rekolorovaný. Nevím co je lepší. Recoloring je sice udělán s citem, ale stejně bych možná zůstal u originální palety. Každopádně je kniha o řád lepší, než první Adamsova sbírka. Cca 60% je pro retromila více méně v pohodě.
- Jako velký fanoušek původní knihy nemůžu neocenit snahu o detail a vyčerpávající informace. Leč bohužel tohle období českých dějin je jedna velká depka, nebo autoři alespoň zvolili témata, aby to tak bylo. Na jednu stranu je důležité, aby děti měli povědomí o tomto mezidobí. Na strunu druhou se mi to samotnému četlo velice těžce a nikoho bych nepranýřoval kdyby se raději vrátil k původním pověstem. Sám už se k opětovnému čtení nechystám.
louza2.4. 13:48Obrázky z moderních československých dějin (1945 – 1989)
- Poměrně letitá záležitost, kterou jsem ocenil už před dekádou. V tehdejším kontextu náloží od Brubakera, Aarona, nebo i samotného Rucky mi to ale přišlo spíš tak na osm z deseti a po české verzi jsem ani tolik nestýskal. Je ovšem fakt, že Lazarus nejen že ustál zkoušku časem, ale i velmi pěkně dozrál. Příběh terminátorky zasazený do blízké budoucnosti, kde proti sobě v Americe na troskách civilizace a bedrech statisíců nuzáků stojí pár vyvolených rodin žijících v luxusu a ovládajících defakto celý svět, je z dnešního pohledu originální až unikátní a se slzou v oku musím říct, že v moderní produkci Image Comics už takový potenciál moc nevidím. S prvním čtením mi to nepřišlo až tak zásadní, ale s odstupem dekády se prostě nic podobného už neobjevilo. Byly doby kdy takové komiksy byly běžné. Ale ty už jsou pryč.
louza25.3. 15:32Lazarus #01: Rodina
- Chápu rozčarování. První dva sešity World's Finest Comics jsou jsou opravdu ukrutný a napsat, že je to pro pětiletý děti by bylo těžkou urážkou jejich intelektu. Na stranu druhou jsou pokračující sešity z řady The Brave and the Bold téměř běžné retro vybočující artovým stylem. Sešity, kde Batman s Flashem poráží nezničitelného muže, bojuje s ďábelským broukem, nebo vzpomíná na kooperaci se seržantem Rockem za druhé světové nejsou nic, co by nějak zásadním způsobem uráželo, ale v každém najdete nějaký mírně diskutabilní zvrat, nedoraz nebo obrat, který výsledný efekt podkope utopí v moři demence. Ódu bych neskládal ani na protěžovaný vizuál. Technicky je sice kvalitní a na svou dobu to musela být bomba, problém je, že stránky jsou tak přexponované, že se to skoro nedá číst. Pokud už čtenář přijde na to kam se koukat, zaručeně ho zmate divoké panelování, které je všechno možné jen ne fluentní. Jako plakáty dobrý, ale nečte se to moc dobře. Podprůměr.
- Asi jsem Ekho posledně moc přechválil, protože tentokrát už laťku neudrželo. V aktuální knize hrdinové řeší podivné línání prikónů a snaží se naverbovat artisty pro divadlo na Broadwayi. Obě zápletky jsou spíš slabší a příhody v džungli téměř infantilní. Dobrodružství v Číně mi přišlo lepší, ale těžko se celkově ubránit dojmu, že nápady docházejí Ekho se zvrtává v taškařici. Některé předchozí knihy byly o dva řády lepší.
louza10.2. 13:27Modrá Crew #26 - Ekhö: Zrcadlový svět #9, 10
- Před měsícem jsem se na tuto knihu odvolával u Wellse od CC a hle, už je tu, aby potvrdila moji tezi. Evropská fasáda klasickému komiksovému díku hodně sedí. Kniha je trochu disproporcovaná v obsahu, protože Válka světů zabírá plné dvě třetiny ačkoli je dějově zhruba stejně obsažná, jako následující Stroj času. Ani z jednoho ale nečiší pocit rychlokvašky. Válka světů si možná trochu více lebedí ve vizuálu a vypráví detailněji a více komiksově. Což jí lze těžko v komiksu mít za zlé. Stroj času sedí tak akorát. Je tu znát novátorský pohled a pokud jste hráli sérii Crysis, určitě vám některé scény budou povědomé. Autoři ovšem ctí klasiku a nepřevrací filosofii díla někam jinam. Krásné skloubení klasiky a moderního evropského komiksového přístupu. Paráda. 90%
louza31.1. 15:21Válka světů / Stroj času
- Nejsem historicky velkým fanouškem vytuněné novodobé verze Allana Quatermaina a tahle kniha ho ze mě rozhodně neudělala. Je to sice dobrodružný komiks klasického střihu, ale tématika je zoufale fádní. Indy pátrá po starobylých artefaktech a dostane se do konfliktu s jinými pátrači mající povětšinou za zády celou říši zla. Většina příběhů je zoufale nezábavná a zoufale průměrně kresebně zpracovaná. Trochu vyčnívají jen dobrodruštví na moři, respektive pod mořem. Vypadat všechny příběhy jako Sargasové moře, budu plně spokojený. Většina knihy je ale pod touto laťkou a byla čtená se zaťatými zuby.
louza19.1. 11:19Indiana Jones Omnibus 2
- Stěžejní příběh knihy se odvíjí ve dvou časových rovinách, která autor docela zručně proplétá. Jedna přítomná řeší podivné teroristické útoky v Gothamu. Ta druhá pro ně vytváří zázemí a zaujme hlavně zasazením do více než stoleté minulosti města. Poprvé za batmanování Dicka Greysona mám pocit, že mu kostým padne jako ulitý a neumím si moc představit, že by tenhle případ vyšetřoval Bruce Wayne. Přesto se těžko ubránit dojmu, že kdyby se vyškrtla celá přítomná linie s pláštěnkou a dalo by se to do Rucky Brubakerovi, mohla z toho být další gothamská pecka ve stylu viktoriánského noiru. I tak je to ale dost fajn. Jediné co knihu opravdu sráží, je do celkové fazóny hodně nepadnoucí dodatečný kraťas na konci. Tohle si editoři vážně mohli odpustit.
louza18.1. 10:49DC Comics - Legenda o Batmanovi #026: Brány Gothamu
- Sbírka batmanovských povídek, které vlastně povídky nejsou. Je jasně patrné, že příběhy jsou částí většího celku na který se občas odkazují. Takže pochopení, pokud tenhle konkrétní Batmanův run neznáte, je trochu limitované. Střídání kreslířů je příjemné. Problém je, že skoro žádný z příběhů mi nepřišel extra dějově zajímavý. Baťa se prostě hrabe v Gothamském bahně. Nesmíme zapomínat, že půlka jeho úspěchu jsou jeho ikoničtí protivníci, kterých si tady moc neužijeme. A těch opravdu detektivních příběhů tady taky moc není. Formálně není komiksu moc co vytknout, ale obsahově je průměrný.
louza9.1. 18:01DC Comics - Legenda o Batmanovi #018: Hřbitovní směna
- Tohle bylo opravdu dobré. Civilní příběh muže, jehož otec mu na smrtelném loži svěří děsivé tajemství. Pátrání po pravdě je ovšem ztíženo hrdinovou nemocí. Jasně, najdete tu drobné logické laplausy. I když se autor snaží o realistické podání, sem tam mu něco uteče. Ale základní premisa je opravdu dost slušná a příběh se čte jedním dechem. Sice jde o komiks, ale zážitek je to takřka filmový. Výborné.
louza3.1. 12:21Ozvěny
- Oproti předchozím uměřenějším knihám je tohle zase trochu víc morrisonovatější. Zběsilý příběhový mrdník na začátku se časem přece jen ustálí, základní problematika se jakž takž vysvětlí a co nedocvakne, to autor přebije deus ex machinou. A celé batmanovské universum náležitě resetne do normálu. Najdeme tu ale dobré nápady. Nejvíc překvapuje Joker, který mě poprvé v historii srdečně rozesmál lapením hlavního padoucha. Jeho snaha o nahrazení původního Batmana je symptická, leč bohužel lichá. To Pyg je úplně jiná třída. Šílený démon na tripu. Vizuálně krystalicky čistá kniha ostře kontrastující s šílenými vrtochy scénáristy. Asi to není pro každého, ale já si Morrisona cením.
- Cesta kostí je příběhem o útěku tří trestanců z ruského gulagu přes pustou tajgu. Jsou tu fajn vykreslené charaktery a prostředí. Obé je bohužel až příliš archetypální, takže už po prvním sešitě odcitujete jak to celé skončí. Jinak je to vcelku dobře se čtoucí jednohubka, která nezanechá snad kromě poslední stránky hlubšího dojmu. Je zvláštní, že zrovna takhle klasický erbovně plochý příběh si vybrala kvalitativní úderka Mighty Boys. Ale možná jsem to jen nepochopil. Ač mám horrory rád, k tématu koncentráků určitě nemám nijak blízko. 3,5*
louza29.12.2022 21:36Cesta kostí
- Spíš než komiks je tohle Rodrigezovo protfolio. Pokud čtete komiksy na metry a vizuální stránku berete jen jako zkratku v honbě, či snad přesněji řečeno honitbě, za dokonalým příběhem (který neexistuje, protože si to všechno stejně jenom někdo vymyslel). Tak tuhle knihu radši neberte do ruky. A pokud si chcete užít čistokrevnou staletím prověřenou klasiku, tak radši taky ne. Z rozsahu sto dvaceti stran je totiž asi jen polovina relevantní, druhá půlka je tužko kresba bez bublin, nezastírající nic z výtečného rukopisu páně umělce a povinné obálky a rozhovor. Vizuálně určitě krásná věc v pro CC netypicky velkém formátu. Špičkový výkon produkovatele i nakladatele bohužel znatelně do země zaráží Adamsův scénář. Protože tohle rozhodně není Ostrov Dr.Moreaua. To, že se autor věrně nedrží předlohy bych u tak notoricky známé knihy až tak nezazlíval. Ale to, že z hlavního hrdiny udělá hrdinku, což mu do příběhu nacpe spoustu motivací, které tam být nemají, zatím co originální děj chvílemi bere šmahem či místy úplně vypouští a ještě navíc totálně změní vyznění originálního příběhu, to mě tedy jako zavilého Wellsova fanouška docela nepotěšilo. Pokud chcete Wellse, zapátrajte raději v produkci Insight Comics, které má čtyři opravdu pěkné eurodiní adaptace jimž by to v integrále dost slušelo. Novátoři z IDW mě svým progresívem úplně na sto procent neuctili.
louza16.12.2022 22:26Ostrov Dr. Moreaua
- Marvelovský svět se vyrovnává se smrtí ikony. Každý po svém. Někteří se chtějí ujistit, někteří si jeho smrt vyčítají, jiní se ho snaží nahradit a ještě další se snaží utopit svůj smutek v karbanu. Ale není nikoho koho by se to netýkalo. Autoři tady prodávají emoce čtenářům více než zdařile. Škoda, že všichní víme, že je to Marvel, kde nikdo a nic nevydrží mrtvý na dlouho. Nemůžu říct, že by se mě kniha nedotkla, ale až ta jim na to zase neskáču.
louza13.12.2022 10:22Ultimátní komiksový komplet #053: Padlý syn: Smrt Captaina Ameriky
- Uf. Dobrej eklhaft. Kirkman se s tím teda nepáře. Elasticita myšlenkových pochodů v Marvelu je občas udivující. K čemu dokáží své rodinné klenoty propůjčit. Skupina superhrdinů nakažená zombie virem, která sežere celý svět a momentálně trpí hlady je dost velký bizár. Ale je fakt, že i když nejsem fanoušek zombíků, tak tohle docela dává dějový smysl (na to co to je) a pokud opevníte žaludek a odhodíte předsudky, tak se místy i docela černě pobavíte. Kirkman není hvězdným autorem zobíkáren náhodou i když tohle je od Walking Dead vcelku daleko. Angažmá druhdy kriminálového Seana Phillipse je tady zajímavým, leč dokonale smysl dávajícím tahem. Asi to není kniha k níž bych se nějak rád vracel, ale je to rozhodně singularita stojící za přečtení.
louza10.12.2022 10:48Ultimátní komiksový komplet #041: Zombie z Marvelu
- Kniha velmi pěkně uvádí čtenáře do světa Black Panthera. Ač moderní, ve zkratce reflektuje všechny základní události a origin hlavního padoucha. Ve chvíli, kdy je Wakanda napadena prapodivnou úderkou padouchů ale příběh ztrácí glanc. Chvílemi jsem přemýšlel, jestli je ta která scéna míněna vážně, nebo je to satirický vtip. Romitova karikatura vtipkování spíš jen nahrává. Jinak nic proti. Je to svižné, čtivé, ale to finále mohlo být přece jen trochu uměřenější a k postavě, která je v podstatě černošským Capem důstojnější.
louza8.12.2022 14:36Ultimátní komiksový komplet #035: Black Panther: Kdo je Black Panther?
- Rozčilovat se nad propagandou v případě amerického Marvelu, kde má většina klíčových postav modrý slipy a červený plášť s hvězdou a vice versa mi přijde mírně úsměvné. Ano. Tohle je Marvel. A vždycky byl. Ale je fakt, že toto dílko to vzalo přece jen za trochu závažnější konec. Kniha docela autenticky vyjadřuje autorovy vnitřní pocity i strachy po jednom z klíčových zvratů americké historie. Měl unikátní možnost je vetknout právě do ikony typu Capa a dobře jí využil. Trauma ze zásahu bašty svobody i zmatek nad tím, co se vlastně děje i otázku proč, tu vycítí i neameričan, který ale nemůže knihu asi úplně pochopit. S odstupem času je důležité, že se to vůbec podařilo zachytit a navíc v tak kresebně dobře zvládnutém komiksu. I po dvaceti letech tahle kniha nezestárla ani o chlup, je stále stejně autentická a vypadá úplně moderně. I přes jistou vypravčskou kostrbatost a ne úplně podařenou snahu o vyprávění v náznacích a mezi řádky si tenhle výběr svou pozici v UKK rozhodně zasloužil. Stejně jako třeba Morellův příspěvek. Čteme americké komiksy a i tohle je Amerika.
louza7.12.2022 17:36Ultimátní komiksový komplet #014: Captain America: Nový úděl
- Kapitán America pod taktovkou Sterna kreslený Byrnem kolem roku 1980 parametricky hodně připomíná Semicovského Spider-Mana po čísle 10 (tedy v jeho nejlepší formě). Kromě kostýmáků je tu znatelný civilní rozměr, kde roli hraje i alter ego a jeho okolí. Některé příběhy jsou v dost podobném duchu a v jednom se potkáme dokonce i s Mr. Hydem, který se odkazuje právě na události známé ze Sternova Spider-Mana. Na rozdíl od Spideyho je ale Cap legendární ikona, takže řeší i věci, které Parker řešit nemusí. Ztracenou minulost, kandidaturu na prezidenta, nebo dávného nacistického padoucha za nímž se vydá až do Anglie. Kniha je velmi blízko tomu co pokládám za naprostý etalon Marvelu. Tohle klidně mohlo vyjít pod Semicem. Omnibus svázaných devíti sešitů je tak splněný dětský sen, který se nikdy nekonal. Ne šestnáct velkofilmů v řadě, ale tohle je Marvel jak ho stále ještě vnímám já. Dokonalá kresba a čtivé příběhy o lidech s nevšedními schopnostmi. Roger Stern je můj superhrdina.
louza6.12.2022 10:18Nejmocnější hrdinové Marvelu #006: Captain America
- Nadšení. Docela dost naznačily už první dvě knihy, ale závěr tomu dal platné grády. Z počátečních obav se příběh překlopil ve fakt excelentní jízdu na dějové horské dráze o níž bych si už netipl, že nějak souvisí s aplikovatelnými fyzikálními zákony. Přesto při přijmutí některých premis dějové zvraty dost baví. Úplný konec je sice trochu moc patetický, ale celková koncepce je skvělá. Autor to musel plánovat už od začátku a čtenáře zodpovědně informuje od prvních řádků první knihy, i když to všechno složí až na úplném konci. Bravo. Mám velké svrbění dodatečně změnit hodnocení předchozích knih. Crew možná trochu vystřílela munici na prázdno, protože tohle mohlo klidně vyjít v mistrovských dílech.
louza1.12.2022 10:17Modrá Crew #25 - Universal War One #5, 6
- Hodně překvapivá volba. Na tuhle knihu jsem po dekádě od jejího objevu a dvou od vzniku už skoro zapomněl. Přitom je to jeden z prvních Edových kriminálních komiksů. A na debut dost povedený. Soukromé očko vyšetřuje případ zmizelé dívky, který se ve finále ukáže být velkou lidskou tragédií úplně jiných rozměrů. Příběh je skvěle vystavěný a poplatný všem Brubakerovým učitelům z ranku drsné školy. Oproti pozdějšímu kriminálu je tu přece jen trošku více textu a je to trochu víc detektivka, než bývá u autora zvykem. Ale ty zabetonované základy jeho vypravěčství a stavby příběhu jsou dobře znatelné. Kresba není čistokrevný Phillips, ale sedí taky krásně. Kniha je podložená pěknými bonusy s dodatkovým krátkým příběhem, který si moc nezadá s tím hlavním. Velká škoda, že Vertigo tuhle řadu tenkrát zařízlo. Jediné co bych vytknul je měkká vazba a Klíčníkův překlad. Tohle prostě má překládat Kopřiva, který ví, že v drsné škole hlavní postava nezačíná větu parkerovským slovem "Téda...". Jinak ale vcelku dost v pohodě. Líbilo se mi to už tenkrát a zgustnul jsem si opět.
louza29.11.2022 11:46Místo činu
- Druhá kniha Whedonových X-Manů udivuje zejména ústupem z pozic. Autor se sice snaží přijít s trochu originálnějším příběhovým konceptem. Ten se mi ale bohužel moc nelíbil. Jeho volba hlavního padoucha Boje je sice nečekaná, ale hodně divná. Z knihy mu vznikl něco jako horror, ubylo hlášek a postavy zoufale bojují o život i když všichni víme, že nemůžou umřít. Celkově docela nenaplněná naděje. Joss je skvělý, ale i mistr tesař se někdy utne.
louza29.11.2022 11:29Ultimátní komiksový komplet #040: Astonishing X-Men: Boj
- X-Mani se zase jednou dávají dohromady v trochu obměněné staronové sestavě jíž vévodí starý kapitán Cyclops a nově neodolatelná Emma Frost. Joss Whedon je skvělý řemeslník výtečně zvládající práci s postavami a dialogy. Dokáže skvěle vystihnout psychologii jednotlivých postav. Krásně rýsuje správňáky, nasrance i bývalé padouchy. Co chybí je trochu zásadnější příběhová linie o níž by se dalo opřít. Místo ní používá stará zažraná klišé a X-Manovské stereotypy, které glosují dokonce i jeho vlastní postavy. Což je fajn, ale není to dost. Příjemná kniha, která toho ale moc neřeší.
louza29.11.2022 11:25Ultimátní komiksový komplet #036: Astonishing X-Men: Nadaní
- Barryho Smitha i Claremonta mám rád, ale tklivý příběh Storm vyrovnávající se se ztrátou svých schopností se teda moc nepovedl. Ani po příběhové ani po kresebné stránce. Modernější dialekt, kde ve čtyřech sešitech opět hledá hrdinka svou identitu, ovšem už se schopnostmi, mi přišel úplně stejně zbytečný jako Claremontova snaha. Tentokrát je ale alespoň na co koukat, protože Nevesova práce s proporcemi (zejména ženských postav) a perspektivou je opravdu omračující. Škoda těch syntetických barev a chybějící zajímavé ústřední myšlenky. Jinak ale průměrná a vcelku zbytečná kniha.
louza29.11.2022 11:14Nejmocnější hrdinové Marvelu #106: Storm
- Přiznám se, že když tohle začalo vycházet, začal jsem se po všech těch těch Black Hammerech, marvelovských eskapádách a nekonečných sešupech i vzešupech prokládaných čuměním na vrata stodoly s Lemirem rozcházet. Po prvním sešitě Sentientu jsem vyhodnotil, že už toho bylo moc a sérii zabalil. Nakonec ale až české vydání ukázalo, že jde o velmi ohraničený (doufejme) jednorázový příběh o dobrodružství osamělé party dětí uprostřed kosmu, což je docela originální koncept. Lemire umí dobře pracovat s dětmi a jejich psychikou, dokáže ve čtenáři vyvolat křehkou zranitelnou dětskou beznaděj, kniha má správně tísnivou atmosféru a dokáže čtenáře drapnout a nepustit až do úplného konce. Takže opět skvělé, tentokrát více žánrové čtení. Možná jsem se s Jeffem trochu unáhlil. Nakonec tedy tradiční Lemirovské nadšení o kterém jsem si myslel, že už ho moc nezažiju.
louza29.11.2022 11:01Matka
- Jako jeden z nepočetných českých fans Geoffa Johnse jsem plně spokojen. Geoff píše své jednoduché, ohraničené, snadno čitelné (a to i vizuálně) příběhy, které se občas možná nevyhýbají zažitým amerikánským klišé (jaký div v americkém konzumním médiu), na druhou stranu excelují v čistotě a přímé lince. Visiona si užijete i když o postavě vůbec nic nevíte a přesto ze stránek vytušíte, že jde o postavu s mnohem větším pozadím, než je řečeno. Je jen na čtenáři jestli pak bude pátrat dál. Autor tu opět podléhá své sympatické obsesi a uvádí na scénu po Batmanově Birthday boyi a Supermanově pijavici dalšího fakt démonického protivníka. Stejně tak dva úvodní sešity pod taktovkou Johna Buscemy jsou fajn, i když samozřejmě poplatné své době. Pro seznámení s postavou dobře konstruovaná kniha.
louza21.11.2022 10:47Nejmocnější hrdinové Marvelu #016: Vision
- Ant-Manův origin je příběh z hlubokých předpočátků Marvelu, ale na svojí letitost je to příjemné a dobře nakreslené dobrodružné čtení pro děti a dospělé v dětství zastydlé. První příběh mocných Avangers o boji se šíleným bohem je brutální plebs, kde se druží snad všechno co na Avangers nemusím. Jejich pěkně kreslený konflikt konflikt s Osbornovou úderkou a následné obléhání Baxterovy budovy nakonec vytahuje knihu alespoň do průměru.
louza20.11.2022 19:00Nejmocnější hrdinové Marvelu #035: Hank Pym (Ant-Man / Giant-Man / Yellowjacket / Wasp)
- Tady rozhodně forma převládá nad obsahem. Kniha je koncepčně hodně podobná McFarlaneho utrpení. Ve městě se děje něco divného. Všichni padouši i hrdinové se zvířecím aspektem osobnosti se začínají chovat divně a mají divné choutky. Spidey tu tentokrát není v problému namočený sám, ale jinak je to extra bojový díl se záhadou na pozadí. Na stránky každopádně radost pohledět. Pokud je pro vás komiks i něco jiného než příběhy zprostředkující médium a dokážete ho číst i vizuálně, tak na tomhle si zgustnete. Bohužel je to trochu na úkor scénáře. I tak je to ale fajn kniha.
louza17.11.2022 13:53Komiksový výběr Spider-Man #004: Zvířecí instinkt
- Mockingbird se vrací na scénu pronásledovaná problémy v osobním životě i traumatem z únosu na planetu Skrullů. Hlavní zápletka, kdy se s ex manželem vydávají potřít biologický teroristický útok v Evropě je spíš zástěrkou k řešení jejich mezilidských vztahů. Ani jeden z nich se necítí ve své roli příliš komfortně. Hawkeye transformovaný do Ronina je pořád spíš lukostřelec, než osamělý válečník. Bobby vůbec neví, kde jí hlava stojí a dokonce ani nová verze Capa jako by nějak nelícovala. Postavičky si hledají své místo na slunci, což je spíš tím lepším aspektem knihy. Stejně tak jako parádní flashbacky v klasickém osmdesátkovém stylu vypadající prostě báječně. Horší je pak nutná akce, která je tu jen jako alibistický nátěr pro superhrdinský komiks a dojem z knihy docela sráží. Autor měl spíš zůstat u konverzačky a více doladit dialogy. Přesto je na úvodním team up se Spideyem a New Avagers obrovský rozdíl a je fascinující pozorovat jak moc se za třicet let komiksový žánr pohnul. A to i v rámci marveloidní korporace.
louza8.11.2022 10:58Nejmocnější hrdinové Marvelu #023: Mockingbird
- Monstrózní omnibus jediným mocným úderem uzavírající Van Hammeho éru. Je sice fakt, že nic z této knihy nedosahuje kvality těch nejlepších děl (asi tří) z první patnáctky, ale zato libovolný sešit zde v mých očích válcuje těch dvanáct zbývajících. Thorgal zraje jak víno a jeho dobrodružství v pavoučí říši, nebo vzdorování modrému moru patří rozhodně k tomu nejlepšímu co v základní sérii vzniklo. Vrací se tu i Kriss, která se se šarmem sobě vlastním tentokrát po Thorgalovi pokusí svést i Aricii. Ďábelská postavička. Ne, tady asi fakt není o čem. Líbila se mi i Prokůpkova historie rozsekaná mezi jednotlivé knihy. Jediná námitka je proti názoru, který buduje, že Van Hammeho verze je tou nejzásadnější (aby snad byl důvod nevydávat nic mimo něj?). Přečetl jsem několik Senteho pokračování a Dorrisonových spinoffů a bylo to úplně stejně dobré, ne-li lepší než právě Thorgalovy mladší knihy obsažené zde. Skvělá kniha. Pokud tohle dočtete a pak otočíte kolečko zpátky od první knihy, možná budete rozčarováni.
louza1.11.2022 10:43Thorgal #24-29: Barbar
- Finální rozhřešení Fatale se vrací v několika flashbacích do počátku dvacátého století, kde naznačuje kořeny životních útrap Jo. Nedává ale vysvětlení zadarmo a vyžaduje od čtenáře pozornost a schopnost číst mezi řádky. Autor střípky zručně proplétá s hlavní linií v současnosti a přivádí tak příběh k nevyhnutelné finální konfrontaci. Ta je pravda v trochu holywoodštějším střihu než jsme u Eda zvyklí, ale vzhledem k tomu, že jde v podstatě o pulpový Lovecraftiánský horor v noirové fazóně to až tak nevadí. Hezké podtržení celého snažení, které jako fanoušek noiru i H.P. kvituji. Byla to skvělá série.
louza27.10.2022 12:35Fatale #05: Proklít démona
- Po rozpačité předchozí knize se Brubaker vrací k základní linii příběhu, kde ale okamžitě odbočí směrem do devadesátých let. Jo se tam setkává s grungeovou kapelou na ústupu ze slávy, stane se její chráněnkou a jak už to v osnovách Fatale bývá, mnoho radosti do života jim nepřinese. Příběh i jeho návaznost na hlavní linii je v pohodě. Dobře se čte a zapadá do celkové mozaiky. Jediný problém vidím ve drobném autorském faulu a to je amnézie hlavní hrdinky, kterou autor celou zápletku ospravedlňuje. Na Brubakera se to zdá až příliš laciné. Jinak ale pořád skvělá práce.
louza27.10.2022 12:30Fatale #04: Modlitba za déšť
- Po skvělé a ještě skvělejší knize přichází soubor jedno sešitových "povídek", které nám ale neřeknou vůbec nic co bychom ještě nevěděli a doplňují to co doplnit nepotřebuje. Autor evidentně řekl hodně z toho co říci chtěl a zdá se jako, by nevěděl kudy kam, tak jen omílá vyřčené. Jeden ze sešitů dokonce přepustí kreslířovi a zaručeně to poznáte. Zhulené ztvárnění snů potlučeného chlapce si fakt mohli nechat od umělecké cesty. Sbírka po hříchu končí tam kde minulá kniha. Větší důkaz zbytečnosti už si nelze přát. Pokud bastardy neznáte, bude vám tato kniha k ničemu. Pokud je znáte, tak taky. Tohle fakt nebylo nutný.
louza25.10.2022 10:04Parchanti z jihu #03: Návrat domů
- Konečný je spolu s Burianem a Krumem etablovaný člen svaté trojky. A jakožto věrozvěst dobrodružné ilustrace dostává svojí velkou knihu komiksů čítající kromě již vydané Zuzanky téměř veškeré Konečného komiksové práce (jednu autoři zazdili z důvodu osobního obsahu). Začíná se podobně jak třeba u Lady. Tedy v nezbytných Humoristických listech, které Bimba ještě stihnul. A některé skeče jsou i dnes k pousmání. Western Tajemství prérie je příslibem, ale osobně mi způsobem komiksové rytmiky a vlastně ani stylem kresby moc nesedl. Což se nedá říct o geniálním jednostranné Pokladu. Saudkoidní pecka s dialogy na hranici geniality téměř vypanduvší z Limonádového Joea. Ocelová hrobka je docela četně reprodukovaná klasika z Batličkova pera, kde je patrný Konečného komiksový um nejvyšší kvality. Perfektní vizuál funguje bezezbytku i dnes. Výtečná věc, které se ale téměř blíží vcelku neznámá dobrodružka Boj o vrak nesoucí se v hodně podobném duchu. Větším soustem je taktéž výborný Král Madagaskaru, kde Bimba pěje nezapomenutelný duet s Krumem. Největším tahákem je ovšem autorovým jmenovcem remasterovaná verze dvou příběhů Amazony. Ta zastihla umělce v top formě a dokládá potenciál toho, co mohl Bimba a Sadecký vytvořit, kdyby žili jen ve trochu svobodnějším prostředí. Absolutní kult. Závěrečnou a nezanedbatelnou část knihy zabírá privátní komiks původě určený Bimbově nemocné dceři. Na první pohled vypadá oproti zbytku knihy neprofesionálně a infantilně. Ale marno platné. Komiks o drakovi, který pronásleduje partu trpaslíků ujíždějící mu na pionýru nadopovaném píchákem fakt děsnou rychlostí si opravdu chcete přečíst. O kvalitě bohatého doslovu z pera všech tří autorů knihy, kteří nejsou biografiích kreslířů žádnými nováčky netřeba pochybovat. Dost pěkná kniha, kterou to fakt chtělo.
louza20.10.2022 21:27Velká kniha komiksů: Bimba
- Dlouho očekávané akční finále, které kůstka z větší části definitivně hází do klasického fantasy ranku. Královnička aspirantka po boku s věrným Sam...ehm Ferdou musí projít šiky nepřátel a použít tajnou zbraň v srdci nepřítele. Je fakt, že finální rozhřešení je zatížené klasickými klišé a že epický souboj je v některých aspektech extra tradiční a v jiných zase úplně mimo. Asi tak jako celá kůstkovská série. Ale stejně se mi to líbilo. Celá kniha je za solidní čtyři a za skvělý uzavřený konec dávám hvězdu navíc za definitivní ukončení série, které je přece jen patosu prosté a hezky podtrhuje celou ságu. Autor měl namále, ale nakonec zatáčku přece jen na poslední chvíli vybral. Kůstek je rozhodně věc, která se právem zapsala do historie komiksu.
louza15.10.2022 18:38Kůstek #09: Koruna z rohů (barevné vydání)
- Pokračování první knihy ve stejných a lepších kolejích. Opět pěkná práce s charaktery, opět čtivé. A i základní linie příběhu je krásně vypointovaná. Autor dokonce zvedá téma časoprostorového kontinua a přichází s tezemi, které by mohly být zajímavé i z vědeckého hlediska. Každopádně skvělý komiks, který svou laťku nejen drží, ale snad jí s postupujícím dějem i zvedá. Paráda. Lepší čtyři hvězdy.
louza6.10.2022 13:38Modrá Crew #24 - Universal War One #3, 4
- Neuvěřitelné. Kdyby mi před rokem někdo tvrdil, že stojíme na prahu série Brubakerových omnibusů, které budou vycházet jako čtvrtletník, zřejmě bych vystoupil ze stínů a jeho překvapenou větu "Kde se si se tu kurva vzal Bobe?" bych zadusil v hrdle smrtícím úderem z korespondenčního kursu kung-fu, za to, že tak bezostyšně lže. O to víc překvapí, že došlo i na Velvet, která rozhodně není Edovou notoricky známou prací z důvodů, jež jsem nikdy tak docela nepochopil. Příběh super tajné agentky, kterou dohání její vlastí minulost si moc nezadá s tím co mnozí adorovali v seriálu The Americans. Zápletkou možná není tak komplexní jako Zatmívačka, ani nepracuje s charaktery tak jako Kriminál, ani tu není tak rafinovaný story telling jako v ZNBZ. Jde defakto "jen" o čistou špionážku. Ta ale uhání kupředu zběsilým tempem. Kniha je typický turn pager nedávající vydechnout až to finální pointy. Ohromně silnou stránkou je tu rozhodně produkce, která z ní dělá vedle ZNBZ asi nejlépe vypadající Brubakerovo dílo. Jako Phillips dobrý, ale Eptingova práce na Velvet je doslova kulervoucí. Špičková, dokonale čistá, realistická perokresba plná dobových detailů. No kterej ze současných Buriánů tohle má? Breitweiserová se tu stará o barvy a i když nedělá ostudu, mistrovství které převedla v ZNBZ je tu ještě v plenkách. Každopádně skvělá kniha v top kvalitě, kde jediné co trochu chybí je Kopřivovská rétorika. Jinak ale dost must have titul, pokud máte Eda rádi.
louza30.9.2022 09:44Velvet
- Cromovi ďábli, tak tohle se doopravdy povedlo! Původně jsem jako letitý čtenář Netopejřích svazků koupi zvažoval. Ale nakonec se v knize bezostyšně vyrochnil jak totální čuně. Conan se sice rovná John Buscema, ale je fakt, že kresba Barryho Smitha, tehdy ještě hodně ovlivněná Sterankem a sekundovaná Salem Buscemou, má něco do sebe. Českou premiéru tu zažívá dobový coloring uhranující mistrovsvím efektů, jakých dosahovali staří klasici s hrstkou barev. To umocňuje vhodně zvolený kvalitní papír, který ale není lesklý a nevypaluje bulvy. Kniha není žádná kolosálka. Je o maličko větší než omnibusy od BBartu, vypadá skvěle a ani téměř básnický projev Roye Thomase tu nepřijde zkrátka. Plus ty perfektní bonusy... CC komiksy umí a tady produkčně není jediná chybička. Příběhově je to prostě Conan. Nic víc, nic méně. Pokud máte rádi Conana a nevadí vám pulpový charakter příběhů kontrastně vyprávěných takřka Shakespearovskou vyřídilkou a komiksovými postupy s retro feelingem, tak tohle perfektně sedí. Pro Semic pozitivní čtenáře absolutní nutnost. Tady to tenkrát všechno začalo. Kéž by se tak někomu chtělo takhle udělat Manningova Tarzana.
louza26.9.2022 08:17Barbar Conan #01: Conan přichází
- Po předchozí knize zlepšení o několik tříd, i když to podle titulu vypadá na další krávovinu. Žoldnéř se tu v doprovodu mistra vydá řešit konec světa, který by mohla způsobit planeta z jiné dimense přibližující se k jeho světu. Zní to děsivě, ale pravdou je, že tady je oproti předchozímu zářezu dobře snad úplně všechno. Příběh nejen že oproti poslední knize drží pěkně pohromadě, ale dokonce rozvíjí žoldnéřovo universum a částečně vysvětluje původ lidí v jeho světě. Kromě toho uvádí i svět nový. Ten je plný techniky a sci-fi propriet, jež Segrellovi sedí možná jště více než fantasy. Jediné trochu diskutabilní je zbytečné začlenění řecké mytologie. To si autor mohl odpustit. Jinak se to čte dobře a dobře to i vypadá. Klasické ábíčkovské dobrodrůžo v rukou malířského esa první kategorie.
louza24.9.2022 19:01Žoldnéř #08: Rok 1000: Konec světa
- Obvykle mě Lemireovy autorské práce sejmou ze židle, ale Bludišti se to až tak úplně nepovedlo. Příběh muže hledající ztracenou dceru vypadá jako zajímavé téma, kde ovšem autor ústřední motiv prozradí moc brzy. Podobně laděný Frogcatchers byl daleko větší úder na solar a téma se tak zdá již trochu vyčpělé. Autor je v bonusech velmi upřímný a odvolává se na snahu o zachycení atmosféry Murakamiho knih, což mě v pravdě během čtení vůbec nenapadlo, ačkoli zálibu v Hurakim definitivně sdílíme. Mnohem více bych mu dal za pravdu v tvrzení, že příběh neměl dopředu rozmyšlený a přicházel k němu až během psaní. Ano, to bylo při čtení dost cítit. Přesto bych tuhle sureálnou cestu za hledáním ztracené lásky doporučil. A to z důvodu pro Lemirea zcela netypického. Vizuálu. Kolik knize chybí na příběhovitosti a vytříbenosti dějového konstruktu, tolik svěžích artových grafických nápadů tady naleznete. Jeho práce s vizuální fantastikou je tu patrně nejdál ze všech jeho děl a na bludišti se skutečně vyblbnul. Asi ne top autorská práce, ale líbilo se mi to třeba více než Rváč a zhruba stejně jako Royal City. Essex, nebo Potápěč ale zůstávají ještě o stupínek výše.
louza24.9.2022 18:15Bludiště
louza22.5. 11:20Bestie burdenské #01: Historky z psíšeří
louza17.5. 15:40Želvy Ninja: Poslední rónin
louza17.5. 15:23Každý jeden den
louza10.5. 10:36DC komiksový komplet #043: Batman: Podivná zjevení
louza10.5. 10:32DC Comics - Legenda o Batmanovi #034: Návrat Bruce Wayna
louza2.5. 18:55Žoldnéř #09: Ztracení předkové
louza30.4. 10:13DC Comics - Legenda o Batmanovi #033: Čas a Batman
louza26.4. 10:12Parchanti z jihu #04: Zkouška odvahy
louza24.4. 12:56Jim Hawkins (varianta B)
louza8.4. 16:35Modrá Crew #27 - Elrik #1, 2
louza2.4. 13:48Obrázky z moderních československých dějin (1945 – 1989)
louza25.3. 15:32Lazarus #01: Rodina
louza10.2. 13:27Modrá Crew #26 - Ekhö: Zrcadlový svět #9, 10
louza31.1. 15:23Válka světů / Stroj času
louza19.1. 11:21Indiana Jones Omnibus 2
louza18.1. 10:49DC Comics - Legenda o Batmanovi #026: Brány Gothamu
louza9.1. 18:01DC Comics - Legenda o Batmanovi #018: Hřbitovní směna
louza3.1. 12:21Ozvěny
louza29.12.2022 21:42Cesta kostí
louza16.12.2022 22:37Ostrov Dr. Moreaua
louza13.12.2022 10:22Ultimátní komiksový komplet #053: Padlý syn: Smrt Captaina Ameriky
louza10.12.2022 10:50Ultimátní komiksový komplet #041: Zombie z Marvelu
louza8.12.2022 14:38Ultimátní komiksový komplet #035: Black Panther: Kdo je Black Panther?
louza7.12.2022 17:36Ultimátní komiksový komplet #014: Captain America: Nový úděl
louza6.12.2022 10:18Nejmocnější hrdinové Marvelu #006: Captain America
louza1.12.2022 10:17Modrá Crew #25 - Universal War One #5, 6
louza29.11.2022 11:47Místo činu
louza29.11.2022 11:29Ultimátní komiksový komplet #040: Astonishing X-Men: Boj
louza29.11.2022 11:26Ultimátní komiksový komplet #036: Astonishing X-Men: Nadaní
louza29.11.2022 11:14Nejmocnější hrdinové Marvelu #106: Storm
louza29.11.2022 11:05Matka
louza21.11.2022 10:50Nejmocnější hrdinové Marvelu #016: Vision
louza17.11.2022 13:53Komiksový výběr Spider-Man #004: Zvířecí instinkt
louza8.11.2022 11:03Nejmocnější hrdinové Marvelu #023: Mockingbird
louza1.11.2022 10:46Thorgal #24-29: Barbar
louza27.10.2022 12:39Fatale #05: Proklít démona
louza27.10.2022 12:34Fatale #04: Modlitba za déšť
louza25.10.2022 10:11Parchanti z jihu #03: Návrat domů
louza20.10.2022 21:28Velká kniha komiksů: Bimba
louza15.10.2022 18:38Kůstek #09: Koruna z rohů (barevné vydání)
louza6.10.2022 13:38Modrá Crew #24 - Universal War One #3, 4
louza30.9.2022 09:44Velvet
louza26.9.2022 08:19Barbar Conan #01: Conan přichází
louza24.9.2022 19:01Žoldnéř #08: Rok 1000: Konec světa
louza24.9.2022 18:24Bludiště
- Kéž by tak chtěli tuhle ptákovinu zavřít a místo ní nasadit ten komplet Conana co vychází v polsku...
louza21.5. 21:39Marvel Origins #004: Hulk 1 (1962)
- Jen pro doplnění komentu. Četl jsem knihy v pořadí, které zmiňuje Spacecore. Ale stejně mi tahle přišla docela dost ustřelená. Na rozdíl třeba od Návratu Bruce.
louza8.5. 10:18DC Comics - Legenda o Batmanovi #033: Čas a Batman
- No, vypadá to skvěle. Ale ta cena je poněkud... ehm dokonce i nesemicovská.
louza2.4. 16:30Dinopedia: Nový věk (extra limitovaná sběratelská edice)
- A komu tim prospějete, co?!
louza27.3. 17:02Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962)
- Tohle zní vyloženě hrozivě. Crew/netopejr dobře věděli proč tyhle starý fláky pčeskočit. Jestli je to celej komplet tak to teda potěš koště. Snad aby se překladatelé vzbouřili a začali to bojkotovat, protože tohle bude učiněné zlo.
louza27.3. 16:39Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962)
- Je to jak kde. Někteří trafikanti to mají a někteří co jsem se ptal ani neví, že to začalo znovu vycházet, protože jim to distributor nenabízí. Ta prodleva, ale sérii rozhodně ublížila a snížila dostupnost.
louza18.1. 10:53DC Comics - Legenda o Batmanovi #026: Brány Gothamu
- Cenově hůře dostupné? Za 849? Před dvaceti lety jsem tuhle knihu kupoval za 999. TO bylo hůře dostupné! Dělejme HC dokud jsou levné. Bylo o dost hůř.
louza3.12.2022 09:11Zázraky
- Byl jsem, jako přiblble platící zákazník, za svých 399 po právu soukromě vyplísněn :-) Tak jen abychom všichni věděli, jak jsem to schytal :
louza30.11.2022 14:28Místo činu
Ricarderon mecenáš29.11. 13:51
Milej Louzo, díky za kritiku překladu Místa činu.:) Jen bych podotknul, že hlavní hrdina nežije v padesátkách, ale v Kalifornii na přelomu tisíciletí. Což je dost směrodatné.:) Zároveň překládám postavu, kterou napsal Brubaker. Nepřekládám tvojí představu o ní.:) - VanTom : No. To je tím papírem. Je potřeba si uvědomit, že zatím co dobrá pérovka v sedmdesátkách je dobrá stejně i dnes a to ruční řemeslo se zkrátka ošulit nedá. Tak coloring je těžce technologicky závislý. Hodně lidí na něj asi bude nadávat, protože neodpovídá (ani nemůže) dnešním počítačovým standardům. Ale schválně si spočtěte kolik je na těch stránkách barev a pozorujte jak fungují. Lidé co mají nějaké základy uměleckého vzdělání určitě poznají, že barevná ekvilibristika je tady na dost vysoké úrovni a reflektuje vše co se na uměleckých školách běžně učí. Práce se studenými a teplými barvami, které vytváří jednotlivé vrstvy obrazu...hromada detailů, které díky barvám vyniknou, nebo se upozadí...soulad naprosto protikladných barev na jednom obrázku. Tohle fakt nejsou náhodné dětské omalovánky, ale věc nad kterou někdo hodně přemýšlel. Lidi co to tenkrát barvili byli opravdu machři a dokázali z absurdního minima vytřískat maximum. Je ironií, že se na rozdíl od kreslířů a pisálků ovací nedočkali a Marvel je pro jistotu ani neuváděl v hlavičce. Jasně že to nevypadá jak moderní dílo, trochu se to za těch 50.let pohnulo a bylo by smutné kdyby ne. Ale chtěl bych vidět výstupy soudobých koloristů pokud by měli ve fotošopu zapnutou jen osmibarevnou paletu. A když už jsme u toho, chtěl bych vidět soudobé kreslíře, jak překreslí Barryho Smitha, nebo Buscemu :-). Jinak nic proti monochromu, ale právě tihle conani z produkce netopejra vypadali, jako když to tiskli na kancelářský kopírce. V bonusech téhle knihy jsou fotky nebarvených originálů, které fungují velmi dobře i bez barev. Ale holt i to pero se musí umět natisknout.
louza5.10.2022 11:18Barbar Conan #01: Conan přichází
Apropo papír. Conan byl vždycky pulp. Už originální texty vycházely časopisecky v šestákovém formátu a komiks na tom nic nezměnil. Pulp je spotřebka a to je potřeba přijmout, komiksy té doby byly konzum nikoli noblesní graphic novels a jako takové vycházely na papíru konzistence toaleťáku, který měl savou vlastnost a sklony k rychlému žloutnutí. Proto se tomu chodilo naproti sytou barevnou paletou s vysokým kontrastem, aby aspoň něco bylo po čase vidět. Tohle patří k věci. Když vezmete původní coloring, vyčistíte ho a natisknete ho moderními technologiemi na kvalitní papír, nebo na to koukáte přes display tabletu, tak to prostě nebude fungovat. Když jsem před deseti lety říkal Buchalovi že mi jeho naleštěné omnibusy vypalují zorničky, tak argumentoval, že to takhle vyšlo i v originále. V reedicích možná. Ale ne v sešitech. A neznamená, že je to dobře. Dark Horse i jíní má občas tendenci dělat z Predátorů a Terminátorů umělecká díla, což je hrubé nepochopení tématu. Ne. Fakt je to čtení na hajzl a naleštěná produkce na tom nejen že nic nezmění, ale může tomu dokonce i ublížit. A je to celkem rozšířený nešvar. Ani licencované série jako UKK tohle úplně nezvládly. Podle mého soudu připravilo CC, které komiksům už možná snad asi trochu rozumí, tuhle knihu skvěle a s citem. Určitě bych doporučil fyzicky si jí prohlédnout, než vynesete soud. Ale stejně...je to Conan. Lemirea z toho neuděláte a to je asi důvod proč vychází v oddělených knihách, které se nejmenují Conan ;-) Pokud vám to téma nic neříká, netřeba se tím trápit. Pořád chci ale věřit, že bude dost lidí kteří to docení. Jestli ne, tak proč mě kurva přehazují staré semicovské sešity z téhle řady na aukru tisícovkama? - Teda přátelé, já z téhle diskuse nevycházím z údivu. Cože to chcete? Nahradit originální zastaralý coloring úplně jiným neoriginálním zastaralým coloringem? A Barry Windsor-Smith že velký špatný? No to byste určitě měli napsat uživatelům na Heritage a poučit je, ať si tam nedělají škodu nákupem jeho originálů :-)
louza26.9.2022 17:43Barbar Conan #01: Conan přichází
- baatcha : jasně, myslel jsem konkrétně příběhy Čtyřlístku. Ne ostatní komiksy v rámci něj.
louza16.7.2022 22:21Čtyřlístek #723-724: Pinďa indiánem
- Druhej pokus :-) Pro jistotu i Neonomiconem ať to stojí za to, kdyby náhodou něco nevyšlo. Taky mám původní knihu, ale měnit to nebudu. Docela se mi to bez těch bublin líbilo. Stejně je to tam napsaný dvakrát.
louza10.6.2022 13:04Providence Omnibus
- Dá se to číst samostatně.
louza27.5.2022 10:26Drtileb a Kostřík
- Ivan Kucera : Ostrov pokladů, Silver,...huh..Piráti z Karibiku. Nevím proč bychom měli končit právě u těchto. Pokud bych si já měl vybrat pirátský příběh, tak je to jednoznačně Crichtonův Pirate Latitudes. Scénář je hotový. Stačí to jen zkomiksovat.
louza31.3.2022 11:02Barakuda #1, 2
- Nezbi : Myslím, že časem určitě bude. V tomhle omnibusu chybí celý příběh Cruel Summer což je snad nějakých 8 sešitů uzavírajících třetí sešitovou řadu Criminalu...k tomu stačí přihodit nějaký další dosud tedy nevydaný speciál nebo šedesáti stránkovou knížku a regulérní omnibus je na světě. Akorát to nejdřív musí vyjít anglicky.
louza17.3.2022 14:40Criminal #3: Noční rozhodnutí
- Gmork : sorry, ale tohle není pulp, tohle je prostě jen blbost :-) Tady je evidentní snaha o děj, kterej je prostě jen nebetyčně špatnej. Přitom je ale pozoruhodné, že autor pracuje s docela zajímavýma postavama. Akorát s nima pracuje zarážejícně blbě. No ale třeba se to bude líbit. Normálně se snad tolik nerozepisuji, ale tohle mě inspirovalo a chtěl jsem se pokusit vysvětlit co mi na tom vadí a ne to jen tiše popravit.
louza16.3.2022 17:59Barakuda #1, 2
- baatcha : Dík za doplnění. Jo komiksové legendy mám všechny přečtené, ale už je to nějaká doba.
louza29.1.2022 23:09Komiksový výběr Spider-Man #060: Rodiče Petra Parkera
- Co obal, ale obsah...kouknu hned na druhou stránku a čtu "Nepřibližuj se pazgřivý zloduchu...dnes se Raveniny cti nezmocníš!" :-)))))) Štěpán Kopřiva je búch.
louza28.1.2022 13:57Criminal #3: Noční rozhodnutí
- Asi fakt poslední. V tomhle případě bych dal klidně nášup. Spidey není vlajkovou lodí Marvelu jen tak pro nic za nic a tenhle komplet to jasně ukázal.
louza6.1.2022 16:25Komiksový výběr Spider-Man #060: Rodiče Petra Parkera
- regressiv : s druhým už vydaným nebude. Ale s připravovaným třetím ano. Ten už měl jen tyhle barevný obálky. Na stránkách BBartu jsem ale zaznamenal možnost koupit si nový obal samostatně, pokud nutně potřebuješ, aby to lícovalo.
louza1.12.2021 17:16Criminal #1: Každý je zločinec (2. vydání)
- Darth : existuje něco čemu se říká Gaussova křivka, což chytří chlapi z Crewe určitě znají. Ta mimo jiné říká, že NIKDO nepíše stále jen mistrovské opusy. Ale ani totální plebs. A já říkám, nesmažme se přečíst veškerý Jodův trus (oni nám ho klidně vydaj pokud ho budeme kupovat), vyberme si libovolného mantáka a vedle těch dvou dobrých Jodů vydejme tu jednu dobrou mantákovu knihu ze sta. Pak iterativně vyberme dalšího mantáka, nebo třeba dvě knihy od nějakého dalšího génia....a tak prostě pořád dokola. Výsledkem bude že ač manták či génius, budeme číst stále super literaturu. Lpění na jediném autorovi statisticky nemůže kvalitativně nikdy vyjít. Třeba takovej Vybíral a jeho poradci tohle docela chápou a jejich edičák podle toho taky vypadá. Crew teď koncem roku předvedla dokonalou jízdu králů, Dobyvatelé, Šinkl, Mlsoun, Parchanti...oni na to maj. Věřím že to daj a dalšího Joda už nedaj.
louza1.12.2021 16:59Šninklova veliká moc (paperback)
- Matthew : původní vydání pro mě znamenalo nesmlouvavý špinavý Londýn předminulého století. To co vidím v ukázkách je nějaká papundeklová omalovánka, která nemá nic z původního poselství.
louza26.11.2021 15:52Z pekla (barevné přepracované vydání)
- No tak ještě ti to mohli vydat zmenšený ve dvou boocích v měkké vazbě každej po čtyřech stovkách...
louza22.11.2021 15:55Sweet Tooth - Mlsoun #01
- Jo přesně tak jsem to myslel :-) Fakt na tom spolupracoval? To se docela divím. Vždyť tahle verze jde proti úplně všemu co Z pekla v původním vydání znamenalo...
louza19.11.2021 23:25Z pekla (barevné přepracované vydání)
- Hustý. Připadá mi, že tohle vydavatelé (rozuměj zahraniční) dělají Moorovi schválně.
louza19.11.2021 12:47Z pekla (barevné přepracované vydání)
- No jo, no. Není to moc hezký, ale co naděláme. Zahraniční vydavatel poctil tuhle sérii novým faceliftem komplet.
louza3.11.2021 13:37Criminal #1: Každý je zločinec (2. vydání)
- Už je to skoro dekádu co jsem tento příběh četl a stejně ve mě rezonuje zdaleka nejvíce z celých Fables. Druhá půlka byla nastavovaná kaše a výrazně slabší. Ale za tuhle knihu stála. Krásný příběh.
louza31.7.2021 20:29Mýty #18: Mláďata v Zemi hraček
- vita : hele neříkám, že je to celý takový, ale jsou tam místy fakt boží scény, když super korektní a učeně mluvící emancipovaná zombícká inkarnace tuším matky terezy (s obrovským poprsím, na dotaz proč vypadá jak šlapka vysvětluje - aby ti chlapský xindli viděli o co přicházej :-)) ) vydá rozkaz typu, nechť naši bojovníci obrátí konkurenční vojsko v hromadu výměšku, načež její trpasličí pomocník přetlumočí do amplionu rozkaz "Rozstřílejte je na sračky!!"...Pekelnýho bosse Draculu vytočej tím, že mu ukradnou zásilku fetu a pak semu jí pokusí prodat zpátky, pak tu máme jednoho chlípnýho upírskýho generála, kterej postává za dveřmi souložících párů a krade jim jejich orgasmy a alternativní inkarnaci hlavního hrdiny, který dělá z jeptišek jebtišky. Prostě samý libový nápady made in Crew 2000. Kdyby tohle vyšlo po miléniu, tak by vůbec nikdo nepochyboval že to tak má bejt, protože tohle byl náš komiksový svět. Jenže doba se hnula a v dnešním crewním portfoliou už to působí téměř nepatřičně. Ale byly doby, kdy vycházelo jen tohle a přišlo nám to normální. Doby kdy Lemire ještě dělal v mekáči a komiks byl přednosně o krvi a kozách.
louza29.6.2021 13:25Requiem: Upíří rytíř #03
- baatcha : Normálka myslím jako soudobá normálka. Nikoli třeba sedmdesátková, nebo osmdesátková normálka. Ohledně té kresby. Němeček měl období kolem milénia, kdy jsem jeho vývoj nemohl kousnout, postavy byly divně protažený měly malý hlavy...prostě podivnost. V poslední době mi přijde, že ta kresba je relativně v pořádku až na ten digitální coloring, ale holt to je últitba době a zvýšené produkci. Jinak ty příběhy jsou samo... ne moc dobrý. Ten pravý čtyřlístek odešel s Ljubou Štíplovou, to je jasný. Proto mě nesmírně těší, když vidím tuhle Danovu práci. Ano. Je to úplně jiný Čtyřlístek. Ale je to brutálně dobrý.
louza29.6.2021 11:03Čtyřlístek #707-708: Bobík větří stopu
- Kolik ještě zbývá knížek?
louza9.6.2021 11:47Requiem: Upíří rytíř #03
- Měl bych dotaz k téhle knize, nejspíš na Richarda. Proč je první příběh barevně tak neskutečně vyblitý, druhý tak na půl ale znatelně lepší než první a třetí úplně dokonale colorovaný? Nejdřív jsem myslel, že je to chybou kusu, ale evidentně to mají všchny knihy stejné. Jsou podklady z nichž jste to tiskli validní, nebo byly trochu invalidní?
louza31.5.2021 11:01Conan z Cimmerie, svazek III. (varianta A)
- karl173 : ne. čím méně tím lépe.
louza5.4.2021 23:10Showman Killer (pevná vazba)
- Tohle fakt skončilo? A batman nebude. Suuuper. Kdyby mi kolem roku 2000 někdo řekl, že budu nadšený když u nás NEvyjde další komiksová řada, klepal bych si na čelo. Momentálně je nevydání to nejlepší, co se může fanovi přihodit.
louza7.1.2021 23:23DC komiksový komplet #100: Wonder Woman: Amazonky útočí!, kniha druhá
- Fimi : no ale ti první pak teda nemusí číst komiksy ale beletrii, když je kresba nezajímá a ti druzí můžou jít do libovolné galerie kdy takových Rossů najdou po celém světě řádově desítky. Když mi onehdá Milan Krejčí tvrdil, že komiks je pro něj hlavně o kresbě a na příběhu nezáleží, zůstal jsem zírat s otevřenou pusou. Vždycky jsem myslel, že je to kombinované umění, kde jsou obě nádoby minimálně propojené v ideálním případě dokonale promísené.
louza21.12.2020 12:32Xerxés: Pád domu Dareiova a vzestup Alexandrův
karl173 : A musí mít všechno pointu? Nemůže být třeba cesta cílem? Právě nad tím se zamýšlím. Je to fakt takhle jednoduchý? Fanoušci říkají, že Miller se změnil. Ale nezměnili jsme se spíš my? - Tu averzi k Millerovi tak úplně nechápu. Když vyšla před dvaceti lety třístovka, všichni z toho byli posraní. Podle hodnocení tady je vidět, že trvalo snad deset let, než lidi prokoukli o čem to je. A že to vlastně o ničem zase tak moc není. Třista chlapů stojí proti perský přesile a zvítězí. Jmenuj jedinou hlavní postavu, jmenuj dějový zvrat, jmenuj cokoli, z příběhu, co by obhájilo maximální hodnocení. Kromě výtvraného zpracování, které stejně nedosahuje geniality Sin City. Přesto to léta dostávalo plnou palbu ze všech stran.
louza21.12.2020 11:55Xerxés: Pád domu Dareiova a vzestup Alexandrův
O čem je vlastně Terror. Reworklý batman bojuje proti terorismu, občas se mucká s catwoman, občas se s ní mlátí. Občas mlátí terroristy. Vypadá to geniálně výrazně lépe než třístovka. Místy lépe než sin city. Děj je úplně o tom stejném jako 300 a nechá se popsat jednou větou. Menšina proti přesile. Ale téma je politicky choulostivější. A vyšlo to v jiné době. Takže poprava.
Xerxés. Jako třístovka, ale o dost jinak. Začátek tradiční, pak se to překlopí do obrazového alba. Je to vůbec špatně? Co je vlastně na obrazovém albu špatného? No tak v tomhle případě rozhodně kolísavá kvalita obrázků z nichž žádný není tak geniální jako ty v Terroru, některé jsou pěkné, jiné na hranici průměru. Ale i tak. V regulérním umění existují sekvence obrazů vyprávějící děj. Neříkám, že se to Frankovi zrovna daří. Kniha vznikala dekádu a je to na ní vidět. Ale tvrdím, že způsob jakým to Miller podchytil je možná správný a Xerxés může být v době, kdy 80% lidí nezvládne přečíst více než dvě věty v kuse a obecnou realitu plně definují několik slov čítající bulvární titulky, dost dobře první předzvěstí něčeho co se v blízkém budoucnu stane i v komiksovém mainstreamu normou. Z tohoto pohledu je mi Frankova snaha sympatická. I když se to úplně nepodařilo.
Druhá věc je, že vzhledem k Millerově současnému stavu kniha funguje i ve druhé rovině. A sice že je plná velkoformátových ilustrací, které se samozřejmě snáz a dráze rozprodají v aukcích po originálech, protože se dobře rámují a vypadají dobře na zdi. Frank si prošel těžkým obdobím a účty za zdravotní péči jsou v jeho rodišti o dost drsnější než v Evropě...
Chápu, že to nikoho moc nebaví, taky jsem z toho nešel do virgule. Ale komiks není jen příběh. Je to i vizuální forma. A ta tady na jednu hvězdičku teda není. Pokud má někdo jiný názor, nechť mi pošle své originály v kvalitě srovnatelné Xerxérem. Rád si je pověsím na zeď. - Takže to dotáhli. Po špičkovém Gotham Centralu další skvělá uzavřená série. Bravo. Teď už chybí jen Kill or be Killed a jedna kniha Criminalu, která v anglofonních zemích vychází někdy v prosinci a máme veškerého podstatného Brubakera v kapse. Super a díky, BBArte.
louza25.11.2020 14:00Fatale #05: Proklít démona
- Darth Raelchi : ke tvému osobnímu problému bych postavil čelem jiný osobní problém o kterém se veřejně moc nemluví, ale není od věci to občas trochu rozmáznout, abychom věděli o čem se vlastně bavíme. Jasně, chápu že Petráčkův styl se od určité doby výrazně změnil a zhrubl, což mnoho lidí nekousne. To ale nebyla svévole. Byl to důsledek nehody při níž přišel o prsty pravé ruky. Drtivá většina malířů na jeho místě by šla dělat nočního vrátnýho. On to vzal do levý.... Respekt. Ukaž mi dalšího takovýho.
louza20.11.2020 20:40Golem a další komiksy
- Lesbická superhrdinka? Pána boha... Marvel by si měl ještě licencovat Ennisův Herogasm ať to tam má teda kompletní a pokryje všechny minority. Aby to někomu nebylo líto a nešel do ulic...
louza18.11.2020 09:42Nejmocnější hrdinové Marvelu #111: Angela
- Absolutní chiba! Žádná paseka, ale Crew to měla vydat. Tohle si Pavlovský s Litošem neměli nechat ujít...
louza31.10.2020 21:09Bez vlasů
- Díky za info.Tak to si koupim.
louza31.10.2020 10:51Zarov
- Je tohle uzavřené, nebo je to první díl nečeho?
louza30.10.2020 11:45Zarov
- Milo : Nejsi hnidopich. Chceš za své peníze přiměřeně odvedenou práci, to není nic špatného.
louza7.10.2020 09:16Komiksový výběr Spider-Man #028: Inferno
Těch chyb je tam mnohem víc. Od kriticky faktických, jako že dr.Swann v prvním sešitě tvrdí, že nedostudoval střední školu, přitom z dalšího děje vyplývá, že si koupil univerzitní diplom. Už zmíněné pochroumané credits prvního sešitu (Todd Mcfarlane je penciler a rozhodně ne Romita Jr. - to je vidět na první pohled). A pak menší chybky jako překlep ve slově akvárkohlav a další... Důslednější redakce by fakt prospěla. - Velkej šéf : to chápu. Válí se mi to doma od pátku a celej víkend jsem stydlivě klopil zrak mimo a dělal všechno možný, jen abych nemusel číst další jodo blábol (proč si to pořád ještě kupuju je otázka nad níž si marně lámu hlavu i já sám). Nicméně po Kazumakiho komentu jsem se konečně odhodlal z toho sundat celofán a první dvě knihy zhltl na posezení. A dobrý. Ani jsem neměl chuť si vyrvat bulvy. Žádné přelomové dílo, ale příjemná jednohubka, která se dobře čte a příjemně se na ní kouká. Uvidím jak druhá půlka, ale čtyři hvězdy se zdají tak akorát.
louza17.8.2020 23:47Metabaron (pevná vazba)
- Velkej šéf : Jestli jsem to dobře pochopil, tak Jodo napsal povídku, na jejíž základě Frissen napsal scenář. První dvě knihy kreslil Sécher druhou půlku Henrichon.
louza17.8.2020 22:39Metabaron (pevná vazba)
Ter : Asi se to dá číst samostatně. Ale místy se to na dění v Metabaronech trochu odkazuje. Incal v tom kromě univerza moc nevidím. - Podle mého názoru je to v pohodě. Nadčasová klasika. Takhle nikdo jinej nekreslí.
louza16.8.2020 13:29Komiksový výběr Spider-Man #024: Únos Mary Jane
- Delphín : komiks nemá pohlednou kresbu...no ty bláho...to je dost odvážné tvrzení
louza15.8.2020 00:06Komiksový výběr Spider-Man #024: Únos Mary Jane
- baatcha : no. A dyť Corben tady tuším vyšel u CC už před lety. Toho znám. O Druilletovi jsem taky něco matně slyšel. Buscaglia byl pro mě fakt úplná novinka.
louza8.7.2020 13:48Mýtus Cthulhu
- Tak tohle jsem ani nezvažoval, protože originál pochází z roku 75 a je dost nepravděpodobné, že by v té době vznikl dobrý komiks natož na motivy Lovecrafta a dosud jsem o něm neslyšel. Obě sbírky co zmiňuje cyboy jsou skvělé. Přijdou mi i lepší než počátky autorské tvorby H.P, už asi nemám po těch letech odstup, protože jsem začínal na zlatém koni, ale klidně bych začal i s nimi. Culbarda potvrzuji. Četl jsem jeho Krále ve žlutém a moc se mi to líbilo. Skoro se chtělo výskat, Cooke žije. Nicméně i tak. Originální text prostě funguje u těchto dílek lépe
louza8.7.2020 00:28Mýtus Cthulhu
- Killingjoke : Těžiště je normální (čili perfektní) příběh ze série Criminal. Další střípek z historie Lawlessů. Jmenuje se Cruel Summer a je to tuším devět sešitů dlouhý příběh. Pak je tam jakoby One Shot o Teegovi, jehož smysl v sérii jsem úplně nepochopil. A pak dvousešitovka Bad Weekend, což je kriminální zápletka z komiksovýho prostředí, která mě svou kvalitou i upřímností totálně rozsekala. Jediný bolestný na tom bylo, že Ed, ačkoli všude trousí moudra o tom jak jsou sešitovky důležitý a jak ho nejvíc podporujou, nás totálně vypekl, protože do knihy, která vyšla za půl roku přidal několik dalších stránek, takže jsem si to musel koupit ještě jednou v hardbacku. Grrrr. Ale zrovna v tomhle případě se nedalo váhat.
louza25.6.2020 16:16Fatale #04: Modlitba za déšť
Na Pulp se těším jak malej Jarda. Brubaker western s tímhle jménem. Ou jé. Jodo třes se. - Mikei : no, v předprodeji se prodá všechno. Spekulanti to riziko unesou, když se jim slíbí, že toho nebude moc výtisků. Já jako čtenář se přiznám, že mám radši omnibusy tak do těch deseti dvanácti sešitů. Pak už je to technologicky komplikovanější na čtení a nepraktické na uskladnění. Fatale ve dvou knihách je ideál. Ten KOBK je už pro mě za hranou i když je jedna velká bichle trochu levnější než dvě půlky.
louza25.6.2020 15:29Fatale #04: Modlitba za déšť
Fimi : Incognito se mi líbily obě knihy, protože je to taková netypická pláštěnkovka spíš do Watchmenů, Sleeper mě moc nebavil. To jsem vzdal po druhém sešitě. Ale obecně platí co řekl cyboy, superhrdinské knihy jsou až po crime.
- Řekl bych že tentokrát si překupníci moc nepomohli. Věci od Unikornu se prodávaly už někdy v roce 2005 v LK a bylo tam toho stohy po desetikoruně. Leželo to tam roky. Jestli toho ještě po dvou dekádách teď někdo uvolnil půl stohu na překup, tak to maj chlapci co prodávat tak do roku 2050.
louza26.5. 22:34Sběratelský klub
- Ta parafráze na Semicovské sešity je pořád brutálně funkční. I po třiceti letech mi srdce poskočí, jen o to poprvé zavadím pohledem. Jako když svého času PNSka vždycky naskladnila nového Spideyho, Conana, nebo Fantoma. Od Tera je to sprostá sázka na nejnižší komiksové pudy :-)
louza19.5. 20:36Sběratelský klub
- Zack, SomeOne : zdá se že to původně bylo dobře. Zmátl mě počet stran toho "sešitu", který zabírá půlku knihy, ale je to opravdu asi jeden jediný sešit. Omlouvám se za zmatení.
louza2.12.2021 00:41* Připomínky a návrhy
- james89 : :-)) No to se ti nezdá. Ty se tam prodávaly právě proto aby se z trhu vytratily. A můžeš si být jistý, že vydavatelé setsakra dobře vědí co v levných knihách skončilo, takže dotisk čekej u většiny titulů nejdříve nikdy.
louza21.12.2020 12:01Slevy, výprodeje, bazary
- SlouzimStarymPsum zdá se antikvariátům rozumí, kampak na něj...neprojde žádná levota
louza18.12.2020 23:20Slevy, výprodeje, bazary
- Ne. Není možná...někoho konečně po dvou dekádách napadlo znovu přeložit a vydat Simmonsův Enydmion... Hlavně nikam nechvátat. Do důchodu času dost... Jak tak koukám na ten argo edičák, tak tohle bude drahý léto...
louza27.4.2019 21:06Sběratelský klub
- Matio : Tohle mám pocit, že jsem někde četl...nevydával tyhle Conany Petřík v komiksových legendách? Pamatuju si, že žádnej hit to teda nebyl, prodejní ani čtenářskej.
louza26.4.2019 09:34Pindárna
- U Boga šlo opravdu jen o to opravený G. Ale kdo stihl koupit neopravenou verzi, má sběratelskou raritku... Fryi, že se nestydíš takhle žebrat, vidím Loba, tak naběhnu do čáslavský, ne... ? :-)
louza24.4.2019 13:25Sběratelský klub
- Fimi : hm, Marvel asi ne. Tam byla tehdy (jako by to bylo včera) kauza kolem Zázraků, ještě když CC fungovalo pod jménem Calibre. Vydavatelství tenkrát zmástrovalo původní podklady a když to viděl Marvel ve schvalovačce, chtěl po nich ať jim ty podklady pošlou. Oni jim to ale nechtěli jen tak dát, ale chtěli to odprodat zpátky. Asi se nedohodli, protože od tý doby byl pohádky marvelu konec. Ne že by to nějak vadilo...
louza4.4.2019 22:33Pindárna
- Tahle povídková sbírka bude doslova jedna píseň :
louza11.3.2019 15:31Povinná četba
http://www.blabbermouth.net/news/megadeth-teams-up-with-heavy-metal-magazine-for-death-by-design-35th-anniversary-graphic-novel/ - Tak to je fajn, že si rozumíme.
louza30.11.2018 12:06Slevy, výprodeje, bazary
- Fimi : v pohodě, já chápu tvůj dnešní úhel pohledu. Když Buchal oznámil, že to bude vydávat, taky mi to přišlo deset let po novém miléniu jako zcestný. Jen jsem chtěl ukázat, že komiksy se nějak vyvíjí a že tohle jako evoluční mezistupěň mělo svojí váhu. Je fakt, že dneska se k tomu už taky nevracim.
louza30.11.2018 11:33Slevy, výprodeje, bazary
Walome : jasně, pro člověka kterej komiksy nějakou dobu sleduje, má načteno a jde napříč mezi žánry, tak kouká spíš dopředu. Ale když jsi relativně nováček a líbí se ti třeby ty Skalpy, tak hledáš přirozeně něco podobnýho a ten Hitman by tě třeba mohl uspokojit. Je sice krásný, že toho vychází mraky, ale to ještě neznamená, že všichni čtou všechno a baví je to. Já Skalpy žeru, ale je mi jasný že bude trvat možná dalších dvacet let, než přijde něco podobně kvalitního. Proto nevidím nic špatnýho na tom pohrabat se trochu v minulosti. Podle mě je dobře, že lidi Hitmana díky tý akci zkouší. Ta série si zaslouží být čtená. - Fimi : no ono je to relativní. Ne všechno přežije. Říkáš hnůj.... A já ti řeknu, že když se někdy kolem roku 1991 v PNSkách objevila Stezka (tehdy tuším čerstvě pokrácená o přízvisko pionýrů) s predátorem rozkročeným nad zmláceným Shafferem na obálce, tak to byla vedle čtyřlístku a začínajícího Médi pusíka PECKA na kterou se stály fronty. A to vyšlo jen asi prvních dvacet stránek v utlradebilním překladu, kterej občas ani neseděl do bublin. O tom bílým hnoji, kterýho ses tak s odporem zbavil jsme si mohli nechat jen zdát.
louza30.11.2018 11:19Slevy, výprodeje, bazary
Co se týče Hitmana, ano je to letitá klasika, ale nějaký Walomeho rozumy bych nebral vůbec vážně. Svojí kvalitu to má narozdíl od jiných Ennisovek (a třeba i toho predátora) i s odstupem času a je to bezezbytku čitelné i dneska. Užij si že máš možnost přístupu ke kvalitní ucelené sérii za takhle malou cenu. Ono v tom roce 2004, když jsme to původně kupovali, byly ty čtyři stovky co to stálo taky trochu jiný čtyři stovky než dnes...
- Ale tady se nebavíme o stovkách ani desítkách prodaných komiksů. Bavíme se o kusech vydražených fanšmejrky a sběrateli. Sběratelé jsou lidi padlí na hlavu, kteří většinou ty komisky ani nevyndavaj z igelitu, natož aby je četli. Těm je nějaká kvalita příběhu úplně šumák... Kvalita (která je navíc v našem případě silně subjektivní) rozhodně neodráží cenu. Tu odráží jen pocit lidí, že to tu cenu má, nebo bude mít. Pro sběratele je mnohem víc než obsah důležitější, pocit že on to MÁ a aby se to blejskalo a lícovalo to v knihovně. Opět tedy přihrávám Kapisovi. Osobně jsem po roce 2000 v LK koupil mraky knížek za 29kč, který dřív byly všude a dnes se dnes draží za pět set, tisíc korun... Je to JEN o nákladu a možnosti dotisku. A já vsadím levý varle, že dotisk omnibusů nebude.
louza30.11.2018 11:06Slevy, výprodeje, bazary
- Cenu určuje množství. A jelikož jsem si jist, že dotisk černobílýho Sandmana, ale třeba i černobílého Kůstka, nebo vázaných MDEK jen tak nebude, je to velmi vhodný překupní artikl.
louza29.11.2018 20:36Slevy, výprodeje, bazary
- Walome : promiň, nechtěl jsem se ti smát, baví mě to obecně. Přehlídnu že sugestivně navádíš admina na můj ban negativně pasivní formou výpovědi (neptej se co to je, právě jsem to vymyslel abych vypadal chytřejší). Možná se směju jen svý blbosti a vy ještě víte o čem se bavíte. Ale já se už fakt ztratil.
louza27.11.2018 13:07Pindárna
- Ty jo, já se v tý debatě nějak ztrácím.
louza27.11.2018 12:57Pindárna
Zdá se mi to, nebo se tady politicky neuvědomělý xenofob se sklonem k šikaně mladších Kapis snaží volat po svobodě slova, zatím co politicky korektní, globální mládežník Fry pro něhož všechny názory mají stejnou váhu tady volá po zavedení cenzurního lynče? Hoši, nezdá se vám, že prostředky které vyžadujete jsou trochu proti názorovým proudům k nimž se vzájemně přiřazujete? :-)
Korunu všemu nasazuje dokonale nestranný Walome, který všem na plnou pusu tvrdí, že nic netvrdí a že vlastně o nic nejde :-D Fakt dokonalá diskuse. Možná že Zack má nakonec pravdu :-) - Jestli můžu trochu poradit, celkem se nám pro srazy osvědčilo http://doodle.com/
louza26.11.2018 20:28Srazy, cony, festivaly
- Zack : Jasně. Je to tvé svrchované právo. Tak uvidíme, jsem celkem zvědav jak to bude fungovat v praxi. Možná si z toho něco ukradnu pro sebe, když to bude dobrý.
louza26.11.2018 20:21Pindárna
Fry : Trochu nerozumím co znamená ohrožovat svým názorem (ale zní to fakt ftipně) :-) Já patrně ohrožuji někoho svým názorem v každém komentáři, pokud si ho někdo svévolně přečte a nechá se jím dobrovolně ohrozit :-) Jestli myslíš takový to "můj názor je nej a všichni kdo nesouhlasí jsou blbové" (a to tisíckrát opakováno), tak to je skutečně problém, zvlášť když se takových lidí sejde víc a utvrzujou se v tom. Ale to se tu myslím neděje, nebo jsem si toho nevšiml. Občas sem tam nějaký exces, jsme přece jen na internetu. I já sám tu určitě párkrát prudil. Ale pořád žiju v domnění, že je to tu celkem zdravý. Osobně pravda některý lidi a jejich postoje nemám moc rád, ale naučil jsem se je tolerovat a trochu i respektovat. Holt tisíc lidí, tisíc chutí. - Zack : chápu. Je otázka jestli tohle může jedinec subjektivně nějak spravedlivě rozsoudit. Osobně jsem tuhle otázku řešil na jiném webu, kde sedím na tvé sesli a rozhodl jsem se pro naprosto minimální vměšování. Konkrétně Kapise tam mám taky a nikdy jsem mu nemazal jediný příspěvek, byť občas šla diskuse hodně mimo topic. Pokud už bych se k tomu rozhodl, asi bych mu dal bez další následné diskuse echo proč jsem se k tomu rozhodl. Za sebe můžu říct, že se mi tvůj liberální a rozumný přístup doteď líbil, tak věřím, že to vymyslíš nějak chytře.
louza26.11.2018 17:17Pindárna
Fry : Walome má podle mě v tomhle pravdu i když je to možná trochu jinak než to on myslí, lidi to fakt umí i sami a brát do ruky bič málokdy něco vyřeší. Cenzura není nikdy správný řešení. Koncepčnní řešení je jedině systematická výchova. Podle mě je současná situace a úzkoprofilových webech docela fajn díky nástupu facebooku kam se odlili ti největší křiklouni a na žánrově zeměřené stránky chodí už povětšinou jen skuteční fandové. To bahno co bylo po celém internetu v první dekádě už dneska notně prořídlo. Bylo fakt o dost hůř. - Draco : řekla největší místní trolice...:-) Ale v podstatě souhlasím, že tady snad diskusní osvěta a umírňování není až tak potřeba. Spíš si říkám, jestli je to problém jen komiksových diskusí a jestli to vůbec můžeme v tak malé ohrádce vyřešit. Jestli ty jevy náhodou nejsou hlubší společenský problém. Ale zase na druhou stranu komiks je součástí společnosti, tak proč nezačít před vlastním prahem...?
louza26.11.2018 14:17Pindárna
- Hm. No jak to vidím já, tak problém není ani tak v tom co si o Plutoně myslí nějakej společek pár stovek aktivních komiksových fandů, kteří Plutonu znají a z nichž zlomek jich hodnotí tady a i kdyby si to nakrásně koupili všichni, tak to sotva spasí. Ale je to o tom jak oslovit lidi, kteří o Plutoně a Lemirovi ani nějakém komiksu v životě neslyšeli, aby si jí koupili. Protože fandů je pár stovek, kdežto těch ostatních je pár miliónů. Podle mě je to to samé jako vždycky. Plutona se zkrátka nechytla. A jasný recept na to co se chytne neexistuje.
louza20.11.2018 15:19Pindárna
- Zack : dělat sám je neumím, proto rád podpořím lidi, kteří to umí. Ale musím nějak zjistit, které za to stojí... Tady bych tu diskusi s dovolením utnul, protože podobných už bylo a stejně se to ještě nikdy nevyřešilo. Mysli si co chceš, já stejně budu konat jak uznám za vhodné. Je celkem jasné, že se nedomluvíme a jen zbytečně budeme generovat další nesmyslný bajty do databáze.
louza20.11.2018 14:00Pindárna
- Zack : Tímhle si mi nahrál na smeč. Protože já do hospod už skoro nechodím z důvodu, že v 80% případů tam hnusně vařej a mám pocit, že za svoje peníze nedostávám tu přidanou hodnotu, kterou bych čekal. Pokud vezmu tu samou cifru a udělám si jídlo doma sám, dosáhnu skoro vždycky lepšího výsledku. Komiksový trh má v mém případě jedinou šanci. Buď to bude fungovat tak jak to vyhovuje mně. A nebo se toho vůbec nebudu účastnit a nezaplatím ani to co mi chutnalo. A při přehledu mých komentářů tady v databázi je jasný, že mi chutná fakt nadprůměrně. Vzhledem k tomu, že všechno cvakám za svý a většinou těsně po vydání.
louza20.11.2018 13:39Pindárna
- Gmork : tak, tak. Pamatuju si, že když jsem tohle vysvětloval Scarfaceovi, tak docela ztuhnul co jsem to za prašivýho zloděje, kterej to ještě do očí přiznává :-) Ale je pravda, že nebejt možností, který jsou dnes a nemít možnost si předečíst některý věci dopředu, tak bych v tý záplavě (hlavně tedy té zahraniční, česká je už odfiltrovaná) nečetl raději asi nic. Riziko šitu je obrovské. Ale i tak toho koupím mraky jak v cz, tak i dost v en. Věšinou to pak vypadá tak, že jednou za čas napochoduju do krámu vydavatelství a jen ukazuju prstem. Nejvíc mě baví nákupy v CC, kde mi ta paní vždycky přeje ať se mi kniha líbí :-) - ano líbila se mi. Proto jsem tady. Na druhou stranu, toho vychází opravdu spousta pěknýho a když mi na stacku čeká 10 knih s potenciálem 100%, proč se zabejvat osmičkovou záležitostí?
louza20.11.2018 12:13Pindárna
- Fimi : Doctor Star je velmi dobrý. Skoro bych řekl to nejlepší co pod BH hlavičkou zatím vzniklo.
louza13.11.2018 22:10Povinná četba
- Fimi : Jo. Řekl bych že ten Outcast už zase tolik ne, ale WD je prostě objektivně hit. Já mám třeba rád Willinghama, ale vůbec mu nevyčítám, že po Fables defakto zmizel, protože co by taky ještě psal lepšího, že? Proto říkám : nevydávejte samý Ennise, Aarony, Morrisony, Jodorowský...navydávejte ani celou produkci vydavatelství Image, Vertiga ani Longshot Comics. Vydávejte prostě "jen" dobrý knížky.
louza10.11.2018 00:12Pindárna
A co je dobrý určím samozřejmě já :-)
Opět nědokážu odpovědět. Některé knihy od Aarona, něco od Ennise MAX (bez max nic). Remendera neznám. - Nevim, neřeším, neměřím knihy, nelícuju je v polici ani nesbírám komplet jediného autora protože to je statisticky vždycky cesta do pekla. Prostě se snažím vytipovat a přečíst to nejlepší. I tak toho vychází tolik pěknýho co zaručeně minu. - Fimi : není to jasný? Celý filmový Avangers a všechno kolem nich jsou okopírovaný Ultimates. Většina laický veřejnosti si myslí, že Fury je černoch. Řekni jim, že je běloch a že ho v devadesátkách hrál David Hasselhoff a všichni kinoznalci Marvelu tě pošlou rovnou do blázince... Ano. Old Man Logan jedinej ne. Jeho nejkvalitnější věc naprosto klasicky unikla pozornosti Hollywoodu :-)
louza9.11.2018 23:54Pindárna
Jinak teda k tý bandě...ono se to líp soudí zpětně. Sám si řekni, jestli by sis ty knížky přečetl ještě jednou. Ennis byl věrozvěst a přišel s něčím fakt novým. Ale chtěl to novátorský drsňáctví trumfnout ještě větším drsňáctvím a už mu z toho vyšel paskvil. Pak se ještě celkem chytil v těch svých válečných komiksech, ale to už nemá tak silnej záběr. Ani Crossed nebylo nic moc. Kirkman ukázal že to jde dělat mnohem zajímaveji. - Fimi : já chtěl říct spíš to, že nejde absolutně paušalizovat. Uznávám Moorovu svrchovanost, ale jeho aktuální věci jsou neprosto nečitelný. Preacher a Hitman byly v době devadesátkovýho marastu komiksovým zjevením, který defakto nadefinovalo podobu komiksu v další dekádě. Ale Banda už byla slepá ulička, kde si jen nějakej pomatenec vylejval svoje komplexy z byznisu, který ho proslavil. Na Millarový práci zase stojí celej filmovej vesmír Marvelu, z jehož úspěchu tyje celá komiksová scéna. I ta, která se ráda považuje za nezávislou. Moc si ho vážím, ale z jeho Empress jsem dal asi dva sešity. Jeho nový věci mě vůbec nebaví. Aaron má super Skalpy a perfektní první knihu Southern Bastards, ale třeba takový Goddamned jsem vůbec nekousnul. Každý má holt svůj vrchol a nejde jednoduše říct kdo je lepší.
louza9.11.2018 23:31Pindárna
- Fimi : Oba :-) Ennis v devadesátkách a Millar po miléniu. Po roce 2010 Lemire :-)
louza9.11.2018 23:10Pindárna
- Fimi : to víš holt, někdo to má na čtení, někdo je šmelinář :-) Ne vážně, vím jak to myslíš. Knížky v angličtině se v čechách velmi špatně prodávají dál, to je prostě realita. I když jí moc nechápu.
louza8.11.2018 19:58Sběratelský klub
- uff : 30 knížek? To se snad ani nedá....navíc ono to není zase tak provázaný za posledních 10, 12 knih se vlastně nic zvláštního nestalo... Ale je to návykový.
louza5.11.2018 09:51Pindárna
- Fry : překlad Plata, redakce Hokr, korektury Gotfrid, DTP Lelita, Kočí. Jaktože to už nemáš? Zrovna tahle kniha je po delší době opravdu bohová, jsem z ní hodně nadšený.
louza4.11.2018 11:55* Připomínky a návrhy
- Killingjoke : rozumím, no i já mám právě na Brubakerovi nejraději to, že moc neplácá. Promyslí příběh, řekne ho a jde na další, většinou úplně jinej. Což teda s tím návratem k již vyřčenému trochu ztrácí na přitažlivosti, ale co se dá dělat. Věřím, že to zvládne dobře. KobK určitě dojeď, ta druhá půlka je řekl bych lepší než první.
louza26.10.2018 13:56Povinná četba
- Killingjoke : fajn zpráva, ale přiznám se, že po tom co jsem dočetl Junkies, který je taky v podstatě trochu jinak technicky zpracovaný Criminal s dosud neznámými postavami, tak bych se spíš bez dalších dílů obešel. Už ty dvě doplňovačky Savage Sword a Kung-fu byly jen..."takovej normální kriminál". Junkies mi přišlo sice fajn, ale vyloženě šablonovitý. Navíc pointa na kterou vede je do poslední stránky naprosto neuhodnutelná. Nový Criminal bude určitě dobrý, ale stejný jako to, co už známe. Brubakera obdivuju hlavně proto, že pokaždý přišel s něčím novým a mezi sériema Criminal, Fatale, Velvet, Fade Out i KoB jsou diametrální rozdíly....proto bych raději něco novýho co ještě neznáme... Třeba středověký drama, divokej západ, starej Egypt, nebo tak něco.... Viděl jsi třeba někdy noir z džungle postavenej na základech Rice Burroughse? Já taky ne. A proto by ho měl Ed napsat. Byl by byl můj splněný sen. Criminal už znám :-)
louza25.10.2018 21:49Povinná četba
- Hawwwran : vyráží to dech. Takovýhle použití knižních artefaktů mě nikdy nenapadlo. Já si na zeď trapně zpátečnicky kupuju originální obrazy :-) Jo, máš to moc hezký.
louza25.10.2018 12:52Sběratelský klub
- Radim : Já to četl. Jak původní Carthago, tak i Carthago Adventures. První je homogenní příběh o prehistorickém žralokovi, adventures je několik různých příběhů kde kryptozoolog pátrá po dalších příšerkách. Líbilo se mi obojí. Christophe Bec je můj oblíbený řemeslník a i když si nemyslím, že jeho tajemné příběhy na hranici horroru, které nejvíc asi odpovídají modernějším Aktům X, patří mezi špičku v komiksové literatuře (možná kromě sper skvělého Pandemonia), vždycky si jeho knihy neskutečně užiju. Chtěl jsem už před děkolika lety na fóru Crwe, aby to zvážili, ale byl jsem Gmorkem utřen, že to jsou horory a to že se rozhodně neprodá a nikoho (jeho) to nezajímá. No. Tak asi jo. Já si to kupuju všechno. Je to bezva.
louza21.10.2018 20:07Pindárna
- Fimi : mrkni na to. Je to podobný divnopříběh na hranici fantasy a horrou jako ptávě Zámek a klíč. Líbila se mi i psaná předloha a komiks se jí podle mého soudu zcela vyrovná.
louza18.10.2018 12:37Povinná četba
- Draco, Walome : nerad držím basu s váma dvěma extrémistama, ale Craig Russell je vážně dost strašnej. Jak vidím někde jeho jméno, okamžitě odcházím i když tohle by mě zrovna tématicky docela zajímalo...škoda.
louza18.10.2018 12:33Publicistika
- Fimi : Já bych bral třeba takový Great and Secret Show, který bylo zkomiksovaný podle Barkerový knihy kreslířem Rodrigezem a od jeho Zámku a klíče je defakto k nerozeznání. A je to Barker, takže je to zajímavej příběh. Absolutně jsem nepochopil proč to tady všichni přehlédli. Od CC bych tohle třeba čekal už před lety. A nic. Stejně tak jsem nechápal Moorova Nema, který se nakonec letos objevil. Ono je hezký omýlat si tady na fórech pět stejnejch věcí od jednoho autora, ale dost lidí si neuvědomuje, že v šuplíkách je toho ještě hodně klenotů, který jsou dávno ukončený, prověřený a tady nevyšly.
louza18.10.2018 12:27Povinná četba
- Hawwwran : Tak ty anglický Gw taky. Nevím proč z čista jasna nedrželi původní formát. Nejsem naštvanej, protože větší, lepší. Ale moc to nechápu...
louza16.10.2018 12:19Pindárna
- Hawwwran : A jé, nelícuje :-) Kdybys viděl jak vypadá moje polička s Grandvillama, dostal bys mrtvici. První český díl o 5cm menší, pak anglická rovinka a poslední černej zase o 5cm větší. A víš co? Jen jsem se hlasitě zasmál při představě jak by z toho někteří padli do mdlob a je mi to jedno. Poličky beztak vzdávám a už to nějakou dobu pytluju....už se to nedá.
louza16.10.2018 10:53Pindárna
- mkw : Kůstek je tady stejně jako někteří jiní pro všechny. Uspokojí pohádkové chutě rozjuchaného dítěte stejně, jako protřelého pedofila.
louza13.10.2018 11:45Pindárna
- Vlastně nevím co je na tom špatně. Je tam jakoby všechno z prvních pěti šesti knih, ale nějak už to nefunguje. Možná je to tím, že je tam víc fantaskní složky oproti té civliní v prvních knihách. Ten druhý run se zkrátka moc nepovedl. Ale neboj. Vyšly dvě knihy a už dva roky je ticho po pěšině..., takže druhý omnibus tímhle tempem bude tak za 10-15 let to už budeš mít úplně jiný problémy ;-)
louza4.10.2018 20:56Pindárna
- Hm. Hezký. Ten omnimbus obsahuje všechno. Celý první run. Kdyby bylo na mě, už bych to tím skončil. Ten druhý run s tím lovecraftovským podzemním zlem mě nebavil a zdá se že ani Snydera, když už se několik let nemá k tomu aby to dopsal.
louza4.10.2018 19:15Pindárna
- Fimi : Takže realita může být klidně taková, že se BB artu neprodává vlastně nic :-)
louza4.10.2018 19:08Sběratelský klub
- Hele a to máte nějak podložený od BBartu, ten často opakovaný možný mýtus, že se Sága dobře prodává? Protože ono usuzovat jen podle toho, že to někdo vydává ještě neznamená, že se to musí nutně prodat. Před časem jsem se bavil s p Buchalem (to ještě chodil na crwecon) a ptal jsem se ho proč vydává tolik omnibusů. Odpověď byla, některý jsou šity, ale práva jsem koupil jako bundle, tak to vydávám když už jsem za to zaplatil, navíc to chci mít srovnaný pěkně v knihovničce. Čili žádná extra prodejně orientovaná motivace a všichni víme, jak omnibusy dopadly (kdo neví - takřka bez výjimky ve slevách některé až za 90% ceny) Pravda je taková, že motivací k vydání knihy může být fakt hodně a optikou čtenáře nemáte absolutně šanci jí uhádnout pokud vám jí ze zákulisí někdo nesdělí...
louza4.10.2018 18:56Sběratelský klub
- Když to trh nechce, tak asi bohužel....no ale mě osobně připadají GC a Fatale jako suveréně to nejlepší co tu teď vychází.
louza30.9.2018 21:48Sběratelský klub
- Masy hltají pláštěnky protože to znají z kina... To s komiksama vůbec nemá co dělat. Že ten ajrnmén náhodou vychází z komiksu, to je taková spíš nehoda z níž celý ten komiksový trh tyje. Druhá věc je, že lidi jsou čím dál línější číst, případně na to mají čím dál méně času a ten komiks přece jen ještě zvládnou. Realita je bohužel taková, že komiksy, tedy to co já za ně považuji, třeba tu Fatale, jsou i na mamutím americkém trhu v podstatě okrajová záležitost a prodejnost sešitovek se řeší v řádech tisíců kusů. No a my jsme ještě pořád o několik řádů pod tím, takže je svým zůsobem docela zázrak, že vyšly aspoň ty dvě knihy :-)
louza26.9.2018 13:43Sběratelský klub
- Fry : uff, to nejsou dobrý zprávy. Přitom je to tak skvělý. Nechápu co to s těma lidma je...
louza26.9.2018 11:51Sběratelský klub
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: neveřejné
Mám: neveřejné
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: neveřejné
Mám: neveřejné
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: neveřejné